pagadder | donderdag 19 augustus 2010 @ 23:57 |
Kijk voor jezelf:quote:http://www.rockpapershotg(...)n-motion/#more-36471 http://www.incgamers.com/News/24701/ Ik ben dan niet een hardcore TTD speler, ik heb me er toch mee geamuseerd destijds. Of het dezelfde diepgang en complexiteit zal bieden is voorlopig nog een vraagteken -al ziet het er wel goed uit, maar het is alvast positief dat een developer nog eens zo'n spel uitbrengt. ![]() Het verdient alvast een kans. | |
CantFazeMe | donderdag 19 augustus 2010 @ 23:59 |
Wat ik nou niet snap he, het is een spel wat allee simulatie is? ![]() | |
CantFazeMe | vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:05 |
Maar qua details ziet het er wel grappig uit. | |
DrDentz | vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:08 |
Tot nu toe hebben die 3D games als Trains & Trucks Tycoon en Sid Meier's Railroads me toch nooit zo gegrepen als TTD. | |
CantFazeMe | vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:12 |
Maar wat is het doel? Economie opbouwen? Geld verdienen? | |
DrDentz | vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:19 |
Tja.. kolen naar elektriciteitscentrales vervoeren.. hout naar de zagerij.. | |
Bart | dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:56 |
Het ziet er wel geinig uit, maar het zal ongetwijfeld weer tegenvallen net als alle transportgames sinds TTD. | |
Peter | woensdag 1 september 2010 @ 16:22 |
quote: ![]() Tenzij ze het combineren met railroad tycoon, dat je als driver mee kan rijden.. | |
Pleasureman_Gunther | woensdag 1 september 2010 @ 16:26 |
Het lijkt een beetje een remake van Transport Giant. Anyway, OTTD blijft toch onaantastbaar. | |
RPG | woensdag 1 september 2010 @ 19:12 |
Ga het wel in de gaten houden maar zoals men al zegt zal het denk ik nooit beter worden dan TTD al zou ik dat wel leuk vinden. | |
RPG | dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:29 |
Ik heb me aangemeld voor de beta van dit spel op http://www.paradoxplaza.c(...)%80%93-sign-up-today Zojuist mail gehad dat ik mag gaan beta testen dus vanavond maar eens kijken of het zo leuk is. | |
CantFazeMe | dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:54 |
Het is gewoonweg een economie opbouwen? | |
John_Gotti2 | woensdag 13 oktober 2010 @ 13:08 |
TTD is toch wezelijk anders. Dit lijkt mij ook meer op een opvolger van Traffic Giant (zoals hierboven ook werd gedacht). Misschien wel een leuke game, maar zeker geen TTD/OTTD opvolger (alsof die er ooit zal komen). Mar het preciese doel? Puur transport van mensen? | |
SpankmasterC | woensdag 13 oktober 2010 @ 14:02 |
quote:Laat maar weten of het wat is! | |
CantFazeMe | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:44 |
Ja, laat ons weten. | |
dan13lv | woensdag 9 maart 2011 @ 15:42 |
schop spel is nu uit ... heb m zelf al gespeeld ervaringen? | |
Bart | woensdag 9 maart 2011 @ 15:43 |
Nog niet gespeeld. Wat is jouw ervaring tot nu toe? Beetje afwisselend en beetje diepgang? Of toch weer te simpel? | |
dan13lv | woensdag 9 maart 2011 @ 15:45 |
laat ik het zo zeggen, het is best wel lastig, je moet alles zien te managen ( micro managen) het spel draait eigenlijk om het laten draaien van een transportbedrijf en niet om het vervoeren van mensen ... ( ook waren er erg veel bugs en te veel verkeer maar die zijn er inmiddels al uit gepatched)![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 maart 2011 @ 15:47 |
Wat is TTD? Wel leuk dat Amsterdam er in zit, kun je je eigen Noord-Zuidlijn bouwen. | |
dan13lv | woensdag 9 maart 2011 @ 15:49 |
TTD: Transport Tycoon / OpenTTD #34 Klopt, amsterdam is echt kut trouwens ( je krijgt snel traffic jam's met bussen en trams) maar dit kun je oplossen met de metro ![]() | |
Bart | woensdag 9 maart 2011 @ 15:52 |
Onder welke steen heb jij de afgelopen 17 jaar gewoond ![]() | |
dan13lv | woensdag 9 maart 2011 @ 16:08 |
ssst | |
#ANONIEM | woensdag 9 maart 2011 @ 16:12 |
Transport Tycoon ken ik wel, ik wist niet dat dat nog werd gespeeld. | |
Bart | woensdag 9 maart 2011 @ 16:17 |
Is best een grote community van. Op dit moment zijn er 144 mensen online aan het spelen ![]() | |
Bart | woensdag 9 maart 2011 @ 16:18 |
Nou klinkt dan wel interessant om eens te proberen, van het weekend maar eens doen ![]() | |
dan13lv | woensdag 9 maart 2011 @ 16:18 |
download is beschikbaar op de je weet wel sites ![]() | |
SpankmasterC | woensdag 9 maart 2011 @ 16:28 |
Demo is hier te vinden: http://www.citiesinmotion.com/media/demos | |
MaxMark | woensdag 9 maart 2011 @ 17:18 |
Ik ga 'em ook even uitproberen ![]() | |
Jirdo | woensdag 9 maart 2011 @ 21:48 |
Paradox Interactive. Maar eens even proberen dan. | |
BurnaBoy | woensdag 9 maart 2011 @ 21:55 |
Hmm ik vind hem ongelofelijk tegenvallen. Spirituele opvolger TTD misschien, maar ik knap af op het feit dat ik de interface niet groter in kan stellen. En gezien ik speel op een resolutie van 2048*1152 op een 23" schermpje wordt het irritant klein allemaal. Ook is het jammer dat je alleen mensen kan vervoeren. Dat is ook wel een minpuntje ![]() Paradox. dus bugs ![]() | |
BurnaBoy | woensdag 9 maart 2011 @ 21:55 |
Faal | |
mschol | vrijdag 8 april 2011 @ 14:11 |
dat dus ![]() toen ik em opstartte deed hij direct aan traffic giant denken.. hoewel het geheel best oke uitgewerkt is, zit (voor mij iig) de interface in de weg: de lijnen blijven altijd allemaal zichtbaar, dit is een ramp als je veel lijnen langs 1 punt laat gaan; tevens mis ik de optie om een bus vanaf een bepaalde halte in de route in te zetten.. er kan niet afdoende worden uitgezoomed... | |
mschol | vrijdag 8 april 2011 @ 14:12 |
een 23" scherm is dan ook niet ontworpen voor een resolutie van 2048x1152... | |
Sejt | woensdag 13 juli 2011 @ 11:44 |
Bump. Iemand die dit nog speelt? Ik heb het gisterenavond voor het eerst geprobeerd en het doet best leuk aan. Je moet het niet vergelijken met TTD, aangezien de opzet en het doel van het spel toch erg verschilt van eerdergenoemde. Er zijn (heel) veel dingen om rekening mee te houden; niet alleen prijzen en economie, maar ook de verschillende groepen mensen en trekpleisters, zoals het museum of stadium. Gewoon een grote lijn neerplempen (wat een woord) van een woonwijk naar industriegebied gaat je geen vetpot opleveren. Het spel heeft dus best wel diepgang en je moet goed onderzoeken waar je winst kan gaan maken. Daarnaast is er het micromanagement, zoals salarissen van medewerkers, prijzen van kaartjes, reclame en leningen bij verschillende banken. Ik zal het spel zeker nog wat meer gaan spelen en als het echt aanslaat bij me, kan ik me er nog uren mee vermaken ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 13 juli 2011 @ 22:50 |
Ik heb het inmiddels een tijdje gespeeld en het is elke keer hetzelfde. In het begin aardig wat bezoekers, tot op een gegeven moment het verkeer mongolisch toeneemt (parralel aan de lijnen) waardoor de voertuigen stil komen te staan. Boze klanten, minder omzet, einde verhaal. | |
MaxMark | woensdag 14 september 2011 @ 19:18 |
Schopje, het spel is vandaag op Steam im angebot: ¤9,99 voor het spel inclusief 4 DLC's. http://store.steampowered.com/sub/8467/ Misschien dat ik 'em voor dit bedrag +DLC's toch maar eens aanschaf. | |
mschol | woensdag 14 september 2011 @ 19:38 |
hmm wellicht wel leuk ja... | |
BurnaBoy | woensdag 14 september 2011 @ 22:08 |
Onzin. een laptop met een 17" scherm is met 1080P ook heel fijn om naar te kijken. Maar het is onzin dat in dit spel de lettertjes echt zo mongolisch klein zijn en ook niet zijn aan te passen. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 14 september 2011 @ 22:09 |
Ik vind het echt een schijtspel. Het verkeer is gewoon absurd druk elke keer en er zijn amper uitwijkmogelijkheden. Winst maken is ook erg lastig daardoor. | |
SpankmasterC | woensdag 14 september 2011 @ 22:11 |
Ja, heb hetzelfde probleem. Veel teveel auto's op de weg waardoor het mij in ieder geval nog niet gelukt is om wat mensen tevreden te houden, noch met bussen noch met trams... | |
ThamfBeast | donderdag 15 september 2011 @ 16:18 |
zonde van mijn geld geweest deze... | |
Orealo | vrijdag 16 september 2011 @ 16:58 |
Game is het tientje van de Steam sale wel waard. Maar niet veel meer dan dat. Amsterdam is trouwens vet moeilijk om winstgevend te krijgen vind ik. Hebben jullie tips? Tokyo is goed te doen, linksonderin werken en wonen mensen een paar blocks van elkaar af, dus daar kan je mooie buslijnen inzetten en metro's op de grote stukken. | |
Jump | dinsdag 2 april 2013 @ 22:20 |
Cities in Motion 2 is vandaag uitgekomen: http://www.paradoxplaza.com/games/cities-in-motion-2 En slechts 19.99 op Steam: http://store.steampowered.com/app/225420/ Eerste Let's Play die ik terugvond: Is dit iets, ik heb de vorige versie niet gespeeld en geen idee met wat dit te vergelijken valt. | |
mschol | woensdag 3 april 2013 @ 00:11 |
in vergelijking met de vorige lijkt hij enorm uitgebreid te zijn op het lijnen maken.. | |
maurisioo | woensdag 3 april 2013 @ 21:13 |
Ziet er interessant uit. | |
TommyGun | vrijdag 5 april 2013 @ 10:47 |
TTD opvolger? SC opvolger! Dit weekend eens testen, SC ben ik nu al zat... | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 5 april 2013 @ 11:51 |
Hij is uitgekomen dus? Interessant! Zodra ik van mijn RSI af ben zal ik het eens downloaden. | |
TommyGun | vrijdag 5 april 2013 @ 12:01 |
Correct, en nog geen 20 euro op Steam. | |
maurisioo | zaterdag 6 april 2013 @ 19:00 |
Best leuk spel. Alleen het doel met sandbox snap ik nog niet helemaal | |
mschol | zaterdag 6 april 2013 @ 19:06 |
scheelt 1 cent, nou phoe! totaal geen SC opvolger.. totaal andere game, met een totaal andere insteek | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 6 april 2013 @ 19:43 |
Ik ben echt benieuwd, ik zoek namelijk al langer een leuk spel voor het managen van verkeersstromen. | |
Qunix | zondag 7 april 2013 @ 21:22 |
Zojuist gekocht en ik ga hem *nu* spelen. (CIM2) | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 9 april 2013 @ 15:51 |
En is het wat?? | |
Qunix | dinsdag 9 april 2013 @ 15:53 |
Super vet spel! ![]() Ziet er ook verdomd mooi uit, beter dan wat Simcity 2013 is. | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 9 april 2013 @ 15:54 |
dus het is die twee tientjes meer dan waard?? | |
Qunix | dinsdag 9 april 2013 @ 15:59 |
Zeker! | |
Johan1994 | dinsdag 9 april 2013 @ 22:31 |
Wil het spel kopen via Steam, ligt IDeal eruit ![]() | |
opgebaarde | woensdag 10 april 2013 @ 12:04 |
Prachtig filmpje en wat een fantastisch spel ![]() | |
Qunix | woensdag 10 april 2013 @ 12:15 |
Heb je hem? | |
opgebaarde | woensdag 10 april 2013 @ 12:16 |
Nee nog!! niet ![]() | |
VelitoX | woensdag 10 april 2013 @ 15:45 |
Heb hem op steam gepre-ordered (aardige bonus ervoor ook), maar nog niet veel gespeeld. Zijn wat dingetjes die binnenkort gepatched worden, daarna echt goed aan de slag ![]() | |
Qunix | woensdag 10 april 2013 @ 16:42 |
1.1.5 is uit, maar er zijn nog wel wat problemen. Zoals metro rails wat aan een weg vast komt terwijl dit niet kan. | |
VelitoX | woensdag 10 april 2013 @ 18:44 |
En nog geen edge scrolling ![]() | |
mschol | woensdag 10 april 2013 @ 23:33 |
Cities in Motion 2 is voor 15 euro te krijgen op GMG met onderstaande code: GMG25-S0FSG-R7Z9B | |
Qunix | donderdag 11 april 2013 @ 07:42 |
Komt in volgende patch voor volgende week als optie. | |
VelitoX | donderdag 11 april 2013 @ 21:50 |
Vandaar ook mijn eerdere comment ![]() | |
Peter | vrijdag 12 april 2013 @ 13:09 |
Review op FOK!games: http://games.fok.nl/review/594244/1/1/50/cities-in-motion-2.html | |
Morthill | vrijdag 12 april 2013 @ 13:21 |
Heb me er al een weekje best mee vermaakt, maar de game is nou ook weer niet zo gaaf. Maar goed, oppervlakkige review, waarin zowel de goede en helemaal de slechte kanten niet uit de verf komen, dan kom je wel tot een 8.Er is geen doel ![]() ![]() ![]() | |
Peter | vrijdag 12 april 2013 @ 13:22 |
Voor 15 euro is het de moeite wel waard ![]() | |
Morthill | vrijdag 12 april 2013 @ 13:25 |
Ja, voor 15 euro is het een degelijke game. Maar onderschat het niet. Je bent echt wel een paar uur bezig om alles uit te vogelen. | |
Peter | vrijdag 12 april 2013 @ 13:27 |
Ik speel al jaren TTD, dus dat is me niet vreemd ( uitvogelen en uren bezig zijn ![]() | |
Morthill | vrijdag 12 april 2013 @ 13:28 |
Het was een algemene waarschuwing ![]() | |
Drebbelman | vrijdag 12 april 2013 @ 13:38 |
Leuk, zo'n dienstregeling voor trams, maar mijn trams hebben altijd al na de eerste halte een fikse vertraging waardoor ik ook constant trams te kort kom in het depot. Ook staan er constant mannetjes te wachten bij de halte terwijl het gewoon nog één of twee uur duurt voordat de tram komt, en dat ze vervolgens gaan klagen dat het zo lang duurt :S Ik doe vast iets fout. | |
Sejt | vrijdag 12 april 2013 @ 13:39 |
Dienstregeling juist instellen. Denk dat je de interval te kort hebt afgesteld, zodat alle trams al beginnen te rijden. Daarnaast kan je kijken of je de route kan verleggen, zodat je minder kruispunten over hoeft te rijden. | |
Morthill | vrijdag 12 april 2013 @ 13:39 |
Dat tweede is normaal. Mensen kijken niet naar de dienstregeling, je moet de dienstregeling dus afstemmen op de drukte. Wat betreft die vertraging, zorg dat je vervoer zoveel mogelijk over busbanen gaat en zo min mogelijk langs drukke kruispunten. Want daar lopen ze geheid vast en dan gaat het inderdaad mis. Kijk eventueel of je zelf extra infrastructuur kunt aanleggen zoals bruggen en tunnels. Ik inmiddels op sommige routes gewoon 16 trams lopen om het allemaal af te kunnen. Toen ik even niet oplette stonden er tot wel 150 mensen bij een halte ![]() | |
Drebbelman | vrijdag 12 april 2013 @ 13:41 |
Hmm ja, ik laat ze steeds over het midden van zo'n tweebaans weg lopen. In principe heb je dan alleen bij de kruispunten last van ander verkeer, maar misschien moet ik die ook maar proberen te vermijden dan. | |
Sejt | vrijdag 12 april 2013 @ 13:42 |
Gaaf spel trouwens. Het crasht alleen iets te vaak op mijn PC. Even proberen om drivers e.d. te vernieuwen. Hopen dat het helpt, want ik vind het leuk spelen. ![]() | |
Morthill | vrijdag 12 april 2013 @ 13:44 |
Kijk ook goed naar de wegbewijzering. Zorg dat je trams zo min mogelijk ander verkeer moeten kruisen. Als je vaak wisselt van baan, dan moeten ze continu door het verkeer heen, dat helpt niet ![]() | |
Divje | vrijdag 12 april 2013 @ 13:46 |
Leuk, word vanuit de tutorial ineens in een gigantische stad gedropt ![]() ![]() | |
Drebbelman | vrijdag 12 april 2013 @ 13:48 |
Haha ja.. ik had ook zoiets van: waar moet je in hemelsnaam beginnen. Het is niet alsof die steden één duidelijk centrum hebben. Het was wel aardig geweest als je ook echt was begonnen met een middelgroot dorp dat afhankelijk van je OV groeit tot een stad. edit: en de increased night brightness is ook wel handig. | |
Divje | vrijdag 12 april 2013 @ 13:51 |
Daar zat ik op te hopen idd, heb net een uur over de stad gevlogen om een beetje een plan te maken, dat werd me teveel dus ben ik hopeloos in een hoekje begonnen ![]() edit: Fuck it, ik ga eerst even kloten in de sandbox. | |
Morthill | vrijdag 12 april 2013 @ 13:58 |
Dat was het advies wat in ieder geval aan ons reviewers werd gegeven ![]() Mijn tip is trouwens, als je snel geld wilt, leg centrale lijnen aan met trams of zo. Toen ik level 1 afsloot leverde de centrale tramlijn me iets van 15k per week op. | |
VelitoX | vrijdag 12 april 2013 @ 15:22 |
Het bouwen van metro's blijf ik een ramp vinden, vooral omdat ze nogal duur zijn als je ze onder een stad gaat leggen. Dan maar bij trams e.d. blijven ![]() | |
Divje | vrijdag 12 april 2013 @ 15:26 |
Het zal toch ook wel mogelijk zijn om in de editor een map + klein stadje te maken? Op de een of andere manier trekt m'n pc de editor heel slecht. 7 minuten zitten wachten en had uiteindelijk maar een paar heuveltjes gegenereerd ![]() Even wat met de instellingen rotzooien zo, misschien helpt het. | |
Silv | vrijdag 12 april 2013 @ 17:33 |
Ik kan hier geen wegen met elkaar verbinden in de editor. Zegt steeds dat er niet genoeg ruimte is. | |
Divje | vrijdag 12 april 2013 @ 17:50 |
Zover ben ik nog niet gekomen ![]() ![]() | |
Morthill | vrijdag 12 april 2013 @ 18:00 |
Je kunt niet over andere wegen heen bouwen. Dus je moet echt van weg tot weg werken. En natuurlijk ruimte hebben ![]() Geen last van verkeer = ideaal | |
Silv | vrijdag 12 april 2013 @ 18:45 |
Ik zat vanalles te proberen maar niets lukte. Gewoon een rondje maken in de editor op een gigantisch vlak stuk werkte niet. ![]() | |
Qunix | vrijdag 12 april 2013 @ 18:55 |
In CiM1 kon je tramrails in het gras aanleggen, in CiM2 helaas niet... | |
Morthill | vrijdag 12 april 2013 @ 18:55 |
kutgame, slotje | |
remcoP | vrijdag 12 april 2013 @ 19:38 |
Je kan een voetpad aanleggen en de tram daarop aanleggen. | |
VelitoX | vrijdag 12 april 2013 @ 20:18 |
Hints en tips van de makers zelf: http://forum.paradoxplaza(...)3ebee28f3184a3b026b4 | |
Peter | vrijdag 12 april 2013 @ 20:45 |
Al 3 keer gecrashed ![]() | |
Marcus_Zaagius | vrijdag 12 april 2013 @ 21:11 |
Zoals de meeste Paradox games. CK, Victoria, enz | |
Morthill | vrijdag 12 april 2013 @ 23:07 |
Yup ![]() | |
Divje | zaterdag 13 april 2013 @ 01:34 |
Met Page Up en Page Down kan je de weg die je aan wil leggen verhogen en verlagen ![]() ![]() | |
Morthill | zaterdag 13 april 2013 @ 10:43 |
Niet te veel doen, maar het is verrekte handig ![]() | |
Divje | zaterdag 13 april 2013 @ 10:46 |
Ik upgrade ook veel wegen door ze te verwijderen, en een nieuwe weg aan te leggen. Af en toe verdwijnt er een gebouw maar dat zal me worst wezen ![]() | |
Morthill | zaterdag 13 april 2013 @ 10:47 |
Daar is je bevolking niet blij mee ![]() | |
Divje | zaterdag 13 april 2013 @ 10:48 |
Hmm, nog niet veel van gemerkt. Ze zullen dan ook niet zo blij zijn als ik m'n depots op kleine huisjes gooi? ![]() | |
Morthill | zaterdag 13 april 2013 @ 10:51 |
Je kunt je depots ook gewoon op gras gooien, is nog goedkoper. Een park slopen is minder erg dan een gebouw. | |
Morthill | zondag 14 april 2013 @ 15:36 |
Eerste crash ![]() ![]() | |
Peter | zondag 14 april 2013 @ 17:20 |
Ik ga de oplossing die hier staat proberen: http://www.cimexchange.co(...)-many-heap-sections/ ( -force-opengl bij de start-opties) | |
icecreamfarmer_NL | zondag 14 april 2013 @ 23:26 |
Ik vind de depots erg klein. Een beetje trambaan heeft 22 trams nodig, zeker met een 30m interval. | |
Basp1 | dinsdag 16 april 2013 @ 07:27 |
Je kunt toch meer dan 8 trams kwijt in een klein depot, of gaat het dan fout met het onderhoud/ betrouwbaarheid van je trams? | |
Morthill | dinsdag 16 april 2013 @ 09:47 |
Dan moet je anders je trambaans aanleggen. Want mijn drukste lijnen, waarop tot 4 trams per uur rijden, heb ik genoeg aan zo'n 18 trams. Die limiet is trouwens qua onderhoud, je kunt er gerust meer kwijt. Alleen niet op hetzelfde moment. | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 16 april 2013 @ 21:11 |
Ik hou van lange lijnen die elkaar feeden. | |
Morthill | dinsdag 16 april 2013 @ 21:36 |
In die eerste stad zijn de mijne niet langer dan 1 eiland van noord naar zuid. En dan leg ik tussenverbindingen aan. | |
Ame_thyst | dinsdag 16 april 2013 @ 22:00 |
Wat een hoog cijfer zeg bij de review, ben na veel CIM 1 gedaan te hebben zwaar teleurgesteld in deze titel. Wat een hoog cijfer zeg, ben na veel CIM 1 gedaan te hebben zwaaaar teleurgesteld in deze titel. Interface is in elkaar gezet door iemand die het beter bij programmeren had moeten houden. Ook de muziek is gemaakt door iemand die beter geen muziek zou maken. De gameplay is praktisch hetzelfde als voorgaande games alleen nu onrealistischer. Sinds wanneer bouwt een stad zich om een buslijn, kom op zeg. Laatste keer dat ik het speelde had ik ook elke 10 seconde een korte freeze En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Ja leuk dat ze naar de community luisteren, anders zorg je er gewoon eerst voor dat het spel fatsoenlijk te spelen is voordat je het uitbrengt. | |
Morthill | dinsdag 16 april 2013 @ 22:37 |
Mensen verhuizen naar een plek waar het prettig wonen is, goed ov is daarbij wel handig. Niks onrealistisch aan volgens mij. En na 11,5 uur heb ik 0 freezes en 1 crash meegemaakt. Geen driver-problemen? | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 16 april 2013 @ 22:50 |
Interface ben ik met je eens dat hij nog onhandiger is dan cim1. En vooral dat niemand aan edgescrollen heeft gedacht vebaast mij. Overigens vormt een stad zich zeker langs OV. Bij buslijnen valt dat nog wel mee maar zeker railverbindingen hebben een grote invloed. Overigens ook hier nog 0 crashes of freezes meegemaakt,. @Morthill: Zo heb ik het ook gedaan, toch had ik al snel veel trams nodig. Overigens vind ik de tijd wel langzaam gaan. | |
Pheno | woensdag 17 april 2013 @ 08:47 |
Apart, welke goede en slechte kanten komen niet naar voren? Muziek is kut, leercurve is "kloot maar aan" en het is lekker uitgebreid qua mogelijkheden (schema etc). Er zal vast meer uitkomen als je het een maand speelt, maar helaas, er dringen alweer andere spellen. Ik zie hier dezelfde dingen langskomen als in de review, zoals bv het niet kunnen scrollen met de muis. Bizar overigens dat dat anno 2013 nog mag ![]() Nog geen crash gehad overigens, op Mac dan. | |
Morthill | woensdag 17 april 2013 @ 09:57 |
Tsja, sommige mensen hebben een maand nodig om goed te testen, anderen doen dat in een week ![]() | |
Spockjuh_ | woensdag 17 april 2013 @ 10:17 |
gisteren gekocht voor 16 euro en ff een uurtje in sandbox modus lopen spelen. als newbie is het wel erg zoeken hoe alles werkt maar dat leer je vanzelf hoe meer je speelt. grafisch is het redelijk en mijn nieuwe pc trekt alles goed in highest res. binnenkort maar eens een paar avonden dieper induiken! | |
Morthill | woensdag 17 april 2013 @ 10:39 |
Mjah, verkeer loopt soms vast. Moet je kijken waar de problemen zitten en eventueel bruggen/tunnels aanleggen. Werkt bij mij fantastisch. | |
LeeHarveyOswald | woensdag 17 april 2013 @ 14:49 |
Afgelopen week voor 14 euro gekocht, en later nog die paar bussen, trams en halte voor 5 euro bijgekocht. Wel ietwat lame dat die er niet al gewoon in zitten. Wat wel jammer is, is dat je je lijnen toch echt niet te lang moet maken. 5 a 10 haltes voor bus, 10 a 15 voor tram en je zit wel op de max. Zelf bouw ik graag een paar mega-lijnen die alle kleinere lijnen raken, maar hier is dat niet echt een optie, je moet echt veel hele kleine lijnen bouwen, dan komt het wel goed. Dat is wel jammer. Verder erg leuk, al flink wat speeluren er op zitten. | |
Morthill | woensdag 17 april 2013 @ 16:29 |
Metro, want: fuck yeah! | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 17 april 2013 @ 17:42 |
Dat heb ik zelf dus ook. Met de metro gaat dat wel. Overigens wat heb je gekocht want ik vind nergens dlc op hun site? | |
Morthill | woensdag 17 april 2013 @ 17:44 |
Omdat de metro nooit vast zit in het verkeer en veel meer passagiers kan vervoeren. | |
Peter | woensdag 17 april 2013 @ 19:17 |
Dat bouwen van een metro doe ik wel eens een keer in de sandbox ![]() | |
Morthill | woensdag 17 april 2013 @ 20:00 |
Ja, het is even wat aanklooien en het kost een fortuin. Maar de voordelen zijn enorm ![]() | |
Basp1 | woensdag 17 april 2013 @ 21:10 |
Store in het hoofdmenu van het spel? | |
Morthill | woensdag 17 april 2013 @ 21:39 |
DLC van deel 1 neem ik aan | |
LeeHarveyOswald | woensdag 17 april 2013 @ 22:01 |
Ga in-game naar 'store' ![]() | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 18 april 2013 @ 09:44 |
Daar stond bij mij nog niets | |
LeeHarveyOswald | donderdag 18 april 2013 @ 09:46 |
Heb je de pre-sale extra's gekregen? Dan heb je ze misschien al... http://citiesinmotion2.wikispaces.com/DLC | |
LeeHarveyOswald | donderdag 18 april 2013 @ 09:47 |
Overigens lijken lange lijnen het wel goed te doen als je ze volledig isoleert van de rest van het verkeer, dus inderdaad stoep-bruggen maken en daar je tram overheen trekken. Dat haalt imho wel een stukje realisme uit het spel, de time tables zouden gewoon, zoals het in het echt ook gaat, rekening moeten houden met verkeersdruk. | |
Morthill | donderdag 18 april 2013 @ 09:48 |
Zal ik je maar uit die droom halen. Ik heb drie jaar als buschauffeur gewerkt, er wordt echt vrijwel geen rekening gehouden met verkeersdrukte bij die planning ![]() | |
Morthill | zaterdag 20 april 2013 @ 11:59 |
Waar ik trouwens nog altijd geen hoer van snap. Soms moet je lijnen aanleggen tussen twee punten, maar de game registreert die lijnen bij lange na niet altijd. Dan is er een rechtstreekse verbinding, en dan is het nog niet goed :/ | |
Peter | zaterdag 20 april 2013 @ 19:02 |
Heb ik ook al 2/3 maal gehad helaas ![]() Of dan liggen er al lijnen, leg je er nog 1 aan en dan telt hij passagiers die bij andere haltes in de buurt in/uitstappen ook mee.. vaag | |
LeeHarveyOswald | zaterdag 20 april 2013 @ 19:04 |
Die opdrachten dat je een lijn tussen X en Y aan moet leggen, pakt hij hier vaker niet dan wel. Dus als ik er niet toevallig al van plan was een lijn heen te leggen, negeer ik die gewoon. Overigens ook irritant dat je aan het einde van een missie gewoon "ploep" er uit bent. Geen savegame, geen vraag of je door wilt spelen. | |
Peter | zaterdag 20 april 2013 @ 19:17 |
Ik savegame ieder half uur sowieso als voorzorg voor een crash. En na de aanleg ven een lijn.. Niet ideaal, maar het is opzich wel een leuk spel en te doen zo. | |
LeeHarveyOswald | zondag 21 april 2013 @ 01:16 |
Hier hetzelfde. Maar dan nog is het wel irritant. Spel zelf is erg leuk hoor, dat absoluut. Door 2 man volgens steam 65 uur gespeeld. Dus die 14 euro is het sowieso wel waard geweest ![]() Maar veel relatief simpele verbeterpunten. Jammer ![]() | |
SecondMightyEagle | maandag 29 april 2013 @ 19:32 |
Gisteren nog meegemaakt. Vier uur aan mijn metro-netwerk lopen kloten, eindelijk alles op orde: Crash. Vergeten te saven (dumbass!). Heb m'n computer abrupt afgesloten en ben gaan slapen. Vandaag toch maar weer begonnen. Het spel kent wel een hoge verslavingsfactor moet ik zeggen! Lange lijnen zijn inderdaad moeilijk om goed te laten verlopen. Vooral op hele drukke kruisingen kan het lonen om het hele kruispunt gewoon te verwijderen, en te zorgen voor een viaduct. Teveel kruispunten in bijvoorbeeld het centrum, zorgt ervoor dat je trams niet goed kunnen doorstromen vanwege de te korte achtereenvolging van stoplichten. Het maken van viaducten lost dit probleem best goed op! Nadeel is wel dat het verkeer wordt omgeleid dus let dan goed op zodat het niet ergens anders vast loopt. Minpunten: - Crashes (zo'n 3 keer per dag). Lijkt vaker voor te komen naarmate je uitzoomt. - Weinig verschillende typen voertuigen. Op zich zijn ze goed in balans, dat wel. Maar zelfs Transport Giant had er een stuk meer, van oude kleine busjes tot supermoderne. - Tijdsproblemen: 1. Het inplannen van een ochtend- en/of avondspits wordt erg lastig wanneer één buslijn een trajectduur heeft van zo'n 8 uur. Dat betekent dus dat je op die drukke punten, al acht uur van te voren meer bussen in moet zetten om de spits te lijf te gaan. Teveel bussen zorgt echter voor veel files, dus na verloop van tijd raak je echt in de knoop. 2. Bij drukke lijnen is een interval van 00:15 nodig, waarvoor dus ook veel bussen nodig zijn. Op een rustige zondag, stapelen al deze bussen zich op voor het depot, omdat er geen ruimte meer is. Gevolg: enorm lange file voor depot, en zeurende reizigers dat het voertuig te laat is. Verder een prima vermakelijke game. Heb hem eerst gedownload, maar gisteren toch de officiële versie gekocht. Misschien dat de crashes daar aan te wijten zijn. Heb de game aangeschaft omdat ik graag zie dat de game nog eens gepatched gaat worden, en misschien online eens te proberen. | |
Peter | maandag 29 april 2013 @ 19:43 |
Deze oplossing zorgt er voor dat ik geen water meer heb, maar sindsdien is de game nog geen enkele keer gecrashed ![]() Ik merk ook dat de depots te klein zijn. En bij opstoppingen vervang ik wel eens een stuk weg door een busbaan, dan kiezen de auto's een andere route en kunnen tram/bus/trolly gewoon doorrijden ![]() | |
SecondMightyEagle | maandag 29 april 2013 @ 19:54 |
Weet iemand hoe ik Saved Games kan verplaatsen? Ik zie ze niet in de map verschijnen. Ik wil mijn save games van mijn ''trial'' game verplaatsen naar de game wanneer ik die installeer via Steam. Edit: Laat maar. Je kunt gewoon de Steam versie downloaden, hij pakt de Saved Games automatisch mee. [ Bericht 23% gewijzigd door SecondMightyEagle op 29-04-2013 20:04:08 ] | |
HMaster-II | dinsdag 30 april 2013 @ 11:07 |
Even een vraag, want ik snap iets niet. Kan je met een depot overcrowden? Ik bedoel ik zie dat er een depot voor 10 bussen is en een depot voor 20. Maar ik lees hier dat je ook wachtrijen voor het depot kan krijgen. Betekend dat, dat je dan 30 bussen kan uitsturen vanuit een depot voor 10 bussen? Wat ik wel irritant vind, is dat er lussen gemaakt moeten worden. Nu heb ik met de demo wel een poging gedaan om van depot 1 naar depot 2 een lijn aan te leggen, maar je moest perse een terug lijn instellen wilde de bus daadwerkelijk vertrekken. Of ben ik nu gek? ![]() | |
b2py | zondag 5 mei 2013 @ 12:38 |
Wat ik tegenwoordig doe is een lijn van depot naar depot laten rijden. Dan kan je vanaf een depot een 30' dienst doen en vanaf de andere ook een 30' dienst. Dan heb je samen een 15' dienst. Kan je beide depots mooi vullen met materieel. | |
icecreamfarmer_NL | zondag 5 mei 2013 @ 12:45 |
Dat heb ik niet werkend gekregen. | |
b2py | zondag 5 mei 2013 @ 12:49 |
En hoe bedoel je dat? Wat werkte er niet dan? | |
icecreamfarmer_NL | zondag 5 mei 2013 @ 14:44 |
Met een apart begin en einddepot, de metros's wilden niet rijden. | |
b2py | zondag 5 mei 2013 @ 18:50 |
Ik had het beter moeten vertellen, je kan je OV dan via dat depot laten rijden en terug via de andere halte's. Veel handiger dan zo'n rare bocht, zeker bij metro's en trams. | |
HMaster-II | zondag 5 mei 2013 @ 19:20 |
Maar dan worden de route-tijden toch idioot lang? ![]() ![]() | |
b2py | zondag 5 mei 2013 @ 20:07 |
Dag en nacht 15' diensten doen ![]() | |
icecreamfarmer_NL | zondag 5 mei 2013 @ 21:29 |
idd dat nergens over een beetje metro jast daar binnen 5min doorheen | |
LeeHarveyOswald | donderdag 9 mei 2013 @ 19:10 |
Eerder nooit last van crashes. Eerder vandaag moest ik bij het starten akkoord gaan met een License Agreement, en sindsdien knalt hij er iedere 5 minuten uit. Enorm irritant. | |
mschol | donderdag 9 mei 2013 @ 19:11 |
contract van de duivel | |
Peter | zondag 9 juni 2013 @ 22:26 |
Campain uitgespeeld... hoop snel op meer scenario's. Multyplayer lijkt ook nog niet goed te werken. | |
LeeHarveyOswald | maandag 10 juni 2013 @ 09:52 |
Ik heb de campaign een week of wat ook uitgespeeld. Wat ik er jammer aan vond, was dat je steeds aan het einde de melding kreeg dat je doel was behaald, en je ook gelijk je huidige map werd uitgedonderd ![]() En wel irritant dat je aan het eind weer je eerste maps moet doen, met dus de kneuterige trambanen die ik toen had aangelegd ![]() ![]() | |
Peter | maandag 10 juni 2013 @ 10:16 |
Staan er ergens scenario's door andere users gemaakt? ![]() | |
LeeHarveyOswald | maandag 10 juni 2013 @ 10:41 |
Als die er zijn, dan staan ze denk ik op het Paradox-forum? | |
Qunix | maandag 10 juni 2013 @ 12:02 |
Lid worden van het forum van de game. Als je je SN geeft kom je in een extra forum waar je veel kan downloaden. ![]() | |
GVU | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:34 |
Wat is beter/leuker? CIM1 of 2? | |
Peter | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:13 |
En de workshop is eindelijk open, zodat je gelijk in Steam content kunt downloaden ![]() | |
Jump | vrijdag 21 juni 2013 @ 10:51 |
Nog 8 uur te gaan: http://store.steampowered.com/sub/15821/ Cities in Motion Collection Includes 13 items: Cities in Motion, Cities in Motion: Design Classics, Cities In Motion: Design Dreams, Cities in Motion: Design Marvels, Cities in Motion: Design Now, Cities in Motion: German Cities, Cities in Motion: London, Cities in Motion: Metr 12.49 EUR, -75% | |
mschol | vrijdag 21 juni 2013 @ 10:53 |
2 is ook in de aanbieding ![]() | |
iXVI | maandag 1 juli 2013 @ 23:22 |
Een nieuwe Trafic Giant zou geweldig zijn. ![]() | |
MaxMark | maandag 1 juli 2013 @ 23:35 |
En dan eentje waar je wél horizontaal en verticaal kunt ![]() | |
Jump | maandag 1 juli 2013 @ 23:45 |
Of een nieuwe Transport Giant zou ook welkom zijn. Eentje waar je de lichten niet moet baseren op de lengte van de treinen ![]() |