abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85618962
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:16 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Wat is dat toch, dat je je religie zelfs tijdens werktijd aan derden moet opdringen? Ben je dan wel lekker in je bovenkamer? Gewoon hoofddoek af op de werkvloer als de werkgever dat vraagt. Wil je dat niet, zoek je een andere werkgever.
Wellicht ziet zij dat helemaal niet als opdringen. Net als dat iemand die een bril draagt mij niet zijn semi-blindheid aan mij opdringt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85618976
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies, als je niet om kan gaan met een lapje stof, dan moet je zeker geen moslima's in dienst nemen.
Het is maar een lapje stof

pi_85618990
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:17 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Het is maar een lapje stof

[ afbeelding ]
Goede vergelijking ook ^O^
Allah Al Watan Al Malik
pi_85619065
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:17 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik zie het verschil niet. Als dit komt tot een rechtszaak zal ze het ongetwijfeld proberen te gooien op vrijheid van godsdienst. In haar dwaze veronderstelling meent zij dat religie haar het recht geeft om zich te onttrekken aan opgelegde regels die voor iedereen gelden. Een typisch trekje is dat.
Wat is daar "typisch" aan. Eenieder die meent in zijn of haar recht te staan op grond van bepaalde wetgeving in een land zal pogen onder de opgelegde regels uit te komen. Zeker als het in zijn of haar voordeel is. Als blijkt dat haar standpunt klopt, geldt dit dus net zo goed voor alle andere religieuzen die binnen Disney werken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85619080
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wellicht ziet zij dat helemaal niet als opdringen. Net als dat iemand die een bril draagt mij niet zijn semi-blindheid aan mij opdringt.
Een apparaat dat een daadwerkelijke, meetbare afwijking aan 1 van de zintuigen corrigeert vergelijken met een door een verzonnen godje opgelegde regel om uitgroeisel aan de opperhuid van zoogdieren met een lapje katoen te bedekken.

Want anders straft het godje je... :') Het is toch te lachwekkend voor woorden. Maar ja, wat verwacht je dan ook van mensen die geloven in onzichtbare engelen en demonen...
pi_85619184
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:20 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Een apparaat dat een daadwerkelijke, meetbare afwijking aan 1 van de zintuigen corrigeert vergelijken met een door een verzonnen godje opgelegde regel om uitgroeisel aan de opperhuid van zoogdieren met een lapje katoen te bedekken.

Want anders straft het godje je... :') Het is toch te lachwekkend voor woorden. Maar ja, wat verwacht je dan ook van mensen die geloven in onzichtbare engelen en demonen...
Ik had net zo goed het voorbeeld van haarstijl of kledingstijl kunnen nemen. Een emo dringt zijn emo-erigheid ook niet aan mij op. Het is allemaal in the eye of the beholder. Wat mij betreft zien alleen onzekere figuren dat soort mensen als een bedreiging. Iemand die een keppel draagt dring mij het Jodendom niet op, net als iemand die een kruisje draagt dat (wat mij betreft) niet doet.
Allah Al Watan Al Malik
  Donald Duck held maandag 23 augustus 2010 @ 19:22:39 #57
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_85619227
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is daar "typisch" aan. Eenieder die meent in zijn of haar recht te staan op grond van bepaalde wetgeving in een land zal pogen onder de opgelegde regels uit te komen. Zeker als het in zijn of haar voordeel is.
Een typisch trekje van gelovigen. Het waanidee dat religie overal maar boven staat. Normale zinnige medewerkers gaan zonder klagen akkoord met kledingregels omdat ze snappen dat het gewoon bij de functie hoort. Je bent in dienst van een werkgever en hebt je dan maar te schikken naar de eisen die daarbij worden gesteld.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_85619316
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:22 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Een typisch trekje van gelovigen. Het waanidee dat religie overal maar boven staat. Normale zinnige medewerkers gaan zonder klagen akkoord met kledingregels omdat ze snappen dat het gewoon bij de functie hoort. Je bent in dienst van een werkgever en hebt je dan maar te schikken naar de eisen die daarbij worden gesteld.
Het is echt naief om te denken dat alleen gelovigen voor hun rechten strijden bij werkgevers. Niet-religieuzen gebruiken andere belangen om te strijden tegen bepaalde regels die hun niet welgevallig zijn. Alleen trekt dat uiteraard een stuk minder aandacht, totdat er een of andere grote staking plaatsvindt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85619318
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Goede vergelijking ook ^O^
Het is maar een lapje stof toch?
pi_85619341
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:16 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Wat is dat toch, dat je je religie zelfs tijdens werktijd aan derden moet opdringen? Ben je dan wel lekker in je bovenkamer? Gewoon hoofddoek af op de werkvloer als de werkgever dat vraagt. Wil je dat niet, zoek je een andere werkgever.
Ik had vroeger een collega die folders van zijn jehova-religie verspreidde tijdens werkuren. Ook wilde hier nog wel eens een donderpreek uitgooien. Daarvoor werd hij niet aangepakt, dat moet wel volgens jou.

Momenteel deel ik kantoor met een zevendadsadventist. Die vind het nodig om regelmatig zijn opvattingen aan ons op te dringen. Is dat normaal of moeten we hem daarvoor aanpakken?

Ik heb meer last van dergelijke speeches dan een fucking hoofddoek. Prima dat ze dat apparaat af moet doen als dat in de voorschriften staat, maar flikker effe lekker een eind op met je gelul over religie opdringen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_85619353
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik had net zo goed het voorbeeld van haarstijl of kledingstijl kunnen nemen. Een emo dringt zijn emo-erigheid ook niet aan mij op. Het is allemaal in the eye of the beholder. Wat mij betreft zien alleen onzekere figuren dat soort mensen als een bedreiging. Iemand die een keppel draagt dring mij het Jodendom niet op, net als iemand die een kruisje draagt dat (wat mij betreft) niet doet.
Maar Emo's werken ook niet bij Disney World.
pi_85619383
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:24 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Het is maar een lapje stof toch?
Selectief quote kunnen wij allemaal. Je kan ook meedoen met de discussie, op een normale niet kinderlijke wijze.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85619449
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:24 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Maar Emo's werken ook niet bij Disney World.
Een van de zeven dwergen is een emo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85619461
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar is nogsteeds niets "andersoms" aan.
In mijn opinie wel. Of je weet mij gestaafd te overtuigen dat de bedrijfspolicy en kledingsvoorschriften van Disney juist erop gericht is hoofddoeken te weren.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:27:17 #65
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_85619466
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En voor veel mensen is dat dus niet zo. Dit is nu ook niet bepaald goede PR voor Disney lijkt me. Wil je nu zeggen dat Disney een handreiking doet richting de intoleranten?
Niet, je leest alleen wat je wilt zien. Wat ik bedoel is dat Disney haar kledingrichtlijnen richt naar wat sociaal nog acceptabel is. In onze westerse maatschappij vinden we tolerantie belangrijk, maar deze stopt bij ideologieën die middeleeuws zijn en moreel gezien duidelijk indruisen tegen onze moderne opvattingen.

By-the-way, ik vind het buitengewoon ergerlijk dat ze zich schuilt achter haar religieuze recht en opvattingen. Alsof haar religie haar meer rechten geeft. Buitengewoon arrogant. Als ik mij in mijn opvattingen over nudisme naakt zou willen gedragen op mijn werk, of iemand anders als punker, dan wordt dit ook niet geaccepteerd door mijn werkgever.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  Donald Duck held maandag 23 augustus 2010 @ 19:27:20 #66
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_85619467
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is echt naief om te denken dat alleen gelovigen voor hun rechten strijden bij werkgevers. Niet-religieuzen gebruiken andere belangen om te strijden tegen bepaalde regels die hun niet welgevallig zijn. Alleen trekt dat uiteraard een stuk minder aandacht, totdat er een of andere grote staking plaatsvindt.
Tegen daadwerkelijk onrecht mogen werknemers zich prima verzetten. Ernstige misstanden zoals onderbetaling, extreem overwerk, onveilige werkvloer. Maar een zeer redelijk kledingvoorschrift moeten naleven, dat is toch echt van een andere klasse.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_85619470
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Selectief quote kunnen wij allemaal. Je kan ook meedoen met de discussie, op een normale niet kinderlijke wijze.
Jij bent anders ook redelijk hinderlijk bezig met je reacties die nergens opslaan.
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:28:51 #68
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_85619516
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik had vroeger een collega die folders van zijn jehova-religie verspreidde tijdens werkuren. Ook wilde hier nog wel eens een donderpreek uitgooien. Daarvoor werd hij niet aangepakt, dat moet wel volgens jou.

Momenteel deel ik kantoor met een zevendadsadventist. Die vind het nodig om regelmatig zijn opvattingen aan ons op te dringen. Is dat normaal of moeten we hem daarvoor aanpakken?

Ik heb meer last van dergelijke speeches dan een fucking hoofddoek. Prima dat ze dat apparaat af moet doen als dat in de voorschriften staat, maar flikker effe lekker een eind op met je gelul over religie opdringen.
Dat jij je laat afzeiken door die mafkezen moet je zelf weten, dat betekent niet dat andere mensen het ook maar moeten accepteren.
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:29:19 #69
230788 n8n
Pragmatisch
pi_85619528
Misschien kan ze in Jasmine's theehuis terecht
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:29:42 #70
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85619546
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind het onbeschoft om op een agressieve wijze je geloof je promoten. Tegen de (kleding)regels in je geloof promoten op de werkvloer valt daar onder.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_85619597
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:28 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat jij je laat afzeiken door die mafkezen moet je zelf weten, dat betekent niet dat andere mensen het ook maar moeten accepteren.
Ik ga met alle plezier de discussie met deze mannen aan, maar ik begreep uit de reactie van Sacher dat het not done is om je religie aan anderen op te dringen op de werkvloer. Dergelijke figuren moeten volgens zijn redenering dus worden ontslagen.
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:31:30 #72
230788 n8n
Pragmatisch
pi_85619612
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:27 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Tegen daadwerkelijk onrecht mogen werknemers zich prima verzetten. Ernstige misstanden zoals onderbetaling, extreem overwerk, onveilige werkvloer. Maar een zeer redelijk kledingvoorschrift moeten naleven, dat is toch echt van een andere klasse.
Elk kledingvoorschrift is redelijk als je ermee instemt, en anders kies je voor een andere baan :D
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_85619715
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:29 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik vind het onbeschoft om op een agressieve wijze je geloof je promoten. Tegen de (kleding)regels in je geloof promoten op de werkvloer valt daar onder.
Mee eens, hoewel ik een hoofddoek of een lange refojurk niet bepaald agressief vind overkomen. Overigens geef ik Disney groot gelijk, al zou ik er geen geloofsdiscussie van maken. Ik vind de wending die dit topic heeft genomen dan ook nogal overdreven. Ik heb ook een bijbaan gehad bij een pretpark en daar was het niet toegestaan om openlijk sieraden te dragen. Ook hoofddeksels waren verboten. Simpel. Klaar. Slotje.
pi_85619747
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:27 schreef SemperSenseo het volgende:
Niet, je leest alleen wat je wilt zien. Wat ik bedoel is dat Disney haar kledingrichtlijnen richt naar wat sociaal nog acceptabel is. In onze westerse maatschappij vinden we tolerantie belangrijk, maar deze stopt bij ideologieën die middeleeuws zijn en moreel gezien duidelijk indruisen tegen onze moderne opvattingen.
Je drijft de discussie naar een ander niveau. Het is immers helemaal geen uitgemaakte zaak of het dragen van een hoofddoek al dan niet sociaal acceptabel is. Dat jij kennelijk van mening bent dat dat niet zo is, is een andere zaak.

quote:
By-the-way, ik vind het buitengewoon ergerlijk dat ze zich schuilt achter haar religieuze recht en opvattingen. Alsof haar religie haar meer rechten geeft. Buitengewoon arrogant. Als ik mij in mijn opvattingen over nudisme naakt zou willen gedragen op mijn werk, of iemand anders als punker, dan wordt dit ook niet geaccepteerd door mijn werkgever.
Hoezo is dat "ergerlijk". Anderen schuilen zich achter bepaalde politieke opvattingen. Nog afgezien van het feit dat uit niets blijkt dat ze denkt dat haar "religie meer rechten geeft". Meer rechten dan wie? Mocht ze in het gelijk gesteld worden, dan gelden de regels net zo goed voor anderen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85619777
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ga met alle plezier de discussie met deze mannen aan, maar ik begreep uit de reactie van Sacher dat het not done is om je religie aan anderen op te dringen op de werkvloer. Dergelijke figuren moeten volgens zijn redenering dus worden ontslagen.
In eerste instantie kan je hem toch gewoon vragen om zijn mond dicht te houden? Als hij vervolgens doorblijft gaan om onder werktijd jou van je werk af te houden dan lijkt me dat wel een reden om er iets van te zeggen tegen je baas.

En daarbij, als hij aan het praten is werkt hij ook niet door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')