De eigenaar is in een psychose geraakt, vet last van wanenquote:Op zondag 29 augustus 2010 13:42 schreef Revolution-NL het volgende:
Het huis in kwestie http://www.jaap.nl/te-koo(...)1785604/fotos-video/
Bronnen - mag ik het uit mijn hoofd doen? Wanneer zo'n publicatie claimt dat wij diep in de schulden zitten moet het daar de juiste criteria voor gebruiken. 'External Debt' is dat niet, want dat is alleen de som van schulden aan het buitenland. Terwijl het buitenland ook grote schulden aan ons heeft!quote:Op zondag 29 augustus 2010 08:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Beargumenteer dat eens met bronnen, want nu is jouw stelling "een lulverhaal".
We hebben hem gevonden - de scheefhuurkoning!!quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zeg, ik zit nu nog in mijn (zij het enigszins uitgebreide) studentenkamer. Inmiddels kan ik ongeveer 2 ton hypotheek krijgen.
Is wel goed onderhouden maar het dakkappeletje is erg klein, overall veel te klein voor een gezinquote:Op zondag 29 augustus 2010 13:42 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als de makelaar na 3 jaar eindelijk eens wat moeite gaat doen is dat misschien iets aan de late kant
Maar het kan inderdaad. We vonden het opmerkelijk dat er ineens zo toename in de belangstelling was.
Ieder heeft zijn eigen maatstaven maar per generatie neemt die wel erg toe....quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:51 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Is wel goed onderhouden maar het dakkappeletje is erg klein, overall veel te klein voor een gezin
Je weet serieus niet wat je zegt he?quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:54 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
sowieso is het kopen van bestaande woningen onverstandig, zeker als ze ouder dan twintig jaar zijn, met oude bedrading en oude afvoer en houten vloeren, nee das allemaal niks.
Tenzij het aanmerkelijk goedkoper is, net als auto's zeg maar
ik bedoel vooral woningen tussen 1955 en 1975quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:31 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je weet serieus niet wat je zegt he?
Huizen uit de jaren 70 hebben meestal betonnen vloeren, praima draad met aarde. Oude afvoer? Wat bedoel je daarmee?
Laat trouwens ook maar, wat een onzin zeg...
De bestaande woningen staan juist op de leukste, praktische en mooiste locaties.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:32 schreef Verburg_K het volgende:
ik bedoel vooral woningen tussen 1955 en 1975
120K is echt de max. voor zo'n huisquote:Op zondag 29 augustus 2010 13:42 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als de makelaar na 3 jaar eindelijk eens wat moeite gaat doen is dat misschien iets aan de late kant
Maar het kan inderdaad. We vonden het opmerkelijk dat er ineens zo toename in de belangstelling was.
Hoewel het huis goed onderhouden is vind ik de vraagprijs aan de hoge kant voor een slecht geisoleerde, gehorige jaren 30 woning. Inc kosten koper ben je een kleine 210.000 euro kwijt. Dat is dezelfde prijs die ik betaald heb voor mijn nieuwbouw eensgezinswoning van 110m2 15km verderop.
Ik denk dat ze het voor 140 a 150K ook nog wel kwijt raakt, maar 189K lijkt me ook een tikkeltje overvraagd.quote:
Misschien dat kopers door de lage rente nu toch de stap willen maken.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:23 schreef Revolution-NL het volgende:
Vrienden die reeds 3 jaar een jaren 30 woning in de verkoop hebben staan hebben de laatste 2 weken nog nooit zo vaak een bezichtiging gehad. Het is nog niet tot een bod gekomen maar wellicht is het wel een teken van herstel
Tnx, dat is al wat duidelijker. M.a.w. de VS profiteert van z'n formaat bij deze vergelijking, en de EU zou als geheel dus ook beter uit de test komen dan alle landen afzonderlijk?quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:48 schreef dvr het volgende:
[..]
Bronnen - mag ik het uit mijn hoofd doen? Wanneer zo'n publicatie claimt dat wij diep in de schulden zitten moet het daar de juiste criteria voor gebruiken. 'External Debt' is dat niet, want dat is alleen de som van schulden aan het buitenland. Terwijl het buitenland ook grote schulden aan ons heeft!
Als een rijke Chinees morgen een biljard op een rekening bij de ING zet, neemt Nederland's external debt met een biljard toe. Poepoe, dat is 1660% van het BNP, nu zijn we failliet. Nou, niet dus, want we hebben dat biljard liggen en per saldo is er niets veranderd aan onze positie.
Ze zouden de 'net international investment position' van landen moeten vergelijken. Maar dat doen ze niet, want dat is een vergelijking waar de VS bijzonder slecht uit te voorschijn komt..
Tsja, een dagje onverkoopbare huizen met droomprijzen kijken is goedkoper dan een dagje dierentuinquote:Op zondag 29 augustus 2010 13:23 schreef Revolution-NL het volgende:
Vrienden die reeds 3 jaar een jaren 30 woning in de verkoop hebben staan hebben de laatste 2 weken nog nooit zo vaak een bezichtiging gehad. Het is nog niet tot een bod gekomen maar wellicht is het wel een teken van herstel
Interessante regeling van de gemeente DH het gaat hier dus om tokkies die de overwaarde van de woning al hebben geconsumeerd. Zo wil ik ook wel zaken doen met de gemeente DHquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:31 schreef fedsingularity het volgende:
Blijkbaar al oud nieuws gezien de datum, maar toch de moeite om hier even te posten:
De gemeente Den Haag koopt woningen op van werkelozen met tophypotheekjes.
http://zbs.denhaag.nl/risdoc/2010/RIS170733.PDF
Wel de lusten maar niet de lasten en dan na 3 jaar weer met een schone lei mogen binnenquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:43 schreef fedsingularity het volgende:
Niet dat je lekker zit als je in de schuldsanering terechtkomt natuurlijk.
Het gaat mij er meer om dat de overheid wederom als vangnet fungeert en hiermee ook een gezonde huizenprijsdaling in de weg zit.
Geef hem eens ongelijkquote:Op zondag 29 augustus 2010 16:51 schreef dvr het volgende:
[..]
We hebben hem gevonden - de scheefhuurkoning!!
Vooral bij verkopers... hoe halen die gasten het in het lege hoofd om zulke prijzen te durven vragenquote:Op zondag 29 augustus 2010 17:28 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ieder heeft zijn eigen maatstaven maar per generatie neemt die wel erg toe....
De open dagen zijn zelfs voorzien van gratis zelfgebakken appeltaart met slagroomquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, een dagje onverkoopbare huizen met droomprijzen kijken is goedkoper dan een dagje dierentuin![]()
Extra cru omdat tien jaar geleden alle Nederlandse gemeenten flink moesten inleveren omdat de gemeente Den Haag een miljard te kort kwam... Kennelijk vinden ze daar in tokkiestad het nodig om de rest van de maatschappij op te laten draaien voor het wangedrag van asociale leenkoningen.... tja..... men is daar kennelijk gewend aan geraaktquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:43 schreef fedsingularity het volgende:
Niet dat je lekker zit als je in de schuldsanering terechtkomt natuurlijk.
Het gaat mij er meer om dat de overheid wederom als vangnet fungeert en hiermee ook een gezonde huizenprijsdaling in de weg zit.
Alibaba en de 40 rovers van stad naar stad en van dorp naar dorpquote:Op zondag 29 augustus 2010 19:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vooral bij verkopers... hoe halen die gasten het in het lege hoofd om zulke prijzen te durven vragen![]()
Wat een veel eisende mensen zijn het geworden
In de jaren 90 was Den Haag nog een artikel 12 gemeente. Nu moeten zij bij de gemeente DH de komende jaren ruim 10% gaan bezuinigen en de komen ze met een tokkiebailout regeling.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Extra cru omdat tien jaar geleden alle Nederlandse gemeenten flink moesten inleveren omdat de gemeente Den Haag een miljard te kort kwam... Kennelijk vinden ze daar in tokkiestad het nodig om de rest van de maatschappij op te laten draaien voor het wangedrag van asociale leenkoningen.... tja..... men is daar kennelijk gewend aan geraakt![]()
Den Haag.... pauperstad achter de duinen
ja want de overheidsbijdrage die stopt helemaal dit jaar, dat is makkelijk bezuinigen hequote:Op zondag 29 augustus 2010 19:03 schreef fedsingularity het volgende:
En de gemeente gooit vrolijk de ozb weer omhoog om de tokkies een bailout te geven
ze hadden de luitjes uit de schildersbuurt toch in ypenburg gezet?quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:34 schreef harcoi het volgende:
[..]
In de jaren 90 was Den Haag nog een artikel 12 gemeente. Nu moeten zij bij de gemeente DH de komende jaren ruim 10% gaan bezuinigen en de komen ze met een tokkiebailout regeling.
Dat krijg je er van als je in wijken als transvaal, spoorwijk, schilderswijk, moerwijk etc. sociale huurwoningen laat slopen en daarvoor in de plaats koopwoningen laat bouwen die je aan de zelfde tokkies terug verkoopt dat is vragen om problemen.
Who the fuck wil er nou een eengezinswoning van 200K in de schilderswijk kopen
IK zou eerst een aantal keren gaan droogbieden, als ik jouw wasquote:Op zondag 29 augustus 2010 19:55 schreef simmu het volgende:
[..]
ze hadden de luitjes uit de schildersbuurt toch in ypenburg gezet?
zo blij er weg te zijn! wel ff vraagje: hoe werkt dat met executieverkopen? kan je daar als particulier ook meebieden? hoe vind je zulke veilingen dan? ik zie mezelf wel rustig veilingen aflopen hoor
Ik zie het probleem niet hoor. Ik vind de prijzen van een Ferrari ook te hoog voor mijn budget dus blijf ik gewoon net als de afgelopen 15 jaar Mercedes rijden, maar om nu Ferrari veeleisend te gaan noemen?quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:10 schreef xenobinol het volgende:
Vooral bij verkopers... hoe halen die gasten het in het lege hoofd om zulke prijzen te durven vragen![]()
Wat een veel eisende mensen zijn het geworden
Voor zover ik weet kan dat wel, maar het heeft ook risico's: geen keuring/bezichtiging (correct me if I'm wrong!), en direct betalen. Dat laatste kan als je eigen geld hebt, het risico blijft als je slechts 1 huis koopt. Bij meerdere huizen kan je dat uitmiddelen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:55 schreef simmu het volgende:
[..]
zo blij er weg te zijn! wel ff vraagje: hoe werkt dat met executieverkopen? kan je daar als particulier ook meebieden? hoe vind je zulke veilingen dan? ik zie mezelf wel rustig veilingen aflopen hoor
Kan je wel 365 dagen per jaar een Ferrari huren? Zie je het verschil...?!quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet hoor. Ik vind de prijzen van een Ferrari ook te hoog voor mijn budget dus blijf ik gewoon net als de afgelopen 15 jaar Mercedes rijden, maar om nu Ferrari veeleisend te gaan noemen?![]()
Ik heb me neergelegd bij het feit dat ik geen Ferrari kan betalen. Wellicht is het voor jou een idee om je neer te leggen bij het feit dat je zult moeten blijven huren? Constant afgeven op verkopers helpt misschien je wonden te likken, maar verder schiet je er niks mee op hoor.
Je beseft dat het kopen van een Ferrari goedkoper is dan er 1 voor dagelijks gebruik huren?quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:00 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan je wel 365 dagen per jaar een Ferrari huren? Zie je het verschil...?!
Net zoals je wilt zeggen dat het kopen van een huis (op lange termijn) goedkoper is dan een huis huren?quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je beseft dat het kopen van een Ferrari goedkoper is dan er 1 voor dagelijks gebruik huren?
Toch?
Nee.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Net zoals je wilt zeggen dat het kopen van een huis (op lange termijn) goedkoper is dan een huis huren?
Nu spreek je jezelf tegen: je zegt dat mensen zich er bij neer moeten leggen dat ze geen huis kunnen kopen, maar dat ze de rest van hun leven moeten blijven huren, wat DUURDER is...
Vandaar mijn vraag, of je wel een Ferrari continu kan huren als je hem niet kan kopen.
Dus in huizenland kost een appartement meer dan een vrijstaand kasteel met slotgracht?quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Nogmaals: slechte vergelijking. In huizenland kost die Fiat Panda meer dan de productiekosten van de Ferrari.
Niet voldoende woningen beschikbaar? LOL, er staan momenteel 213.545 huizen te koop op Funda.quote:Elke vergelijking gaat mank, door het feit dat er voldoende auto's beschikbaar zijn, en niet voldoende woningen.
Www.veilingbiljet.nl staan er een paar maar er zijn vast meer sites. De veiling zelf schijnt nogal louche te zijn met de vaste mensen die afspreken de prijs niet op te drijven maar om de beurt een koopje hebbenquote:Op zondag 29 augustus 2010 19:55 schreef simmu het volgende:
[..]
ze hadden de luitjes uit de schildersbuurt toch in ypenburg gezet?
.
Iets met Ferrari prijs voor Deawoo vragenquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet hoor. Ik vind de prijzen van een Ferrari ook te hoog voor mijn budget dus blijf ik gewoon net als de afgelopen 15 jaar Mercedes rijden, maar om nu Ferrari veeleisend te gaan noemen?![]()
Ik heb me neergelegd bij het feit dat ik geen Ferrari kan betalen. Wellicht is het voor jou een idee om je neer te leggen bij het feit dat je zult moeten blijven huren? Constant afgeven op verkopers helpt misschien je wonden te likken, maar verder schiet je er niks mee op hoor.
Je bedoelt waarschijnlijk voor een Ferrari prijs een Daewoo huren...quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:00 schreef xenobinol het volgende:
Iets met Ferrari prijs voor Deawoo vragen
Op die veilingen ben je kansloos. Ten eerste dien je kontant geld bij je te hebben (of per direct over te kunnen maken) om de aankoop direct te kunnen betalen en ten tweede worden de aanwezige handelaren niet vrolijk als je een bod uitbrengt voordat je met ze in overleg bent gegaan.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:57 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Www.veilingbiljet.nl staan er een paar maar er zijn vast meer sites. De veiling zelf schijnt nogal louche te zijn met de vaste mensen die afspreken de prijs niet op te drijven maar om de beurt een koopje hebben
En die 213.545 huiseigenaren hebben het loodje gelegd en geen huis meer nodig?quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Niet voldoende woningen beschikbaar? LOL, er staan momenteel 213.545 huizen te koop op Funda.
Er gaan helaas mensen dood, er gaan mensen samenwonen, mensen naar een verzorgingstehuis en sommigen zullen willen doorstromen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:17 schreef RemcoDelft het volgende:
En die 213.545 huiseigenaren hebben het loodje gelegd en geen huis meer nodig?
Kunnen dekt de lading beter denk ik. Willen is niet gelijk aan kunnen. Als overmorgen de hypotheekrente met 1% zou dalen, danwel het verstrekkingsbeleid zou versoepelen dan hoef ik jou over een maand het verschil tussen kunnen en willen niet meer uit te leggen.quote:Of zou het wellicht te denken geven, dat 213.545 mensen graag van hun huis afwillen, voor een prijs die geen mens er nog voor wil betalen?
Tja, zolang er geen betaalbaar alternatief is (huren is duurder) kun je natuurlijk blijven roepen dat de prijzen niet in verhouding staan, maar ik denk dat de prijzen gezien het rampzalige alternatief zelfs nog ondergewaardeerd zijn.quote:Face it: er zijn te weinig huizen (of te veel mensen) in Nederland, en de prijzen staan in geen verhouding tot wat het voorstelt.
Hoho, ik ben ook heel erg voor het aanpakken van scheefhuurders, maar dan moet de politiek er wel aanwillen... Op dit moment heb ik nog een huisgenoot en een gedeelde keuken en badkamer, dus ik vrees dat het 'koning' niet echt opgaat. Maar goed, in principe klaag ik niet over de positie waarin ik nu verkeer (ik zit in de jordaan, maar het probleem in een stad als Amsterdam is dat je er bij verhuizen bijna altijd op achteruit gaat... en dat is dus ook het probleem met de 'echte' scheefhuurders).quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:51 schreef dvr het volgende:
[..]
Tnx, ik zal het in elk geval in de gaten houden,ik ben gelukkig niet meer op zoek naar een starterswoning en zou iig voor een wijk kiezen die langzaam beter lijkt te worden (in A'dam dus bv Bos en Lommer). Maar goed, geduld hebben en rondkijken dus.quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:44 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Over 10 jaar zit je met een hele andere woningbehoefte (bijvoorbeeld ivm een partner en wellicht zelfs met een gezin). Kom je dan nog van zo'n woning af? En heb je die 10% Kosten Koper er dan al uit? Nu de prijzen dalen worden de KK immers niet meer gedekt door prijsstijgingen.
Nu is de markt in Amsterdam wel voldoende liquide, al blijf je ook daar last hebben van de overdrachtsbelasting. Ik zou zeggen: Ga op koopjesjacht. Koop alleen als er behoorlijk veel van de prijs af is: Vergelijk de verkoopprijs van soortgelijke woningen in dezelfde straat bij het kadaster en probeer fors lager te scoren. Wees kritisch en laat je niet gekmaken. Het blijft natuurlijk een risico, maar zo blijft het wel enigszins beperkt.
Het vinden van "koopjes" in het segment van 2 ton niet makkelijk. Pas op voor "starterswoningen" en andere inferieure woongelegenheid die niemand over 10 jaar wil hebben.
Als je er dan toch een jij-bak van maakt: Wellicht zul je je erbij neer moeten leggen dat je rijtjeswoning in waarde is gedaald, en slecht verkoopbaar isquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Echte veilingen (executieveilingen) zijn toch nog steeds niet geschikt voor particulieren? Alleen die nep-veilingen van die makel-leugenaartjesquote:Op zondag 29 augustus 2010 19:57 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
IK zou eerst een aantal keren gaan droogbieden, als ik jouw was
Ten eerste bepaal ik de waarde van mijn woning, niet een ander. (Voor minder gaat hij niet weg)quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:32 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Als je er dan toch een jij-bak van maakt: Wellicht zul je je erbij neer moeten leggen dat je rijtjeswoning in waarde is gedaald, en slecht verkoopbaar is
Dat was jaren '90 heh: Zoek een wijk met potentie voordat die "ontdekt" wordt. Als die wijk dan verbeterde, liep je binnen. Ach, speculerend rijk worden van onroerend goed: Das war einmal.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
...
Tnx, ik zal het in elk geval in de gaten houden,ik ben gelukkig niet meer op zoek naar een starterswoning en zou iig voor een wijk kiezen die langzaam beter lijkt te worden (in A'dam dus bv Bos en Lommer). Maar goed, geduld hebben en rondkijken dus.
Dat is dan geen economische waarde, die wordt op de markt bepaald.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ten eerste bepaal ik de waarde van mijn woning, niet een ander. (Voor minder gaat hij niet weg)
...
Tja.. je heb 'scheefhuurders' een 'scheefkopers' met HRA.quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:51 schreef dvr het volgende:
[..]
Dat doet niet terzake, je zult het met MIJN oordeel moeten doen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:41 schreef droom_econoom8 het volgende:
Dat is dan geen economische waarde, die wordt op de markt bepaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |