Die staat in de OP van de vorigequote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:25 schreef pgrferrari het volgende:
Zwabber, heb jij de tekst voor de OP?
Okquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:27 schreef DeZwabber het volgende:
een Drosera is een zonnedauw
ze zijn beschermd in het wild, maar als ze gekweekt zijn kan je ze gewoon kopen
(tuincentra die happertjes hebben hebben meestal ook wel drosera)
Ja maar ik bedoel met alle tags inbegrepenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:28 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Die staat in de OP van de vorige
DIE STAAT OOK IN DE OP!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:29 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel met alle tags inbegrepen
Dat zie ikquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:34 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Ja![]()
Het is al gelukt hoor Tombo
Nee, ik dacht alquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:35 schreef DeZwabber het volgende:
alleen geen eigen titel verzonnen
D8 dat dezelfde moestquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:35 schreef DeZwabber het volgende:
alleen geen eigen titel verzonnen
Waarom heb je de OP niet ff aangepast op wikipedia?quote:
OMFG je komt toch niet uit een ei?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:36 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
D8 dat dezelfde moest![]()
Verzin jij er maar 1, dan past een mod hem vast wel aan
OMG, nog over het hoofd gezien ookquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:57 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Waarom heb je de OP niet ff aangepast op wikipedia?
linkje naar het vorige topic in de op zetten dus......![]()
[..]
OMFG je komt toch niet uit een ei?
Nouja dan nog maar een tijdje m'n kat verbergen voor al die carnivoren hier.
Op vakantiequote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:52 schreef tubacloud het volgende:
Waar is pien trouwens? Ik zie haar nergens in dit topique
Fuuuuuquote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:52 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Op vakantie
Plantjes logeren bij haar moeder
Jammer dat ik te laat ben..... Ik dacht nl meer aan : Waar de ts uit een ei komt.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:19 schreef Greys het volgende:
Zo dan maar. Anders werd ie wel erg lang
Dan zorg je dat de je lapo hebt hier en open je het volgende topic met die TT.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:48 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Jammer dat ik te laat ben..... Ik dacht nl meer aan : Waar de ts uit een ei komt.
Heb je een foto van die glazen pot met schotel?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:09 schreef opastokvis het volgende:
bij de action van die glazen potten gehaald met gat in de bodem en schoteltjes (bedankt voor de tip), bij de fixet hydrokorrels, nu alleen nog even ergens zand vandaan trekken
Dat ligt er maar heulemaal aan of pgrferrari dan nog steeds van die open deuren intrapt.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan zorg je dat de je lapo hebt hier en open je het volgende topic met die TT.
Al denk ik dat je dan een andere TT zult nemen, gokje
Cute, dat onderste fotootje uit de OP was mijn vleesetertje. Waar MrSubtle toen nog oogjes op heeft gemaakt en heeft laten happen. MrSubtle zie ik nooit meer en het plantje is deaud
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:00 schreef tombolafan het volgende:
Eindelijk dan foto's van mn spul
Mn vliegenvanger, met links een giftige vlieg in de happer gok ik, want die sterft af![]()
[ afbeelding ]
Dit zijn duidelijk 3 plantjes, en ze groeien hun pot uit!
[ afbeelding ]
Bekijk eens een Drosera alicae!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:24 schreef opastokvis het volgende:
zijn er trouwens ook drosera-soorten die wat steviger zijn? (dus een wat minder 'sprieterige' look hebben) of kan ik dan zoeken tot ik een ons weeg?
ja, maar ze zijn minder spectaculair dan je zou denken, de bekjes zijn maar 2 millimeter breedquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:39 schreef opastokvis het volgende:
net contact gehad met de verkoper, sowieso 2x een aliciae besteld en even kijken wat hij nog meer heeft![]()
dat gaat uiteraard allemaal weer niet passen, kan ik weer potten halen enzo, da's wel minder
edit:
heeft iemand al eens van de aldrovanda gehoord?
een watervariant van de dionea als ik het goed begreep.
ziet er uit als waterpest met happertjes
plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een mooie foto's! Stoer plantje.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:39 schreef opastokvis het volgende:
net contact gehad met de verkoper, sowieso 2x een aliciae besteld en even kijken wat hij nog meer heeft![]()
dat gaat uiteraard allemaal weer niet passen, kan ik weer potten halen enzo, da's wel minder
edit:
heeft iemand al eens van de aldrovanda gehoord?
een watervariant van de dionea als ik het goed begreep.
ziet er uit als waterpest met happertjes
plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En we vinden het niet eens zielig voor de vlieg! Als ons plantje maar wat lekkers krijgtquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:47 schreef StefanieV het volgende:
Ik heb vandaag mijn happertje gevoederd, er zat een vliegje op mijn arm en met een pincet gegeven, vond het zo schattig hoe voorzichtig hij het vliegje nam, heb het vliegje er dan wat verder ingeduwd met het pincet want het wou er terug uit![]()
Tot zover de emo-post van mijn kant
binata kwam ik ook net tegen. Is ook een leuke!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:39 schreef opastokvis het volgende:
het is geworden
1x binata, 3x capensis, 1x de albino capensis, 2x aliciae.
en ik citeer:
'de dionaea zijn overigens geen standaard soorten die ik heb. Ik heb vooral compleet rode soorten (akai ryu bijvoorbeeld), extra grote soorten (B52, south west giant, big mouth), en speciale hybriden (fine tooth x red form). Maar zoals gezegd zullen die moeten wachten op het voorjaar.'
daar ga ik in het voorjaar eens naar kijken![]()
akai ryu en de b52 zijn precies de soorten die ik echt graag zou willen hebbenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:39 schreef opastokvis het volgende:
het is geworden
1x binata, 3x capensis, 1x de albino capensis, 2x aliciae.
en ik citeer:
'de dionaea zijn overigens geen standaard soorten die ik heb. Ik heb vooral compleet rode soorten (akai ryu bijvoorbeeld), extra grote soorten (B52, south west giant, big mouth), en speciale hybriden (fine tooth x red form). Maar zoals gezegd zullen die moeten wachten op het voorjaar.'
daar ga ik in het voorjaar eens naar kijken![]()
Ja, drie pinguicula's die stiekem pokon hebben gekregen denk ikquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:30 schreef mmascha het volgende:
[..]
Wat is dat op die laatste foto? Een Pinguicula met een groeispurt? Gaaf hoor!
Die van mij groeit niet zo hard. Er zit wel een 2e bloemetje in. En gelukkig geen afgekloven blaadjes meer.
Neeee natuurlijk niet, de plant gaat voor op irritante vliegjes!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:25 schreef mmascha het volgende:
[..]
En we vinden het niet eens zielig voor de vlieg! Als ons plantje maar wat lekkers krijgt
Olaquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:26 schreef tubacloud het volgende:
Hallon
Ik ben weer terug uit Spanje![]()
Ibicella heeft nu echt megavruchten, die zal ik nog op de foto zetten
Als het goed is zitten die er al aan en ga je die zien zodra hij voor het eerst open gaat.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:28 schreef mmascha het volgende:
Mooi hoor! Mijne heeft een nieuw happertje gemaakt. Hij is alleen nog tandloos. Eens kijken hoe snel die eraan groeien.
Ja of dat niet biologische middeltje van je.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:16 schreef Guppyfriend het volgende:
hier gaat het ook niet helemaal naar wens... in ieder geval niet zoals het hoort... ik vrees dat de bladluizen een flinke tol eisen...
Zou t... dat was het enige wat er was...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ja of dat niet biologische middeltje van je.
Bij mij sterven de happertjes 1 voor 1 af vooral als er net een vlieg in zit..... maar er komen geen nieuwe bij....![]()
Ja ik had ze misschien niet weer moeten verpotten....quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:22 schreef opastokvis het volgende:
hier heb ik de venussen ook in alleen turf staan en die groeien ook behoorlijk snel
Zou zomaar kunnen. Al heeft luis natuurlijk geen positief effect en is dat t misschien all1 maar. Het enige wat je kan doen is afwachten. Net als ik.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zou t... dat was het enige wat er was...
ja, hier is het koudquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:10 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ola
Dan zal je wel geschrokken zijn dat het in jou afwezigheid hier inm herfst is geworden.....![]()
Ben benieuwd.
Owja, het happertje moet nog open gaan natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:12 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Als het goed is zitten die er al aan en ga je die zien zodra hij voor het eerst open gaat.
Mijn venusjus zijn bijna dood....![]()
Ze hadden het beter in turf zonder zand dan met zand...
Wel heel erg vroeg dan zeg!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:02 schreef mmascha het volgende:
[..]
Owja, het happertje moet nog open gaan natuurlijk.
Ik heb er vandeweek 3 bruin/zwarte uitgeknipt. Net zag ik dat er weer 1 bruin/zwart is. Winterslaap is vast vroeg dit jaar![]()
Maandag zou het hier 16 graden worden dus haal je winter truien maar alvast uit de kast.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:47 schreef tubacloud het volgende:
[..]
ja, hier is het koud![]()
donderdag zat ik nog in 34 graden, en 's nachts werd het niet kouder dan 22 graden
Waarom zou dat niet goed zijn dan? In de natuur vangen ze ze toch ook levend.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:40 schreef pgrferrari het volgende:
Mag je een vleesetende plant zomaar een levend vliegje te eten geven met een pincet.
Omdat iemand dat hier gedaan had.
D8 dat dat niet mocht / goed was voor de plant.
Was ik en die leeft nogquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:40 schreef pgrferrari het volgende:
Mag je een vleesetende plant zomaar een levend vliegje te eten geven met een pincet.
Omdat iemand dat hier gedaan had.
D8 dat dat niet mocht / goed was voor de plant.
Een insect is een insect. Ik zou niet weten waarom niet. Als het maar beweegt(leeft) als je het er in doet.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:58 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Was ik en die leeft nog
Mag je trouwens spinnen geven die nog leven? (ik heb het niet gedaan, vriendlief heeft de spin gegeven)
Ik heb ook nog geen bloemetje gezien. Maar ik ben een beetje bang dat ie dood gaat.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:25 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Wel heel erg vroeg dan zeg!Zn bloemetjes zijn nog niet eesn uitgekomen!
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Een spin is geen insectmaar het mag wel
Bij mij hebben 2 er een steel met knopjes maar ze zijn er voorlopig nog niet aan toe om ze te laten bloeien. Ze hebben nog maar 1 en 2 happertjes en dan is t over.....quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:47 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ik heb ook nog geen bloemetje gezien. Maar ik ben een beetje bang dat ie dood gaat.
Zekers, maar ik kon het niet latenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:23 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.![]()
Gelukkig begreep je wel wat ik bedoelde.
Dat snap ik. Daar heb ik ook altijd moeite mee.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zekers, maar ik kon het niet laten
Haha ok dan doe ik het nog (alle J dan, ik durf het nietquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Een spin is geen insectmaar het mag wel
Zat zeker een insect inquote:Op zondag 29 augustus 2010 11:52 schreef opastokvis het volgende:
die @!@#$%^& rotkat heeft 2 happertjes opgegeten.
en hij vond het blijkbaar lekker
Das wel erg jammer zeg!quote:Op zondag 29 augustus 2010 11:52 schreef opastokvis het volgende:
die @!@#$%^& rotkat heeft 2 happertjes opgegeten.
en hij vond het blijkbaar lekker
1 liter maar?quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb ook een liter opgevangenVoor mijn doen is dat veel
Overdekt balkon hequote:Op zondag 29 augustus 2010 20:08 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
1 liter maar?
* Possie zegt : Meer emmers ed buiten zetten!
Er zijn plaatsen waar 60 cm water naar beneden kwam per M2 in 1 dag en jij hebt maar 1 liter?
Ze was vandaag wel in mijn kattentopic dacht ikquote:
Hmm, dan ga ik haar maar weer eens opzoeken op msn...quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:17 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ze was vandaag wel in mijn kattentopic dacht ik
zou kunnen dat er een insect in zat wat hij zag bewegen, maar volgens mij vindt hij ze gewoon lekker.quote:
Geef het wat meer tijd, kan toch even duren voordat zo'n plantje weer aansterkt? Bij mijn drosera duurde het ook even.quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:49 schreef opastokvis het volgende:
[..]
zou kunnen dat er een insect in zat wat hij zag bewegen, maar volgens mij vindt hij ze gewoon lekker.
moet hem te vaak wegjagen daar.
mijn andere plantjes (met name de capensissen) die ik van de week heb binnengekregen via de post slaan niet echt aan heb ik het idee.
het is toch de bedoeling dat die vochtdruppeltjes er vanzelf aan komen?
ze staan al een paar dagen in vrij vochtige turf, maar ze staan er maar zielig bij.
Tegen wie heb je het?quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:22 schreef DeZwabber het volgende:
nee dat kan heul niet zomaar, je moet em eerst twee maanden flesvoeding geven!
waar haal je dat dan?quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:37 schreef trainfreak het volgende:
Ik koop gewoon van dat gedemineraliseerd water.
Nog geen euro voor 5 liter...
Snap het nietquote:Op maandag 30 augustus 2010 14:37 schreef opastokvis het volgende:
tegen jou.
borstvoeding mag ook![]()
ik heb net nog even gecheckt en ze staan er beter bij als gister en zelfs al wat druppeltjes hier en daar.![]()
dat had ik gister niet verwacht.
In elk warenhuis hebben ze dat wel denk ik. Te vinden bij de spullen om schoon te maken.quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:38 schreef opastokvis het volgende:
[..]
waar haal je dat dan?
dan haal ik drie flessen en dan heb ik daar geen omkijken meer naar.
Fijnquote:Op maandag 30 augustus 2010 14:37 schreef opastokvis het volgende:
ik heb net nog even gecheckt en ze staan er beter bij als gister en zelfs al wat druppeltjes hier en daar.![]()
dat had ik gister niet verwacht.
5 literflessen heb ik nog niet gevonden, toch es even checken dan.quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:46 schreef trainfreak het volgende:
[..]
In elk warenhuis hebben ze dat wel denk ik. Te vinden bij de spullen om schoon te maken.
Mijne komt van bij de Spar, dus bij andere winkels is het misschien nog goedkoper!
Ik moet wel zeggen dat het snel gaat, met een halve liter kom ik ongeveer een week toe voor 2 plantjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |