Hej slimmerd, laat dat gelul over de EU eens varen. Plaats het eens binnen de nationale context. Ik ga toch ook niet lopen janken over de bouw van een moskee in Rotterdam.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:25 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, dat er wezenlijke verschillen zijn tussen de beleving van de staat VS en de beleving van de EU is niet een slap argument.
Gasten zoals jij komen met een dom argument als je komt met "Ja, maar wij hebben de EU!" Alsof de EU en de VS te vergelijken zijn.
Ja die zijn te vergelijken.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:25 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, dat er wezenlijke verschillen zijn tussen de beleving van de staat VS en de beleving van de EU is niet een slap argument.
Gasten zoals jij komen met een dom argument als je komt met "Ja, maar wij hebben de EU!" Alsof de EU en de VS te vergelijken zijn.
Zeker, maar gaan we even terug naar het onderwerp, dan wordt deze moskee dus wel opgediend als middel om verbroedering te realiseren.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik denk dat een homobar vooral begrip wil kweken bij de mensen in het algemeen. Niet bij een bepaalde groep mensen. En dan ook nog een groep waar de kans op begrip sowieso al klein is.
In de RO is vaak vooral relevant wie ook inderdaad belanghebbend zijn (en op basis daarvan voor of tegen is).quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:54 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
In een maatschappelijk debat doet iedereen mee. Niet alleen dat kleine subgroepje waar jij mee graag mee komt zodat je enigszins kunt doen alsof er daadwerkelijk brede steun is.
[..]
Precies wat er staat, het is in die zin relevant dat 70% het een slecht idee vind.
En het formele geouwehoer is niet relevant. Want dat staat niet ter discussie.
En zelfs voordat hij er staat (en nogmaals: Het is geen moskee) bewijst hij al dat zijn aanwezigheid dringend noodzakelijk is. Bouwen dus, die handel.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:27 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Zeker, maar gaan we even terug naar het onderwerp, dan wordt deze moskee dus wel opgediend als middel om verbroedering te realiseren.
Is het denkbaar dat een geplande coffeeshop zo controversieel is dat de landelijke politiek zich er tegenaan gaat bemoeien of veel maatschappelijk tumult veroorzaakt?quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar je vindt dus wel dat Amsterdam zich iets gelegen moet liggen aan de meningen van de bewoners van, laten we zeggen, Ommen, als ze van plan zijn een nieuwe coffeeshop te gedogen?
Zie vorig, dat is wel degelijk mogelijk.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ook goed.
Laten we het dan landelijk trekken. Moet iemand in Heerlen zich bemoeien met een gebouw in Harlingen?
Precies. Hard doordouwen, dat zal ze leren, worden ze vanzelf 'tolerant' van.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En zelfs voordat hij er staat (en nogmaals: Het is geen moskee) bewijst hij al dat zijn aanwezigheid dringend noodzakelijk is. Bouwen dus, die handel.
quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:23 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Ik denk dat dat verstandig is, als je een homo als buurman hebt kom je er misschien achter dat het hele aardige mensen zijn. Misschien kunnen er zelfs samen activiteiten worden ontplooid (no pun intended).
Nee helemaal niet, ik zeg dat ik denk dat als groepen die negatief over elkaar denken naast elkaar komen te wonen/werken het waarschijnlijk is dat ze begrip voor elkaar krijgen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:35 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dit is ook wel zwaar droevig. Je maakt er nu ineens van dat ik anti-homo ben ofzo?
Nee, precies, want 9/11 had natuurlijk niks met de islam te makenquote:Op zondag 15 augustus 2010 17:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
En waarom stuit het die mensen tegen de borst? Omdat ze een verband zien wat er niet is.
Ja, precies. De HELE Islam zat achter 11/9. Dus ook die Amerikaanse moslims. Dat ze nog niet tegen de muur gezet zijn, snap ik niet. Of is dat Wilders' volgende toespraak?quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:38 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, precies, want 9/11 had natuurlijk niks met de islam te maken
Zal moeilijk zijn daar een waarde aan te hangen, maar ik denk bijvoorbeeld dat als die niet 2 blokken verder maar 10 blokken verder kwam en niks aan de hand had geweest.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:28 schreef Wombcat het volgende:
Hoever van Ground Zero zou een moskee wel aanvaardbaar zijn volgens jou?
Misschien omdat een kerncentrale ook impact heeft op de rest van Nederland? Ding kan ontploffen (zie Tsjernobyl), het afval moet opgeslagen, het afval moet afgevoerd worden per trein die kan ontsporen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:40 schreef Sachertorte het volgende:
Allejezus wat een onzindiscussie weer. Als er een kerncentrale gebouwd wordt heeft heel Nederland daar ook een mening over. Van de 'genuanceerden' (zo zal ik ze maar dopen) mag dat niet, want het gaat alleen de mensen aan die een straatje verder wonen.
Goed voorbeeld inderdaadquote:Op zondag 15 augustus 2010 17:40 schreef Sachertorte het volgende:
Allejezus wat een onzindiscussie weer. Als er een kerncentrale gebouwd wordt heeft heel Nederland daar ook een mening over. Van de 'genuanceerden' (zo zal ik ze maar dopen) mag dat niet, want het gaat alleen de mensen aan die een straatje verder wonen.
Jawel. Jij ontzegt deze mensen het recht om een gebouw om te bouwen, omdat ze moslim zijn. Ze zijn geen lid van Al Qaeda, ze hebben11/9 niet gepland of uitgevoerd, ze hebben dus net zoveel te maken met die aanslag als jij en ik. Maar omdat ze moslim zijn, moeten ze TOCH gestraft worden van jou, want degene die de aanslagen WEL pleegden en erachter zaten, waren ook moslim. Dus volgens jou is de hele islam schuldig aan 11/9.quote:
Een mening hebben toch wat anders dan de bouw annuleren omdat die mening negatief is. Daarnaast is een kerncentrale toch heel iets anders. Dat zullen de angstige schijterds zoals Wilders wel niet met mij eens zijn. Hoe droevig moet je zijn om je hele leven met de islam bezig te houden, terwijl je niet eens aanhanger bent van die relgie.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:40 schreef Sachertorte het volgende:
Ze vinden het onfatsoenlijk. Het blijkt nu dat deze moskee op die plek een bepaalde norm heeft overschreden, de samenleving zou zich daardoor geschoffeerd voelen; he: dat heeft blijkbaar invloed op het hele land!quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Misschien omdat een kerncentrale ook impact heeft op de rest van Nederland? Ding kan ontploffen (zie Tsjernobyl), het afval moet opgeslagen, het afval moet afgevoerd worden per trein die kan ontsporen.
Vertel eens: Wat voor last heeft iemand in Utah van een mutifunctioneel centrum in downtown Manhattan?
Neequote:Op zondag 15 augustus 2010 17:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jawel. Jij ontzegt deze mensen het recht om een gebouw om te bouwen, omdat ze moslim zijn. Ze zijn geen lid van Al Qaeda, ze hebben11/9 niet gepland of uitgevoerd, ze hebben dus net zoveel te maken met die aanslag als jij en ik. Maar omdat ze moslim zijn, moeten ze TOCH gestraft worden van jou, want degene die de aanslagen WEL pleegden en erachter zaten, waren ook moslim. Dus volgens jou is de hele islam schuldig aan 11/9.
Beetje alsof je de bouw van een kerk probeert tegen te houden omdat een krankzinnige gelovige een abortus-arts heeft afgeknald.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jawel. Jij ontzegt deze mensen het recht om een gebouw om te bouwen, omdat ze moslim zijn. Ze zijn geen lid van Al Qaeda, ze hebben11/9 niet gepland of uitgevoerd, ze hebben dus net zoveel te maken met die aanslag als jij en ik. Maar omdat ze moslim zijn, moeten ze TOCH gestraft worden van jou, want degene die de aanslagen WEL pleegden en erachter zaten, waren ook moslim. Dus volgens jou is de hele islam schuldig aan 11/9.
Ach, houd toch op man. Die Amerikanen protesteren ook tegen de bouw van een moskee als die in het kleinste schijtplaatsje van Texas wordt gebouwd.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:47 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ze vinden het onfatsoenlijk. Het blijkt nu dat deze moskee op die plek een bepaalde norm heeft overschreden, de samenleving zou zich daardoor geschoffeerd voelen; he: dat heeft blijkbaar invloed op het hele land!
Boeien. Ik heb het over 'last hebben'. Dus fysiek ongemak. Zich bedreigd voelen. Gevaar. Ieks! Help! Dat soort dingen.quote:
Bullshit. Men reageert op basis van onjuiste informatie ("OOOOO, er komt een moskee OP Ground Zero, vindt u dat kunnen?"). Je ziet het hier ook. Ontelbare keren is al uitgelegd dat het geen moskee is en dat hij niet op GZ staat, maar men blijft dat sprookje herhalen.quote:Het blijkt nu dat deze moskee op die plek een bepaalde norm heeft overschreden, de samenleving zou zich daardoor geschoffeerd voelen; he: dat heeft blijkbaar invloed op het hele land!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |