abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125114397
Heb hem op steam gepre-ordered (aardige bonus ervoor ook), maar nog niet veel gespeeld. Zijn wat dingetjes die binnenkort gepatched worden, daarna echt goed aan de slag :).
pi_125116623
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:45 schreef VelitoX het volgende:
Heb hem op steam gepre-ordered (aardige bonus ervoor ook), maar nog niet veel gespeeld. Zijn wat dingetjes die binnenkort gepatched worden, daarna echt goed aan de slag :).
1.1.5 is uit, maar er zijn nog wel wat problemen. Zoals metro rails wat aan een weg vast komt terwijl dit niet kan.
pi_125121149
quote:
3s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:42 schreef Qunix het volgende:

[..]

1.1.5 is uit, maar er zijn nog wel wat problemen. Zoals metro rails wat aan een weg vast komt terwijl dit niet kan.
En nog geen edge scrolling :P
pi_125138015
Cities in Motion 2 is voor 15 euro te krijgen op GMG met onderstaande code:
GMG25-S0FSG-R7Z9B
pi_125143186
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:44 schreef VelitoX het volgende:

[..]

En nog geen edge scrolling :P
Komt in volgende patch voor volgende week als optie.
pi_125172191
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 07:42 schreef Qunix het volgende:

[..]

Komt in volgende patch voor volgende week als optie.
Vandaar ook mijn eerdere comment ;).
pi_125193950
Heb me er al een weekje best mee vermaakt, maar de game is nou ook weer niet zo gaaf. Maar goed, oppervlakkige review, waarin zowel de goede en helemaal de slechte kanten niet uit de verf komen, dan kom je wel tot een 8.
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 april 2013 19:00 schreef maurisioo het volgende:
Best leuk spel. Alleen het doel met sandbox snap ik nog niet helemaal
Er is geen doel :D Het is gewoon vrijuit bouwen totdat je het zat bent ;) In de zandbak had je als kind toch ook geen ander doel dan wat aanklooien :P
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125193970
Voor 15 euro is het de moeite wel waard :Y ( incl de code hierboven)
dag
pi_125194065
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:22 schreef Peter het volgende:
Voor 15 euro is het de moeite wel waard :Y ( incl de code hierboven)
Ja, voor 15 euro is het een degelijke game. Maar onderschat het niet. Je bent echt wel een paar uur bezig om alles uit te vogelen.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125194117
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:25 schreef Morthill het volgende:

[..]

Ja, voor 15 euro is het een degelijke game. Maar onderschat het niet. Je bent echt wel een paar uur bezig om alles uit te vogelen.
Ik speel al jaren TTD, dus dat is me niet vreemd ( uitvogelen en uren bezig zijn ;) )
dag
pi_125194134
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:27 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik speel al jaren TTD, dus dat is me niet vreemd ( uitvogelen en uren bezig zijn ;) )
Het was een algemene waarschuwing :) Veel mensen onderschatten dat toch en schrijven dergelijke games na een half uur al af.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125194452
Leuk, zo'n dienstregeling voor trams, maar mijn trams hebben altijd al na de eerste halte een fikse vertraging waardoor ik ook constant trams te kort kom in het depot.

Ook staan er constant mannetjes te wachten bij de halte terwijl het gewoon nog één of twee uur duurt voordat de tram komt, en dat ze vervolgens gaan klagen dat het zo lang duurt :S

Ik doe vast iets fout.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:39:26 #74
277865 Sejt
Ondertitel
pi_125194507
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:38 schreef Drebbelman het volgende:
Leuk, zo'n dienstregeling voor trams, maar mijn trams hebben altijd al na de eerste halte een fikse vertraging waardoor ik ook constant trams te kort kom in het depot.

Ook staan er constant mannetjes te wachten bij de halte terwijl het gewoon nog één of twee uur duurt voordat de tram komt, en dat ze vervolgens gaan klagen dat het zo lang duurt :S

Ik doe vast iets fout.
Dienstregeling juist instellen. Denk dat je de interval te kort hebt afgesteld, zodat alle trams al beginnen te rijden.
Daarnaast kan je kijken of je de route kan verleggen, zodat je minder kruispunten over hoeft te rijden.
I love my mispoken words.
pi_125194523
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:38 schreef Drebbelman het volgende:
Leuk, zo'n dienstregeling voor trams, maar mijn trams hebben altijd al na de eerste halte een fikse vertraging waardoor ik ook constant trams te kort kom in het depot.

Ook staan er constant mannetjes te wachten bij de halte terwijl het gewoon nog één of twee uur duurt voordat de tram komt, en dat ze vervolgens gaan klagen dat het zo lang duurt :S

Ik doe vast iets fout.
Dat tweede is normaal. Mensen kijken niet naar de dienstregeling, je moet de dienstregeling dus afstemmen op de drukte.

Wat betreft die vertraging, zorg dat je vervoer zoveel mogelijk over busbanen gaat en zo min mogelijk langs drukke kruispunten. Want daar lopen ze geheid vast en dan gaat het inderdaad mis. Kijk eventueel of je zelf extra infrastructuur kunt aanleggen zoals bruggen en tunnels.

Ik inmiddels op sommige routes gewoon 16 trams lopen om het allemaal af te kunnen. Toen ik even niet oplette stonden er tot wel 150 mensen bij een halte :D
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125194566
Hmm ja, ik laat ze steeds over het midden van zo'n tweebaans weg lopen. In principe heb je dan alleen bij de kruispunten last van ander verkeer, maar misschien moet ik die ook maar proberen te vermijden dan.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:42:07 #77
277865 Sejt
Ondertitel
pi_125194604
Gaaf spel trouwens. Het crasht alleen iets te vaak op mijn PC.

Even proberen om drivers e.d. te vernieuwen. Hopen dat het helpt, want ik vind het leuk spelen. :)
I love my mispoken words.
pi_125194661
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:41 schreef Drebbelman het volgende:
Hmm ja, ik laat ze steeds over het midden van zo'n tweebaans weg lopen. In principe heb je dan alleen bij de kruispunten last van ander verkeer, maar misschien moet ik die ook maar proberen te vermijden dan.
Kijk ook goed naar de wegbewijzering. Zorg dat je trams zo min mogelijk ander verkeer moeten kruisen. Als je vaak wisselt van baan, dan moeten ze continu door het verkeer heen, dat helpt niet ;)
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:46:28 #79
269692 Divje
brr brr patapim
pi_125194728
Leuk, word vanuit de tutorial ineens in een gigantische stad gedropt :D Spel ziet er wel erg mooi uit, loopt hartstikke soepel met alles op High. ^O^
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_125194782
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:46 schreef Divje het volgende:
Leuk, word vanuit de tutorial ineens in een gigantische stad gedropt :D Spel ziet er wel erg mooi uit, loopt hartstikke soepel met alles op High. ^O^
Haha ja.. ik had ook zoiets van: waar moet je in hemelsnaam beginnen. Het is niet alsof die steden één duidelijk centrum hebben.

Het was wel aardig geweest als je ook echt was begonnen met een middelgroot dorp dat afhankelijk van je OV groeit tot een stad.

edit: en de increased night brightness is ook wel handig.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:51:26 #81
269692 Divje
brr brr patapim
pi_125194880
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:48 schreef Drebbelman het volgende:

[..]
Het was wel aardig geweest als je ook echt was begonnen met een middelgroot dorp dat afhankelijk van je OV groeit tot een stad.
Daar zat ik op te hopen idd, heb net een uur over de stad gevlogen om een beetje een plan te maken, dat werd me teveel dus ben ik hopeloos in een hoekje begonnen :')

edit: Fuck it, ik ga eerst even kloten in de sandbox.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_125195144
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:51 schreef Divje het volgende:

[..]

Daar zat ik op te hopen idd, heb net een uur over de stad gevlogen om een beetje een plan te maken, dat werd me teveel dus ben ik hopeloos in een hoekje begonnen :')

edit: Fuck it, ik ga eerst even kloten in de sandbox.
Dat was het advies wat in ieder geval aan ons reviewers werd gegeven :D Aankloten, totdat je de game snapt.

Mijn tip is trouwens, als je snel geld wilt, leg centrale lijnen aan met trams of zo. Toen ik level 1 afsloot leverde de centrale tramlijn me iets van 15k per week op.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125198012
Het bouwen van metro's blijf ik een ramp vinden, vooral omdat ze nogal duur zijn als je ze onder een stad gaat leggen. Dan maar bij trams e.d. blijven :P.
  vrijdag 12 april 2013 @ 15:26:32 #84
269692 Divje
brr brr patapim
pi_125198134
Het zal toch ook wel mogelijk zijn om in de editor een map + klein stadje te maken? Op de een of andere manier trekt m'n pc de editor heel slecht. 7 minuten zitten wachten en had uiteindelijk maar een paar heuveltjes gegenereerd :')
Even wat met de instellingen rotzooien zo, misschien helpt het.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_125202467
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:26 schreef Divje het volgende:
Het zal toch ook wel mogelijk zijn om in de editor een map + klein stadje te maken? Op de een of andere manier trekt m'n pc de editor heel slecht. 7 minuten zitten wachten en had uiteindelijk maar een paar heuveltjes gegenereerd :')
Even wat met de instellingen rotzooien zo, misschien helpt het.
Ik kan hier geen wegen met elkaar verbinden in de editor. Zegt steeds dat er niet genoeg ruimte is.
No resentment ever evened out a weaker hand
  vrijdag 12 april 2013 @ 17:50:31 #86
269692 Divje
brr brr patapim
pi_125202955
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:33 schreef Silv het volgende:

[..]

Ik kan hier geen wegen met elkaar verbinden in de editor. Zegt steeds dat er niet genoeg ruimte is.
Zover ben ik nog niet gekomen :D Wel raar :{
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_125203236
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:33 schreef Silv het volgende:

[..]

Ik kan hier geen wegen met elkaar verbinden in de editor. Zegt steeds dat er niet genoeg ruimte is.
Je kunt niet over andere wegen heen bouwen. Dus je moet echt van weg tot weg werken. En natuurlijk ruimte hebben :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:22 schreef VelitoX het volgende:
Het bouwen van metro's blijf ik een ramp vinden, vooral omdat ze nogal duur zijn als je ze onder een stad gaat leggen. Dan maar bij trams e.d. blijven :P.
Geen last van verkeer = ideaal
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125204511
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:00 schreef Morthill het volgende:

[..]

Je kunt niet over andere wegen heen bouwen. Dus je moet echt van weg tot weg werken. En natuurlijk ruimte hebben :P

[..]

Geen last van verkeer = ideaal
Ik zat vanalles te proberen maar niets lukte. Gewoon een rondje maken in de editor op een gigantisch vlak stuk werkte niet. :P
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_125204835
In CiM1 kon je tramrails in het gras aanleggen, in CiM2 helaas niet...
pi_125204860
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:55 schreef Qunix het volgende:
In CiM1 kon je tramrails in het gras aanleggen, in CiM2 helaas niet...
kutgame, slotje
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')