abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86118736
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:00 schreef DaviniaHR het volgende:
nu nog in mijn systeem krijgen om iedere avond dat pilletje te nemen. :o
Reminder in je telefoon? ;)
pi_86118871
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:35 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Reminder in je telefoon? ;)
Dan moet je wel weten waar je telefoon ligt en moet deze opgeladen zijn ;)
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_86118888
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:39 schreef PhysicsRules het volgende:
En als jij nou ook een reminder in jouw telefoon zet? :P :P
  maandag 6 september 2010 @ 11:00:22 #54
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86119400
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:39 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

:o o|O
*;

en wat jullie schrijven over dat mensen het niet snappen. is ook een deel ontwijken/ontkennen, denk ik.
"ze lacht toch? hoe kan het dan zo ernstig zijn?"
"hoe is het achterliggende gevoel van vergelijkbaar gedrag zo anders dan vroeger? het zal dus wel meevallen."

hoor je ze denken.
totdat ze echt openstaan ervoor, en het dus echt gaan zien.

maar ja, dan moet je mazzel hebben dat je iemand hebt die dat wil en kan. ( O+ )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_86170244
Inderdaad, ik merk het ook in mijn omgeving dat mensen niet snappen dat ik nu depressief ben omdat ik wel gewoon naar school ga enzo. Maar ze hebben niet door dat ik daarna thuis uitgeteld op de bank lig omdat het zoveel energie heeft gekost. Maar zolang ik naar school kan ga ik ook wel, zeker nu ik net met een nieuwe studie ben begonnen.

Heb trouwens nog steeds geen bericht van Dimence, dus van de week maar eens bellen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 17:49:35 #56
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86172101
Ja dat is vervelend. Dat andere mensen het niet snappen. Ik heb zelfs wel eens dat gevoel gehad bij een paar hulpverleners. Ik denk dat dat toch wel het verschil is of je iets wel of niet zelf hebt meegemaakt.

Ik zit nu midden in de verhuizing met veel familieruzies dus daar ga ik maar niet over uitweiden. Nog een paar nachtjes slapen en ik ben op mezelf. Dan wel een tijdje zonder internet want dat heb ik nog niet kunnen regelen.
pi_86203259
Oke, hier komt mijn verhaal, ik geloof dat dit topic ervoor bedoeld is? Hoe dan ook fijn om het van me af te schrijven/te delen.

Depressie ken ik al jaren. Ik ben een periode van ongeveer 4 jaar erg depressief geweest, nooit hulp gezocht. Vorig jaar ging het wat beter, maar de laatste maanden is het teruggekomen.

Ik heb, met wat pushen van mijn vriendin, een psycholoog ingeschakeld, goed gesprek mee gehad, ik zou groepstherapie krijgen (vanaf vrijdag a.s.) en voelde me beter in het vooruitzicht de eerste stap te hebben gezet naar een oplossing.

Toen ik dacht zo ongeveer 'rock bottom' bereikt te hebben, maakte mijn vriendin, die me al die tijd nooit heeft proberen op te vangen, het met me uit. We schommelden nogal veel, beide met twijfels en persoonlijke problemen, dus ik nam het niet te serieus omdat we een week eerder nog bij elkaar waren en een hele goede dag hadden samen. Nog wat hoop hebbende, pakte ik mijn leven eigenlijk gelijk prima weer op.

Eergisteren, na twee weken geprobeerd te hebben de relatie te redden, kreeg ik uit haar getrokken dat ze ruim een week eerder met een ander naar bed was geweest.

Dit was voor mij de druppel. Ik heb de hele nacht wakker gelegen en in mezelf lopen snijden (iets waar ik eerder nooit serieus mezelf toe instaat achtte, het idee alleen al zorgde eerder dat ik in lachen uitbarstte). De dag daarop was ik vastbesloten zelfmoord te plegen, maar mensen hebben ingegrepen.

Ik ga zo naar de dokter. Ik moet het nog een uur uit zien te houden voordat ik de deur uit ga. Ik vecht op dit moment tegen het hoge gebouw aan de overkant opklimmen om eraf te springen. Ik ben nu echt bang voor mezelf geworden, heb de controle niet meer, dus ik hoop dat de dokter dit oppikt en iets voor me kan doen. De assistente gaf eerst al aan dat ik vandaag niet meer terecht kon, maar toen bracht ik het op om haar te laten weten hoe het met me gaat, en heeft ze ruimte vrijgemaakt.

Op dit moment ben ik bang, voor mezelf, en voor hoe weinig toekomstperspectief er nog voor me is. Ik denk dat ik nooit meer helemaal normaal zal worden in psychologische zin, en heb vrij weinig zin om daarmee te moeten leven. Ik hoop dat de professionals wat voor me kunnen doen.

Wordt vervolgd, hopelijk.
  woensdag 8 september 2010 @ 14:53:59 #58
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86204997
sandoval. inmiddels is het bijna een uur verder.
als de HA je niet de benodigde hulp biedt, zou ik de crisisdienst bellen. wat je hier schrijft, lijkt me heftig genoeg om die categorie te passen. :{

weet verder eigenlijk niets nuttigs toe te voegen. mn eigen misere lijkt hiermee vergeleken weer een stuk minder...
pi_86210886
Ik ga denk ook maar beginnen aan de medicijnen.
Geen zin in maar moet maar denk ik(ik wuifel dit advies van mensen wiens werkgebied dit is, al een tijdje wat weg) Maar echt geen zin er in.
pi_86216120
En hoe is het afgelopen Sandoval? Kan de huisarts wat voor je betekenen? Sterkte ermee iig, klinkt nogal heftig allemaal :{
pi_86228606
Het is nu ff wat beter. Heb een krachtig slaapmiddel gekregen en krijg wat mensen om mee te praten. Het was dat, of opgenomen worden, en aangezien ik weer even een goed moment had (mood wisselt vaak tussen zwaar depressief en strijdlustig), wilde ik toch proberen het er zo onder te krijgen. Opgenomen worden klinkt ook niet echt leuk... maar ik kan ieder moment bellen als ik me bedenk.

Best wel kut dat mijn ex gewoon nog haar leventje verder leidt, terwijl ik hiermee zit.
pi_86232781
Goed geslapen met die pil, heerlijk, droomloos, werd zelfs redelijk fit wakker van de wekker. Ik ga proberen om zo een college te gaan volgen, alhoewel ik waarschijnlijk geen woord meekrijg van wat er gezegd wordt. Beter dan thuis zitten en me eronder laten krijgen door iemand die het niet verdient.

quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:53 schreef DaviniaHR het volgende:
weet verder eigenlijk niets nuttigs toe te voegen. mn eigen misere lijkt hiermee vergeleken weer een stuk minder...
Zo keek ik er ook altijd tegenaan als ik verhalen van anderen hoorde :) en nu nog wel. Ik denk dat het niet zoveel ertoe doet hoeveel misere je "objectief" hebt. Als de impact bij je zodanig is dat je er langdurige problemen door krijgt, heb je gewoon zelf ook issues die je moet onderkennen (ik probeer je niet ergens in te praten ofzo ;)).

Bij mij moest het ook van een psycholoog en gisteren van de huisarts komen dat het gerechtvaardigd is dat ik me zo voel, tot dan toe had ik altijd het idee dat ik me liep aan te stellen. Maar wat voor de één niet zoveel voorstelt, is voor de ander een reden om flink depressief van te worden.

[ Bericht 33% gewijzigd door Sandoval op 09-09-2010 09:34:20 ]
pi_86240195
Sandoval, fijn dat je goed geslapen hebt en een beetje fit wakker wordt!

Je kunt geen appels met peren vergelijken en dat moeten we eigenlijk ook niet doen met psychische klachten.
We hebben allemaal schrammetjes, wonden en diepe wonden uit het verleden en daarom kan een schijnbaar minder belangrijk iets tot heftige reacties leiden.

Veel succes! Je bent bij dat college toch weer een stuk slimmer geworden ;)
pi_86240566
Fijn dat de huisarts wat voor je kon betekenen Sandoval en dat je vannacht redelijk hebt kunnen slapen en fit wakker werd :) En verder sluit ik me aan bij Caroline, we hebben allemaal onze eigen problemen en die kun je idd niet vergelijken en dat moet je ook niet willen.

Ik ga zo Dimence maar eens bellen, want heb nog steeds niks gehoord.

Edit: blijkt dat ik naar Adapt wordt doorgestuurd, die gebeld en die vrouw belt me straks als het goed is terug.

Edit2: 30 september heb ik pas mn intake, zit er dus bijna 7 weken tussen inleveren verwijsbrief en intake -O-

[ Bericht 14% gewijzigd door _Hestia_ op 09-09-2010 15:22:11 ]
pi_86272386
Zo, vannacht heeft het universum me een heleboel perspectief gegeven.

Goed opgevangen door vrienden, ben ik gisteravond naar de kroeg gegaan met ze. Ik was toe aan de afleiding. Toen we bij de kroeg aankwamen kwam ik in gesprek met de eerste persoon die ik tegenkwam, een meisje, verloofd, dus ik wist ook dat ik me niet bezig zou hoeven houden met dingen waar ik nog niet aan toe was.

Het was echt een geweldig meisje, ontzettend lief voor me, zo lief dat ik het niet kon geloven. Naarmate de avond vorderde bleven we bij elkaar staan, en op een gegeven moment zei ze dat ze me wilde zoenen. Ik was op dat punt ook wel zo ver het te willen. Ik was natuurlijk niet bepaald stabiel ofzo, en was wel echt toe aan zoiets. Maar gelukkig heb ik mijn eigen integriteit kunnen behouden, en heb ik het niet gedaan, zelfs toen ze (toen ze vrij dronken begon te worden) me letterlijk stond te smeken om haar te zoenen. Maar ik wist dat ze dronken en verloofd was, en eigenlijk gewoon haar verloofde miste, dus met heel veel moeite heb ik het af gehouden. Ik geloof dat ik wel een medaille verdien daarvoor :P

Wel telefoonnummer en e-mail gekregen van haar, eigenlijk met geen ander doel dan gewoon vriendschappelijk contact houden. Ik vraag me af of ze dat nu ze nuchter is nog steeds wel wil, dus ik twijfel of ik contact moet opnemen met haar. Ik denk dat ik het gewoon één keer probeer en dan het balletje bij haar laat liggen.

Het aller mooiste voor mij ego was dat op een gegeven moment een neef o.i.d. van haar ook kwam opdagen. Ze wilde me toen net gaan zoenen, dus ze was betrapt op vreemdgaan, als ik het niet had afgehouden. Tien minuten later bleek die neef me ook al te willen zoenen (maar ik ben hetero dus dat zat er niet in).

Best goed voor je ego als je de hele avond twee leuke mensen hebt die jou gelijk zo leuk vinden. Uiteindelijk dus onverrichter zake weer naar huis gegaan, maar wel met een heel goed gevoel. Wetende dat er mensen zijn die me wel willen zoals ik ben, en dat dat dan ook nog eens hele leuke mensen zijn, doet me veel goed. Weten dat ik zelfs in die situatie toch mijn moraliteit op de eerste plaats kon houden, in plaats van mijn hormonen achterna te lopen, doet me ook veel goed. Dat was een overwinning op mijzelf, en op mijn ex.
  vrijdag 10 september 2010 @ 11:44:02 #66
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86272560
^O^ Goed werk! Nu alleen dat telefoonnummer nog door de plee spoelen.
pi_86272631
Dat is zeker goed van je Sandoval! Waren er maar meer jongens zoals jij, de meeste jongens zouden haar toch wel zoenen, ook al is ze verloofd. Fijn dat je ego weer wat gegroeid is en dat je je moraliteit op de eerste plaats kon houden :)

Ik zit er echt ff helemaal doorheen nou ik gisteren heb gehoord dat ik pas 30 september terecht kan. Duurt gvd 7 weken dan, waarvan nu nog 3 en na de intake duurt het ws nog 5-8 weken voor ik echt in behandeling kan., Dan is het al bijna volgend jaar -O- En kan niet voor die tijd bij een gewone psych terecht, want die zeggen allemaal dat ik maar gewoon op Dimence/Adapt moet wachten :( Ik voel me gewoon zo klote en dan nog minimaal 3 weken wachten is gewoon echt lang :'(
pi_86272933
Pfoe Sylvana, ik kan begrijpen dat je er doorheen zit. Wat een onzin dat je zo lang moet wachten!

Aan de andere kant, het lijkt nu heel lang, maar in werkelijkheid is het waarschijnlijk maar een korte periode vergeleken bij wat je achter de rug hebt. Het moeilijkste is misschien dat nu je knop om is, omdat je om hulp hebt gevraagd? Bij mij was dat in ieder geval wel zo. Ik moest ook een tijdje wachten voor de groep (waar ik zo naartoe ga voor de eerste keer) zou beginnen, en dat was ook moeilijk, terwijl ik een paar weekjes wachten twee maanden geleden geen probleem zou hebben gevonden.

Mocht je merken dat je het echt nu nodig hebt, ga dan gewoon signalen afgeven. Bel de huisarts desnoods plat, en anders bel je andere instanties. Ik heb ook begrepen uit het topic dat je studeert, misschien heeft de plaats waar je studeert ook opvang voor zoiets (vaak bij hogescholen en universiteiten is dat het geval).

Maar het blijft ontzettend lastig als je eindelijk die lastige roep om hulp afgeeft, en er dan niet adequaat wordt gereageerd. Heb je enige opvang van familie/vrienden?
pi_86273215
Ja, dat is wel het grootste punt ja. Ik ben al eerder in behandeling geweest voor depressies, toen ging het weer even goed en omdat ik sinds half maart thuis zat omdat ik moest stoppen met mn jaarstage ging het steeds slechter en wilde ik dus zo snel mogelijk in behandeling, om erger te voorkomen zeg maar. Maar omdat ik dus zolang moet wachten zak ik dus wel steeds dieper in mijn depressie, wat ik dus juist wilde voorkomen...

Ik heb ook geprobeerd om tot die tijd gewoon bij een "losse psycholoog" sessies te gaan doen, maar die zeggen allemaal dat ik maar gewoon moet wachten tot ik bij Dimence/Adapt terecht kan. En voor de studentenpsycholoog is ook een wachttijd.

Ik heb gelukkig wel steun aan mn vriend, een vriendin en wat mensen op internet, dat is wel heel fijn, maar natuurlijk toch anders dan dat je echt behandeld wordt.
  vrijdag 10 september 2010 @ 12:30:29 #70
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86274025
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:38 schreef Sandoval het volgende:
Zo, vannacht heeft het universum me een heleboel perspectief gegeven.

Goed opgevangen door vrienden, ben ik gisteravond naar de kroeg gegaan met ze. Ik was toe aan de afleiding. Toen we bij de kroeg aankwamen kwam ik in gesprek met de eerste persoon die ik tegenkwam, een meisje, verloofd, dus ik wist ook dat ik me niet bezig zou hoeven houden met dingen waar ik nog niet aan toe was.

Het was echt een geweldig meisje, ontzettend lief voor me, zo lief dat ik het niet kon geloven. Naarmate de avond vorderde bleven we bij elkaar staan, en op een gegeven moment zei ze dat ze me wilde zoenen. Ik was op dat punt ook wel zo ver het te willen. Ik was natuurlijk niet bepaald stabiel ofzo, en was wel echt toe aan zoiets. Maar gelukkig heb ik mijn eigen integriteit kunnen behouden, en heb ik het niet gedaan, zelfs toen ze (toen ze vrij dronken begon te worden) me letterlijk stond te smeken om haar te zoenen. Maar ik wist dat ze dronken en verloofd was, en eigenlijk gewoon haar verloofde miste, dus met heel veel moeite heb ik het af gehouden. Ik geloof dat ik wel een medaille verdien daarvoor :P

Wel telefoonnummer en e-mail gekregen van haar, eigenlijk met geen ander doel dan gewoon vriendschappelijk contact houden. Ik vraag me af of ze dat nu ze nuchter is nog steeds wel wil, dus ik twijfel of ik contact moet opnemen met haar. Ik denk dat ik het gewoon één keer probeer en dan het balletje bij haar laat liggen.

Het aller mooiste voor mij ego was dat op een gegeven moment een neef o.i.d. van haar ook kwam opdagen. Ze wilde me toen net gaan zoenen, dus ze was betrapt op vreemdgaan, als ik het niet had afgehouden. Tien minuten later bleek die neef me ook al te willen zoenen (maar ik ben hetero dus dat zat er niet in).

Best goed voor je ego als je de hele avond twee leuke mensen hebt die jou gelijk zo leuk vinden. Uiteindelijk dus onverrichter zake weer naar huis gegaan, maar wel met een heel goed gevoel. Wetende dat er mensen zijn die me wel willen zoals ik ben, en dat dat dan ook nog eens hele leuke mensen zijn, doet me veel goed. Weten dat ik zelfs in die situatie toch mijn moraliteit op de eerste plaats kon houden, in plaats van mijn hormonen achterna te lopen, doet me ook veel goed. Dat was een overwinning op mijzelf, en op mijn ex.
*O* goed bezig!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 10 september 2010 @ 12:31:22 #71
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86274048
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:04 schreef Sylvana het volgende:
Ja, dat is wel het grootste punt ja. Ik ben al eerder in behandeling geweest voor depressies, toen ging het weer even goed en omdat ik sinds half maart thuis zat omdat ik moest stoppen met mn jaarstage ging het steeds slechter en wilde ik dus zo snel mogelijk in behandeling, om erger te voorkomen zeg maar. Maar omdat ik dus zolang moet wachten zak ik dus wel steeds dieper in mijn depressie, wat ik dus juist wilde voorkomen...

Ik heb ook geprobeerd om tot die tijd gewoon bij een "losse psycholoog" sessies te gaan doen, maar die zeggen allemaal dat ik maar gewoon moet wachten tot ik bij Dimence/Adapt terecht kan. En voor de studentenpsycholoog is ook een wachttijd.

Ik heb gelukkig wel steun aan mn vriend, een vriendin en wat mensen op internet, dat is wel heel fijn, maar natuurlijk toch anders dan dat je echt behandeld wordt.
mja dat is wel erg klote zeg. duurt ook wel heel erg lang daar bij jullie. zijn er geen instellingen in de buurt die sneller werken?
pi_86274062
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:31 schreef Murmeli het volgende:

[..]

mja dat is wel erg klote zeg. duurt ook wel heel erg lang daar bij jullie. zijn er geen instellingen in de buurt die sneller werken?
Nee, want alle instellingen zijn hier dus samengegaan in 1 instelling.
  vrijdag 10 september 2010 @ 12:46:21 #73
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86274478
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:32 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee, want alle instellingen zijn hier dus samengegaan in 1 instelling.
-O- lekker dan!
dan je voorlopig maar op de intake richten, 3 weken is wel te overzien. misschien geeft dat wel weer een stukje steun? en misschien kan je dan proberen te pushen dat ze meer haast maken?
pi_86274554
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:46 schreef Murmeli het volgende:

[..]

-O- lekker dan!
dan je voorlopig maar op de intake richten, 3 weken is wel te overzien. misschien geeft dat wel weer een stukje steun? en misschien kan je dan proberen te pushen dat ze meer haast maken?
Ja dat ben ik wel van plan ja, om tijdens de intake er flink druk achter te zetten ( niet dat ik heel erg ga overdrijven ofzo, maar ze wel duidelijk maken dat het hard nodig is)
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:58:20 #75
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86281359
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:48 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja dat ben ik wel van plan ja, om tijdens de intake er flink druk achter te zetten ( niet dat ik heel erg ga overdrijven ofzo, maar ze wel duidelijk maken dat het hard nodig is)
ja...slim!
aangeven dat je je zorgen maakt hoe dat verder moet ofzo. of bang bent voor de gevolgen als het zo doorgaat. zoiets.
maar ja, lastig....
pi_86281544
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:34 schreef ScarFace- het volgende:
Ik ga denk ook maar beginnen aan de medicijnen.
Geen zin in maar moet maar denk ik(ik wuifel dit advies van mensen wiens werkgebied dit is, al een tijdje wat weg) Maar echt geen zin er in.
Um.niemand?? -O-
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:14:21 #77
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86281966
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:03 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Um.niemand?? -O-
wil je iets vragen dan?
aan de meds is klote maar als je geen andere oplossing ziet dan moet het misschien maar?
pi_86285362
Wat voor medicijnen gaat het om? Antidepressiva?

Het schijnt aan het begin inderdaad flink klote te zijn, maar ik heb ook hele goede dingen gehoord van mensen die er al lang aan zitten. Het is een moeilijke keuze, maar dat het je door professionals wordt aangeraden zegt misschien wel dat je er ook baat bij kan hebben. En het hoeft natuurlijk niet gelijk permanent te zijn, veel mensen stoppen er na een tijdje weer mee.
pi_86286880
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 17:47 schreef Sandoval het volgende:
Wat voor medicijnen gaat het om? Antidepressiva?

Het schijnt aan het begin inderdaad flink klote te zijn, maar ik heb ook hele goede dingen gehoord van mensen die er al lang aan zitten. Het is een moeilijke keuze, maar dat het je door professionals wordt aangeraden zegt misschien wel dat je er ook baat bij kan hebben. En het hoeft natuurlijk niet gelijk permanent te zijn, veel mensen stoppen er na een tijdje weer mee.
Geen idee. Mn psycholoog raad me iig aan om iets tegen de depressie te nemen en met een psychiater te praten.

[ Bericht 11% gewijzigd door ScarFace- op 10-09-2010 18:46:02 ]
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:57:12 #80
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86287551
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:03 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Um.niemand?? -O-
Sorry lieverd, ik ben aan het verhuizen en daardoor wat minder geconcentreerd aan het lezen.
Medicijnen, ja ik had er ook helemaal geen zin in. Maar het heeft mij wel geholpen om tenminste normaal in de maatschappij mee te kunnen draaien. Best wel nuttig als je een baan hebt en moet presteren.
Al was ik nog blijer toen ik er helemaal van af was.

Sterkte! ^O^
pi_86287817
medicijnen kunnen inderdaad helpen. hebben het bij mij (ws) ook gedaan. Maar het is ook per persoon en per antidepressiva verschillend en je moet ook zelf er wat aan doen en niet alleen het medicijn zijn werk laten doen
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_86301014
Ik ben echt niet iemand die zomaar gaat klagen.
Ze hebben me ook al eens anti psychotica voorgeschreven.
Die geven ze al helemaal niet aan jan en alleman ;)
pi_86302673
Ik ben sinds april gestopt met anti depressiva na 8 jaar lang te hebben geslikt *O* Ik was ruim 11 jaar lang depressief geweest en vanaf 2002 aan medicatie. Vanaf 2006 minder depressief en nu af en toe depressief.

Af en toe val ik in zwarte gat maar red prima zonder medicatie. ^O^
pi_86305913
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 00:49 schreef summer29 het volgende:
Ik ben sinds april gestopt met anti depressiva na 8 jaar lang te hebben geslikt *O* Ik was ruim 11 jaar lang depressief geweest en vanaf 2002 aan medicatie. Vanaf 2006 minder depressief en nu af en toe depressief.

Af en toe val ik in zwarte gat maar red prima zonder medicatie. ^O^
Wat super!
Fijn om zulke positieve verhalen te horen! Ik ben sinds een paar maanden begonnen met ad.. In een lage dosering weliswaar, ik begin nu het idee te krijgen dat het wel helpt. Maar ik heb er dubbele gevoelens bij, het is fijn dat het helpt! Maar ik wil geen ad gebruiken, het voelt (voor mij) zo suf om medicatie te moeten gebruiken om m'n stemming onder controle te houden. Vandaar ook dat ik er pas redelijk laat mee begonnen ben.
pi_86308789
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 08:41 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Wat super!
Fijn om zulke positieve verhalen te horen! Ik ben sinds een paar maanden begonnen met ad.. In een lage dosering weliswaar, ik begin nu het idee te krijgen dat het wel helpt. Maar ik heb er dubbele gevoelens bij, het is fijn dat het helpt! Maar ik wil geen ad gebruiken, het voelt (voor mij) zo suf om medicatie te moeten gebruiken om m'n stemming onder controle te houden. Vandaar ook dat ik er pas redelijk laat mee begonnen ben.
Dank je!! Met jou komt ook weer goed, het heeft tijd nodig. :*

Het valt niet mee met ant depressiva hoor. Het geeft hoop bijwerkingen. Als ik het vergat ben ik echt behoorlijk pissig, huilerig, nergens zin in dan alleen maar in mijn bedje liggen. Slikte ik het, werd ik onwijs suf van. Het is wel kut medicatie maar het hielp wel.
pi_86342408
Bah, vannacht uitgebreid gedroomd over het 'vreemdgaan' van m'n ex. Heb weer zin om er de messen goed in te zetten...
  zondag 12 september 2010 @ 15:19:25 #87
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86344640
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:23 schreef Sandoval het volgende:
Bah, vannacht uitgebreid gedroomd over het 'vreemdgaan' van m'n ex. Heb weer zin om er de messen goed in te zetten...
Niet doen san... probeer jezelf van de gedachten af te leiden, ga fietsen ofzo, opruimen, of iemand bellen die je bezig houdt... sterkte :*
  zondag 12 september 2010 @ 16:04:09 #88
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86345949
Voel me nu wel weer somber Mischien komt het wel omdat ik de hele week bijna niks heb gedaan
  zondag 12 september 2010 @ 16:53:04 #90
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86347541
quote:
niet doen, hoor!
dat lost toch helemaal niets op?
heb je mensen die je kunt bellen of zo?

als het echt niet gaat, bel dan de crisisdienst. nogmaals, daar zijn ze voor! niemand heeft er iets aan als jij jezelf (lichamelijk) gaat beschadigen!

sterkte.
pi_86352916
quote:
Ai, dat ken ik al te goed. Had aantal nachten terug dezelfde droom. En vrij intens. Dus dan wordt je ook wakker met dat soort gevoelens. Gelukkig gisteravond super leuke avond gehad met haar, dus niets aan het handje. Bewijst maar weer eens hoe gek je jezelf kan maken ;)
pi_86354245
Door vervelende dromen ben ik ook regelmatig van de rel s'morgens. Op mijn werk begrijpen ze er niks van als ik weer een dag in de war ben. Maarja, erover praten werkt averechts, dus uiteindelijk toneelspelen zodat ze er niks van merken. Aan het eind van de week ben ik helemaal op, veel slapen, een tijdje teveel gedronken in het weekend, 2 dagen slapen en weer verder. Ook last van verveling, maar ik heb nergens meer zin in. Als je teveel over dingen nadenkt, dat je spijt hebt van dingen die allang voorbij zijn of steeds confrontaties aangaat, blijf je maar in hetzelfde cirkeltje.

Ik zou zeggen, heb schijt aan de wereld en doe wat je moet doen.
pi_86369857
Toch weer aardig opgepakt later op de dag, heb aan die meid waar ik eerder over postte denk ik een leuk (platonisch) contact overgehouden. Vannacht maar weer een slaappil, hopelijk houdt die het dromen tegen. Als het goed is wel. Dromen over dingen waar je je de hele dag ook al druk over maakt is echt waardeloos.

@black_spade: alleen in mijn geval is het al gebeurd :(
@romski, dat advies klinkt goed, en wat betreft mijn 'persoonlijke problemen' volg ik dat ook redelijk goed op nu ;)
pi_86474191
quote:
Veel mensen denken dan nog steeds: "Zie je wel, zelfs iemand zonder armen en benen staat nog beter in het leven dan een mislukking als ik. wat een loser ben ik."
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86748205
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Mijn eigen huisarts heeft de medische verklaring ondertekend

Dus kan nu alles naar mijn oude decaan opsturen zodat zij haar gedeelte kan invullen en het op kan sturen naar de IBG. En dan maar afwachten wat de IBG beslist. Maar de eerste stap is gezet :D
  donderdag 23 september 2010 @ 15:05:46 #96
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_86750477
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:01 schreef Sylvana het volgende:

Mijn eigen huisarts heeft de medische verklaring ondertekend

Dus kan nu alles naar mijn oude decaan opsturen zodat zij haar gedeelte kan invullen en het op kan sturen naar de IBG. En dan maar afwachten wat de IBG beslist. Maar de eerste stap is gezet :D
Joepie!!! :D :D *O* *O*
  donderdag 23 september 2010 @ 15:06:18 #97
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_86750500
Oei, zo worden t wel erg veel juichende poppetjes :D :')
pi_86780521
Het topic wordt zo wel een stuk vrolijker dan de titel suggereert :P maar heel leuk om te horen!
pi_86780966
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:23 schreef Sandoval het volgende:
Het topic wordt zo wel een stuk vrolijker dan de titel suggereert :P maar heel leuk om te horen!
Ja, als dit toegekend wordt dan scheelt dat echt zoveel zorgen :D Niet dat dan gelijk mijn depressie weg is, maar het scheelt iig al veel gepieker dan. Hoe gaat het met jou?
pi_86793145
Ik heb het topic op een gegeven moment doorgelezen, daaruit bleek wel dat het een big issue was, dus mooi dat je nu een doorstart kan maken, hopelijk zit het wat minder tegen vanaf hier :)

Met mij gaat het erg goed. Zonet weer groepstherapie gehad. Vorige week was er sprake van dat ik eruit moest, om hoe het met me ging, zou niet werken in een groep, vandaag zijn we eruit gekomen en blijf ik toch, hele goede sessie gehad. (en erg confronterend, maarja, dat is ook juist wel lekker.)

Volgende keer moet ik een focus maken, mijn doelen binnen de groep aangeven, erg lastig, maar ik ga werken aan een lijstje, want ad hoc komt er niks van bij mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')