abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85527120
Naar aanleiding van een incident dat afgelopen week plaatsvond tijdens m'n werk, heb ik besloten dit topic te openen.

Allereerst, het voorval:

Ik werk nu 3 maanden in de thuiszorg, als vakantiekracht Huishoudelijk Verzorgende. Dit houdt in dat ik bij de mensen thuis hun huis op orde maak, dingen voor ze doe die ze zelf niet meer kunnen en ze gezelschap houdt, aangezien het vaak erg eenzame mensen zijn. Dit werk doe ik met plezier, had nooit verwacht dat het zo leuk zou zijn. Geen enkele keer problemen of klachten gehad, helemaal niks. Tot vorige week..

Het begon al eerder. 2 Weken geleden moest ik naar een mevrouw. Ik ga daar dus heen op de afgesproken tijd en bel aan. Mevrouw doet de deur zover open dat ik alleen haar gezicht kan zien.
Ik: Hi, ik ben *naam* van *naam thuiszorgbedrijf*
Het bleef stil.
Ik: Ik kom u vandaag helpen?
Zij, op dezelfde chagrijnige toon als de rest van het gesprek: Dat gaat niet door!
Ik: Oh, heeft u afgebeld dan, want ik heb niks doorgekregen?
Zij: Nee, daar had ik geen zin in. En ik heb ook geen zin in hulp, daaag.

En mevrouw gooit zo de deur in m'n gezicht dicht. Nouja, ik naar kantoor gebeld, verhaal verteld en te horen gekregen dat ik dan gewoon naar huis kon gaan en dat zij het verder wel regelden met die vrouw. Nou prima. Laat dat wijf maar barsten dan, die zou ik toch nooit meer zien.
Dacht ik.

Paar dagen later krijg ik mijn rooster binnen voor de week erna (dat was dus vorige week). En wat denk je, ik moet weer naar die vrouw toe. Nouja goed, iedereen kan weleens chagrijnig zijn, dus ik zou het gewoon nog een keer proberen.

Dus ik daar vorige week weer heen, ik bel aan, mevrouw doet open.
Ik: Hi, ik ben *naam* van *naam thuiszorgbedrijf*
Zij; Ja dat weet ik.
Ze liet me binnen, gelukkig al wat meer terrein veroverd dan de vorige keer.
Ik: Hoe is het met u?
Zij: Wat gaat jou dat aan?
Ik dacht, nou, dat begint al goed.. Laten we op het beste hopen de komende drie uur.

Enfin, ik ging dus doen wat ik moest doen, het huis aan kant maken.
En nu komt het:

Ik was bezig met stoffen, op dezelfde manier als dat ik al 3 maanden doe en waar ik nooit klachten over gekregen heb.
Die vrouw die stond me de godganse tijd op m'n vingers te kijken, daar werd ik al geïrriteerd van. Heb me daar niks van aangetrokken verder, dat soort mensen zitten er wel vaker tussen.
Maar het bleef niet bij kijken.. Ik was nog geen 5 minuten binnen en toen begon het al.
"Jezus, jij kan echt niet poetsen."
Gewoon negeren, doorgaan.
"Wat heb ik nou weer aan zo'n hulp."
Inhouden en negeren.
"Je doet ook alles maar half, jezus"
Toen werd ik toch even boos en liet ik haar weten dat ik nog geen enkele klacht gehoord had, van niemand niet. Als antwoord kreeg ik daarop dat zij er zeker wel eentje had. Ik heb m'n reactie maar ingeslikt en ben weer verdergegaan met waar ik mee bezig was.
"Je moet dat niet zus, maar zo doen!"
Zucht.
"Ik kan het echt net zo goed zelf doen he?!"

En na deze opmerking barstte de bom. Ik stond me al een half uur in te houden met al haar kutopmerkingen (de helft heb ik niet eens opgeschreven hier) en dit was de laatste druppel.
Ik heb mevrouw gezegd dat ze het dan maar lekker zelf moet doen, dan hoeft ze ook niet alle afstanden 2x te lopen aangezien ze alles wat ik doe 2x controleert en dan heeft ze in ieder geval geen enkele klacht.

Toen was ze even stil. Niet echt heel professioneel misschien, maar ik stond echt te trillen van woede. Ik kan veel hebben, maar er is een grens. Ik stond ook echt op het punt om gewoon te gaan, maar ik heb de eer aan mezelf gehouden en ben gebleven. Ik hoorde haar wel nog mompelen "Je zegt wel dat ik je controleer, maar dat is nog hard nodig ook."
Ik heb me daarna verbeten en heb de tijd daar uitgezeten. Vervolgens heb ik meteen naar kantoor gebeld en gezegd wat er voorgevallen was. Daar vonden ze het ook belachelijk en ik hoef er nu dus niet meer heen.

Om een lang verhaal kort te maken: Ik werk in de thuiszorg, ga naar een vrouw die de deur in m'n gezicht dichtgooit. Vervolgens moet ik er een week later weer heen om me 3 uur lang af te laten zeiken en daar was ik woedend om.

Nu mijn vraag aan jullie:

Wat is het meest belachelijke dat je op je werk hebt meegemaakt en hoe heb je daarop gereageerd?
Dit kan zowel positief belachelijk als negatief belachelijk zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door fairytalessuck op 20-08-2010 22:59:50 ]
Out of sentimental gain I wanted you to feel my pain, but it came back in return to sender.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:59:08 #2
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_85527305
Managers.
En toen was er niets!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:59:57 #3
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_85527327
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:59 schreef IemandNiemand het volgende:
Managers.
Nog erger, Franse managers :r
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:00:10 #4
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_85527341
in de horeca gewerkt bij een restaurant, daarnaast moest ik samen met 2 andere jongens de tuin onderhouden.

Het daaropvolgende seizoen was ik echter alleen(als jongen zijnde), dus kreeg ik de horecawerkzaamheden en de tuin op mijn bord. Vervolgens werden mijn collega's kwaad op mij dat ik ze niet genoeg kon helpen bij het schoonmaken van de toko, na dit een aantal keren geslikt te hebben ben ik de 4de keer met de melding: " kuthoeren!" naar huis gegaan.

De dag erna waren ze poeslief.
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
pi_85527422
Niet, ik heb een 'tart-mij-niet' kop
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_85527449
Meest belachelijke dingen op me werk... Dat zijn meestal (rare) vragen van klanten. Zoals: Gaat deze trap/lift naar boven...
Waarop dan meestal antwoord voor de trap: Dat hangt ervan af waar je staat, sta je boven. Dan gaattie naar beneden en sta je onder, dan gaattie naar boven.
Lift: Nee, meneer/mevrouw onze lift gaat alleen naar links en rechts.
pi_85527467
Niet Nederlands sprekende mensen die een poging tot het spreken van nederlands doen en daarna boos worden omdat je ze niet kunt verstaan. Dat ze geen nederlands kunnen dat is niet zo erg maar het zijn mensen die al jaren hier wonen. Naar mijn mening moet je in een paar jaar tijd echt wel genoeg tijd hebben besteed aan de taal van het land om jezelf een klein beetje te kunnen uitdrukken. Eigenlijk zou je het zelfs al goed moeten kunnen spreken vóórdat je er naar toegaat. Dit kwam dus meerdere keren op een dag voor. :{
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:03:15 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85527473
Dat verhaal uit de OP komt me bekend voor. Ik werkte eens in een verzorgingstehuis en toen moest ik ook kamers van bewoners schoonmaken. En toen zat er ook een keer een vrouw in haar stoel achter me die alles wat ik deed zat te bekritiseren: "Volgens mij heb je dit nog niet gedaan.", "Dat moet je niet met dat schoonmaakmiddel doen, hoor!" etc.

Veel bejaarden zijn gewoon zeikerds, maar eigenlijk moet je medelijden met ze hebben: ze zijn gewoon jaloers op jou. Jouw hele toekomst ligt nog voor je open en voor hen is het allemaal voorbij.
Niet meer actief op Fok!
pi_85527620
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:03 schreef Viking84 het volgende:
Dat verhaal uit de OP komt me bekend voor. Ik werkte eens in een verzorgingstehuis en toen moest ik ook kamers van bewoners schoonmaken. En toen zat er ook een keer een vrouw in haar stoel achter me die alles wat ik deed zat te bekritiseren: "Volgens mij heb je dit nog niet gedaan.", "Dat moet je niet met dat schoonmaakmiddel doen, hoor!" etc.

Veel bejaarden zijn gewoon zeikerds, maar eigenlijk moet je medelijden met ze hebben: ze zijn gewoon jaloers op jou. Jouw hele toekomst ligt nog voor je open en voor hen is het allemaal voorbij.
Ik heb wel eens bij mijn oma gezeten terwijl er een schoonmaakster was. Soms kan ik me het enigszins voorstellen dat er wat te klagen valt. (radio en laptop afnemen met een kletsnatte doek/deuren schoonmaken met schuurmiddel. :')_! ) Maar dit zal wel een uitzondering zijn want bejaarden kunnen idd erg zeiken. :Y
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:08:05 #10
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_85527665
Ik werk op afdeling HRM en toen hadden ze het briljante idee om een printer waar de halve bovenverdieping op moet printen precies achter onze werkplek te zetten (open kantoor). Hierdoor zouden dus constant mensen achter ons staan die op onze beeldschermen kunnen kijken en gesprekken kunnen horen... Lekker vertrouwelijk is personeelszaken dan nog.. om het dan nog niet te hebben over het lawaai en de schadelijke stoffen die de printer uitstoot.

Gelukkig is dit uiteindelijk niet doorgegaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Luxuria op 20-08-2010 22:31:18 ]
All she wants and needs is just a little taste..
pi_85527770
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:59 schreef IemandNiemand het volgende:
Managers.
Offtopic, maar ik kan het niet laten.....

quote:
Een man is verdwaald met zijn heteluchtballon. Gelukkig ziet hij in een hoog kantoorgebouw op de bovenste verdieping een man bij een open raam zitten. Dus hij daalt een stuk en roept naar de man:
“Ik probeer mijn route te bepalen naar mijn landingsplaats, maar ik ben afgedwaald. Ik had afgesproken om over een half uur te landen en er staan daar mensen mij op te wachten. Weet u waar ik ben?”
De man antwoordt: “Jazeker. U bevindt zich in een heteluchtballon!”

“U moet wel een systeembeheerder zijn,” zegt de ballonvaarder.
“Klopt. Hoe weet u dat?” reageert de man.
“Wat u zegt, is technisch juist. Maar ik heb níéts aan de informatie. Ik ben nog steeds verdwaald.”

Zegt de man in het kantoorgebouw: “Dan moet u wel een manager zijn: u heeft geen idee waar u bent, u heeft geen flauwe notie waar u naartoe moet, bovendien heeft u iets beloofd wat u niet waar kan maken en u verwacht dat ik het voor u oplos. U verkeert nog in dezelfde omstandigheden als vóór dat ik u ontmoette, maar op de een of andere manier is het nu mijn schuld!”
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:15:42 #12
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_85527917
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:10 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:

[..]

[..]

Die is echt goed :9
All she wants and needs is just a little taste..
pi_85527994
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:10 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:

[..]

[..]

Dat is een goede. :D
pi_85528076
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:08 schreef Luxuria het volgende:
Ik werk op afdeling HRM en toen hadden ze het briljante idee om een printer waar de halve bovenverdieping op moet printen precies achter onze werkplek te zetten (open kantoor). Hierdoor zouden dus constant miensen achter ons staan die op onze beeldschermen kunnen kijken en gesprekken kunnen horen... Lekker vertrouwelijk is personeelszaken dan nog.. om het dan nog niet te hebben over het lawaai en de schadelijke stoffen die de printer afstoot.

Gelukkig is dit uiteindelijk niet doorgegaan.
Zo heb ik ook gezeten, allemaal vertrouwelijke en politiek gevoelige info op mijn beeldscherm, en me dan zo neerzetten dat het halve gebouw achter mij langs moet. En het dan raar vinden als er dingen "uitlekken". Ik kan snel klikken, maar niet met de snelheid van het licht, ik heb geen ogen in mijn rug en als je toch 20 mensen per minuut langs hoort komen reageer je op een gegeven moment niet meer.
Ik heb het ze voorspeld, gezegd en nog een keer gezegd en vervolgens was het toch mijn schuld. Of ik niet op kon letten als ik aan het werk was :')

Doei :W
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_85528114
Oh zoveel meegemaakt dat is het fijne van in de zorg werken.

* Mannen die je lastig vallen (zuster ik het iets voor je)
* Beschuldigd worden van het stelen van geld (door een patient)
* Rollator die mijn schenen flink ramde (de vrouw was dement dus wist ook niet echt wat ze aan het doen was, maar het werd wel even zwart voor mijn ogen van de pijn)

* Ook nog in de horeca gewerkt, daar zijn opmerkingen als 'zo dat ziet er lekker uit en het eten ook' ( :') ) niet zo zeldzaam
En zo kan ik nog wel even doorgaan
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:47:21 #16
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_85529092
Goed topic :)
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_85529424
TS is poetsvrouw :')
This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at party's, from 9 till 7 in the morning.
pi_85529480
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:55 schreef _Fonz het volgende:
TS is poetsvrouw :')
Ik doe tenminste nog iets voor een ander, kun je van veel mensen niet zeggen. Ik ken niemand die zijn hele zomervakantie opoffert om in de thuiszorg te gaan werken.
En ik ben helemaal geen 'poetsvrouw', lees eerst eens wat verder dan je neus lang is voordat je met zo'n achterlijke kutopmerking komt.
Out of sentimental gain I wanted you to feel my pain, but it came back in return to sender.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:02:08 #19
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_85529652
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:56 schreef fairytalessuck het volgende:

[..]

Ik doe tenminste nog iets voor een ander, kun je van veel mensen niet zeggen. Ik ken niemand die zijn hele zomervakantie opoffert om in de thuiszorg te gaan werken.
En ik ben helemaal geen 'poetsvrouw', lees eerst eens wat verder dan je neus lang is voordat je met zo'n achterlijke kutopmerking komt.
Oeps had ik toch ff de verkeerde post gequote. :')
Dit dus.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_85529653
baas die alles wat je fout doet aan iedereen doorverteld en er eindeloos over doorgaat zo irritant....
or ur gone
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:04:52 #21
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_85529736
Haha mijn oma kaffert ook altijd over de thuiszorg :@ maar idd bejaarden kunnen flink zeiken, mijn oma heeft er ook n handje van ;)
pi_85529813
Inderdaad managers die niet weten waar ze het over hebben, de werknemers hierdoor onmogelijke opdrachten geven, de klachten hierover negeren, en uiteindelijk diezelfde werknemers de schuld geven als het inderdaad misgaat.
Kansloos.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:13:02 #23
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_85530023
Zo herkenbaar :@ Sommige cliënten zijn echt zeikerds.
Ik ben lelijk.
pi_85530164
Ik werk af en toe in een winkel als plaatsvervangend bedrijfsleider. We verkopen onder andere ijsjes uit een vriezer en als het druk is staan er wel eens rijen bij de kassa's.

Een meneer (met zijn zoontje van een jaar of 9 bij zich) vond dat hij te lang moest wachten bij de kassa en liep zonder te betalen met de ijsjes de winkel uit. Ik werd hierop geattendeerd en ging er natuurlijk achteraan. Hele discussie gehad met die vent waarbij hij het ijsje boven zijn hoofd hield buiten mijn bereik ( :') ). Uiteindelijk zijn ijsje uit zijn handen gerukt en ook het ijsje van het jongetje mee terug genomen (super zielig, maar ja...). Wat een voorbeeld ben je dan als vader zeg...
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_85531011
Achterlijke dingen...hmmm neee....
Ik snap TS wel. heb weleens eens partime in een bejaardenhuis gewerkt ( voornamelijk restaurant, maar ook poetsen in kamers ).
Uiteraard zitten er ook wel aardige mensen bij die gewoon gezelligheid nodig hebben.
Maar inderdaad zoiets wat ts heeft meegemaakt niet.
Overigens wel:
Leuke, maar traumatiserend .. jaa.
We hadden iemand die nogal "vrij" was in de ochtend rond te lopen door te gangen, dus ja dan heb ik denk ik genoeg gezegd :X
Bleh!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')