abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85531241
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:08 schreef Luxuria het volgende:
mensen achter ons staan die op onze beeldschermen kunnen kijken
Jammer he dat je dus niet kan gamen op je werk.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:45:50 #27
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_85533212
Achterlijkheid, daar hebben we genoeg van hier.

Hier zit een klein zuur mannetje met een snor van in de vijftig die de hele dag loopt te doen alsof hij en alleen hij de 'koning' van het bedrijf is. Hij weet altijd alles beter en geniet ervan om altijd tegendraads te zijn. Hij loopt ook altijd te zeiken over de regering, de 'zakkenvullers', buitenlanders, jongeren en weet ik wat nog meer. Als er eens fouten gemaakt worden gaat hij altijd door met zeiken terwijl iedereen het allang is vergeten, als hij zelf fouten maakt gaat hij eindeloos zoeken of het ook wel echt zijn schuld is en kookt dan van woede.

Een andere collega kan er ook niet goed tegen dat hij altijd maar loopt te zeiken. Laatst was er weer eens een meningsverschil en de andere collega zei tegen de zeikcollega dat hij gewoon veel te veel liep te mekkeren. De zeikcollega ging toen de boel nog verder lopen uitdagen door hem uit te lachen en net te doen alsof hij niet bang was. De 'goede' collega loopt naar hem toe en begint hem volop in zijn gezicht te bedreigen. "Ik ram je hier ter plekke nog op je kanis!" was 1 van de bedreigingen. :D

Je moet je dus een brede reus van 1.90 tegen iemand van 1.65 voorstellen. De zeikcollega scheet in zijn broek van angst en is later met zijn staart tussen zijn benen naar de baas gegaan om te gaan huilen. Ik heb het hele schouwspel van dichtbij in stilte meegemaakt, achteraf natuurlijk in juichstemming.

Later sprak ik een collega van de administratie en vroeg hoe de zeikcollega zijn verhaal had uitgelegd. Bleek hij een compleet lulverhaal verzonnen te hebben om zelf het slachtoffer te spelen. Ik moest deze week gewoon werken maar maandag komt iedereen terug van vakantie en gaat deze soap verder. Ik zal de rust missen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Id_do_her op 21-08-2010 00:54:58 ]
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:19:35 #28
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_85533971
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 00:45 schreef Id_do_her het volgende:

Hier zit een klein zuur mannetje met een snor van in de vijftig die de hele dag loopt te doen alsof hij en alleen hij de 'koning' van het bedrijf is. Hij weet altijd alles beter en geniet ervan om altijd tegendraads te zijn. Hij loopt ook altijd te zeiken over de regering, de 'zakkenvullers', buitenlanders, jongeren en weet ik wat nog meer. Als er eens fouten gemaakt worden gaat hij altijd door met zeiken terwijl iedereen het allang is vergeten, als hij zelf fouten maakt gaat hij eindeloos zoeken of het ook wel echt zijn schuld is en kookt dan van woede.

Een andere collega kan er ook niet goed tegen dat hij altijd maar loopt te zeiken. Laatst was er weer eens een meningsverschil en de andere collega zei tegen de zeikcollega dat hij gewoon veel te veel liep te mekkeren. De zeikcollega ging toen de boel nog verder lopen uitdagen door hem uit te lachen en net te doen alsof hij niet bang was. De 'goede' collega loopt naar hem toe en begint hem volop in zijn gezicht te bedreigen. "Ik ram je hier ter plekke nog op je kanis!" was 1 van de bedreigingen. :D

Je moet je dus een brede reus van 1.90 tegen iemand van 1.65 voorstellen. De zeikcollega scheet in zijn broek van angst en is later met zijn staart tussen zijn benen naar de baas gegaan om te gaan huilen. Ik heb het hele schouwspel van dichtbij in stilte meegemaakt, achteraf natuurlijk in juichstemming.

Later sprak ik een collega van de administratie en vroeg hoe de zeikcollega zijn verhaal had uitgelegd. Bleek hij een compleet lulverhaal verzonnen te hebben om zelf het slachtoffer te spelen. Ik moest deze week gewoon werken maar maandag komt iedereen terug van vakantie en gaat deze soap verder. Ik zal de rust missen.

Tis wat. De sociale werkplaats. :{
En toen was er niets!
  † In Memoriam † zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:29:17 #29
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_85534201
quote:

Die zeikcollega werkt bij mij ook... Echt net hetzelfde type, alles wat je hier boven schrijft, plus dat hij alles maar dan ook alles gaat klikken aan de baas...

Wee degene die twee minuten voor tijd zijn pc afzet... :')
Are you fokking to me?
pi_85534300
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 01:19 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Doe niet zo lullig. Een mens kan vanalles meemaken op het werk en in welke functie dan ook.

Leuk topic trouwens. :) .
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:42:13 #31
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_85534472
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 01:29 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Die zeikcollega werkt bij mij ook... Echt net hetzelfde type, alles wat je hier boven schrijft, plus dat hij alles maar dan ook alles gaat klikken aan de baas...

Wee degene die twee minuten voor tijd zijn pc afzet... :')
Dat was ik vergeten te zeggen. Hij klikt ook als de ziekte :'). Hij staat ook altijd precies om 5 uur buiten, geen minuut vroeger, geen minuut later.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:44:48 #32
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_85534526
quote:

[..]

Grafisch ontwerpbureau.
  † In Memoriam † zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:48:49 #33
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_85534611
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 01:42 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dat was ik vergeten te zeggen. Hij klikt ook als de ziekte :'). Hij staat ook altijd precies om 5 uur buiten, geen minuut vroeger, geen minuut later.
OMG dat autistische stipte doet onze sukkel ook... Lijkt wel dezelfde persoon. :|W

Ben al maanden mijn hersens aan het pijnigen om eens ludiek wraak op hem te nemen, maar ondanks het feit dat ik een pacifiste ben, kan ik enkel gewelddadige acties bedenken waarvoor in de cel beland... -O-
Are you fokking to me?
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:49:56 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_85534631
quote:

[..]

Gast :') Ik werk bij een ingenieursbureau en hier hebben we met een soortgelijk geval te maken. Gelukkig vertrekt hij binnenkort (noodgedwongen) :)
  † In Memoriam † zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:51:28 #35
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_85534658
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 01:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Gast :') Ik werk bij een ingenieursbureau en hier hebben we met een soortgelijk geval te maken. Gelukkig vertrekt hij binnenkort (noodgedwongen) :)
Idd. Ik werk op een advocatenkantoor, en wij hebben er ook eentje... :Y

Ik wilde dat de onze ook vertrok, laatst had hij twee weken vakantie, good times...
Are you fokking to me?
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:53:46 #36
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_85534702
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 01:48 schreef Marie30 het volgende:

[..]

OMG dat autistische stipte doet onze sukkel ook... Lijkt wel dezelfde persoon. :|W

Ben al maanden mijn hersens aan het pijnigen om eens ludiek wraak op hem te nemen, maar ondanks het feit dat ik een pacifiste ben, kan ik enkel gewelddadige acties bedenken waarvoor in de cel beland... -O-
Dat 'autistische stipte' is natuurlijk een rare gewoonte. Al zie ik wel dat het bij bepaalde beroepen gewoon gewoonte is. Bij ons stoppen alle werkplaatsmensen iedere dag om 16:45. Geen minuut later of eerder. Op het kantoor is het een ander verhaal, afhankelijk van drukte, afspraken, tijd van binnenkomst etc.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:56:02 #37
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_85534735
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 01:48 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Erg herkenbaar, mijn haren gaan overeind staan als hij in de buurt komt :'). Ik probeer eigenlijk ook al tijden een wraakactie uit te voeren. Hij was deze week afwezig, echt een hele fijne week gehad op het werk. :)

Niemand zegt er ooit wat van en nu had iemand er eindelijk genoeg van, gaat hij bij de baas de boel bij elkaar liegen zodat hij ' het slachtoffer' is :|W
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:56:47 #38
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_85534747
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 01:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Heb je tIps hoe ik mijn huismongool kan lozen? :)
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 02:00:17 #39
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_85534816
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 01:51 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Idd. Ik werk op een advocatenkantoor, en wij hebben er ook eentje... :Y

Ik wilde dat de onze ook vertrok, laatst had hij twee weken vakantie, good times...
Mijn geluk is dat 'ons geval' vooral mij nodig heeft. Daarom is hij tegen mij wel redelijk normaal. Maar aangezien het vak hem geen zak interesseert, hij vervelend doet tegen mijn collega's en altijd met smoesjes* zo min mogelijk werkt heb ik een hekel aan hem gekregen.

En hij is notabene mijn leidinggevende! Het is ernstig als je ziet wat een vakkennis die man heeft, een doorsnee techneut met managementcapaciteiten streeft hem binnen een jaar voorbij.

* Tandarts, kat in een boom, wateroverlast, boom omgevallen, autoband lek, auto stuk, dokter, vriendin in ziekenhuis, vergeten huis af te sluiten, in slaap gevallen ( :') ), fysio etc. etc. En de meeste gevallen meerdere keren sinds de 8 maanden dat ik hem nu ken.
pi_85534950
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 01:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat 'autistische stipte' is natuurlijk een rare gewoonte. Al zie ik wel dat het bij bepaalde beroepen gewoon gewoonte is. Bij ons stoppen alle werkplaatsmensen iedere dag om 16:45. Geen minuut later of eerder. Op het kantoor is het een ander verhaal, afhankelijk van drukte, afspraken, tijd van binnenkomst etc.
Ik heb ook zo'n werkezel tegenover me gehad. Stipt om tien en elf uur koffie en twaalf uur eten en stipt om vijf uur weg. Net alsof de bel gaat op het schoolplein.
Dat betekent gewoon dat iemand de godganse dag op de klok aan het kijken is.

Ze zijn trouwens wel leuk te plagen door hun bureau iedere dag een centimeter op te schuiven. Duurde weken eer ze het opmerkte.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 02:10:57 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_85534987
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 01:56 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Heb je tIps hoe ik mijn huismongool kan lozen? :)
Om bij het begin te beginnen, begin dit jaar ben ik van BV gewisseld (dus zelfde directeur/organisatie, andere firma). De 'huismongool' was dus niet mijn collega, al werkten we wel voor hetzelfde concern. Sinds begin dit jaar werk ik dus met hem samen.

Mijn collega's hebben vorig jaar al eens geklaagd bij de directie. De directie kan onze leidinggevende aka 'huismongool' niet goed controleren dus loopt hij de kantjes er vanaf. Dit is uitgelegd met talloze voorbeelden. Hier is toen door de directie geen actie door ondernomen.

Mijn collega's hadden mij al min of meer ingelicht over hoe onze leidinggevende zou zijn. Maar dat ik me ook niet door hen moest laten beïnvloeden, dat ik mijn eigen mening maar moest vormen. Nou, na een paar maanden wist ik eigenlijk al genoeg.

Toen het de spuigaten uit begon te lopen hebben mijn collega's weer een gesprek met de directie aangevraagd en nu vroegen ze mij ook mee. Ik heb dit gedaan. Het leek erop (volgens mijn 'aardige' collega's) dat dit toch wel meer impact had, dat een nieuweling ook dezelfde problemen ondervindt. Nu is het ook nog zo dat ik een goede band heb met de commercieel directeur dus dat helpt ook wel mee. Ik ben ook persoonlijk gevraagd om een en ander te vertellen enzo. En dat doe ik graag, ik vrees niet voor mijn baan.

Ons geval krijgt nu een laatste kans op een andere afdeling, in de buurt bij de directie, waar hij goed gecontroleerd kan worden. Hij heeft in deze functie niks meer met ons te maken, en gelukkig maar..

[ Bericht 5% gewijzigd door leolinedance op 21-08-2010 02:17:39 ]
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 02:17:27 #42
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_85535093
Ik weet niet waar jullie werken maar als iemand bij mij op mijn werk (wat voor zeikvent dan ook) iemand anders gaat bedreigen met:

quote:
De 'goede' collega loopt naar hem toe en begint hem volop in zijn gezicht te bedreigen. "Ik ram je hier ter plekke nog op je kanis!" was 1 van de bedreigingen. :D
Dan is het bij alle leidinggevende hier wel duidelijk dat er iemand ontslagen gaat worden. Bedreigen doe je niet; zeker niet met slaan. Respectvolle werkplaats heet dat. Je mag mensen dan wel niet mogen maar je doet gewoon normaal.
En toen was er niets!
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 02:20:14 #43
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_85535132
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 02:07 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n werkezel tegenover me gehad. Stipt om tien en elf uur koffie en twaalf uur eten en stipt om vijf uur weg. Net alsof de bel gaat op het schoolplein.
Dat betekent gewoon dat iemand de godganse dag op de klok aan het kijken is.

Ze zijn trouwens wel leuk te plagen door hun bureau iedere dag een centimeter op te schuiven. Duurde weken eer ze het opmerkte.
Haha, geweldig :o Wij zetten onze werkezel altijd netjes 'afwezig' in de agenda als hij weer eens belt met een smoesje. Dat is iedereen tenminste op de hoogte. Zoals het hoort O-)
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 02:22:33 #44
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_85535157
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 02:17 schreef IemandNiemand het volgende:
Ik weet niet waar jullie werken maar als iemand bij mij op mijn werk (wat voor zeikvent dan ook) iemand anders gaat bedreigen met:
[..]

Dan is het bij alle leidinggevende hier wel duidelijk dat er iemand ontslagen gaat worden. Bedreigen doe je niet; zeker niet met slaan. Respectvolle werkplaats heet dat. Je mag mensen dan wel niet mogen maar je doet gewoon normaal.
Ik loop nu 7 maanden 'normaal' te doen, mijn andere collega's al 2,5 jaar. Als de directie niet in wilt grijpen kan ik me voorstellen dat de maat op een gegeven moment vol is. Niet dat je het dan zó moet doen, maar dan zou hij het van mij op den duur wel gehoord hebben.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 02:24:35 #45
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_85535182
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 02:17 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]

Dat ligt hier wat anders. De collega die aan het dreigen was is ook de huurbaas zeg maar. Hij is een vriend van de baas en woont naast het gebouw. Het bedrijf waar ik nu werk is ooit opgezet door hem. Hij werkt onbetaald mee in het bedrijf en hielp met van alles mee.

Er gaan nu ook wel echte veranderingen plaatsvinden maar ik heb geen idee hoe dit zich gaat ontwikkelen. Hoewel ik toch echt genoten heb van het feit dat ze zeikerd op zijn plaats werd gezet, hij vroeg er ook wel een beetje om omdat hij zich al jaren als een eikel gedraagt. Toch vind ik het ook niet kunnen om iemand zo te gaan bedreigen.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 02:26:09 #46
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_85535204
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 02:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik loop nu 7 maanden 'normaal' te doen, mijn andere collega's al 2,5 jaar. Als de directie niet in wilt grijpen kan ik me voorstellen dat de maat op een gegeven moment vol is. Niet dat je het dan zó moet doen, maar dan zou hij het van mij op den duur wel gehoord hebben.
De directeur hier negeerde het eigenlijk ook zoveel mogelijk. De maat was ook echt vol en hij had wel het lef om er nu iets van te laten merken, de afwerking had alleen anders gekund.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 02:33:47 #47
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_85535303
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 02:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Om bij het begin te beginnen, begin dit jaar ben ik van BV gewisseld (dus zelfde directeur/organisatie, andere firma). De 'huismongool' was dus niet mijn collega, al werkten we wel voor hetzelfde concern. Sinds begin dit jaar werk ik dus met hem samen.

Mijn collega's hebben vorig jaar al eens geklaagd bij de directie. De directie kan onze leidinggevende aka 'huismongool' niet goed controleren dus loopt hij de kantjes er vanaf. Dit is uitgelegd met talloze voorbeelden. Hier is toen door de directie geen actie door ondernomen.

Mijn collega's hadden mij al min of meer ingelicht over hoe onze leidinggevende zou zijn. Maar dat ik me ook niet door hen moest laten beïnvloeden, dat ik mijn eigen mening maar moest vormen. Nou, na een paar maanden wist ik eigenlijk al genoeg.

Toen het de spuigaten uit begon te lopen hebben mijn collega's weer een gesprek met de directie aangevraagd en nu vroegen ze mij ook mee. Ik heb dit gedaan. Het leek erop (volgens mijn 'aardige' collega's) dat dit toch wel meer impact had, dat een nieuweling ook dezelfde problemen ondervindt. Nu is het ook nog zo dat ik een goede band heb met de commercieel directeur dus dat helpt ook wel mee. Ik ben ook persoonlijk gevraagd om een en ander te vertellen enzo. En dat doe ik graag, ik vrees niet voor mijn baan.

Ons geval krijgt nu een laatste kans op een andere afdeling, in de buurt bij de directie, waar hij goed gecontroleerd kan worden. Hij heeft in deze functie niks meer met ons te maken, en gelukkig maar..
Controle is er hier ook vrijwel niet. Ik hoop gewoon dat het allemaal wel goed komt maar ik ben hem echt liever kwijt dan rijk. Andere collega's werken eigenlijk niet zoveel met hem samen, ik ben de enige met wie hij veel te maken heeft. Het zal wel zijn omdat ik veel jonger ben dan het personeel hier, de baas is bijvoorbeeld 36 en hij iets van 52 of zo. Ging hij op een dag gewoon de directeur staan uitkafferen over zijn leeftijd :'). Als directeur had ik dat bijvoorbeeld al lang niet meer gepikt.

Nu ik eraan denk heeft hij wel vaker van dat soort stunts uitgehaald, waarom hebben ze hem eigenlijk niet al ontslagen? Wel handig trouwens dat je collega op die manier uit je omgeving is verdwenen. :P
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 02:43:53 #48
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_85535384
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 02:33 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Controle is er hier ook vrijwel niet. Ik hoop gewoon dat het allemaal wel goed komt maar ik ben hem echt liever kwijt dan rijk. Andere collega's werken eigenlijk niet zoveel met hem samen, ik ben de enige met wie hij veel te maken heeft. Het zal wel zijn omdat ik veel jonger ben dan het personeel hier, de baas is bijvoorbeeld 36 en hij iets van 52 of zo. Ging hij op een dag gewoon de directeur staan uitkafferen over zijn leeftijd :'). Als directeur had ik dat bijvoorbeeld al lang niet meer gepikt.

Nu ik eraan denk heeft hij wel vaker van dat soort stunts uitgehaald, waarom hebben ze hem eigenlijk niet al ontslagen? Wel handig trouwens dat je collega op die manier uit je omgeving is verdwenen. :P
Tsja, ik heb weinig te vrezen. Ik ben jong (26), weet nu al meer van het vakgebied dan mijn leidinggevende/collega en wordt als potentieel leidinggevende gezien door de directie. Verder heb ik al aanbiedingen van andere werkgevers op zak en weet de directie dat ik misschien in de toekomst wel weer terug wil naar Brabant. Ik werk momenteel in de Achterhoek, het is daar niet makkelijk om aan goed personeel te komen. Dus als puntje bij paaltje komt denk ik eigenlijk dat ze liever die oude (dure) en nutteloze man laten vertrekken dan mij. Maar dit is puur mijn gedachte, ik zou er uiteraard ook naast kunnen zitten.

De directeur uitkafferen is iets dat je sowieso niet moet doen, hoe stom kun je zijn. Dat de directeur het ook pikt is zeker vreemd, heeft jullie werkdebiel soms krediet opgebouwd?
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 03:10:35 #49
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_85535590
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 02:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Tsja, ik heb weinig te vrezen. Ik ben jong (26), weet nu al meer van het vakgebied dan mijn leidinggevende/collega en wordt als potentieel leidinggevende gezien door de directie. Verder heb ik al aanbiedingen van andere werkgevers op zak en weet de directie dat ik misschien in de toekomst wel weer terug wil naar Brabant. Ik werk momenteel in de Achterhoek, het is daar niet makkelijk om aan goed personeel te komen. Dus als puntje bij paaltje komt denk ik eigenlijk dat ze liever die oude (dure) en nutteloze man laten vertrekken dan mij. Maar dit is puur mijn gedachte, ik zou er uiteraard ook naast kunnen zitten.

De directeur uitkafferen is iets dat je sowieso niet moet doen, hoe stom kun je zijn. Dat de directeur het ook pikt is zeker vreemd, heeft jullie werkdebiel soms krediet opgebouwd?
Ik zou het echt niet weten. Zover ik weet heeft hij verder niks met dat bedrijf te maken. Het zal wel iets te maken hebben met het niet aan werknemers kunnen komen, hoewel zijn werk makkelijk door mij of iemand anders gedaan kan worden.

Bij dat soort gevallen denk ik wel dat ze de jongere werknemer eerder zouden houden. Het scheelt voor het bedrijf aan kosten en jongere mensen zijn vaak soepeler in de omgang.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 03:52:17 #50
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_85535970
Een tijdje geleden werkte ik in de jeugdzorg. Nu nog steeds, maar ik heb inmiddels een andere baan.
In die baan lag ik lekker in het team (wat dus onder mijn bewind werkte) en mijn baas vertrouwde mij in alles. Daar was ik eindverantwoordelijk voor een groep jongeren in de tienerleeftijd. Dit zijn zmlk/zmok/normale jongeren met de overeenkomst een vreselijke thuissituatie te hebben waardoor zij uit huis zijn geplaatst (dit voor hun eigen bescherming).

Echter deze eindverantwoordelijkheid deelde ik met mijn collega, welke al wat langer daar werkte. Dus wij runden met zijn tweeën een team van spw’ers, sph’ers en mwd’ers. Constructie = baas – mijn collega en ik – acht teamleden.

Maar… zo geschiedde, mijn collega was vaak kritisch (niet opbouwend), maar dit beperkte zich tot de vergaderingen in het begin. In deze teamoverleggen, moest ik vaak mede een beslissing nemen over een zorgplan, uithuisplaatsing, onder toezichtstelling, oudercontacten en was ik volledig eindverantwoordelijk voor contacten met Bureau Jeugdzorg, scholen, werkgevers van de jongeren… mijn collega was het baken voor de ouders.

Meestal als ik een strategie uitstippelde was mijn collega kritisch. Na er een half jaar op te hebben zitten, werd ze soms ronduit vijandig. Volgens mij kwam dit gedeeltelijk door haar gevoel van senioriteit (twintig jaar ouder), superioriteit (ze werkte er langer), waarbij ik in een functie volledig gelijk aan de hare (inclusief betaling – dat had ik handig gespeelt bij de onderhandelingen in het aannamegesprek, het gesprek na het sollicitatiegesprek) toch duidelijk inferieur ben aan haar…

Jaloezie…!

Deze vijandigheid is meermaals met ons drieën besproken mijn baas (hoofd Utrecht), en ons tweeën. Met van haar kant geen inbinding in de zin van haar gedrag en opstelling jegens mij. Iedere keer als er een voorval was, besprak ik dit met haar, erna met mijn baas en enkele keren met de P&O.

In alles dacht ik ondanks de onhandige situatie dat de ‘goodwill’ de mijne was. Mede door mijn (al zeg ik het zelf) professionele en geduldige opstelling naar haar toe en het maken van de goede keuzen in de volgorde van zoeken naar communicatie en oplossing.

Fout.

Op een dag, terwijl ik iets eerder op de groep was en wij toevallig (iets wat niet heel vaak het geval was) samen moesten werken, kwam zij iets later door een file. Ik zat met een meisje (lees: een misbruikt jong meisje van 13) op de groep en gaf haar staande wat wiskunde bijles op het whiteboard. De rest van de groep was buiten op een afgesloten terrein aan het voetballen. Mede dóór mijn collega was ik alleen (niet expres, maar alsnog). Hierdoor viel zij boos uit naar mij… IN HET BIJZIJN van het meisje.

Fataal voor je positie in een groep als deze…!

Lange tijd was ik door DIT voorval de grip op de groep (individuele jongeren viel mee) gedeeltelijk kwijt. In die periode diende mijn collega een soort motie van wantrouwen tegen mij in en heeft de ouders van het kind ingelicht (!).

FATAAL!

Uit de kluis van de stichting van een andere locatie, was geld weg, ik kwam ook vaak daar om supervisie te geven en in vakantieperioden om taken tijdelijk over te nemen. Van die kluis had ik niet een sleutel, terwijl er meerdere zijn die dat wel hebben. Om dat kort te laten viel de verdenking op mij. Nog nooit heb ik iets anders gestolen dan een paar pakjes kauwgom van mijn pa, toen ik heel jong was.

SUPERFATAAL!

Ik werd op non-actief gezet. Advocaat, aanvechten… allemaal had het geen zin meer. Uiteindelijk wil je er geeneens meer werken. Ik had na een maand een gloednieuwe baan en ben zeer tevreden!!! Dus ik heb geen medelijden met mijzelf. Toch vond ik dat vreselijk. En ik heb het donkerbruine vermoeden, dat mijn ex-collega daar meer van weet!

SEKREET!

SERPENT!
Life's often a bitch, cherish your bitch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')