Naar aanleiding van een incident dat afgelopen week plaatsvond tijdens m'n werk, heb ik besloten dit topic te openen.
Allereerst, het voorval:
Ik werk nu 3 maanden in de thuiszorg, als vakantiekracht Huishoudelijk Verzorgende. Dit houdt in dat ik bij de mensen thuis hun huis op orde maak, dingen voor ze doe die ze zelf niet meer kunnen en ze gezelschap houdt, aangezien het vaak erg eenzame mensen zijn. Dit werk doe ik met plezier, had nooit verwacht dat het zo leuk zou zijn. Geen enkele keer problemen of klachten gehad, helemaal niks. Tot vorige week..
Het begon al eerder. 2 Weken geleden moest ik naar een mevrouw. Ik ga daar dus heen op de afgesproken tijd en bel aan. Mevrouw doet de deur zover open dat ik alleen haar gezicht kan zien.
Ik: Hi, ik ben *naam* van *naam thuiszorgbedrijf*
Het bleef stil.
Ik: Ik kom u vandaag helpen?
Zij, op dezelfde chagrijnige toon als de rest van het gesprek: Dat gaat niet door!
Ik: Oh, heeft u afgebeld dan, want ik heb niks doorgekregen?
Zij: Nee, daar had ik geen zin in. En ik heb ook geen zin in hulp, daaag.
En mevrouw gooit zo de deur in m'n gezicht dicht. Nouja, ik naar kantoor gebeld, verhaal verteld en te horen gekregen dat ik dan gewoon naar huis kon gaan en dat zij het verder wel regelden met die vrouw. Nou prima. Laat dat wijf maar barsten dan, die zou ik toch nooit meer zien.
Dacht ik.
Paar dagen later krijg ik mijn rooster binnen voor de week erna (dat was dus vorige week). En wat denk je, ik moet weer naar die vrouw toe. Nouja goed, iedereen kan weleens chagrijnig zijn, dus ik zou het gewoon nog een keer proberen.
Dus ik daar vorige week weer heen, ik bel aan, mevrouw doet open.
Ik: Hi, ik ben *naam* van *naam thuiszorgbedrijf*
Zij; Ja dat weet ik.
Ze liet me binnen, gelukkig al wat meer terrein veroverd dan de vorige keer.
Ik: Hoe is het met u?
Zij: Wat gaat jou dat aan?
Ik dacht, nou, dat begint al goed.. Laten we op het beste hopen de komende drie uur.
Enfin, ik ging dus doen wat ik moest doen, het huis aan kant maken.
En nu komt het:
Ik was bezig met stoffen, op dezelfde manier als dat ik al 3 maanden doe en waar ik nooit klachten over gekregen heb.
Die vrouw die stond me de godganse tijd op m'n vingers te kijken, daar werd ik al geïrriteerd van. Heb me daar niks van aangetrokken verder, dat soort mensen zitten er wel vaker tussen.
Maar het bleef niet bij kijken.. Ik was nog geen 5 minuten binnen en toen begon het al.
"Jezus, jij kan echt niet poetsen."
Gewoon negeren, doorgaan.
"Wat heb ik nou weer aan zo'n hulp."
Inhouden en negeren.
"Je doet ook alles maar half, jezus"
Toen werd ik toch even boos en liet ik haar weten dat ik nog geen enkele klacht gehoord had, van niemand niet. Als antwoord kreeg ik daarop dat zij er zeker wel eentje had. Ik heb m'n reactie maar ingeslikt en ben weer verdergegaan met waar ik mee bezig was.
"Je moet dat niet zus, maar zo doen!"
Zucht.
"Ik kan het echt net zo goed zelf doen he?!"
En na deze opmerking barstte de bom. Ik stond me al een half uur in te houden met al haar kutopmerkingen (de helft heb ik niet eens opgeschreven hier) en dit was de laatste druppel.
Ik heb mevrouw gezegd dat ze het dan maar lekker zelf moet doen, dan hoeft ze ook niet alle afstanden 2x te lopen aangezien ze alles wat ik doe 2x controleert en dan heeft ze in ieder geval geen enkele klacht.
Toen was ze even stil. Niet echt heel professioneel misschien, maar ik stond echt te trillen van woede. Ik kan veel hebben, maar er is een grens. Ik stond ook echt op het punt om gewoon te gaan, maar ik heb de eer aan mezelf gehouden en ben gebleven. Ik hoorde haar wel nog mompelen "Je zegt wel dat ik je controleer, maar dat is nog hard nodig ook."
Ik heb me daarna verbeten en heb de tijd daar uitgezeten. Vervolgens heb ik meteen naar kantoor gebeld en gezegd wat er voorgevallen was. Daar vonden ze het ook belachelijk en ik hoef er nu dus niet meer heen.
Om een lang verhaal kort te maken: Ik werk in de thuiszorg, ga naar een vrouw die de deur in m'n gezicht dichtgooit. Vervolgens moet ik er een week later weer heen om me 3 uur lang af te laten zeiken en daar was ik woedend om.
Nu mijn vraag aan jullie:
Wat is het meest belachelijke dat je op je werk hebt meegemaakt en hoe heb je daarop gereageerd?
Dit kan zowel positief belachelijk als negatief belachelijk zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door fairytalessuck op 20-08-2010 22:59:50 ]
Out of sentimental gain I wanted you to feel my pain, but it came back in return to sender.