Ik ben er tegen dat mensen het recht in eigen hand nemen, maar kan er ook goed mee leven als, in dit geval, de persoon wordt tegengehouden op het moment dat hij er vandoor gaat.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:20 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Uit jouw post begrijp ik dat je het niet erg zou vinden als men hem 'ff een lesje zou leren', maar dat is niet de taak van omstanders, maar de taak van rechters. Ik zie nergens dat de jongen voor moest komen of opgepakt is door de politie, dus ik denk dat het verhaal enorm opgeklopt is. Had je de actie van de man in het busje ook goedgepraat als hij die jongen een dwarslaesie had gereden? Dat is namelijk niet ondenkbaar bij zo'n actie.
Hij had de jongen kunnen volgen en ondertussen de politie kunnen bellen. Maar ik heb zo'n idee dat niemand daarvoor de politie heeft gebeld, want het viel allemaal reuze mee.
Inderdaad, mits je iemand op heterdaad betrapt. Maar daarvoor geldt wel dat het met proportioneel geweld moet zijn. Nu is het toevallig goed afgelopen voor de scooterrijder, maar als hij aangereden was en een dwarslaesie had dan is het opeens geen proportioneel geweld meer.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je mag als burger gewoon iemand staande houden en vasthouden totdat de polite er is. niet zo ontzettend zielig gaan lopen jengelen nu.
Dat klopt, maar de man in het busje nam wel een groot risico. Als hij die jongen in een rolstoel had gereden had hij voor moeten komen, en terecht.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:44 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Ik ben er tegen dat mensen het recht in eigen hand nemen, maar kan er ook goed mee leven als, in dit geval, de persoon wordt tegengehouden op het moment dat hij er vandoor gaat.
Nee hoor dat zie je echt nietquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:40 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Snelheden zijn heel moeilijk in te schatten en worden bovendien vaak veel te hoog ingeschat. Jij weet dus helemaal niet hoe onverantwoordelijk het allemaal was. Bedoelen ze met stapvoets niet 30 toevallig? Verder zijn namelijk voor zover ik weet de enige gebieden waar echt stapvoets word gereden op een woonerf. Als dat zo is is het al helemaal onzin natuurlijk, want het verschil tussen 30 en 40 zie je echt niet als omstander.
Bron:quote:HOUTEN/CULEMBORG -
Op de Oude Vismarkt in Culemborg is vrijdagmiddag rond 17.55 uur een kindje van bijna 3 jaar aangereden door een scooter. De bestuurder uit Houten reed vervolgens door. Even later kwam een melding dat de
scooter op de Steenovenslaan tegen een auto was gereden. Politieagenten gingen naar beide locaties. Daar troffen zij het kindje op straat aan. Vanwege haar leeftijd kon zij niet vertellen waar ze pijn had. Het meisje, afkomstig uit Beusichem, is ter plekke nagekeken door ambulancepersoneel en daarna
naar het UMC in Utrecht overgebracht voor verder onderzoek. De politie heeft met enkele getuigen gesproken. Een andere politie-eenheid trof op de Steenovenslaan op de grond voor een auto de scooter
aan, waarmee het meisje zou zijn aangereden. De politie hield de ongedeerde 17-jarige bestuurder uit Houten aan als verdachte van een verkeersongeval met letsel. Hij werd voor verhoor overgebracht
naar het politiebureau. Uit een blaastest bleek dat de man een uitslag had van 90 ug/l. Het politieonderzoek
loopt nog. De scooter van de verdachte is voor nader technisch (sporen)onderzoek veilig gesteld.
quote:De alcohollimiet ligt op 220 ugl (= 0,5 promille). Voor beginnend bestuurders geldt strengere regelgeving, voor hen ligt de limiet op 88 ugl (= 0,2 promille).
Nee, dat zie je niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:52 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee hoor dat zie je echt niet
Oh en met wat nazoekwerk
[..]
Bron:
http://www.deweekkrant.nl(...)FP-1-03_100428_1.pdf
Meneer was dus dronken ook?
[..]
Even zienquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Willen de kutjes die zeggen dat je niet kan inschatten hoe hard je kunt rijden ook even naar de straat in kwestie kijken...daar hoor je uberhaubt al niet met een scooter.
Oh de wet geld dus ook al iet voor het huftertjequote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:53 schreef banggang het volgende:
iemand de hyves van dat ettertje al gevonden?
bronquote:In Culemborg is grote verontwaardiging ontstaan door een schade claim na doorrijden na een ongeval. In april dit jaar reed een 17-jarige jongen uit Houten met zijn scooter een klein meisje aan en reed door. Een getuige reed er met de geleende auto van slagerij de Bruijn achter aan, en dwong hem tot stoppen. De jongen liet volgens getuigen zelf kwaad zijn scooter vallen en ging meteen in discussie, maar kon even later worden aangehouden door de politie. Deze week diende hij echter een claim in van 200 euro wegens schade aan het spatbord van zijn scooter, een daad die bij veel mensen tot woede heeft geleidt. De jongen moet zich nog verantwoorden voor de rechter voor zijn daden.
Is vragen of hij een hyves heeft een excuus? Bijzonder....quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:05 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh de wet geld dus ook al iet voor het huftertje
hij hoeft zich niet aan snelheden te houden
Hij hoeft zich niet aan de alcohol limiet te houden
Je hebt nogal wat excuses voor je maatje of is het je halfbroer, kampbewonertje ?
Je maakt wel veel aannames over mij he? Maargoed, dat is natuurlijk wel heel gemakkelijk, op de man spelen. Oh en je quote de verkeerdequote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:05 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh de wet geld dus ook al iet voor het huftertje
hij hoeft zich niet aan snelheden te houden
Hij hoeft zich niet aan de alcohol limiet te houden
Je hebt nogal wat excuses voor je maatje of is het je halfbroer, kampbewonertje ?
De vraag is dus in hoeverre dat is gegaan zoals het in de OP staat (geen betrouwbare bron, zoals politie), en in hoeverre hij door heeft gehad dat het een aanrijding was (kind geschampt, omgekeken, kind stond gewoon, dus doorgereden?). Of is het inderdaad zo dat er een tokkie menigte zich aan het verzamelen was, en dat hij (Begrijpelijk) er vandoor is gegaan op de scooter?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:52 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Maar hij reed wel door nadat hij een kind had aangereden. Je bent dan gewoon een hufter die best even als een hufter behandeld mag worden.
Oh en en passant is de winkelier de gefrustreerde? Ongelofelijk wat een vertekent wereldbeeld sommige mensen toch hebben.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De vraag is dus in hoeverre dat is gegaan zoals het in de OP staat (geen betrouwbare bron, zoals politie), en in hoeverre hij door heeft gehad dat het een aanrijding was (kind geschampt, omgekeken, kind stond gewoon, dus doorgereden?). Of is het inderdaad zo dat er een tokkie menigte zich aan het verzamelen was, en dat hij (Begrijpelijk) er vandoor is gegaan op de scooter?
Er zijn zoveel mogelijkheden, dit bericht is een hear-say verhaal zonder betrouwbare bron (anders dan een gefrustreerde winkelier die een schadeclaim kreeg).
edit..ik ga ff foto maken, en proberen up te loaden...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:59 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Even zien
Edit:
Ik kan alleen luchtfoto's zien, geen streetview. Ik kan hier niet uit afleiden dat je daar niet mag rijden met een scooter.
Hij is gefrustreerd over het ontvangen van de claim, toch? Omdat *zie verhaal in de OP*, wat hij weer van een andere winkelier, die zijn auto geleend had, gehoord had.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:16 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Oh en en passant is de winkelier de gefrustreerde? Ongelofelijk wat een vertekent wereldbeeld sommige mensen toch hebben.
Pas maar op hoor, straks word je uitgemaakt voor kampbewoner, tokkie, scooterrijder en verdediger van een crimineel, bomenknuffelaar etc.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hij is gefrustreerd over het ontvangen van de claim, toch? Omdat *zie verhaal in de OP*, wat hij weer van een andere winkelier, die zijn auto geleend had, gehoord had.
Het is gewoon erg vaag allemaal.
Sorry Tijger die heb ik verkeerd gequotequote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is vragen of hij een hyves heeft een excuus? Bijzonder....
30 is niet stapvoetsquote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:12 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Je maakt wel veel aannames over mij he? Maargoed, dat is natuurlijk wel heel gemakkelijk, op de man spelen. Oh en je quote de verkeerde![]()
Het is niet duidelijk welke snelheid precies bedoelt wordt, dus je weet ook niet of hij echt te snel ging, mensen hebben zijn snelheid ingeschat, niet gemeten, etc etc. Ik ben er helemaal voor dat dit mannetje berecht wordt hoor, maar in een eerlijk proces. Jij probeert alles aan deze zaak in een kwaad daglicht te zetten, terwijl ik het daarna nuanceer. De wereld is niet zwart-wit en met zo weinig meer dan 0,2 promille ben je niet dronken.
email maar effe dan gooi ik hem eropquote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Foto komt vanavond wel, kan vanaf hier niet uploaden blijkt.
Ja maar.... ja maar .... dat is maar van horen zeggen. We waren er niet bij.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:31 schreef desiredbard het volgende:
[..]
30 is niet stapvoets
en meneer was over de limiet voor beginnend bestuurder
en zoals dat stukje van Milene nu aangeeft...is hij niet aangereden maar heeft hij zelf zijn scooter laten stuiteren
Inderdaad ja. We moeten eigenlijk allemaal op Wilders stemmen, die wist hier wel raad mee en zou persoonlijk langs komen om het tuig door de knieen te schieten!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:26 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Pas maar op hoor, straks word je uitgemaakt voor kampbewoner, tokkie, scooterrijder en verdediger van een crimineel, bomenknuffelaar etc.
Leg nou eens uit waarom jij het kennelijk belachelijk vindt om het verhaal van deze man te geloven, maar het wel normaal vindt om zelf scenario's te verzinnen waar helemaal geen onderbouwing voor te vinden is?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De vraag is dus in hoeverre dat is gegaan zoals het in de OP staat (geen betrouwbare bron, zoals politie), en in hoeverre hij door heeft gehad dat het een aanrijding was (kind geschampt, omgekeken, kind stond gewoon, dus doorgereden?). Of is het inderdaad zo dat er een tokkie menigte zich aan het verzamelen was, en dat hij (Begrijpelijk) er vandoor is gegaan op de scooter?
Er zijn zoveel mogelijkheden, dit bericht is een hear-say verhaal zonder betrouwbare bron (anders dan een gefrustreerde winkelier die een schadeclaim kreeg).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |