Het is inderdaad heel erg jammer dat Wilco niet geselecteerd is. Hij verdient een selectie toch veel meer dan bijv. Van Zandbeek. Misschien willen ze hem met zijn 20 jaar niet opbranden, maar hij was toch direct één van de speerpunten geweest voor de Nederlandse ploeg als hij mee had gemogen.quote:
Mwah. Daar sta ik best achter.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:05 schreef The_Hives het volgende:
tja. Ze willen wielrennen wereldwijd groot maken. Commercie gaat dus voor sportief belang....
ja ik ook, maar ben het er niet mee eens zoals het nu gaat om onderstaande redenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:10 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mwah. Daar sta ik best achter.
quote:Maar koersen in Canada en Australie in een vrij korte periode is wat onhandig ingepland. Je zult misschien wel renners hebben die rechtstreeks doorvliegen van Canada naar Down Under.
Maar als ze tussendoor ook nog naar Europa gaan, wordt het wel erg veel reizen en jetlags in een korte tijd.
Of de Canadese wedstrijden eerder in het seizoen. Bijv. in combinatie met de Tour of California.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:34 schreef Steven184 het volgende:
Over Tankink(en de andere afzeggingen)
Een combo Canada-WK-Lombardije is wel heel lastig met de bijbehorende vliegtijden en jetlags. En Canada skippen kan niet, want is een PT-koers. UCI had gewoon het WK aan het eind van het seizoen moeten inplannen.
Dat is dan weer definitief, terwijl er juist wel nood is aan PT eendagskoersen in deze periode. Wat mij betreft doen ze het WK aan het eind van het seizoen indien deze wordt gehouden in een exotisch oord.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Of de Canadese wedstrijden eerder in het seizoen. Bijv. in combinatie met de Tour of California.
Waarom zou dat moeten?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:05 schreef The_Hives het volgende:
tja. Ze willen wielrennen wereldwijd groot maken. Commercie gaat dus voor sportief belang....
Nou Poels, Kreder en Kruijswijk erbij en dan klopt de selectie wel zo'n beetje.quote:Selectie elite mannen WK weg krijgt vorm
Nieuwegein, 25 augustus 2010 – De Nederlandse selectie elite mannen voor het wereldkampioenschap wegwielrennen in Melbourne, Australië krijgt vorm. Bondscoach Leo van Vliet heeft zes van de negen renners aangewezen die zeker zijn van deelname. Koos Moerenhout en Nederlands tijdritkampioen Jos van Emden rijden op donderdag 30 september de tijdrit en starten in de wegwedstrijd op zondag 3 oktober. Daarnaast zijn Lars Boom, Karsten Kroon, Sebastian Langeveld en Nederlands kampioen op de weg Niki Terpstra geselecteerd voor de wegwedstrijd.
Door het behalen van de negende plaats op de UCI-ranglijst is Nederland verzekerd van de startbewijzen voor negen renners op het WK weg voor elite. Na de bekendmaking van de eerste zes renners zijn er nog drie plaatsen beschikbaar. Deze plaatsen worden verdeeld onder de volgende negen renners: Laurens ten Dam, Johnny Hoogerland, Koen de Kort, Michel Kreder, Steven Kruijswijk, Tom Leezer, Martijn Maaskant, Wout Poels en Maarten Tjallingii. Voor 8 september worden de definitieve namen bekend gemaakt. Het WK wordt van 29 september tot en met 3 oktober verreden in Melbourne, Australië.
Net wat Ereinion zegt. In vorm is Kredertje één van de weinigen in de Nederlandse selectie die iets uit kan richten; zeker ook gelet op zijn sprint.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:31 schreef marcodej het volgende:
Ik wist al dat Van Vliet de voorkeur had om de TT'ers ook de wegwedstrijd te laten reden, maar in het geval Van Emden is dit niet de meest voor de hand liggende keuze.
En waarom Kreder TheArt? Dan zou ik eerder voor Hoogerland (of een Tjallingii) kiezen.
In vorm ja, en hij heeft de laatste maanden (mede ook door een sleutelbeenbreuk dacht ik) niet echt aangetoond in vorm te zijn. Dus het is maar afwachten hoe hij uit de Vuelta komt en ik denk niet dat Van Vliet tot na de Vuelta gaat wachten met zijn selectie.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Net wat Ereinion zegt. In vorm is Kredertje één van de weinigen in de Nederlandse selectie die iets uit kan richten; zeker ook gelet op zijn sprint.
Maar dat is deels natuurlijk verklaarbaar door die sleutelbeenbreuk. In de Vattenfall Cyclassics deed hij in de finale weer heel nuttig werk voor Farrar, dus dat bewijst toch dat de vorm er weer begint aan te komen. En de Vuelta is natuurlijk de perfecte voorbereiding. En Van Vliet gaat niet lang wachten, maar de eerste week van de Vuelta gaat hij zeker nog wel aanzien voordat hij gaat beslissen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
In vorm ja, en hij heeft de laatste maanden (mede ook door een sleutelbeenbreuk dacht ik) niet echt aangetoond in vorm te zijn. Dus het is maar afwachten hoe hij uit de Vuelta komt en ik denk niet dat Van Vliet tot na de Vuelta gaat wachten met zijn selectie.
Hoogerland is ook niet in vorm, maar die zie ik dan nog wel iets geks doen. Maar goed, in feite is het allemaal lood om oud ijzer natuurlijk.
Bron: www.astana.luquote:The Vuelta a España celebrates its 75th anniversary, this year and promises to produce three weeks of entertaining racing. The Astana team is prepared for this third grand tour of the season.
It will start with a special innovation : the stage on 28th August will be a team time trial and moreover….. at night time.
From the start line in Seville on Saturday August 28, to the grandstand finish in Madrid on September, here is the list of riders engaged:
Assan BAZAYEV (KAZ)
Allan DAVIS (AUS)
Alexandr DYACHENKO (KAZ)
Dimitri FOFONOV (KAZ)
Enrico GASPAROTTO (ITA)
Valentin IGLINSKIY (KAZ)
Josep JUFRE (KAZ)
Sergey RENEV (KAZ)
Andrey ZEITS (KAZ)
care to explain?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:48 schreef groenen het volgende:
en ik ben geen fan van Boom maar oke.
Die hellingen zijn er te veel aan voor Maaskant.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:48 schreef groenen het volgende:
Waarom moet Maaskant niet mee, kan in ieder geval meer dan 200km aan en is snel in de sprint in kleine groepjes.
Snap niet waarom die van Emden erbij is, en ik ben geen fan van Boom maar oke.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |