quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:54 schreef BII het volgende:
Je bent de held van Almelo! Morgenavond overal gratis bier.
Heb even zitten zoeken,quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:55 schreef murp het volgende:
kan je niet een telefoon nummer bellen als je kindermishandeling vermoed?
Kom hier nooit woon zelf in Almere volgens de buurt bellen ze maandelijks de politie.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:55 schreef murp het volgende:
kan je niet een telefoon nummer bellen als je kindermishandeling vermoed?
Zal morgen weleens wat polhoogte nemen hier in de buurt hoe en wat allemaal. Wellicht bel ik dan wel even.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:58 schreef Bonzoo het volgende:
[..]
Heb even zitten zoeken,
Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK).
Alle AMK's zijn bereikbaar via het landelijke telefoonnummer: 0900 - 123 123 0 (¤ 0,05 per minuut).
Ik mag toch aannemen dat de politie deze melding ook doorspeelt aan dit soort instanties.quote:
Wtfquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:01 schreef ukga het volgende:
Heb een keer 112 gebeld. Was een kind van een talut afgekankert met zijn fiets. hele gezicht lag open. Kreeg ik te horen; is het levensbedreigend?
-Uhm ja weet ik veel, ik ben geen arst![]()
Kan ie nog lopen?
-ehm ja dnek het?
ja dan sturen we geen ambulance, breng hem maar met een taxi
![]()
![]()
![]()
wtf is dit voor triest gejank?
--> kut 112
Ik denk dat je nog wel eens erg kunt schrikken hoe laks de politie met dit soort meldingen omgaat. Het zou me weinig verbazen als er na het weekend totaal niets meer mee wordt gedaan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:01 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat de politie deze melding ook doorspeelt aan dit soort instanties.
Zal morgen wel even bellen zodat ze in elk geval op de hoogte zijn.
Ga even offline lees het morgen wel verder. Ga even TV kijken
Blijkbaar niet, anders staan ze niet elke maand aan de deur.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:01 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat de politie deze melding ook doorspeelt aan dit soort instanties.
Zal morgen wel even bellen zodat ze in elk geval op de hoogte zijn.
Ga even offline lees het morgen wel verder. Ga even TV kijken
Sjezus.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:01 schreef ukga het volgende:
Heb een keer 112 gebeld. Was een kind van een talut afgekankert met zijn fiets. hele gezicht lag open. Kreeg ik te horen; is het levensbedreigend?
Kan ie nog lopen?
-ehm ja dnek het?
![]()
![]()
![]()
--> kut 112
Ja, kwam die slet me vertellen dat ik hem zelf maar moest brengen naar de VU.quote:
Gewoon grof spelen dan. "Nee ik breng hem niet, hij ligt op rijstrook 1 van de A2". Kijken hoe snel de politie/ambu er is.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:04 schreef ukga het volgende:
[..]
Ja, kwam die slet me vertellen dat ik hem zelf maar moest brengen naar de VU.
Ik zo; ja ik ben zelf op de fiets
-ja breng hem dan maar met een taxi
wtfje mag kennelijk alleen 112 bellen als iemand zijn hoofd er nét niet af ligt
2 x zelfs.quote:
Off-T: Spookrijders lijken me zo eng he om tegen te komen, gelukkig nog nooit gezienquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:04 schreef Bill_E het volgende:
de keren dat ik 112 heb gebeld:
1: Eigen been gebroken
2: Auto ongeluk voor de deur
3: Betrokken bij een auto ongeluk
4: Kleine brand waar ik langsreed
5: Spookrijder
Maar OT, ik zou jeugdzorg inschakelen.
Ja maar het was zeg maar een soort talut waar gen snelweg in de buurt was. dus dan staan ze naast de A9, maar daar lag dat joch nietquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:05 schreef nattermann het volgende:
[..]
Gewoon grof spelen dan. "Nee ik breng hem niet, hij ligt op rijstrook 1 van de A2". Kijken hoe snel de politie/ambu er is.
En dan krijg je een boete omdat je een gewonde in steek laat of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:05 schreef nattermann het volgende:
[..]
Gewoon grof spelen dan. "Nee ik breng hem niet, hij ligt op rijstrook 1 van de A2". Kijken hoe snel de politie/ambu er is.
Nee hoor. Je eigen veiligheid staat op nummer 1. Ook in zo'n situatie (al zou het überhaupt gebeurenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:11 schreef BELASTING het volgende:
[..]
En dan krijg je een boete omdat je een gewonde in steek laat of iets dergelijks.
Klopt, maar als je zelf niet in levensgevaar bent ben je verplicht om te bellen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:14 schreef nattermann het volgende:
[..]
Nee hoor. Je eigen veiligheid staat op nummer 1. Ook in zo'n situatie (al zou het überhaupt gebeuren)
In t verkeer is t volgens mij wel verplicht iemand te helpen die gewond is. Maargoed als de hulpdiensten weigeren weet ik niet of die nog geldt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:14 schreef nattermann het volgende:
[..]
Nee hoor. Je eigen veiligheid staat op nummer 1. Ook in zo'n situatie (al zou het überhaupt gebeuren)
Hulpplicht verzaaktquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:17 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Klopt, maar als je zelf niet in levensgevaar bent ben je verplicht om te bellen.
En toen kwam de politie, gaf hem een rotschop, hij werd wakker en reed weer verder?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:14 schreef Bonzoo het volgende:
Heb me arm dit jaar 2x ernstig gebroken en toen is er voor me gebeld en heb een keertje zelf gebeld toen ik een jongen naast ze scooter zag liggen.
Dat doe je toch ook? Je hebt het over in de steek laten van een gewonde. Als je belt, heb je voldaan aan je burgerplicht. Ik ga niet de autosnelweg oprennen om iemand anders te redden (als de situatie dit niet toelaat).quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:17 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Klopt, maar als je zelf niet in levensgevaar bent ben je verplicht om te bellen.
Bron.
Paar weken terug in Duitsland... lag een of andere zwerfster midden op de weg met een blik bier ernaast, allerlei auto's eromheen sturen, etc.quote:
Dat slaat nergens op, ik kan als leek niet goed beoordelen of iets levensbedreigend is... als ik bv. iemand op de weg zie liggen die helemaal niet meer reageert, bel ik 112 omdat ik als leek niet kan weten hoe ver die persoon tegen de dood aan zit. Zelfde voor onwelsituaties, dat kan ook goed misgaan. Laat de spoedeisende hulp maar beoordelen of de bezorgdheid terecht was, en dan liever 10 keer onterechte bezorgdheid dan 1 keer iemand dood door laksheid.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:04 schreef ukga het volgende:
[..]
Ja, kwam die slet me vertellen dat ik hem zelf maar moest brengen naar de VU.
Ik zo; ja ik ben zelf op de fiets
-ja breng hem dan maar met een taxi
wtfje mag kennelijk alleen 112 bellen als iemand zijn hoofd er nét niet af ligt
Ja bitches hequote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:01 schreef ukga het volgende:
Kan ie nog lopen?
-ehm ja dnek het?
![]()
![]()
![]()
--> kut 112
Prio 4 bestaat niet eensquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:24 schreef nattermann het volgende:
Bovendien wordt van de centralist van de meldkamer geacht dat hij in staat is om te kunnen beoordelen of iets een prio 1 of prio 2/3/4 moet zijn.
Ik wou zeggen heb volgens mij nog nooit van prio 4 gehoord en 3 komt ook zelden voor volgens mij.quote:
jawel hoor.. voor aflossing ed.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:27 schreef Bonzoo het volgende:
[..]
Ik wou zeggen heb volgens mij nog nooit van prio 4 gehoord en 3 komt ook zelden voor volgens mij.
Hoe is ie uiteindelijk thuisgekomen?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:25 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja bitches heeen vriend van me ging eens op z'n bek met uitgaan en kon gewoon niet meer opstaan
en had heel erg pijn. Dus ik maar 112 bellen, zeggen ze, ja kan hij lopen? Ik: Eh, nee? Zij: Ja nouja maar ik vind dit niet echt levensbedreigend, regel maar een taxi.
Ik: Ja maar hoe moet hij dan in die taxi komen? Zij: Ehh eh, succes, doei.
Ja maar het gaat over het oordelen van zo'n telefoniste als iemand belt, bijvoorbeeld een ongeluk of brand, dan geven ze altijd wel prio 1 of 2 toch?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:28 schreef krengetje het volgende:
[..]
jawel hoor.. voor aflossing ed.
Kloptquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:29 schreef Bonzoo het volgende:
[..]
Ja maar het gaat over het oordelen van zo'n telefoniste als iemand belt, bijvoorbeeld een ongeluk of brand, dan geven ze altijd wel prio 1 of 2 toch?
We kwamen politie tegen en die hebben 'm toen opgetild en naar het ziekenhuis gebracht, daarna moest z'n moeder 'm komen ophalen en moest hij in een rolstoel vervoerdquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:29 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Hoe is ie uiteindelijk thuisgekomen?
Bij de politie vaak de meldingen die doorgezet worden naar de wijkagenten. Denk dan bijvoorbeeld aan een burenruzie of een aandachtvestiging op een pand of persoon. Prio 3 is een zaak waar aan gewerkt wordt (VKO materieel, waar politie al bij is, wordt vaak afgeschaald naar prio 3).quote:
je zou dat volk toch een rotschop verkopenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:25 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja bitches heeen vriend van me ging eens op z'n bek met uitgaan en kon gewoon niet meer opstaan
en had heel erg pijn. Dus ik maar 112 bellen, zeggen ze, ja kan hij lopen? Ik: Eh, nee? Zij: Ja nouja maar ik vind dit niet echt levensbedreigend, regel maar een taxi.
Ik: Ja maar hoe moet hij dan in die taxi komen? Zij: Ehh eh, succes, doei.
Ok, dat wist ik niet eens.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:29 schreef nattermann het volgende:
[..]
Bij de politie vaak de meldingen die doorgezet worden naar de wijkagenten. Denk dan bijvoorbeeld aan een burenruzie of een aandachtvestiging op een pand of persoon. Prio 3 is een zaak waar aan gewerkt wordt (VKO materieel, waar politie al bij is, wordt vaak afgeschaald naar prio 3).
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:29 schreef Westerling het volgende:
Laatst is er Frankrijk voor mij gebeld omdat ik gevallen was in een afdaling, kwamen er 2 ambulances en in totaal 10 tot 12 mensen aan medisch personeel (hoop leuke stagiaires)!
Deze was wel grappig:
Vriend van me raakte tijdens het racefietsen het stuur van een tegenligger waarbij hij zo heel lullig half hinkelend in het gras plofte, niks aan de hand. Een motorrijder ziet hem precies op t moment dat ie plat ligt en komt even poolshoogte nemen. Zet zn motor in de berm, en die valt om. Vervolgens komt er een automobilist langs die denkt dat die motor gecrasht is en stopt langs de kant. Weer een andere automobilist ziet de auto en motor en denkt aan een zware aanrijding en belt 112. Staan er ineens 2 politieautos en een motor en de ambulance was onderweg.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:29 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
We kwamen politie tegen en die hebben 'm toen opgetild en naar het ziekenhuis gebracht, daarna moest z'n moeder 'm komen ophalen en moest hij in een rolstoel vervoerd
Ja ik was ook echt boos aan de telefoon, ik bedoel, wat verwacht zij dat ik doequote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:32 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
je zou dat volk toch een rotschop verkopen
Lol.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:29 schreef Westerling het volgende:
Laatst is er Frankrijk voor mij gebeld omdat ik gevallen was in een afdaling, kwamen er 2 ambulances en in totaal 10 tot 12 mensen aan medisch personeel (hoop leuke stagiaires)!
Deze was wel grappig:
Vriend van me raakte tijdens het racefietsen het stuur van een tegenligger waarbij hij zo heel lullig half hinkelend in het gras plofte, niks aan de hand. Een motorrijder ziet hem precies op t moment dat ie plat ligt en komt even poolshoogte nemen. Zet zn motor in de berm, en die valt om. Vervolgens komt er een automobilist langs die denkt dat die motor gecrasht is en stopt langs de kant. Weer een andere automobilist ziet de auto en motor en denkt aan een zware aanrijding en belt 112. Staan er ineens 2 politieautos en een motor en de ambulance was onderweg.
Hahaha dat is wel een heel mooi verhaalquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:49 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Lol.
Ik vroeg me af, hè, als je in Frankrijk 112 belt, moet je dan Frans kunnen, of kunnen ze ook engels? En wat als je alleen Nederlands kunt?
+-November 2007 gebeurde mij het volgende:
Ik zat een keer met m'n pa tv te kijken toen we opschrikten door een jongensstem die "help" riep. M'n vader en ik gingen naar buiten om te kijken wat er aan de hand was en vonden daar de buurjongen helemaal hysterisch.
Z'n moeder was een van hun hondjes aan het redden die ongelukkig genoeg in de vaart achter ons huis beland was. M'n vader haalde d'r er uit, maar de buurjongen was ondertussen een straat verder nog meer hulp gaan halen. Maar voordat die mensen de stand van zaken begrepen hadden was de buurjongen al weer terug en vond zijn moeder op de kant, hondje zo goed als dood.
Een kwartiertje later zitten mijn vader en ik het programma weer verder te kijken, als we een brandweer door de wijk zien jakkeren. Ik hoor mijzelf nog hardop denken: "nou, het is feest vanavond."
Omdat wij natuurlijk weer zo snel mogelijk de buurvrouw thuis hadden gebracht -het was niet meer dan 10 graden- konden de mensen van een straat verder ons niet meer vinden en belden 112, omdat er iemand in het water zou liggen.
Wij merkten pas wat er daadwerkelijk aan de hand was toen mijn moeder, die terugkeerde van haar cursus, belde dat ze de wijk niet meer in kon, omdat er tientallen brandweerauto's, politieauto's en ambulances de wijk blokkeerden. 'Of wij dit niet gehoord hadden.'
Onze wijk, moet je weten, is vrij ruim opgezet en omdat de volgende straat verder aan de vaart ligt hadden wij niet gehoord dat er zoveel gaande was. Een sirene hoorden we wel vaker, omdat er een doorgaande weg aan de andere kant van de vaart ligt.
Ik ben toen snel naar buiten gegaan om dit te aanschouwen, en inderdaad lagen de duikers er al in. Niet één of twee, maar echt veel meer. Ik heb de eerste beste agent aangesproken en verteld dat de buurvrouw al lang op de kant was. Omdat ze het zekere voor het onzekere moeten nemen hebben ze nog wel doorgezocht, maar na de buren gehoord te hebben was de heisa binnen een uur over. Ook de dierenambulance was gebeld, dus die stond ook nog in de straat. Hondje was dood, maar ik weet niet of ik dat héél erg vond. Wel sneu voor die mensen.
Toen ik dit verhaal las moest ik toch wel even grinniken.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:49 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Lol.
Ik vroeg me af, hè, als je in Frankrijk 112 belt, moet je dan Frans kunnen, of kunnen ze ook engels? En wat als je alleen Nederlands kunt?
+-November 2007 gebeurde mij het volgende:
Ik zat een keer met m'n pa tv te kijken toen we opschrikten door een jongensstem die "help" riep. M'n vader en ik gingen naar buiten om te kijken wat er aan de hand was en vonden daar de buurjongen helemaal hysterisch.
Z'n moeder was een van hun hondjes aan het redden die ongelukkig genoeg in de vaart achter ons huis beland was. M'n vader haalde d'r er uit, maar de buurjongen was ondertussen een straat verder nog meer hulp gaan halen. Maar voordat die mensen de stand van zaken begrepen hadden was de buurjongen al weer terug en vond zijn moeder op de kant, hondje zo goed als dood.
Een kwartiertje later zitten mijn vader en ik het programma weer verder te kijken, als we een brandweer door de wijk zien jakkeren. Ik hoor mijzelf nog hardop denken: "nou, het is feest vanavond."
Omdat wij natuurlijk weer zo snel mogelijk de buurvrouw thuis hadden gebracht -het was niet meer dan 10 graden- konden de mensen van een straat verder ons niet meer vinden en belden 112, omdat er iemand in het water zou liggen.
Wij merkten pas wat er daadwerkelijk aan de hand was toen mijn moeder, die terugkeerde van haar cursus, belde dat ze de wijk niet meer in kon, omdat er tientallen brandweerauto's, politieauto's en ambulances de wijk blokkeerden. 'Of wij dit niet gehoord hadden.'
Onze wijk, moet je weten, is vrij ruim opgezet en omdat de volgende straat verder aan de vaart ligt hadden wij niet gehoord dat er zoveel gaande was. Een sirene hoorden we wel vaker, omdat er een doorgaande weg aan de andere kant van de vaart ligt.
Ik ben toen snel naar buiten gegaan om dit te aanschouwen, en inderdaad lagen de duikers er al in. Niet één of twee, maar echt veel meer. Ik heb de eerste beste agent aangesproken en verteld dat de buurvrouw al lang op de kant was. Omdat ze het zekere voor het onzekere moeten nemen hebben ze nog wel doorgezocht, maar na de buren gehoord te hebben was de heisa binnen een uur over. Ook de dierenambulance was gebeld, dus die stond ook nog in de straat. Hondje was dood, maar ik weet niet of ik dat héél erg vond. Wel sneu voor die mensen.
HOAX! Texel heeft een politie auto!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:50 schreef Apebeer het volgende:
Ja toen een dronken vriend een halve liter wodka naar binnen kreeg gegoten door een vuvuzela door een stel duitsers![]()
Was op Texel dus de pont moest speciaal voor hem varen
eerst een topic openen en dan pas 112 bellen?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:10 schreef El_Liberaliste het volgende:
Heb ik wel eens 112 gebeld? Ja twee keer
één keer kort nadat ik een gelijknamig topic op Fok had geopend een een behoorlijk onprettig ongeval voor m'n neus zag gebeuren, kort daarop vanwege een lift die vast zat(
Kunnen die vliegen/varen dan?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:24 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
HOAX! Texel heeft een politie auto!
Ik stond gewoon te kijken hoor. Alleen jammer dat het niet tijdens de reclame was.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:20 schreef classpc het volgende:
[..]
Toen ik dit verhaal las moest ik toch wel even grinniken.
Jij en je pa hadden het klusje al geklaard terwijl politie en brandweer nog aan het zoeken waren.![]()
Goed topic. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit 112 hoeven bellen gelukkig.
Hmm, zetten ze dan geen helikopter inquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:50 schreef Apebeer het volgende:
Ja toen een dronken vriend een halve liter wodka naar binnen kreeg gegoten door een vuvuzela door een stel duitsers![]()
Was op Texel dus de pont moest speciaal voor hem varen
Zal ook wel eens gebeuren, geen idee waarom deze keer nietquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:53 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hmm, zetten ze dan geen helikopter in?
denk het ook jaquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:49 schreef Apebeer het volgende:
[..]
Kunnen die vliegen/varen dan?![]()
PS: ze hebben er volgens mij twee!
Had ooit een topic zoals dit (ooit 112 gebeld??) geopend en kort daarna, een week ofzo, had ik het dus zelf nodigquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:45 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
eerst een topic openen en dan pas 112 bellen?
Gaat dit over KLB?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 00:48 schreef rub3n het volgende:
Hier komt de politie ook dagelijks in de buurt. En altijd alleen om de boel te sussen. Ik denk ook altijd neem die lawaaischoppers, ruzziemakerts eens een keer mee.
Ik heb je post een paar keer gelezen maar kan er geen samenhangend verhaal van maken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 01:00 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ik heb 112 in het geheugen geplaatst, onder toets: nummer 1.
Als ik 1 intoets dan staan ze al voor de deur. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Vooral AMK of Jeugdzorg bellen voor een kind in nood. Heeft het tenminste de tijd om ondertussen volwassen te worden. Pas als dan blijkt op 17-jarige leeftijd dat het school verzuimt, sleept men het kind zelf voor de rechter. Maar goed, vroeg of laat, het werkt, Jeugdzorg en zo.
Zelf woon ik hier niet ben hier een weekendje.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |