Great Forgotten Songs. Je hebt altijd wel een paar van deze nummers in je collectie en af en toe luister je er nog wel eens naar omdat het zo’n leuke song was. Maar voor Great Forgotten Songs geldt:
Je komt deze nummers niet in de top1000 of 2000 tegen
Je hoort ze nooit meer op de radio
De betreffende artiest brengt ook geen muziek meer uit
Niemand weet waar je het over hebt, want het is een great forgotten song en artiest
Het blijft dus bij dat ene mooie nummer uit het verleden, voor de rest is het forgotten.
Voor al die Great Forgotten Songs is dit topic, omdat ze eigenlijk niet vergeten mogen worden !
Plaats ze dus, ik heb er zelf 3 gevonden, van 3 naar 1 zijn het de volgende:
Op 3) Een nummer van Marcella Detroit uit 1994 en het nummer heet “I Believe”. Een fijn nummer dat ik nooit meer hoor en ook van Marcella hoor ik niets meer. Oftwel een Great Forgotten Song. Hier is ie op 3:
Op 2) The Shirts uit 1978 met een nummer “Tell me your plans”. De zangeres Annie Golden vond het wel stoer om met kauwgum in d’r mond te zingen. Het blijft een geweldig nummer, ondanks dat ie meer dan 30 jaar oud is !
Op 1) Rosie Vela, Rosie wie ? Juist, totally forgotten maar in 1984 had ze een Great Forgotten Song genaamd “Magic Smile”. Het bleef bij 1 CD met zelf geschreven nummers waarvan dit nummer super is, nog steeds goed
Hebben jullie ook een Great Forgotten Song ? Plaats ‘m ook even zou ik zeggen…..