Lief dat jullie naar me vragen, trui en José. 

Nu herinner ik me opeens dat PZE laatst ook naar me vroeg. Volgens mij ben ik vergeten daar op te reageren, sorry!  
 Het gaat hier niet geweldig op het moment. Ik heb een behoorlijke klap gekregen van de miskraam (en de periode van 4,5 jaar vruchteloos proberen zwanger te raken) en heb daarna lang in de Ziektewet gezeten. Ik heb het heel moeilijk gevonden om dat te accepteren, maar uiteindelijk veel geleerd en sterker geworden in de periode.
Maar toen ik net begon op te krabbelen, kwam er opnieuw tegenslag, op een heel ander lichamelijk gebied. Ik ben daardoor nog steeds, hoewel op een andere manier dan eerder, erg beperkt in mijn doen en laten. Mijn energieniveau is belabberd. Ik merk dat het me allemaal behoorlijk begint op te breken. De veerkracht is even weg. Komt hopelijk snel weer terug. 
Anders dan ik had verwacht, kunnen we nu ook helemaal niet proberen zwanger te raken doordat ik pijnmedicatie slik. Ik heb ook geen idee wanneer wel weer zullen kunnen starten met een volgende (laatste?) IVF-poging. En ook daardoor voel ik me bleegh; het hangt boven mijn hoofd maar ik weet niet hoe, wanneer of wat. Daar ben ik niet goed in.  
 Nou ja, niet echt gezellig hier dus. Ik doe mijn best om te accepteren dat het is zoals het is en om toch dingen te vinden waar ik van kan genieten. Dat lukt de ene keer beter dan de andere keer.