quote:
Op zondag 22 augustus 2010 12:55 schreef Mwanatabu het volgende:Dit was dus de HELE mondelijke werkinstructie voor een proces wat heel nauw luisterde omdat het consequenties kon hebben voor de lokale politiek en waarop 386 uitzonderingen waren.
Kwartier later:
Ik: Ok, klaar.
Zij: Ik controleer wel even.
Ik: Ja graag.
Zij: *pakt stapeltje wat ze zelf gedaan had*
Ik: Uh, dat is...
Zij: Ja ssst, ik moet me concentreren!
Ik: *piep* Ok...
Zij even later: Je bent dit en zo vergeten.
Ik: Uh, dat stapeltje had ik niet gedaan.
Zij: JA DAT IS HET PROBLEEM, DAT JE HET NIET GEDAAN HEBT!!!

Ik was toen nog niet zo assertief

Is trouwens dezelfde betrekking waarin er naar me geschreeuwd werd toen ik een stapeltje werk weggewerkt had: "Waaat!?!? Dat is onze hele werkvoorraad!!!"
Ik heb nog een mooie...
Eerder legde ik uit dat ik dus ergens werkte, waar ik na een nare tijd op non-actief gesteld was...
Overal hadden ze commentaar op, maar ik moest uiteindelijk wel komen werken; op het hoofdkantoor op het archief, om achterstallig werk te ordenen en te behandelen.
Personeelsgegevens, fiscale data, nummerieke data, belastinggegevens etc.
Op deze afdeling werkten dus zes (!) mensen. Met mij erbij zeven. Het ging om papierwerk, dat opgestapeld vanaf de grond, tot mijn navel kwam. Maar ik heb serieus talent voor ordenen, en ik kan het nog retesnel ook. Toch heb ik geen diploma als belmiep, secretaris of archivaris.
Ze stippelden uit dat ik waarschijnlijk minstens zes weken zoet zou zijn met die stapel "ingewikkelde documentatie" af te handelen. Dit was dan nog coulant geschat zeiden ze erbij, want: "...je doet er zes weken over als je het al net zo snel kan als ons...., dus waarschijnlijk doe je er langer over..."
PRIMA.
Dus ik aan de slag:
- Nadenken over mijn aanpak --- 5 minuten.
- Eerst alles op tijd / datum gesorteerd --- 1 uur.
- Vervolgens per dag het op alfabet gesorteerd --- iets sneller dan bovenstaand --- 30 minuten.
- Vervolgens de documenten in de computer verwerken --- 4 uur.
- Daarna alles precies per klant & cliënt archiveren --- 3 uur.
* Om 16:30u. werd ik geacht naar huis te gaan, niemand hield mij echt inde gaten in mijn cubicle (soort open hokje), dus ik was net niet helemaal klaar op dat moment. Ik zei ik blijf nog een kwartier / half uur. De volgende dag werd ik dus geacht weer te komen.
"Zes weken werk", gedaan in één enkele dag werken; ZONDER ERVARING...
Volgende dag:
Mijn tijdelijke baas: "...wil het een beetje opschieten met dat werk?"
Ik: "...klaar, hoor."
Hij: "Wanneer heb je het klaar?"
Ik: "...ik? Nu... ehm...gisteren (?)... daarom bleef ik nog een kwartiertje om het even af te maken.
Hij: "Even af te maken... afraffelen zeker, of niet?
Ik: "Nee, alles klopt, ik was... precies...!"
Hij "KLAAR?!?!?!?!?!?, dat kan niet..." Dus hij pakt mijn bestanden erbij en gaat een uur ofzo controleren terwijl ik koffie drink en een beetje niets zit te doen.
Hij wederom: "...ja, ehm... dat heb je wel....... ehm...... goed en correct gedaan... dus!..."
Ik zie hem denken: "...das een flater, doet die knul ons werk in een fractie van de tijd waarin wij het doen..."
Dus hij ging toen even kijken wat ik verder kon doen.........
Hij zet mij vervolgens maar aan het actuele bestand en laat mij mn gang gaan...
Een vrouwelijke collega: ".... doe maar rustig aan, want je hebt de tijd!"
Dit is echt géén stoerdoenerij ofzo. Ik ga ervan uit dat ik met de weinige ervaring op dat gebied, zeker trager ben dan sommigen. Ik wil juist NIET beweren dat ik zo snel was... zij zijn zo langzaam!!!
Dus ik krijg een gelijke stapel als die miep met actueel materiaal...
Zij: "... is pittig hoor, doe maar rustig aan, anders maak je fouten..."
Ik: "nou ik ga gewoon rustig (supertraag met twee vinger in mijn neus) beginnen, ik zie wel...

Goed dus ik ben ruim twee uur bezig... KLAAR
Ik tegen Miep: ".....voila.... KLAAR...!"
Zij: "...dat kan niet, doe het nog maar een keer over, want dat kan nooit kloppen..."
Dus ik denk: "FUCK YOU BITCH", en ik ben de hele dag gaan patiencen.
Volgende dag:
Zij tegen mij: "...ben je een beetje aan het opschieten,wil het lukken?"
Ik: "Ik was gisteren al klaar!"
Zij: "Heb je jezelf ook gecontroleerd, dan?"
Ik: "NEE".
Dus zij mijn hele werk controleren...
Wat bleek nou, de dag ervoor toen ik klaar was met mijn helft, was zij net klaar met haar email beantwoorden (lees: 10 emails, met content als; in het vervolg is de lunch in een andere ruimte / we hebben een nieuwe directeur / wie wil tweede kerstdag bereikbaar zijn voor "noodgevallen rondom het archief"

/ wie organiseert volgend jaar het personeelsuitje.)
Iets wat ik ook deed, maar dan tijdens mijn werken. Ik kan je op een blaadje geven dat die mensen gewoon op hun 11en30st die shit doorwerken, want anders zijn ze te vroeg klaar... zijn ze allen geregeld vroeg klaar, en is er geen werk meer te doen, vliegen er natuurlijk één of meerderen de laan uit.
EFFICIËNTIE, HO MAAR
Ze dachten mij weken nodig te hebben in het archief, ze lieten mij de weken erna gewoon thuis blijven... zij regelden dat wel met P&O, ik hoefde niet te vertellen dat ik niet kwam, met een vraag of ik aub niets tegen de P&O zou zeggen (het was hun archief), dit vroegen ze met een doorzichtig smoesje...
JA, IK HOU MIJN BEK WEL...
Misschien betekend dit dat, ofwel mensen in dat kantoor gewoon uit hun neus vreten en een uur doen over een mailtje, en een uur doen over wat een vijfjarige in 10 minuten kan (mensen doen met zes man het werk van twee) of ze zijn te stom voor hun eigen vak...
Vraag ik me wel af: is dit ook zo in de rest van Nederland / de zakelijke wereld???
[ Bericht 2% gewijzigd door TeaserRay op 23-08-2010 15:50:39 ]