Nouja ik werk fulltime en heb tot nu toe altijd het schuifje voor het luikje gehad.quote:
Misschien is verhuizen naar een plaats zonder drukke wegen iets.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:06 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nouja ik werk fulltime en heb tot nu toe altijd het schuifje voor het luikje gehad.
Hij zat in iedergeval 8 uur per dag alleen binnen, en 8 uur alleen als ik slaap. En verder kreeg hij wat aandacht maar aangezien ik meer te doen heb dan alleen dat beest verwennen zeker niet genoeg. Daarom heb ik de beslissing gemaakt een kattenluikje te nemen. Logisch de beste beslissing, maar toch wel klote dat die drukke weg naast mijn huis loopt.
Jawel, de kat.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:07 schreef 08gnoT. het volgende:
Binnenhouden. Een kat is misschien geen binnendier, maar als hij bij andere mensen in de tuin gaat zitten en rond loopt te zwerven, wordt niemand er gelukkiger van.
Je hebt ze nu een week?quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:09 schreef Armageddon het volgende:
Ik heb 6 katten en woon in moerwijk. Den Haag. Mijn straat is nog drukker dan de landingsbaan op Schiphol. Ze zijn tot nu toe nog allemaal elke keer terug gekomen.
Das weer n beetje overdreven hè?quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:07 schreef Sigmund666 het volgende:
Je houdt zeker niet van katten. Als je naast een rivier had gewoond had je het dier vast en zeker in een zak gelokt en het in de rivier gegooid
Inderdaad, TS moet gewoon zijn verstand gebruiken.quote:
Dankjewel. Kom jij de kattenstront even uit mijn tuin rapen?quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:10 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, dit is de beredenatie van vandaag.
Dan neem je geen kat, lutser.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:11 schreef Armageddon het volgende:
Kunnen al die dierenactivisten hier even oppleuren. Sommige katten kun je gewoon niet binnenhouden. Als die eenmaal buiten hebben geroken dan breken ze je hele tent af als je ze binnen wilt houden.
Ja, als een ander ze te vreten geeft vinden ze het ook prima.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:13 schreef Armageddon het volgende:
Katten zijn snuggerder dan je denkt. Die redden zich prima. Ik denk dat er minder katten dan mensen worden doodgereden.
Evolutie. Mijn kat zorgt dat ie 3 meter van de weg zit zodra er een auto aankomt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:08 schreef Xessive het volgende:
Wegdoen, of hopen dat je een hele snuggere kat hebt, anders vrees ik het ergste.
Ach ja. Dom zijn ze niet. Die van de overburen snapt inmiddels dat hij beter niet in mijn tuin kan komen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Evolutie. Mijn kat zorgt dat ie 3 meter van de weg zit zodra er een auto aankomt.
Natuurlijk kan dat, maar je moet het wel willenquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:11 schreef Armageddon het volgende:
Kunnen al die dierenactivisten hier even oppleuren. Sommige katten kun je gewoon niet binnenhouden. Als die eenmaal buiten hebben geroken dan breken ze je hele tent af als je ze binnen wilt houden.
Mijn katten komen alleen in de afgesloten tuin, heb niet het idee dat ze daar erg ongelukkig van zijnquote:
Geweldig dat evolutie dat heeft geregeldquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Evolutie. Mijn kat zorgt dat ie 3 meter van de weg zit zodra er een auto aankomt.
Dit dus. Die van mij zijn ook nooit binnen (woon 4 hoog) Geen probleem, en zo blijven ze mooi schoon.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:04 schreef Dagonet het volgende:
Natuurlijk kan je hem wel altijd binnenhouden. Dat gaat prima en heeft de kat geen last van verder.
Ja, dat heeft met intelligentie te maken.,quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:19 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Geweldig dat evolutie dat heeft geregeld![]()
![]()
Stront rokenquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:25 schreef Armageddon het volgende:
En voor de mensen die lopen te zeiken dat er wel eens een kat in de tuin schijt. Flikker toch op man. Dat is mest. Is goed voor je planten. Die van mij schijten tussen m'n wietplanten en een toppen dat je daar van krijgt!
Slaat nergens op. Die katten van mij hebben het echt niet slecht hoor. Beter dan bij 90% van de mensen die ze wel buiten laten.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, dat heeft met intelligentie te maken.,
Ik vind het overigens triest om je kat de hele dag binnen te houden, neem er dan geen. Ze hebben niet voor niets een drang naar buiten te gaan.
Stuur even je adres, dan kom ik binnenkort even op je wietplanten schijten.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:25 schreef Armageddon het volgende:
En voor de mensen die lopen te zeiken dat er wel eens een kat in de tuin schijt. Flikker toch op man. Dat is mest. Is goed voor je planten. Die van mij schijten tussen m'n wietplanten en een toppen dat je daar van krijgt!
Er op lijkt me niet zo zinvol. Er tussen wel.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:27 schreef Xessive het volgende:
[..]
Stuur even je adres, dan kom ik binnenkort even op je wietplanten schijten.
Zo'n karwei is dat toch niet? Ik zou me er zelf niet echt aan kunnen storen iig. Maar als ik mijn kat in de tuin van het lokale buurthuis zie kakken ruim ik het op hoor.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:12 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Dankjewel. Kom jij de kattenstront even uit mijn tuin rapen?
Dan denken mensen dat je een strontlul 'gerookt' hebtquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:25 schreef Armageddon het volgende:
Mijn wiet is tien keer beter dan die van de shop.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:29 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Dan denken mensen dat je een strontlul 'gerookt' hebt
quote:
Juist, maar 0,0 met evolutie.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, dat heeft met intelligentie te maken.,
Je bent net klaar met opruimen en dan schijt er weer een andere kat. En dan ligt het nog vol met grind ook.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:29 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Zo'n karwei is dat toch niet? Ik zou me er zelf niet echt aan kunnen storen iig. Maar als ik mijn kat in de tuin van het lokale buurthuis zie kakken ruim ik het op hoor.
Zelf laten doodvermoordenquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:35 schreef Armageddon het volgende:
Zal ik hem nog even laten spelen met de muis of zal ik de muis zelf doodslaan zodat hij hem op kan vreten. Wat vinden jullie? Zal ik een poll starten?
Heb je het ze gevraagd?quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:27 schreef Markster het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Die katten van mij hebben het echt niet slecht hoor. Beter dan bij 90% van de mensen die ze wel buiten laten.
Doe die poll maar, Arma.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:35 schreef Armageddon het volgende:
Zal ik hem nog even laten spelen met de muis of zal ik de muis zelf doodslaan zodat hij hem op kan vreten. Wat vinden jullie? Zal ik een poll starten?
Poll: Moet m'n kat de muis zelf dood maken of moet ik het doen?quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:38 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Doe die poll maar, Arma. [ afbeelding ]
Door te klikken.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:47 schreef b4kl4p het volgende:
Wat een poll. Hoe kun je nou ja of nee antwoorden?
Die optie is er niet in de poll.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:49 schreef Greys het volgende:
Kat zelf laten doen, anders ontneem je hem alle lol.
"Moet m'n kat de muis zelf dood maken" de rest van de zin negeer je gewoonquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:52 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Die optie is er niet in de poll.
Zo dacht ik ook, maar Arma waarschijnlijk niet.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:54 schreef Greys het volgende:
[..]
"Moet m'n kat de muis zelf dood maken" de rest van de zin negeer je gewoon
*klik* JA.
quote:
Schopje ONZ dan maar?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 07:40 schreef b4kl4p het volgende:
Zojuist is mijn buurman overreden door een kat.
Nouja, ik heb in mijn leven toch al wel 2 katten doodgereden, en er heel wat zien liggen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:13 schreef Armageddon het volgende:
Katten zijn snuggerder dan je denkt. Die redden zich prima. Ik denk dat er minder katten dan mensen worden doodgereden.
Yeah right ik heb er een bij die jumpt tegen de muren op als ze niet naar buiten mag!quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:04 schreef Dagonet het volgende:
Natuurlijk kan je hem wel altijd binnenhouden. Dat gaat prima en heeft de kat geen last van verder.
Zoeen poes heb ik ook. Niet te houden als ze binnen is. Ze is dag en nacht buiten, en komt alleen binnen om te eten en in de winter haar behoefte te doen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:38 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Yeah right ik heb er een bij die jumpt tegen de muren op als ze niet naar buiten mag!
Ja, ik had deze kat binnen kunnen houden, overal sluis ideeen in om te verkomen dat hij niet naar buiten zou sneaken, ramen beschermt met sterk spul zodat hij het niet los zou kunnen trekken en nog meer.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:17 schreef senesta het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat, maar je moet het wel willen
Die van mij dus wel, nu is deze alleen vooral heel erg energiek, maar Odie die inmiddels is overleden wilde niets weten van binnen blijven.quote:
ik moet gelijk aan die angry cat filmpjes op youtube denken, die katten kunnen aardig freeky overkomen als ze boos zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:03 schreef erodome het volgende:
met een demonische blik sloop hij dan rond om je in de nacht aan te vallen als je je slaapkamer niet goed dicht had gedaan
Ik hou niet van katten, maar bovenstaande was ook hetgeen wat ik dacht.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:58 schreef erodome het volgende:
Maar dat dit niet voor iedere kat opgaat en dat je aan het eind van de dag moet kiezen wat het beste is voor het dier, is dat bv 10 jaar gelukkig rondlopen binnen en buiten en dan doodgereden worden, of is dat 18 jaar ongelukkig binnen zitten
ik heb zelf geen kat, maar ik zou dus echt nooit willen dat mijne over de straten zou rondwandelen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:04 schreef Dagonet het volgende:
Je kunt hem ook gewoon een spijker door z'n pootje en tussen de tegels jassen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:44 schreef Ivo1986 het volgende:
Een kat binnen houden ook voor meer dan 10 uur per dag gaat prima...
En in de tuin kan hij aan een lijntje, zo doet een vriend van me dat tenminste.
Niets is zo irritant als een kat die je grasveldje in de tuin vol piest en schijt...
Er is meestal maar 1 kat in de hele buurt die zijn drolletjes bovengronds legt, de rest begraafd het allemaal.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:44 schreef Ivo1986 het volgende:
Een kat binnen houden ook voor meer dan 10 uur per dag gaat prima...
En in de tuin kan hij aan een lijntje, zo doet een vriend van me dat tenminste.
Niets is zo irritant als een kat die je grasveldje in de tuin vol piest en schijt...
-edit- ligt inderdaad aan het karakter van de kat
de katten weten bij ons ook de zanbak te vinden, nu doen we gewoon de deksel dicht en kan er ook geen kat bij. We hebben ook het grasveld uit onze tuin gehaald, was al niet zo'n fan van dat grasmaaien en die katten erbij met de poep...quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:01 schreef erodome het volgende:
Er is meestal maar 1 kat in de hele buurt die zijn drolletjes bovengronds legt, de rest begraafd het allemaal.
Dus geen kattenpoep in je grasveldje, wel in de zandbak
Wat een onzin reactie zeg!quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:10 schreef Leonos het volgende:
Neem geen katten als je ze niet kan hebben ?
Triest altijd voor die beesten
Er zijn katten genoeg die er totaal geen behoefte aan hebben om naar buiten te gaan dus jouw laatste zin is niet altijd van toepassing. Ik heb zelfs katten uit het asiel die echt buiten hebben gelopen (eentje was zelfs in het wild geboren) en die zelfs bij mij niet eens meer behoefte hadden aan de buitenruimte in de vorm van een afgezet balkon, laat staan dat ze voor bij de voordeur stonden te schreeuwen om naar buiten te mogen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:17 schreef Unstoppable het volgende:
Wij hebben al jarenlang katten, en het was niet eens bij me opgekomen dat er mensen zouden zijn die normaal zouden vinden die beesten hun leven lang opgesloten te houden![]()
Als je niet in de situatie zit dat een kat niet veilig naar buiten kan (flat, drukke weg) neem dan een parkiet ofzo
Stel je niet zo aan zeg!quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:17 schreef Unstoppable het volgende:
Wij hebben al jarenlang katten, en het was niet eens bij me opgekomen dat er mensen zouden zijn die normaal zouden vinden die beesten hun leven lang opgesloten te houden![]()
Als je niet in de situatie zit dat een kat niet veilig naar buiten kan (flat, drukke weg) neem dan een parkiet ofzo
Ja omdat dat beest uit het asiel psychisch zo verwoest is dat hij geen stap meer buiten durft te zetten. Een beetje te vergelijken met een gehandicapte zonder ledematen verwijten dat hij niet meer mee doet aan de wandelvierdaagse.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:40 schreef trovey het volgende:
[..]
Er zijn katten genoeg die er totaal geen behoefte aan hebben om naar buiten te gaan dus jouw laatste zin is niet altijd van toepassing. Ik heb zelfs katten uit het asiel die echt buiten hebben gelopen (eentje was zelfs in het wild geboren) en die zelfs bij mij niet eens meer behoefte hadden aan de buitenruimte in de vorm van een afgezet balkon, laat staan dat ze voor bij de voordeur stonden te schreeuwen om naar buiten te mogen.Genoeg buurkatten hier die zogenaamde naar buiten willen maar dan rechtstreeks naar de buren gaan om daar lekker op de bank te gaan liggen urenlang om daarna weer rechtstreeks naar hun eigen huis te gaan dus niet elke kat is bij voorbaat een buitenkat.
Dit is onzin...quote:Op woensdag 8 september 2010 10:45 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja omdat dat beest uit het asiel psychisch zo verwoest is dat hij geen stap meer buiten durft te zetten. Een beetje te vergelijken met een gehandicapte zonder ledematen verwijten dat hij niet meer mee doet aan de wandelvierdaagse.
Of zoals die van ons die tussen de 14(met chronische ziekte) en de 19 zijn geworden.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:50 schreef ColtZ40 het volgende:
Gewoon naar buiten laten. Dan doe je net als wij maar 9 maanden met je kat......
Woon je net als ts en ik aan een drukke weg?quote:Op woensdag 8 september 2010 11:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Of zoals die van ons die tussen de 14(met chronische ziekte) en de 19 zijn geworden.
Hemelsbreed een meter of 200 verder ligt een redelijk bezochte 80 km weg.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:11 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Woon je net als ts en ik aan een drukke weg?
Een kat heeft niks te willen. De twee katten die we nu hebben zijn nooit buiten geweest en missen dus ook niks.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Hemelsbreed een meter of 200 verder ligt een redelijk bezochte 80 km weg.
Ik heb niet het idee dat ze er vaak kwamen, maar het zal vast weleens gebeurd zijn.
Het is idd een risiko wat je loopt, daarin moet je een afweging maken.
Het ligt eraan hoe graag de kat naar buiten wil.
Hoe groot mijn ergernis over loslopende katten ook is, dit is helaas wel waar.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:11 schreef Armageddon het volgende:
Dat is dus niet helemaal waar....quote:Op woensdag 8 september 2010 11:16 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een kat heeft niks te willen. De twee katten die we nu hebben zijn nooit buiten geweest en missen dus ook niks.
Daarom een nieuwe kat kopen ipv een gebruikte.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is dus niet helemaal waar....
Ik heb katten gehad die onzindelijk werden, agressief werden van binnen blijven, voor wie we hele sluisconstructie's moesten bedenken om ze maar binnen te houden.(een volwassen, al onvruchtbare kat blijft bij mij altijd minimaal 3 maanden binnen voordat ik beslis of ze naar buiten mogen of niet, de kleine van nu is binnen gebleven tot hij onvruchtbaar gemaakt was).
De kat die we nu hebben stuiterde door het huis en zat de rest van de tijd tegen het raam aangeplakt te mekkeren om naar buiten te mogen.
Geen raam die open kon, sluisconstructie's weer in moeten brengen om hem maar binnen te houden.
Dat aasde de hele tijd op buiten.
Voor veel katten is het idd geen probleem als ze maar niets anders gewend zijn, maar voor sommigen wel en voor katten die al buiten gewend zijn en daat prijs op stellen is het een ramp om binnen te moeten blijven.
Bij een "gebruikte" kan je voor een binnenkat kiezen, dan weet je zeker dat het goedkomt.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:27 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Daarom een nieuwe kat kopen ipv een gebruikte.
quote:Op woensdag 8 september 2010 10:45 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja omdat dat beest uit het asiel psychisch zo verwoest is dat hij geen stap meer buiten durft te zetten. Een beetje te vergelijken met een gehandicapte zonder ledematen verwijten dat hij niet meer mee doet aan de wandelvierdaagse.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |