FOK!forum / General Chat / Studenten-OV kapot
El_Liberalistemaandag 23 augustus 2010 @ 10:45
Ik ging laatst weer eens met het OV maar m'n studenten-OV bleek niet te werken. Dat apparaat pakte 'm niet, zeg maar. Dus ik ben naar de site van de IBG geweest maar daar word je doorverwezen naar een telefoonnummer. Als je het telefoonnummer belt word je door de automatische beanwoorder weer terugverwezen naar de site, 'of kom langs bij een balie'. Bureacratie weer, maar wat zouden ze kunnen bedoelen met een balie? Gewoon zo'n plek waar je reisinformatie krijgt en treinkaartjes kan kopen ofzo?
Wie heeft dit nog meer gehad en hoe werd het opgelost?
Rectummaandag 23 augustus 2010 @ 10:49
Volgens mij bedoelen ze de servicepunten van de IB-groep.
#ANONIEMmaandag 23 augustus 2010 @ 10:50
Ik gok dat ze met balie servicekantoren bedoelen. http://www.ib-groep.nl/pa(...)/servicekantoren.asp.
Cue_maandag 23 augustus 2010 @ 10:55
En vanaf de balie word je wss weer doorgestuurd naar de site. Dus wees gewaarschuwd!

mij al paar keer overkomen met de chip, dat je zo'n visuele cirkel krijgt
Rectummaandag 23 augustus 2010 @ 10:56
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:55 schreef Cue_ het volgende:
En vanaf de balie word je wss weer doorgestuurd naar de site. Dus wees gewaarschuwd!

mij al paar keer overkomen met de chip, dat je zo'n visuele cirkel krijgt
Visuele cirkels, dat zijn de ergste.
El_Liberalistemaandag 23 augustus 2010 @ 10:58
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:50 schreef zarGon het volgende:
Ik gok dat ze met balie servicekantoren bedoelen. http://www.ib-groep.nl/pa(...)/servicekantoren.asp.
O thanks, gelukkig zitten ze hier ook. Scheelt me weer een ritje voor niks naar een station mochten ze me daar wegsturen.
Abraracadabramaandag 23 augustus 2010 @ 10:59
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:56 schreef Rectum het volgende:

[..]

Visuele cirkels, dat zijn de ergste.
Ze worden wel goed zichtbaar zo, bij de IBGgroep DUO
fonsoymaandag 23 augustus 2010 @ 11:01
Ik ben nu aan mijn derde OV-studentenkaart, maar ik denk dat deze ook stuk gaat. De conducteur zat te zeuren dat hij hem niet pakte. Gek word je ervan. Doe mij maar weer het oude pasje.
Wat moet je doen:
- Formulier vragen bij een NS balie, of een andere vervoerder. Dit formulier kun je ook op internet vinden. Het gaat om het formulier om verloren/gestolen ov chipkaarten aan te geven. Hierop geef je aan dat de jouwe stuk is.
- Veel plezier met de maand(!) die je je ov chipkaart niet hebt, treinkaartjes en dergelijke te kopen. Kosten krijg je niet vergoed. Totale kosten voor mij komen in de buurt van van 600-700 euro. Ja, ik reis veel en vaak met het OV.
Dr.Dragonflymaandag 23 augustus 2010 @ 12:17
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:56 schreef Rectum het volgende:

[..]

Visuele cirkels, dat zijn de ergste.
Nou hè... Vooral als je ze kunt zien ;)
El_Liberalistemaandag 23 augustus 2010 @ 13:04
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:01 schreef fonsoy het volgende:
Ik ben nu aan mijn derde OV-studentenkaart, maar ik denk dat deze ook stuk gaat. De conducteur zat te zeuren dat hij hem niet pakte. Gek word je ervan. Doe mij maar weer het oude pasje.
Wat moet je doen:
- Formulier vragen bij een NS balie, of een andere vervoerder. Dit formulier kun je ook op internet vinden. Het gaat om het formulier om verloren/gestolen ov chipkaarten aan te geven. Hierop geef je aan dat de jouwe stuk is.
- Veel plezier met de maand(!) die je je ov chipkaart niet hebt, treinkaartjes en dergelijke te kopen. Kosten krijg je niet vergoed. Totale kosten voor mij komen in de buurt van van 600-700 euro. Ja, ik reis veel en vaak met het OV.
Dat gaat nog mooi worden dan :{
In principe gebruik ik 'm alleen in de Amsterdamse metro / tram en daar kan je makkelijk door de poortjes heenwandelen als je voorganger incheckt of uitcheckt. En anders maar met de fiets/auto. Maarja, verre van ideaal.
fonsoymaandag 23 augustus 2010 @ 13:07
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:04 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Dat gaat nog mooi worden dan :{
In principe gebruik ik 'm alleen in de Amsterdamse metro / tram en daar kan je makkelijk door de poortjes heenwandelen als je voorganger incheckt of uitcheckt. En anders maar met de fiets/auto. Maarja, verre van ideaal.
Het vervelendste is steeds te moeten uitleggen dat je ov kaart stuk is, hem opgestuurd hebt bla bla, en daarom dit nu doet. Ook een minpuntje is dat je dan alleen nog maar met tram 5, 16 en 24 kan. Gelukkig is het Amsterdamse lokale vervoer niet zo duur. Bovendien is het fijn om te kunnen fietsen. Veel gezonder.
Premium_Qualitymaandag 23 augustus 2010 @ 13:57
Mijn kaart is ook stuk :X
Folkwinmaandag 23 augustus 2010 @ 14:01
Mijne ook!

Ik heb gewoon een kopie gemaakt van alle opgestuurde formulieren en een uitdraai van de DUO-site waar je abonnement op staat, geen kaartje gekocht tot nog toe. Elke conducteur begrijpt het dat het heel vervelend is.
fonsoymaandag 23 augustus 2010 @ 14:04
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:01 schreef Folkwin het volgende:
Mijne ook!

Ik heb gewoon een kopie gemaakt van alle opgestuurde formulieren en een uitdraai van de DUO-site waar je abonnement op staat, geen kaartje gekocht tot nog toe. Elke conducteur begrijpt het dat het heel vervelend is.
Slikken ze dat?
Salvad0Rmaandag 23 augustus 2010 @ 14:06
Haha.

Faal systeem.
Cue_maandag 23 augustus 2010 @ 14:08
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:04 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Slikken ze dat?
Zou opzich wel moeten (vind ik) Zolang je maar kan aantonen dat je daadwerkelijk recht hebt erop. En dat er eigenlijk geen twijfel over mogelijk kan zijn.
fonsoymaandag 23 augustus 2010 @ 14:10
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zou opzich wel moeten (vind ik) Zolang je maar kan aantonen dat je daadwerkelijk recht hebt erop. En dat er eigenlijk geen twijfel over mogelijk kan zijn.
Ik heb al twee keer een boete gehad, omdat ik een mierenneuker van een conducteur trof. Die mij gewoon een boete uitschreef ondanks mijn verhaal. Ik liet mijn formulieren zien waarmee ik mijn OV chipkaart op ging sturen.

Zondag moest ik nog als brugman lullen om een boete te voorkomen. Mijn OV chipkaart deed het niet, ik had een kaartje met 40% korting gekocht. Hebben die conducteurs een boetequotum ofzo :r :r
Folkwinmaandag 23 augustus 2010 @ 14:26
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:04 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Slikken ze dat?
Tot nog toe wel.. en anders log ik even in op mobiel internet, laat ik het gewoon zien.
En anders is deze jongen zijn ID vergeten.. :W
lyndamaandag 23 augustus 2010 @ 14:28
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:01 schreef fonsoy het volgende:
Ik ben nu aan mijn derde OV-studentenkaart, maar ik denk dat deze ook stuk gaat. De conducteur zat te zeuren dat hij hem niet pakte. Gek word je ervan. Doe mij maar weer het oude pasje.
Wat moet je doen:
- Formulier vragen bij een NS balie, of een andere vervoerder. Dit formulier kun je ook op internet vinden. Het gaat om het formulier om verloren/gestolen ov chipkaarten aan te geven. Hierop geef je aan dat de jouwe stuk is.
- Veel plezier met de maand(!) die je je ov chipkaart niet hebt, treinkaartjes en dergelijke te kopen. Kosten krijg je niet vergoed. Totale kosten voor mij komen in de buurt van van 600-700 euro. Ja, ik reis veel en vaak met het OV.
Vergeet niet de 2,50 administratiekosten die je ook MOET betalen als je je saldo van je oude pas terug wil :')
Ow en dat moet dan ook weer hoger dan 5 euro zijn..
Hier ook alweer bezig met mijn 3e pas..
Salvad0Rmaandag 23 augustus 2010 @ 14:30
Wat een afzetterij, serieus, ik zou dat niet pikken.
mastausermaandag 23 augustus 2010 @ 14:42
even naar de balie lopen
Flabbelaarmaandag 23 augustus 2010 @ 15:51
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:45 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik ging laatst weer eens met het OV maar m'n studenten-OV bleek niet te werken. Dat apparaat pakte 'm niet, zeg maar. Dus ik ben naar de site van de IBG geweest maar daar word je doorverwezen naar een telefoonnummer. Als je het telefoonnummer belt word je door de automatische beanwoorder weer terugverwezen naar de site, 'of kom langs bij een balie'. Bureacratie weer, maar wat zouden ze kunnen bedoelen met een balie? Gewoon zo'n plek waar je reisinformatie krijgt en treinkaartjes kan kopen ofzo?
Wie heeft dit nog meer gehad en hoe werd het opgelost?
Een vriend van mij liet hem stuk vallen, *BAM* 1000 stukjes. Hij heeft 3 week lang op eigen kosten moeten reizen, en had vervolgens een nieuwe in huis.

Maargoed, wat je het beste kunt doen is kijken op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ , als je daar tenminste nog niet geweest bent. En soms hebben sommige conducteurs geniale ingevingen...Maar dan moet je dat dus wel op het perron vragen, en niet tijdens de controle in het OV :')
marcodejmaandag 23 augustus 2010 @ 16:23
Moet je er maar netjes mee omgaan. Ik heb hem al een paar jaar, zit in zo'n apart hoesje, en er zit nog geen krasje op. In je portemonnee in je achterzak is funest.
lyndamaandag 23 augustus 2010 @ 16:36
Die van mij zit standaard in het OV mapje die ooit 5 jaar geleden bij de oude ov-kaart kwam..
En toch ben ik al bezig met mijn 3e kaart *)
El_Liberalistemaandag 23 augustus 2010 @ 16:45
Ik heb inmiddels online een nieuwe aangevraagd, het zou 2 tot 3 weken gaan duren zeiden ze.. Ben benieuwd.
El_Liberalistemaandag 23 augustus 2010 @ 16:46
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:23 schreef marcodej het volgende:
Moet je er maar netjes mee omgaan. Ik heb hem al een paar jaar, zit in zo'n apart hoesje, en er zit nog geen krasje op. In je portemonnee in je achterzak is funest.
Ik klaag alleen over de procedure, niet over de storingsgevoeligheid van die kaart, hoewel ik daar zeker na dit topic wel een mening over heb.
verrektemongoolmaandag 23 augustus 2010 @ 18:04
mijn ov-kaart ook alweer voor de 2e keer stuk, moet ¤ 11,50 vervangingskosten betalen :(
Hugo__Bossmaandag 23 augustus 2010 @ 18:25
Hoe krijgen jullie het voor mekaar? Heb dat ding al zeker ruim een jaar en nog niks mis mee. Gewoon in een portemonnee in een vakje wegstoppen en gewoon je hele portemonnee (laten) scannen. Soms willen ze ze eruit hebben, maar dan hebben ze mooi pech gehad, ze scannen er maar doorheen ;)
Fleischmeistermaandag 23 augustus 2010 @ 19:12
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:25 schreef Hugo__Boss het volgende:
Gewoon in een portemonnee in een vakje wegstoppen en gewoon je hele portemonnee (laten) scannen.
Werkt hier niet altijd, en nee ik heb geen loden portemonnee
fonsoymaandag 23 augustus 2010 @ 19:52
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:25 schreef Hugo__Boss het volgende:
Hoe krijgen jullie het voor mekaar? Heb dat ding al zeker ruim een jaar en nog niks mis mee. Gewoon in een portemonnee in een vakje wegstoppen en gewoon je hele portemonnee (laten) scannen. Soms willen ze ze eruit hebben, maar dan hebben ze mooi pech gehad, ze scannen er maar doorheen ;)
Veel mensen hebben een tweede of derde pasje(s) met RFID's erin. Dat betekent dat het stoort. Mijn studentenpas was helaas voorzien van een RFID. Ik ga die echt niet omwikkelen met aluminiumfolie.
Ou-Tannumaandag 23 augustus 2010 @ 20:49
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:01 schreef fonsoy het volgende:
Ik ben nu aan mijn derde OV-studentenkaart, maar ik denk dat deze ook stuk gaat. De conducteur zat te zeuren dat hij hem niet pakte. Gek word je ervan. Doe mij maar weer het oude pasje.
Wat moet je doen:
- Formulier vragen bij een NS balie, of een andere vervoerder. Dit formulier kun je ook op internet vinden. Het gaat om het formulier om verloren/gestolen ov chipkaarten aan te geven. Hierop geef je aan dat de jouwe stuk is.
- Veel plezier met de maand(!) die je je ov chipkaart niet hebt, treinkaartjes en dergelijke te kopen. Kosten krijg je niet vergoed. Totale kosten voor mij komen in de buurt van van 600-700 euro. Ja, ik reis veel en vaak met het OV.
idd :/

waarom zijn t van die FAAL kaartjes :/
nog even en t wordt _ZEER_ interesant om je kaartje te kopieren :p
Folkwinmaandag 23 augustus 2010 @ 20:52
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:23 schreef marcodej het volgende:
Moet je er maar netjes mee omgaan. Ik heb hem al een paar jaar, zit in zo'n apart hoesje, en er zit nog geen krasje op. In je portemonnee in je achterzak is funest.
Zelfde geldt voor mij, en desondanks: zo dood als een pier!
Panzermausmaandag 23 augustus 2010 @ 21:20
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:23 schreef marcodej het volgende:
Moet je er maar netjes mee omgaan. Ik heb hem al een paar jaar, zit in zo'n apart hoesje, en er zit nog geen krasje op. In je portemonnee in je achterzak is funest.
Hmm, dan moet ik ook maar wat regelen want die van mij zit gewoon in mijn wallet naast bankpas.
SeeNoEvildinsdag 24 augustus 2010 @ 18:46
hmm, eens even wat bedenken om mijn OV goed te beschermen tegen scheurtjes en dergelijke... :Y
dubidubdinsdag 24 augustus 2010 @ 18:54
Herkenbaar. Mijn OV-chipkaart is ook kapot, en door die drie kutwebsites, callcenters en andere instellingen wordt je constant van het kastje naar die tiefusmuur gestuurd. Wat een ongelofelijk kutsysteem.
poqpoqdinsdag 24 augustus 2010 @ 22:40
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:01 schreef fonsoy het volgende:
Ik ben nu aan mijn derde OV-studentenkaart, maar ik denk dat deze ook stuk gaat. De conducteur zat te zeuren dat hij hem niet pakte. Gek word je ervan. Doe mij maar weer het oude pasje.
Wat moet je doen:
- Formulier vragen bij een NS balie, of een andere vervoerder. Dit formulier kun je ook op internet vinden. Het gaat om het formulier om verloren/gestolen ov chipkaarten aan te geven. Hierop geef je aan dat de jouwe stuk is.
- Veel plezier met de maand(!) die je je ov chipkaart niet hebt, treinkaartjes en dergelijke te kopen. Kosten krijg je niet vergoed. Totale kosten voor mij komen in de buurt van van 600-700 euro. Ja, ik reis veel en vaak met het OV.
correctie: 3 weken

tevens kun je gewoon beter direct bellen naar; 0900 0980.. niets geen formulieren en dergelijke, gewoon een nieuwe pas.
ernieemaandag 6 september 2010 @ 16:25
zag dit topic na gegoogled te hebben. Maar met mijn studenten ovchipkaart is het ook zo ver. Doet niets meer. zit een lichte barst in die je vrijwel niet ziet, maar volgens het servicepoint van de NS ligt het hieraan. Ze adviseerden om via internet een formulier uit te printen en deze samen met mijn defecte ov kaart op te sturen zodat ik binnen 3 weken een nieuwe kan krijgen. Jammer dat ik dan binnen 3 weken 211 euro kwijt ben aan treinkaartjes, en dan heb ik het nog niet eens over de bus! Zag al enkele reacties van mensen die het formulier etc. uitgeprint hebben en kunnen aantonen dat hun ov kaart is opgestuurd en ze een weekov hebben, maar werkt dat een beetje?
JendaBmaandag 6 september 2010 @ 17:09
lol @ visuele cirkel
El_Liberalistemaandag 6 september 2010 @ 17:59
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:25 schreef erniee het volgende:
zag dit topic na gegoogled te hebben. Maar met mijn studenten ovchipkaart is het ook zo ver. Doet niets meer. zit een lichte barst in die je vrijwel niet ziet, maar volgens het servicepoint van de NS ligt het hieraan. Ze adviseerden om via internet een formulier uit te printen en deze samen met mijn defecte ov kaart op te sturen zodat ik binnen 3 weken een nieuwe kan krijgen. Jammer dat ik dan binnen 3 weken 211 euro kwijt ben aan treinkaartjes, en dan heb ik het nog niet eens over de bus! Zag al enkele reacties van mensen die het formulier etc. uitgeprint hebben en kunnen aantonen dat hun ov kaart is opgestuurd en ze een weekov hebben, maar werkt dat een beetje?
Ik heb inmiddels mijn oude kapotte OV opgestuurd + nieuwe aangevraagd, maar ik ga geen moeite doen om de kosten terug te krijgen omdat de kans daarop denk ik klein is (zie ook posts in dit topic volgens mij).
Maar jij hebt wel hogere kosten dan ik, dus ik zou zeggen, bel voor de zekerheid toch even de helpdesk. Ze hebben laatst ook een aantal studenten gematst die al direct bij levering een defecte kaart kregen.
IJsbergslamaandag 6 september 2010 @ 18:49
De kosten krijg je niet vergoed als hun ervoor zorgen dat ze binnen 3 weken een nieuwe kaart leveren.
MisterJ.Lomaandag 6 september 2010 @ 18:56
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:25 schreef erniee het volgende:
zag dit topic na gegoogled te hebben. Maar met mijn studenten ovchipkaart is het ook zo ver. Doet niets meer. zit een lichte barst in die je vrijwel niet ziet, maar volgens het servicepoint van de NS ligt het hieraan. Ze adviseerden om via internet een formulier uit te printen en deze samen met mijn defecte ov kaart op te sturen zodat ik binnen 3 weken een nieuwe kan krijgen. Jammer dat ik dan binnen 3 weken 211 euro kwijt ben aan treinkaartjes, en dan heb ik het nog niet eens over de bus! Zag al enkele reacties van mensen die het formulier etc. uitgeprint hebben en kunnen aantonen dat hun ov kaart is opgestuurd en ze een weekov hebben, maar werkt dat een beetje?
Als je het op deze manier gedaan hebt kun je er vanuit gaan dat jouw aanvraag voor een nieuwe ov chipkaart geweigerd wordt. Je moet namelijk de studenten helpdesk hiervoor bellen.
gebrokenglasmaandag 6 september 2010 @ 18:58
Is het niet gewoon zo dat die pasjes stuk gaan door ruw gebruik ? Of houd je je pas bij een sterke magneet? Leg je je portemonnee bijvoorbeeld bovenop de computer?
MisterJ.Lomaandag 6 september 2010 @ 18:58
Het gaat gewoon snel kapot.
Folkwinmaandag 6 september 2010 @ 18:59
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:25 schreef erniee het volgende:
Zag al enkele reacties van mensen die het formulier etc. uitgeprint hebben en kunnen aantonen dat hun ov kaart is opgestuurd en ze een weekov hebben, maar werkt dat een beetje?
Dat was ik!

Het werkt, dat wil zeggen: ga voor het instappen met je papieren naar de hoofdconducteur en vraag of je mee mag. Veel doen er niet moeilijk, sommige wel.
Zorg dus dat je gewoon een enkeltje van je reis mee hebt zonder datum, anders vraag je ze deze alsnog te stempelen.

Als je mijnOVchipkaart hebt kun je ook daar een uitdraai maken van de producten.
Folkwinmaandag 6 september 2010 @ 19:01
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Als je het op deze manier gedaan hebt kun je er vanuit gaan dat jouw aanvraag voor een nieuwe ov chipkaart geweigerd wordt. Je moet namelijk de studenten helpdesk hiervoor bellen.
Je moet de kaart wel opsturen, dat klopt wel. Je zal wel OOK een nieuwe kaart aan moeten vragen: http://www.studentenov-chipkaart.nl/aanvragen.

Als het een nieuwe OVchipkaart is, is het mogelijk deze wel telefonisch aan te vragen omdat ze dan wel je foto hebben. Oude zijn nog door de NS gemaakt.
ernieemaandag 6 september 2010 @ 20:48
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:59 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Dat was ik!

Het werkt, dat wil zeggen: ga voor het instappen met je papieren naar de hoofdconducteur en vraag of je mee mag. Veel doen er niet moeilijk, sommige wel.
Zorg dus dat je gewoon een enkeltje van je reis mee hebt zonder datum, anders vraag je ze deze alsnog te stempelen.

Als je mijnOVchipkaart hebt kun je ook daar een uitdraai maken van de producten.
ja dat kaartje zonder datum is inderdaad wel goed idee! Maar welke papieren heb je precies uitgeprint?
MisterJ.Lomaandag 6 september 2010 @ 20:51
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:59 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Dat was ik!

Het werkt, dat wil zeggen: ga voor het instappen met je papieren naar de hoofdconducteur en vraag of je mee mag. Veel doen er niet moeilijk, sommige wel.
Zorg dus dat je gewoon een enkeltje van je reis mee hebt zonder datum, anders vraag je ze deze alsnog te stempelen.

Als je mijnOVchipkaart hebt kun je ook daar een uitdraai maken van de producten.
Beter lezen, hij heeft bij ns informatie ingewonnen, waarbij zij hem adviseren om een online formulier in te vullen voor defecte chipkaarten. Dit geldt alleen voor particulieren. En niet voor mensen met een reisproduct van duo.
El_Liberalistemaandag 6 september 2010 @ 21:05
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Is het niet gewoon zo dat die pasjes stuk gaan door ruw gebruik ? Of houd je je pas bij een sterke magneet? Leg je je portemonnee bijvoorbeeld bovenop de computer?
In mijn geval idd ruw gebruik maar in veel gevallen ook niet.
Ou-Tannumaandag 6 september 2010 @ 21:11
ik krijg nu elke keer ERROR 006 :'(
IJsbergslamaandag 6 september 2010 @ 23:05
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Is het niet gewoon zo dat die pasjes stuk gaan door ruw gebruik ? Of houd je je pas bij een sterke magneet? Leg je je portemonnee bijvoorbeeld bovenop de computer?
Nee, dat hoeft echt niet. Ik ben er normaal mee omgegaan en de mijne gaf halverwege vorig jaar ook de geest.
Pizzahutmaandag 6 september 2010 @ 23:16
Mijn kaart is er ineens mee gestopt. In de bussen krijg ik geen reactie van het apparaat maar hij is wel te scannen bij de service punten.
Na veel telefoontjes is het hoge woord eruit: Ik moet een nieuwe aanvragen.
Dit gaat dus 3 weken duren. Ik las echter op het forum van radar (tros) dat er mensen zijn die een tijdelijke ov chipkaart hebben gekregen met een week abbo erop. (Waar ik als student recht op heb).

En anders blijven zeiken tot ik mijn geld vergoed krijg. Dit geintje gaat me +- 300 euro aan kaartjes en strippenkaarten kosten.
IJsbergslamaandag 6 september 2010 @ 23:19
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:16 schreef Pizzahut het volgende:
Mijn kaart is er ineens mee gestopt. In de bussen krijg ik geen reactie van het apparaat maar hij is wel te scannen bij de service punten.
Na veel telefoontjes is het hoge woord eruit: Ik moet een nieuwe aanvragen.
Dit gaat dus 3 weken duren. Ik las echter op het forum van radar (tros) dat er mensen zijn die een tijdelijke ov chipkaart hebben gekregen met een week abbo erop. (Waar ik als student recht op heb).

En anders blijven zeiken tot ik mijn geld vergoed krijg. Dit geintje gaat me +- 300 euro aan kaartjes en strippenkaarten kosten.
Wat je ook zou kunnen proberen is om van een medestudent die enigzins op jouw lijkt en zelf dichtbij de school/uni woont een chipkaart te lenen tijdelijk. Dat heeft mij ook nog 2 weken bespaart
Folkwindinsdag 7 september 2010 @ 08:20
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:51 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]
Beter lezen, hij heeft bij ns informatie ingewonnen, waarbij zij hem adviseren om een online formulier in te vullen voor defecte chipkaarten. Dit geldt alleen voor particulieren. En niet voor mensen met een reisproduct van duo.
Jij moet beter lezen: ik geef antwoord op de vraag met betrekking tot het maken van uitdraaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Folkwin op 07-09-2010 08:25:21 ]
Folkwindinsdag 7 september 2010 @ 08:23
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:48 schreef erniee het volgende:

[..]

ja dat kaartje zonder datum is inderdaad wel goed idee! Maar welke papieren heb je precies uitgeprint?
Ik had mijnOVChipkaart op me studenten OV, daar kan je een uitdraai maken van de producten die op je OVChipkaart staan alsmede een printscreen van mijn IBG waar staat dat ik weekabonnement heb.

Wel heb ik van het formulier welke ik opgestuurd heb naar TLS een kopie gemaakt MET m'n OV-kaart erop.
Folkwindinsdag 7 september 2010 @ 08:27
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:16 schreef Pizzahut het volgende:
Mijn kaart is er ineens mee gestopt. In de bussen krijg ik geen reactie van het apparaat maar hij is wel te scannen bij de service punten.
Na veel telefoontjes is het hoge woord eruit: Ik moet een nieuwe aanvragen.
Dit gaat dus 3 weken duren. Ik las echter op het forum van radar (tros) dat er mensen zijn die een tijdelijke ov chipkaart hebben gekregen met een week abbo erop. (Waar ik als student recht op heb).

En anders blijven zeiken tot ik mijn geld vergoed krijg. Dit geintje gaat me +- 300 euro aan kaartjes en strippenkaarten kosten.
Ik zou niet eens een nieuwe aanvragen. Buschauffeurs mogen geen boete geven, en als je een keer een controle hebt dan gebruiken ze andere apparatuur.

Beter nog eigenlijk: als gestolen opgeven en dan een nieuwe aanvragen. Legitimatie mee, en dan gewoon uitleggen dat je niet snapt hoe het kan.
Al weet ik niet of ze de reden van blokkade kunnen zien. Anders zeg je gewoon dat er dan iets fout is gegaan..
Pizzahutdinsdag 7 september 2010 @ 09:10
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 08:27 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Ik zou niet eens een nieuwe aanvragen. Buschauffeurs mogen geen boete geven, en als je een keer een controle hebt dan gebruiken ze andere apparatuur.

Beter nog eigenlijk: als gestolen opgeven en dan een nieuwe aanvragen. Legitimatie mee, en dan gewoon uitleggen dat je niet snapt hoe het kan.
Al weet ik niet of ze de reden van blokkade kunnen zien. Anders zeg je gewoon dat er dan iets fout is gegaan..
Gister dus gecontroleerd in de GVU bus. Hadden ze zo'n apparaat waar de NS conducteurs ook mee werken.
Kreeg ik dus te horen dat ik niet ben ingechecked. Verhaal uitgelegd en die kerel het ook nog eens proberen.
Gelukkig een coulante vent.
Maat van me heeft dus een keer een boete gehad met zo'n grap.
Folkwindinsdag 7 september 2010 @ 09:15
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:10 schreef Pizzahut het volgende:

[..]

Gister dus gecontroleerd in de GVU bus. Hadden ze zo'n apparaat waar de NS conducteurs ook mee werken.
Kreeg ik dus te horen dat ik niet ben ingechecked. Verhaal uitgelegd en die kerel het ook nog eens proberen.
Gelukkig een coulante vent.
Maat van me heeft dus een keer een boete gehad met zo'n grap.
Dan kan je toch aantonen dat de kaart het niet doet. GVU bus pakt hem niet, apparaat wel.
Snap sommige controleurs niet, ze stellen zich zo vijandig op. Lijkt me dat je verhaal toch heel makkelijk op correctheid te controleren is.

Merk het in de trein ook. Sommige vinden het oprecht tof dat je even naar ze toeloopt en wensen je een goede reis en maken babbeltje. Andere doen eerst heel erg lastig en anders zetten je gewoon de trein uit :'D.
Al moet ik zeggen 90% tof, 8% lastig en 2% niet mee te praten.
Ou-Tannudinsdag 7 september 2010 @ 09:54
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:10 schreef Pizzahut het volgende:

[..]

Gister dus gecontroleerd in de GVU bus. Hadden ze zo'n apparaat waar de NS conducteurs ook mee werken.
Kreeg ik dus te horen dat ik niet ben ingechecked. Verhaal uitgelegd en die kerel het ook nog eens proberen.
Gelukkig een coulante vent.
Maat van me heeft dus een keer een boete gehad met zo'n grap.
ik kan me zelf ook niet in/uit checken bij bussen van Connexxion ( en aanhangende bedrijven :P )

maar goed ik heb een brief van TLS bij me.. en dan mag ik doorlopen :)

sommige sjoofs willen de brief half lezen.. anderen hebben genoeg aan het zien van t stukje papier :D

maar hey.. :') als ik de gok zou wagen.. zou ik dus wel mooi ook in het weekend kunnen reizen O-)
MisterJ.Lodinsdag 7 september 2010 @ 10:12
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 08:20 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Jij moet beter lezen: ik geef antwoord op de vraag met betrekking tot het maken van uitdraaien.
Jouw antwoord is volstrekt irrelevant als je reageert op een betoog die daarop gebaseerd is. Of zal ik je bericht quoten voordat het kwartje valt. Falerd.
Folkwindinsdag 7 september 2010 @ 13:22
quote:
Zag al enkele reacties van mensen die het formulier etc. uitgeprint hebben en kunnen aantonen dat hun ov kaart is opgestuurd en ze een weekov hebben, maar werkt dat een beetje?
Ik zie niet in wat mijn reactie irrelevant maakt op bovenstaande vraag.
Het is een vraag waar ik op reageer, geen betoog.

Dus quote jij mijn bericht eens! Pipo.
MisterJ.Lodinsdag 7 september 2010 @ 16:18
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:22 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat mijn reactie irrelevant maakt op bovenstaande vraag.
Het is een vraag waar ik op reageer, geen betoog.

Dus quote jij mijn bericht eens! Pipo.
Een betoog is een stelling die men neemt op de gegeven subjectieve argumenten of vragen die een ander inneemt. Daarnaast reageer je niet op een vraag maar op hetgeen wat hierop als reactie lijdt.

quote:
Op maandag 6 september 2010 16:25 schreef erniee het volgende:
zag dit topic na gegoogled te hebben. Maar met mijn studenten ovchipkaart is het ook zo ver. Doet niets meer. zit een lichte barst in die je vrijwel niet ziet, maar volgens het servicepoint van de NS ligt het hieraan. Ze adviseerden om via internet een formulier uit te printen en deze samen met mijn defecte ov kaart op te sturen zodat ik binnen 3 weken een nieuwe kan krijgen. Jammer dat ik dan binnen 3 weken 211 euro kwijt ben aan treinkaartjes, en dan heb ik het nog niet eens over de bus! Zag al enkele reacties van mensen die het formulier etc. uitgeprint hebben en kunnen aantonen dat hun ov kaart is opgestuurd en ze een weekov hebben, maar werkt dat een beetje?
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:

''Als je het op deze manier gedaan hebt kun je er vanuit gaan dat jouw aanvraag voor een nieuwe ov chipkaart geweigerd wordt. Je moet namelijk de studenten helpdesk hiervoor bellen''.

Op maandag 6 september 2010 19:01 schreef Folkwin het volgende:
Je moet de kaart wel opsturen, dat klopt wel. Je zal wel OOK een nieuwe kaart aan moeten vragen: http://www.studentenov-chipkaart.nl/aanvragen.

Als het een nieuwe OVchipkaart is, is het mogelijk deze wel telefonisch aan te vragen omdat ze dan wel je foto hebben. Oude zijn nog door de NS gemaakt.
En nu wegwezen clown.

[ Bericht 5% gewijzigd door MisterJ.Lo op 07-09-2010 16:41:06 ]
Pizzahutdinsdag 7 september 2010 @ 16:32
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik kan me zelf ook niet in/uit checken bij bussen van Connexxion ( en aanhangende bedrijven :P )

maar goed ik heb een brief van TLS bij me.. en dan mag ik doorlopen :)

sommige sjoofs willen de brief half lezen.. anderen hebben genoeg aan het zien van t stukje papier :D

maar hey.. :') als ik de gok zou wagen.. zou ik dus wel mooi ook in het weekend kunnen reizen O-)
Jij hebt zeker een nieuwe kaart? Mijn kaart is al een jaar oud dus die regeling (http://studentenov-chipkaart.nl/productiefout) gaat niet voor mij op. Dus ook geen brief ontvangen. Misschien heb ik wel last van de zelfde storing. Zullen het de 13e zien.

Verder heb ik eigenlijk een strippenkaart bij me, ik probeer met de chipkaart in te checken en mompel wel wat verstaanbaar dat hij nog steeds niet werkt en haal mijn strippenkaart te voorschijn. Op dat moment krijg ik meestal te horen dat ik door mag lopen.
Ben erg benieuwd de 13e of het voor mij ook wordt opgelost. Anders toch een nieuwe kaart aanvragen.
Ou-Tannudinsdag 7 september 2010 @ 17:33
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:32 schreef Pizzahut het volgende:

[..]

Jij hebt zeker een nieuwe kaart? Mijn kaart is al een jaar oud dus die regeling (http://studentenov-chipkaart.nl/productiefout) gaat niet voor mij op. Dus ook geen brief ontvangen. Misschien heb ik wel last van de zelfde storing. Zullen het de 13e zien.

Verder heb ik eigenlijk een strippenkaart bij me, ik probeer met de chipkaart in te checken en mompel wel wat verstaanbaar dat hij nog steeds niet werkt en haal mijn strippenkaart te voorschijn. Op dat moment krijg ik meestal te horen dat ik door mag lopen.
Ben erg benieuwd de 13e of het voor mij ook wordt opgelost. Anders toch een nieuwe kaart aanvragen.
ik heb idd een nieuwe kaart :') en een brief.. en ook nog een strippenkaart.. just in case ( en voor weekenden :P )
ernieewoensdag 8 september 2010 @ 21:33
Ik ga morgen de DUO groep nog eens bellen, en wanneer zij mij geen alternatief voor de 3 weken dat ik mijn defecte ovkaart kwijt ben, kunnen bieden ga ik eisen dat ze ook 3 weken de schuld stopzetten die ik krijg van mijn ov kaart (=68 euro per halve maand). Aan gezien ik 3 weken van hen de service niet krijg dat ik mijn OV betaal, maar dit wel bij de studieschuld erbij komt, vind ik dat ik het recht heb om dit stop te zetten. Of ze moeten zorgen voor een alternatief.
Ou-Tannudonderdag 9 september 2010 @ 09:44
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:33 schreef erniee het volgende:
Ik ga morgen de DUO groep nog eens bellen, en wanneer zij mij geen alternatief voor de 3 weken dat ik mijn defecte ovkaart kwijt ben, kunnen bieden ga ik eisen dat ze ook 3 weken de schuld stopzetten die ik krijg van mijn ov kaart (=68 euro per halve maand). Aan gezien ik 3 weken van hen de service niet krijg dat ik mijn OV betaal, maar dit wel bij de studieschuld erbij komt, vind ik dat ik het recht heb om dit stop te zetten. Of ze moeten zorgen voor een alternatief.
ben ik even benieuwd als je die kosten voor het niet leveren van service kan terug krijgen :P
juxtapositiondonderdag 9 september 2010 @ 10:07
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:30 schreef Salvad0R het volgende:
Wat een afzetterij, serieus, ik zou dat niet pikken.
ben erg benieuwd wat je dan zou doen?
ernieedonderdag 9 september 2010 @ 11:54
quote:
Op donderdag 9 september 2010 09:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ben ik even benieuwd als je die kosten voor het niet leveren van service kan terug krijgen :P
gheheh vanmorgen gebeld, hoop heisa gemaakt. Die vrouw begreep volkomen mijn standpunt, maar ze mocht dat niet doen enzo, uiteindelijk werd de hoorn erop gegooid :') Hoe asociaal. Ik probeer gewoon komende tijd met kapotte OV en brief van IB-groep te reizen, hopend dat ze me geen boete geven. Zoja dan kan ik in ieder geval een boete terug krijgen. Ga het proberen tot de herfstvakantie vol te houden en dan pas mijn defecte kaart op te sturen, aangezien ik dan 2 weken ''vrij'' heb. Toch vermoed ik dat ik weinig kans heb, maar we zullen zien:)
lyndadonderdag 9 september 2010 @ 13:16
Ik ga zo met je mee doen en voor de 20e keer iemand van de DUO bellen.
Onverklaarbare reden is mijn reisrecht geblokkeerd..
Of ik 12x was vergeten uit te checken.. Ik heb er maar 4x mee kunnen reizen :')
juxtapositiondonderdag 9 september 2010 @ 13:20
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:33 schreef erniee het volgende:
Ik ga morgen de DUO groep nog eens bellen, en wanneer zij mij geen alternatief voor de 3 weken dat ik mijn defecte ovkaart kwijt ben, kunnen bieden ga ik eisen dat ze ook 3 weken de schuld stopzetten die ik krijg van mijn ov kaart (=68 euro per halve maand). Aan gezien ik 3 weken van hen de service niet krijg dat ik mijn OV betaal, maar dit wel bij de studieschuld erbij komt, vind ik dat ik het recht heb om dit stop te zetten. Of ze moeten zorgen voor een alternatief.
Feitelijk heb je het al betaald.
Dus jouw GEKOCHTE kaart, en door hun schuld niet goed te gebruiken.

Dat je het geld van de staat leent hebben ze niets mee te maken.
roelofjandonderdag 9 september 2010 @ 13:26
Die ov chipkaart is wel een doorslaand succes of niet?

Blij dat ik mij die ellende bespaard is gebleven...
lyndadonderdag 9 september 2010 @ 13:40
Dat ding is geweldig joh! met beetje mazzel hoef je maar 4 nieuwe passen aan te vragen in nog geen half jaar tijd :D
Kijk dat je dan 4x 3 weken niet kan reizen.. ja dat is natuurlijk niet jou probleem!
Er waren meer betalende reizigers geregistreerd toch? Gek he :')
roelofjandonderdag 9 september 2010 @ 13:52
Maar waarom staat er nog geen woedende menigte de ramen in te gooien bij het hoofdkantoor van trans link systems?
juxtapositiondonderdag 9 september 2010 @ 13:52
goede vraag eigenlijk.
Ou-Tannudonderdag 9 september 2010 @ 14:52
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:54 schreef erniee het volgende:

[..]

gheheh vanmorgen gebeld, hoop heisa gemaakt. Die vrouw begreep volkomen mijn standpunt, maar ze mocht dat niet doen enzo, uiteindelijk werd de hoorn erop gegooid :') Hoe asociaal. Ik probeer gewoon komende tijd met kapotte OV en brief van IB-groep te reizen, hopend dat ze me geen boete geven. Zoja dan kan ik in ieder geval een boete terug krijgen. Ga het proberen tot de herfstvakantie vol te houden en dan pas mijn defecte kaart op te sturen, aangezien ik dan 2 weken ''vrij'' heb. Toch vermoed ik dat ik weinig kans heb, maar we zullen zien:)
kaart als verloren / gestolen opgeven :)

kan je direct een nieuwe aanvragen... :) en t blijven proberen met de brief en defecte kaart ;)
ernieedonderdag 9 september 2010 @ 15:02
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:52 schreef roelofjan het volgende:
Maar waarom staat er nog geen woedende menigte de ramen in te gooien bij het hoofdkantoor van trans link systems?
die heb ik ook al paar keer gebeld, maar zij willen me niet te woord staan. Ze reageren alleen op schriftelijk contact werd me medegedeeld.

Gelukkig heb ik nu weer een beetje hoop: Gebeld door 2e kamer fractie over OV-chipkaart
want ik vertik het om 3 weken een kaartje te moeten kopen!
Folkwinvrijdag 10 september 2010 @ 18:33
Eindelijk!
http://www.nu.nl/binnenla(...)en-ov-chipkaart.html
Pizzahutdinsdag 14 september 2010 @ 08:52
Toch geen last gehad van die storing maar hij is echt kapot..
Vanmiddag opsturen en hopelijk echt binnen 3 weken een nieuwe kaart.

Ik las dat je als je kaart defect is je reiskosten van die weken kan terugvragen.
Iemand een idee hoe ik dit kan doen? Op DUO kan ik niets vinden.
Folkwindinsdag 14 september 2010 @ 09:24
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 08:52 schreef Pizzahut het volgende:
Toch geen last gehad van die storing maar hij is echt kapot..
Vanmiddag opsturen en hopelijk echt binnen 3 weken een nieuwe kaart.

Ik las dat je als je kaart defect is je reiskosten van die weken kan terugvragen.
Iemand een idee hoe ik dit kan doen? Op DUO kan ik niets vinden.
Tadaa: https://contact.studentenov-chipkaart.nl/
Pizzahutdinsdag 14 september 2010 @ 12:40
Formulier aangevraagd voor een vervangende chipkaart. Duurt een week voor ik dat formulier alleen al binnen heb...
Als ik een nieuwe ID kaart nodig heb, krijg ik deze in een week. Waarom dit dan zo lang moet duren...

Hoelang duurt het als je de helpdesk belt en zegt dat je de kaart kwijt bent? (En hoe zit het dan met de vergoeding?)
Eixdinsdag 14 september 2010 @ 12:45
quote:
Ja, maar dit is dan ook weer een mooie:
http://www.studentenov-chipkaart.nl/aanvragen#vervangende

Als je een kaart hebt met een wei met koeien achterop dan heb je wellicht wel recht op compensatie, bij een witte achterkant en een magneetstrip blijkbaar bij voorbaat al niet.

Ik zou hoe dan ook een brief schrijven dat je compensatie wilt van DUO vanwege het niet nakomen van de wet. Zij zijn tot zover ik weet immers verantwoordelijk voor het regelen van een geldige/werkende ov studentenkaart. En drie weken is niet een redelijke termijn als het bij 'reguliere' klanten wel binnen enkele dagen kan.

Sowieso is het een grof schandaal hoe men hier met de studenten omgaat, op deze wijze werk je de ov-reiziger van de toekomst echt heus niet in de file op het moment dat de opleiding is voltooid.

Ik ben blij dat mijn kaart het nog doet, alstie kapot gaat kan ik zo'n beetje direct een maandnetabonnement kopen van circa 350 euro of iedere dag ruim 25 euro aan voltarief kaartjes kopen. :X
Folkwindinsdag 14 september 2010 @ 13:04
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:45 schreef Eix het volgende:

[..]

Ja, maar dit is dan ook weer een mooie:
http://www.studentenov-chipkaart.nl/aanvragen#vervangende

Als je een kaart hebt met een wei met koeien achterop dan heb je wellicht wel recht op compensatie, bij een witte achterkant en een magneetstrip blijkbaar bij voorbaat al niet.

Ik zou hoe dan ook een brief schrijven dat je compensatie wilt van DUO vanwege het niet nakomen van de wet. Zij zijn tot zover ik weet immers verantwoordelijk voor het regelen van een geldige/werkende ov studentenkaart. En drie weken is niet een redelijke termijn als het bij 'reguliere' klanten wel binnen enkele dagen kan.

Sowieso is het een grof schandaal hoe men hier met de studenten omgaat, op deze wijze werk je de ov-reiziger van de toekomst echt heus niet in de file op het moment dat de opleiding is voltooid.

Ik ben blij dat mijn kaart het nog doet, alstie kapot gaat kan ik zo'n beetje direct een maandnetabonnement kopen van circa 350 euro of iedere dag ruim 25 euro aan voltarief kaartjes kopen. :X
Ik sluit me bij je aan!

Maar wat is het verschil tussen de twee verschillende kaarten dan? Want mijne had nog een magneetstrip.
Studenten OVchipkaart is toch studenten OVchipkaart..

Gelukkig pas 10,40 EUR kwijt omdat ik dus met een heel pak aan papieren rondreis en de conducteur-en me goed gezind zijn.
Eixdinsdag 14 september 2010 @ 13:31
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:04 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Ik sluit me bij je aan!

Maar wat is het verschil tussen de twee verschillende kaarten dan? Want mijne had nog een magneetstrip.
Studenten OVchipkaart is toch studenten OVchipkaart..

Gelukkig pas 10,40 EUR kwijt omdat ik dus met een heel pak aan papieren rondreis en de conducteur-en me goed gezind zijn.
Volgens mij is de huidige regeling iets in de trant van, als je een halfgare OVC gekregen hebt (die met zo'n productiefout) dan heb je recht op compensatie. DUO is immers voor het Ministerie van OCW belast op het uitvoeren van de wet op de studiefinanciering waartoe ook de OV-studentenkaart behoord en heeft overduidelijk gefaald hierin door het niet leveren van een werkende kaart. Ik verwacht overigens dat men daar intern wel het een en ander te verrekenen heeft met TLS. :')

Iets anders is het als je kaart gewoon kapot gaat. Bij die magneetstrip kaarten is sowieso vooralsnog geen productiefout aangetoond, dus kan* DUO stellen dat het door onachtzaam gebruik is ontstaan. Geen idee wat precies hun weerwoord is, ik heb me godzijdank nog niet door die ambtelijke molen hoeven te worstelen. Maar als zij niet op een redelijke termijn vervanging regelen en ik 350 euro kwijt zou zijn dan zou ik dus sowieso moeilijk gaan doen.

* Voor de duidelijkheid, ik weet niet hoe men op dit moment omgaat met klachten. Maar de tekst op die OVC declaratiewebsite duidt er naar mijn mening in ieder geval op dat men geen compensatie geeft bij reguliere defecte kaarten...

[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 14-09-2010 13:46:06 ]
Folkwindinsdag 14 september 2010 @ 14:07
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:31 schreef Eix het volgende:

[..]
* Voor de duidelijkheid, ik weet niet hoe men op dit moment omgaat met klachten. Maar de tekst op die OVC declaratiewebsite duidt er naar mijn mening in ieder geval op dat men geen compensatie geeft bij reguliere defecte kaarten...
Ik denk dat die nog niet bijwerkt is: er staat ook nog steeds 3 weken levertijd op, na ontvangst formulier. Terwijl het nu maximaal 9 dagen mag duren, na het laatste bericht in de media.

Ik laat me ook niet afpoeieren hoor. Of ik krijg het van DUO, of van de NS. Ik krijg het wel :)
Pizzahutdinsdag 14 september 2010 @ 15:03
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:07 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Ik denk dat die nog niet bijwerkt is: er staat ook nog steeds 3 weken levertijd op, na ontvangst formulier. Terwijl het nu maximaal 9 dagen mag duren, na het laatste bericht in de media.

Ik laat me ook niet afpoeieren hoor. Of ik krijg het van DUO, of van de NS. Ik krijg het wel :)
Dus zodra ik mijn aanvraag formulier binnen heb en hierna mijn oude kaart en nieuwe aanvraag formulier opstuur mag het max 9 dagen duren?

Heb trouwens wel de oude versie: wit met witte achterkant en magneetstrip.
Folkwindinsdag 14 september 2010 @ 15:47
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:03 schreef Pizzahut het volgende:

[..]

Dus zodra ik mijn aanvraag formulier binnen heb en hierna mijn oude kaart en nieuwe aanvraag formulier opstuur mag het max 9 dagen duren?

Heb trouwens wel de oude versie: wit met witte achterkant en magneetstrip.
Dat zijn wel de laatste berichten, al vermoed ik dat ze het nog niet veranderd hebben omdat ze daarvoor natuurlijk best wat veranderingen intern door zullen moeten doorvoeren.
En, waarom moet een studentenOV 9 dagen duren en een particulierenkaart maar 2-3..
juxtapositionzaterdag 18 september 2010 @ 19:26
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:45 schreef Eix het volgende:

[..]

Ja, maar dit is dan ook weer een mooie:
http://www.studentenov-chipkaart.nl/aanvragen#vervangende

Als je een kaart hebt met een wei met koeien achterop dan heb je wellicht wel recht op compensatie, bij een witte achterkant en een magneetstrip blijkbaar bij voorbaat al niet.

Ik zou hoe dan ook een brief schrijven dat je compensatie wilt van DUO vanwege het niet nakomen van de wet. Zij zijn tot zover ik weet immers verantwoordelijk voor het regelen van een geldige/werkende ov studentenkaart. En drie weken is niet een redelijke termijn als het bij 'reguliere' klanten wel binnen enkele dagen kan.

Sowieso is het een grof schandaal hoe men hier met de studenten omgaat, op deze wijze werk je de ov-reiziger van de toekomst echt heus niet in de file op het moment dat de opleiding is voltooid.

Ik ben blij dat mijn kaart het nog doet, alstie kapot gaat kan ik zo'n beetje direct een maandnetabonnement kopen van circa 350 euro of iedere dag ruim 25 euro aan voltarief kaartjes kopen. :X
Studenten zijn en MOETEN als reguliere klanten behandelt worden.
Dat we het geld voor de kaart lenen is hier in geen argument voor een langzamere3 procedure..

Gelieve een melding te maken
http://www.collectiefonrecht.nl/
En ja. dit IS collectief onrecht, of zie ik dat verkeerd?
Pizzahutvrijdag 1 oktober 2010 @ 09:59
Heb binnen 9 dagen mijn nieuwe ov-chipkaart.
Toen ik mijn oude wilde opsturen stond er in de brief dat ik bij een ov-bedrijf eerst mijn reisproducten eraf moest halen. Bij dat ov-bedrijf zeiden ze dat ze dat helemaal niet konden doen of zo. Werd het zat dus heb hem in die envelop gegooid en opgestuurd.
Ik belde gister, ik kon mijn producten ophalen. Niet dus. Mislukt steeds en bij de NS oplaadpunt zeggen ze dat er geen producten klaar staan, ongeacht wat ze bij de helpdesk zeiden.

Als ik inlog bij mijn ov-chipkaart staat er bij mijn oude kaart nog steeds actief met de producten erop.
Vanmiddag maar weer bellen.
Morriganvrijdag 1 oktober 2010 @ 23:05
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Is het niet gewoon zo dat die pasjes stuk gaan door ruw gebruik ? Of houd je je pas bij een sterke magneet? Leg je je portemonnee bijvoorbeeld bovenop de computer?
Lijkt me sterk. Ik heb zelf nog zo'n anonieme chipkaart en hoewel ik daar niet bepaald zuinig mee omga (bijvoorbeeld gewoon los in mijn jaszak), is die nog nooit kapot gegaan.

Sowieso zou ik wel willen weten wat het verschil is tussen de gewone OV-chipkaarten en de studenten OV-chipkaarten.
Pizzahutvrijdag 1 oktober 2010 @ 23:46
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 23:05 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Ik heb zelf nog zo'n anonieme chipkaart en hoewel ik daar niet bepaald zuinig mee omga (bijvoorbeeld gewoon los in mijn jaszak), is die nog nooit kapot gegaan.

Sowieso zou ik wel willen weten wat het verschil is tussen de gewone OV-chipkaarten en de studenten OV-chipkaarten.
Helemaal niets. Behalve dan de producten die je er tijdens je studie opzet.
Deze haal je na je studie eraf en is het weer een "normale".
ernieemaandag 4 oktober 2010 @ 01:59
ik reis ondertussen al 4 weken met een kapotte ov-chipkaart in de trein. Tot nu toe elke keer de smoes gebruikt dat die net kapot is en dat ik 'm gelijk opstuur als ik thuis ben.

Ik zit een beetje te twijfelen wat te doen, dat ding opsturen en (hopelijk) binnen 9 dagen een nieuwe ontvangen? Of opgeven als vermist en een nieuwe aanvragen, zodat ik in de overbruggende periode nog net zo kan reizen als dat ik al 4 weken doe? Omdat er een barstje in zit kan die van mij niet meer uitgelezen worden (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Inside_of_RFID_chip.jpg). Daarom kunnen ze in principe niet zien dat, als ik opgeef dat ik 'm kwijt ben, die geblokkeerd is.

Alleen wat als er een scherpe controle is, en ze echt willen weten wat dat precies is met mijn ov en ze het nummer gaan natrekken? Dan heb ik wel een probleem als ze erachter komen dat die geblokkeerd is en ik binnenkort een nieuwe verwacht..

Daarnaast wacht ik eigenlijk nog altijd op het debat over de problemen met de ovchipkaart, zie Gebeld door 2e kamer fractie over OV-chipkaart, dat vorige week al voor de 3e keer is uitgesteld.

Denk toch maar dat ik tot de herfstvakantie ga proberen te reizen met mijn kapotte ov, en dan tijdens de vakantie dat ding opstuur.
Folkwinmaandag 4 oktober 2010 @ 08:36
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 01:59 schreef erniee het volgende:
ik reis ondertussen al 4 weken met een kapotte ov-chipkaart in de trein. Tot nu toe elke keer de smoes gebruikt dat die net kapot is en dat ik 'm gelijk opstuur als ik thuis ben.

Ik zit een beetje te twijfelen wat te doen, dat ding opsturen en (hopelijk) binnen 9 dagen een nieuwe ontvangen? Of opgeven als vermist en een nieuwe aanvragen, zodat ik in de overbruggende periode nog net zo kan reizen als dat ik al 4 weken doe? Omdat er een barstje in zit kan die van mij niet meer uitgelezen worden (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Inside_of_RFID_chip.jpg). Daarom kunnen ze in principe niet zien dat, als ik opgeef dat ik 'm kwijt ben, die geblokkeerd is.

Alleen wat als er een scherpe controle is, en ze echt willen weten wat dat precies is met mijn ov en ze het nummer gaan natrekken? Dan heb ik wel een probleem als ze erachter komen dat die geblokkeerd is en ik binnenkort een nieuwe verwacht..

Daarnaast wacht ik eigenlijk nog altijd op het debat over de problemen met de ovchipkaart, zie Gebeld door 2e kamer fractie over OV-chipkaart, dat vorige week al voor de 3e keer is uitgesteld.

Denk toch maar dat ik tot de herfstvakantie ga proberen te reizen met mijn kapotte ov, en dan tijdens de vakantie dat ding opstuur.
Heb je een oude, of een nieuwe? Een nieuwe (met gele achterkant) hoef je niet op te sturen.
Ik zou hem wel z.s.m. opsturen, de conducteuren reizen veelal op dezelfde trajecten en ik spreek uit ervaring dat ze je gaan herkennen.

Die 9 dagen klopt wel. Vergeet niet een kopie te maken van alle documenten die je opstuurt als je je OV op moet sturen. Veel conducteuren accepteren deze in de overbrug periode ook als vervoersbedrijf, en anders dus een ongestempeld enkeltje meenemen. En even van te voren Mijn OV aanvragen, daar staan ook de producten op, alsmede op mijn IB-welk reisrecht je hebt.

Worked4Me in de tijd dat het nog 3 weken was. 2 kaartjes moeten kopen (lees: laten afstempelen)
ernieemaandag 4 oktober 2010 @ 09:40
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 08:36 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Heb je een oude, of een nieuwe? Een nieuwe (met gele achterkant) hoef je niet op te sturen.
Ik zou hem wel z.s.m. opsturen, de conducteuren reizen veelal op dezelfde trajecten en ik spreek uit ervaring dat ze je gaan herkennen.

Die 9 dagen klopt wel. Vergeet niet een kopie te maken van alle documenten die je opstuurt als je je OV op moet sturen. Veel conducteuren accepteren deze in de overbrug periode ook als vervoersbedrijf, en anders dus een ongestempeld enkeltje meenemen. En even van te voren Mijn OV aanvragen, daar staan ook de producten op, alsmede op mijn IB-welk reisrecht je hebt.

Worked4Me in de tijd dat het nog 3 weken was. 2 kaartjes moeten kopen (lees: laten afstempelen)
Heb een oude :) En ben ook iedere keer bang een conducteur tegen te komen die ik al eerder tegen gekomen ben :P Wat op (wonderbaarlijke wijze) nog geen een keer voorgekomen is! Maar dat advies van een ongestempeld enkeltje is wel een goeie! Heb ook al iedere keer een brief van IB-groep en een printscreen van Mijn OV bij me met daarop het bewijs dat ik een week OV heb, maar tot nu toe niet hoeven gebruiken.
gele-markeerstiftmaandag 18 oktober 2010 @ 16:47
Ik heb nou hetzelfde probleem..

Kaart kapot, wel een nieuwe maarja drie weken zonder gezeten...

Ik vraag mij alleen af, zijn er al studenten geweest die hierover (al dan niet succesvol) een procedure over hebben gevoerd bij de rechtbank? Ik zou dit nog best wel aandurven. Klinkt best wel van 'ow dat doen we even', maar de ib-groep/DUO en ik hebben elkaar nooit gelegen en het begint een beetje de druppel te worden.

Misschien is de ombudsman ook een idee, daar zijn veel overheidsinstellingen ook relatief 'bang' voor.