Dat is te zienquote:Op zondag 22 augustus 2010 20:33 schreef remlof het volgende:
En Symphonic modt voorlopig mee op KLB.
Staan we niet meer toe.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:27 schreef Ravage het volgende:
Even nog een vraagje over de nieuwe regels..
Hoe zit het met anti-klachten, anti-anti-klachten en verwachte reacties?
Die jongen moet zn post ook opkrikken. Mooie gelegenheid nu KLB dicht was he.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:25 schreef Rauzer het volgende:
Goeie zaak dat Symphonic wat topics opgeschoond heeft, maar is het nodig dat ie dat in alle topics meldt? Het is niet dat iemand dat de afgelopen drie dagen zou lezen.
je wil niet weten hoeveel bagger er verwijderd is. En het is ook handig als je weet waar je gebleven bent, dus vandaar. Postcounts interesseren me echt geen reetquote:Op zondag 22 augustus 2010 21:28 schreef Chinless het volgende:
[..]
Die jongen moet zn post ook opkrikken. Mooie gelegenheid nu KLB dicht was he.
Het was ook niet zo bedoeld jongen. Ik weet hoeveel er gebaggerd was in KLB en vrijdag zag ik het gebeuren, sterker nog ik heb een aantal online mods PM gestuurd (niemand reageerde). Ik kan ook wel inschatten hoeveel er verwijderd is.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:30 schreef Symphonic het volgende:
[..]
je wil niet weten hoeveel bagger er verwijderd is. En het is ook handig als je weet waar je gebleven bent, dus vandaar. Postcounts interesseren me echt geen reet
En subklachten dan? Soms maak ik wel eens een topic waarin ik behoefte heb aan die structuur? Zolang het topic maar van goede kwaliteit is voor de rest is dat toch geen probleem?quote:
Die structuur zorgt juist voor bagger, dus niet meer doen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:36 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En subklachten dan? Soms maak ik wel eens een topic waarin ik behoefte heb aan die structuur? Zolang het topic maar van goede kwaliteit is voor de rest is dat toch geen probleem?
Zolang het niet tot offtopic reacties leidt. Meestal zijn subklachten dat wel waardoor dat tot offtopicgedrag leidt. Dus daarom kan je het maar beter achterwege laten.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:36 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En subklachten dan? Soms maak ik wel eens een topic waarin ik behoefte heb aan die structuur? Zolang het topic maar van goede kwaliteit is voor de rest is dat toch geen probleem?
En Symphonic, je bent een held![]()
![]()
Ik ben in de volle overtuiging dat dit alleen gebeurt bij topics waarvan de user in het begin al de intentie had er een kuttopic van te maken.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Die structuur zorgt juist voor bagger, dus niet meer doen.
Bij de berg topics die ik heb opgeruimd zaten er echt een aantal bij die vanuit het niets ontspoorden vanaf het begin door het klacht antiklacht en subklacht gedoe.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik ben in de volle overtuiging dat dit alleen gebeurt bij topics waarvan de user in het begin al de intentie had er een kuttopic van te maken.
nee, ik heb alleen de laatste 5 dagen opgeschoond en dat was al een indrukwekkende lijst topics.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:41 schreef AdvancedPower het volgende:
Even een vraagje: zijn alle topics van meerdere maanden terug ook verwijderd?
Oke, duidelijk.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:43 schreef Symphonic het volgende:
[..]
nee, ik heb alleen de laatste 5 dagen opgeschoond en dat was al een indrukwekkende lijst topics.
Betekent dat we voor plaatjes moeten verwijzen naar SC? dat is natuurlijk wel jammer.quote:In KLB zijn we hard bezig met ruimen.
Wat ook verdwenen is zijn de regels, daar is een set nieuwe regels voor in de plaats gekomen, ik plaats ze vast kunnen jullie er vast aan wennen..
Doe normaal
:
Geen privacygegevens (Hyves, foto's etc.)
Geen plaatjes, alleen in de slowchat
Geen bagger, iedereen weet wat dat is, gaan we niet meer uitleggen.
Geen flamewars/jailbait en andere ongein
Blijf ontopic
Normale TT en normale OP.
Stop wat moeite in je topic
Lok geen moderatie uit
Voor verzonnen topics koop je maar een dagboek
Doe normaal
Plaatjes die met het topic te maken hebben kan geen kwaad. Maar memeplaatjes, 4 Anita's voor je topic en andere baggerlollerzplaatjes zijn niet meer toegestaan.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:50 schreef Chinless het volgende:
[..]
Betekent dat we voor plaatjes moeten verwijzen naar SC? dat is natuurlijk wel jammer.
quote:
Dus ook paints.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:51 schreef o.us het volgende:
[..]
Plaatjes die met het topic te maken hebben kan geen kwaad. Maar memeplaatjes, 4 Anita's voor je topic en andere baggerlollerzplaatjes zijn niet meer toegestaan.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:54 schreef Aron7120 het volgende:
Plaatjes mogen niet meer, alleen in de slowchat.
Telt dit niet voor de OP waarin wel plaatjes gepost mogen worden ter verduidelijking van de klacht?
quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:51 schreef o.us het volgende:
[..]
Plaatjes die met het topic te maken hebben kan geen kwaad. Maar memeplaatjes, 4 Anita's voor je topic en andere baggerlollerzplaatjes zijn niet meer toegestaan.
Als de TT's worden afgemaakt lees ik de OP tenminste door.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:03 schreef Socios het volgende:
Zijn "mensen die"-topics nog toegestaan? Zou mooi zijn als dat ook stopgezet is.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:09 schreef j95 het volgende:
Goed dat KLB weer open is en ik wens jullie succes met het modden. Sym, zorg dat je niet teveel hooi op je vork neemt. Maar jou kennende zal dat je niet gebeuren. Succes!
Bedanktquote:
Een topic dat gaat over hakken. Waarin een meisjespersoon het over hakken heeft. Daar vraag ik om plaatjes van die hakken. Dan zeg jij neen. Edoch:quote:
Dus!quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:51 schreef o.us het volgende:
[..]
Heb ook in je topic gepost wat ik heb geėdit.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:21 schreef Huppelmuts het volgende:
Groot licht rijders
Wat deed ik fout?![]()
Bah ik blijf voor eeuwig een KLB newbie denk ik
thanksquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:19 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Oh ja dat vergeet ik helemaal. Succes Symmie
!
posts als:quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:18 schreef sinadO het volgende:
[..]
Een topic dat gaat over hakken. Waarin een meisjespersoon het over hakken heeft. Daar vraag ik om plaatjes van die hakken. Dan zeg jij neen. Edoch:
[..]
Dus!
Dat staat nergens! Verduidelijking van de regels is gewenst! Vlegels!quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:23 schreef Symphonic het volgende:
[..]
posts als:
Pics
Pics van je zusje
Pics van je moeder
en elke willekeurige denkbare variant lokt gebagger uit, dus ook dat doen we voorlopig even niet meer.
Regels voor Klaagbaakquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:24 schreef sinadO het volgende:
[..]
Dat staat nergens! Verduidelijking van de regels is gewenst! Vlegels!
ach, het is even wennen, maar uiteindelijk hebben we er allemaal plezier van.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:24 schreef sinadO het volgende:
[..]
Dat staat nergens! Verduidelijking van de regels is gewenst! Vlegels!
Zal er rekening meehouden. Komt omdat ik te vaak een mod zag sluiten met zie geen klacht dat ik dacht dat het verplicht was.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:22 schreef o.us het volgende:
[..]
Heb ook in je topic gepost wat ik heb geėdit.
Lees dan wat ik schrijf...quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:25 schreef o.us het volgende:
[..]
Regels voor Klaagbaak
Als je er niet eens mee bent moet je yvonne maar PM'en.
Misschien een idee om daar het hele klacht/subklacht/antiklacht aan toe te voegen?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:25 schreef o.us het volgende:
[..]
Regels voor Klaagbaak
Als je er niet eens mee bent moet je yvonne maar PM'en.
Alleen SC is toegestaan als reeks. Verder kan een topic eens in een deel 2 uitmonden, maar dat is alleen als er nog wat te klagen valt na een deel 1.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:28 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de reeksen die vroeger altijd in de KLB waren. Mogen die wel nog?
Heb 't gedaan, zal wel duidelijk zijn nu.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:27 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Misschien een idee om daar het hele klacht/subklacht/antiklacht aan toe te voegen?
Jammer. Ik vond de zondag sbs6 reeks altijd wel een toffe reeksquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:31 schreef Adelante het volgende:
[..]
Alleen SC is toegestaan als reeks. Verder kan een topic eens in een deel 2 uitmonden, maar dat is alleen als er nog wat te klagen valt na een deel 1.
Die is naar TV verplaatst... Jij bent denk ik de enige die dat niet weet.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jammer. Ik vond de zondag sbs6 reeks altijd wel een toffe reeks
Die zit nu in FTR.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jammer. Ik vond de zondag sbs6 reeks altijd wel een toffe reeks
Ah, bedankt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:34 schreef sinadO het volgende:
[..]
Die is naar TV verplaatst... Jij bent denk ik de enige die dat niet weet.
ze zijn expres zo algemeen gehouden omdat je onmogelijk het hele scala aan standaardreakties kan gaan noemen. Het wordt even wennen voor iedereen, maar ik hoop wel dat men ziet dat KLB zonder al die standaard meuk ook heel leuk kan zijn.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:27 schreef sinadO het volgende:
[..]
Lees dan wat ik schrijf...
De regels behoeven verduidelijking. Als er aan de ene kant staat dat plaatjes die relevant zijn voor het topic wel mogen (jouw post!) en een andere mod verwijdert mijn post waarin ik vraag om plaatjes die relevant zijn voor het topic, wat moet ik dan? Dit verwart mij!
Nou daar heb ik twee reacties op:quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:36 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ze zijn expres zo algemeen gehouden omdat je onmogelijk het hele scala aan standaardreakties kan gaan noemen. Het wordt even wennen voor iedereen, maar ik hoop wel dat men ziet dat KLB zonder al die standaard meuk ook heel leuk kan zijn.
Dus ook niet als er bijvoorbeeld een klacht is over een meid die niet reageert op smsjes, een leuk topic is, en dat er dat de TS dan opeens een sms krijgt van die meid waar weer op wordt ingegaan, etc, etc, mag er dan ook geen deel 2 komen of wat?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:31 schreef Adelante het volgende:
[..]
Alleen SC is toegestaan als reeks. Verder kan een topic eens in een deel 2 uitmonden, maar dat is alleen als er nog wat te klagen valt na een deel 1.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:42 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Dus ook niet als er bijvoorbeeld een klacht is over een meid die niet reageert op smsjes, een leuk topic is, en dat er dat de TS dan opeens een sms krijgt van die meid waar weer op wordt ingegaan, etc, etc, mag er dan ook geen deel 2 komen of wat?
Hij heeft er net antwoord op gegeven. Mag dus in zo'n geval misschien wel.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:36 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ze zijn expres zo algemeen gehouden omdat je onmogelijk het hele scala aan standaardreakties kan gaan noemen. Het wordt even wennen voor iedereen, maar ik hoop wel dat men ziet dat KLB zonder al die standaard meuk ook heel leuk kan zijn.
Creativiteit... Juist.... Het zorgt er alleen maar voor dat niemand meer topics leest en iedereen tl;dr plaatst.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:50 schreef Levolution het volgende:
Mogen goed aansluitende subklachten ook niet meer? Dus bijvoorbeeld:
Klacht: ik lust geen bananen
Subklacht: fruit is sowieso vies
In principe is dit toch relevant voor de discussie? Zo gaat het topic niet over bananen alleen maar over alle soorten fruit, zodat je toch een interessante discussie krijgt.
Ik snap wel dat het volgende nergens op slaat, en een mod kan dat dus in zo'n geval weghalen:
Klacht: ik lust geen bananen
Subklacht: ik heb jeuk aan mijn konthaar
Waarom mag je überhaupt de klacht niet meer samenvatten? Ik snap dat irrelevante subklachten en antiklachten voor gebagger zorgen, maar de klacht op het eind herhalen is toch lekker structureel en makkelijk? En kan ook voor leuke creativiteit zorgen.
quote:[ Titel ]
[ Toelichting/Verhaal/Anekdote et cetera ]
Klacht: [ Klacht in een samenvattende zin ]
Wie?quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:33 schreef remlof het volgende:
En Symphonic modt voorlopig mee op KLB.
Iedereen die te lui is om een OP te lezen zijn meestal baggeraars. Dan zou dat "Stop eens wat moeite in je topic"-regel net zo goed opgeheven worden.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:53 schreef Dastan het volgende:
Waarom zou je je klacht niet aan het einde van je OP samenvattend mogen formulerenWat is er mis met
[..]
Net of dat KLB sowieso serieus is, laat het dan lekker weg zoals het was.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:56 schreef o.us het volgende:
[..]
Iedereen die te lui is om een OP te lezen zijn meestal baggeraars. Dan zou dat "Stop eens wat moeite in je topic"-regel net zo goed opgeheven worden.
Plus, 8 van de 10 lokt het offtopicreacties en bagger uit. Of die nou met elkaar te maken hebben of niet.
Ik vond dat ook altijd wel lekker duidelijk inderdaad. Vooral bij m'n lange OP's (waar overigens netjes veel tijd in gestoken werdquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:53 schreef Dastan het volgende:
Waarom zou je je klacht niet aan het einde van je OP samenvattend mogen formulerenWat is er mis met
[..]
Hoezo kan een klaagbaak niet serieus zijn?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:57 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Net of dat KLB sowieso serieus is, laat het dan lekker weg zoals het was.
Non-argument. Juist voor lange verhalen is het handig om een samenvatting te plaatsen. Zonder samenvatting krijg je juist tl;dr reacties.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Creativiteit... Juist.... Het zorgt er alleen maar voor dat niemand meer topics leest en iedereen tl;dr plaatst.
Dat vind ik een onterechte redenering. Zo'n samenvatting zorgt zoals Mr. Cooper al schreef voor overzicht. Aan het einde van een verslag zet je toch ook een conclusie? Of is dat ook enkel bedoeld voor "luie baggeraars"?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:56 schreef o.us het volgende:
[..]
Iedereen die te lui is om een OP te lezen zijn meestal baggeraars. Dan zou dat "Stop eens wat moeite in je topic"-regel net zo goed opgeheven worden.
Plus, 8 van de 10 lokt het offtopicreacties en bagger uit. Of die nou met elkaar te maken hebben of niet.
Wie heeft dat nou weer ontdekt? Als men in R&P een te lange OP maakt vraagt men toch (logischerwijs) om een samenvatting? Dat heeft niks met baggeraars te maken.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:56 schreef o.us het volgende:
[..]
Iedereen die te lui is om een OP te lezen zijn meestal baggeraars.
Omdat het nooit was geweest en voor mijn tijd ook niet van horen zeggen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hoezo kan een klaagbaak niet serieus zijn?
Nee, dat is voor luie docentenquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:59 schreef Dastan het volgende:
[..]
Dat vind ik een onterechte redenering. Zo'n samenvatting zorgt zoals Mr. Cooper al schreef voor overzicht. Aan het einde van een verslag zet je toch ook een conclusie? Of is dat ook enkel bedoeld voor luie baggeraars?
Het was aardig serieus eerst tot al die anti-klachten subklachten etc kwamen...quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:59 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Omdat het nooit was geweest en voor mijn tijd ook niet van horen zeggen.
Even serieus, samenvatten doe je niet alleen om luie mensen tegemoet te komen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee, dat is voor luie docentenBrengt me trouwens op een idee voor een klacht.
Ze vinden het stom dat je niet meer mag zeggen wat de klacht is en al die gare meuk.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:02 schreef Biogarde het volgende:
Wat is er allemaal aan de hand. 1 tegelijk bitte.
Ik ben het hier helaas niet mee eens, baggeraars baggeren wanneer ze willen, niet omdat een OP een samenvatting heeft of niet. Als ik een heel verhaal vertel over een gebeurtenis (ik zeg maar wat, ik word bijv. overvallen en vertel heel gedetailleerd hoe dit ging) en vervolgens vat ik het samen met:quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:56 schreef o.us het volgende:
[..]
Alles. Alles is aan de hand. De inboorlingen zijn rusteloos. KLB staat aan de rand van de afgrond! Doe iets!quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:02 schreef Biogarde het volgende:
Wat is er allemaal aan de hand. 1 tegelijk bitte.
Nee weet ik.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:02 schreef Dastan het volgende:
[..]
Even serieus, samenvatten doe je niet alleen om luie mensen tegemoet te komen.
Dat kan je fijn teruglezen in de TT.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:03 schreef Paxcon het volgende:
Ik vond "klacht: ......" altijd wel handig om even je verhaal samen te vatten. Jammer dat dat niet meer mag. Dat van subklacht en die antiklacht onzin kan ik wel begrijpen.
Ja, precies. Juist het formuleren van de klacht in een zin zorgt ervoor dat je het topic de richting aangeeft die je wilt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee weet ik.
Ik deed het bij een topic gewoon om nog even duidelijk te zeggen wat de klacht was, voordat mensen op allerlei andere dingen uit de OP gingen reageren. En dan wordt het pas echt offtopic..
Nee want, even reagerend op de post van Levolution, dan zou de TT bijvoorbeeld zijn "Ik ben overvallen". Maar de klacht hoeft niet te zijn dat je overvallen bent, de klacht kan ook 1 van de andere aspecten uit het verhaal zijn die je veel erger vond.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:04 schreef o.us het volgende:
[..]
Dat kan je fijn teruglezen in de TT.
Dat kan je ook best met je OP zelf.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:05 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ja, precies. Juist het formuleren van de klacht in een zin zorgt ervoor dat je het topic de richting aangeeft die je wilt.
Waarom doe je die dan niet als TT?quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee want, even reagerend op de post van Levolution, dan zou de TT bijvoorbeeld zijn "Ik ben overvallen". Maar de klacht hoeft niet te zijn dat je overvallen bent, de klacht kan ook 1 van de andere aspecten uit het verhaal zijn die je veel erger vond.
Even in de regels verwerken omdat het daar niet tussenstaat?quote:
[hier een ontzettend lang verhaal over een overval]quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:04 schreef o.us het volgende:
[..]
Dat kan je fijn teruglezen in de TT.
Niet als de OP lang is.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:06 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat kan je ook best met je OP zelf.
Mag je nog posts plaatsen als je iets (on)terecht vindt?quote:
quote:Geen privacygegevens (Hyves, foto's etc.)
Geen plaatjes, alleen in de slowchat
Geen bagger, iedereen weet wat dat is, gaan we niet meer uitleggen.
Geen flamewars/jailbait en andere ongein
Blijf ontopic
Normale TT en normale OP.
Stop wat moeite in je topic
Lok geen moderatie uit
Voor verzonnen topics koop je maar een dagboek
Klacht:
Subklacht:
Anti-klacht:
zijn ook niet meer toegestaan. Dus worden ze weggeėdit.
Dan lees je het verhaal door. Je maakt geen topics aan voor de samenvattingen want KLB kennende leest maar 1/10de van de views het verhaal door en geeft de rest zich af op de samenvattingen. Het is geen 4chan of een ander baggerforum.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee want, even reagerend op de post van Levolution, dan zou de TT bijvoorbeeld zijn "Ik ben overvallen". Maar de klacht hoeft niet te zijn dat je overvallen bent, de klacht kan ook 1 van de andere aspecten uit het verhaal zijn die je veel erger vond.
Joh geef het toch op, dat wil er toch niet in.quote:
Je weet het nu. Samenvatten kan in een TT en in je verhaal zelf. We zijn geen mongooltjes die in Sinterklaastaal hoeven lezen wat je allemaal hebt meegemaakt in 10 woorden, want dan hoef je ook geen OP te typen van 500 woorden.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Even in de regels verwerken omdat het daar niet tussenstaat?
Er staat geen klacht.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Waar staat hier niet samenvatten? Hmm? Me dunkt!
[..]
Dat kan je in je verhaal zelf nadrukkelijk vertellen dat je last hebt van die aspecten. Dan hoef je het niet samen te vatten, alleen moet je duidelijker zijn in je OP wat je probleem is.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ik zette in de TT altijd de hele gebeurtenis in een paar woorden, als OP alles wat er was gebeurd, en dan als klacht hetgeen waar ik het meest pissig over was. Anders klopt de TT weer niet met de OP.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:07 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Waarom doe je die dan niet als TT?
En weer uit de duim gezogen statistieken.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:08 schreef o.us het volgende:
[..]
Dan lees je het verhaal door. Je maakt geen topics aan voor de samenvattingen want KLB kennende leest maar 1/10de van de views het verhaal door en geeft de rest zich af op de samenvattingen. Het is geen 4chan of een ander baggerforum.
in ieder geval niet als onliner. Als er nog een stuk tekst achteraan komt heb ik er minder moeite mee.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:58 schreef L.no het volgende:
Mag je geen 'terechte klacht' meer zeggen? Ik zag het ergens ge-edit worden.
Tijd niet gezienquote:Op zondag 22 augustus 2010 23:10 schreef Dirkh het volgende:
Mooi is dat hoe men zich in de nesten werkt. Je ziet het gewoon gebeuren.
De regel is "Doe normaal" en vervolgens gaan ze definiėren wat normaal is en wat wel en niet kan.![]()
Hou je gewoon aan de regel "Doe normaal"
Dan let je niet op, want we gaan dat zeuren en die oneliners de kop indrukken.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:10 schreef Levolution het volgende:
[..]
En weer uit de duim gezogen statistieken.
Zoals we al aan proberen te geven, in een lang verhaal is vaak niet duidelijk wat de main klacht is. Als je een heel verhaal gaat vertellen over een overval in Amsterdam, krijg je baggeraars die over Amsterdam gaan zeuren, i.p.v. over de werkelijke klacht (die je dus netjes onderaan kan samenvatten en waar ik het kwaad niet van inzie en waarvan jullie het kwaad ook niet weten te noemen, op een paar vage statistieken na).
Of je vergelijkt poepen nu met topics, en dat is toch een behoorlijke belediging, of je zegt hier dat alle regels in KLB overbodig zijn.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:09 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Je weet het nu. Samenvatten kan in een TT en in je verhaal zelf. We zijn geen mongooltjes die in Sinterklaastaal hoeven lezen wat je allemaal hebt meegemaakt in 10 woorden, want dan hoef je ook geen OP te typen van 500 woorden.
Dat is een stukje logisch nadenken. Poepen doe je ook niet volgens regels.
Ja maar dan moet 'normaal' uiteindelijk toch weer gedefinieerd worden, anders doen de mods allemaal wat anders.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:10 schreef Dirkh het volgende:
De regel is "Doe normaal" en vervolgens gaan ze definiėren wat normaal is en wat wel en niet kan.![]()
Nou dat kan je toch ook gewoon verwoorden in de OP zelf?quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ik zette in de TT altijd de hele gebeurtenis in een paar woorden, als OP alles wat er was gebeurd, en dan als klacht hetgeen waar ik het meest pissig over was. Anders klopt de TT weer niet met de OP.
Ik zag je zelf een post editten dat een tekst erachteraan hadquote:Op zondag 22 augustus 2010 23:11 schreef Symphonic het volgende:
[..]
in ieder geval niet als onliner. Als er nog een stuk tekst achteraan komt heb ik er minder moeite mee.
Omdat je dan ook weer antiklachten subklachten miniklachten etc krijgt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:12 schreef Dastan het volgende:
Wat is er nou concreet mis met het noteren van je klacht onderaan de OP? Ik kan me niet voorstellen dat dat alleen wegens de baggeraars is, want dat zal wel loslopen.
Je leest niet en poogt me nu iets aan te praten. Gaat niet lukken.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:12 schreef sinadO het volgende:
[..]
Of je vergelijkt poepen nu met topics, en dat is toch een behoorlijke belediging, of je zegt hier dat alle regels in KLB overbodig zijn.
Jij weet niet wat normaal gedrag is?quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja maar dan moet 'normaal' uiteindelijk toch weer gedefinieerd worden, anders doen de mods allemaal wat anders.
En wat is er dan op tegen om die inleidende woorden te vervangen door 'klacht: '? Eigenlijk proberen we hier de regel te ontduiken, maar in feite hetzelfde te doen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:12 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nou dat kan je toch ook gewoon verwoorden in de OP zelf?
'Maar het ergste vond ik nog wel ...'
'Dat was nog niet eens het ergste, want ...'
Tjonge jonge wat moeilijk.
ben ik helemaal met je eens, maar het lastige is dat normaal doen niet is wat hier normaal was. (kromme zin, maar zo is het wel)quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:10 schreef Dirkh het volgende:
Geesh. Ik heb nergens gezegd dat een samenvatting op zo'n kinderlijke manier wordt neergezet. Als je een gerechte klacht hebt wat wat langer duurt is er niks mis mee om een korte samenvatting van je klacht te geven. Niet iedereen heeft interesse om een hele OP te lezen. Zolang je het schorrie morrie wegwerkt zijn er geen problemen. Dit is puur symboolpolitiek.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:09 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Je weet het nu. Samenvatten kan in een TT en in je verhaal zelf. We zijn geen mongooltjes die in Sinterklaastaal hoeven lezen wat je allemaal hebt meegemaakt in 10 woorden, want dan hoef je ook geen OP te typen van 500 woorden.
Dat is een stukje logisch nadenken. Poepen doe je ook niet volgens regels.
Je kunt dat toch gewoon blijven verbieden en modereren?quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:13 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Omdat je dan ook weer antiklachten subklachten miniklachten etc krijgt.
als je geen interesse hebt om een Op te lezen, doe je dat niet, maar dan reageer je ook niet.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Geesh. Ik heb nergens gezegd dat een samenvatting op zo'n kinderlijke manier wordt neergezet. Als je een gerechte klacht hebt wat wat langer duurt is er niks mis mee om een korte samenvatting van je klacht te geven. Niet iedereen heeft interesse om een hele OP te lezen.
Goed hoor. Succes met het modereren en zo he?quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:13 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Je leest niet en poogt me nu iets aan te praten. Gaat niet lukken.
Man doe nou niet zo moeilijkquote:Op zondag 22 augustus 2010 23:14 schreef Dastan het volgende:
[..]
Je kunt dat toch gewoon blijven verbieden en modereren?
Veel plezier. Zie jij iemand al voor z'n fun continu een paar uur per dag maandenlang bezig met alleen het modereren van bagger gedrag? Dat gaat je na een aantal week de keel uithangen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:14 schreef Dastan het volgende:
[..]
Je kunt dat toch gewoon blijven verbieden en modereren?
Nee hoor, een hype kan namelijk heel leuk zijn, allerlei topics achter elkaar kan grappig zijn, maar op het moment dat de lol er wel van af is, wat de mods dan bepalen (iemand moet het uiteindelijk doen), dan is het klaar. Dan gaan we weer over op "normaal"quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja maar dan moet 'normaal' uiteindelijk toch weer gedefinieerd worden, anders doen de mods allemaal wat anders.
niet als onlinerquote:Op zondag 22 augustus 2010 23:16 schreef Splutje het volgende:
Mag je nou serieus geen terechte klacht meer zeggen?
Maar mijn definitie van normaal kan heel anders zijn dan die van jou. En ook mods zullen niet allemaal hetzelfde 'normaal' vinden. Gevolg: geen lijn te bekennen in de moderaties.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:13 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Jij weet niet wat normaal gedrag is?
Ey man, jij hier?quote:
Gozer, dan bied je dus ook alsnog een samenvatting? Alleen je mag er geen 'Klacht:...' voor zetten. Wat is hiervan het nut? Helemaal niks. Er wordt gewoon onnodig een woord verboden en als de mods inzien dat het eigenlijk nergens op slaat willen ze niet toegeven omdat dat hun autoriteitsimago schaadt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:12 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nou dat kan je toch ook gewoon verwoorden in de OP zelf?
'Maar het ergste vond ik nog wel ...'
'Dat was nog niet eens het ergste, want ...'
Tjonge jonge wat moeilijk.
quote:
Nog een keer omdat ik geen antwoord kreeg.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:13 schreef 404_ het volgende:
Wat als iemand 'Samenvatting: ...' ipv van 'Klacht: ...' typet ? In andere sub-fora zie ik dat ook vaak genoeg langs komen.
Ben het volledig met je eens maar de regels zitten op het moment wel zo in elkaar dat dat 'die grappigheden' waar je het over hebt niet vaak zullen voorkomen omdat de regels het verbieden.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:16 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Nee hoor, een hype kan namelijk heel leuk zijn, allerlei topics achter elkaar kan grappig zijn, maar op het moment dat de lol er wel van af is, wat de mods dan bepalen (iemand moet het uiteindelijk doen), dan is het klaar. Dan gaan we weer over op "normaal"
Dat kan je niet definiėren, dat is het moment van de dag. De mods zijn de leiders, geven aan wat wel en niet kan, als je daar niet naar kan luisteren ga je naar FB en mopper je en als je het er gewoon niet mee eens bent en doorgaat, dan pak je toch ff 48 uurtjes rust. Ook lekker.
Ja.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:15 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Man doe nou niet zo moeilijkZit je er echt zo erg mee dat het niet meer zo is als het was?
Uh, heb ik het over baggergedrag? Het is gewoon geen argument om te schrijven dat de subklachten en anti-klachten 'dan ook terugkomen'.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Veel plezier. Zie jij iemand al voor z'n fun continu een paar uur per dag maandenlang bezig met alleen het modereren van bagger gedrag? Dat gaat je na een aantal week de keel uithangen.
Ik doe even een voorbeeld. Een hele simpele:quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Geesh. Ik heb nergens gezegd dat een samenvatting op zo'n kinderlijke manier wordt neergezet. Als je een gerechte klacht hebt wat wat langer duurt is er niks mis mee om een korte samenvatting van je klacht te geven. Niet iedereen heeft interesse om een hele OP te lezen.
Daarom niet definiėren maar het moment bekijken.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ben het volledig met je eens maar de regels zitten op het moment wel zo in elkaar dat dat 'die grappigheden' waar je het over hebt niet vaak zullen voorkomen omdat de regels het verbieden.
Je weet best wat normaal is.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar mijn definitie van normaal kan heel anders zijn dan die van jou. En ook mods zullen niet allemaal hetzelfde 'normaal' vinden. Gevolg: geen lijn te bekennen in de moderaties.
Ga nou niet zeuren als ik je een tip geef.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:18 schreef Levolution het volgende:
[..]
Gozer, dan bied je dus ook alsnog een samenvatting? Alleen je mag er geen 'Klacht:...' voor zetten. Wat is hiervan het nut? Helemaal niks. Er wordt gewoon onnodig een woord verboden en als de mods inzien dat het eigenlijk nergens op slaat willen ze niet toegeven omdat dat hun autoriteitsimago schaadt.
[..]
Bij zo'n korte OP heb je gelijk, dan voegt het niks toe. Maar er zijn ook OP's van 6-8 fatsoenlijke alinea's, nou dan vind ik het toch wel handig onderaan.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:18 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik doe even een voorbeeld. Een hele simpele:
Vandaag zat ik tv te kijken en ik kwam er ineens achter dat m'n bier op was en de winkels gesloten. Ik kijken of ik nog ergens bier had, maar dat had ik niet meer.
Ik was helemaal in paniek. Zweet brak me uit en ik ging in de foetushouding liggen huilen totdat de winkels weer open waren.
Gelukkig zijn de winkels straks weer open en kan ik bier halen.
Samenvatting: bier op.
What the fuck voegt het toe in godsnaam? Wat? Waarom een samenvatting? Is dat omdat de gemiddelde user niet de moeite neemt om de OP te lezen? Zie je me aan als Mavo'er? Ik zie niet in waarom een samenvatting. Dat is iets van de laatste 2 jaar en verzonnen door baggeraars die al een jaar wachten op een unban, zijn weggepest of onder een kloon verder zijn gegaan elders op FOK!.
Tot 2 jaar jaar terug was het ook geen gemeengoed en nu moet het omdat het moet? Want het komt over als moeten en als je dan je zin niet krijgt ga je staan stampen?
Maar als je zegt Klacht: Bier op klinkt al een stuk beter omdat je je klacht even onder aandacht brengt, straks denk ik nog dat je ging janken omdat de winkels dicht waren ipv dat je bier op was.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:18 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik doe even een voorbeeld. Een hele simpele:
Vandaag zat ik tv te kijken en ik kwam er ineens achter dat m'n bier op was en de winkels gesloten. Ik kijken of ik nog ergens bier had, maar dat had ik niet meer.
Ik was helemaal in paniek. Zweet brak me uit en ik ging in de foetushouding liggen huilen totdat de winkels weer open waren.
Gelukkig zijn de winkels straks weer open en kan ik bier halen.
Samenvatting: bier op.
What the fuck voegt het toe in godsnaam? Wat? Waarom een samenvatting? Is dat omdat de gemiddelde user niet de moeite neemt om de OP te lezen? Zie je me aan als Mavo'er? Ik zie niet in waarom een samenvatting. Dat is iets van de laatste 2 jaar en verzonnen door baggeraars die al een jaar wachten op een unban, zijn weggepest of onder een kloon verder zijn gegaan elders op FOK!.
Tot 2 jaar jaar terug was het ook geen gemeengoed en nu moet het omdat het moet? Want het komt over als moeten en als je dan je zin niet krijgt ga je staan stampen?
Ik heb echt mijn twijfels hoelang zo'n regel stand gaat houdenquote:Op zondag 22 augustus 2010 23:15 schreef Symphonic het volgende:
[..]
als je geen interesse hebt om een Op te lezen, doe je dat niet, maar dan reageer je ook niet.
Niet alles hoeft in hapklare brokken aangeboden te worden
ik wil ze ook niet definieren, en inderdaad naar het moment kijken.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:19 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Daarom niet definiėren maar het moment bekijken.
Je hebt gelijk. Bovendien zullen de regels vanzelf wel weer slijten.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar goed waar hebben we het overIemand heeft beslist dat het niet meer mag, dus dan kunnen we hier wel discussiėren maar het gaat er niet anders van worden.
Als je er een fatsoenlijke samenvatting van kunt maken kun je de OP net zo goed zelf ook wel inkorten.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Bij zo'n korte OP heb je gelijk, dan voegt het niks toe. Maar er zijn ook OP's van 6-8 fatsoenlijke alinea's, nou dan vind ik het toch wel handig onderaan.
Maar goed waar hebben we het overIemand heeft beslist dat het niet meer mag, dus dan kunnen we hier wel discussiėren maar het gaat er niet anders van worden.
Hm, niet echt een bericht in KLB 2.0-stijl.quote:
ik heb ongeveer 250 topics opgeruimd, en je ziet gewoon iedere keer weer dat die samenvatiingen en sub en anti dingen gebagger uitlokken. Van de 250 was er percies 1 waar ik niets hoefde weg te halen, en inderdaad, dat was een Op waar dat allemaal niet in stond.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb echt mijn twijfels hoelang zo'n regel stand gaat houdenIk snap de achterliggende gedachte wel maar heb nog geen valide reden gezien waarom je niet een post niet zou mogen samenvatten. Al die gevolgen die geschetst worden wanneer het wel wordt gedaan worden enigszins uit hun verband gerukt.
In plaats van een probleem bij de oorzaak aanpakken pak je domweg een gevolg aan. En ben benieuwd hoe lang men dat gaat volhouden.
Dus je geeft toe dat het onzinnig is? Het slaat gewoon nergens op om dat ene woordje te verbieden, je schiet er niks mee op. Ik snap dat ze de baggeraars kop in willen drukken maar dit is niet de juiste manier.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:20 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ga nou niet zeuren als ik je een tip geef.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |