abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 september 2010 @ 12:59:09 #176
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_86310375
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:56 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Tja, dat is toch wel 1 van mijn betere werkverhalen. Ik viel even in voor een kennis die even wat anders aan zijn hoofd had en daarom had ik het idee dat ik het wel kon maken, officieel werkte ik er niet eens.

Tijdje nadat het gebeurt was hoorde ik geruchten over iemand die mijn 'fout' had gemaakt. Ik heb me altijd nog afgevraagd of het niet over mij ging. :@ :X

Sindsdien ben ik wel een heilige in horeca-gelegenheden. O-)
_O-
Je bent erg :')
Nu weet ik het zeker, ik eet nooit meer knoflooksaus
With the stars as her umbrella
  zaterdag 11 september 2010 @ 12:59:34 #177
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_86310397
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:59 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

_O-
Je bent erg :')
Nu weet ik het zeker, ik eet nooit meer knoflooksaus
Dat durf ik sindsdien ook nooit meer te bestellen. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 11 september 2010 @ 13:02:40 #178
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_86310499
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:59 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dat durf ik sindsdien ook nooit meer te bestellen. :')
_O-
pi_86310865
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:03 schreef Viking84 het volgende:
Dat verhaal uit de OP komt me bekend voor. Ik werkte eens in een verzorgingstehuis en toen moest ik ook kamers van bewoners schoonmaken. En toen zat er ook een keer een vrouw in haar stoel achter me die alles wat ik deed zat te bekritiseren: "Volgens mij heb je dit nog niet gedaan.", "Dat moet je niet met dat schoonmaakmiddel doen, hoor!" etc.

Veel bejaarden zijn gewoon zeikerds, maar eigenlijk moet je medelijden met ze hebben: ze zijn gewoon jaloers op jou. Jouw hele toekomst ligt nog voor je open en voor hen is het allemaal voorbij.
vraag hoe zij reageerden toen ze van jouw leeftijd waren en door een oud wijf werden afgezeken
pi_86311107
Ik heb een poos bij de gebak afdeling gewerkt van de Hema. En daar kwam regelmatig een vrouw die niet helemaal spoorde. Als ze eraankwam dook iedereen al aan de kant zodat ze haar niet hoefde te helpen

een keer was ik alleen op de afdeling op een donderdagavond, en natuurlijk kwam ze er weer aan. Wou ze een halve vlaai prima. Begon ze ondertussen een heel verhaal te vertellen over dat ze vroeger in dode mensen sneed e.d.
De klant achter haar werd helemaal groen :P

Andere keer wou ze een halve slagroomtaart zonder slagroom. Whehehe...
  zaterdag 11 september 2010 @ 13:25:23 #181
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_86311151
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 13:23 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik heb een poos bij de gebak afdeling gewerkt van de Hema. En daar kwam regelmatig een vrouw die niet helemaal spoorde. Als ze eraankwam dook iedereen al aan de kant zodat ze haar niet hoefde te helpen

een keer was ik alleen op de afdeling op een donderdagavond, en natuurlijk kwam ze er weer aan. Wou ze een halve vlaai prima. Begon ze ondertussen een heel verhaal te vertellen over dat ze vroeger in dode mensen sneed e.d.
De klant achter haar werd helemaal groen :P

Andere keer wou ze een halve slagroomtaart zonder slagroom. Whehehe...
Ik heb een tijd bij de Edah gewerkt, daar spoorde 80% van alle klanten niet. :')
pi_86311172
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:06 schreef TeaserRay het volgende:

[..]

Ik heb nog een mooie... ;(

Eerder legde ik uit dat ik dus ergens werkte, waar ik na een nare tijd op non-actief gesteld was...
Overal hadden ze commentaar op, maar ik moest uiteindelijk wel komen werken; op het hoofdkantoor op het archief, om achterstallig werk te ordenen en te behandelen.

-knip-
Dat is wel heel ernstig. Van die walgelijke lieden die het niet kunnen geloven dat iemand anders er beter in is.
En dan gewoon volhouden dat het niet mogelijk is dat je het zo snel hebt gedaan. :r :r
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 11 september 2010 @ 13:33:55 #183
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_86311377
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:56 schreef Id_do_her het volgende:

Sindsdien ben ik wel een heilige in horeca-gelegenheden. O-)
Zoals de "waard is vertrouwt hij zijn gasten" wordt nu dus ook zoiets als "zoals de gast is vertrouwt hij zijn waarden". :D
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  zaterdag 11 september 2010 @ 13:35:41 #184
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_86311421
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 13:33 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Zoals de "waard is vertrouwt hij zijn gasten" wordt nu dus ook zoiets als "zoals de gast is vertrouwt hij zijn waarden". :D
Ja dat klopt eigenlijk wel. _O-
pi_86311971
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 11:25 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik heb in totaal ook maar een paar dagen in de horeca gewerkt. Dat mensen er tegen kunnen dat ze respectloos als slaaf worden behandeld kan ik niet begrijpen.

Ik pik dat soort gedrag van niemand maar ik ben dan ook helemaal niet geschikt voor de horeca weet ik zelf. :')
Het is niet alleen horeca, alle soorten facilitair personeel krijgen dit om hun oren. Ik werk op detacheringsbasis en mijn afdeling valt vaak ofwel onder facilitair ofwel onder de ICT-afdeling. Het verschil is als volgt: val ik onder ICT, dan stellen mensen me vragen. Val ik onder facilitair, dan verordonneren mensen me dingen en praten tegen me alsof ik twaalf jaar oud ben.

Van de week kwam er iemand binnenvallen op ons kantoor om te klagen dat er iets bij hem terecht gekomen was dat niet in zijn proces hoorde. Hij deed dit door luid bellend naar binnen te marcheren, een uitdraai van het stuk op de counter neer te kwakken, daar een paar keer heel hard met zijn vinger op te stampen.

Drie minuten later kwam hij -zonder telefoon- weer binnen, spotte mij achter een bureau achter een kast en stak van wal zonder mijn kant op te komen. Ik stond op, liep op mijn gemak op hem af en onderbrak hem met: "Hallo! Waarmee kan ik u helpen?"

Dit pikte hij natuurlijk niet. Hij liet me niet uitpraten en produceerde zeer luide verbale diarree om duidelijk te maken dat hij geen stukken meer wilde ontvangen die niet voor hem bedoeld waren. Ik legde uit dat wij slechts calls doorzetten en dat deze gecodeerd was voor zijn afdeling (even simpel gezegd).
Opnieuw bulkte meneer er doorheen. Wij moesten alles maar inhoudelijk gaan bekijken. Wij zijn geen behandelend ambtenaren dus ik maakte duidelijk dat wij dat niet gingen doen. Het gaat namelijk om een stuk of 1800 mensen waar we dit voor doen, het is geen doen om alles te gaan controleren voor de afzenders, die verantwoordelijkheid ligt daar. Je gaat ook gaan ansichtkaart naar tante Annie versturen en dan verwachten dat hij door TNT bij tante Betsie afgeleverd wordt.

"Kafka-esk!" schreeuwde hij. "Dat is toch bizar!" Hij schreed onze afdeling af met opgeheven vinger. Hij ging er wel even over nadenken!

Deze zelfde meneer mailt en belt ook weleens met ons. Alleen heeft hij niet door dat wij het zijn, want dan gedraagt hij zich altijd wel: Kun je misschien even voor me...? Dit is niet goed geadresseerd, ik denk dat dit naar..."
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 11 september 2010 @ 14:01:38 #186
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_86312290
Aan dat soort personen heb ik ook een grafhekel. Ik werkte op een grafisch ontwerpbureau in een gebouw waar ook een makelaar gevestigd zat.

Schreeuwend bellen, met een krant tegen het scherm aan rammen om dingen aan te wijzen, zinnen als: "En wie ben jij dan wel niet?!", ik heb het ook allemaal meegemaakt.

Totdat ik als (lullige stagiaire) tegen hem zei dat hij normaal kon praten en dat hij het anders zelf maar mocht uitzoeken, toen ben ik 'ontslagen' omdat ik niet geschikt was. :') Met dat stressen kom je niet ver bij mij.

Maar verder begreep ik je verhaal ook niet helemaal, wat moest je nou precies doen voor die kerel wat je niet wilde doen?
pi_86312381
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 14:01 schreef Id_do_her het volgende:
Aan dat soort personen heb ik ook een grafhekel. Ik werkte op een grafisch ontwerpbureau in een gebouw waar ook een makelaar gevestigd zat.

Schreeuwend bellen, met een krant tegen het scherm aan rammen om dingen aan te wijzen, zinnen als: "En wie ben jij dan wel niet?!", ik heb het ook allemaal meegemaakt.

Totdat ik als (lullige stagiaire) tegen hem zei dat hij normaal kon praten en dat hij het anders zelf maar mocht uitzoeken, toen ben ik 'ontslagen' omdat ik niet geschikt was. :') Met dat stressen kom je niet ver bij mij.

Maar verder begreep ik je verhaal ook niet helemaal, wat moest je nou precies doen voor die kerel wat je niet wilde doen?
Om het simpel uit te leggen: ik heb aan hem geadresseerde documenten naar hem doorgezet. Hij wilde dat ik de documenten inhoudelijk zelf door ging worstelen om te kijken of dat echt wel voor hem was. En dat met alle honderden per dag, voor iedereen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 11 september 2010 @ 14:08:06 #188
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_86312490
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 14:04 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Om het simpel uit te leggen: ik heb aan hem geadresseerde documenten naar hem doorgezet. Hij wilde dat ik de documenten inhoudelijk zelf door ging worstelen om te kijken of dat echt wel voor hem was. En dat met alle honderden per dag, voor iedereen.
Natuurlijk doe je dat niet nee.

Sommige mensen.. :')
  zaterdag 11 september 2010 @ 14:14:34 #189
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_86312738
Vermakelijk topic. Maar dat mannenmelk verhaal gaat toch echt te ver. :{w
  zaterdag 11 september 2010 @ 14:18:11 #190
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_86312868
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 14:14 schreef mime_negert het volgende:
Vermakelijk topic. Maar dat mannenmelk verhaal gaat toch echt te ver. :{w
Jong en dom.. Ik heb er nu ook spijt van. -O-
pi_86314681
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 14:08 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Natuurlijk doe je dat niet nee.

Sommige mensen.. :')
Het stomme is dus dat we het soms wel zelf signaleren en het dan corrigeren. Vooral bij processen die vaak voorkomen ga je de fouten op een gegeven moment eruit halen uit routine. Daarnaast zijn er gewoon notoire afzenders die maar wat doen, die hou je dan ook even in de gaten. We hebben net 3 campagnes gestart voor dit soort gevallen, en met succes. Gebrek aan goede wil kan ons dus niet verweten worden. En dan komt er zo'n windbuil binnen...
pi_86314742
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 14:18 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Jong en dom.. Ik heb er nu ook spijt van. -O-
Ghehehe ap-pel-sap

zaterdag 11 september 2010 @ 16:04:25 #193
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_86315665
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 14:01 schreef Id_do_her het volgende:

Niet klantvriendelijk genoeg? Ik zou dit juist wel geschikt gedrag vinden!
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  zaterdag 11 september 2010 @ 16:08:19 #194
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_86315756
Ik heb eigenlijk alleen maar onredelijke, niet luisterende mensen op mijn werk. Niet veel bijzonders.

Wel lachen in een kroeg waar ik af en toe werk. Dan zie je iemand roken, dus dan loop je er heen. Leggen ze heen schijnheilig die peuk achter zich op een schoon stukje vloer. Ik er heen, stamp op die peuk, en kijk ze vervolgens heel onschuldig aan. :').
  zaterdag 11 september 2010 @ 16:41:48 #195
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_86316539
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:04 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Niet klantvriendelijk genoeg? Ik zou dit juist wel geschikt gedrag vinden!
Natuurlijk ben ik wel klantvriendelijk maar als iemand binnen komt stormen en meteen alle tijd en aandacht opeist waardeer ik dat niet. Alsof wij zelf niks te doen hebben.
pi_86316655
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:21 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Oh zoveel meegemaakt dat is het fijne van in de zorg werken.

* Mannen die je lastig vallen (zuster ik het iets voor je)
* Beschuldigd worden van het stelen van geld (door een patient)
* Rollator die mijn schenen flink ramde (de vrouw was dement dus wist ook niet echt wat ze aan het doen was, maar het werd wel even zwart voor mijn ogen van de pijn)

* Ook nog in de horeca gewerkt, daar zijn opmerkingen als 'zo dat ziet er lekker uit en het eten ook' ( :') ) niet zo zeldzaam
En zo kan ik nog wel even doorgaan
:') Zo herkenbaar...
Ooit een keer meegemaakt dat zo'n oud mannetje zich op had lopen geilen voordat ik m moest wassen.
Toen heb ik m lekker een kwartier laten zitten en gezegd dat ie dat deel mooi zelf mocht wassen :D
dus
pi_86317440
Jeuj, even een respect dat je zo netjes bent gebleven. Ik had serieus die stofzuiger in der handen geduwd en gezegd, als u het beter kan, doet u het lekker zelf want blijkbaar heeft u dan ook geen thuiszorg nodig en ik was hem gepeerd.

Maar om terug te komen op jou vraag.

Ik sta vaak achter een informatiebalie waar mensen oa met klachten komen. En soms, hoe goed je je best ook doet en hoe beleefd je ook bent, sommige mensen zijn gewoon nooit tevreden.

Had ooit een klant die wilde haar staatslot inleveren. Ze had een 1/5e lot en dat betekend dat je dus veel minder uitgekeerd krijgt dan 1 heel lot. Dus mevrouw kreeg iets van 3 euro. Ik vertel haal dit en vraag of ze een nieuw lot wilt.
Nou... "en ik heb geen 3 euro gewonnen, want er zat veel meer op" . Ik uitgelegd dat de computer echt 3 euro liet zien en dat een heel lot waarschijnlijk meer zou uitkeren en dat ze dat misschien op de site van de staatsloterij had gezien.

Mijn huid is volgescholden van hier tot gunter.. opeens vanuit het niets zag ik mijn teamleider in mijn ooghoek, ik heb hem gepakt, voor mij neergezet en gezegd dat hij deze dame maar moest helpen want als ze nog 1 belediging tegen mijn hoofd zou slingeren, ik der aan zou vliegen , en ben toen weggelopen.

Uiteindelijk heeft mevrouw der lot terug gekregen die op dat moment niets meer waard was omdat hij al gescant was en ze is weg gegaan.... tja shit happends.

En zo zijn er meer van dat soort gevallen. Nog eentje dan want die vind ik echt het mooiste!!

Wij hebben zo'n vrouw lopen met een begeleide hond. Deze vrouw is doof wanneer het haar uitkomt. En alles moet precies zoals zij wilt.

Komt ze naar mij toe en zegt dat ze een korting niet heeft gehad, en ze heeft het kortingskaartje wat voor het schap hing in der handen.
Dus zo netjes als ik ben geef ik haar de korting die op het kaartje stond en neem het kaartje in om te vernietigen. Het was immers een fout van ons dat dat kaartje er nog hing.

Maar mevrouw vond dat niet genoeg, het zal en het moest maar dat kaartje moest terug gehangen worden, want als zij de korting kreeg moesten meer mensen dat hebben ___!!!!
Dus ik uitgelegd (terwijl ze me tig keer onderbrak omdat ik niet goed articuleerde) dat ze haar korting heeft gehad en ik nu gewoon dat kaartje mag vernietigen.
Ze werd nog woester... dus ik dacht, ik bel de teamleider, die mag het gaan afhandelen.

Teamleider komt eraan en ik zie zijn gezicht vertrekken (blijkbaar is deze mevrouw dus bekend), hij gaat in gesprek met de vrouw en de vrouw wordt almaar woester, want ook hij moest beter articuleren en zij had immers gelijk.

Vervolgens gaf hij "zogezegd" toe. Samen liepen ze naar het schap en mevrouw hangt het kaartje terug. Ze kijkt mijn teamleider aan, zegt dankjewel. Mijn teamleider knikt naar haar zegt graag gedaan wenst der een fijne avond en dan:

Grist hij het kaartje van het schap en loopt zo weg

Hij was immer klaar met deze vrouw, dus in dit geval stond mijn teamleider in zijn recht. Ik vond het zo mooi. Maar toch, elke keer als dit mens in de winkel is, moet ik opeens naar de wc
Er was eens....
pi_86322108
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:46 schreef Evie het volgende:

[..]

:') Zo herkenbaar...
Ooit een keer meegemaakt dat zo'n oud mannetje zich op had lopen geilen voordat ik m moest wassen.
Toen heb ik m lekker een kwartier laten zitten en gezegd dat ie dat deel mooi zelf mocht wassen :D
Gewoon een ijskoud nat washandje er op gooien. >:)
  zaterdag 11 september 2010 @ 20:51:28 #199
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_86323123
Toen ik mijn zaterdagen nog werkend doorbracht bij de HEMA kwam er altijd een vrouwtje om 8 uur 's ochtends één brood afrekenen met 100 gulden. Er zat amper genoeg geld in om terug te geven dus als ik haar dan vroeg of ze het kleiner had reageerde ze altijd vinning:'Hoezo, het is toch geld?!"
Het hield pas op toen ik haar d'r geld terug begon te geven in muntjes *)
  zaterdag 11 september 2010 @ 20:52:57 #200
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_86323187
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:15 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Oh ja in die categorie heb ik er ook nog een paar. Ging in een horecazaak werken waar een meisje van een jaar of 19 zwanger was. Allemaal prima tot ik een week later erachter kwam dat het onze baas (36) de vader was en hij eigenlijk wilde dat zij het weg liet halen. 2 maanden later liepen hun ruzies zo uit de hand dat ze midden in het restaurant op de vuist gingen, terwijl er ook klanten zaten.
Echt bizar.

In een lunchroom waar ik ook werkte bestelde een meisje een warme chocolade melk. Toen ik de chocomelk op tafel zette kreeg ik het commentaar dat het te warm was en ze een nieuwe wilde 8)7 (het was gewone normale temp. voor warme chocomelk maar mevrouw de prinses wilde graag meteen kunnen drinken)
''haha te warme chocolademelk! _O- , dat ga je menen.
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')