abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:05:07 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85609043
Overigens heb ik geen idee wat het uiteindelijk wordt. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:26:15 #102
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85609969
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar, als je nadenkt, bedenk je je toch ook dat er veel meer treinen van de Betuweroute naar Duitsland rijden dan van Arnhem naar Duitsland.
Die hoeven in beide gevallen maar één keer om te schakelen ;) Lijkt me gewoon vreemd dat het gevolg van een oplossing voor het "dubbel omschakelen" voor het ene deel van het treinverkeer juist weer datzelfde probleem zou introduceren voor een ander deel.

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:00 schreef Duvel het volgende:

En je weet niet half wat voor troep je je op de hals haalt als je 15 kV in Nederland aanlegt.
Geeft dat dan zo veel problemen in Venlo?
pi_85610290
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:58 schreef Duvel het volgende:
De rest:
[ link | afbeelding ]

Iets van 10 minuten later kwam de volgende, de trein uit Moskou. Deze kwam wat bruusk binnenrijden, dus hier een verneukte foto door de scantechniek van de HTC die bewegende beelden vervormt.
[ link | afbeelding ]

Door de snelheid kwam ie achter de ES-las tot stilstand, waardoor het groene sein direct afviel naar rood. Ziet er raar uit, maar seintechnisch niets raars.
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Overnemen van foto's is toegestaan, uiteraard met bronvermelding.
Leuke foto's, waarom werden deze treinen vandaag getrokken door deze locs?
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:35:17 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85610379
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:33 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Leuke foto's, waarom werden deze treinen vandaag getrokken door deze locs?
Omdat iemand vergeten was dat Arnhem vanaf vandaag weer open is, en de eigenlijke locs voor deze treinen naar Venlo stuurde i.p.v. Emmerich.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:36:46 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85610445
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:26 schreef ReisT het volgende:

[..]

Die hoeven in beide gevallen maar één keer om te schakelen ;) Lijkt me gewoon vreemd dat het gevolg van een oplossing voor het "dubbel omschakelen" voor het ene deel van het treinverkeer juist weer datzelfde probleem zou introduceren voor een ander deel.
Ja, klopt, maar ik weet dus niet hoe het uiteindelijk uitgevoerd gaat worden.
quote:
Geeft dat dan zo veel problemen in Venlo?
Venlo is gebouwd toen ProRail nog niet bestond. Dus nee, Venlo geeft technisch geen problemen. :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85610880
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Omdat iemand vergeten was dat Arnhem vanaf vandaag weer open is, en de eigenlijke locs voor deze treinen naar Venlo stuurde i.p.v. Emmerich.
Oh tuurlijk, ik zit niet op te letten. |:(
pi_85612008
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:58 schreef Duvel het volgende:

Door de snelheid kwam ie achter de ES-las tot stilstand, waardoor het groene sein direct afviel naar rood. Ziet er raar uit, maar seintechnisch niets raars.
Die dubbele panto's zien er raarder uit. Waarom is dat? Dan bedoel ik niet het tweebenige aspect ervan uiteraard :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 augustus 2010 @ 16:27:36 #108
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85612484
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die dubbele panto's zien er raarder uit. Waarom is dat? Dan bedoel ik niet het tweebenige aspect ervan uiteraard :P
Dat doen elocs toch altijd bij het binnenrijden/verlaten van een station, zodat niet alle stroom voor (relatief) lange tijd over één punt loopt...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_85613226
Is dat nog steeds nodig ja?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 augustus 2010 @ 16:45:27 #110
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85613267
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat nog steeds nodig ja?
Noch het voltage, noch het ontwerp van bovenleidingen is erg veel veranderd de laatste paar decennia..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:12:24 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85614439
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:45 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Noch het voltage, noch het ontwerp van bovenleidingen is erg veel veranderd de laatste paar decennia..
Maar de aandrijving van een trein wel, dus bij moderne e-locs is het niet nodig, bij een 1200 wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85614451
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Straks (van twee tot tien) mijn eerste echte dienst als trdl. Blijf maar uit de buurt van Groningen, die eerste zelfstandige diensten zijn berucht.
Zojuist met Sneltrein 37360 (Vertrek 15.53u) van Groningen naar Leeuwarden gegaan. Ging prima. Alleen even moeten wachten te Veenwouden. :+

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben er al :P

Je collega zorgde er vanochtend voor dat een sneltrein uit Leeuwarden een minuut te vroeg aan het perron stond :P
Welke Sneltrein had je? Ik die van 10.59u uit Leeuwarden. :P
pi_85614457
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:45 schreef De_Hertog het volgende:
Noch het voltage, noch het ontwerp van bovenleidingen is erg veel veranderd de laatste paar decennia..
Ik lees weleens wat over dat je dat kan opvangen met vermogens-electronica en zo?

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:12 schreef Duvel het volgende:
Maar de aandrijving van een trein wel, dus bij moderne e-locs is het niet nodig, bij een 1200 wel.
Oh okee, bij die ouwe krengen is dat blijkbaar niet ingebouwd dan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:18:02 #114
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85614655
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik lees weleens wat over dat je dat kan opvangen met vermogens-electronica en zo?
Dat zou kunnen, maar misschien is het dan inderdaad iets wat in de loc zelf geregeld wordt en zoals Duvel al zei, een 1200 zal dus moeten optrekken zoals een 1200 dat 40 jaar geleden ook al deed.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:19:10 #115
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85614714
16/17/1800 heeft dat ook nog niet eens ingebouwd denk ik trouwens, want ik heb nog foto's van een 1600 met beide pantografen omhoog.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport maandag 23 augustus 2010 @ 17:21:41 #116
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85614826
De Berlijn-trein heeft ook vaak twee panto's op bij een station, en meestal is het een 1700 die ervoor hangt (heel af en toe een 1800)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:29:23 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85615154
In de 16/17/1800 zit een chopper. Die regelt de spanning op de motoren. Daarmee loopt de stroomafname op met toename van de snelheid. Twee panto's zijn niet nodig, ingesleten gedrag.

In een 1200 zitten voorschakelweerstanden, net als in een 1100, 1300 en 1500. Daarmee begin je juist met een hoge stroom, die loopt vervolgens bij het toenemen van de snelheid terug, tot je de volgende schakelstand kiest. Bij een 1200 heb je dus, vanwege de hoge stroom en de lage snelheid, zeker wat aan twee panto's, want een dubbel contactoppervlak.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:33:49 #118
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85615333
JOEPIIEEE!

Tijdens mijn Interrail tripje was ik op dag 3 mijn koffer kwijt geraakt in de ICE 16 van Keulen naar Aken. Een of andere sjaak had mijn koffer meegenomen.

Ligt er vandaag een brief met de mededeling dat mijn koffer gevonden is, en opgehaald kan worden in Wuppertal. Maandag tot en met vrijdag, 8 tot 15 uur. Of opsturen, 44 euro extra.
Dat laatste maar, want mijn school is weer begonnen. Word hem dus niet meer.

Gelukkig is tie boven water.
pi_85615349
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:19 schreef De_Hertog het volgende:
16/17/1800 heeft dat ook nog niet eens ingebouwd denk ik trouwens, want ik heb nog foto's van een 1600 met beide pantografen omhoog.
De 1600/1700 hoeven in feiten niet te doen, het schijnt een oude gewoonte te zijn. Wanneer gaat DB met een multispanning loc dat treintje naar berlijn rijden zou een stuk makkelijker zijn :').
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:37:22 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85615478
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:33 schreef greavy het volgende:
Gelukkig is tie boven water.
Gefeliciteerd!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:38:20 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85615512
Volgens mij heeft DB niet zoveel locs die én 200 km/h kunnen, én Nederland-geschikt zijn (1500V/ATB). De nieuwere Traxx'en kunnen dat wel, net als ES64U4 en de nieuwe Vectron van Siemens, of de Prima II van Alstom.

Nadeel? Geen van allen zijn op dit moment toegelaten in Nederland en ik denk dat het DB te duur is om die locs te laten toelaten... sowieso wil DB dat ding eigenlijk vervangen door een ICE maar is dat niet mogelijk omdat de Berlijntrein in de Nederlandse dienstregeling geïntegreerd is.
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:41:50 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85615628
De machinist op de eerste trein met 1200 vandaag was volgens mij trouwens Laurens Pit. U allen bekend, natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 23 augustus 2010 @ 17:56:44 #123
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85616133
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:41 schreef Duvel het volgende:
De machinist op de eerste trein met 1200 vandaag was volgens mij trouwens Laurens Pit. U allen bekend, natuurlijk.
Voor wie hem niet kent: http://langsderails.nl/scans/metro-krant/metro_20060914.JPG
En ook het verhaal van hoe de 1200'en bij ACTS zijn beland van zijn hand: www.acts-nl.com/NL/liefhebbers/NS1200%20naar%20ACTS1250.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 23 augustus 2010 @ 18:12:53 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85616636
Vriendelijke vent overigens. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85616933
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:27 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat doen elocs toch altijd bij het binnenrijden/verlaten van een station, zodat niet alle stroom voor (relatief) lange tijd over één punt loopt...
Met binnenrijden niet persé, als het ding gewoon het station binnenrolt is dat niet nodig.

Maar wat een locs, die 1200. Ze zijn al bijna 50 jaar en ze rijden die-hard door. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')