abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85687864
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

Aanpassen houdt in dat je goed kunt functioneren in de nederlandse samenleving en niet opvalt door bepaald gedrag wat niet tot de nederlandse standaard behoort. Dat een moslim er iets anders uit ziet door huidskleur zal mij me reet roesten. Als hij zijn geloof wil uitoefenen heb ik daar ook geen problemen mee. Zolang het maar niet in strijd is met de nederlandse wetgeving. Kortom, zolang ik er geen last van heb mag je doen wat je wilt. Zo lang jij je maar aan de regels houdt. Geld ook voor Christenen, boedisten of atheisten.

Kortom, je hebt de nederlandse wet/regelgeving en alles wat jij met jouw geloof wilt doen mag je van mij best doen, zolang het maar niet in strijd is met de wet.
We hebben immers niet voor niets een scheiding van kerk en staat.
Artikel 6 uit de grondwet: Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Dat is ook de reden dat ik fel tegenstander van Wilders en de PVV. Die houden er immers een compleet andere definitie op na. Wilders wil dat moslims hun geloof opgeven. Wat mij betreft mag iedereen geloven wat of zij wil zolang het niet in strijd is met de wet, net zoals jij stelt.

quote:
Ron_Jeremy heeft in dat opzicht een goed punt. Hoofddoekjes mogen wel, maar andere hoofddeksels niet. Dat is oneerlijk. Iemand zijn godsdienst mag dus niet leidend zijn, maar is het in dat geval wel.
Het is maar een voorbeeld. Keppeltjes zijn precies hetzelfde. Ander geloof, hetzelfde verhaal.
Hoewel ik mij niet druk kan maken om hoofddoeken is gelijke monniken, gelijke kappen natuurlijk wel zo eerlijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:06:18 #252
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85687905
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:44 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Ik ga me niet aanpassen aan wilders. waarom zou ik? hij past zich toch ook niet aan mij aan?
Je moet je aanpassen aan Nederland, niet aan Wilders.

Tot op een bepaalde hoogte ben ik het wel eens met Wilders dat mensen die hier komen wonen zich moeten aanpassen aan Nederland en Nederland niet zo zeer aan hun. Hiermee heb ik het voornamelijk over inburgering en dergelijke.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:12:42 #253
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85688184
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Dat is ook de reden dat ik fel tegenstander van Wilders en de PVV. Die houden er immers een compleet andere definitie op na. Wilders wil dat moslims hun geloof opgeven. Wat mij betreft mag iedereen geloven wat of zij wil zolang het niet in strijd is met de wet, net zoals jij stelt.
[..]

Hoewel ik mij niet druk kan maken om hoofddoeken is gelijke monniken, gelijke kappen natuurlijk wel zo eerlijk.
Net zeg je nog dat je vindt dat iemand zijn hoofddoek af moet doen als de regels dat voorschrijven. Ik volg je ff niet :?
Ik maak me er wel druk om aangezien het niet consequent is en dat vind ik niet eerlijk. Ik kan heel erg slecht tegen oneerlijkheid. Zeker op deze manier.
Daarnaast gaat het om het principe. Net als dat je niet uit kunt loggen bij de bussen, ze je netjes een kaartje meegeven zodat je geld kunt terug vragen en daarna moet je het kaartje wel opsturen met een postzegel. Het gaat om een paar cent, maar het is het principe. (Moest er ff uit. Heeft verder niets met de discussie te maken en ik had geen zin om een KLB topic aan te maken :P)

Maar ehm. Het standpunt dat ik inneem (en jij dus ook) betekent niet dat je gelijk links bent. Blijkt wel weer ;)

Zoals ik het omschreef denkt de VVD er ook over. Daarom ben ik het wel eens met hun en niet met Wilders. En ja, je mag mensen die zich niet gedragen van mij keihard aanpakken. Betekent dat meer blauw op straat? Ik heb er geen problemen mee. Zolang vandalen, verkrachters, dieven en dergelijke maar worden aangepakt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_85688269
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je moet je aanpassen aan Nederland, niet aan Wilders.

Tot op een bepaalde hoogte ben ik het wel eens met Wilders dat mensen die hier komen wonen zich moeten aanpassen aan Nederland en Nederland niet zo zeer aan hun. Hiermee heb ik het voornamelijk over inburgering en dergelijke.
Iedereen in Nederland moet zich aan de Wet houden en zijn religie heeft daar niets mee te maken. En nederland hoeft zich nergens aan 'nieuwe-nederlanders' aan te passen, die dienen net als ieder ander behandeld te worden.

Dat we kritisch zijn op wie we binnen halen lijkt mij heel verstandig maar iedereen in Nederland dient gelijk behandeld te worden.

Er mag wat mij betreft 1 uitzondering gemaakt worden, als de kinderen van pvv'ers iets strafbaar doen mogen ze met het hele gezin worden gedenaturaliseerd en uitgezet.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:19:33 #255
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_85688461
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders wil helemaal niet dat moslims hun geloof opgeven. Hij wil dat dat ze afstand doen van de regels die de koran oplegt die juist in strijd zijn met ONZE WET. Maar daar wringt de schoen. Dat kunnen en WILLEN ze niet.

quote:
Vraag me af hoe hun foto eruit ziet op het paspoort. Zelfs een bril is daarop tegenwoordig niet toegestaan.

Maar na een misdaad is het wel makkelijk. Je hoeft je haar niet te verven.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_85688538
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:19 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Wilders wil helemaal niet dat moslims hun geloof opgeven. Hij wil dat dat ze afstand doen van de regels die de koran oplegt die juist in strijd zijn met ONZE WET. Maar daar wringt de schoen. Dat kunnen en WILLEN ze niet.
Wilders wil de koran verbieden. Dat lijkt mij toch gedwongen afstand nemen van je geloof. Ik vind dat moslims hun heilige boek gewoon mogen lezen en wanneer zij in strijd handelen met de wet, dan worden ze opgepakt. Het is eigenlijk zo simpel.
pi_85688614
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders wil de koran verbieden. Dat lijkt mij toch gedwongen afstand nemen van je geloof. Ik vind dat moslims hun heilige boek gewoon mogen lezen en wanneer zij in strijd handelen met de wet, dan worden ze opgepakt. Het is eigenlijk zo simpel.
Inderdaad. Of dat boek nou vol staat met gruweldaden of niet, waarom in vredesnaam het verbieden. Mensen moeten kunnen lezen wat ze willen en ook geloven, zo lang ze zich maar aan de wet houden. Als Partij voor de Vrijheid willen ze zoiets simpels als de Koran verbieden, hoezo vrijheid?..
pi_85688625
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:19 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

[..]

Vraag me af hoe hun foto eruit ziet op het paspoort. Zelfs een bril is daarop tegenwoordig niet toegestaan.

Maar na een misdaad is het wel makkelijk. Je hoeft je haar niet te verven.
Waarom moeten mensen 'afstand' doen van een boek? Zolang je je aan de wet niet overtreed is er niets aan de hand.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:27:47 #259
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85688774
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:14 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Iedereen in Nederland moet zich aan de Wet houden en zijn religie heeft daar niets mee te maken. En nederland hoeft zich nergens aan 'nieuwe-nederlanders' aan te passen, die dienen net als ieder ander behandeld te worden.
Probleem is dat religie af en toe in strijd is met de wetgeving. Het hoofddoeken voorbeeld is dan al snel gemaakt. Daarom is religie eigenlijk een redelijk probleem. Niet alleen in Nederland is dat zo, maar overal.

Ik denk dat je een verkeerd uitgangspunt hebt. Jij zegt dat Nederland "nieuwe nederlanders" net zo moet behandelen als anderen. Maar uiteindelijk is het zo dat als "nieuwe nederlanders" zich net zo gedragen als anderen ze ook net zo als anderen behandeld worden. Precies zoals het hoort te zijn.

En ik vind het vervelend om te zeggen, maar het is wel een fout die veel allochtonen maken. Ze willen dezelfde behandeling krijgen als anderen, maar ze willen zich niet als anderen gedragen.
Het gaat gewoon om hele simpele dingen zoals bijvoorbeeld gewoon nederlands praten als je in een winkel staat zodat iedereen je kan verstaan. Dat je het thuis in besloten kring doet moet je zelf weten, maar ik vind het persoonlijk erg storend als ik 2 dames hoor praten in een taal waar ik nog geen woord van versta. Sommigen spreken zelfs heel erg matig nederlands. Zelfs nu nog.
Als je al zo lang in Nederland woont is het toch niet gek als je dan vreemd aangekeken wordt en mensen je anders gaan behandelen.

quote:
Dat we kritisch zijn op wie we binnen halen lijkt mij heel verstandig maar iedereen in Nederland dient gelijk behandeld te worden.
Absoluut.

quote:
Er mag wat mij betreft 1 uitzondering gemaakt worden, als de kinderen van pvv'ers iets strafbaar doen mogen ze met het hele gezin worden gedenaturaliseerd en uitgezet.
Het is dan weer jammer dat je dat zegt, want dan doe je dus eigenlijk hetzelfde als wat PVV'ers doen.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:29:21 #260
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_85688835
Het wordt druk in de bajes. Alle moslims die vrouwen onderdrukken, terwijl mannen en vrouwen bij wet gelijk zijn. Alle moslims die homo's discrimineren. Alle eerwrakers. En dat is nog maar het minste.

En dan de oproepen tot geweld en het uitroeien van andersdenkende in de koran. Als dat niet tegen onze wet is dan weet ik het niet meer.
Snooker is top!!!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:35:29 #261
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85689082
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:23 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Waarom moeten mensen 'afstand' doen van een boek? Zolang je je aan de wet niet overtreed is er niets aan de hand.
Maar zoals we al hadden vastgesteld zijn er een aantal zaken die erin staan die in strijd zijn met de wet. De vraag is alleen of gelovigen zich daar ook aan houden. Zoals bepaalde moslima's met een hoofddoek lopen, maar een heleboel ook niet.

We zeggen eigenlijk wel vaak dat Wilders eigenlijk niets van het boek weet, maar die begint echt geen campagne zonder dat boek helemaal te laten uitpluizen. Probleem is alleen dat hij onderdelen op een bepaalde manier uitlegt die in de praktijk niet zo worden uitgevoerd.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:37:37 #262
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85689169
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:29 schreef sunny16947 het volgende:
Het wordt druk in de bajes. Alle moslims die vrouwen onderdrukken, terwijl mannen en vrouwen bij wet gelijk zijn. Alle moslims die homo's discrimineren. Alle eerwrakers. En dat is nog maar het minste.

En dan de oproepen tot geweld en het uitroeien van andersdenkende in de koran. Als dat niet tegen onze wet is dan weet ik het niet meer.
Daar moet ook keihard tegen worden opgetreden.
pi_85689281
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:23 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Hoe denken jullie over Mein Kampf?
pi_85689395
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:40 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

[..]

Is een boek waar in je kunt lezen wat voor een gestoorde geest Hitler had.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:43:29 #265
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85689401
quote:

[..]

[..]

Daar moest ik eigenlijk ook aan denken.
Hoewel ik vind dat je dat gewoon moet kunnen lezen.
pi_85689419
quote:

[..]

[..]

Inhoud is verwerpelijk, maar ik vind het geen bezwaar dat mensen het lezen.
pi_85689437
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:29 schreef sunny16947 het volgende:

Alsof daar nog niet tegen wordt opgetreden?

En nee, het is totaal niet druk in onze gevangenissen geworden. Omdat, verassing, niet alle moslims hun vrouwen onderdrukken of homo's discrimineren.

Het gaat sowieso moeilijk worden om iedereen die mannen en vrouwen niet gelijk behandelt op te pakken. Dan kan je gelijk half Nederland in de bak gooien.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:47:39 #268
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_85689582
Mein kampf ken ik niet. Heb ook geen behoefte om het te lezen.

Het punt is dat oproepen tot geweld in woord, schrift of beeld bij wet verboden is. Of je daar wel of niet gevolg aan geeft. Als dezelfde teksten op internet verschijnen wordt je ook gesommeerd dat te verwijderen en ben je strafbaar.
Snooker is top!!!
pi_85689645
quote:

[..]

[..]

Ik vind dat mensen het gewoon moeten kunnen lezen.
Het is niet dat je door het lezen daarvan meteen een nazi wordt of zo. :')
pi_85689670
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:43 schreef lutser.com het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Inhoud is verwerpelijk, maar ik vind het geen bezwaar dat mensen het lezen.
Jullie zijn dus tegen de beperkingen die nu zijn gelegd op de verspreiding van het boek?

Wel, het is in ieder geval consequent.
Jammer genoeg is de overheid niet zo consequent, wat Wilders dus de mogelijkheid geeft zijn standpunt in te nemen over de Koran.
pi_85689703
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:49 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

[..]

Jullie zijn dus tegen de beperkingen die nu zijn gelegd op de verspreiding van het boek?

Jammer genoeg is de overheid niet zo consequent, wat Wilders dus de mogelijkheid geeft zijn standpunt in te nemen over de Koran.
Iedereen kan Mein Kampf zonder problemen lezen overigens. Staat gewoon op het WWW...
pi_85689770
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Iedereen kan Mein Kampf zonder problemen lezen overigens. Staat gewoon op het WWW...
Er is een verschil he.

Dit boek mag niet herdrukt worden en verspreiding ervan is verboden.
pi_85689798
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:49 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

[..]

Mein Kampf is niet verboden. Op vrijwel elke rommelmarkt kun je een exemplaar bemachtigen. Probleem is dat de auteursrechten in de handen zijn van de staat en die heeft besloten geen nieuwe exemplaren meer te drukken. Dat is toch iets heel anders dan dat het boek verboten is.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:55:56 #274
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85689919
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:43 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Ja. Het is niet verkrijgbaar in Nederland.
pi_85689927
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mein Kampf is niet verboden. Op vrijwel elke rommelmarkt kun je een exemplaar bemachtigen. Probleem is dat de auteursrechten in de handen zijn van de staat en die heeft besloten geen nieuwe exemplaren meer te drukken. Dat is toch iets heel anders dan dat het boek verboten is.
Ik ga maar eens naar de volgende plaatselijke rommelmarkt om dit te testen dan. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')