abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85536996
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 03:52 schreef TeaserRay het volgende:
...

Fout.

...

FATAAL!

Uit de kluis van de stichting van een andere locatie, was geld weg, ik kwam ook vaak daar om supervisie te geven en in vakantieperioden om taken tijdelijk over te nemen. Van die kluis had ik niet een sleutel, terwijl er meerdere zijn die dat wel hebben. Om dat kort te laten viel de verdenking op mij. Nog nooit heb ik iets anders gestolen dan een paar pakjes kauwgom van mijn pa, toen ik heel jong was.

SUPERFATAAL!

...

SEKREET!

SERPENT!
Die is wel heel erg... Gelukkig dat jij ermee kan leven, want ik zou denk ik echt nucleair explosief worden van een valse beschuldiging zoals die...

Een collega heeft ooit geprobeerd haar fout in mijn schoenen te schuiven en was nog zo dom ook niet te merken dat ik achter haar stond de hele tijd :')
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:14:57 #52
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_85538792
quote:
Verhaal.
Jezus dat is wel echt heel erg, dat moedwillige 'aanvallen'. Ik verdenk die collega van mij er ook van, ik heb deze hele week de administratie bijgehouden en er screenshots van gemaakt :'), dus een soort 'val' gezet om te controleren of hij werk bewust verandert.

Als hij nu iets wist of wat dan ook en dan gaat lopen zeuren naait hij zichzelf. >:)
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_85541170
quote:
.
Maar in ieder geval een goed verhaal aan over gehouden :)
Some nights I thirst for real blood, for real knives, for real cries. And then the flash of steel from real guns in real life really fills my mind.
pi_85541918
Dus jij kan met ene gerust hart het weekend ondergaan })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 14:12:28 #55
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_85542461
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:54 schreef fairytalessuck het volgende:
Wat is het meest belachelijke dat je op je werk hebt meegemaakt en hoe heb je daarop gereageerd?
Wel, bij een vorige werkgever was ik werkzaam op een afdeling alwaar de manager middels een whiteboard allerlei prestatie-statistieken weergaf voor de afdeling en klanten. Dezelfde manager klaagde tevens over financiële krapte waardoor enkele uitzendkrachten het veld moesten ruimen. Vreemd genoeg schafte de afdeling in opdracht van de manager een fikse flatscreen TV aan (waarde minstens een paar duizend euro) voor de presentatie van de prestatie-statistieken. Op mijn vraag wat nu de meerwaarde is van een dure flatscreen is t.o.v een whiteboard om gegevens weer te geven, antwoorde de manager dat het representatiever oogde voor de klant. Tja, tegen zulke briljante logica kon ik niet op. :')
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:02:58 #56
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_85543584
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 14:12 schreef Demarest het volgende:

[..]

Wel, bij een vorige werkgever was ik werkzaam op een afdeling alwaar de manager middels een whiteboard allerlei prestatie-statistieken weergaf voor de afdeling en klanten. Dezelfde manager klaagde tevens over financiële krapte waardoor enkele uitzendkrachten het veld moesten ruimen. Vreemd genoeg schafte de afdeling in opdracht van de manager een fikse flatscreen TV aan (waarde minstens een paar duizend euro) voor de presentatie van de prestatie-statistieken. Op mijn vraag wat nu de meerwaarde is van een dure flatscreen is t.o.v een whiteboard om gegevens weer te geven, antwoorde de manager dat het representatiever oogde voor de klant. Tja, tegen zulke briljante logica kon ik niet op. :')
Mensen zonder beoordelingsvermogen zullen dan denken: "Goh, ze hebben een flatscreen, ze moeten dus wel goed zijn."

:')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:08:30 #57
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_85545232
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 13:11 schreef killjoykillkiller het volgende:

[..]

Maar in ieder geval een goed verhaal aan over gehouden :)
Mwjah...,
Maar om eerlijk te zijn, heeft het wel zijn sporen achtergelaten. Nu vertrouw ik mijn collegae soms niet erg goed, terwijl ik er steeds achter kom in wat voor een fijn team ik nu werk.
Nu maak ik soms een beslissing en denk ik in mijn hoofd, dat mijn team er niet achter staat en achter mijn rug vervelend over mij praat (dit had ik voor mijn vorige baan niet), terwijl ik dan vaak juist het tegenovergestelde bemerk.

NB: In mijn vorige team werd er vaak superlullig over een ander gepraat in mijn bijzijn, waar degene dan uiteraard niet bij was. Als mensen lullig doen over iedereen, achter hun rug om doen ze het ook bij mij, zo heb ik geleerd. Maar als een team vol is van elkaar en vol lof over elkaar, dan zijn ze dat misschien ook over mij, als ik weg ben.

Kijk, ik zeg niet dat ik geen fouten in mijn karakter heb, of dat het altijd aan een ander ligt. Maar toch was dit met mijn vorige baan het geval. Iets wat ik nog moeilijk kan verkroppen.
Life's often a bitch, cherish your bitch
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:17:45 #58
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_85545468
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 14:12 schreef Demarest het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk typisch die houding die ik zie bij veel werkgevers vandaag de dag.

Korten op het pensioen van iemand, niemand die nieuw is krijgt een vast contract (zodat ze je meteen kunnen dumpen, zo nodig). Uitzendkrachten vliegen af en aan, en de vaste werknemer die net 3 jaar werkt heeft een 12uur contract (dus met ziekte en zwangerschap te beroerd om wat bij te dragen); dan vinden ze het gek dat er minder gepresteerd wordt. Je krijgt niet eens de tijd om je werkplek te verkennen en daadoor goed te worden in je werk.

En dan zit er een barstje in een plee.... O, maar nu moet het gebouw gerenoveerd worden, overal nieuwe wc's, overal plasma's, de baas gaat met vervroegd pensioen en tijdens het afscheidsdiner krijgt hij een bonus mee van duizenden euro's....

Maar ze korten mij / ons op het pensioen??? WTF
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:23:42 #59
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_85548355
Bij ons heeft de grote baas de plasma's dan wel uit zijn eigen portemonnee betaald w/
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:38:23 #60
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_85548690
Dat 6 verschillende mensen me vragen om naar 6 verschillende plekken te gaan om daar mee te helpen, en dat er dan 5 boos worden omdat ze alles zelf moesten doen.

:')
pi_85551205
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 16:08 schreef TeaserRay het volgende:
...

NB: In mijn vorige team werd er vaak superlullig over een ander gepraat in mijn bijzijn, waar degene dan uiteraard niet bij was. Als mensen lullig doen over iedereen, achter hun rug om doen ze het ook bij mij, zo heb ik geleerd. Maar als een team vol is van elkaar en vol lof over elkaar, dan zijn ze dat misschien ook over mij, als ik weg ben.

.
:Y
Heb ik ook in een vorige functie gemerkt. Zodra iemand zijn kont keerde was het roddelderoddel.
En dan waren het best ernstige roddels van "die is aan de antidepressiva en spoort niet" en "die is verknipt want heeft haar vader nooit gekend" of "ze vertelde me laatst dat ze die en die een trut vond". Echt stoken en persoonlijke details dus.

En zoals je zegt: als ze het over een ander doen, doen ze het ook over jou...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:43:15 #62
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_85553506
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:08 schreef Luxuria het volgende:
Ik werk op afdeling HRM en toen hadden ze het briljante idee om een printer waar de halve bovenverdieping op moet printen precies achter onze werkplek te zetten (open kantoor). Hierdoor zouden dus constant mensen achter ons staan die op onze beeldschermen kunnen kijken en gesprekken kunnen horen... Lekker vertrouwelijk is personeelszaken dan nog.. om het dan nog niet te hebben over het lawaai en de schadelijke stoffen die de printer uitstoot.

Gelukkig is dit uiteindelijk niet doorgegaan.
Ik vind het geen slecht idee als werknemers een beetje in de gaten kunnen houden wat er bij HRM allemaal uitgespookt wordt. Bij sommige bedrijven is de afdeling HR het minst goed op de hoogte over wat voor nieuwe werknemers het bedrijf nodig heeft.

Managers die wat extra ozon happen daar heb ik geen bezwaar tegen.

Jij moet er wel voor oppassen Luxuria. Het is niet de bedoeling dat er printerdamp in jouw longetjes komt.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:39:07 #63
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_85555260
Op de faculteit hebben we en printer waar altijd een rij voor is. Hangt daar op een dag een briefje.

'We zijn bekend met het probleem met de lange rijen voor de printer en we zijn hard bezig een oplossing te zoeken'.

Lastig deze hoor. Laten we er eens een consultancy bedrijf bij inschakelen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85555345
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:59 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Nog erger, Franse Amerikaanse managers :r
;(
pi_85555380
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 22:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Op de faculteit hebben we en printer waar altijd een rij voor is. Hangt daar op een dag een briefje.

'We zijn bekend met het probleem met de lange rijen voor de printer en we zijn hard bezig een oplossing te zoeken'.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:43:49 #66
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_85555410
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 22:42 schreef Magic-IRC het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:46:00 #67
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_85555477
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 22:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:

SPOILER
Er zal wel een manager aangenomen worden om dit probleem op te lossen.

Om het salaris van de manager te betalen was het helaas wel nodig de enige printer op te doeken.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  zondag 22 augustus 2010 @ 03:07:41 #68
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_85561981
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

:Y
Heb ik ook in een vorige functie gemerkt. Zodra iemand zijn kont keerde was het roddelderoddel.
En dan waren het best ernstige roddels van "die is aan de antidepressiva en spoort niet" en "die is verknipt want heeft haar vader nooit gekend" of "ze vertelde me laatst dat ze die en die een trut vond". Echt stoken en persoonlijke details dus.

En zoals je zegt: als ze het over een ander doen, doen ze het ook over jou...
Precies :(

Maar ik moet nu echt zeggen dat er nu op de werkvloer gesproken wordt van: "[naam] heeft me weer heel fijn geholpen", "die invaller [naam] is een goede hoor, die kunnen we vaker bellen" of "als je ergens mee zit ga even met de baas praten, hij kan goed luisteren".

...maar ook: "...van [naam] hoorde ik dat je even hebt gewacht tot ze klaar was, dat vond ze zo fijn van je", dat, kan ik je wel vertellen, is een zzzzzzzzzuperfijne manier van omgang. ^O^
pi_85562257
De bedrijfsleider die met zijn vriendin op de vuist ging, midden in de zaak. Dat vond ik redelijk vreemd en achterlijk.

Ik werd voorgesteld aan een collega met de fijne opmerking erachter aan: "Maar hij is wel homo!" :{

Dat ik voor iemand thee maak als stagiair en vervolgens de mededeling krijg dat hij te donker is en dat ik hem maar weg moet gooien.

[ Bericht 59% gewijzigd door 4EverBlackEyed op 22-08-2010 03:43:38 ]
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_85564910
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 03:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
De bedrijfsleider die met zijn vriendin op de vuist ging, midden in de zaak. Dat vond ik redelijk vreemd en achterlijk.

Ik werd voorgesteld aan een collega met de fijne opmerking erachter aan: "Maar hij is wel homo!" :{

Dat ik voor iemand thee maak als stagiair en vervolgens de mededeling krijg dat hij te donker is en dat ik hem maar weg moet gooien.

Oh ja in die categorie heb ik er ook nog een paar. Ging in een horecazaak werken waar een meisje van een jaar of 19 zwanger was. Allemaal prima tot ik een week later erachter kwam dat het onze baas (36) de vader was en hij eigenlijk wilde dat zij het weg liet halen. 2 maanden later liepen hun ruzies zo uit de hand dat ze midden in het restaurant op de vuist gingen, terwijl er ook klanten zaten.
Echt bizar.

In een lunchroom waar ik ook werkte bestelde een meisje een warme chocolade melk. Toen ik de chocomelk op tafel zette kreeg ik het commentaar dat het te warm was en ze een nieuwe wilde 8)7 (het was gewone normale temp. voor warme chocomelk maar mevrouw de prinses wilde graag meteen kunnen drinken)
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_85566235
Heb 2 jaar op een tankstation gewerkt (Brandoil) waarvan het kantoor werkelijk geen idee had hoe het er op de werkvloer aan toe ging, en volstrekt onrealistische eisen stelde. Dat was wel grappig. Heb er een boel geleerd, zullen we maar zeggen :')
  zondag 22 augustus 2010 @ 12:26:25 #72
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_85566410
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:15 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Oh ja in die categorie heb ik er ook nog een paar. Ging in een horecazaak werken waar een meisje van een jaar of 19 zwanger was. Allemaal prima tot ik een week later erachter kwam dat het onze baas (36) de vader was en hij eigenlijk wilde dat zij het weg liet halen. 2 maanden later liepen hun ruzies zo uit de hand dat ze midden in het restaurant op de vuist gingen, terwijl er ook klanten zaten.
Echt bizar.

In een lunchroom waar ik ook werkte bestelde een meisje een warme chocolade melk. Toen ik de chocomelk op tafel zette kreeg ik het commentaar dat het te warm was en ze een nieuwe wilde 8)7 (het was gewone normale temp. voor warme chocomelk maar mevrouw de prinses wilde graag meteen kunnen drinken)
Ik had de helft er uit geflikkerd, een plens water in die mok en hoppa opzuipen zal je :(

SPOILER
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  zondag 22 augustus 2010 @ 12:30:03 #73
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_85566497
Ook in de thuiszorg *O*

Ik kom zelf uit de randstad en woon nu 3 jaar in Emmen, Drents versta ik niet!!
Om 9 uur bel ik aan bij een vrouw en na 10 minuten bellen, kloppen, klepperen (ik zag haar namelijk wel gewoon lopen in huis) had mevrouw eindelijk haar gehoorapparaat in en opende de deur.
Het eerste dat zij zei: Mijn vaste hulp is er altijd om 9 uur }:|
Ik voelde er weinig voor om hierop te reageren, ik was er namelijk ook om 9 uur.
Het volgende half uur heb ik de hele tijd gezeik gehad over dat haar vaste hulp veel beter was, alles anders deed, geen uitleg nodig had enz enz enz.

Toen kwam het:
Mevrouw: Mien vaste hulp neemt de vensterbanken af met een sloffe doek.
Ik: :? Wat is een sloffe doek?
Mevrouw: Pff zeker nog nooit in je leven een dag hard gewerkt!! Ze sturen ook iedere asociale puber (ik ben 30 :') ) om werk te doen dat alleen een echte vrouw kan. Ze nemen alleen schorem aan bij de thuiszorg.
Ik: Nou mevrouw misschien kunt u het wel horen maar ik kom de randstad en daar weten wij niet wat een sloffe doek is.
Mevrouw: Ja dat zeg ik asociaal!!

Ik heb toen maar besloten om naar huis te gaan want ik weiger om 3 uur lang uitgescholden te worden.

Een sloffe doek is trouwens een licht vochtige doek :')

TS: krijg je je loon wel op tijd? Of zit je niet bij TSN?
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_85567190
In een vorige baan werd ik nauwelijks ingewerkt en dat ging dus zo:

Zij: Kijk, je pakt dit document en zoekt het op in het systeem.
Ik: Dit?
Zij: Oh nee, dat stapeltje heb ik al gedaan. Pak dat andere maar. En dan voer je dit en bla en zo.
*brakke uitleg*
Ik: Je bedoelt zo?
Zij: Nee, dat zeg ik toch net? Eerst zo en bla en dan dit.
Ik: Uh, dus eerst zo en dan bla en dit?
Zij: Ja.
Ik: Ok. *Zo*. *Bla*. * Dit*
Zij: Nee! Eerst dit!
Ik. Oh, dus eerst dit en dan pas bla en zo?
Zij: Ja.
Ik. Ok. * Dit*. *Bla*. *Zo.*
Zij: Neehee, eerst bla! :(
Ik: Is er ook een werkinstructie?
Zij: Nee.
Ik: Oh. Doe het nog een keer voor?
Zij: *Bla*.
Ik: En dit en zo dan?
Zij: Heb je dat niet gedaan?
Ik: Uhhh...jij doet het toch voor?
Zij: Weet je wat, je zoekt het maar op in de werkinstructie!
Ik: Uh, die was er niet?
Zij: Welles. Dat heb ik niet gezegd.

Dit was dus de HELE mondelijke werkinstructie voor een proces wat heel nauw luisterde omdat het consequenties kon hebben voor de lokale politiek en waarop 386 uitzonderingen waren.

Kwartier later:
Ik: Ok, klaar.
Zij: Ik controleer wel even.
Ik: Ja graag.
Zij: *pakt stapeltje wat ze zelf gedaan had*
Ik: Uh, dat is...
Zij: Ja ssst, ik moet me concentreren!
Ik: *piep* Ok...
Zij even later: Je bent dit en zo vergeten.
Ik: Uh, dat stapeltje had ik niet gedaan.
Zij: JA DAT IS HET PROBLEEM, DAT JE HET NIET GEDAAN HEBT!!! :(

Ik was toen nog niet zo assertief :')

Is trouwens dezelfde betrekking waarin er naar me geschreeuwd werd toen ik een stapeltje werk weggewerkt had: "Waaat!?!? Dat is onze hele werkvoorraad!!!"
pi_85568044
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 12:30 schreef Huppelmuts het volgende:
Ook in de thuiszorg *O*

Ik kom zelf uit de randstad en woon nu 3 jaar in Emmen, Drents versta ik niet!!
Om 9 uur bel ik aan bij een vrouw en na 10 minuten bellen, kloppen, klepperen (ik zag haar namelijk wel gewoon lopen in huis) had mevrouw eindelijk haar gehoorapparaat in en opende de deur.
Het eerste dat zij zei: Mijn vaste hulp is er altijd om 9 uur }:|
Ik voelde er weinig voor om hierop te reageren, ik was er namelijk ook om 9 uur.
Het volgende half uur heb ik de hele tijd gezeik gehad over dat haar vaste hulp veel beter was, alles anders deed, geen uitleg nodig had enz enz enz.

Toen kwam het:
Mevrouw: Mien vaste hulp neemt de vensterbanken af met een sloffe doek.
Ik: :? Wat is een sloffe doek?
Mevrouw: Pff zeker nog nooit in je leven een dag hard gewerkt!! Ze sturen ook iedere asociale puber (ik ben 30 :') ) om werk te doen dat alleen een echte vrouw kan. Ze nemen alleen schorem aan bij de thuiszorg.
Ik: Nou mevrouw misschien kunt u het wel horen maar ik kom de randstad en daar weten wij niet wat een sloffe doek is.
Mevrouw: Ja dat zeg ik asociaal!!

Ik heb toen maar besloten om naar huis te gaan want ik weiger om 3 uur lang uitgescholden te worden.

Een sloffe doek is trouwens een licht vochtige doek :')

TS: krijg je je loon wel op tijd? Of zit je niet bij TSN?
Haha omg ja leuk is dat he. :')
Zulke mensen zouden ze hulp moeten weigeren, echt.

En ja, dat krijg ik gewoon. Het is een goed bedrijf waar ik zit, alles is goed geregeld enzo. :)
Out of sentimental gain I wanted you to feel my pain, but it came back in return to sender.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')