Officieel mag je het maar bij 1 baan toepassen ja, maar voor kleine dingen.....adviseer ik stiekem af en toe dat mensen 't maar op z'n beloop moeten laten gaan. Alle loonheffingskortingen/andere kortingen gaan ongeveer tot ~¤6000. Tot dat bedrag betaal je dus in principe niks, en krijg je aan het eind geld terug. Daarboven begin je echt te betalen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:33 schreef Obama het volgende:
@Hojdhopper
Tsja, ik vind het ook heel kut dat je niet in de avonden en weekenden kan werken......
Maareh doet EW niet aan duo banen ? Hiker en Privé chauffeur ? dat zou ideaal zijn.
Heh? ik neem wel altijd de telefoon op met 'haay met Obama'.
@Maharbal
Volgens mij mag je loonheffing maar voor 1 baan toepassen en dat betekent dan dat je 35 % kwijt bent bij baan 2.
Correct me if I'm wrong!
Ben in New York geweest en het was awesomequote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:46 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
En hoe/waar was het?
Ik ga misschien komend studiejaar ook privéchauffeuren. Maar dan voor een ander bedrijf. Ik kwam laatst een EW-hiker tegen die dat ook deed. Zo kun je in de avonduren ook werken en van beide baantjes wat proeven. Lijkt me wel wat. Maar eerst eens zien of mijn nieuwe studie het wel toe laat om extra te gaan werken. Ik zie de bui al hangen namelijk...
Vet man! Veel gaan naar New York man..quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:19 schreef enpe het volgende:
[..]
Ben in New York geweest en het was awesome.
@Mallet, nee ik ben dus niet gestopt, al wordt dit wel het laatste jaar voor EW aangezien ik komende week aan m'n laatste studiejaar begin.
Wat wil je dat ik doe? Moet ik de wetsartikelen voor je gaan opnoemen?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:08 schreef Mallet het volgende:
@ Maharbal... Beter om die +/- 6000 euro nog eens bevestigd te zien... Ik wist het al wel maar het blijft een beetje dubieus tussen de regels door ghehe.
* Precies daarom.. Dat wist ik wel ergens, dus daarom geloof ik het ookquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat wil je dat ik doe? Moet ik de wetsartikelen voor je gaan opnoemen?![]()
*Hint: kijk eens naar m'n opleiding en beroep![]()
Nou, zie het zo: Je verdient ¤6000, en daarover betaal je ~30% belasting. Laten we dit afronden op ¤2.000 euro aan belasting. Aangezien de algemene heffingskorting al rond de ¤2000 zit, hoef je dus niks af te dragen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:14 schreef Mallet het volgende:
[..]
* Precies daarom.. Dat wist ik wel ergens, dus daarom geloof ik het ook. Het was geen sarcasme
Zelfde hier. Maar in principe is dus de moraal dat je gewoon voor elk baantje loonheffingskorting aan kunt zetten, zolang je totale jaarinkomen onder de (globale) ¤ 6000,- ligt?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:04 schreef Mallet het volgende:
Ja ik wist het ook inderdaad, maar als ik het vertel tegen vrienden weten ze daar niks vanaf en reageren ze alsof het onzin is..
I keep that in mind.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:20 schreef Mallet het volgende:
Precies. Je kan de precieze hoogte van de heffingen wel opzoeken en het zo uitrekenen, maar net wat Maharbal zei.. Als je die 6000 aanhoudt dan is er niets aan de hand.
Morgen 2 ritten van + 200 km. Vind het wel beter als ik gewoon flinke stukken mag rijden.
Niets bijzonders. Eerste rit moet een Zafira zijn, alleen volgens de kentekencheck een Laguna en mijn 2e rit dus wel een Laguna. Het is echt lang geleden dat ik een keer een BMW o.i.d. heb gehad.. Bestelbusjes (gelukkig) ook.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:21 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
I keep that in mind.
Ah dat is wel nice, leuke auto's ook?
Ik werk de komende tijd helaas niet.
Beter dan een Polo, 107, Sprinter, etc. moet je maar denken.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:36 schreef Mallet het volgende:
[..]
Niets bijzonders. Eerste rit moet een Zafira zijn, alleen volgens de kentekencheck een Laguna en mijn 2e rit dus wel een Laguna. Het is echt lang geleden dat ik een keer een BMW o.i.d. heb gehad.. Bestelbusjes (gelukkig) ook.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:55 schreef Borkydude het volgende:
Dit weekend een BMW 5 GT 3.0 V6 Turbodiesel met 300pk gehadWas pas vijf dagen oud!
Ik heb niets te maken met studentchauffeursquote:Op zondag 29 augustus 2010 13:20 schreef Mallet het volgende:
Precies. Je kan de precieze hoogte van de heffingen wel opzoeken en het zo uitrekenen, maar net wat Maharbal zei.. Als je die 6000 aanhoudt dan is er niets aan de hand.
Morgen 2 ritten van + 200 km. Vind het wel beter als ik gewoon flinke stukken mag rijden.
Vanaf waar je maar wilt, maar je zal eenmalig naar Breda moeten voor de sollicitatie.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Kan ik vanuit Gelderland ook voor EW werken?
Hoe weet je nu die pk's al? Je krijgt toch alleen het merk auto en het type auto te weten?quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:43 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
![]()
Morgen mag ik 150 trappelende paardjes verplaatsen!
...verspreid over twee auto's. Een Ibiza ST met 75pk en een Corsa met 75pk
Ja dat kan.. Zelf werk ik vanuit de achterlijke hoekquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:39 schreef Haque het volgende:
[..]
Hoe weet je nu die pk's al? Je krijgt toch alleen het merk auto en het type auto te weten?
Ik dacht dat ik de enige was die dat deedquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:42 schreef Mallet het volgende:
[..]
De kentekencheck! www.autoweek.nl rechts bovenin.. Dat is het eerste wat ik doe als ik mijn ritinfo zie.. Kende je dat niet?
Alleen over hetgeen je meer verdient dan de 6000 euro. Dus stel je verdient 7000 euro bruto, dan betaal je maar over 1000 euro belasting.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:51 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik heb niets te maken met studentchauffeurs![]()
.. Maar ik was toevallig over dit onderwerp aan het zoeken pas en ik kon het niet echt vinden.
Ik krijg namelijk al 4000 euro per jaar, dus dan zou ik volgens jouw berekening nog maar 2000 euro mogen bijverdienen? Want mijn beoogde bijbaan zit toch wel op zo'n 6000 per jaar.. Dan zou ik dus een berg belasting gaan betalen?
Dan denk ik dat ik deze week maar eens ga solliciteren!quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:41 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ja dat kan.. Zelf werk ik vanuit de achterlijke hoek
Dat kan! Ik kom zelf uit Elburg (het noorden van Gelderland, jwz).quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En als je uit Apeldoorn komt heb je kans dat je na een paar dagen alweer teruggebeld wordt.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:45 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Dat kan! Ik kom zelf uit Elburg (het noorden van Gelderland, jwz).
Klopt.quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:17 schreef Splutje het volgende:
Begrijp ik het goed dat je zonder studenten OV niet in aanmerking komt voor deze baan? Lijkt me top om te doen maar ben dit jaar helaas geen student
Ik ga in januari op reis maar ben nog werkloos en heb alles al gezien van Entourage, blijft niks anders meer over dan in de sportschool zittenquote:Op maandag 30 augustus 2010 12:20 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Klopt.
Ik heb nog drie weken vakantie maar er is niemand te rijden dus nu voel ik me nutteloos en ben ik genoodzaakt om de hele dag Entourage te kijken en in de sportschool te zitten
Grote bestelauto's vind ik wel leuk om in te rijden! Ik reed een keer in dit busje:quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:42 schreef Mallet het volgende:
Ik sta nu te wachten op mijn bus @ groningen cs.. Morgen 3 ritten.. Er zit een bestelauto bij, moest er weer eens van komen.. Gelukkig ook een audi om het te compenseren..
Nja, technisch gezien klopt het eindresultaat misschienquote:Op zondag 29 augustus 2010 21:24 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Alleen over hetgeen je meer verdient dan de 6000 euro. Dus stel je verdient 7000 euro bruto, dan betaal je maar over 1000 euro belasting.
Toch Maharbal?
Ik moet het morgen doen met een gare Opel Combo uit 2004. Toch net even wat minder. Voor het eerst ook een Saab.. Zie je niet zoveel in de lease volgens mij.quote:Op maandag 30 augustus 2010 17:49 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Grote bestelauto's vind ik wel leuk om in te rijden! Ik reed een keer in dit busje:
[ afbeelding ]
Ghehe hoe reageren ze dan eigenlijk?quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:15 schreef Maharbal het volgende:
Vandaag weer gebeld voor morgen... ik vergeet telkens om m'n beschikbaarheid te veranderen
"O geeft niet, dan verander ik je beschikbaarheid."quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:30 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ghehe hoe reageren ze dan eigenlijk?
16e begonnen met lessen, 24e AVB gehaald en ik ga zometeen de weg op. Eind v/d maand moet 'ie wel binnen zijn.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 01:49 schreef Obama het volgende:
Morgen 2 ritjes bij elkaar 200 km, wel kut dat ik de klant van te voren moet bellen voordat ik langs kom.
PS: wie heeft zijn motorrijbewijs?
@maharbal, is de theorie heel afwijkend van autorijbewijs?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 01:49 schreef Obama het volgende:
Morgen 2 ritjes bij elkaar 200 km, wel kut dat ik de klant van te voren moet bellen voordat ik langs kom.
PS: wie heeft zijn motorrijbewijs?
Ik kan denk ik wel eerlijk zeggen dat ik dat motortheorieexamen voor 80% heb gehaald door m'n eigen al immer aanwezige kennisquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:20 schreef Keuzer het volgende:
[..]
@maharbal, is de theorie heel afwijkend van autorijbewijs?
Vrijdag mijn eerste motorrijles, gaat wel het lichte rijbewijs worden maar dat boeit niet...
Heb gespaard voor dit beestje:
http://www.google.nl/imag(...)b=wi&biw=944&bih=871
Moet toch ook maar weer eens wat ritjes gaan aannemen..
quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:24 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Alleen over hetgeen je meer verdient dan de 6000 euro. Dus stel je verdient 7000 euro bruto, dan betaal je maar over 1000 euro belasting.
Toch Maharbal?
Ah, thanks!quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nja, technisch gezien klopt het eindresultaat misschien.
Je betaalt belasting over ¤7000, maar er gaat gewoon (~standaard) voor ¤2000 aan heffingskortingen af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |