quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:54 schreef BII het volgende:
Je bent de held van Almelo! Morgenavond overal gratis bier.
Heb even zitten zoeken,quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:55 schreef murp het volgende:
kan je niet een telefoon nummer bellen als je kindermishandeling vermoed?
Kom hier nooit woon zelf in Almere volgens de buurt bellen ze maandelijks de politie.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:55 schreef murp het volgende:
kan je niet een telefoon nummer bellen als je kindermishandeling vermoed?
Zal morgen weleens wat polhoogte nemen hier in de buurt hoe en wat allemaal. Wellicht bel ik dan wel even.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:58 schreef Bonzoo het volgende:
[..]
Heb even zitten zoeken,
Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK).
Alle AMK's zijn bereikbaar via het landelijke telefoonnummer: 0900 - 123 123 0 (¤ 0,05 per minuut).
Ik mag toch aannemen dat de politie deze melding ook doorspeelt aan dit soort instanties.quote:
Wtfquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:01 schreef ukga het volgende:
Heb een keer 112 gebeld. Was een kind van een talut afgekankert met zijn fiets. hele gezicht lag open. Kreeg ik te horen; is het levensbedreigend?
-Uhm ja weet ik veel, ik ben geen arst![]()
Kan ie nog lopen?
-ehm ja dnek het?
ja dan sturen we geen ambulance, breng hem maar met een taxi
![]()
![]()
![]()
wtf is dit voor triest gejank?
--> kut 112
Ik denk dat je nog wel eens erg kunt schrikken hoe laks de politie met dit soort meldingen omgaat. Het zou me weinig verbazen als er na het weekend totaal niets meer mee wordt gedaan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:01 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat de politie deze melding ook doorspeelt aan dit soort instanties.
Zal morgen wel even bellen zodat ze in elk geval op de hoogte zijn.
Ga even offline lees het morgen wel verder. Ga even TV kijken
Blijkbaar niet, anders staan ze niet elke maand aan de deur.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:01 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat de politie deze melding ook doorspeelt aan dit soort instanties.
Zal morgen wel even bellen zodat ze in elk geval op de hoogte zijn.
Ga even offline lees het morgen wel verder. Ga even TV kijken
Sjezus.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:01 schreef ukga het volgende:
Heb een keer 112 gebeld. Was een kind van een talut afgekankert met zijn fiets. hele gezicht lag open. Kreeg ik te horen; is het levensbedreigend?
Kan ie nog lopen?
-ehm ja dnek het?
![]()
![]()
![]()
--> kut 112
Ja, kwam die slet me vertellen dat ik hem zelf maar moest brengen naar de VU.quote:
Gewoon grof spelen dan. "Nee ik breng hem niet, hij ligt op rijstrook 1 van de A2". Kijken hoe snel de politie/ambu er is.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:04 schreef ukga het volgende:
[..]
Ja, kwam die slet me vertellen dat ik hem zelf maar moest brengen naar de VU.
Ik zo; ja ik ben zelf op de fiets
-ja breng hem dan maar met een taxi
wtfje mag kennelijk alleen 112 bellen als iemand zijn hoofd er nét niet af ligt
2 x zelfs.quote:
Off-T: Spookrijders lijken me zo eng he om tegen te komen, gelukkig nog nooit gezienquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:04 schreef Bill_E het volgende:
de keren dat ik 112 heb gebeld:
1: Eigen been gebroken
2: Auto ongeluk voor de deur
3: Betrokken bij een auto ongeluk
4: Kleine brand waar ik langsreed
5: Spookrijder
Maar OT, ik zou jeugdzorg inschakelen.
Ja maar het was zeg maar een soort talut waar gen snelweg in de buurt was. dus dan staan ze naast de A9, maar daar lag dat joch nietquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:05 schreef nattermann het volgende:
[..]
Gewoon grof spelen dan. "Nee ik breng hem niet, hij ligt op rijstrook 1 van de A2". Kijken hoe snel de politie/ambu er is.
En dan krijg je een boete omdat je een gewonde in steek laat of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:05 schreef nattermann het volgende:
[..]
Gewoon grof spelen dan. "Nee ik breng hem niet, hij ligt op rijstrook 1 van de A2". Kijken hoe snel de politie/ambu er is.
Nee hoor. Je eigen veiligheid staat op nummer 1. Ook in zo'n situatie (al zou het überhaupt gebeurenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:11 schreef BELASTING het volgende:
[..]
En dan krijg je een boete omdat je een gewonde in steek laat of iets dergelijks.
Klopt, maar als je zelf niet in levensgevaar bent ben je verplicht om te bellen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:14 schreef nattermann het volgende:
[..]
Nee hoor. Je eigen veiligheid staat op nummer 1. Ook in zo'n situatie (al zou het überhaupt gebeuren)
In t verkeer is t volgens mij wel verplicht iemand te helpen die gewond is. Maargoed als de hulpdiensten weigeren weet ik niet of die nog geldt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:14 schreef nattermann het volgende:
[..]
Nee hoor. Je eigen veiligheid staat op nummer 1. Ook in zo'n situatie (al zou het überhaupt gebeuren)
Hulpplicht verzaaktquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:17 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Klopt, maar als je zelf niet in levensgevaar bent ben je verplicht om te bellen.
En toen kwam de politie, gaf hem een rotschop, hij werd wakker en reed weer verder?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:14 schreef Bonzoo het volgende:
Heb me arm dit jaar 2x ernstig gebroken en toen is er voor me gebeld en heb een keertje zelf gebeld toen ik een jongen naast ze scooter zag liggen.
Dat doe je toch ook? Je hebt het over in de steek laten van een gewonde. Als je belt, heb je voldaan aan je burgerplicht. Ik ga niet de autosnelweg oprennen om iemand anders te redden (als de situatie dit niet toelaat).quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:17 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Klopt, maar als je zelf niet in levensgevaar bent ben je verplicht om te bellen.
Bron.
Paar weken terug in Duitsland... lag een of andere zwerfster midden op de weg met een blik bier ernaast, allerlei auto's eromheen sturen, etc.quote:
Dat slaat nergens op, ik kan als leek niet goed beoordelen of iets levensbedreigend is... als ik bv. iemand op de weg zie liggen die helemaal niet meer reageert, bel ik 112 omdat ik als leek niet kan weten hoe ver die persoon tegen de dood aan zit. Zelfde voor onwelsituaties, dat kan ook goed misgaan. Laat de spoedeisende hulp maar beoordelen of de bezorgdheid terecht was, en dan liever 10 keer onterechte bezorgdheid dan 1 keer iemand dood door laksheid.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:04 schreef ukga het volgende:
[..]
Ja, kwam die slet me vertellen dat ik hem zelf maar moest brengen naar de VU.
Ik zo; ja ik ben zelf op de fiets
-ja breng hem dan maar met een taxi
wtfje mag kennelijk alleen 112 bellen als iemand zijn hoofd er nét niet af ligt
Ja bitches hequote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:01 schreef ukga het volgende:
Kan ie nog lopen?
-ehm ja dnek het?
![]()
![]()
![]()
--> kut 112
Prio 4 bestaat niet eensquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:24 schreef nattermann het volgende:
Bovendien wordt van de centralist van de meldkamer geacht dat hij in staat is om te kunnen beoordelen of iets een prio 1 of prio 2/3/4 moet zijn.
Ik wou zeggen heb volgens mij nog nooit van prio 4 gehoord en 3 komt ook zelden voor volgens mij.quote:
jawel hoor.. voor aflossing ed.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:27 schreef Bonzoo het volgende:
[..]
Ik wou zeggen heb volgens mij nog nooit van prio 4 gehoord en 3 komt ook zelden voor volgens mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |