Ja, dat kun je ook zelf wel doen, dat klopt. Maar ik vind dus eigenlijk dat die ander dat 'hoort' te doen. Of zie ik dat nu te rigide?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind dat iemand uit zo'n situatie mag stappen, maar dan wel met de intentie om het gesprek op een ander moment voort te zetten/af te maken. Als iemand daartoe geen initiatief neemt, kun je het ook zelf doen.
Je kunt je ook afvragen of het in de situatie met de volwassene nodig is om diep op de oorzaak van de uitbarsting in te gaan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:51 schreef mane het volgende:
Als een leerling zoiets doet of zich zo gedraagt, heb ik daar veel meer geduld en mededogen mee. Dan kan ik dat wel goed bespreekbaar maken. Dat voelt dan als mijn opvoedkundige taak. Maar een volwassene, vooral mensen die ouder zijn dan ik zelf, daar heb ik wel moeite mee.
Diefstal is nog geen vernieling, natuurlijk. Toch juich ik dit toe.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:51 schreef NoCigar het volgende:
Gellius, ga je niet wat ver hier? http://www.digitalekunstkrant.nl/DiefstalDali.html
Bij relatieruzies heb ik wel eens de neiging om, als ik echt heel boos ben, weg te lopen en de deur hard achter me dicht te smijten. Dat geeft dan even een gevoel van voldoening. Maar al snel daarna denk ik aan emigreren. En probeer ik een geloofwaardige, charmante en ook enigszins elegante manier te bedenken om terug te gaan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als je boos wegloopt moet je emigreren en je gezicht nooit meer vertonen, dat is het beste voor je image.
Nee. Dat is inderdaad niet echt een goed idee. Maar als iemand het meer dan 1 keer doet?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:53 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt je ook afvragen of het in de situatie met de volwassene nodig is om diep op de oorzaak van de uitbarsting in te gaan.
Poeh. Volgens de regels van het feedback geven aangeven hoe jij daar last van hebt?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:00 schreef mane het volgende:
[..]
Nee. Dat is inderdaad niet echt een goed idee. Maar als iemand het meer dan 1 keer doet?
Ja, het zit ook wel in de sfeer van het functioneren en ik ben nu voor het eerst dus maar bezig om de ander duidelijk te maken hoe ik daar last van heb. Ook op advies van mijn leidinggevende trouwens, die vond dat ik zeker moet laten blijken wat het met mij doet. Ik vind het nogal ingewikkeld. Ook het dreigen met ontslag, waarover ik hier al eerder schreef, is onderdeel van het repertoire bij die persoon. Ik heb het gevoel dat iemand dan een spelletje aan het spelen is, al dan niet bewust.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Poeh. Volgens de regels van het feedback geven aangeven hoe jij daar last van hebt?
Vraag me af of dit niet meer in de sfeer van het functioneren zit en daarmee een zaak voor de direct-leidinggevende wordt. Maar de verhalen kennende van hectische middelbare scholen, lost dat ook niet snel wat op.
Weg is weg, daar gaat het om.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:58 schreef Gellius het volgende:
[..]
Diefstal is nog geen vernieling, natuurlijk. Toch juich ik dit toe.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:51 schreef NoCigar het volgende:
Gellius, ga je niet wat ver hier? http://www.digitalekunstkrant.nl/DiefstalDali.html
ahhhhhhhhhhhquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:59 schreef Claudia_x het volgende:
Voor de bevallige:
[ afbeelding ]
Voor de annalen: We hebben vandaag samen gebadderd, daarna hebben we een cadeautje voor ome zodiakk gekocht en zijn we wezen lunchen bij Koffie in Oost.
Leuk kindje hoor!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:59 schreef Claudia_x het volgende:
Voor de bevallige:
[ afbeelding ]
Voor de annalen: We hebben vandaag samen gebadderd, daarna hebben we een cadeautje voor ome zodiakk gekocht en zijn we wezen lunchen bij Koffie in Oost.
quote:
quote:Leuk tentje, maar jammer genoeg keer op keer een teleurstelling.
2.0 van de 5.0 Door Juul.G - 2 jun 2010
Of er staan te veel tafeltjes gepropt in het kleine cafeetje, of er is te weinig mankracht, maar het duurt minstens een half uur voordat je een broodje geserveerd krijgt. Beide keren dat ik hier was heb ik heel erg lang moeten wachten.
Ah.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:59 schreef Claudia_x het volgende:
Voor de bevallige:
[ afbeelding ]
Als je het niet van je openingszinnen moet hebben, moet je je strategie aanpassen. Hulde voor dit zelfinzicht.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 04:31 schreef Mainport het volgende:
Als je een vrouw volgiet met drank dan wordt het een hoer en daar danken we god voor
Jij wil zaterdag naar het toneelstuk toch? Ik ben ook van de partij dan. Daarvoor even hapje eten?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar wat als je een hoer volgiet met drank?
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:10 schreef zodiakk het volgende:
Ik weet het zeker, Ivan gaat later een bandje oprichten: Peanutbutter Ivan & The Cheesecakes.
Had je een margarinehausse verwacht?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 22:41 schreef Gellius het volgende:
Boter? Zijn er nog echt mensen die boter eten? Op het brood?
Vanmiddag zat ik nog in Eik en Linde, en daarnet heb ik 15 km gelopen in het vondelpark, dus ik kom genoeg buiten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:38 schreef Z het volgende:
Het is laatst een keer mis gegaan en ben ik Gellius tegen het lijf gelopen. En het is een wonder dat ik IR nog nooit gespot heb.
Van huis uit ben ik niet anders gewend, ik heb jarenlang alleen naar margarine kunnen kijken als naar een exotische aandoening. Nu eet ik het wel, maar ik vind het meer een vettig smeersel dat ik gebruik om een droge bek te voorkomen. Goede boter, daarentegen, heeft een karakteristieke smaak en voegt echt iets toe aan de ervaring van het boterham-eten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 22:41 schreef Gellius het volgende:
Boter? Zijn er nog echt mensen die boter eten? Op het brood?
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:14 schreef Thisbe het volgende:
Wat een aanstellerij hier. Dat is volgens mij een typisch mannending: zeuren strijden over boter.
Wat is dat nou voor vraag? Dacht je dat ik loog toen ik zei dat Thisbe er oogverblindend uitziet?quote:
Ja zeg, er gaat hier zoveel aan mij voorbij!quote:Op zondag 22 augustus 2010 01:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor vraag? Dacht je dat ik loog toen ik zei dat Thisbe er oogverblindend uitziet?
Die IR-heeft-lange-benen-redenatie hoor ik soms meerdere malen per dag. Gelukkig heb ik inmiddels mijn omgeving al zo overweldigd met mijn argumenten dat ik vanmiddag andere mensen dat argument van tafel hoorde vegen. De kern is heel simpel: de meeste goede langeafstandslopers zijn helemaal niet zo lang. Eventueel valt dat argument verder te onderbouwen met minder sterke opmerkingen als 'ik vang ook veel meer luchtweerstand' en wanneer je het echt niet meer weet 'de lucht is daarboven een stuk ijler'.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:14 schreef zodiakk het volgende:
15 kilometer is behoorlijk hardcore, máár IR heeft dan ook lange benen.
Kom jij beide dagen langs?quote:Op zondag 22 augustus 2010 02:24 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja zeg, er gaat hier zoveel aan mij voorbij!!
Nu moet ik overigens ook zeggen dat de afstand Amersfoort-Den Haag een kippeëndje is.
Maar dat hoort er toch een beetje bij...!quote:Op zondag 22 augustus 2010 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
Voor Ivan doe ik dat wel in dunne laagjes, vanzelfsprekend zonder boter, want anders zit alles binnen de kortste keren onder de pindakaas.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 04:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Die IR-heeft-lange-benen-redenatie hoor ik soms meerdere malen per dag. Gelukkig heb ik inmiddels mijn omgeving al zo overweldigd met mijn argumenten dat ik vanmiddag andere mensen dat argument van tafel hoorde vegen. De kern is heel simpel: de meeste goede langeafstandslopers zijn helemaal niet zo lang. Eventueel valt dat argument verder te onderbouwen met minder sterke opmerkingen als 'ik vang ook veel meer luchtweerstand' en wanneer je het echt niet meer weet 'de lucht is daarboven een stuk ijler'.
Nu moet ik zeggen dat tussen Barneveld en Amersfoort het kippenlijntje ligt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 02:24 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja zeg, er gaat hier zoveel aan mij voorbij!!
Nu moet ik overigens ook zeggen dat de afstand Amersfoort-Den Haag een kippeëndje is.
Ik ben er dit jaar nog niet geweest en ik denk dat het ook niet meer gaat gebeuren. Het kan wel aardig zijn, maar het gaat meer om de sfeer dan om de muziek. Een beetje rondslenteren door de stad en een kwartiertje hier kijken, een drankje pakken, weer een kwartiertje ergens anders kijken, etc.quote:Op zondag 22 augustus 2010 10:41 schreef Thisbe het volgende:
Wat vind jij overigens van de festiviteiten vandaag K_man? Ligt het aan mij, of is het weer geen bal aan dat Dias Latinas?
Als je boterham na het smeren de halve dag doorbrengt in een broodtrommeltje wel, als je 'm gewoon opeet nadat je 'm gesmeerd hebt niet.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:38 schreef Ringo het volgende:
Maar brood met jam zonder boter! Dan kruipt die jam toch in het brood? Dan krijg je zo'n zompige hap.
Mee eens. Boterhammen jam mét boter.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:38 schreef Ringo het volgende:
Maar brood met jam zonder boter! Dan kruipt die jam toch in het brood? Dan krijg je zo'n zompige hap. Nee, dat moet ik niet. En het levert ook geen smaakvoordelen op. Het friszoete van de jam laat zich namelijk uitstekend combineren met het volromige van de (echte) boter. Het is het contrast tussen de boter en de jam wat een boterham met jam tot een typische boterham met jam maakt. De boter en de jam hebben elkaar nodig.
Ja, jij combineert ook pindakaas met boter. Jouw mening valt dus niet meer serieus te nemen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mee eens. Boterhammen jam mét boter.
Dat lees je verkeerd. Ik heb juist de discussie aangezwengeld door te stellen dat het stupide is om pindakaas met boter te combineren (vet op vet). Met jam ligt dat anders omdat suiker en vet elkaar complementeren qua smaak.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, jij combineert ook pindakaas met boter. Jouw mening valt dus niet meer serieus te nemen.
Vanzelfsprekend.quote:
Nou, ik loop normaal in het Westerpark (wat al klein is) maar daar heb je 's avonds nog wat minder licht. Ik hou er niet zo van om gewoon hele wijken door te trekken, zo'n park is toch een stuk rustgevender en je hebt geen last van stoplichten en zo.quote:Op zondag 22 augustus 2010 09:59 schreef zodiakk het volgende:
[..]. Ik wil ook niks afdingen op je trainingsprestaties. Jij lijkt me ook iemand die zo'n afstand dan in 70 minuten loopt. En loop je dan rondjes in het Vondelpark? Rondjes lopen lijkt me wel saai in training, ik probeer zelf altijd één groot rondje te lopen.
Bij broodjes rookvlees is roomboter een must.quote:Op zondag 22 augustus 2010 12:31 schreef Ringo het volgende:
Richtlijnen ter smering van de beste boterham:
Boter verplicht bij het volgende beleg: hagelslag, honing, jam, (gestampte) muisjes, (appel)stroop, suiker.
Boter gewenst bij het volgende beleg: kokosbrood.
In alle andere gevallen wordt het gebruik van boter ontraden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |