bronquote:In het Engelse Coventry is een vrouw gefilmd terwijl ze op straat een kat oppakte en het dier in een vuilnisbak keilde. Ze sloot het deksel en wandelde door.
De baasjes van de kat Lola haalden het dier 15 uur later uit de vuilnisbak nadat ze haar hadden horen miauwen. De ontzette Stephanie en Darryl Mann bekeken daarna de beelden van hun bewakingscamera, waarop ze zagen hoe een vrouw van ergens in de vijftig jaar oud hun huisdier eerst aaide en dan bruusk in de bak stopte.
Het koppel heeft de beelden nu online gezet in de hoop de vrouw te vinden. Lola is inmiddels bekomen van haar hachelijk avontuur. (sam)
precies allebei overbodig dusquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:08 schreef Lienzz het volgende:
het is maar een kat, maarja, die vrouw is ook maar een vrouw
Ja, er zijn inderdaad mensen die zo eenzaam zijn dat ze het verschil niet meer zien.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:08 schreef Lienzz het volgende:
het is maar een kat, maarja, die vrouw is ook maar een vrouw
Idd. Deze vrouw is minder waard dan de gemiddelde straatkat. Spuitje dus.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:09 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ja, er zijn inderdaad mensen die zo eenzaam zijn dat ze het verschil niet meer zien.
Het is maar een kat hoorquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:00 schreef Mylene het volgende:
... om te voorkomen dat het volk wraak neemt op haar.
Ah, gelukkig hebben de tabloids de jacht geopend, niks mis met een good ol' heksenjacht, daar worden nooit onschuldige mensen de dupe van.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:00 schreef Mylene het volgende:
Inmiddels hebben de Engelse tabloids de jacht geopend op deze vrouw. Ik denk daarom dat de vrouw zich het beste zo snel mogelijk kan melden bij de politie om te voorkomen dat het volk wraak neemt op haar.
Ik denk dat ze de 10-tallen katten in de buurt na jarenlang gezeik zat was ofzo. Da's toch niet zo heel moeilijk te bedenken?quote:
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:19 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
"Ze sloot het deksel en wandelde door."
Kan aan mij liggen hoor maar het is toch "De deksel" ?
vaag dat je zo iets doet
quote:dek·sel het, de; o en m -s dat deel ve hol voorwerp dat dit van boven sluit
Wat is juist: de deksel of het deksel?
Beide vormen zijn juist; de deksel lijkt vaker voor te komen.
Woorden die eindigen op het achtervoegsel -sel zijn eigenlijk altijd onzijdig; vergelijk bijvoorbeeld het baksel en het achtervoegsel. Ook deksel was vroeger uitsluitend onzijdig. Het eerste Groene Boekje (1954) en het Woordenboek der Nederlandsche Taal (deel III, 1916) vermelden alleen het deksel. Tegenwoordig vermelden de naslagwerken bij deksel twee geslachten: mannelijk (de deksel) en onzijdig (het deksel).
Dat was een retorische vraag...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:22 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de 10-tallen katten in de buurt na jarenlang gezeik zat was ofzo. Da's toch niet zo heel moeilijk te bedenken?
en dan doe je zoiets belachelijks?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:22 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de 10-tallen katten in de buurt na jarenlang gezeik zat was ofzo. Da's toch niet zo heel moeilijk te bedenken?
Hmm oke, naja ik vind dé deksel beter klinkenquote:
Als dat mijn kat was geweest en ik zou dit zien, dan zou die vrouw gewoon moeten onderduiken hoor...quote:
Het gaat hier wel om een kat. De gemiddelde volksbuurter kent geen genade als het om dieren gaat.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ah, gelukkig hebben de tabloids de jacht geopend, niks mis met een good ol' heksenjacht, daar worden nooit onschuldige mensen de dupe van.
Kijk maar naar Pakistan bijvoorbeeld! Daar weet het volk wel van wanten!
Pakistan, een land vol mensen zonder normen en waarden vergelijken met de UK waar alleen de jongeren geen normen en waarden hebben. Waar haal je het lef vandaanquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ah, gelukkig hebben de tabloids de jacht geopend, niks mis met een good ol' heksenjacht, daar worden nooit onschuldige mensen de dupe van.
Kijk maar naar Pakistan bijvoorbeeld! Daar weet het volk wel van wanten!
Mwa, een aantal jaar geleden was er ook al die klopjacht op een vermeend pedofiel die totaal uit de hand liep in de UK.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:35 schreef TheThirdMark het volgende:
Pakistan, een land vol mensen zonder normen en waarden vergelijken met de UK waar alleen de jongeren geen normen en waarden hebben. Waar haal je het lef vandaan
Internetheldquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:31 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als dat mijn kat was geweest en ik zou dit zien, dan zou die vrouw gewoon moeten onderduiken hoor...
quote:
Je zou bijvoorbeeld ook met die beelden naar de politie kunnen gaan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:19 schreef Yi-Long het volgende:
Dus als jij op camera ziet dat iemand jou huisdier of kind of whatever iets aandoet, dan haal je je schouders op? Als je zo iemand herkent dan ga je toch heen om verhaal te halen...!?
Eigen rechter spelen is altijd fout.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dus als jij op camera ziet dat iemand jou huisdier of kind of whatever iets aandoet, dan haal je je schouders op? Als je zo iemand herkent dan ga je toch heen om verhaal te halen...!?
Ow, dat suggereer ik niet alleen. Dat zeg ik gewoon hard op.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je zou bijvoorbeeld ook met die beelden naar de politie kunnen gaan.
Jij lijkt nu te suggereren dat jij zo iemand fysiek iets aan zou doen, wat an sich begrijpelijk is, maar ook barbaars.
Totale onzin. Als het bewijs onomstotelijk is, dan kan ik dat prima zelf regelen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Eigen rechter spelen is altijd fout.
En wat is dan gerechtigheid, dat die vrouw over 10 jaar nog herkend kan worden door jan-en-alleman voor iets dat ze lang geleden heeft gedaan en waar ze al lang voor heeft geboet?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als ik dus zoiets op het filmpje zou zien, dan zou ik dus absoluut niet naar de politie gaan, maar gewoon eigen rechter spelen, zodat je tenminste gerechtigheid hebt.
F&F fundamentalist alert.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Totale onzin. Als het bewijs onomstotelijk is, dan kan ik dat prima zelf regelen.
Je snapt dat deze mevrouw dat net zo goed doet? De kans is groot dat katten uit de buurt al 15 keer in een maand in haar moestuin hebben staan schijten. Huisdieren moet je op je eigen terrein houden, dan is er niks aan de hand. Bijkomend voordeel is dat er dan geen schade aan de inheemse natuur kan worden aangericht door huisdieren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Totale onzin. Als het bewijs onomstotelijk is, dan kan ik dat prima zelf regelen.
Precies en degenen die deze vrouw dan eventueel wat aan zouden doen kunnen ook heel goed door haar familie weer omzeep worden geholpen, allemaal prima, het bewijs is onomstotelijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je snapt dat deze mevrouw dat net zo goed doet? De kans is groot dat katten uit de buurt al 15 keer in een maand in haar moestuin hebben staan schijten. Huisdieren moet je op je eigen terrein houden, dan is niks aan de hand. Bijkomend voordeel is dat er dan geen schade aan de inheemse natuur kan worden aangericht door huisdieren.
Ja. Net als een pedofiel. Je bent verantwoordelijk voor je eigen acties, en wanneer je je onmenselijk gedraagt, en de rest van de wereld ziet je echte gezicht, dan moet je ook geen krokodillentranen gaan huilen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:35 schreef Stranger het volgende:
[..]
En wat is dan gerechtigheid, dat die vrouw over 10 jaar nog herkend kan worden door jan-en-alleman voor iets dat ze lang geleden heeft gedaan en waar ze al lang voor heeft geboet?
Als je niet wilt dat katten in je tuin komen, dan is het heel erg makkelijk om even wat koffiepoeder in die tuin te strooien. Dan komen die katten echt niet in je tuin.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je snapt dat deze mevrouw dat net zo goed doet? De kans is groot dat katten uit de buurt al 15 keer in een maand in haar moestuin hebben staan schijten. Huisdieren moet je op je eigen terrein houden, dan is er niks aan de hand. Bijkomend voordeel is dat er dan geen schade aan de inheemse natuur kan worden aangericht door huisdieren.
Prima toch? Als je weet dat de gevolgen van je acties drastisch kunnen zijn, zul je zelf ook minder snel geneigd zijn om gekke dingen te doen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:41 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Precies en degenen die deze vrouw dan eventueel wat aan zouden doen kunnen ook heel goed door haar familie weer omzeep worden geholpen, allemaal prima, het bewijs is onomstotelijk.
Lekkere samenleving krijg je dan. Sommige mensen.....
Ze zouden beter alle Belgen kunnen steriliseren, wat een volk zegquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:04 schreef Brerius het volgende:
Het is maar een kat hé.
In Belgie gaan ze bijna alle katten steriliseren, omdat er een te groot overschot van is![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dus nu zeg je weer dat je geen eigen rechter zou spelen om dat de familie van je slachtoffer dan achter je aan komt?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:56 schreef Yi-Long het volgende:
Prima toch? Als je weet dat de gevolgen van je acties drastisch kunnen zijn, zul je zelf ook minder snel geneigd zijn om gekke dingen te doen.
Nee hoor. Dat zeg ik helemaal nergens. Ik zeg alleen dat je beter over je acties na gaat denken al je weet dat er vervolgens iemand zal zijn die mogelijk wraak zal nemen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dus nu zeg je weer dat je geen eigen rechter zou spelen om dat de familie van je slachtoffer dan achter je aan komt?
Koffiepoeder? Ik drink geen koffie en ik heb eigenlijk ook geen zin om de handen uit de mouwen te steken omdat een stel eigenaren van huisdieren niet het fatsoen heeft hun huisdier op hun eigen terrein te houden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:56 schreef Yi-Long het volgende:
Als je niet wilt dat katten in je tuin komen, dan is het heel erg makkelijk om even wat koffiepoeder in die tuin te strooien. Dan komen die katten echt niet in je tuin.
Als je bewust katten gaat vermoorden omdat ze toevallig in je tuin komen, dan ben je echt diep diep diep gestoord.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Koffiepoeder? Ik drink geen koffie en ik heb eigenlijk ook geen zin om de handen uit de mouwen te steken omdat een stel eigenaren van huisdieren niet het fatsoen heeft hun huisdier op hun eigen terrein te houden.
Mijn katten zijn altijd binnen, en waarschijnlijk heb ik wel last van jouw uitlaatgassen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Koffiepoeder? Ik drink geen koffie en ik heb eigenlijk ook geen zin om de handen uit de mouwen te steken omdat een stel eigenaren van huisdieren niet het fatsoen heeft hun huisdier op hun eigen terrein te houden.
Maar jij zou het prima vinden als vervolgens de zoon van die vrouw jou iets aan gaat doen, omdat jij zijn moeder iets hebt aangedaan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:09 schreef Yi-Long het volgende:
Nee hoor. Dat zeg ik helemaal nergens. Ik zeg alleen dat je beter over je acties na gaat denken al je weet dat er vervolgens iemand zal zijn die mogelijk wraak zal nemen.
Misschien is kat wel minder lekker als-ie 15 uur in een kliko heeft gemarineerd?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:32 schreef tho_Omas het volgende:
Alsof mensen die Yi-Long heten geen katten eten.
Waarschijnlijk niet omdat ik alleen twee fietsen en een paar schaatsen heb.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn katten zijn altijd binnen, en waarschijnlijk heb ik wel last van jouw uitlaatgassen.
zo heet ie niet echt hoorquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:32 schreef tho_Omas het volgende:
Alsof mensen die Yi-Long heten geen katten eten.
Ok, maar je doet nou net of katten zo enorm vervelend zijn, dat hele tuinen ondergescheten worden is een fabeltje, de meeste buitenkatten doen gewoon hun behoefte op de bak, en zelfs als ze al in een tuin poepen, dan begraven ze het meestal.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet omdat ik alleen twee fietsen en een paar schaatsen heb.
Dat is dan een risico dat ik neem met mijn actie.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar jij zou het prima vinden als vervolgens de zoon van die vrouw jou iets aan gaat doen, omdat jij zijn moeder iets hebt aangedaan?.
Misschien moet je op het platteland van Iran of Pakistan gaan wonen, daar worden dit soort vetes nog op deze manier beslecht. Al hebben de mensen daar misschien wel de correcte verhouding tussen mens en dier beter in de gaten.
Wel raar, want eigenlijk plaats je jezelf daarmee buiten (de verworvenheden, rechten en plichten van) onze maatschappij.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:20 schreef Yi-Long het volgende:
Dat is dan een risico dat ik neem met mijn actie.
Goed, dus als jou kinderen straks tot 3 of 4 keer toe mijn tuin inklimmen om een verloren voetbal terug te halen, waarbij ze dus mijn dierbare plantjes hebben beschadigd....quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En dat om een poesje.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wel raar, want eigenlijk plaats je jezelf daarmee buiten (de verworvenheden, rechten en plichten van) onze maatschappij.
Niet doen is erger.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Eigen rechter spelen is altijd fout.
De vergelijking kat-kind gaat een beetje mank, althans, ik weet niet wat jij je kinderen te eten geeft?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Goed, dus als jou kinderen straks tot 3 of 4 keer toe mijn tuin inklimmen om een verloren voetbal terug te halen, waarbij ze dus mijn dierbare plantjes hebben beschadigd....
... dan heb ik ook het recht om ze even in een afvalcontainer op te sluiten!?
Tja, jammer dan. Ik hoef ook niet perse een volwaardig lid van een maatschappij te zijn waarbij we onze schouders ophalen zodra iemand zomaar je huisdieren afmaakt...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wel raar, want eigenlijk plaats je jezelf daarmee buiten (de verworvenheden, rechten en plichten van) onze maatschappij.
Nee, want volgens de Nederlandse wet is dat vrijheidsberoving (denk ik) en als je een kat in een kliko gooit, is dat "je op ordentelijke wijze ontdoen van een voorwerp" oid.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:22 schreef Yi-Long het volgende:
Goed, dus als jou kinderen straks tot 3 of 4 keer toe mijn tuin inklimmen om een verloren voetbal terug te halen, waarbij ze dus mijn dierbare plantjes hebben beschadigd....
... dan heb ik ook het recht om ze even in een afvalcontainer op te sluiten!?
Als jij langere tijd een kat of hond als huisdier heeft, dan is zo'n beest gewoon onderdeel van het gezien, dus daar heb je dan ontzettend veel liefde voor...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:23 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De vergelijking kat-kind gaat een beetje mank, althans, ik weet niet wat jij je kinderen te eten geeft?
... tja, zoals ik al aangaf, de NLse wet staat niet gelijk aan 'gerechtigheid' in dit soort gevallen, wat dus de reden is waarom je dan maar beter eigen rechter kunt spelen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, want volgens de Nederlandse wet is dat vrijheidsberoving (denk ik) en als je een kat in een kliko gooit, is dat "je op ordentelijke wijze ontdoen van een voorwerp" oid.
Gelukkig zorgt onze maatschappij er wel voor dat jij deze afwijkende mening mag hebben.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:24 schreef Yi-Long het volgende:
Tja, jammer dan. Ik hoef ook niet perse een volwaardig lid van een maatschappij te zijn waarbij we onze schouders ophalen zodra iemand zomaar je huisdieren afmaakt...
Je bent je nu enorm aan het vergalopperen, een kat in een kliko doen is natuurlijk heel wat anders dan "een beest afslachten".quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:26 schreef Yi-Long het volgende:
Als jij langere tijd een kat of hond als huisdier heeft, dan is zo'n beest gewoon onderdeel van het gezien, dus daar heb je dan ontzettend veel liefde voor...
... als dan iemand om een nonsens-reden zo'n beest afslacht... tja...(!)
Er zullen meer dan genoeg mensen zijn die van hun huisdier houden alsof het hun eigen kind is.
Mij kat is mij meer waard dan die koters die door de ouders maar op straat worden gezet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:23 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De vergelijking kat-kind gaat een beetje mank, althans, ik weet niet wat jij je kinderen te eten geeft?
Aan de andere kant, kon het ook vuilnisdag zijnquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je bent je nu enorm aan het vergalopperen, een kat in een kliko doen is natuurlijk heel wat anders dan "een beest afslachten".
Welnee. De reactie daarop zal toch ook verschillen!? Als iemand mijn kat in een kliko bak doet, dan heeft die persoon een probleem. Als iemand mijn kat zou afslachten, dan zouden ze een nog veel groter probleem hebben.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je bent je nu enorm aan het vergalopperen, een kat in een kliko doen is natuurlijk heel wat anders dan "een beest afslachten".
Maar toch moest ze geidentificeerd worden?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:23 schreef Mylene het volgende:
De bewuste vrouw is geïdentificeerd, maar is niet gearresteerd omdat er geen strafbaar feit heeft plaatsgevonden.
A woman who was filmed putting a cat in a wheelie bin has been offered police protection after being identified by the RSPCA.
Door de Engelse dierenbescherming die op hun beurt denk ik contact hebben opgenomen met de plaatselijke politie.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:24 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Maar toch moest ze geidentificeerd worden?
Nog even en haar naam en adresgegevens staan op internet. 4chan doet de rest wel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:23 schreef Mylene het volgende:
De bewuste vrouw is geïdentificeerd, maar is niet gearresteerd omdat er geen strafbaar feit heeft plaatsgevonden.
A woman who was filmed putting a cat in a wheelie bin has been offered police protection after being identified by the RSPCA.
Ja, grappigquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:29 schreef tho_Omas het volgende:
Maar het is dus niet strafbaar, dus je moet het gewoon toelaten Yi-Long.
Precies het feit dat het niet strafbaar is is een goede reden om eigen rechter te spelen. De overheid faalt, de burger neemt het over.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:29 schreef tho_Omas het volgende:
Maar het is dus niet strafbaar, dus je moet het gewoon toelaten Yi-Long.
Waarom zou er sprake zijn van rechtspraak bij een niet strafbaar feitquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:51 schreef Northside het volgende:
[..]
Precies het feit dat het niet strafbaar is is een goede reden om eigen rechter te spelen. De overheid faalt, de burger neemt het over.
Omdat het volgens veel mensen wel strafbaar zou moeten zijn he?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:53 schreef tho_Omas het volgende:
Waarom zou er sprake zijn van rechtspraak bij een niet strafbaar feit
Nou, mensen die andere mensen iets aandoen omdat die persoon een dier heeft gekwetst, mogen wat mij betreft keihard gevierendeeld worden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:51 schreef Northside het volgende:
Precies het feit dat het niet strafbaar is is een goede reden om eigen rechter te spelen. De overheid faalt, de burger neemt het over.
Iemand iets aandoen vind ik persoonlijk ook vrij ver gaan hoor. Het zou scheef zijn om bijvoorbeeld iemand voor een zware mishandeling 20 uur papier te laten prikken en een dierenmishandelaar te lynchen. Maar wat mij betreft mag best duidelijk gemaakt worden dat dierenmishandeling in welke vorm dan ook niet getolereerd wordt in onze (beschaafde) samenleving. Als je voor zo'n grapje bijvoorbeeld 500¤ boete krijgt denk je er nog wel een keer over na voordat je nog eens zoiets doet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nou, mensen die andere mensen iets aandoen omdat die persoon een dier heeft gekwetst, mogen wat mij betreft keihard gevierendeeld worden.
Gelukkig zijn wij als maatschappij die barbaarsheid voorbij, ofschoon er nog steeds barbaarse dingen worden begaan door individuen. We hebben het geweldsmonopolie bij de overheid gelegd, dat is wat ons onderscheid van de grotmens.
Ik ben blij dat je beschaafd tussen haakjes hebt gezet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:06 schreef Northside het volgende:
[..]
Iemand iets aandoen vind ik persoonlijk ook vrij ver gaan hoor. Het zou scheef zijn om bijvoorbeeld iemand voor een zware mishandeling 20 uur papier te laten prikken en een dierenmishandelaar te lynchen. Maar wat mij betreft mag best duidelijk gemaakt worden dat dierenmishandeling in welke vorm dan ook niet getolereerd wordt in onze (beschaafde) samenleving. Als je voor zo'n grapje bijvoorbeeld 500¤ boete krijgt denk je er nog wel een keer over na voordat je nog eens zoiets doet.
Anyways, de kat komt er hier onbeschadigd vanaf, dus zal ze wel niet te vervolgen zijn voor dierenmishandeling. Dat er vervolgens wat "corrigerende tikken" vanaf het internet komen zie ik dan als vervangende gerechtigheid.
Overigens vind ik blind vertrouwen op de overheid ook niet altijd verstandig, maar dat is weer een ander topic.
Inderdaad, in deze gevallen: 4chanquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:50 schreef Northside het volgende:
[..]
Nog even en haar naam en adresgegevens staan op internet. 4chan doet de rest wel.
Steriliseren omdat er een overschot aan (straat)katten is, is wat mij betreft prima. Nog geen reden om dergelijke beesten te mishandelen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:04 schreef Brerius het volgende:
Het is maar een kat hé.
In Belgie gaan ze bijna alle katten steriliseren, omdat er een te groot overschot van is
En wat is gerechtigheid volgens jou? Iemand een rolstoel in meppen omdat ze een beest met het zelfbewustzijn van een stoeptegel een paar uur in het donker heeft gezet?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als ik dus zoiets op het filmpje zou zien, dan zou ik dus absoluut niet naar de politie gaan, maar gewoon eigen rechter spelen, zodat je tenminste gerechtigheid hebt.
Komt in de buurt...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
En wat is gerechtigheid volgens jou? Iemand een rolstoel in meppen omdat ze een beest met het zelfbewustzijn van een stoeptegel een paar uur in het donker heeft gezet?
Alsof er enig verschil is met een eeuwenoud huurleger, of een overheid die je moet betalen of ze komen ze halenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou, mensen die andere mensen iets aandoen omdat die persoon een dier heeft gekwetst, mogen wat mij betreft keihard gevierendeeld worden.
Gelukkig zijn wij als maatschappij die barbaarsheid voorbij, ofschoon er nog steeds barbaarse dingen worden begaan door individuen. We hebben het geweldsmonopolie bij de overheid gelegd, dat is wat ons onderscheid van de grotmens.
`normaal´ gesproken dienen dit soort dingen ook uit den boze te zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:13 schreef svefn het volgende:
[..]
Inderdaad, in deze gevallen: 4chan![]()
alhoewel eigen rechter spelen normaal gesproken geen goede zaak is natuurlijk
Idd, als je gek bent op je HUISdieren dan laat je ze niet buiten rondlopen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:26 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als jij langere tijd een kat of hond als huisdier heeft, dan is zo'n beest gewoon onderdeel van het gezien, dus daar heb je dan ontzettend veel liefde voor...
Want?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:49 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Idd, als je gek bent op je HUISdieren dan laat je ze niet buiten rondlopen.
Net zo min als er een verbod is om dieren in de kliko te gooien.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
Want?Er is een vebod op dieren in het openbaar?
Dus de randen van het verbod op dieren staat open voor interpretatie?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:57 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Net zo min als er een verbod is om dieren in de kliko te gooien.
De randen staat?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:06 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dus de randen van het verbod op dieren staat open voor interpretatie?
Doe eens uitleggen!![]()
Wel doen he!
Dat blijkt maar weer. Dieren mag je niet mishandelen, dieren zijn niet verboden. Stelling weerlegtquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:09 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
De randen staat?
Ik begrijp er niets van.
Mijn kat komt dan ook niet op straat, omdat je nooit weet wat voor mongolen er rond lopen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:49 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Idd, als je gek bent op je HUISdieren dan laat je ze niet buiten rondlopen.
Ligt eraan. Je kan het opvatten als mishandeling en dat is weldegelijk verboden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:57 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Net zo min als er een verbod is om dieren in de kliko te gooien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |