bronquote:In het Engelse Coventry is een vrouw gefilmd terwijl ze op straat een kat oppakte en het dier in een vuilnisbak keilde. Ze sloot het deksel en wandelde door.
De baasjes van de kat Lola haalden het dier 15 uur later uit de vuilnisbak nadat ze haar hadden horen miauwen. De ontzette Stephanie en Darryl Mann bekeken daarna de beelden van hun bewakingscamera, waarop ze zagen hoe een vrouw van ergens in de vijftig jaar oud hun huisdier eerst aaide en dan bruusk in de bak stopte.
Het koppel heeft de beelden nu online gezet in de hoop de vrouw te vinden. Lola is inmiddels bekomen van haar hachelijk avontuur. (sam)
precies allebei overbodig dusquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:08 schreef Lienzz het volgende:
het is maar een kat, maarja, die vrouw is ook maar een vrouw
Ja, er zijn inderdaad mensen die zo eenzaam zijn dat ze het verschil niet meer zien.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:08 schreef Lienzz het volgende:
het is maar een kat, maarja, die vrouw is ook maar een vrouw
Idd. Deze vrouw is minder waard dan de gemiddelde straatkat. Spuitje dus.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:09 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ja, er zijn inderdaad mensen die zo eenzaam zijn dat ze het verschil niet meer zien.
Het is maar een kat hoorquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:00 schreef Mylene het volgende:
... om te voorkomen dat het volk wraak neemt op haar.
Ah, gelukkig hebben de tabloids de jacht geopend, niks mis met een good ol' heksenjacht, daar worden nooit onschuldige mensen de dupe van.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:00 schreef Mylene het volgende:
Inmiddels hebben de Engelse tabloids de jacht geopend op deze vrouw. Ik denk daarom dat de vrouw zich het beste zo snel mogelijk kan melden bij de politie om te voorkomen dat het volk wraak neemt op haar.
Ik denk dat ze de 10-tallen katten in de buurt na jarenlang gezeik zat was ofzo. Da's toch niet zo heel moeilijk te bedenken?quote:
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:19 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
"Ze sloot het deksel en wandelde door."
Kan aan mij liggen hoor maar het is toch "De deksel" ?
vaag dat je zo iets doet
quote:dek·sel het, de; o en m -s dat deel ve hol voorwerp dat dit van boven sluit
Wat is juist: de deksel of het deksel?
Beide vormen zijn juist; de deksel lijkt vaker voor te komen.
Woorden die eindigen op het achtervoegsel -sel zijn eigenlijk altijd onzijdig; vergelijk bijvoorbeeld het baksel en het achtervoegsel. Ook deksel was vroeger uitsluitend onzijdig. Het eerste Groene Boekje (1954) en het Woordenboek der Nederlandsche Taal (deel III, 1916) vermelden alleen het deksel. Tegenwoordig vermelden de naslagwerken bij deksel twee geslachten: mannelijk (de deksel) en onzijdig (het deksel).
Dat was een retorische vraag...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:22 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de 10-tallen katten in de buurt na jarenlang gezeik zat was ofzo. Da's toch niet zo heel moeilijk te bedenken?
en dan doe je zoiets belachelijks?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:22 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de 10-tallen katten in de buurt na jarenlang gezeik zat was ofzo. Da's toch niet zo heel moeilijk te bedenken?
Hmm oke, naja ik vind dé deksel beter klinkenquote:
Als dat mijn kat was geweest en ik zou dit zien, dan zou die vrouw gewoon moeten onderduiken hoor...quote:
Het gaat hier wel om een kat. De gemiddelde volksbuurter kent geen genade als het om dieren gaat.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ah, gelukkig hebben de tabloids de jacht geopend, niks mis met een good ol' heksenjacht, daar worden nooit onschuldige mensen de dupe van.
Kijk maar naar Pakistan bijvoorbeeld! Daar weet het volk wel van wanten!
Pakistan, een land vol mensen zonder normen en waarden vergelijken met de UK waar alleen de jongeren geen normen en waarden hebben. Waar haal je het lef vandaanquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ah, gelukkig hebben de tabloids de jacht geopend, niks mis met een good ol' heksenjacht, daar worden nooit onschuldige mensen de dupe van.
Kijk maar naar Pakistan bijvoorbeeld! Daar weet het volk wel van wanten!
Mwa, een aantal jaar geleden was er ook al die klopjacht op een vermeend pedofiel die totaal uit de hand liep in de UK.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:35 schreef TheThirdMark het volgende:
Pakistan, een land vol mensen zonder normen en waarden vergelijken met de UK waar alleen de jongeren geen normen en waarden hebben. Waar haal je het lef vandaan
Internetheldquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:31 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als dat mijn kat was geweest en ik zou dit zien, dan zou die vrouw gewoon moeten onderduiken hoor...
quote:
Je zou bijvoorbeeld ook met die beelden naar de politie kunnen gaan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:19 schreef Yi-Long het volgende:
Dus als jij op camera ziet dat iemand jou huisdier of kind of whatever iets aandoet, dan haal je je schouders op? Als je zo iemand herkent dan ga je toch heen om verhaal te halen...!?
Eigen rechter spelen is altijd fout.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dus als jij op camera ziet dat iemand jou huisdier of kind of whatever iets aandoet, dan haal je je schouders op? Als je zo iemand herkent dan ga je toch heen om verhaal te halen...!?
Ow, dat suggereer ik niet alleen. Dat zeg ik gewoon hard op.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je zou bijvoorbeeld ook met die beelden naar de politie kunnen gaan.
Jij lijkt nu te suggereren dat jij zo iemand fysiek iets aan zou doen, wat an sich begrijpelijk is, maar ook barbaars.
Totale onzin. Als het bewijs onomstotelijk is, dan kan ik dat prima zelf regelen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Eigen rechter spelen is altijd fout.
En wat is dan gerechtigheid, dat die vrouw over 10 jaar nog herkend kan worden door jan-en-alleman voor iets dat ze lang geleden heeft gedaan en waar ze al lang voor heeft geboet?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als ik dus zoiets op het filmpje zou zien, dan zou ik dus absoluut niet naar de politie gaan, maar gewoon eigen rechter spelen, zodat je tenminste gerechtigheid hebt.
F&F fundamentalist alert.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Totale onzin. Als het bewijs onomstotelijk is, dan kan ik dat prima zelf regelen.
Je snapt dat deze mevrouw dat net zo goed doet? De kans is groot dat katten uit de buurt al 15 keer in een maand in haar moestuin hebben staan schijten. Huisdieren moet je op je eigen terrein houden, dan is er niks aan de hand. Bijkomend voordeel is dat er dan geen schade aan de inheemse natuur kan worden aangericht door huisdieren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Totale onzin. Als het bewijs onomstotelijk is, dan kan ik dat prima zelf regelen.
Precies en degenen die deze vrouw dan eventueel wat aan zouden doen kunnen ook heel goed door haar familie weer omzeep worden geholpen, allemaal prima, het bewijs is onomstotelijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je snapt dat deze mevrouw dat net zo goed doet? De kans is groot dat katten uit de buurt al 15 keer in een maand in haar moestuin hebben staan schijten. Huisdieren moet je op je eigen terrein houden, dan is niks aan de hand. Bijkomend voordeel is dat er dan geen schade aan de inheemse natuur kan worden aangericht door huisdieren.
Ja. Net als een pedofiel. Je bent verantwoordelijk voor je eigen acties, en wanneer je je onmenselijk gedraagt, en de rest van de wereld ziet je echte gezicht, dan moet je ook geen krokodillentranen gaan huilen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:35 schreef Stranger het volgende:
[..]
En wat is dan gerechtigheid, dat die vrouw over 10 jaar nog herkend kan worden door jan-en-alleman voor iets dat ze lang geleden heeft gedaan en waar ze al lang voor heeft geboet?
Als je niet wilt dat katten in je tuin komen, dan is het heel erg makkelijk om even wat koffiepoeder in die tuin te strooien. Dan komen die katten echt niet in je tuin.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je snapt dat deze mevrouw dat net zo goed doet? De kans is groot dat katten uit de buurt al 15 keer in een maand in haar moestuin hebben staan schijten. Huisdieren moet je op je eigen terrein houden, dan is er niks aan de hand. Bijkomend voordeel is dat er dan geen schade aan de inheemse natuur kan worden aangericht door huisdieren.
Prima toch? Als je weet dat de gevolgen van je acties drastisch kunnen zijn, zul je zelf ook minder snel geneigd zijn om gekke dingen te doen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:41 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Precies en degenen die deze vrouw dan eventueel wat aan zouden doen kunnen ook heel goed door haar familie weer omzeep worden geholpen, allemaal prima, het bewijs is onomstotelijk.
Lekkere samenleving krijg je dan. Sommige mensen.....
Ze zouden beter alle Belgen kunnen steriliseren, wat een volk zegquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:04 schreef Brerius het volgende:
Het is maar een kat hé.
In Belgie gaan ze bijna alle katten steriliseren, omdat er een te groot overschot van is![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dus nu zeg je weer dat je geen eigen rechter zou spelen om dat de familie van je slachtoffer dan achter je aan komt?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:56 schreef Yi-Long het volgende:
Prima toch? Als je weet dat de gevolgen van je acties drastisch kunnen zijn, zul je zelf ook minder snel geneigd zijn om gekke dingen te doen.
Nee hoor. Dat zeg ik helemaal nergens. Ik zeg alleen dat je beter over je acties na gaat denken al je weet dat er vervolgens iemand zal zijn die mogelijk wraak zal nemen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dus nu zeg je weer dat je geen eigen rechter zou spelen om dat de familie van je slachtoffer dan achter je aan komt?
Koffiepoeder? Ik drink geen koffie en ik heb eigenlijk ook geen zin om de handen uit de mouwen te steken omdat een stel eigenaren van huisdieren niet het fatsoen heeft hun huisdier op hun eigen terrein te houden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:56 schreef Yi-Long het volgende:
Als je niet wilt dat katten in je tuin komen, dan is het heel erg makkelijk om even wat koffiepoeder in die tuin te strooien. Dan komen die katten echt niet in je tuin.
Als je bewust katten gaat vermoorden omdat ze toevallig in je tuin komen, dan ben je echt diep diep diep gestoord.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Koffiepoeder? Ik drink geen koffie en ik heb eigenlijk ook geen zin om de handen uit de mouwen te steken omdat een stel eigenaren van huisdieren niet het fatsoen heeft hun huisdier op hun eigen terrein te houden.
Mijn katten zijn altijd binnen, en waarschijnlijk heb ik wel last van jouw uitlaatgassen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Koffiepoeder? Ik drink geen koffie en ik heb eigenlijk ook geen zin om de handen uit de mouwen te steken omdat een stel eigenaren van huisdieren niet het fatsoen heeft hun huisdier op hun eigen terrein te houden.
Maar jij zou het prima vinden als vervolgens de zoon van die vrouw jou iets aan gaat doen, omdat jij zijn moeder iets hebt aangedaan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:09 schreef Yi-Long het volgende:
Nee hoor. Dat zeg ik helemaal nergens. Ik zeg alleen dat je beter over je acties na gaat denken al je weet dat er vervolgens iemand zal zijn die mogelijk wraak zal nemen.
Misschien is kat wel minder lekker als-ie 15 uur in een kliko heeft gemarineerd?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:32 schreef tho_Omas het volgende:
Alsof mensen die Yi-Long heten geen katten eten.
Waarschijnlijk niet omdat ik alleen twee fietsen en een paar schaatsen heb.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn katten zijn altijd binnen, en waarschijnlijk heb ik wel last van jouw uitlaatgassen.
zo heet ie niet echt hoorquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:32 schreef tho_Omas het volgende:
Alsof mensen die Yi-Long heten geen katten eten.
Ok, maar je doet nou net of katten zo enorm vervelend zijn, dat hele tuinen ondergescheten worden is een fabeltje, de meeste buitenkatten doen gewoon hun behoefte op de bak, en zelfs als ze al in een tuin poepen, dan begraven ze het meestal.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet omdat ik alleen twee fietsen en een paar schaatsen heb.
Dat is dan een risico dat ik neem met mijn actie.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar jij zou het prima vinden als vervolgens de zoon van die vrouw jou iets aan gaat doen, omdat jij zijn moeder iets hebt aangedaan?.
Misschien moet je op het platteland van Iran of Pakistan gaan wonen, daar worden dit soort vetes nog op deze manier beslecht. Al hebben de mensen daar misschien wel de correcte verhouding tussen mens en dier beter in de gaten.
Wel raar, want eigenlijk plaats je jezelf daarmee buiten (de verworvenheden, rechten en plichten van) onze maatschappij.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:20 schreef Yi-Long het volgende:
Dat is dan een risico dat ik neem met mijn actie.
Goed, dus als jou kinderen straks tot 3 of 4 keer toe mijn tuin inklimmen om een verloren voetbal terug te halen, waarbij ze dus mijn dierbare plantjes hebben beschadigd....quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En dat om een poesje.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wel raar, want eigenlijk plaats je jezelf daarmee buiten (de verworvenheden, rechten en plichten van) onze maatschappij.
Niet doen is erger.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Eigen rechter spelen is altijd fout.
De vergelijking kat-kind gaat een beetje mank, althans, ik weet niet wat jij je kinderen te eten geeft?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Goed, dus als jou kinderen straks tot 3 of 4 keer toe mijn tuin inklimmen om een verloren voetbal terug te halen, waarbij ze dus mijn dierbare plantjes hebben beschadigd....
... dan heb ik ook het recht om ze even in een afvalcontainer op te sluiten!?
Tja, jammer dan. Ik hoef ook niet perse een volwaardig lid van een maatschappij te zijn waarbij we onze schouders ophalen zodra iemand zomaar je huisdieren afmaakt...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wel raar, want eigenlijk plaats je jezelf daarmee buiten (de verworvenheden, rechten en plichten van) onze maatschappij.
Nee, want volgens de Nederlandse wet is dat vrijheidsberoving (denk ik) en als je een kat in een kliko gooit, is dat "je op ordentelijke wijze ontdoen van een voorwerp" oid.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:22 schreef Yi-Long het volgende:
Goed, dus als jou kinderen straks tot 3 of 4 keer toe mijn tuin inklimmen om een verloren voetbal terug te halen, waarbij ze dus mijn dierbare plantjes hebben beschadigd....
... dan heb ik ook het recht om ze even in een afvalcontainer op te sluiten!?
Als jij langere tijd een kat of hond als huisdier heeft, dan is zo'n beest gewoon onderdeel van het gezien, dus daar heb je dan ontzettend veel liefde voor...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:23 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De vergelijking kat-kind gaat een beetje mank, althans, ik weet niet wat jij je kinderen te eten geeft?
... tja, zoals ik al aangaf, de NLse wet staat niet gelijk aan 'gerechtigheid' in dit soort gevallen, wat dus de reden is waarom je dan maar beter eigen rechter kunt spelen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, want volgens de Nederlandse wet is dat vrijheidsberoving (denk ik) en als je een kat in een kliko gooit, is dat "je op ordentelijke wijze ontdoen van een voorwerp" oid.
Gelukkig zorgt onze maatschappij er wel voor dat jij deze afwijkende mening mag hebben.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:24 schreef Yi-Long het volgende:
Tja, jammer dan. Ik hoef ook niet perse een volwaardig lid van een maatschappij te zijn waarbij we onze schouders ophalen zodra iemand zomaar je huisdieren afmaakt...
Je bent je nu enorm aan het vergalopperen, een kat in een kliko doen is natuurlijk heel wat anders dan "een beest afslachten".quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:26 schreef Yi-Long het volgende:
Als jij langere tijd een kat of hond als huisdier heeft, dan is zo'n beest gewoon onderdeel van het gezien, dus daar heb je dan ontzettend veel liefde voor...
... als dan iemand om een nonsens-reden zo'n beest afslacht... tja...(!)
Er zullen meer dan genoeg mensen zijn die van hun huisdier houden alsof het hun eigen kind is.
Mij kat is mij meer waard dan die koters die door de ouders maar op straat worden gezet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:23 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De vergelijking kat-kind gaat een beetje mank, althans, ik weet niet wat jij je kinderen te eten geeft?
Aan de andere kant, kon het ook vuilnisdag zijnquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je bent je nu enorm aan het vergalopperen, een kat in een kliko doen is natuurlijk heel wat anders dan "een beest afslachten".
Welnee. De reactie daarop zal toch ook verschillen!? Als iemand mijn kat in een kliko bak doet, dan heeft die persoon een probleem. Als iemand mijn kat zou afslachten, dan zouden ze een nog veel groter probleem hebben.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je bent je nu enorm aan het vergalopperen, een kat in een kliko doen is natuurlijk heel wat anders dan "een beest afslachten".
Maar toch moest ze geidentificeerd worden?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:23 schreef Mylene het volgende:
De bewuste vrouw is geïdentificeerd, maar is niet gearresteerd omdat er geen strafbaar feit heeft plaatsgevonden.
A woman who was filmed putting a cat in a wheelie bin has been offered police protection after being identified by the RSPCA.
Door de Engelse dierenbescherming die op hun beurt denk ik contact hebben opgenomen met de plaatselijke politie.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:24 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Maar toch moest ze geidentificeerd worden?
Nog even en haar naam en adresgegevens staan op internet. 4chan doet de rest wel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:23 schreef Mylene het volgende:
De bewuste vrouw is geïdentificeerd, maar is niet gearresteerd omdat er geen strafbaar feit heeft plaatsgevonden.
A woman who was filmed putting a cat in a wheelie bin has been offered police protection after being identified by the RSPCA.
Ja, grappigquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:29 schreef tho_Omas het volgende:
Maar het is dus niet strafbaar, dus je moet het gewoon toelaten Yi-Long.
Precies het feit dat het niet strafbaar is is een goede reden om eigen rechter te spelen. De overheid faalt, de burger neemt het over.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:29 schreef tho_Omas het volgende:
Maar het is dus niet strafbaar, dus je moet het gewoon toelaten Yi-Long.
Waarom zou er sprake zijn van rechtspraak bij een niet strafbaar feitquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:51 schreef Northside het volgende:
[..]
Precies het feit dat het niet strafbaar is is een goede reden om eigen rechter te spelen. De overheid faalt, de burger neemt het over.
Omdat het volgens veel mensen wel strafbaar zou moeten zijn he?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:53 schreef tho_Omas het volgende:
Waarom zou er sprake zijn van rechtspraak bij een niet strafbaar feit
Nou, mensen die andere mensen iets aandoen omdat die persoon een dier heeft gekwetst, mogen wat mij betreft keihard gevierendeeld worden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:51 schreef Northside het volgende:
Precies het feit dat het niet strafbaar is is een goede reden om eigen rechter te spelen. De overheid faalt, de burger neemt het over.
Iemand iets aandoen vind ik persoonlijk ook vrij ver gaan hoor. Het zou scheef zijn om bijvoorbeeld iemand voor een zware mishandeling 20 uur papier te laten prikken en een dierenmishandelaar te lynchen. Maar wat mij betreft mag best duidelijk gemaakt worden dat dierenmishandeling in welke vorm dan ook niet getolereerd wordt in onze (beschaafde) samenleving. Als je voor zo'n grapje bijvoorbeeld 500¤ boete krijgt denk je er nog wel een keer over na voordat je nog eens zoiets doet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nou, mensen die andere mensen iets aandoen omdat die persoon een dier heeft gekwetst, mogen wat mij betreft keihard gevierendeeld worden.
Gelukkig zijn wij als maatschappij die barbaarsheid voorbij, ofschoon er nog steeds barbaarse dingen worden begaan door individuen. We hebben het geweldsmonopolie bij de overheid gelegd, dat is wat ons onderscheid van de grotmens.
Ik ben blij dat je beschaafd tussen haakjes hebt gezet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:06 schreef Northside het volgende:
[..]
Iemand iets aandoen vind ik persoonlijk ook vrij ver gaan hoor. Het zou scheef zijn om bijvoorbeeld iemand voor een zware mishandeling 20 uur papier te laten prikken en een dierenmishandelaar te lynchen. Maar wat mij betreft mag best duidelijk gemaakt worden dat dierenmishandeling in welke vorm dan ook niet getolereerd wordt in onze (beschaafde) samenleving. Als je voor zo'n grapje bijvoorbeeld 500¤ boete krijgt denk je er nog wel een keer over na voordat je nog eens zoiets doet.
Anyways, de kat komt er hier onbeschadigd vanaf, dus zal ze wel niet te vervolgen zijn voor dierenmishandeling. Dat er vervolgens wat "corrigerende tikken" vanaf het internet komen zie ik dan als vervangende gerechtigheid.
Overigens vind ik blind vertrouwen op de overheid ook niet altijd verstandig, maar dat is weer een ander topic.
Inderdaad, in deze gevallen: 4chanquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:50 schreef Northside het volgende:
[..]
Nog even en haar naam en adresgegevens staan op internet. 4chan doet de rest wel.
Steriliseren omdat er een overschot aan (straat)katten is, is wat mij betreft prima. Nog geen reden om dergelijke beesten te mishandelen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:04 schreef Brerius het volgende:
Het is maar een kat hé.
In Belgie gaan ze bijna alle katten steriliseren, omdat er een te groot overschot van is
En wat is gerechtigheid volgens jou? Iemand een rolstoel in meppen omdat ze een beest met het zelfbewustzijn van een stoeptegel een paar uur in het donker heeft gezet?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als ik dus zoiets op het filmpje zou zien, dan zou ik dus absoluut niet naar de politie gaan, maar gewoon eigen rechter spelen, zodat je tenminste gerechtigheid hebt.
Komt in de buurt...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
En wat is gerechtigheid volgens jou? Iemand een rolstoel in meppen omdat ze een beest met het zelfbewustzijn van een stoeptegel een paar uur in het donker heeft gezet?
Alsof er enig verschil is met een eeuwenoud huurleger, of een overheid die je moet betalen of ze komen ze halenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou, mensen die andere mensen iets aandoen omdat die persoon een dier heeft gekwetst, mogen wat mij betreft keihard gevierendeeld worden.
Gelukkig zijn wij als maatschappij die barbaarsheid voorbij, ofschoon er nog steeds barbaarse dingen worden begaan door individuen. We hebben het geweldsmonopolie bij de overheid gelegd, dat is wat ons onderscheid van de grotmens.
`normaal´ gesproken dienen dit soort dingen ook uit den boze te zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:13 schreef svefn het volgende:
[..]
Inderdaad, in deze gevallen: 4chan![]()
alhoewel eigen rechter spelen normaal gesproken geen goede zaak is natuurlijk
Idd, als je gek bent op je HUISdieren dan laat je ze niet buiten rondlopen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:26 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als jij langere tijd een kat of hond als huisdier heeft, dan is zo'n beest gewoon onderdeel van het gezien, dus daar heb je dan ontzettend veel liefde voor...
Want?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:49 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Idd, als je gek bent op je HUISdieren dan laat je ze niet buiten rondlopen.
Net zo min als er een verbod is om dieren in de kliko te gooien.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
Want?Er is een vebod op dieren in het openbaar?
Dus de randen van het verbod op dieren staat open voor interpretatie?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:57 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Net zo min als er een verbod is om dieren in de kliko te gooien.
De randen staat?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:06 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dus de randen van het verbod op dieren staat open voor interpretatie?
Doe eens uitleggen!![]()
Wel doen he!
Dat blijkt maar weer. Dieren mag je niet mishandelen, dieren zijn niet verboden. Stelling weerlegtquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:09 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
De randen staat?
Ik begrijp er niets van.
Mijn kat komt dan ook niet op straat, omdat je nooit weet wat voor mongolen er rond lopen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:49 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Idd, als je gek bent op je HUISdieren dan laat je ze niet buiten rondlopen.
Ligt eraan. Je kan het opvatten als mishandeling en dat is weldegelijk verboden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:57 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
mwah, katten blijven soms best lang weg... komen soms na een paar dagen pas weer terug... 15 uur is niet per se lang.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:18 schreef deedeetee het volgende:
Die mensen hebben ook de tijd genomen om hun kat te gaan zoeken, 15 uur weg is best wel lang.
Artikel? Dat is wel gebruikelijk als je komt met "dingen niet mogen".quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:41 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dat blijkt maar weer. Dieren mag je niet mishandelen, dieren zijn niet verboden. Stelling weerlegt
euh dikke boete ben ik het mee eens maar dan ook een gevangenisstraf.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:06 schreef Northside het volgende:
[..]
Iemand iets aandoen vind ik persoonlijk ook vrij ver gaan hoor. Het zou scheef zijn om bijvoorbeeld iemand voor een zware mishandeling 20 uur papier te laten prikken en een dierenmishandelaar te lynchen. Maar wat mij betreft mag best duidelijk gemaakt worden dat dierenmishandeling in welke vorm dan ook niet getolereerd wordt in onze (beschaafde) samenleving. Als je voor zo'n grapje bijvoorbeeld 500¤ boete krijgt denk je er nog wel een keer over na voordat je nog eens zoiets doet.
Anyways, de kat komt er hier onbeschadigd vanaf, dus zal ze wel niet te vervolgen zijn voor dierenmishandeling. Dat er vervolgens wat "corrigerende tikken" vanaf het internet komen zie ik dan als vervangende gerechtigheid.
Overigens vind ik blind vertrouwen op de overheid ook niet altijd verstandig, maar dat is weer een ander topic.
Dierenmishandeling is legaal?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:22 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Artikel? Dat is wel gebruikelijk als je komt met "dingen niet mogen".
Gaat niet eens alleen om het beest zelf, maar om het immense verdriet wat je de familie aandoet als je expres zo'n beest van ze afneemt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
En wat is gerechtigheid volgens jou? Iemand een rolstoel in meppen omdat ze een beest met het zelfbewustzijn van een stoeptegel een paar uur in het donker heeft gezet?
Jij doet de aanname dat een kat in de kliko gooien dierenmishandeling is. Ten eerste durf ik dat te betwijfelen en ten tweede zou ik zulke beweringen graag onderbouwd zien.quote:
Je kan wel lullen als bruggeman om je gelijk te proberen te halen, maar je stelling was gewoon complete bullshitquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:50 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Jij doet de aanname dat een kat in de kliko gooien dierenmishandeling is. Ten eerste durf ik dat te betwijfelen en ten tweede zou ik zulke beweringen graag onderbouwd zien.
Laat het me even weten zodra je kinderen hebt, dan flikker ik ze in een smerige kliko en dan ben ik benieuwd of jij dat vervolgens normaal vindt....quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:50 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Jij doet de aanname dat een kat in de kliko gooien dierenmishandeling is. Ten eerste durf ik dat te betwijfelen en ten tweede zou ik zulke beweringen graag onderbouwd zien.
Jij roept dingen, en kunt ze vervolgens niet onderbouwen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:17 schreef fs180 het volgende:
[..]
Je kan wel lullen als bruggeman om je gelijk te proberen te halen, maar je stelling was gewoon complete bullshit
Dat vind ik heel iets anders. Een kat is toch echt iets anders dan een kind.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:21 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Laat het me even weten zodra je kinderen hebt, dan flikker ik ze in een smerige kliko en dan ben ik benieuwd of jij dat vervolgens normaal vindt....
Belgen? wat zijn dat? kan je dat eten?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze zouden beter alle Belgen kunnen steriliseren, wat een volk zeg![]()
Haar via internet het leven een beetje zuur maken ook niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:14 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Wat nou het kutte is, dat als ze word gepakt er niks aan gedaan kan worden.
Want een kat weggooien is niet strafbaar.
Serieus, wat een ongelofelijke idioot ben jij.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:41 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Gaat niet eens alleen om het beest zelf, maar om het immense verdriet wat je de familie aandoet als je expres zo'n beest van ze afneemt.
Zoals ik al zei, voor veel mensen is zo'n huisdier een geliefd lid van het gezin.
Wat gerechtigheid is? Geen idee. Zal verschillen per situatie. Als er een mooie auto voor het huis staat, dan kun je er sowieso op rekenen dat je die de volgende ochtends uitgebrand terug zal vinden. En eerlijk gezegd denk ik persoonlijk dat dat pas het begin is.
Doe je dat bij ieder topic? Compleet irrelevante informatie erbij halen om vervolgens te verkondigen dat er 'veel ergere dingen zijn'? Mooi subforum krijg je dan. "Ja maar kindjes in Afrika zijn veel ergerquote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:41 schreef emss het volgende:
Bah die mensen in Engeland die even eigen rechtertje gaan spelen...Zoals met die man waarvan 'men' dacht dat het een moordenaar van Jamie Bulger was. Hij werd geterroriseerd door de buurt en via Facebook, en ze hadden gewoon de verkeerde te pakken.
Hier kan ik me voorstellen dat deze vrouw gewoon even een grap wou uithalen. Geen leuke grap, maar mishandeling is het ook niet. Het was duidelijk geen vuilnisophaaldag. Wat ik veel erger vind ik jongens die voetballen met een jong katje, of mensen die een hond levend verbranden. Deze kat zat gewoon in een vuilnisbak. Na een tijdje gaat hij vanzelf miauwen, en die bak stond niet op een afgelegen plek waar niemand m'n zou kunnen horen. Beetje overdreven dit.
Besteed liever wat tijd aan de mensen in Pakistan die aan het verhongeren zijn, dan aan een kat die gewoon gezond is. Waarom het leven van een vrouw verpesten die een stomme keuze heeft gemaakt, maar die geen blijvende schade aan iets/iemand heeft aangericht?? Ik weet nog dat mijn buurjongetjes een keer voor de grap onze kat hadden opgesloten in een schuurtje. Nou, oh, oh, wat was dat erg... NOT... het is een kat met 9 levens.
Ja, maar WAT is hier erg aan? Ik zie het niet. Die kat heeft totaal geen schade opgelopen. Maak je dan druk om zaken die wel erg zijn, dat bedoel ik.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:05 schreef 2dope het volgende:
[..]
Doe je dat bij ieder topic? Compleet irrelevante informatie erbij halen om vervolgens te verkondigen dat er 'veel ergere dingen zijn'? Mooi subforum krijg je dan. "Ja maar kindjes in Afrika zijn veel erger..."
uit een dergelijke bak ontsnappen ze niet zomaar.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:17 schreef emss het volgende:
En als die man een eigen camera in z'n tuin had, was hij verplicht er een bordje bij te hangen. Als hij dat niet gedaan heeft, mag dit helemaal niet als 'bewijs' materiaal gebruikt worden. Katten ontsnappen echt uit allerlei situaties. Als de bak leeg was had de kat met een beetje moeite best vrij kunnen komen. Als de bak vol was, had hij nog makkelijker vrij kunnen komen. Katten zijn nieuwsgierig en manouvreren zichzelf in de kleinste plekjes, waar soms de brandweer aan te pas moet komen, en bij een kat in de bak maakt men zich druk? haha
So what, dat is de helft van NWS. Iets met komkommertijd enzo.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:13 schreef emss het volgende:
[..]
Ja, maar WAT is hier erg aan? Ik zie het niet. Die kat heeft totaal geen schade opgelopen. Maak je dan druk om zaken die wel erg zijn, dat bedoel ik.
Ohja, vandaar dat 'ie slechts 15 uur vastzatquote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:17 schreef emss het volgende:
En als die man een eigen camera in z'n tuin had, was hij verplicht er een bordje bij te hangen. Als hij dat niet gedaan heeft, mag dit helemaal niet als 'bewijs' materiaal gebruikt worden. Katten ontsnappen echt uit allerlei situaties. Als de bak leeg was had de kat met een beetje moeite best vrij kunnen komen. haha
Je bent expert op Britse wetgeving? CCTVs hangen daar overal en zonder waarschuwing.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:17 schreef emss het volgende:
En als die man een eigen camera in z'n tuin had, was hij verplicht er een bordje bij te hangen. Als hij dat niet gedaan heeft, mag dit helemaal niet als 'bewijs' materiaal gebruikt worden. Katten ontsnappen echt uit allerlei situaties. Als de bak leeg was had de kat met een beetje moeite best vrij kunnen komen. Als de bak vol was, had hij nog makkelijker vrij kunnen komen. Katten zijn nieuwsgierig en manouvreren zichzelf in de kleinste plekjes, waar soms de brandweer aan te pas moet komen, en bij een kat in de bak maakt men zich druk? haha
Engeland, andere regels.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:17 schreef emss het volgende:
En als die man een eigen camera in z'n tuin had, was hij verplicht er een bordje bij te hangen. Als hij dat niet gedaan heeft, mag dit helemaal niet als 'bewijs' materiaal gebruikt worden.
Ja, het beest is vast vrijwillig 15 uur in die bak blijven zitten.quote:Katten ontsnappen echt uit allerlei situaties. Als de bak leeg was had de kat met een beetje moeite best vrij kunnen komen. Als de bak vol was, had hij nog makkelijker vrij kunnen komen. Katten zijn nieuwsgierig en manouvreren zichzelf in de kleinste plekjes, waar soms de brandweer aan te pas moet komen, en bij een kat in de bak maakt men zich druk? haha
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:29 schreef banggang het volgende:
[..]
euh dikke boete ben ik het mee eens maar dan ook een gevangenisstraf.
ok een dier kent angst, pijn en dergelijke.
wij als wezens die boven ze staan mogen en moeten ze met respect behandelen.
als je een hekel aan de kat van je buren hebt omdat die je overlast bezorgd dan zijn er diervriendelijke manieren om de eigenaren te laten merken dat het vrij laten lopen van die beesten irritant is
Helemaal geen andere regels. Ik heb jaren in Engeland gewoond. Je hebt geen bordje nodig als de camera alleen op je eigen terrein gericht staat. Maar als ie op openbaar gebied gericht staat (bv zoals hier op de weg) of op andermans gebied (bv tuin van de buren) dan heb je zeker wel een waarschuwingsbordje nodig. Zeker als je onbekenden filmt. Duh.quote:
Misschien hangt er ook wel een bordje, weet jij veel?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:45 schreef emss het volgende:
CCTVs hangen overal ja, MET bordjes. 'this area is monitored by CCTV" etc. of het wordt omgeroepen.
het stuk van de tokkies heb je weg gehaald?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:51 schreef emss het volgende:
denk je dan dat deze vrouw dit gedaan had? Maar misschien hangt er een bordje, ik zei alleen maar dat als er GEEN bordje hangt deze 26-jarige kat eigenaar geen poot heeft om op te staan. Engeland... happy slapping... eigen recht in handen nemen... wat een land.
je moet gewoon met je smerige poten van andermans spullen/dieren afblijven.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:07 schreef emss het volgende:
Criminelen ja.... Dit is toch geen crimineel? Hallooooo.....
Om dit wereldwijd nieuws te maken :-D... terwijl deze mevrouw gewoon even een domme grap heeft uitgehaald. Kom op zeg. Had ik mijn buurjongetje die voor de grap onze kat op het dak had gezet en alle ramen dicht had gedaan ook aan moeten geven bij de politie? Oh, en ook op Facebook iedereen op moeten roepen om hem te vermoorden? Nee, dan zeg je tegen zo iemand dat ie dat nooit meer moet doen. Dan ga je niet een lynch jacht openen. Kom op zeg. Een beetje relativerings vermogen is hier wel nodig.
Oh. OKquote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:45 schreef emss het volgende:
CCTVs hangen overal ja, MET bordjes. 'this area is monitored by CCTV" etc. of het wordt omgeroepen.
Ja, want dat is echt precies hetzelfde. Goede vergelijking. Waarom ben je nu zo boos? Omdat deze kat goed gezond is en een liefhebbend baasje heeft? Of omdat hij niet mishandeld is? Ik kan absoluut niet tegen dierenleed. Maar halloooooooooo.... deze mevrouw is toch geen crimineel. Vind je zelf doodsbedreigingen ook niet te ver gaan?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:10 schreef banggang het volgende:
[..]
je moet gewoon met je smerige poten van andermans spullen/dieren afblijven.
dat jij een dergelijk laf persoon bent kun jij niks aan doen.
hoop dat je word verkracht, kun je dat ook weer relativeren dat het gewoon ff 5 minuten een ander stuk vlees in je kut was
dus als het vervelende kind van de buren weer eens zit te schreeuwen op straat mag ik hem ook in een otto zetten 15 uur lang?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:11 schreef emss het volgende:
[..]
Ja, want dat is echt precies hetzelfde. Goede vergelijking. Waarom ben je nu zo boos? Omdat deze kat goed gezond is en een liefhebbend baasje heeft? Of omdat hij niet mishandeld is? Ik kan absoluut niet tegen dierenleed. Maar halloooooooooo.... deze mevrouw is toch geen crimineel.
Misschien wel, maar niet zo idioot als deze vrouw en ander tuig dat zonder reden onschuldige dieren iets aandoet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:25 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Serieus, wat een ongelofelijke idioot ben jij.
in een impuls...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:19 schreef emss het volgende:
Er komen maar twee reacties in me op: OVERDREVEN VERONTWAARDIGING en SCHIJNHEILIGHEID.
Iedereen is hier zo heiliger dan heilig.... iedereen weet alles zo goed, terwijl deze vrouw een stomme daad heeft begaan in een impuls. Ze heeft er niet over nagedacht hoe die kat er weer uit kon komen. Stom: JA. Verdient ze de doodstraf: NEE.
Dus... kalmeer een beetje!. Wacht op het volgende nieuwsbericht, zodat je straks ook weer schijnheilig en verontwaardigd kan reageren op het volgende nieuwsbericht samen met de rest van de massa.
quote:MOGGIE mauler Mary Bale yesterday admitted dumping a family's pet puss in a wheelie bin - but insisted: "I don't know what the fuss is about, it's just a cat."
The grey-haired spinster faces a possible RSPCA prosecution after shock CCTV footage showed her scooping up four-year-old tabby Lola "as a joke".
Millions were sickened by the video after it was posted on the internet and animal-lovers from as far away as AUSTRALIA have since levelled death threats online.
Concern grew as her details were posted online and a Facebook group demanded "Death to Mary Bale".
One post urged: "This woman should be murdered."
The Sun tracked down 45-year-old Bale to her scruffy terraced house in Coventry, less than half a mile from where she grabbed Lola.
But when questioned by our reporter, the defiant bank worker threw back her head and LAUGHED.
She said: "I really don't see what everyone is getting so excited about - it's just a cat. I was walking home from work and saw this cat wander out in front of me.
"I was playing with it, stroking it and listening to it purr as it stood on a garden wall. It was very friendly.
"I don't know what came over me, but I suddenly thought it would be funny to put it in the wheelie bin, which was right beside me.
"I did it as a joke because I thought it would be funny. I never thought it would be trapped. I expected it to wriggle out of the bin."
Bale was seen on the footage peering furtively from side to side before picking up the luckless puss.
But she said: "People are reading too much into things. I've no feelings about cats one way or the other. I don't keep pets myself - but I have no problem with people who do.
"To think this video is being seen around the world is unbelievable. I'm a very private person and don't want to upset any members of my family. I don't know what my relatives will think, but to be honest I think everyone's overreacting a bit.
"OK, I shouldn't have done it - but it's just a cat at the end of the day. I don't think I deserve to be hated by people all over the world, it was just a split second of madness.
"Cats are good climbers and I assumed it would just scramble out through the lid and go on its way."
In fact, terrified Lola was trapped in the bin for 15 HOURS before her worried owners found her and freed her unhurt.
Bale now faces losing her job as a customer services assistant at Royal Bank of Scotland.
She said: "I've had my boss ringing to ask me what's going on, and I've had to talk to the bank's security people about what to do if people who think I hurt the cat try to find me.
"Everything has gone crazy because of a stupid spur-of-the- moment thing I did - but I know I only have myself to blame.
"I wish I'd never set eyes on the cat. But what I'm really worried about at the moment is my father who is not very well in hospital."
Bale's shocked mum Celia yesterday claimed her daughter "loves cats".
She said: "She absolutely adores animals - this doesn't make sense.
"Her father Maurice is in hospital very ill and I think she was just in a world of her own."
Bale was caught on CCTV cameras rigged up by Lola's owners Stephanie and Darryl Andrews-Mann.
The pair realised their pet was missing late on Saturday, but were unaware that Bale had deposited her inside the plastic bin at about 8pm.
Only when they viewed the bizarre video footage did they realise where she had gone and rush to free her.
The film showed Bale stroking the cat as it walked along a wall and affectionately rubbed against her.
Bale was seen glancing around before lifting Lola by the nape of her neck, raising the bin's lid and dumping the helpless moggie inside before strolling off down the street.
In a bid to trace the culprit, Stephanie, 24, put the video on YouTube, where it had last night been viewed by more than 100,000 people in the UK alone.
Stephanie urged West Midlands cops to take Bale to court for animal cruelty, saying: "To think someone near us could do this sends chills down my spine. For her to say it was a joke is disgusting."
But last night Stephanie, who shares her home with Darryl, 26, and eight-year-old daughter Chloe, insisted appalled animal-lovers should NOT seek revenge.
She said: "Now the police know who she is, I think people should leave it to them and the RSPCA to deal with it. I don't like her, but I don't want her to get hurt." Police yesterday informally offered Bale protection in light of the threats, which saw her call cops herself.
A West Midlands Police spokesman said: "The RSPCA is leading an investigation and will interview the woman shortly.
"Coventry Police are supporting this investigation and urge the public to leave the matter to be dealt with correctly by the authorities. The woman has not been arrested because she has not committed a criminal offence."
Echt he.quote:One post urged: "This woman should be murdered."
dat is hetzelfde als een moordenaar niet zo erg vinden omdat we altijd nog stlin, hitler, mao, kim hebbenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:30 schreef emss het volgende:
Waarom kijk je niet wat vaker naar Animal Planet. Dan zie je hoe echte dierenmishandeling er uit ziet. Kijk nou naar deze verwende kat op z'n roze kussentje.. *proest*
Dat is de natuur. Als je als mens voor je lol een beetje onschuldige dieren of mensen gaat martelen of vermoorden, dan is er gewoon iets heel erg mis met je... (...en mag je wat mij betreft uit de maatschappij verwijderdworden...)quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:30 schreef emss het volgende:
Waarom kijk je niet wat vaker naar Animal Planet. Dan zie je hoe echte dierenmishandeling er uit ziet. Kijk nou naar deze verwende kat op z'n roze kussentje.. *proest*
Ik zou een kat opsluiten nou niet willen vergelijken met een moord plegen. Als de vrouw wist dat de vuilniswagen die dag zou komen is het een ander verhaal.... dan zou ik het wel een laffe daad vinden. En als ik een opgesloten kat vergelijk met een kitten waarmee gevoetbald is, ja sorry, dan vind ik het zieliger voor het kitten.... maar opgesloten zitten in een vuilnisbak is natuurlijk ook heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg... het zegt ook wel wat over die baasjes dat ze dat miauwen niet eerder opmerkten. Of misschien was die kat gewoon in slaap gevallen... of deed hij zich te goed aan etensresten oid.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:36 schreef banggang het volgende:
[..]
dat is hetzelfde als een moordenaar niet zo erg vinden omdat we altijd nog stlin, hitler, mao, kim hebben
je moet je eens afvragen waarom een volwassen mens een klein dier die niks deed, alleen aardig was, het beest zo behandeld.
dan mag je van mij part ook ff onderzocht worden op een narcistische persoonlijkheid
Ik bedoel niet de natuur. Ik bedoel dierenmishandeling door mensen. Duh...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat is de natuur. Als je als mens voor je lol een beetje onschuldige dieren of mensen gaat martelen of vermoorden, dan is er gewoon iets heel erg mis met je... (...en mag je wat mij betreft uit de maatschappij verwijderdworden...)
Aw ic. Tja, dat tuig wens ik ook de ergste dingen toe...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:44 schreef emss het volgende:
[..]
Ik bedoel niet de natuur. Ik bedoel dierenmishandeling door mensen. Duh...
Dat is internet. Lekker anoniem de held uithangen. Hoe vaak werden hier vroeger niet doodsverwensingen gedaan? En zover ik weet is er nog nooit een Fok-moord geweest. Internet roept veel, maar het zal zoals altijd wel bij wat pesterijen blijven (volgespamde mailadressen, verkeerd bezorgde pizza's, etc). Even een maandje in de luwte blijven en weer verder met je leven.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:59 schreef 2dope het volgende:
Die 'internet-kopjacht' gaat echter veel te ver, wat een stel IQ-lozen zeg'Should be murdered?' Donder toch op, als je dergelijke uitspraken doet ben je rijp voor een inrichting. Beter speuren ze de mensen op die dergelijke uitspraken bezigen, wat een verstand ...
Dat je iemand doodwenst betekent niet dat je automatisch dat je ook serieus meent dat ze hierom vermoord zou moeten worden. Het betekent alleen maar dat je serieus denkt dat de wereld beter af is ZONDER haar dan MET haar.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:59 schreef 2dope het volgende:
Even voor de goede orde, als iemand doodleuk besluit mijn kat of hond waar ik erg op gesteld bent in de kliko te flikkeren, zou ik daar op z'n minst vrolijk van worden en gewoon zelf verhaal halen bij de verdachte.
Die 'internet-kopjacht' gaat echter veel te ver, wat een stel IQ-lozen zeg'Should be murdered?' Donder toch op, als je dergelijke uitspraken doet ben je rijp voor een inrichting. Beter speuren ze de mensen op die dergelijke uitspraken bezigen, wat een verstand ...
Ik mag toch hopen dat iemand bij zijn volle verstand het zeker erg zou vinden als iemand vermoord wordt nav dit incident (hoe erg ook).quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:12 schreef Yi-Long het volgende:
De vraag is dus niet zozeer of ze wel of niet vermoord zou moeten worden, maar of we dat vervolgens heel 'erg' vinden...
"This woman should be murdered" is anders een vrij accurate vertaling van hetgeen je hierboven typt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:12 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat je iemand doodwenst betekent niet dat je automatisch dat je ook serieus meent dat ze hierom vermoord zou moeten worden.
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 04:01 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Jij roept dingen, en kunt ze vervolgens niet onderbouwen.
[..]
Dat vind ik heel iets anders. Een kat is toch echt iets anders dan een kind.
Jij roept wat hoor grapjasquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:57 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Maar ze is het, staat op tape, geeft het toe, now, revengequote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:41 schreef emss het volgende:
Bah die mensen in Engeland die even eigen rechtertje gaan spelen...Zoals met die man waarvan 'men' dacht dat het een moordenaar van Jamie Bulger was. Hij werd geterroriseerd door de buurt en via Facebook, en ze hadden gewoon de verkeerde te pakken.
Hier kan ik me voorstellen dat deze vrouw gewoon even een grap wou uithalen. Geen leuke grap, maar mishandeling is het ook niet. Het was duidelijk geen vuilnisophaaldag. Wat ik veel erger vind ik jongens die voetballen met een jong katje, of mensen die een hond levend verbranden. Deze kat zat gewoon in een vuilnisbak. Na een tijdje gaat hij vanzelf miauwen, en die bak stond niet op een afgelegen plek waar niemand m'n zou kunnen horen. Beetje overdreven dit.
Besteed liever wat tijd aan de mensen in Pakistan die aan het verhongeren zijn, dan aan een kat die gewoon gezond is. Waarom het leven van een vrouw verpesten die een stomme keuze heeft gemaakt, maar die geen blijvende schade aan iets/iemand heeft aangericht?? Ik weet nog dat mijn buurjongetjes een keer voor de grap onze kat hadden opgesloten in een schuurtje. Nou, oh, oh, wat was dat erg... NOT... het is een kat met 9 levens.
Neuh... ik zal er net zo min missen als iemand die met zijn dronken kop zichzelf doodrijdt tegen een boom. Ik vind het geen goede reden om iemand te vermoorden, maar mocht het gebeuren, dan ga ik er ook geen krokodillentranen om huilen...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:43 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat iemand bij zijn volle verstand het zeker erg zou vinden als iemand vermoord wordt nav dit incident (hoe erg ook).
De kans is groot dat de kat net ontsnapt is aan de dood door te stikken in een vuilniswagen, dat snap je toch wel hoop ik?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:29 schreef controlaltdelete het volgende:
ik begrijp niet dat dit beestje zolang in die vuilnisbak heeft gezeten? Deze daad is niet goed te praten maar het is ook geen super wrede daad. Ik vond laatst die neger uit Engeland die zijn hond 20 minuten mishandelde (omdat zijn hond weigerde zijn vriend te bijten), veel erger.
Ongeloofelijk! Zag je die sneaky uitdrukking van die kat? En dat oude dametje zag er zo vriendelijk uit! En die kat tilt haar zomaar op en dumpt haar in de vuilnisbak! Ok, oude dametjes zijn soms irritant, maar wat een walgelijk iets om te doen! Mishandeling!quote:
als ze word ongtslagen is dat een mooie strafquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:19 schreef Mylene het volgende:
De vrouw in kwestie wordt 24 per dag bewaakt door de politie. Klanten dreigen met een boycot van de de bank waar ze werkt waardoor de kans op ontslag alleen maar groter wordt.
Claws are out for cat woman Mary Bale
Kansloos. Het volk zou bij alle misstanden eens zo actiebereid moeten zijn.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:19 schreef Mylene het volgende:
De vrouw in kwestie wordt 24 per dag bewaakt door de politie. Klanten dreigen met een boycot van de de bank waar ze werkt waardoor de kans op ontslag alleen maar groter wordt.
Je moet ergens beginnen he. De les die hiervan uitgaat is dat je niet moet fucken met andermans dieren. Hoewel jammer voor die vrouw is de boodschap in principe niet verkeerd.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:32 schreef DroogDok het volgende:
Kansloos. Het volk zou bij alle misstanden eens zo actiebereid moeten zijn.
Ik denk dat de mensen minder kwaad zullen zijn als zij niet had gereageerd met "was maar een kat"quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:32 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Kansloos. Het volk zou bij alle misstanden eens zo actiebereid moeten zijn.
Engeland. De dierenliefde op dat eiland grenst werkelijk aan het idiote.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:19 schreef Mylene het volgende:
Moet je eens een trap tegen iemand zijn auto geven..quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:45 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Engeland. De dierenliefde op dat eiland grenst werkelijk aan het idiote.
Ja dan moet ik ook 24 uur onder politiebewaking staan en wordt zelfs mijn werk bedreigdquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:46 schreef fs180 het volgende:
[..]
Moet je eens een trap tegen iemand zijn auto geven..
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:19 schreef Mylene het volgende:
Nee niet om 1 katje. Maar om iets wat lief en weerloos is kwaad aangedaan wordt en dat wordt op tape vastgelegd. Dan reageren mensen nou eenmaal zo.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:30 schreef klausmeister het volgende:
[..]![]()
![]()
zo veel ellende op de wereld en dan maken ze zich kwaad om 1 katje
Wat een lulkoek probeer jij nu te verkopen. Die kliko had geleegd kunnen worden of er had afval erin gegooid kunnen worden zonder dat men erin keek. En die vrouw deed het niet om de kat te beschermen maar gewoon omdat ze een beetje een sadist is.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 03:49 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat die vrouw helemaal niet echt iets fouts heeft gedaan. Zoals ze omgaat met die kat lijkt het er meer op dat ze dat beest in die kliko doet om te voorkomen dat hij wordt doodgereden door een auto. Ze dacht waarschijnlijk dat de eerst volgende keer dat de eigenaars iets in dat (overduidelijk lege) ding zouden gooien ze hun kat wel tegen zouden komen. Het risico dat hij in de vuilniswagen terecht zou komen schat ik erg klein in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |