Inderdaad. Wij zijn thuis ook met z'n vijven maar wij gebruiken écht zoveel niet. Terwijl de vaatwasser 2x per dag aanstaat, de wasmachine iedere dag, de godganse dag door 4 computers en ook vaak de airco. En dan nog de standaarddingen zoals televisie, koelkast, etc.quote:
In veldhoven heb ik wel eens vaker het verbruik van 10.000 of meer ervaren, maar voor een normaal huishouden is dat abnormaal veel.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:19 schreef fairytalessuck het volgende:
[..]
Inderdaad. Wij zijn thuis ook met z'n vijven maar wij gebruiken écht zoveel niet. Terwijl de vaatwasser 2x per dag aanstaat, de wasmachine iedere dag, de godganse dag door 4 computers en ook vaak de airco. En dan nog de standaarddingen zoals televisie, koelkast, etc.
Je zou eens moeten controleren of er op de een of andere manier geen stroom afgetapt wordt bij jullie, dat zou ook kunnen natuurlijk. Heb ik wel eens vaker gehoord namelijk.
Een zeer slecht functionerende koelkast of vriezer zou nog kunnen misschien.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:26 schreef dobry4 het volgende:
Uit de reacties kan ik opmaken dat ik de oorzaak hoogstwaarschijnlijk ergens anders moet zoeken. Een kapot apparaat kan hiervan niet de oorzaak zijn? Of wel?
Zou wel kunnen maar dan zou er van dat apparaat toch wel flinke zoem moeten komen, of een aardige warmte genereren.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:26 schreef dobry4 het volgende:
Uit de reacties kan ik opmaken dat ik de oorzaak hoogstwaarschijnlijk ergens anders moet zoeken. Een kapot apparaat kan hiervan niet de oorzaak zijn? Of wel?
whehe blijkbaarquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:31 schreef 08gnoT. het volgende:
Stook je je huis warm met een combimagnetron en tostiijzer?
Uhuh, ééns in de twee jaar.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:26 schreef error_404 het volgende:
Dat is wel heel erg veel....
Het zou idd goed kunnen dat er afgetapt wordt of, en dat heb ikzelf ook meegemaakt, dat de meter niet meer goed werkt. In principe moeten meters elke 2 jaar nagezien worden. Is dat bij jullie ook het geval?
Nou ja, niet helemaal:quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:33 schreef Juup© het volgende:
Dat is behoorlijk hoog ja, een gemiddeld gezin gebruikt zo'n 4.000 tot 6.000 kilowattuur per jaar.
quote:Een gemiddeld huishouden van 2,3 personen verbruikt jaarlijks 3.500 kilowattuur (kWh) aan elektriciteit.
Dat is dus ook haar probleem?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je dat dagelijks verbruikt zit je op ruim 12.000 per jaar.
Dit slaat nergens op en dat zal ook nooit bij iemand gebeurenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:26 schreef error_404 het volgende:
In principe moeten meters elke 2 jaar nagezien worden. Is dat bij jullie ook het geval?
de telefoons opladen zal ongeveer 0,005% van je stroomverbruik zijnquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:40 schreef dobry4 het volgende:
hoe bedoel je elke 2 jaar nagekeken? Ik moet toch altijd zelf de meterstanden doorgeven en eens in de zoveel jaar komt er eens iemand langs. Ik kwam erachter omdat ik in vergelijking tot mensen om me heen zoveel moet betalen terwijl ik juist heel zuinig ben. Om aan te geven: ik laad zelfs mn telefoon op mn werk op om te bezuinigen. Kinderen zijn gedrild om alle stekkers eruit te trekken. haha bijna neurotisch dus
So true.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:46 schreef Poepoog het volgende:
Heb je wel goed het getal afgelezen, met de komma en zo, je zal niet de eerste zijn op FOK.
Zou best kunnen, het aantal apparaten van TS en het gedrag duiden eerder op een verbruik van 1500kwh ipv 15000 kwh.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:46 schreef Poepoog het volgende:
Heb je wel goed het getal afgelezen, met de komma en zo, je zal niet de eerste zijn op FOK.
En nu, nu kan je beter slapen?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:52 schreef Telates het volgende:
[..]
Ook niet, 1,7 kW continu is wel goed ;-)
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:46 schreef Poepoog het volgende:
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:53 schreef dobry4 het volgende:
Heb even getwijfeld aan het getal maar na het verbuik van vandaag, 35kwh, moet het haast wel kloppen. Tijdens de donkere maanden extra licht gebruik kom ik op ongeveer 15000 per jaar. Ik blijf het onvoorstelbaar vinden.
hebben jullie continu 2 broodroosters aanstaan ofzo.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:53 schreef dobry4 het volgende:
Heb even getwijfeld aan het getal maar na het verbuik van vandaag, 35kwh, moet het haast wel kloppen. Tijdens de donkere maanden extra licht gebruik kom ik op ongeveer 15000 per jaar. Ik blijf het onvoorstelbaar vinden.
Ja ik ook, en voor iemand die de telefoon op het werk op laadt al helemaal.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:53 schreef dobry4 het volgende:
............. kom ik op ongeveer 15000 per jaar. Ik blijf het onvoorstelbaar vinden.
Want zij kunnen tegenwoordig op afstand zijn verbruik zien?quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:00 schreef bleiblei het volgende:
Als ie verkeerd kijkt zal de energieleverancier geen contact met hem opnemen over excessief verbruik lijkt mij.
maar wel als de controleur al 5 jaar niet meer geweest is en als toevallig ts voor het eerst de standen doorgeeft en voorheen bijvoorbeeld de huisgenoot.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:00 schreef bleiblei het volgende:
Als ie verkeerd kijkt zal de energieleverancier geen contact met hem opnemen over excessief verbruik lijkt mij.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:00 schreef bleiblei het volgende:
Kijk zo'n helder licht is het niet, plus hij reageert selectief. Kan ook blindheid zijn.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:04 schreef dobry4 het volgende:
sorry densmee, wat bedoel je met "welke heb je?"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |