Waarom reageer je dan in het Nederlands?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:53 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
omdat nederlands een kanker lelijke taal is.
quote:
Af en toe kunnen jullie nogal onverwacht offtopic reageren.quote:
Sade staat 2 keer in de top 2000 met smooth operator op 950 en no ordinary love op 1852. Daarbij heeft ze recent de CD Soldier of love uitgebracht. Hang on to your love is leuk, it’s never as good as the first time vind ik persoonlijk één van m’n favorieten. Ze heeft veel goeie songs. Dus niet echt forgotten zou ik zeggen. Bedankt in ieder geval voor je bijdragen, ik zal ze beluisterenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:09 schreef Antaris het volgende:
Mijn excuses als sommige nummers wel in de top 2000 staan maar deze vind ik erg goed terwijl ze nooit op de radio komen.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:05 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Deze track is binnenkort weer helemaal hot dankzij het spel Mafia II.
Een heel mooi nummer jaquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:13 schreef Scorpion_17 het volgende:
Eva Cassidy - Autumn leaves
Eva Cassidy staat dan wel met twee platen in de top 2000, maar daar heb ik er in dit topic al meer van voorbij zien komen. Dit nummer staat er helaas niet in. Het is echt pure emotie van een veel en veel te vroeg overleden zangeres met een pracht stem. Eva Cassidy live at Blues Alley, nadat ze net te horen had gekregen dat ze nog drie maanden te leven had. En dan zo'n performance neerzetten. Echt heel diep respect.
Leuk filmpje, je wordt echt meegenomen naar een andere tijd en het nummer is apart. Het is het Kill Bill nummer geworden inderdaad, dat valt niet meer weg te denken.quote:
Ze staan met het nummer "On the wings of a nightmare' in de top 2000 plek 1206, maar ik vond deze erg leuk om weer eens te horen.quote:
Ik droom altijd helemaal weg bij dit liedje.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:13 schreef Scorpion_17 het volgende:
Eva Cassidy - Autumn leaves
Eva Cassidy staat dan wel met twee platen in de top 2000, maar daar heb ik er in dit topic al meer van voorbij zien komen. Dit nummer staat er helaas niet in. Het is echt pure emotie van een veel en veel te vroeg overleden zangeres met een pracht stem. Eva Cassidy live at Blues Alley, nadat ze net te horen had gekregen dat ze nog drie maanden te leven had. En dan zo'n performance neerzetten. Echt heel diep respect.
Deze song is nog maar net uit, hoe kunnen we die al vergeten zijnquote:
Als je die noemt moet je ook deze noemen:quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:13 schreef Arjan4all het volgende:
[..]
Deze song is nog maar net uit, hoe kunnen we die al vergeten zijn![]()
Bedankt voor de nieuwe bijdragen, ik heb weer wat te luisteren de komende dagen
Om zelf nog iets toe te voegen. Is deze song great ? Is ie al forgotten ? In ieder geval vind ik de videoclip en het nummer nog steeds leuk. De la Soul uit 1989 met Me, Myself and I
Meer leuke great forgotten songs welkom....
quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:48 schreef Antaris het volgende:
Ik heb nog n paar
Ok het blijft een leipo maar toch heeft hij groot talent.
Het is een cover van Black Sabbath
Hij is ook niet normaal. Het is geen top 40 nummer maar je houdt ervan of niet.
Tja, Pearl Jam is natuurlijk nog harstikke actief, niet vergeten en staat met het nummer Alive nog altijd op plek 49 in de top 2000.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:45 schreef Antaris het volgende:
Ik heb er weer een paar.
Je komt niet zomaar van me af.
ik heb ook gezocht, live is niet te vinden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:13 schreef DrDentz het volgende:
En "In the Dutch Mountains", waar die dan ook te vinden zijn.
Meesterlijk!quote:
Die is niet vergeten hoor, die speel ik nog wekelijksquote:
Ik had serieus ook een liedje in gedachten van The Breeders maar dan deze.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:01 schreef Sequencial het volgende:
Nederlandse band, vernoemd naar een album van The Doors, geproduceerd door Dave Stewart (Eurythmics), prachtig nummer: Soft Parade - When violets meet.
Heerlijk basloopje, grote hit op MTV, eendagsvliegje in Nederland met slechts een notering in de tipparade:
The Breeders - Cannonball.
Geweldig gedaan, nummers met zorg uitgekozen, allemaal hoor, maar deze 3 vond ik het leukste. En heel veel Greatness in deze nummersquote:
Wel als je de goede zenders luisterdquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:42 schreef Antaris het volgende:
Een echt klassieker. Hoor je godver nooit op de radio.
Ik ken geen goede Nederlandse zender. Je hebt er een paar tussen zitten maar toch luister liever Belgische zendersquote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:03 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wel als je de goede zenders luisterd![]()
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:12 schreef Arjan4all het volgende:
Een Great Forgotten Songs topic kan niet zonder wat nummers van Tanita Tikaram, daar wordt door mij altijd even een plekje voor ingeruimd
Grappig, deze kende ik nietquote:Op zondag 29 augustus 2010 04:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
grijs gedraaid door de VARA toen dit nummer begin jaren '90 uitkwam.
Volgens mij waren ze zwaar van de kaart toen ze dit opnamen. Het laatste nummer vind ik erg relaxed.quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:46 schreef HalloweenJack het volgende:
Het trieste is dat zelfs veel pink floyd 'fans' hier niets van af lijken te weten.
inderdaad een pareltje...quote:
Ik twijfelde om dit liedje er bij te posten. Had ik niet moeten doen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad een pareltje...
dan nog maar eentje, dit vind ik zelf het beste nummer
ik zit nu alleen op mijn kantoor, en zit keihard mee te zingen met YouTube
Intro kan ik met de gitaarquote:
Daar begin ik nog maar niet aan, te moeilijk. Maar zeker ookquote:
Dit goed genoeg?quote:Op woensdag 1 september 2010 07:56 schreef Sequencial het volgende:
Waar is het topic gewijzigd van 'forgotten songs' naar 'wereldberoemde klassiekers'?
Speciaal voor jouquote:Op woensdag 1 september 2010 07:56 schreef Sequencial het volgende:
Waar is het topic gewijzigd van 'forgotten songs' naar 'wereldberoemde klassiekers'?
Ehh, nee. De voorman van de voorganger.quote:Op zondag 5 september 2010 12:41 schreef Antaris het volgende:
Voorman had toentertijd zelfmoord gepleegd.
Dat wist ik niet, ik had het op wikipedia nagecheckt.quote:Op zondag 5 september 2010 13:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ehh, nee. De voorman van de voorganger.
Ik zie daar al een live versie voor me met een complete band (100+ man?quote:
Moet bijna wel Volendams zijnquote:Op dinsdag 14 september 2010 20:31 schreef Antaris het volgende:
Nu vraag ik om hulp, ik zoek een liedje van Nederlandse bodem. Het is Engelstalig en het gaat over overleven op de zee of storm op zee of zoiets. Ik heb geen idee meer van wie dit was. Ik weet wel dat het een enorme hit is geweest. Iemand?
Ik dacht ook van BZN. Maar ik kan het niet vinden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Moet bijna wel Volendams zijn
Niet gewoon deze?quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:31 schreef Antaris het volgende:
Nu vraag ik om hulp, ik zoek een liedje van Nederlandse bodem. Het is Engelstalig en het gaat over overleven op de zee of storm op zee of zoiets. Ik heb geen idee meer van wie dit was. Ik weet wel dat het een enorme hit is geweest. Iemand?
Ja man dit is m, ik kwam er echt niet op. Bedankt voor je reactie.quote:
Top. Ter info: Dit soort vragen kun je in het vervolg stellen in Help, ik zoek...#295 Love love love...quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:03 schreef Antaris het volgende:
[..]
Ja man dit is m, ik kwam er echt niet op. Bedankt voor je reactie.
Weer een probleem minder op deze wereld.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier leuke nieuwe nummers heb mogen beluisteren.quote:Op woensdag 15 september 2010 02:48 schreef dr_Pieters het volgende:
Ik hoorde laatst Friday on my Mind van The Easybeats weer eens. Veel te lang geleden, hoewel het nummer wel ergens onderin de top2000 staat.
quote:Op woensdag 15 september 2010 18:34 schreef Antaris het volgende:
Derek and the Dominos. Met o.a. Eric Clapton
En een redelijk bekend liedje![]()
Mijn excuses, ik heb namelijk geen flauw idee wat daadwerkelijk in top 2000 staat.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ehmmm..nog even en je gaat écht de top 10 van de Top 2000 posten, Antaris..
Erg lekkerquote:Op donderdag 16 september 2010 00:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Een wat nieuwere strakke versie:
Heerlijk, wou dat ik zo kon spelen...
Mais oui!quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:13 schreef Antaris het volgende:
Er zullen wel een aantal mensen zijn, die dit nummer kennen.
Incubus op Radio 2.quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:00 schreef Antaris het volgende:
Ze zullen wellicht ergens in top 2000 staan.
Een goed nummer!quote:
Dan was de dubbele a-kant van een half jaar eerder beter:quote:
Het stomme is dat ik dat nummer tot kort geleden niet eens kende (ik ken voornamelijk jaren '60 werk van ze). Sterker nog, ik dacht dat het 'Black Messiah' heette tot ik daarnet de clip op youtube wilde opzoeken. Bleek dat het verkeerd was getagged...quote:Op maandag 20 september 2010 15:54 schreef belsen het volgende:
Dan was de dubbele a-kant van een half jaar eerder beter:
Klopt dat is een reggaenummer van hetzelfde album. Het album Lowbudget uit 1979 is ook wel een aanrader. Dat is een beetje de revanche op albums uit de jaren 70.quote:Op maandag 20 september 2010 15:57 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Het stomme is dat ik dat nummer tot kort geleden niet eens kende (ik ken voornamelijk jaren '60 werk van ze). Sterker nog, ik dacht dat het 'Black Messiah' heette tot ik daarnet de clip op youtube wilde opzoeken. Bleek dat het verkeerd was getagged...
quote:Op donderdag 23 september 2010 15:58 schreef risussardonicus het volgende:
De beste die ooit geleefd heeft bedoel je? Nick Drake without a doubt![]()
Thx, nog een pareltje:quote:Op donderdag 23 september 2010 22:55 schreef Arjan4all het volgende:
Een echte Great forgotten song, geplaatst door risussardonicus als reactie op een ander topic. Ik doe even een "Steal with pride" als aanvulling op dit topic![]()
[..]
Forgotten, dat nummer is niet weg te slaan.quote:
Leuke muziekquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:41 schreef Arjan4all het volgende:
Ik voeg 2 songs van Loane toe. Meer onbekend, dan forgotten. Leuk luisterwerk....
Toen moest ik meteen weer aan deze denken:quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:40 schreef Mini_rulez het volgende:
Gisteren hoorde ik Des'ree - Life weer eens, da's toch ook wel een leuk nummer dat je nooit meer hoort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |