Ik maak helemaal geen grapje, ik zou zelf nooit een moslim(a) in dienst nemen. Teveel kans op problemen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:47 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Je maakt er misschien een grapje over, maar het is eigenlijk wel gewoon waar.
Neen. Het gaat om de regels. Als die stellen dat je geen hoofddoek op hebt, heb je geen hoofdoek op. Op werkplekken waar het allemaal wat losser is, heb ik geen problemen met een hoofddoek (even afgezien van het feit dat ik de islam een achterlijk geloof vind). Het gaat me om het vervelende drammen van de religieuzen. Niet iedereen vind jouw geloofje even interessant denk ik dan, hou het gewoon voor je.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ga met alle plezier de discussie met deze mannen aan, maar ik begreep uit de reactie van Sacher dat het not done is om je religie aan anderen op te dringen op de werkvloer. Dergelijke figuren moeten volgens zijn redenering dus worden ontslagen.
Niet iedereen is het eens over wat "redelijk" is. En daar ligt nu net het punt van discussie. De redelijkheid zal vastgesteld worden door de rechter. Ik zie het in ieder geval zeker niet als een conflict van een "andere klasse". Juist door het te verheffen naar een "probleem van een andere klasse", draag je bij aan het verheffen van religie of religieuze problemen. Terwijl als je het als een regulier conflict beschouwd, dit niet het geval zal zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:27 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Tegen daadwerkelijk onrecht mogen werknemers zich prima verzetten. Ernstige misstanden zoals onderbetaling, extreem overwerk, onveilige werkvloer. Maar een zeer redelijk kledingvoorschrift moeten naleven, dat is toch echt van een andere klasse.
Hoe herken jij uberhaupt een moslim (a).quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik maak helemaal geen grapje, ik zou zelf nooit een moslim(a) in dienst nemen. Teveel kans op problemen.
Jammer voor de mensen tussen die zich wel gewoon aanpassen en geen aparte behandeling eisen, maar hoe herken je die ? Ik zou er dus liever niet aan beginnen.
Ja, en zoniet staat dat in de volgende revisie van dat document.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:39 schreef TwenteFC het volgende:
Ze blijven maar provoceren ... ze weet dat het tegen de regels is en toch eigenwijs doorgaan.
Waarschijnlijk zal het dan ook wel in haar contract staan, en heeft ze dus geen poot om op te staan.
Precies de kern van mijn eerdere reacties.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mee eens, hoewel ik een hoofddoek of een lange refojurk niet bepaald agressief vind overkomen. Overigens geef ik Disney groot gelijk, al zou ik er geen geloofsdiscussie van maken. Ik vind de wending die dit topic heeft genomen dan ook nogal overdreven. Ik heb ook een bijbaan gehad bij een pretpark en daar was het niet toegestaan om openlijk sieraden te dragen. Ook hoofddeksels waren verboten. Simpel. Klaar. Slotje.
Waarom zou ik hem vragen zijn mond te houden? Iedereen heeft toch recht op zijn of haar mening. En dat doorwerken is bij ons niet echt een probleem. Zolang iedereen zijn of haar taken heeft voltooid voor het verstrijken van de deadline is er niets aan de hand.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:35 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
In eerste instantie kan je hem toch gewoon vragen om zijn mond dicht te houden? Als hij vervolgens doorblijft gaan om onder werktijd jou van je werk af te houden dan lijkt me dat wel een reden om er iets van te zeggen tegen je baas.
En daarbij, als hij aan het praten is werkt hij ook niet door.
Sachertorte, spreekbuis van het volkquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:36 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Neen. Het gaat om de regels. Als die stellen dat je geen hoofddoek op hebt, heb je geen hoofdoek op. Op werkplekken waar het allemaal wat losser is, heb ik geen problemen met een hoofddoek (even afgezien van het feit dat ik de islam een achterlijk geloof vind). Het gaat me om het vervelende drammen van de religieuzen. Niet iedereen vind jouw geloofje even interessant denk ik dan, hou het gewoon voor je.
Oke, ongeveer zoals ik hierboven al ergens schets?quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:36 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Neen. Het gaat om de regels. Als die stellen dat je geen hoofddoek op hebt, heb je geen hoofdoek op. Op werkplekken waar het allemaal wat losser is, heb ik geen problemen met een hoofddoek (even afgezien van het feit dat ik de islam een achterlijk geloof vind). Het gaat me om het vervelende drammen van de religieuzen. Niet iedereen vind jouw geloofje even interessant denk ik dan, hou het gewoon voor je.
Je kan toch aangeven daar geen interesse in te hebbenquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou ik hem vragen zijn mond te houden? Iedereen heeft toch recht op zijn of haar mening. En dat doorwerken is bij ons niet echt een probleem. Zolang iedereen zijn of haar taken heeft voltooid voor het verstrijken van de deadline is er niets aan de hand.
Klopt, maar stiekem vind ik discussies over het geloof altijd erg leukquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:43 schreef n8n het volgende:
[..]
Je kan toch aangeven daar geen interesse in te hebben
De benadering is gewoon heel anders. Veel mensen verheffen dit tot "een clash van civilizations".quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, ongeveer zoals ik hierboven al ergens schets?
Ja, dat zou je denken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mee eens, hoewel ik een hoofddoek of een lange refojurk niet bepaald agressief vind overkomen. Overigens geef ik Disney groot gelijk, al zou ik er geen geloofsdiscussie van maken. Ik vind de wending die dit topic heeft genomen dan ook nogal overdreven. Ik heb ook een bijbaan gehad bij een pretpark en daar was het niet toegestaan om openlijk sieraden te dragen. Ook hoofddeksels waren verboten. Simpel. Klaar. Slotje.
Volgens wie? Ik wist niet dat je de uitspraak al in je handen had.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:45 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Ja, dat zou je denken.
Maar als het van een verzonnen godje moet, dan is het opeens HEEEEL anders, schijnt het.
Volgens de klagers natuurlijk. En ze hebben genoeg medestanders. Helaas.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens wie? Ik wist niet dat je de uitspraak al in je handen had.
Heel leuk, maar de klagers, medestanders, tegenstanders en anti-klagers hebben uiteindelijk weinig te vertellen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:48 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Volgens de klagers natuurlijk. En ze hebben genoeg medestanders. Helaas.
Dat gebeurt tegenwoordig bij elke scheet rondom moslims. Een schilderij van een varken wordt weggehaald: Nederland islamiseert zichzelf; overwinning voor de islam. Islamitisch centrum in New York: provocatie van moslims. TNT-medewerkers klagen over pauze-tijden tijdens de ramadan: moslims spugen in het gezicht van het westen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De benadering is gewoon heel anders. Veel mensen verheffen dit tot "een clash van civilizations".
Ik ookquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, maar stiekem vind ik discussies over het geloof altijd erg leuk
Er zijn altijd voor- en tegenstanders. Maar uiteindelijk zal deze mevrouw zich gewoon aan de regels moeten houden. Eigenlijk is er helemaal niks aan de hand.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:48 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Volgens de klagers natuurlijk. En ze hebben genoeg medestanders. Helaas.
Men politiseert elk klein geschil, doorgaans om eigen belangen of zienswijzen door te drukken. Erg flauw inderdaad.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat gebeurt tegenwoordig bij elke scheet rondom moslims. Een schilderij van een varken wordt weggehaald: Nederland islamiseert zichzelf; overwinning voor de islam. Islamitisch centrum in New York: provocatie van moslims. TNT-medewerkers klagen over pauze-tijden tijdens de ramadan: moslims spugen in het gezicht van het westen.
Het begint eigenlijk enorm trieste vormen aan te nemen.
Een ieder heeft ook zijn zegje kunnen doen... en om te voorkomen dat dit een verkeerde wending krijgt (go Ron Jeremy!), plus dat de nieuwswaarde al minimaal was en omdat de TS niet reageert op pm doen we er maar een slotje op.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |