quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
Dit is mijn favoriete stukje uit het boek <3
"The only thing that went through the bowl of petunia's mind as it fell was oh no, not again."![]()
Bij de bio-winkel moet dat wel lukken, denk ikquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik wil sinaasappel-mango-jamEnig idee waar ik het kan kaufen?
Ik ga denk ik sowieso bij de bio-winkel kijken vanmiddag
neen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:20 schreef neen het volgende:
Kreeg jij geen stufi in de tijd dat je nog eeuwig student kon zijn![]()
quote:
Vroeger was er wel meer mogelijk geloof ikquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:29 schreef Viking84 het volgende:
Was er ooit een tijd dat je eeuwig student kon zijn?.
Een vriendin van mij heeft MBO gedaan en die heeft steeds gewoon stufi ontvangen (en die is ook zo lang bezig geweest als ik). Binnen het MBO kun (kon, inmiddels?) je blijkbaar voor eeuwig doorstuderen en als je vervolgens nog een HBO-opleiding wenste te doen, werd de teller gewoon weer op 0 gezet.
Die tijd heb ik ook meegemaakt. Nietsnutten op het MBO, spijbelen en dan met je OV het land door en dat allemaal zonder de dreiging dat je het terug moest betalen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:29 schreef Viking84 het volgende:
Was er ooit een tijd dat je eeuwig student kon zijn?.
Een vriendin van mij heeft MBO gedaan en die heeft steeds gewoon stufi ontvangen (en die is ook zo lang bezig geweest als ik). Binnen het MBO kun (kon, inmiddels?) je blijkbaar voor eeuwig doorstuderen en als je vervolgens nog een HBO-opleiding wenste te doen, werd de teller gewoon weer op 0 gezet.
Tenzij je het MBO ook verneukt, dan ben je de sjaakquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:25 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ga nu mijn derde jaar stufi voor het HBO in. Gelukkig mag ik een jaar extra want ik loop nu ook al bijna een jaar achter.
[..]
Die tijd heb ik ook meegemaakt. Nietsnutten op het MBO, spijbelen en dan met je OV het land door en dat allemaal zonder de dreiging dat je het terug moest betalen.!
Waarom mag dat niet? Omdat het eigenlijk zwart is?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben m'n site aan het aanpassen, omdat ik eigenlijk helemaal geen reclame mag maken. Dus prijzen en alles wat er op kan wijzen dat ik taarten wil verkopen. Maar dan blijft er verdomd weinig over..
Jup. Er zijn de laatste tijd iets te veel berichten van andere taartenbaksters dat ze de belastingdienst op de stoep hadden staan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:32 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Waarom mag dat niet? Omdat het eigenlijk zwart is?
Is het ookquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, dat doe ik altijd fout! Ik dacht dat de drie P's pizza, patat en pannenkoeken waren!.
Zelfs dan, geloof ik. Het gaat er gewoon om dat je geen reclame voor een dienst mag maken als je niet een officieel bedrijf bent.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:35 schreef Razztwizzle het volgende:
Zelfs als je er zelf eigenlijk geen winst op maakt(ik dacht dat ik laatst zoiets las?)
Belastingvrij misschien maar je moet het dan wel opgeven neem ik aan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:37 schreef Goodbye het volgende:
Ik meende dat je tot tienduizend euro zwart bij mocht verdienen?
Tot een betaald bedrag hoef je geen belasting te betalen hoor.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Jup. Er zijn de laatste tijd iets te veel berichten van andere taartenbaksters dat ze de belastingdienst op de stoep hadden staan.
Waarom begin je geen eenmanszaak dan? Als je onder een bepaald bedrag blijft, hoef je de BTW niet af te dragen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Zelfs dan, geloof ik. Het gaat er gewoon om dat je geen reclame voor een dienst mag maken als je niet een officieel bedrijf bent.
Niet dat ik nu echt denk dat ze mij zo snel in de smiezen gaan houden, maar als de prijslijst van m'n site halen ervoor zorgt dat ik niet in de problemen kom, dan is dat een kleine moeite.
Dat hóeft je niets te kosten hoor. Alleen de inschrijving zelf en dat is geen groot bedrag. Dan val je in de kleine ondernemersregeling oid.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh ja, even het verhaal teruggezocht, maar iemand had dus de belastingdienst op de stoep en moest zich inschrijven bij de KvK. Dat was voor haar niet haalbaar, en dat is het voor mij al helemaal niet.
Misschien begrijp ik het ook wel allemaal verkeerd hoor, maar als je je als bakker inschrijft bij de KvK moet je je volgens mij ook verplicht aansluiten bij de branchevereniging voor banketbakkers, waar flinke kosten aan verbonden lijken te zijn. En daarnaast moet je werken volgens HACCP. Oh, en detailhandel bedrijven vanuit een woonhuis mag vaak niet van de gemeente (bestemmingsplan).quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:48 schreef Goodbye het volgende:
Voor de KvK hoef je als bakker niet aan zoveel eisen te voldoen, staat me bij. Misschien vanuit andere instanties?
Je kan zelfs zonder artsendiploma een "praktijk voor huisartsen" inschrijven, omdat het net zo goed kan zijn dat jij leiding geeft en artsen in dienst neemt. Om maar eens een vaag voorbeeld te noemen.
Dat laatste is sowieso waarquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Misschien begrijp ik het ook wel allemaal verkeerd hoor, maar als je je als bakker inschrijft bij de KvK moet je je volgens mij ook verplicht aansluiten bij de branchevereniging voor banketbakkers, waar flinke kosten aan verbonden lijken te zijn. En daarnaast moet je werken volgens HACCP. Oh, en detailhandel bedrijven vanuit een woonhuis mag vaak niet van de gemeente (bestemmingsplan).
Door geen reclame te maken en me dus niet als bedrijf te profileren kom ik gewoon hoe dan ook niet in moeilijkheden. Das wel zo gemakkelijk dan..
Mijnes?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:08 schreef neen het volgende:
En zijn die wereldreis plannen gestopt of op een lager pitje gezet?
Ja, ik verwelkomde je nog met: Hoi plaatsgenotequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:50 schreef MinderMutsig het volgende:
@uniek: Nienoord? Ben jij een Leekster?![]()
Mijn lijstje:
O: Brinta Actieve dag met yoghurt en een glas biologische appel-vlierbessensap
T: perzik
L: salade met zongedroogde tomaat, kikkererwten, uitgebakken spekkies en lente-ui en een paar plakjes geroosterde ciabatta met serranoham
T: ? ik heb nog kwark die op moeten anders wat olijfjes o.i.d.
D: spinazie en opperdoezen uit de stoomoven mit ein richtige große panierte schnitzel so groß wie eine türmatte
T: stukje noga. Of twee
S: 20 minuten fietsen gevolgd door een wandeling met de honden
Maar ik heb Groningen in mijn profiel staan dus ik ging er eigenlijk vanuit dat je dat bedoelde.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:18 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, ik verwelkomde je nog met: Hoi plaatsgenote
Yep, in CUL .....quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:27 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Maar ik heb Groningen in mijn profiel staan dus ik ging er eigenlijk vanuit dat je dat bedoelde.
Maar nu je het zegt, we hebben het daar al eens over gehad toch?
Nee, de concurrent; Vogue. Wij vonden die van Montaigne maar suf, omdat ze vooral de economische en ambachtelijke kant deden en zij vonden ons maar gek. Maar na 2 jaar ging Vogue wel failliet en hebben toen een doorstart gemaakt, maar volgens mij werd het toen heel anders, maar dat weet ik niet precies, want toen ben ik in Frankrijk gaan wonen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:30 schreef Laureline het volgende:
Welke academie zat jij dan, co? Montaigne?
Ga je op wereldreis? En is je huis dan te huur? *benieuwd is!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:13 schreef anna82 het volgende:
[..]
Mijnes?![]()
Ach, ik reageer gewoon:
Er komt vanavond iemand kijken van een verhuur-je-huis organisatie!![]()
Iedereen die ik het vertel reageert en beetje mwoaaah. Ik weet niet of dat is omdat ze het een stom idee vinden, of omdat ze mij niet willen missen..![]()
En op mijn werk wil iedereen een piece of me (kies een stukje heup!!) en ik wil alleen maar slapen... :![]()
ben ook niet zo goed bijgelezen, dus excuus voor de egopost...
Of misschien ben je een flierefluiter zoals ik die elke week iets anders wil?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:13 schreef anna82 het volgende:
Iedereen die ik het vertel reageert en beetje mwoaaah. Ik weet niet of dat is omdat ze het een stom idee vinden, of omdat ze mij niet willen missen..![]()
Yaaaay!!!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
WOEHOEEE eindelijk de langverwachte spark of inspiration, ik heb een invalshoek voor mn paper! Mn haar ziet er ontploft uit en mn kamer is overspoeld door boeken / artikelen / etc., maar dan heb je ook wat
Heb het net allemaal aan het vriendje verteld en volgens mij klinkt het nog relatief plausibel ook!
Ik heb cc's nog nooit zo sexy vinden klinkenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vanavond m'n vriendin laten keuren of mijn red velvet cc's kunnen tippen aan die van de Hummingbird Bakery. Ik zou zelf zeggen van wel..
Ik zeg doen!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Nu heb ik die laptop gezien en nu wil ik hem halen en het qua finacien kan het ook maar het is nog niet heeeeeeeeeeeeeel erg nodig
Egopost noemt ze datquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:13 schreef anna82 het volgende:
[..]
Mijnes?![]()
Ach, ik reageer gewoon:
Er komt vanavond iemand kijken van een verhuur-je-huis organisatie!![]()
En op mijn werk wil iedereen een piece of me (kies een stukje heup!!) en ik wil alleen maar slapen... :![]()
ben ook niet zo goed bijgelezen, dus excuus voor de egopost...
Het stikt van die boeken bij de kringloopwinkels.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:34 schreef Syrena het volgende:
( (ik heb onlangs besloten alle Agatha Christie Vijflingen te willen gaan sparen, heb de eerste al gekocht daar en gelezen!. Rest staat wel op MP, iemand die er heel veel had in de uitgave die ik wil, maar ja, de verzendkosten alleen al![]()
Oeh, smijt er eens een deze kant op?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vanavond m'n vriendin laten keuren of mijn red velvet cc's kunnen tippen aan die van de Hummingbird Bakery. Ik zou zelf zeggen van wel..
Ik twijfel nu tussen even op de bank gaan liggen, of de chaos die keuken heet opruimen..
Zitten er nog leuke in de mooiste stad van het oosten?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:37 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Het stikt van die boeken bij de kringloopwinkels.
Die vooraan de Westervoortsedijk is wel okee, daar kom ik heel regelmatig.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:41 schreef neen het volgende:
[..]
Zitten er nog leuke in de mooiste stad van het oosten?
Goeie tip!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:37 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Het stikt van die boeken bij de kringloopwinkels.
Mama mini oid?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:45 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Groningen heeft wel de leukste!
Ja, smaak.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:26 schreef Viking84 het volgende:
DaD, hier zitten ook dames die heul goed kunnen keuren! Of gaat het om smaak?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb ik hier nog iets gemist?![]()
Super Neenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:02 schreef neen het volgende:
Goed bezig!
Ik heb nog even 5km hard gelopen, ging echt chill in dit koele weer zeg echt zonder stoppen bats! En veul biodschappen gedaan, ook pangasius filet dus iemand die iets lekkers ermee weet mag dat hier voor me bereiden![]()
En ik lees ook iets leuks nu
Ik woon in de prachtwijk de Indische Buurtquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, smaak.. We hebben ze gegeten toen we in Londen waren, en ze heeft me vriendelijk doch zeer dringend verzocht om ze ook eens te maken.
.
LB, wat is je adres?
Oh, jammer! Ik fiets straks naar het D'diep, dus ik dacht dat ik best een cakeje langs kon brengen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:05 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik woon in de prachtwijk de Indische Buurt![]()
Maar ik moet nu helaas weg![]()
En neen, inderdaad Mamamini!Maar ook Goud Goed, Nota Bene en Nas&Mazzel.... plus nog een heleboel kringloopwinkels in de ommelanden
In before the edit!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
wat goed neen! Ik zou niet weten wat je met een tangafilet moet, maar dat is vast geen verrassing.
Heb 2 nerdboekjes voor Duvel gekocht. Vind ik altijd zo leuk he, als ik iets voor hem vindt. Bel hem wel altijd even om te voorkomen dat ik iets dubbels koop, dus een echte verrassing is het niet, maar toch.. Vind ik leuker dan iets voor mezelf kopen.
Ik zei goed bezigquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:17 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb ook gesport![]()
Ik geef mezelf wel schoudeklopjes dan![]()
Zeg, ik heb me zaterdag gewogen (in de sportschool). Wat is nou een goed moment om voor de tweede keer te wegen (gewoon thuis, in de sportschool gebeurt over twee maanden)? Ik wil wel een beetje resultaat zien natuurlijk
Jaaaaaaaa, aan mijn mede-ex-Liwwadder heb ik altijd zo veelquote:
Ik heb hier de derde en de vierde nog liggen om weer naar de Kringloop te doen, zal ik ze opsturen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:34 schreef Syrena het volgende:
Mariaaaa, inspiratie is altijd zo lekker he. En Xme in de Slegte, ben jaloers(ik heb onlangs besloten alle Agatha Christie Vijflingen te willen gaan sparen, heb de eerste al gekocht daar en gelezen!. Rest staat wel op MP, iemand die er heel veel had in de uitgave die ik wil, maar ja, de verzendkosten alleen al
![]()
En net 3 kwartier erover gedaan om mijn hele H&M bestelling te passenDaarna deed mijn arm weer zeer, dus nu weet ik nog niet wat ik nu wil houden en wat niet, moet het allemaal nog een keer aantrekken denk ik. Morgen dan maar
Vind ik heel persoonlijk. De een moet zich gewoon niet dagelijks wegen en geen zorgen maken, voor de ander kan het wel werken. Door als ik 'em zie op de weegschaal te gaan staan, krijg ik een idee hoe het fluctueert. 's Ochtends en 's avonds scheelt behoorlijk, de ene dag kan ook verschillen van de andere dag. Voor een ander kan het werken om bv. standaard op eerste dag van cyclus te wegen (of juist niet). Dat is ook zo'n moment dat het anders dan anders kan zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:17 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb ook gesport![]()
Ik geef mezelf wel schoudeklopjes dan![]()
Zeg, ik heb me zaterdag gewogen (in de sportschool). Wat is nou een goed moment om voor de tweede keer te wegen (gewoon thuis, in de sportschool gebeurt over twee maanden)? Ik wil wel een beetje resultaat zien natuurlijk
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:19 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ik heb hier de derde en de vierde nog liggen om weer naar de Kringloop te doen, zal ik ze opsturen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |