Inderdaad. Wij zijn thuis ook met z'n vijven maar wij gebruiken écht zoveel niet. Terwijl de vaatwasser 2x per dag aanstaat, de wasmachine iedere dag, de godganse dag door 4 computers en ook vaak de airco. En dan nog de standaarddingen zoals televisie, koelkast, etc.quote:
In veldhoven heb ik wel eens vaker het verbruik van 10.000 of meer ervaren, maar voor een normaal huishouden is dat abnormaal veel.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:19 schreef fairytalessuck het volgende:
[..]
Inderdaad. Wij zijn thuis ook met z'n vijven maar wij gebruiken écht zoveel niet. Terwijl de vaatwasser 2x per dag aanstaat, de wasmachine iedere dag, de godganse dag door 4 computers en ook vaak de airco. En dan nog de standaarddingen zoals televisie, koelkast, etc.
Je zou eens moeten controleren of er op de een of andere manier geen stroom afgetapt wordt bij jullie, dat zou ook kunnen natuurlijk. Heb ik wel eens vaker gehoord namelijk.
Een zeer slecht functionerende koelkast of vriezer zou nog kunnen misschien.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:26 schreef dobry4 het volgende:
Uit de reacties kan ik opmaken dat ik de oorzaak hoogstwaarschijnlijk ergens anders moet zoeken. Een kapot apparaat kan hiervan niet de oorzaak zijn? Of wel?
Zou wel kunnen maar dan zou er van dat apparaat toch wel flinke zoem moeten komen, of een aardige warmte genereren.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:26 schreef dobry4 het volgende:
Uit de reacties kan ik opmaken dat ik de oorzaak hoogstwaarschijnlijk ergens anders moet zoeken. Een kapot apparaat kan hiervan niet de oorzaak zijn? Of wel?
whehe blijkbaarquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:31 schreef 08gnoT. het volgende:
Stook je je huis warm met een combimagnetron en tostiijzer?
Uhuh, ééns in de twee jaar.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:26 schreef error_404 het volgende:
Dat is wel heel erg veel....
Het zou idd goed kunnen dat er afgetapt wordt of, en dat heb ikzelf ook meegemaakt, dat de meter niet meer goed werkt. In principe moeten meters elke 2 jaar nagezien worden. Is dat bij jullie ook het geval?
Nou ja, niet helemaal:quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:33 schreef Juup© het volgende:
Dat is behoorlijk hoog ja, een gemiddeld gezin gebruikt zo'n 4.000 tot 6.000 kilowattuur per jaar.
quote:Een gemiddeld huishouden van 2,3 personen verbruikt jaarlijks 3.500 kilowattuur (kWh) aan elektriciteit.
Dat is dus ook haar probleem?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je dat dagelijks verbruikt zit je op ruim 12.000 per jaar.
Dit slaat nergens op en dat zal ook nooit bij iemand gebeurenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:26 schreef error_404 het volgende:
In principe moeten meters elke 2 jaar nagezien worden. Is dat bij jullie ook het geval?
de telefoons opladen zal ongeveer 0,005% van je stroomverbruik zijnquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:40 schreef dobry4 het volgende:
hoe bedoel je elke 2 jaar nagekeken? Ik moet toch altijd zelf de meterstanden doorgeven en eens in de zoveel jaar komt er eens iemand langs. Ik kwam erachter omdat ik in vergelijking tot mensen om me heen zoveel moet betalen terwijl ik juist heel zuinig ben. Om aan te geven: ik laad zelfs mn telefoon op mn werk op om te bezuinigen. Kinderen zijn gedrild om alle stekkers eruit te trekken. haha bijna neurotisch dus
So true.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:46 schreef Poepoog het volgende:
Heb je wel goed het getal afgelezen, met de komma en zo, je zal niet de eerste zijn op FOK.
Zou best kunnen, het aantal apparaten van TS en het gedrag duiden eerder op een verbruik van 1500kwh ipv 15000 kwh.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:46 schreef Poepoog het volgende:
Heb je wel goed het getal afgelezen, met de komma en zo, je zal niet de eerste zijn op FOK.
En nu, nu kan je beter slapen?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:52 schreef Telates het volgende:
[..]
Ook niet, 1,7 kW continu is wel goed ;-)
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:46 schreef Poepoog het volgende:
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:53 schreef dobry4 het volgende:
Heb even getwijfeld aan het getal maar na het verbuik van vandaag, 35kwh, moet het haast wel kloppen. Tijdens de donkere maanden extra licht gebruik kom ik op ongeveer 15000 per jaar. Ik blijf het onvoorstelbaar vinden.
hebben jullie continu 2 broodroosters aanstaan ofzo.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:53 schreef dobry4 het volgende:
Heb even getwijfeld aan het getal maar na het verbuik van vandaag, 35kwh, moet het haast wel kloppen. Tijdens de donkere maanden extra licht gebruik kom ik op ongeveer 15000 per jaar. Ik blijf het onvoorstelbaar vinden.
Ja ik ook, en voor iemand die de telefoon op het werk op laadt al helemaal.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:53 schreef dobry4 het volgende:
............. kom ik op ongeveer 15000 per jaar. Ik blijf het onvoorstelbaar vinden.
Want zij kunnen tegenwoordig op afstand zijn verbruik zien?quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:00 schreef bleiblei het volgende:
Als ie verkeerd kijkt zal de energieleverancier geen contact met hem opnemen over excessief verbruik lijkt mij.
maar wel als de controleur al 5 jaar niet meer geweest is en als toevallig ts voor het eerst de standen doorgeeft en voorheen bijvoorbeeld de huisgenoot.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:00 schreef bleiblei het volgende:
Als ie verkeerd kijkt zal de energieleverancier geen contact met hem opnemen over excessief verbruik lijkt mij.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:00 schreef bleiblei het volgende:
Kijk zo'n helder licht is het niet, plus hij reageert selectief. Kan ook blindheid zijn.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:04 schreef dobry4 het volgende:
sorry densmee, wat bedoel je met "welke heb je?"
Hij heeft de stekker uit zijn pc getrokken om stroom te besparenquote:Op zondag 22 augustus 2010 00:06 schreef fairytalessuck het volgende:
Je kan net zo goed niks meer posten, komt over alsof TS de helft niet eens leest.
Post dan eens een plaatje van dat ding.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:10 schreef dobry4 het volgende:
Ik heb zo'n dubbele meter en heb vandaag bijgehouden dat de bovenste, de nachtmeter, om 00.00vannacht op 54057 stond en nu net om 00.00 op54092 stond. dat is precies 35 kwh gedurende de dag.
Of uit z'n toetsenbord, aangezien hij maar op de helft een reactie typt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hij heeft de stekker uit zijn pc getrokken om stroom te besparen
quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:16 schreef dobry4 het volgende:
nou zeg jongens, ik ben misschien niet zo handig op een forum, maar ben een gewone goedgeschoolde vrouw. Ben juist zo blij met jullie hulp.
Dan maak eens een foto van je meter(s) en post die hier.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:16 schreef dobry4 het volgende:
nou zeg jongens, ik ben misschien niet zo handig op een forum, maar ben een gewone goedgeschoolde vrouw. Ben juist zo blij met jullie hulp.
Je doet echter weinig moeite om informatie te verstrekken die ervoor kan zorgen dat wij je uitsluitsel kunnen geven...quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:16 schreef dobry4 het volgende:
En is het een "ouderwetse" met zo'n ronddraaiende schijf of een moderne met een LCD schermpje (zoals op een calculator)...quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:19 schreef dobry4 het volgende:
Het is een landis en Gyr, er staat bij dat het om kwh gaat en er staan geen komma's in de getallen.
Goeie.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hoeveel seconden zit er tussen dat je het zwarte vlakje voorbij ziet komen?
Hij gaat zo snel dat je em niet meer zietquote:
400 omwentelingen is meestal één kWh...quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:26 schreef dobry4 het volgende:
er zit ruim 2, 2,5 seconden tussen. draait erg snel maar er staan 1 laptop, 1 comp, 1 tv en 2 lampen aan
daar heb je zeker gelijk inquote:Op zondag 22 augustus 2010 00:30 schreef mirved het volgende:
TS kan de "stroom" aan informatie niet aan
Daar hebben we wat aan.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:30 schreef dobry4 het volgende:
er staat het volgende op
cl131df3
220v
600r/kwh
no 44073978
101301 A
50Hz 1977
Met zoon slim metergeval wel. Maar jullie hebben een puntquote:Op zondag 22 augustus 2010 00:01 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Want zij kunnen tegenwoordig op afstand zijn verbruik zien?
Je kan overigens zelf nu gemakkelijk stuk voor stuk apparaten gaan loshalen van de stroom, teruglopen naar de meter, seconden tellen en dan wéér een apparaat loshalen...quote:
Naja, behalve je lampen natuurlijk...quote:
Of eventueel als je meerdere groepen hebt, de stroom per groep er af halen. Dat kan een aardige indicatie geven van welke groep er veel stroom verbruikt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je kan overigens zelf nu gemakkelijk stuk voor stuk apparaten gaan loshalen van de stroom, teruglopen naar de meter, seconden tellen en dan wéér een apparaat loshalen...
Je vindt dan vanzelf de grootverbruiker zonder ingewikkelde handelingen...
Spuit 11quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Of eventueel als je meerdere groepen hebt, de stroom per groep er af halen. Dat kan een aardige indicatie geven van welke groep er veel stroom verbruikt.
Spuit 11quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:42 schreef quo_ het volgende:
Heb je misschien een elektrische boiler ?
Daarom eerst de groepen + bijbehorend apparatuur 1 voor 1 nalopen uiteraard.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:50 schreef mirved het volgende:
Je kan wel een nieuwe meter aanvragen maar misschien ligt het daar niet aan. Dat weet je pas als hij snel blijft draaien met alle apparaten uit.
Ja, als je zo rond de 5kWh per etmaal verbruikt, wat een redelijk normaal verbruik is voor een gezin, dan zal de schijf zo tussen de 20 en 40 seconden nodig hebben om rond te draaien.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:45 schreef dobry4 het volgende:
ik ook even spuit 11 hoor, 20 tot 40 seconden ??????
wat betekent dit?quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:47 schreef Robbiej het volgende:
Zet anders even groep voor groep uit en kijk bij welke groep de meter ineens heel langzaam gaat draaien nadat je hem uitgezet hebt. Dan hoef je alleen maar even te kijken welke kamers onder deze groep vallen en hoef je alleen daar te zoeken.
Ik zelf gok op een defecte meter.
dobry4, laat je ons weten hoe dit verhaal afloopt?
Tevens een TVP. (terugvindpost)
Dat is 1 of andere lambal die het topic wil volgen, maar niet snapt dat daar een aparte knop voor is.quote:
Lambal? ik ben je maatje niet he, mafkees.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is 1 of andere lambal die het topic wil volgen, maar niet snapt dat daar een aparte knop voor is.
Nee, dan druk je op de knop "topic volgen".quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:57 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Lambal? ik ben je vriendje niet he, mafkees.
@ Dobry4,
Als je een topic wilt blijven volgen in je My Active topics-lijst, dan kun je dit doen door het plaatsen van een TerugVindPost, een TVP. Je geeft hiermee aan dat je nog niet inhoudelijk op de discussie wilt reageren, maar wel geinteresseerd bent in vervolg posts. Sommige mensen plaatsen een TVP omdat ze de discussie willen volgen, en niet willen reageren.
Jezus schoolplein niveautje hoor.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:57 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Lambal? ik ben je maatje niet he, mafkees.
En ondertussen worden hun wietplanten gevoed door lampen van jouw stroomquote:Op zondag 22 augustus 2010 00:57 schreef dobry4 het volgende:
ik ben geneigd om nu bij mn buren aan te bellen maar dat zijn aardige oudere mensen die bovendien op vakantie zijn haha.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:21 schreef Wokkel het volgende:
Heb je al in de kelder gekeken? Of heb je 20 computers die 24/24 aanstaan?
24/24?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:38 schreef quo_ het volgende:
[knip]
Het meeste verbruik gaat zitten in verwarmen, koelen en verbruikers die 24/24 aan staan.
Maar geen 1,7kW continue.....quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:22 schreef AliKebap het volgende:
Ik heb hier ook eens gelezen dat bepaalde ketels een zeer hoog stroomverbruik tot gevolg hebben, het topic kan ik echter niet weervinden. Wat voor ketel heb je?
Tsja daar heb je gelijk inquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:46 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar geen 1,7kW continue.....
En zou je dan niet denken dat veel meer mensen zo'n hoog verbruik zouden hebben.
Het is trouwens niet zo dat wanneer je in het daltarief stofzuigt of de vaatwasser draait, dit ook minder stroom kost. Je betaalt alleen wat minder per kWh maar je stroomverbruik is nog steeds het zelfdequote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:17 schreef dobry4 het volgende:
Wij zijn in gebruik van energie erg bewust. Ons gasverbuik zit onder het gemiddelde voor een 5 persoons huishouden.
Volgens onze energieleveransier is ons stroomgebruik van 15000 kwh per jaar wel erg hoog.
De ergste stroomverbruikers in ons huis zijn buiten de gewone apparaten, een electrische gitaar en een terrariumlamp. Ik gebruik niet eens een droger of vriezer, stofzuig vooral in het weekend. Ik draai de vaat- en wasmachine na 23uur.
Heb een stroommetertje gekocht om te zien of er apparaten te veel stroom verbruiken (watt?)
Ik heb geen idee waar ik het zoeken moet.
Kan iemand een advies geven?
Alvast super bedankt.
Die hebben toch zo'n rood knipperlichtje? Sneller knipperen = meer verbruiken.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:13 schreef Blik het volgende:
Vind het met die digitale meters trouwens echt matig, ik kan totaal niet zien wanneer ik nou veel of weinig gebruik
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:29 schreef mien-moeke het volgende:
Effe voor de snel:
loop naar je meterkast en flikker alle groepen uit.
Loopt de meter dan nog? Bel het energiebedrijf.
Loopt de meter niet? Schakel elke groep een tijdje apart in en kijk welke groep het meeste verbruik geeft. En kijk dan wat er allemaal op die groep is aangesloten.
Trek dan van die groep alle stekkers eruit en plug ze apart in en kijk welk apparaat zo absurd veel slurpt. En vervang die.
Niets aparts te vinden? Bel het energiebedrijf.Bel een installateur
(okay, niet echt snel. Hier ben je snel een paar uur mee bezig. Maar zo kom je er wel achter of t iets interns is of iets van buitenaf)
Geloof me dat is echt de boosdoener niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:04 schreef _Arthur het volgende:
Begin eens met een lijst te maken met alle electrische apparaten in je huis.
En die terrariumlamp, hoeveel watt is dat ding? Want die zal wel het hoogste verbruik hebben.
Schakel telkens 1 van de 4 groepen in en neem de tijd op van bijvoorbeeld 10 omwentelingen van de draaischijf.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:36 schreef dobry4 het volgende:
Morgen ga, met alle groepen aan, alle stekkers uithalen en kijken wat er na 1, 2, 3 of 4 uur bijkomt op de meter.
Nog tips?
Wat zou ik verkeerd kunnen zien? ik hoop dat dat het is, echt. Vertel het me. Ik zal morgeneen foto op sturen van de kast als dat kan helpen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:41 schreef bleiblei het volgende:
Lijkt mij toch een factor 10 ernaast zitten.
3kwh is een stuk realistischer voor 2 wasjes.
Want juist met die wasjes neigt het wel erg sterk naar OF een factor 10 versnelling in de meter OF dat je stiekum toch verkeerd kijkt.
Graag met een duidelijke foto van de meter waarop het telwerk goed te zien isquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:55 schreef dobry4 het volgende:
[..]
Wat zou ik verkeerd kunnen zien? ik hoop dat dat het is, echt. Vertel het me. Ik zal morgeneen foto op sturen van de kast als dat kan helpen.
Hoe snel? Ofwel zit daar een verbruik in ter grootte van de meer dan 1000 watt die er per uur weglekt?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:47 schreef dobry4 het volgende:
heben we naar gekeken en groep 3 draaide het snelst terwijl allen de stekkers van de koelkast envaatwasser, niet draaiend erin zaten. Technisch idd een technibeet.
Hij blijft dan draaien 1 keer rond in +- 7 seconden. En dat was de groep van de 1e verdieping met 1 wekkerradio. Verder geen stekker in de stopcontacten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:23 schreef quo_ het volgende:
[..]
Hoe snel? Ofwel zit daar een verbruik in ter grootte van de meer dan 1000 watt die er per uur weglekt?
Indien dat het geval is zou ik mooi die groep uitschakelen en nog eens een etmaal de kwh's op het telwerk opnemen.
ga naar de volgende sitequote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:21 schreef dobry4 het volgende:
explorer user prompt. voer url in??? Ik zei toch al. tecnibeet EN digibeet. Ik heb een fot gemaakt maar krijg hem niet in dit vak.
600 x rond is 1kWhquote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:29 schreef dobry4 het volgende:
[..]
Hij blijft dan draaien 1 keer rond in +- 7 seconden. En dat was de groep van de 1e verdieping met 1 wekkerradio. Verder geen stekker in de stopcontacten.
Ik ga idd morgen aan de slag en dan werk ik alle tips die ik hier gekregen heb af.
Hoeveel keer rond is trouwens 1 watt of 1 kw?
Volgens mij gebruiken alleen stofzuiger, oven, centrifuge zoveel en die stonden geen van alle aan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:23 schreef quo_ het volgende:
[..]
Hoe snel? Ofwel zit daar een verbruik in ter grootte van de meer dan 1000 watt die er per uur weglekt?
Indien dat het geval is zou ik mooi die groep uitschakelen en nog eens een etmaal de kwh's op het telwerk opnemen.
Heel erg frappant dat bij een meter van 30 jaar oud met tellerstanden van over de 50000 de standen van telwerk I en II nagenoeg gelijk zijn.quote:
Heb je die info van de foto, over die 600 omwentelingen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:03 schreef quo_ het volgende:
Jouw meter gaf aan dat er bij 600 omwentelingen 1kWh verbruikt is.
In deze situatie in één uur draait de meter dus 3600/7 = 514x rond
Verbruik is dan 514/600= 0,85 kWh, dus alsof er een uur lang een apparaat van 850 heeft aan gestaan.
Per etmaal heb je het dan over 20 kWh
En dat voor 1 wekkerradio ??? !!!!
Er klopt iets heel erg niet.
Wat voor soort woning is het eigenlijk?
waar zou dat aan kunnen liggen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:10 schreef quo_ het volgende:
[..]
Heel erg frappant dat bij een meter van 30 jaar oud met tellerstanden van over de 50000 de standen van telwerk I en II nagenoeg gelijk zijn.
Kan toeval zijn maar daar geloof ik onderhand niet meer in
Nee, de dagteller staat 's nachts stilquote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:21 schreef Dulk het volgende:
[..]
de standen veranderen toch niet allebei op hetzelfde moment?
Overdag naar beneden, 's nachts naar bovenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:25 schreef Dulk het volgende:
volgens de exif informatie heb je foto gemaakt op 25 aug 2010 om 21:08:38, dit terwijl de meter al op nachtstand staat, die pas om 23:00h zou moeten inschakelen
zie je dat pijltje tussen stand I en stand II overdag op I staan?
of ben ik in de war met het inschakelen van het daltarief?
Ligt ook aan de leverancier wat 1 of 2 is.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:32 schreef dobry4 het volgende:
[..]
Overdag naar beneden, 's nachts naar boven
Nee morgen een herijking aanvragen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:34 schreef THEFXR het volgende:
morgen een installateur bellen en die laten zoeken.
okee dat verklaart het danquote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:35 schreef klipper het volgende:
[..]
Ligt ook aan de leverancier wat 1 of 2 is.
We zijn nu 3 etmalen verder en de bovenste meter staat op 54197, in drie nachtperiodes dus 105 kWh. Precies (?) dezelfde 35kWh per etmaal die je al berekend had. Mooi constant verbruik zegquote:Op zondag 22 augustus 2010 00:10 schreef dobry4 het volgende:
Ik heb zo'n dubbele meter en heb vandaag bijgehouden dat de bovenste, de nachtmeter, om 00.00vannacht op 54057 stond en nu net om 00.00 op54092 stond. dat is precies 35 kwh gedurende de dag.
Want?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:36 schreef klipper het volgende:
[..]
Nee morgen een herijking aanvragen.
Nee eerst de lamptest en dan een herijking.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:00 schreef Ekoyt het volgende:
[..]
Want?
Die installateur kost max 4 a 5 tientjes: die is er binnen een half uur uit of het aan de meter ligt, of dat er inderdaad ergens zwaar stroom weggetrokken wordt.
Stap 2 kan (!) dan zijn die herijking, maar die zou ik niet meteen inzetten als dat zoveel kost.
Zorg er wel voor dat je de lamptest uitgevoerd hebt.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 07:13 schreef dobry4 het volgende:
Vannacht 13 kwh 'verbruikt'. CV, koelkast, modem en wekkerradio aan, en andere apparaten uit, wel stekkers erin.
ik gooi straks, rond 9u, eerst alle stekkers eruit voor 2 uur lang, om te zien of de meter doordraait. Daarna groepen uit, 1 voor 1 aan en 1 voor 1 stekkers erin. Kijken wae gebeurt.
En dan haal ik de 1000watt lamp uit de schuur en laat die voor 1 uur branden. Als ik het goed begrijp moet de meter dan 1 vooruit gegaan zijn.
Maar voor dit alles bel ik eneco om te zien wat ze zeggen over die afgekeurde meter. Zien wat ze te zeggen hebben.
Kun je wel mooi je energieverbruik in de gaten houden zo heb ik begrepenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 07:29 schreef klipper het volgende:
Je bent trouwens niet verplicht om de nieuwe digitale meter ( slimme meter ) te nemen.
Dit moet je wel van te voren aangeven.
Dit dus. Doe die bouwlamptest. Kost je een paar uur maar dan weet je waar je staat. Mocht blijken dat ie idd 4x te snel draait dan kun je teveel betaalde bedrag misschien zelfs nog terugvorderen?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:06 schreef MichelBtje het volgende:
Er komen enkele goede suggesties langs om het probleem te achterhalen, en ik kan TS alleen maar aanraden om deze op te volgen.
Je hebt gelijk. Iedere nacht is het verbruik exact 35kWh, wat overeenkomt met iedere nacht 8 uur lang een verbruik van 4.375 Watt...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:48 schreef quo_ het volgende:
[..]
We zijn nu 3 etmalen verder en de bovenste meter staat op 54197, in drie nachtperiodes dus 105 kWh. Precies (?) dezelfde 35kWh per etmaal die je al berekend had. Mooi constant verbruik zeg
Op jaarbasis dus 35x365=12775 kWh, en dat alleen voor de nachturen. Waanzinnig dus.
Hou maar op met piekeren en zoek contact met je leverancier en leg het voor.
Voor de dossiervorming raad ik je aan 2x per dag een foto te maken van de meterstanden.
Of je laat gewoon iemand komen die er verstand van heeft en je bent in een halfuurtje klaar, maar ach, een week zelf proberen kan ook.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:31 schreef dobry4 het volgende:
Je ergens druk om maken betekent niet dat je een probleem ook zo maar even oplost. Vooral als je niet weet waar de oorzaak ligt..
Voordeel is wel dat TS ondertussen al een stuk meer weet van dit soort zaken. Een week prutsen kan dus ook een puike kennisinvestering zijnquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:44 schreef Intrepidity het volgende:
Of je laat gewoon iemand komen die er verstand van heeft en je bent in een halfuurtje klaar, maar ach, een week zelf proberen kan ook.
- Je gaf zelf aan dat de bovenste meter (I) je meter is voor het gebruik in de nachtquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:31 schreef dobry4 het volgende:
Even een reactie op eerder berichtje van...
's \nachts draait de meter +-13 kwh. Gemiddeld dag en nacht bij elkaar genomen 35 a 40 kwh.
Vind ik dus ook helemaal geweldig, rvtk. Dank je.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:55 schreef rvtk het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat TS ondertussen al een stuk meer weet van dit soort zaken. Een week prutsen kan dus ook een puike kennisinvestering zijn
Dan ga je er wel vanuit dat de datum/tijd/tijdzone van de digitale camera goed staat.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:02 schreef MichelBtje het volgende:
- Hier plaats je een foto waarop de meterstand op 25 augustus is te zien. Je hebt de foto genomen voordat die avond het daltarief inging, dus ik kan de gegevens vergelijken met de door jou doorgegeven waardes van meter I (nachtstroom) van 3 dagen eerder. In 3 dagen tijd is je nachtmeter met 105 kWh toegenomen, wat weer uit komt op een verbruik gedurende de nacht van 35kWh.
Ik ga hier direct achteraanquote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:02 schreef MichelBtje het volgende:
[..]
Dus, tenzij jij met 100% zekerheid kunt weerleggen dat het verbruik overdag veel te hoog is (meter II), blijf ik bij mijn conclusie dat er het 's nachts iets goed fout gaat...
Edit: Als je mijn conclusie SNEL wilt bevestigen/weerleggen raad ik aan om DIRECT telefonisch contact op te nemen met je energie leverancier en te vragen naar de historische meterstanden van meter I en meter II. Daar je al 8 jaar in je huidige woning woont, moet je minimaal 1x per jaar je meterstanden hebben doorgegeven. Als je deze voor beide meters onder elkaar zet, kun je eenvoudig zien hoe je energieverbruik over de jaren is veranderd. Ik gok dat je zult zien dat in het afgelopen jaar het verbruik van meter I (nacht) dramatisch is toegenomen. Dus, binnen een uur hier je historische meterstanden posten?
Trouwens, volgens beheerder vanhet apparaat is het geen afgekeurde meterquote:Op zondag 22 augustus 2010 00:34 schreef MaGNeT het volgende:
Overigens staat je model ook op de lijst met afgekeurde kilowattuurmeters:
http://www.verispect.nl/contentframe.php?pageId=186
Geen idee wat dat aangeeft, overigens
Ik ging er van uit dat de foto is gemaakt tussen de tijd dat TS op forum had vermeld een foto te zullen maken en het tijdstip van het daadwerkelijk posten van de foto. Beide waren op dezelfde dag en tijdens het lopen van de dagmeterquote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:18 schreef rvtk het volgende:
[..]
Dan ga je er wel vanuit dat de datum/tijd/tijdzone van de digitale camera goed staat.
Ik begrijp waarom ik het niet begreep, het nactarief geldt gedurende het hele weekend. De teller stond die dag dus al die uren op nachtstandquote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:02 schreef MichelBtje het volgende:
[..]
- Je gaf zelf aan dat de bovenste meter (I) je meter is voor het gebruik in de nacht
- Hier geef je aan dat in 24 uur tijd de meter van je nachtstroom +35 kWh is gestegen, alleen geef je de uitleg dat dit je gebruik gedurende dag is, maar met een dubbeltarief moet je in een dag natuurlijk ook het verschil van de onderste meter (II) meenemen. Ik blijf er dus van uit gaan dat in 24 uur tijd je NACHTVERBRUIK op 35 kWh lag, en dat voor mij de gegevens voor je gebruik overdag ontbreken.
-
Kijk, dat is dus iets waar ik in de vluggigheid geen rekening mee had gehouden... Op die manier hoeft het dus niet te kloppen wat ik eerder zei, dat de fout in de nachturen zit (kan nog altijd wel natuurlijk).quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:38 schreef dobry4 het volgende:
[..]
Ik begrijp waarom ik het niet begreep, het nactarief geldt gedurende het hele weekend. De teller stond die dag dus al die uren op nachtstand
Het weekend, feestdagen EN na 23:00 tot 7:00(?) door de weeks!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:38 schreef dobry4 het volgende:
[..]
Ik begrijp waarom ik het niet begreep, het nactarief geldt gedurende het hele weekend. De teller stond die dag dus al die uren op nachtstand
's Nachts en weekends heb ik aan: koelkast, cv, opladers tel, modem, wasmachine en vaatwasser.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:55 schreef MichelBtje het volgende:
[..]
In het kort, gedurende iedere nacht zou er continue apparatuur aan moeten staan van gezamenlijk 800 watt, wat overeen zou komen met je oven de hele nacht aan laten staan. Aangezien je test met overdag alles uitschakelen heeft geresulteerd in een verbruik van 0, kan het nachtelijk gebruik dus niet komen van de apparatuur die je in je test hebt uitgeschakeld...
trek alle stoppen er nou gewoon eens uit. dan moet het metertje stilstaan. stoppen 1 voor 1 weer terugdraaien, zodra de meter hard gaat lopen heb je de boosdoener. dan nog nagaan wat er op die stop zit. die dingen eraf halen. als ie dan snel blijft lopen gok ik echt dat je buren iets hebben wat jouw stroom opeetquote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:28 schreef dobry4 het volgende:
[..]
's Nachts en weekends heb ik aan: koelkast, cv, opladers tel, modem, wasmachine en vaatwasser.
Bedoel je dat?
Lamptest nog niet gedaan. kapot, even en nieuwe halen.
Dat de meter niet ronddraait als alles eruit is betekent niet automatisch dat hij goed is? Of wel?
Ik wil me geen oor aan laten naaien als de deskundigen komen, vandaar dat ik graag zelf zoveel mogelijk wil weten.
Zoals het er nu uitziet heb je structureel een nachtelijk verbruik van zo'n 3kWh. Om dit te bereiken zou je dus iedere nacht een machine moeten draaien en de vaat laten draaien. Als dat zo zou zijn dan is je hoge verbruik denk ik wel te verklaren. Neem vóór 23.00 uur de stand op van meter I, draai vannacht geen vaat/was, en neem ná 07.00 uur nogmaals de stand op van meter I.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:28 schreef dobry4 het volgende:
[..]
's Nachts en weekends heb ik aan: koelkast, cv, opladers tel, modem, wasmachine en vaatwasser.
Bedoel je dat?
Dat de meter niet ronddraait als alles eruit is betekent niet automatisch dat hij goed is? Of wel?
Ik wil me geen oor aan laten naaien als de deskundigen komen, vandaar dat ik graag zelf zoveel mogelijk wil weten.
Hahahaquote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:41 schreef fs180 het volgende:
Als je alle stoppen eruit trekt, zitten de buren dan in het donker?
idd, hoevaak moet het nog genoemd worden?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:47 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
trek alle stoppen er nou gewoon eens uit. dan moet het metertje stilstaan. stoppen 1 voor 1 weer terugdraaien, zodra de meter hard gaat lopen heb je de boosdoener. dan nog nagaan wat er op die stop zit. die dingen eraf halen. als ie dan snel blijft lopen gok ik echt dat je buren iets hebben wat jouw stroom opeet
Als de meter stilstaat terwijl je zelf geen verbruik hebt, laat alleen maar zien dat er in ieder geval op dat moment en hoogstwaarschijnlijk geen illegale aftap is vanuit jouw installatie.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:28 schreef dobry4 het volgende:
[..]
Bedoel je dat?
Gezien deze tekst van TS:quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:22 schreef martinus- het volgende:
[..]
idd, hoevaak moet het nog genoemd worden?
Ga ik ervan uit dat ze deze test uitgevoerd heeft, alle stekkers eruit maar de stoppen erin.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:31 schreef dobry4 het volgende:
net na 3 uur zonder stroomverbruik de stekkers weer teruggeplaatst. En dus weer internet en telefoonverkeer mogelijk.
Draaischijf heeft ook 3 uur stilgestaan.
Even een reactie op eerder berichtje van...
's \nachts draait de meter +-13 kwh. Gemiddeld dag en nacht bij elkaar genomen 35 a 40 kwh.
Je ergens druk om maken betekent niet dat je een probleem ook zo maar even oplost. Vooral als je niet weet waar de oorzaak ligt.
Nu dus de volgende stap. De lamptest.
Vannacht met 1x vaatwas zonder gewone was 13kwh, straks ook zonder vaatwas opmeten.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:53 schreef MichelBtje het volgende:
[..]
Zoals het er nu uitziet heb je structureel een nachtelijk verbruik van zo'n 3kWh. Om dit te bereiken zou je dus iedere nacht een machine moeten draaien en de vaat laten draaien. Als dat zo zou zijn dan is je hoge verbruik denk ik wel te verklaren. Neem vóór 23.00 uur de stand op van meter I, draai vannacht geen vaat/was, en neem ná 07.00 uur nogmaals de stand op van meter I.
Heb je trouwens de historie van je meterstanden nog opgevraagd bij je energieleverancier?
[..]
Als het de meter is die afwijkt, dan krijgt ze het gewoon terug.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:35 schreef JohnB52 het volgende:
Heeft de energie (letterlijk en figuurlijk) je nu niet meer gekost, dan dat je iemand met verstand van zaken er naar hebt laten kijken?
T is bijna weekend, dadelijk gaan er weer 3 dagen overheen...
In principe niet, als het aan de meter zelf ligt dan behoort het niet uit te maken welke groep je pakt, immers alle groepen gaan via een en dezelfde meter.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:53 schreef dobry4 het volgende:
heb net een nieuwe 1000watt lamp gehaald. Nog even wat belangrijke 'huishoudelijke' taken en dan hopelijk vanavond om 21.00uur lamptest.
Alles weer uit behalve de lamp?
Moet het op elke groep een uur getest worden?
begin nu maar alvast want ik ben nieuwsgierigquote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:57 schreef klipper het volgende:
[..]
In principe niet, als het aan de meter zelf ligt dan behoort het niet uit te maken welke groep je pakt, immers alle groepen gaan via een en dezelfde meter.
Dus een defect aan de meter moet op die manier hoe dan ook naar voren komen.
Je weet 1000 Watt is 1 kiloWatt, dus als je meet van 21:00 tot 22:00 dan mag de meter hooguit 1kiloWattuur opgelopen zijn. ofwel 52342 begin mag 52343 eind zijn, is het eind bijvoorbeeld 52346 dan loopt je meter 4 keer zo snel.
Dat zijn we allemaalquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:08 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
begin nu maar alvast want ik ben nieuwsgierig![]()
Tja ik zit aan de 8000 kW.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:15 schreef tntkiller het volgende:
tvp...ben benieuwd. klopt gewoon niet ik zit met een heel gezin aan de 3500..
ja,ts had vandaag alleen een monteur kunnen laten komen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:35 schreef JohnB52 het volgende:
Heeft de energie (letterlijk en figuurlijk) je nu niet meer gekost, dan dat je iemand met verstand van zaken er naar hebt laten kijken?
T is bijna weekend, dadelijk gaan er weer 3 dagen overheen...
Ik hoop het voor de TS, voor dat geld kan je ineens een keer extra op vakantie!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:42 schreef JasperV het volgende:
ik denk dat je he verbruik van 6 jaar terug moet gaan vergelijken met het huidige verbruik en alles wat daarboven zit terug vragen ivm defecte meter
Adem uit - adem in.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:35 schreef dobry4 het volgende:
Net een uur de 1000 watt lamp laten branden. Meterkast gaf aan dat er 6000 watt was afgenomen. start:54565, eindstand: 54571.
Het kostenmeterapparaatje tussen stekker en stopcontact gaf wel precies 980watt aan.
Volgens deze gegevens zou het betekenen dat onze meter 6 keer zo snel draait. Nog meer dan we vermoedden.
Bedanktquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Adem uit - adem in.
ffft. fijn dat je het hebt gevonden !
Succes morgen en daarna met de afhandeling.
Nu weet je in ieder geval dat je niet gek bent, deze gegevens morgen doorgeven aan je energiebedrijf en gelijk vragen om een ijking van het toestel.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:35 schreef dobry4 het volgende:
Net een uur de 1000 watt lamp laten branden. Meterkast gaf aan dat er 6000 watt was afgenomen. start:54565, eindstand: 54571.
Het kostenmeterapparaatje tussen stekker en stopcontact gaf wel precies 980watt aan.
Volgens deze gegevens zou het betekenen dat onze meter 6 keer zo snel draait. Nog meer dan we vermoedden.
Ja het is mogelijk om je meter langzamer te laten lopen, dat heet echter wel fraude en als ze daar achter komen bij een meterstandopname bijvoorbeeld dan ben je wel het haasje.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:51 schreef 08gnoT. het volgende:
maar is daar geen controle op dan? Want dan kun je toch ook ongestraft je meter langzamer laten lopen?
Zo proberen ze die meters te slijten, je energieverbruik in de gaten houden kan ook door zelf iedere week of maand even de stand op te nemen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:27 schreef Appeltje2010 het volgende:
[..]
Kun je wel mooi je energieverbruik in de gaten houden zo heb ik begrepen.
Gr. Richard.
Gefeliciteerd, heel goed gedaan voor iemand zonder technische achtergrond !quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:35 schreef dobry4 het volgende:
Daar kwam MaGNeT mee, je kan het trouwens zelf controleren als je je metertype bij google invoert, of zoekt op verispect.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:12 schreef dobry4 het volgende:
ja, was jij dat nou Klipper, met de lijst van afgekeurde meters?
Ook wel een beetje zelfbescherming. Ben veel te bang dat iemand me een oor probeert aan te naaien, hihi. Leren is leuk !quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, heel goed gedaan voor iemand zonder technische achtergrond !
Je bent een doorzetter, we zien je vast wel terug in WGR met je gevecht om het teveel betaalde geld terug te halen
Misschien is het voor haar sowieso verstandig om daar een topic te openen, daar krijgt ze misschien nog betere adviezen m.b.t. de afhandeling van deze rompslomp.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, heel goed gedaan voor iemand zonder technische achtergrond !
Je bent een doorzetter, we zien je vast wel terug in WGR met je gevecht om het teveel betaalde geld terug te halen
WGR staat voor het forum Werk, Geld en Recht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:24 schreef dobry4 het volgende:
[..]
Ook wel een beetje zelfbescherming. Ben veel te bang dat iemand me een oor probeert aan te naaien, hihi. Leren is leuk !
Maar wat is wgr? Kan ik daar ook wat leren?
Hij staat er inderdaad tussen maar met een ander bouwjaar. De vrouw van Stedin zei in ieder geval dat mijn meter er niet tussen staat. Ze hebben ws een andere lijst want ze gaf aan verispect niet te kennen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:22 schreef klipper het volgende:
[..]
Daar kwam MaGNeT mee, je kan het trouwens zelf controleren als je je metertype bij google invoert, of zoekt op verispect.
Je metertype is trouwens:cl131df3
Geloof me die kennen ze echt wel, misschien de volgende keer iemand vragen die wel weet waar die het over heeft.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:28 schreef dobry4 het volgende:
[..]
Hij staat er inderdaad tussen maar met een ander bouwjaar. De vrouw van Stedin zei in ieder geval dat mijn meter er niet tussen staat. Ze hebben ws een andere lijst want ze gaf aan verispect niet te kennen.
Wij betalen per maand 320 euro.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:38 schreef Appeltje2010 het volgende:
Wat betaal jij nou eigenlijk aan energie? Dat moet wel een enorm bedrag zijn?!
Gr. Richard.
Om die 6x vast te laten stellen moet je natuurlijk nog wel wat meer onderzoek doen, er kan ook op een andere manier stroom wegsijpelen. Hoe dan ook idd een belachelijk hoog verbruik en meteen energiebedrijf bellenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:35 schreef dobry4 het volgende:
En die geven met terugwerkende kracht gratis juridisch advies?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:43 schreef dobry4 het volgende:
Ben nu lid geworden van vereniging eigenhuis die met juridisch advies kunnen bijstaan.
Die vuile oplichters zullen altijd het probleem bij jou leggen omdat zij hier geld aan verdienen. Je moet ze keihard aanpakken, die vuile smeerlappen stelen al jaren jouw geld.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:04 schreef dobry4 het volgende:
Het gaat bij ver.eigenhuis idd om advies en niet om bijstand. Ik kan alle adviezen gebruiken. Was blij met eindelijk een begrpvol persoon aan de telefoon. Niet iemand die zoals bij mn leverancier en de beheerder van de meter. Die lijken ervan uit te gaan dat ik de verantwoordelijkheid voor mijn extreem hoge "verbruik" bij hun probeer te leggen, ontkennend dat mijn meter niet op de afkeurlijst van verispect staat. Daar staat ie dus toch tussen!
Dat deden ze ook want de TS is voor wat ik begreep door de energiemaatschappij gebeld hierover...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:16 schreef AnneX het volgende:
Wat ik dan niet begrij":
de energiemij'en spelen toch een rol in het opsporen van niet-passend verbruik ?
Hoe kan het dan dat zij dit laten lopen ?
Oh wacht, je woont vast niet in een prachtwijk oid.
Erg hequote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:08 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
begin nu maar alvast want ik ben nieuwsgierig![]()
*fotoboek check*quote:
Euhm, om je meter te fixen misschien?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:19 schreef dobry4 het volgende:
ik belde de energiemaatsch. ivm tarieven ve andere aanbieder.
Een monteur om te...?
Het is passend gebruik zolang je maar betaald wat er op de meter staat is er bij hun geen probleem die ontstaan pas als er in een wijk/straat afgetapt wordt en de totaal meter van de wijk/straat veel meer aangeeft als de losse meters bij de mensen thuis.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:16 schreef AnneX het volgende:
de energiemij'en spelen toch een rol in het opsporen van niet-passend verbruik ?
Zolang hij betrouwbaar meet (kan je zelf redelijk goed nagaan) zou ik me niet te druk maken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:38 schreef dobry4 het volgende:
Even iets anders: Onze meter staat op een lijst van afgekeurde meters. Echter staat er bij revisiejaar 1977, betekent dit nu dat het om een slechte of goede meter gaat als op de meter ook 1977 staat? Of zou deze gereviseerde meter in 2006 ook afgekeurd zijn? Ik begrijp hier even niets van. Zelf ga ik er gewoon van uit dat als een meter afgekeurd is EN hij werkt niet goed, deze vervangen moet worden. Een monteur mag aan deze meter toch niets doen.
Hij staat op de lijst maar wel als gereviseerd, is deze gereviseerde dan afgekeurd? Misschien niet zo'n duidelijke vraagstelling van me. Ik bedoel dat ik wil weten of die van ons nou goed is of afgekeurd of gereviseerd of gereviseerd afgekeurd? Snap je t nogquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zolang hij betrouwbaar meet (kan je zelf redelijk goed nagaan) zou ik me niet te druk maken.
Maar zoals bij TS ligt het wat anders
is het niet zo dat je ijking kan afdwingen....kost je wel geld maar als het apparaat defect blijkt dan krijg je dat terug..iig was dat zo een paar jaat terug bij mijn providerquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:13 schreef dobry4 het volgende:
Ik wil gewoon graag alles weten. Bovendien heb ik nu al in gesprekken gemerkt dat ze je gewoon proberen af te schepen. Doodleuk werd gezegd dat het geen afgekeurd apparaat is terwijl het ws wel zo is. Lijkt me toch heel goed om te weten waar je het over hebt. Toch?
Er mag nooit of te nimmer aan een meter gesleuteld worden als deze in gebruik is, willen ze er aan sleutelen dan zal deze gedemonteerd moeten worden en via de fabriek nagekeken moeten worden, voordat deze de fabriek dan weer mag verlaten moet deze eerst gecalibreerd zijn.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:38 schreef dobry4 het volgende:
Even iets anders: Onze meter staat op een lijst van afgekeurde meters. Echter staat er bij revisiejaar 1977, betekent dit nu dat het om een slechte of goede meter gaat als op de meter ook 1977 staat? Of zou deze gereviseerde meter in 2006 ook afgekeurd zijn? Ik begrijp hier even niets van. Zelf ga ik er gewoon van uit dat als een meter afgekeurd is EN hij werkt niet goed, deze vervangen moet worden. Een monteur mag aan deze meter toch niets doen.
Of hij nou afgekeurd is of niet, hij werkt niet goed. Dus als ze je afschepen misschien maar je rechtsbijstand inschakelen want dit kost je per dag veel geld. Ik snap echt niet waarom je dit zo lang laat doorslepen, omdat je alles wil snappen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:13 schreef dobry4 het volgende:
Ik wil gewoon graag alles weten. Bovendien heb ik nu al in gesprekken gemerkt dat ze je gewoon proberen af te schepen. Doodleuk werd gezegd dat het geen afgekeurd apparaat is terwijl het ws wel zo is. Lijkt me toch heel goed om te weten waar je het over hebt. Toch?
TS onderneemt al aktie. Maar ik snap TS wel. Ik zou ook het fijne ervan willen weten zodat ik straks niet afgescheept wordt met lulkoek.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:50 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Of hij nou afgekeurd is of niet, hij werkt niet goed. Dus als ze je afschepen misschien maar je rechtsbijstand inschakelen want dit kost je per dag veel geld. Ik snap echt niet waarom je dit zo lang laat doorslepen, omdat je alles wil snappen.
Bij dingen die zoveel kosten heb ik het idee dat het duurder is dan dat je kunt besparen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:08 schreef Snuitebolletje het volgende:
anders een wattson even aansluiten, zie je ook direct je huidige verbruik.
Daar moet ze nog 65000kwh over nadenken.quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:55 schreef THEFXR het volgende:
Heeft de TS nu al actie ondernomen om haar geld terug te krijgen?
haha Ik laat t maar over aan de "experts". Ik vertrouw t niet meer hoor. Als we een andere hebben gaat ie elke maand op de 1000kwh lamp. Gewoon voor de zekerheid. Eerst maar es zien over hoelang er van een nieuwe meter sprake is.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:28 schreef AliKebap het volgende:
TS is zelf aan de slag gegaan en somethin' went wrong
Op zeer korte termijn maar doen ja. Bedankt voor de tip, die ik trouwens eerder ook al eens kreeg en toen niet opvolgde.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:33 schreef Dagonet het volgende:
En een topic openen in WGR:
Werk, Geldzaken & Recht
Om te kijken of zij je kunnen helpen met hoe het geld terug te krijgen.
elke maand is wel heel vaak.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:35 schreef dobry4 het volgende:
[..]
haha Ik laat t maar over aan de "experts". Ik vertrouw t niet meer hoor. Als we een andere hebben gaat ie elke maand op de 1000kwh lamp. Gewoon voor de zekerheid. Eerst maar es zien over hoelang er van een nieuwe meter sprake is.
ik bespaar nu zo'n 50 watt door een aantal apparaten de stekker eruit te trekkenquote:Op zondag 29 augustus 2010 15:30 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Bij dingen die zoveel kosten heb ik het idee dat het duurder is dan dat je kunt besparen.
Doe ik ook, maar daar heb ik niet zo'n apparaat voor nodig.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 00:17 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
ik bespaar nu zo'n 50 watt door een aantal apparaten de stekker eruit te trekken
50 watt maal 24 uur = 1200 watt maal 365 dagen is totaal 438 kWh maal 22 cent is een besparing van 100 euro op jaarbasis. snel terug verdient
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |