Hier ben ik het helemaal mee eens. Dat is ook de reden dat ik fel tegenstander van Wilders en de PVV. Die houden er immers een compleet andere definitie op na. Wilders wil dat moslims hun geloof opgeven. Wat mij betreft mag iedereen geloven wat of zij wil zolang het niet in strijd is met de wet, net zoals jij stelt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:01 schreef Komakie het volgende:
[..]
Aanpassen houdt in dat je goed kunt functioneren in de nederlandse samenleving en niet opvalt door bepaald gedrag wat niet tot de nederlandse standaard behoort. Dat een moslim er iets anders uit ziet door huidskleur zal mij me reet roesten. Als hij zijn geloof wil uitoefenen heb ik daar ook geen problemen mee. Zolang het maar niet in strijd is met de nederlandse wetgeving. Kortom, zolang ik er geen last van heb mag je doen wat je wilt. Zo lang jij je maar aan de regels houdt. Geld ook voor Christenen, boedisten of atheisten.
Kortom, je hebt de nederlandse wet/regelgeving en alles wat jij met jouw geloof wilt doen mag je van mij best doen, zolang het maar niet in strijd is met de wet.
We hebben immers niet voor niets een scheiding van kerk en staat.
Artikel 6 uit de grondwet: Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Hoewel ik mij niet druk kan maken om hoofddoeken is gelijke monniken, gelijke kappen natuurlijk wel zo eerlijk.quote:Ron_Jeremy heeft in dat opzicht een goed punt. Hoofddoekjes mogen wel, maar andere hoofddeksels niet. Dat is oneerlijk. Iemand zijn godsdienst mag dus niet leidend zijn, maar is het in dat geval wel.
Het is maar een voorbeeld. Keppeltjes zijn precies hetzelfde. Ander geloof, hetzelfde verhaal.
Je moet je aanpassen aan Nederland, niet aan Wilders.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:44 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Ik ga me niet aanpassen aan wilders. waarom zou ik? hij past zich toch ook niet aan mij aan?
Net zeg je nog dat je vindt dat iemand zijn hoofddoek af moet doen als de regels dat voorschrijven. Ik volg je ff nietquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. Dat is ook de reden dat ik fel tegenstander van Wilders en de PVV. Die houden er immers een compleet andere definitie op na. Wilders wil dat moslims hun geloof opgeven. Wat mij betreft mag iedereen geloven wat of zij wil zolang het niet in strijd is met de wet, net zoals jij stelt.
[..]
Hoewel ik mij niet druk kan maken om hoofddoeken is gelijke monniken, gelijke kappen natuurlijk wel zo eerlijk.
Iedereen in Nederland moet zich aan de Wet houden en zijn religie heeft daar niets mee te maken. En nederland hoeft zich nergens aan 'nieuwe-nederlanders' aan te passen, die dienen net als ieder ander behandeld te worden.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je moet je aanpassen aan Nederland, niet aan Wilders.
Tot op een bepaalde hoogte ben ik het wel eens met Wilders dat mensen die hier komen wonen zich moeten aanpassen aan Nederland en Nederland niet zo zeer aan hun. Hiermee heb ik het voornamelijk over inburgering en dergelijke.
Wilders wil helemaal niet dat moslims hun geloof opgeven. Hij wil dat dat ze afstand doen van de regels die de koran oplegt die juist in strijd zijn met ONZE WET. Maar daar wringt de schoen. Dat kunnen en WILLEN ze niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. Dat is ook de reden dat ik fel tegenstander van Wilders en de PVV. Die houden er immers een compleet andere definitie op na. Wilders wil dat moslims hun geloof opgeven. Wat mij betreft mag iedereen geloven wat of zij wil zolang het niet in strijd is met de wet, net zoals jij stelt.
Vraag me af hoe hun foto eruit ziet op het paspoort. Zelfs een bril is daarop tegenwoordig niet toegestaan.quote:Hoewel ik mij niet druk kan maken om hoofddoeken is gelijke monniken, gelijke kappen natuurlijk wel zo eerlijk.
Wilders wil de koran verbieden. Dat lijkt mij toch gedwongen afstand nemen van je geloof. Ik vind dat moslims hun heilige boek gewoon mogen lezen en wanneer zij in strijd handelen met de wet, dan worden ze opgepakt. Het is eigenlijk zo simpel.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:19 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Wilders wil helemaal niet dat moslims hun geloof opgeven. Hij wil dat dat ze afstand doen van de regels die de koran oplegt die juist in strijd zijn met ONZE WET. Maar daar wringt de schoen. Dat kunnen en WILLEN ze niet.
Inderdaad. Of dat boek nou vol staat met gruweldaden of niet, waarom in vredesnaam het verbieden. Mensen moeten kunnen lezen wat ze willen en ook geloven, zo lang ze zich maar aan de wet houden. Als Partij voor de Vrijheid willen ze zoiets simpels als de Koran verbieden, hoezo vrijheid?..quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders wil de koran verbieden. Dat lijkt mij toch gedwongen afstand nemen van je geloof. Ik vind dat moslims hun heilige boek gewoon mogen lezen en wanneer zij in strijd handelen met de wet, dan worden ze opgepakt. Het is eigenlijk zo simpel.
Waarom moeten mensen 'afstand' doen van een boek? Zolang je je aan de wet niet overtreed is er niets aan de hand.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:19 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Wilders wil helemaal niet dat moslims hun geloof opgeven. Hij wil dat dat ze afstand doen van de regels die de koran oplegt die juist in strijd zijn met ONZE WET. Maar daar wringt de schoen. Dat kunnen en WILLEN ze niet.
[..]
Vraag me af hoe hun foto eruit ziet op het paspoort. Zelfs een bril is daarop tegenwoordig niet toegestaan.
Maar na een misdaad is het wel makkelijk. Je hoeft je haar niet te verven.
Probleem is dat religie af en toe in strijd is met de wetgeving. Het hoofddoeken voorbeeld is dan al snel gemaakt. Daarom is religie eigenlijk een redelijk probleem. Niet alleen in Nederland is dat zo, maar overal.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:14 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Iedereen in Nederland moet zich aan de Wet houden en zijn religie heeft daar niets mee te maken. En nederland hoeft zich nergens aan 'nieuwe-nederlanders' aan te passen, die dienen net als ieder ander behandeld te worden.
Absoluut.quote:Dat we kritisch zijn op wie we binnen halen lijkt mij heel verstandig maar iedereen in Nederland dient gelijk behandeld te worden.
Het is dan weer jammer dat je dat zegt, want dan doe je dus eigenlijk hetzelfde als wat PVV'ers doen.quote:Er mag wat mij betreft 1 uitzondering gemaakt worden, als de kinderen van pvv'ers iets strafbaar doen mogen ze met het hele gezin worden gedenaturaliseerd en uitgezet.
Maar zoals we al hadden vastgesteld zijn er een aantal zaken die erin staan die in strijd zijn met de wet. De vraag is alleen of gelovigen zich daar ook aan houden. Zoals bepaalde moslima's met een hoofddoek lopen, maar een heleboel ook niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:23 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Waarom moeten mensen 'afstand' doen van een boek? Zolang je je aan de wet niet overtreed is er niets aan de hand.
Daar moet ook keihard tegen worden opgetreden.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:29 schreef sunny16947 het volgende:
Het wordt druk in de bajes. Alle moslims die vrouwen onderdrukken, terwijl mannen en vrouwen bij wet gelijk zijn. Alle moslims die homo's discrimineren. Alle eerwrakers. En dat is nog maar het minste.
En dan de oproepen tot geweld en het uitroeien van andersdenkende in de koran. Als dat niet tegen onze wet is dan weet ik het niet meer.
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders wil de koran verbieden. Dat lijkt mij toch gedwongen afstand nemen van je geloof. Ik vind dat moslims hun heilige boek gewoon mogen lezen en wanneer zij in strijd handelen met de wet, dan worden ze opgepakt. Het is eigenlijk zo simpel.
Hoe denken jullie over Mein Kampf?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:23 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Waarom moeten mensen 'afstand' doen van een boek? Zolang je je aan de wet niet overtreed is er niets aan de hand.
Is een boek waar in je kunt lezen wat voor een gestoorde geest Hitler had.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:40 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
[..]
Hoe denken jullie over Mein Kampf?
Daar moest ik eigenlijk ook aan denken.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:40 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
[..]
Inhoud is verwerpelijk, maar ik vind het geen bezwaar dat mensen het lezen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:40 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
[..]
Alsof daar nog niet tegen wordt opgetreden?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:29 schreef sunny16947 het volgende:
Het wordt druk in de bajes. Alle moslims die vrouwen onderdrukken, terwijl mannen en vrouwen bij wet gelijk zijn. Alle moslims die homo's discrimineren. Alle eerwrakers. En dat is nog maar het minste.
En dan de oproepen tot geweld en het uitroeien van andersdenkende in de koran. Als dat niet tegen onze wet is dan weet ik het niet meer.
Ik vind dat mensen het gewoon moeten kunnen lezen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:40 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
[..]
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:43 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Is een boek waar in je kunt lezen wat voor een gestoorde geest Hitler had.
Jullie zijn dus tegen de beperkingen die nu zijn gelegd op de verspreiding van het boek?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inhoud is verwerpelijk, maar ik vind het geen bezwaar dat mensen het lezen.
Iedereen kan Mein Kampf zonder problemen lezen overigens. Staat gewoon op het WWW...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:49 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
[..]
Jullie zijn dus tegen de beperkingen die nu zijn gelegd op de verspreiding van het boek?
Wel, het is in ieder geval consequent.
Jammer genoeg is de overheid niet zo consequent, wat Wilders dus de mogelijkheid geeft zijn standpunt in te nemen over de Koran.
Er is een verschil he.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Iedereen kan Mein Kampf zonder problemen lezen overigens. Staat gewoon op het WWW...
Mein Kampf is niet verboden. Op vrijwel elke rommelmarkt kun je een exemplaar bemachtigen. Probleem is dat de auteursrechten in de handen zijn van de staat en die heeft besloten geen nieuwe exemplaren meer te drukken. Dat is toch iets heel anders dan dat het boek verboten is.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:49 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
[..]
Jullie zijn dus tegen de beperkingen die nu zijn gelegd op de verspreiding van het boek?
Wel, het is in ieder geval consequent.
Jammer genoeg is de overheid niet zo consequent, wat Wilders dus de mogelijkheid geeft zijn standpunt in te nemen over de Koran.
Ja. Het is niet verkrijgbaar in Nederland.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:43 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Is een boek waar in je kunt lezen wat voor een gestoorde geest Hitler had.
Ik ga maar eens naar de volgende plaatselijke rommelmarkt om dit te testen dan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mein Kampf is niet verboden. Op vrijwel elke rommelmarkt kun je een exemplaar bemachtigen. Probleem is dat de auteursrechten in de handen zijn van de staat en die heeft besloten geen nieuwe exemplaren meer te drukken. Dat is toch iets heel anders dan dat het boek verboten is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |