Het is inderdaad heel erg jammer dat Wilco niet geselecteerd is. Hij verdient een selectie toch veel meer dan bijv. Van Zandbeek. Misschien willen ze hem met zijn 20 jaar niet opbranden, maar hij was toch direct één van de speerpunten geweest voor de Nederlandse ploeg als hij mee had gemogen.quote:
Mwah. Daar sta ik best achter.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:05 schreef The_Hives het volgende:
tja. Ze willen wielrennen wereldwijd groot maken. Commercie gaat dus voor sportief belang....
ja ik ook, maar ben het er niet mee eens zoals het nu gaat om onderstaande redenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:10 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mwah. Daar sta ik best achter.
quote:Maar koersen in Canada en Australie in een vrij korte periode is wat onhandig ingepland. Je zult misschien wel renners hebben die rechtstreeks doorvliegen van Canada naar Down Under.
Maar als ze tussendoor ook nog naar Europa gaan, wordt het wel erg veel reizen en jetlags in een korte tijd.
Of de Canadese wedstrijden eerder in het seizoen. Bijv. in combinatie met de Tour of California.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:34 schreef Steven184 het volgende:
Over Tankink(en de andere afzeggingen)
Een combo Canada-WK-Lombardije is wel heel lastig met de bijbehorende vliegtijden en jetlags. En Canada skippen kan niet, want is een PT-koers. UCI had gewoon het WK aan het eind van het seizoen moeten inplannen.
Dat is dan weer definitief, terwijl er juist wel nood is aan PT eendagskoersen in deze periode. Wat mij betreft doen ze het WK aan het eind van het seizoen indien deze wordt gehouden in een exotisch oord.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Of de Canadese wedstrijden eerder in het seizoen. Bijv. in combinatie met de Tour of California.
Waarom zou dat moeten?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:05 schreef The_Hives het volgende:
tja. Ze willen wielrennen wereldwijd groot maken. Commercie gaat dus voor sportief belang....
Nou Poels, Kreder en Kruijswijk erbij en dan klopt de selectie wel zo'n beetje.quote:Selectie elite mannen WK weg krijgt vorm
Nieuwegein, 25 augustus 2010 – De Nederlandse selectie elite mannen voor het wereldkampioenschap wegwielrennen in Melbourne, Australië krijgt vorm. Bondscoach Leo van Vliet heeft zes van de negen renners aangewezen die zeker zijn van deelname. Koos Moerenhout en Nederlands tijdritkampioen Jos van Emden rijden op donderdag 30 september de tijdrit en starten in de wegwedstrijd op zondag 3 oktober. Daarnaast zijn Lars Boom, Karsten Kroon, Sebastian Langeveld en Nederlands kampioen op de weg Niki Terpstra geselecteerd voor de wegwedstrijd.
Door het behalen van de negende plaats op de UCI-ranglijst is Nederland verzekerd van de startbewijzen voor negen renners op het WK weg voor elite. Na de bekendmaking van de eerste zes renners zijn er nog drie plaatsen beschikbaar. Deze plaatsen worden verdeeld onder de volgende negen renners: Laurens ten Dam, Johnny Hoogerland, Koen de Kort, Michel Kreder, Steven Kruijswijk, Tom Leezer, Martijn Maaskant, Wout Poels en Maarten Tjallingii. Voor 8 september worden de definitieve namen bekend gemaakt. Het WK wordt van 29 september tot en met 3 oktober verreden in Melbourne, Australië.
Net wat Ereinion zegt. In vorm is Kredertje één van de weinigen in de Nederlandse selectie die iets uit kan richten; zeker ook gelet op zijn sprint.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:31 schreef marcodej het volgende:
Ik wist al dat Van Vliet de voorkeur had om de TT'ers ook de wegwedstrijd te laten reden, maar in het geval Van Emden is dit niet de meest voor de hand liggende keuze.
En waarom Kreder TheArt? Dan zou ik eerder voor Hoogerland (of een Tjallingii) kiezen.
In vorm ja, en hij heeft de laatste maanden (mede ook door een sleutelbeenbreuk dacht ik) niet echt aangetoond in vorm te zijn. Dus het is maar afwachten hoe hij uit de Vuelta komt en ik denk niet dat Van Vliet tot na de Vuelta gaat wachten met zijn selectie.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Net wat Ereinion zegt. In vorm is Kredertje één van de weinigen in de Nederlandse selectie die iets uit kan richten; zeker ook gelet op zijn sprint.
Maar dat is deels natuurlijk verklaarbaar door die sleutelbeenbreuk. In de Vattenfall Cyclassics deed hij in de finale weer heel nuttig werk voor Farrar, dus dat bewijst toch dat de vorm er weer begint aan te komen. En de Vuelta is natuurlijk de perfecte voorbereiding. En Van Vliet gaat niet lang wachten, maar de eerste week van de Vuelta gaat hij zeker nog wel aanzien voordat hij gaat beslissen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
In vorm ja, en hij heeft de laatste maanden (mede ook door een sleutelbeenbreuk dacht ik) niet echt aangetoond in vorm te zijn. Dus het is maar afwachten hoe hij uit de Vuelta komt en ik denk niet dat Van Vliet tot na de Vuelta gaat wachten met zijn selectie.
Hoogerland is ook niet in vorm, maar die zie ik dan nog wel iets geks doen. Maar goed, in feite is het allemaal lood om oud ijzer natuurlijk.
Bron: www.astana.luquote:The Vuelta a España celebrates its 75th anniversary, this year and promises to produce three weeks of entertaining racing. The Astana team is prepared for this third grand tour of the season.
It will start with a special innovation : the stage on 28th August will be a team time trial and moreover….. at night time.
From the start line in Seville on Saturday August 28, to the grandstand finish in Madrid on September, here is the list of riders engaged:
Assan BAZAYEV (KAZ)
Allan DAVIS (AUS)
Alexandr DYACHENKO (KAZ)
Dimitri FOFONOV (KAZ)
Enrico GASPAROTTO (ITA)
Valentin IGLINSKIY (KAZ)
Josep JUFRE (KAZ)
Sergey RENEV (KAZ)
Andrey ZEITS (KAZ)
care to explain?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:48 schreef groenen het volgende:
en ik ben geen fan van Boom maar oke.
Die hellingen zijn er te veel aan voor Maaskant.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:48 schreef groenen het volgende:
Waarom moet Maaskant niet mee, kan in ieder geval meer dan 200km aan en is snel in de sprint in kleine groepjes.
Snap niet waarom die van Emden erbij is, en ik ben geen fan van Boom maar oke.
Maakt het aan de andere kant ook weer leuk denk ik, misschien een verrassing.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:46 schreef du_ke het volgende:
Een aardig onthoofd WK inderdaad dit jaar...
Grote mond, maar bij de klassiekers was hij na 200 km volledig opgebrand. En als ik dan ook weer zie hoe hij er door Hagen als een amateur wordt afgereden in de Eneco tour.quote:
Ik moet zeggen dat ik hem toch ook wel wat vind tegenvallen dit jaar. Als je ziet wat hij vorig jaar op de weg al won, dan verwacht je nog meer van hem in een volledig jaar. Dat laat hij niet zien.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:46 schreef groenen het volgende:
[..]
Grote mond, maar bij de klassiekers was hij na 200 km volledig opgebrand. En als ik dan ook weer zie hoe hij er door Hagen als een amateur wordt afgereden in de Eneco tour.Ik weet dat het zijn eerste volledig jaar was, maar ik vind het niet de 'winnaar' die vele in hem zien.
Geef hem wat tijd en niet na één volledig seizoen afbranden.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:46 schreef groenen het volgende:
[..]
Grote mond, maar bij de klassiekers was hij na 200 km volledig opgebrand. En als ik dan ook weer zie hoe hij er door Hagen als een amateur wordt afgereden in de Eneco tour.Ik weet dat het zijn eerste volledig jaar was, maar ik vind het niet de 'winnaar' die vele in hem zien.
't Is toch wat met die rondes die altijd maar uitstapjes maken naar het buitenland.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:11 schreef DutchSL het volgende:
(over het WK parcours van vorig jaar) trok hij de sprint aan voor Farrar.
per bezem?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:02 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Wieleroma Longo (51) staat gewoon weer aan de start van het WK.
Gezien de recente resultaten heeft Poels meer recht van spreken.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:11 schreef DutchSL het volgende:
Kreder moet absoluut mee, dat is qua type renner de meest geschikte Nederlander die er bestaat voor dit soort parcoursen en zo slecht doet hij het ook weer niet sinds die sleutelbeenbreuk. In de koninginnenrit van de Ronde van Denemarken was hij de laatste man die Tuft moest bijstaan en de slotrit (over het WK parcours van vorig volgend jaar) trok hij de sprint aan voor Farrar. In Hamburg lees ik hierboven ook goed gewerkt voor Farrar.
Hopelijk mag hij in de Vuelta een paar keer voor eigen kans rijden, er zijn wel wat ritten met een korte klim naar de finish die hem ideaal liggen.
Ze hebben beide evenveel recht van spreken. Wout moet gewoon mee. Vandaag ook weer erg knap 7e in de tijdrit in de Poitou Charentes en hij verdient die selectie gewoon. En net wat DSL zegt, Kredertje ook gewoon mee laten gaan.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:22 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Gezien de recente resultaten heeft Poels meer recht van spreken.
Ik vind zowel Kreder als Poels geen renners die zouden moeten gaan knechten. Dus door ze beide mee te nemen vind ik de selectie wat in onbalans. Want ook Hoogerland zie ik graag geselecteerd en dan mis je denk ik nog een knecht die op z'n minst tot de finale mee kan. Van van Emden kan je dan niet verwachten. Een renner die ik wel die rol goed zie vervullen is Ten Dam. En dan heb je dus 4 renners voor drie plekken. Kreder zou ik dan niet meenemen omdat ik nog niet overtuigd ben van zijn kwaliteiten in koersen langer dan 250 km terwijl Poels en Hoogerland wel bewezen hebben dat te kunnen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze hebben beide evenveel recht van spreken. Wout moet gewoon mee. Vandaag ook weer erg knap 7e in de tijdrit in de Poitou Charentes en hij verdient die selectie gewoon. En net wat DSL zegt, Kredertje ook gewoon mee laten gaan.
Er gaan sowieso weinig knechten mee, vooral vrijbuiters en ik denk dat ze dan onderling in de finale maar uit moeten maken wie er nog wat knechtenwerk gaat doen. Hoogstens zal Kroon een wat beschermde rol krijgen. Maar je zag bijvoorbeeld vorig jaar Gesink ook gaan knechten toen hij zich niet 100% voeldequote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:42 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Ik vind zowel Kreder als Poels geen renners die zouden moeten gaan knechten. Dus door ze beide mee te nemen vind ik de selectie wat in onbalans. Want ook Hoogerland zie ik graag geselecteerd en dan mis je denk ik nog een knecht die op z'n minst tot de finale mee kan. Van van Emden kan je dan niet verwachten. Een renner die ik wel die rol goed zie vervullen is Ten Dam. En dan heb je dus 4 renners voor drie plekken. Kreder zou ik dan niet meenemen omdat ik nog niet overtuigd ben van zijn kwaliteiten in koersen langer dan 250 km terwijl Poels en Hoogerland wel bewezen hebben dat te kunnen.
Was al in het tranfergeruchten-topic gemeld.quote:
MB houdt in mijn ogen te weinig rekening met de reis- en hersteltijden van een rondje Canada-Nederland-Australië-Italië.quote:Het WK laat je nooit schieten AMSTERDAM - Natuurlijk is de Ronde van Lombardije een schitterende wedstrijd, maar het WK is absoluut de overtreffende trap. Iedere keer als ik het oranje shirt mocht aantrekken voor de mondiale titelstrijd, dan gebeurde er iets met me. Ik vond het bijzonder dat ik mijn land mocht vertegenwoordigen.
Dat ik de kleur van mijn land mocht dragen in de belangrijkste eendagswedstrijd van het jaar. Als ik nu nog prof was geweest en mijn conditie was nog altijd op peil, dan had ik het WK in Australië nooit laten schieten. Daar had ik absoluut bij willen zijn. Laat ik voorop stellen dat ik ieders keuze respecteer. Wanneer ik echter in de schoenen van Robert Gesink had gestaan, dan had ik na de Tour rust genomen en vervolgens specifiek naar dit WK toegeleefd.
Over het parcours zijn veel meningen. Wanneer een voormalig kampioen als Paolo Bettini, die de beste eendagscoureur van zijn generatie was, echter zegt dat het een lastige wedstrijd gaat worden, dan weet je dat de beste eendagsrenners in Geelong voor de regenboogtrui gaan strijden. De Robert Gesink die wij allemaal kennen, had dus op dat parcours ook een goede wedstrijd kunnen rijden. Ik hoop niet dat hij spijt van zijn keuze krijgt wanneer hij straks op zondag 3 oktober thuis voor de buis het wedstrijdverloop aanschouwt. Ik heb het WK in mijn carrière nooit gemist.
In 2000 heb ik de Olympische Spelen in Sydney laten schieten, omdat ik in de voorlaatste rit van de Tour de France hard op mijn hoofd viel en tien dagen helemaal niks mocht doen. Ik achtte mezelf met de voorbereiding die me restte tot de olympische wegwedstrijd niet in staat om daar een topprestatie neer te zetten. Ik respecteerde de Olympische Spelen teveel om daar alleen heen te gaan om mee te doen. Toen ik achteraf zag dat enkele andere renners van het Oranjeteam (op Max van Heeswijk na) wel met die instelling naar Australië waren afgereisd, had ik grote spijt dat ik toch niet was meegegaan.
Natuurlijk kan ik begrijpen dat Gesink alles op de Ronde van Lombardije wil zetten. Een topcoureur als Andy Schleck maakt immers dezelfde keuze. Maar ik betwijfel of het WK een goede Ronde van Lombardije in de weg staat. In 2003 werd ik in het Canadese Hamilton vijfde op het WK. We arriveerden op dinsdag in Nederland, terwijl ik op zaterdag opnieuw in Lombardije reed. Ik had de jetlag verteerd en behoorde daar tot de smaakmakers. Nu zit er twee weken tussen het WK en Lombardije. Ik denk dat de combinatie mogelijk is. Zeker als je weet hoe je je tegenwoordig medisch tegen een jetlag kunt wapenen.
Bondscoach Leo van Vliet heeft nogal wat tegenslagen moeten verwerken met zijn selectie richting het WK. Gesink zal in Geelong zeker gemist worden, terwijl Mollema (gebroken sleutelbeen) en Weening (gebroken sleutelbeen) ook mannen waren die op kampioenschappen goed uit de voeten kunnen. Voorlopig heeft Van Vliet de volgende zes renners aangewezen: Moerenhout, Van Emden, Boom, Terpstra, Langeveld en Kroon. Een logische keuze. Ik ben blij dat Oranje weer met negen renners aan de start kan staan.
Door de afzeggers is het niet een droomploeg die aan de start staat. Maar door vrij, onbevangen en vooral slim te koersen moeten ze de wedstrijd wel kleur kunnen geven. Ik vind dat iedere Nederlander die straks nabij Melbourne aan de start mag staan de verplichting voor zijn land heeft om optimaal te presteren en zijn gezicht te laten zien.
De Telegraaf
als Gees zich op WK/Lombardije had gericht had hij natuurlijk nooit naar Canada gegaanquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:58 schreef Steven184 het volgende:
[..]
MB houdt in mijn ogen te weinig rekening met de reis- en hersteltijden van een rondje Canada-Nederland-Australië-Italië.
Als Gees Canada, en het WK en Lombardije reed kon ie net zo goed meteen vanuit Vancouver doorvliegen naar Down Under. Had ie meteen wat tijd om te acclimatiseren in Aus. En na het WK dan weer terug naar Europa. Maar goed, da's dus niet het geval.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:58 schreef Steven184 het volgende:
[..]
MB houdt in mijn ogen te weinig rekening met de reis- en hersteltijden van een rondje Canada-Nederland-Australië-Italië.
Ik heb ze wel eens op twitter over Ryanair zien klagenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:43 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Als Gees Canada, en het WK en Lombardije reed kon ie net zo goed meteen vanuit Vancouver doorvliegen naar Down Under. Had ie meteen wat tijd om te acclimatiseren in Aus. En na het WK dan weer terug naar Europa. Maar goed, da's dus niet het geval.
Zouden wielrenners trouwens businessclass vliegen? Renners van het kaliber Rabobank dus?
Leukemans wint 'm, Hoogerland 4e.quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:02 schreef Ambrosius het volgende:
Nu op één beelden van de Druivenkoers.
Ja, dat was niet live natuurlijk. Werd dagen geleden verreden.quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:16 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Leukemans wint 'm, Hoogerland 4e.
Ok, ik wist dat het niet live was hoor, dacht alleen dat het wel vandaag was.quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:20 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Ja, dat was niet live natuurlijk. Werd dagen geleden verreden.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:43 schreef marcodej het volgende:
Michiel van der Heijden Wereldkampioen Mountainbike junioren.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef Momo... het volgende:
Een van de begeleiders van Team Sky is overleden, waarschijnlijk door het "spaanse virus".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"I should also clarify that this bacterial infection has nothing to do with the viral infection which many of the team have suffered with in Spain, causing stomach upset."quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef Momo... het volgende:
Een van de begeleiders van Team Sky is overleden, waarschijnlijk door het "spaanse virus".
Hoe kan het toch dat zoiets zo in de media wordt uitgemeten..quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:57 schreef wimderon het volgende:
[..]
"I should also clarify that this bacterial infection has nothing to do with the viral infection which many of the team have suffered with in Spain, causing stomach upset."
Aldus Brailsford.
En wordt in verband gebracht met Team Schleck:quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:10 schreef The_Hives het volgende:
Stamsnijder gaat niet akkoord met de nieuwe aanbieding van Rabo en vertrekt.
Op een Duits forum wordt overigens Mittal als sponsor genoemd.quote:'Wielrenner Stamsnijder naar nieuwe Luxemburgse ploeg'
AMSTERDAM - Tom Stamsnijder vervolgt zijn loopbaan bij de nieuwe Luxemburgse formatie van de gebroeders Schleck. De 25-jarige wielrenner maakte zaterdag bekend dat hij zijn aflopende contract bij Rabobank niet zal verlengen.
Volgens De Telegraaf kiest ook de Belg Maxime Monfort voor een dienstverband bij de nieuwe equipe, waarvan op korte termijn de sponsor bekendgemaakt wordt. Hij komt over van Columbia.
‘Team Schleck’ strikte vorige maand al Joost Posthuma, momenteel actief voor Rabobank.
De formatie wil met Frank en Andy Schleck een hoofdrol spelen in de Ronde van Frankrijk, maar mikt tevens op de voorjaarsklassiekers.
In het geruchtencircuit worden onder anderen Jakob Fuglsang, Stuart O’Grady en Jens Voigt in verband gebracht met de nieuwe ploeg.
ArcelorMittal beschikt wel over een centje wat ze aan sport kunnen sponsoren. In 2009 118 miljoen dollar nettowinst. Daar kan je de Schlecks wel een paar jaar van laten fietsen.quote:Op maandag 6 september 2010 10:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Op een Duits forum wordt overigens Mittal als sponsor genoemd.
Dat gaat gewoon uit het marketingbudget hoorquote:Op maandag 6 september 2010 14:18 schreef Bismarck het volgende:
[..]
ArcelorMittal beschikt wel over een centje wat ze aan sport kunnen sponsoren. In 2009 118 miljoen dollar nettowinst. Daar kan je de Schlecks wel een paar jaar van laten fietsen.
Misschien toch nog een kans voor chicken Rasmussen.quote:Op maandag 6 september 2010 11:07 schreef Leatherface het volgende:
Toch apart om Ricco in het Vancansoleil-tenue te zien.
Boek nu voor Mexico en reis naar Italiëquote:Op maandag 6 september 2010 19:48 schreef Sjoerd102 het volgende:
![]()
[..]
Misschien toch nog een kans voor chicken Rasmussen.
Kan hij mooi de reizen naar Italië promoten, of was het toch Mexico
Riccò moet toch juist niet dezelfde zijn? Dat zou verdacht zijn lijkt me.quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:47 schreef Bismarck het volgende:
Vacansoleil heeft gewoon een risico genomen met het inlijven van Riccò. Ze wisten ongetwijfeld dat Ceramica Flaminia al het hele jaar niet voor de koersen van RCS Sport was uitgenodigd, mede dankzij Riccò. Bij de selectie van de ploegen voor de Giro 2010 is Zomegnan daar nog (enigzins cryptisch) op ingegaan.
Why no Riccardo Riccò?
"Until a certain amount of time has past to reassure us that we're not at risk anymore, certain riders won't ride the Giro. That means Riccò but also (Emanuele Sella).
How long will that be?
A sufficient period so that they can show there are no suspicions about them and for them to prove they're still riders. This happened to [Alexandre] Vinokourov and [Ivan] Basso. Will Riccò be the same without higher-octane fuel?
(zie: Zomegnan explains Giro d'Italia team selections)
Daar Sella nu in Lombardije mag starten verwacht ik dat Riccò weer welkom is in Tirreno-Adriatico 2011. Een schone Riccò heeft dit jaar veel meer laten zien dan een schone Sella.
Mannen elite 10 uur plaatselijke tijd. Grappige is dat er met alle onderdelen 8 uur verschil is, maar wij gaan in Nederland precies op die zaterdagnacht tot zondag over op wintertijd, dus wordt het 9 uur verschil. Start is dus om 1 uur zaterdagnacht.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:06 schreef Tommeke het volgende:
Vind ik ook, ze moeten gewoon accepteren dat zo'n schorsing voorbij is
Weet iemand ook hoelaat 't WK start enzo (Nederlandse tijd)?
De schorsing is voorbij, maar de "Ricco is een arrogant ettertje dat we zoveel mogelijk willen dwarszitten" fase duurt blijkbaar langer. Ook binnen het peloton is hij nog steeds zeer impopulair, dus daar zullen 't ook wel leuk vinden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:06 schreef Tommeke het volgende:
Vind ik ook, ze moeten gewoon accepteren dat zo'n schorsing voorbij is
Balen ja, was toch het grote talent na ene Dekker.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:49 schreef marcodej het volgende:
Kai Reus stopt, iig voor een jaar. Vanwege mentale en lichamelijke tegenslagen. Interview op www.rabosport.nl
Zonde.
Hoe is Devolder in vorm? Heeft volgens mij het hele jaar vrij weinig laten zien. Heeft aan de andere kant wel het BK tijdrijden en het BK gewonnen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:02 schreef Leatherface het volgende:
Aardige selectie, uiteraard sterk op het dienen van Gilbert gericht. Hoewel ik me afvraag of Devolder helemaal in dienst gaat rijden of zich spaart als extra troefkaart.
Niet zo lang geleden nog het BK tegen de klok. Hij won ook de Ronde van Belgie dit jaar.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:09 schreef Sautor het volgende:
[..]
Hoe is Devolder in vorm? Heeft volgens mij het hele jaar vrij weinig laten zien. Heeft aan de andere kant wel het BK tijdrijden en het BK gewonnen.
Bomans verwacht mogelijk waaiers in de aanloop naar de lokale rondjes en heeft daarop geselecteerd. Aerts moet de vertegenwoordiger van Bomans in het peloton worden, aangezien er zonder oortjes wordt gereden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:53 schreef marcodej het volgende:
WK-selectie België: Gilbert, Devolder, Van Avermaet, Leukemans, Aerts, Bakelants, De Weert, Roelandts, Willems.
Ach, ze gaan vast wel weer protesteren en toch met oortjes rijden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bomans verwacht mogelijk waaiers in de aanloop naar de lokale rondjes en heeft daarop geselecteerd. Aerts moet de vertegenwoordiger van Bomans in het peloton worden, aangezien er zonder oortjes wordt gereden.
Lijkt me dat waaiers op de Esplanade juist het gevaarlijkst zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bomans verwacht mogelijk waaiers in de aanloop naar de lokale rondjes en heeft daarop geselecteerd.
Dan waren Schleck en O'Grady niet professioneel bezig en is de maatregel van Riis terecht.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Nu.nl meldt dat Andy Schleck tussen twee etappes in tot 5 uur 's ochtends in de kroeg heeft gehangen. Samen met O'Grady. Dat zou de reden van de straf zijn.
Nu komt dit wel overeen met de berichten over Andy's gedrag in het Luxemburgse wielerwereldje.
Waarom in godsnaam De Kortquote:Nieuwegein, 8 september 2010 – De Nederlandse ploeg voor de wereldkampioenschappen voor elite op de weg is vandaag definitief gemaakt door KNWU-bondscoach Leo van Vliet. De drie overgebleven plaatsten worden ingevuld door Koen de Kort, Steven Kruijswijk en Laurens ten Dam. Naast deze drie renners starten zoals eerder genoemd Koos Moerenhout, Jos van Emden, Lars Boom, Karsten Kroon, Sebastian Langeveld en Nederlands kampioen op de weg Niki Terpstra in de wegwedstrijd.
Het WK wordt van 29 september tot en met 3 oktober verreden in Melbourne, Australië. Koos Moerenhout en Nederlands kampioen tijdrijden, Jos van Emden, starten op donderdag 30 september in de tijdrit. De complete groep van negen renners rijdt op zondag 3 oktober de 259,9 kilometer lange wegwedstrijd.
Langeveld niet? Sebas is juist één van de weinigen Nederlanders die iets zou kunnen uitrichten op zo'n parcours. Altijd meenemen en sowieso in de vorm van een maand terug. Hij is nu gelukkig iets rustiger aan aan het doen in de Vuelta.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:11 schreef Chielus het volgende:
Hm, opvallend, had eerder Tjallingii & Hoogerland verwacht. Maar goed ik had Langeveld & v Emden in eerst instantie al niet meegenomen.
Ik stel me eerder vragen bij Kroon, die lijkt al een heel seizoen aan het uitbollen naar het einde van zijn carriere.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:11 schreef Chielus het volgende:
Hm, opvallend, had eerder Tjallingii & Hoogerland verwacht. Maar goed ik had Langeveld & v Emden in eerst instantie al niet meegenomen.
Nou, met 250 km zie ik hem niet meer zo soepel die 100 m klimmen. Maar misschien kan hij me verrassen.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:38 schreef Ereinion het volgende:
Die korte steile hellingkjes is al vergeleken met het Vlaamse werk, maar dan zonder kasseien. Dat moet Langeveld wel aankunnen. Het is geen LBL parcours of zo.
Ik had veel liever Poels en Hoogerland gezien dan De Kort en Van Emden. Nu heeft die laatste nog wel een begrijpelijke reden (geld besparen), maar De Kort heeft daar echt niets te zoeken. Zuur voor de Vacansoleil mannen, pieken ze naar deze periode toe, missen ze eerst Lombardije, en dan krijgen ze nog het nieuws niet naar het WK te mogen.
De Kort is jarig vandaag, misschien daarom.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam De KortPoels had echt een selectie verdiend.
WK in Stuttgart niet gezien?quote:Op woensdag 8 september 2010 15:58 schreef Chielus het volgende:
[..]
Nou, met 250 km zie ik hem niet meer zo soepel die 100 m klimmen. Maar misschien kan hij me verrassen.
Hoogerland heeft op zich niet veel laten zien dit seizoen. Een Tjallingii (of eventueel een Poels) waren grotere gegadigden.quote:
Cunego.quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:08 schreef Steven184 het volgende:
Robert ervoor bij, Hesjedal, Wegmann Fuglsang en wie is de Lampre man>?
Owja, nu je het zegt had ik wel zoiets gehoord. Zou nog best een halve massasprint kunnen worden. Parcours wel erg leuk moet ik zeggen.quote:
Het is Breschel en niet Fuglsang trouwens, begrijp ik uit het commentaar.quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:09 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Owja, nu je het zegt had ik wel zoiets gehoord. Zou nog best een halve massasprint kunnen worden. Parcours wel erg leuk moet ik zeggen.
Yup, ik begin Smeets trekjes te vertonen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:13 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het is Breschel en niet Fuglsang trouwens, begrijp ik uit het commentaar.
Wegmann erbij.quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:18 schreef Ambrosius het volgende:
Cunego en Hesjedal bergop weg. Horner probeerde de sprong te maken.
Typisch iemand die langzaam groeit en steeds elke kans heeft gepakt die hij krijgt.quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:18 schreef marcodej het volgende:
Die Hesjedal is ook wel een fenomeen aan het worden.
Hij leek eerst te breken, maar had nog wel een mooi eindschot.quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:23 schreef Steven184 het volgende:
Sprint Gesink daar nou zomaar naar plaats drie?
Tja, typisch Gesink hè. Hij rijdt het laatste uur rond met een hoofd alsof hij elk moment kan afstappen, maar hij breekt nooit.quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij leek eerst te breken, maar had nog wel een mooi eindschot.
Dat dus.quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:25 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Knappe overwinning van Voeckler, hoewel ik hem niet kan uitstaan. Weinig op af te dingen.
Zondagquote:Op vrijdag 10 september 2010 22:29 schreef Sheepcidus het volgende:
Morgen die andere rit? of zondag pas?
Absoluutquote:Op vrijdag 10 september 2010 22:34 schreef Ereinion het volgende:
Dit was in ieder geval een hele mooie toevoeging op de internationale kalender. Hardstikke leuk parcours, goede sfeer, goede renners. Er is vaak (terechte) kritiek op de krampachtige pogingen van de UCI om de kalender te internationaliseren, maar dit lijkt me tot nu toe een geslaagd experiment.
En als het WK straks weer op selectieve parkoersen komt is dat ook nog een mooie voorbereiding op het WK, is niet alleen de Vuelta heilig tenminstequote:Op vrijdag 10 september 2010 22:34 schreef Ereinion het volgende:
Zondag. Die koers schijnt nog wat lastiger te zijn.
Dit was in ieder geval een hele mooie toevoeging op de internationale kalender. Hardstikke leuk parcours, goede sfeer, goede renners. Er is vaak (terechte) kritiek op de krampachtige pogingen van de UCI om de kalender te internationaliseren, maar dit lijkt me tot nu toe een geslaagd experiment.
En de Enecotourquote:Op zaterdag 11 september 2010 00:22 schreef Zelva het volgende:
Ik zou niet weten welke door de UCI 'verzonnen' ProTour-koers ik helemaal niets vind.
Tour Down Under is een broodnodige rittenkoers aan het begin van het seizoen op topniveau, waar ook eens een sprinter kan winnen, in plaats van altijd maar de tijdrijders en klimmers.
Hetzelfde geldt voor de Vattenfall Cyclassics. Eendagskoersen op het hoogste niveau hoeven toch niet allemaal voor de heuvelrenners te zijn? Daar mag er best eentje bij, als je Milaan-San Remo wilt meerekenen.
De Tour de Pologne is gewoon een hele leuke koers, waar altijd attractief gekoerst wordt, en waar nog van alles mogelijk is qua parcours, in een nog vrijwel onontgonnen wielergebied.
En nu deze twee geweldige wedstrijden in Canada, waar ik vanaf het begin van het jaar al naar uitkijk. Van mij mag de UCI vrolijk verder mondialiseren.
quote:Heb Hagen gezegd dat ie maar eens wat aan zijn sprint moest werken, als Strijkijzer Gesink al zo dichtbij kan komen...![]()
vandaag, zaterdag http://www.sporza.be/cm/sporza/tv_radioquote:
Dus gisteren morgen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 09:04 schreef kawotski het volgende:
[..]
vandaag, zaterdag http://www.sporza.be/cm/sporza/tv_radio
denk alleen dat ze de planning anders moeten kunnen doen. Waarom deze wedstrijden niet combineren met bijv de Tour of California (als die PT wil worden?) Zo bespaar je nog het 1 en ander ook qua vliegkosten.quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:22 schreef Zelva het volgende:
Ik zou niet weten welke door de UCI 'verzonnen' ProTour-koers ik helemaal niets vind.
Tour Down Under is een broodnodige rittenkoers aan het begin van het seizoen op topniveau, waar ook eens een sprinter kan winnen, in plaats van altijd maar de tijdrijders en klimmers.
Hetzelfde geldt voor de Vattenfall Cyclassics. Eendagskoersen op het hoogste niveau hoeven toch niet allemaal voor de heuvelrenners te zijn? Daar mag er best eentje bij, als je Milaan-San Remo wilt meerekenen.
De Tour de Pologne is gewoon een hele leuke koers, waar altijd attractief gekoerst wordt, en waar nog van alles mogelijk is qua parcours, in een nog vrijwel onontgonnen wielergebied.
En nu deze twee geweldige wedstrijden in Canada, waar ik vanaf het begin van het jaar al naar uitkijk. Van mij mag de UCI vrolijk verder mondialiseren.
Het mondialiseren op zich is niet zozeer het probleem, eerder de dwang die de UCI daarvoor gebruikt. Er zijn tientallen wedstrijden in Europa die een veel mooiere geschiedenis en een veel betere status hebben en die de renners willen winnen omdat het gewoon iets betekent om die koers te winnen. Koersen waarvan het belachelijk is dat ze niet worden meegeteld om te bepalen wie de beste ploegen of landen van het seizoen zijn.quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:22 schreef Zelva het volgende:
Van mij mag de UCI vrolijk verder mondialiseren.
Ventoso wint.quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:48 schreef No-P het volgende:
Parijs-Brussel:
Jetse Bol doet het goed in zijn 2de koers voor Rabo.
Boom los van het peloton, maar krijgt pech.
Laat me raden...lekke band?quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:48 schreef No-P het volgende:
Parijs-Brussel:
Jetse Bol doet het goed in zijn 2de koers voor Rabo.
Boom los van het peloton, maar krijgt pech.
Van Dijk rijdt dit jaar nog hele leuke ereplaatsen bij elkaar. Hij staat dit jaar dan ook tweede op cqranking, alleen achter Gesink (weliswaar op ruime afstand) en voor mannen als Boom, Hoogerland en Mollema.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:12 schreef No-P het volgende:
Ventose wint Parijs - Brussel
Feillu 2de
Van Dijk 3de
Ik denk dan toch eerder dat sommige kleinere, regionale wedstrijden (vooral in Vlaanderen en Nederland) op de CQ-ranking lichtjes overgewaardeerd worden. Vorig jaar stond Van Hummel ook boven een hoop veel betere Nederlanders, op basis van wedstrijden die eigenlijk gewoon kermiskoersen met een groot budget zijn.quote:Op zondag 12 september 2010 11:41 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Van Dijk rijdt dit jaar nog hele leuke ereplaatsen bij elkaar. Hij staat dit jaar dan ook tweede op cqranking, alleen achter Gesink (weliswaar op ruime afstand) en voor mannen als Boom, Hoogerland en Mollema.
Ergens wel enigszins zorgelijk als Nederland's tweede renner (qua resultaten) een Van Dijk moet zijn.
Dat klopt, maar ergens is het ook wel leuk dat kleinere renners op zo'n manier toch boven kunnen drijven. Dat het een beetje krom is staat echter vast. Van Dijk rijdt ook bijna alleen maar wedstrijden in Nederland en Belgie.quote:Op zondag 12 september 2010 12:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dan toch eerder dat sommige kleinere, regionale wedstrijden (vooral in Vlaanderen en Nederland) op de CQ-ranking lichtjes overgewaardeerd worden. Vorig jaar stond Van Hummel ook boven een hoop veel betere Nederlanders, op basis van wedstrijden die eigenlijk gewoon kermiskoersen met een groot budget zijn.
Tjallingii:quote:Wezen verkennen in Montreal. Een verschrikkelijk zware ronde. Zeker lastiger dan Quebec.
Heb er zin in! Leuke avondkoersen (avond voor ons)quote:Again they managed to make an awaysome circuit! Montreal will be a hell of a race, the climb is serius.
word die nog ergens uitgezonden??quote:Op zondag 12 september 2010 14:04 schreef ItaloDancer het volgende:
Gesink:
[..]
Tjallingii:
[..]
Heb er zin in! Leuke avondkoersen (avond voor ons)
Vrijdag was het geloof ik alleen op Eurosport 2, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zondag 12 september 2010 14:16 schreef Evertjan het volgende:
[..]
word die nog ergens uitgezonden??
Andere renners in de kopgroep waren: Bradley Wiggins, Geraint Thomas, Koen de Kort, Johhny Hoogerland, Richie Porte en Heinrich Haussler. Het was een kopgroep van 18 man. Martin, die ook in de kopgroep zat, moest halverwege al lossen. Koen de Kort is vierde geworden in de rit.quote:Op zondag 12 september 2010 15:42 schreef ItaloDancer het volgende:
Greg Henderson wint. Benieuwd wie er nog allemaal in de kopgroep zaten.
Het peloton moet nog binnen komen, dus logischerwijs zit de eindwinnaar onder de vluchters, ook al is de ronde pas net begonnen.
23;00 op Eurosport 2 weer, denk dat het de finale is danquote:Op zondag 12 september 2010 14:53 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Vrijdag was het geloof ik alleen op Eurosport 2, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb gekeken via de stream van Radio Canada, die de hele avond liep.
Colombia heeft wel een sterke lichting. Naast deze heb je ook nog bijvoorbeeld Betancourt die de Baby Giro won en de nummer twee aldaar, Beltran.quote:Op zondag 12 september 2010 17:00 schreef ItaloDancer het volgende:
Romain Feillu wint de GP de Fourmies, door op de lijn Appolonio te kloppen. De Haes is derde.
Tour de l'Avenir slottijdrit (klimtijdrit):
1 Nairo QUINTANA ROJAS COLOMBIE 00:33:35.600
2 Andrew TALANSKY ÉTATS-UNIS 00:00:47
3 Jarlinson PANTANO GÓMEZ COLOMBIE 00:01:17
4 Tom Jelte SLAGTER PAYS-BAS 00:01:45
5 Gregory BRENES EQUIPE MIXTE 00:01:53
6 Michael MATTHEWS AUSTRALIE 00:01:55
7 Wilco KELDERMAN PAYS-BAS 00:02:07
8 Jesus HERRADA LOPEZ ESPAGNE 00:02:15
9 Dmitriy IGNATYEV RUSSIE 00:02:20
10 Vicente GARCIA DA MATEOS ESPAGNE 00:02:20
Quintana stond gisteren al aan de leiding en wint dus de ronde, met bijna 2 minuten voorsprong op Talansky. Pantano is derde; Slagter valt helaas net buiten het podium op een tiental seconden. Kelderman haalt de top 10![]()
1 Nairo QUINTANA ROJAS COLOMBIE 26:49:21
2 Andrew TALANSKY ÉTATS-UNIS 00:01:44
3 Jarlinson PANTANO GÓMEZ COLOMBIE 00:01:55
4 Tom Jelte SLAGTER PAYS-BAS 00:02:05
5 Mikel LANDA MEANA ESPAGNE 00:03:17
6 Romain BARDET FRANCE B 00:03:59
7 Thomas BONNIN FRANCE A 00:04:05
8 Michael MATTHEWS AUSTRALIE 00:04:10
9 Darwin ATAPUMA COLOMBIE 00:04:14
10 Wilco KELDERMAN PAYS-BAS 00:04:14
Bedankt. Nog 133 km, ik schakel over 2 uur nog wel eens inquote:Op zondag 12 september 2010 19:51 schreef TargaFlorio het volgende:
http://www.radio-canada.c(...)/sptv02.asx&epr=true
Om nog 133 km naar zo'n klein schermpje te kijken gaat mij ook te ver. Of kun je hem op fullscreen zetten?quote:Op zondag 12 september 2010 19:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Bedankt. Nog 133 km, ik schakel over 2 uur nog wel eens in.
Volgens mij niet nee.quote:Op zondag 12 september 2010 19:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Om nog 133 km naar zo'n klein schermpje te kijken gaat mij ook te ver. Of kun je hem op fullscreen zetten?
Maar Canadees Frans is sowieso toch anders (zeg maar dialect Frans)? Ik spreek zelf overigens geen woord Frans maar Canadees Frans klinkt in ieder geval anders.quote:Op zondag 12 september 2010 19:57 schreef rubbereend het volgende:
Mijn frans is belachelijk slecht merk ik
Plein ecran. Maar ik draai hem op de achtergrond, dan is zo klein goed te doen.quote:Op zondag 12 september 2010 19:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Hoe groot is de voorsprong?
[..]
Om nog 133 km naar zo'n klein schermpje te kijken gaat mij ook te ver. Of kun je hem op fullscreen zetten?
Ze hebben het er nu ook over op Radio Canadaquote:Op zondag 12 september 2010 20:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar Canadees Frans is sowieso toch anders (zeg maar dialect Frans)? Ik spreek zelf overigens geen woord Frans maar Canadees Frans klinkt in ieder geval anders.
Danku!quote:Op zondag 12 september 2010 19:51 schreef TargaFlorio het volgende:
http://www.radio-canada.c(...)/sptv02.asx&epr=true
als je op Plein Ecran drukt linksboven dan heb je fullscreen '!quote:
verder weinig te doen in Montreal, dus snap het welquote:Op zondag 12 september 2010 22:11 schreef Evertjan het volgende:
hoop volk langs de weg om eerlijk te zijn
Rabo achtervolgt iig mee.quote:Op zondag 12 september 2010 22:12 schreef Evertjan het volgende:
mm Chris Horner vooruit daar mogen ze wel voor oppassen
Braam Taankienkquote:Op zondag 12 september 2010 22:13 schreef Evertjan het volgende:
ik hoorde Gesink tussen het frans door
En Fuglsang zie ik ook geen potten breken.quote:Op zondag 12 september 2010 22:09 schreef franklop het volgende:
naja Staf Scheirlinckx is ook wel topfavoriet natuurlijk
had best wel 2 uurtjes eerder gemogenquote:Op zondag 12 september 2010 22:21 schreef Steven184 het volgende:
's avonds wielrennen is eigenlijk best lekker.
dat is in het voordeel van Djoko hebben ze last van regen?quote:Op zondag 12 september 2010 22:24 schreef franklop het volgende:
tennis is toch uitgesteld, dus maar even afkijken
yupquote:Op zondag 12 september 2010 22:27 schreef Evertjan het volgende:
[..]
dat is in het voordeel van Djoko hebben ze last van regen?
Die ene etappe in Parijs Nicequote:Op zondag 12 september 2010 22:32 schreef franklop het volgende:
en gees zet zn mannen gelijk weer op kop
dit was toch het soort koersen dat rabobank voor ogen had begin 2009?
Mwah, ongeveer alle grote namen die niet in de Vuelta rijden, staan hier aan de start.quote:Op zondag 12 september 2010 22:35 schreef franklop het volgende:
De twee koersjes mogen ze wat mij betreft prima houden zo in de PT, alleen timing mag misschien wat anders
Het startveld is wat mij betreft prima, ondanks de Vuelta.quote:Op zondag 12 september 2010 22:35 schreef franklop het volgende:
De twee koersjes mogen ze wat mij betreft prima houden zo in de PT, alleen timing mag misschien wat anders
ach, mijn stream doet het toch niet langer dan een minuut achter elkaar. Kan ik weer een paar keer resetten.quote:
Kruiswijk en Van Winden inderdaad.quote:Op zondag 12 september 2010 22:34 schreef FredWielergek het volgende:
Waren die rabo's van winden en kruiswijk, knap van die jonkies om lang mee te gaan.
Leuk inderdaad!quote:Op zondag 12 september 2010 22:39 schreef rubbereend het volgende:
Ik krijg wel zo'n lekker WK gevoel van die rondjes
Moet ook wel, denk dat ik van WK minder zal zienquote:Op zondag 12 september 2010 22:39 schreef rubbereend het volgende:
Ik krijg wel zo'n lekker WK gevoel van die rondjes
dat kan ook, wel heel opvallend dat ie gelijk zn benen stilhieldquote:
Zeker wel, wie anders?quote:Op zondag 12 september 2010 22:43 schreef franklop het volgende:
dat was volgens mij gesink niet die aanviel
Nee dacht ook dat het Kruiswijk of Van Winden was die tempo wilde maken. Hij kwam van de kop namelijk.quote:Op zondag 12 september 2010 22:43 schreef franklop het volgende:
dat was volgens mij gesink niet die aanviel
Volgens mij niet, Gesink liet het gat vallen. Vreemdgenoeg ging de Rabonees niet door.quote:
nou je zag ook het moment van wegrijden en toen zat er nog een rabo in het wiel, waarvan ik dacht dat het gesink was. Kan ook zijn dat die andere alles gaf om gesink weg te laten springen daarnaquote:
ze hebben dan ook hun a team naar canada gestuurdquote:Op zondag 12 september 2010 22:47 schreef MB2010 het volgende:
Rabobank komt sterk over zo hoor.
Ziet er goed uit, hopelijk kunnen ze het afmaken.
Nou, niet in het voorste groepje.quote:
Zie het nu ook ja.quote:Op zondag 12 september 2010 22:50 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Door Kruijswijk op kop te zetten?
Ja.quote:Op zondag 12 september 2010 22:51 schreef FredWielergek het volgende:
gaat kruiswijk mee naar het wk?
http://nos.nl/artikel/183549-wkselectie-nederland-compleet.html JAquote:Op zondag 12 september 2010 22:51 schreef FredWielergek het volgende:
gaat kruiswijk mee naar het wk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |