abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88270423
gisteren gezien, een van de beste van dit jaar tot nu toe vond ik.
pi_88270863
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:02 schreef Symer het volgende:
ofnoh?
of niet, vind ik ook
pi_88301040
vond hem zwaar tegenvallen.

qua cast goed en goede acteerprestaties, vond ellen page ook sterk (en mooi).
goede actie, computerwerk en filmwerk.

maar het belangrijkste, het verhaal vond ik erg tegenvallen en doorzichtig.
het idee isgoed maar je kon duidelijk zien dat het voor het grote publiek gemaakt moest worden en dus niet te ingewikkeld.

doe me dan maar donnie darko
  woensdag 3 november 2010 @ 21:22:42 #104
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_88303692
Bwhahahah wat een aap ben jij :'). Het is niet ingewikkeld genoeg dus het is voor hollywood gemaakt? Nolan maakt zijn films zoals hij ze zelf wil maken, tuurlijk het is wel een blockbuster maar al zijn films zijn fucking geniaal zie The Prestige, Memento noem maar op.

Wat was er precies doorzichtig aan het verhaal dan? En wat vond je tegenvallen?

Begrijp me niet verkeerd, Donnie Darko is een fucking vette film, maar waarom zoiets vergelijken met Inception? :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_88304915
quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:22 schreef MMaRsu het volgende:
Bwhahahah wat een aap ben jij :'). Het is niet ingewikkeld genoeg dus het is voor hollywood gemaakt? Nolan maakt zijn films zoals hij ze zelf wil maken, tuurlijk het is wel een blockbuster maar al zijn films zijn fucking geniaal zie The Prestige, Memento noem maar op.

Wat was er precies doorzichtig aan het verhaal dan? En wat vond je tegenvallen?

Begrijp me niet verkeerd, Donnie Darko is een fucking vette film, maar waarom zoiets vergelijken met Inception? :')
memento en the prestige zijn idd goede films.
memento kun je haast een cultfilm al noemen, ook niet echt bekend bij het grote publiek.

inception is naar mijn inziens gemaakt om ff flink te scoren bij het grote publiek maar om dat te doen moest hij het plot afzwakken.
beetje jammer.

ik hou van films die je aan het denken bijven zetten.
inception is leuk voor een keertje maar zal hem niet snel opnieuw kijken
pi_88333912
Oké ik snapte nog 1 ding niet....
Nadat Cobb en Mal 50 jaar in Limbo hebben gezeten besluiten ze terug te gaan naar de echte wereld en plegen dus zelfmoord door met hun hoofd op de rails te gaan liggen.
Waarom zijn ze op dat moment niet twee oude mensen?

Later in de film zie je weer wel een shot van hun twee als ouder echtpaar... :?
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_88352804
Gisteren voor het eerst gezien. Ik vond hem zeer sterk!

Nolan is en blijft geniaal _O_
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:15:19 #108
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_88363683
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 17:53 schreef Wootism het volgende:
Oké ik snapte nog 1 ding niet....
Nadat Cobb en Mal 50 jaar in Limbo hebben gezeten besluiten ze terug te gaan naar de echte wereld en plegen dus zelfmoord door met hun hoofd op de rails te gaan liggen.
Waarom zijn ze op dat moment niet twee oude mensen?

Later in de film zie je weer wel een shot van hun twee als ouder echtpaar... :?
Ze zijn wie ze denken dat ze zijn in Limbo, zodra ze besloten hebben dat Limbo Limbo is, gaan ze terug naar hun werkelijke uiterlijk. Het is als een echte droom, je realiseert je normaliter niet dat je droomt, met als twist dat de droom erg lang duurt voor je gevoel.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_88438068
inception, als ze vallen moeten ze toch wakker worden? Hoe ken het dat als dat busje omflikkert ze in die droom in de droom blijven? :gay:
pi_88440917
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:15 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ze zijn wie ze denken dat ze zijn in Limbo, zodra ze besloten hebben dat Limbo Limbo is, gaan ze terug naar hun werkelijke uiterlijk. Het is als een echte droom, je realiseert je normaliter niet dat je droomt, met als twist dat de droom erg lang duurt voor je gevoel.
Hmm dat dan is het voor mij nog niet duidelijk waarom ze in één shot er wel uitzien als twee bejaarden en in het shot wanneer ze zelfmoord plegen er normaal uitzien, terwijl dat er eigenlijk na is. Snap het nu wel trouwens, dat moment op dat spoor was een herinnering en het ouder echtpaar was een soort van 'realiteit'.

quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:02 schreef vault_tec het volgende:
inception, als ze vallen moeten ze toch wakker worden? Hoe ken het dat als dat busje omflikkert ze in die droom in de droom blijven? :gay:
Omdat ze op dat moment in de droomwereld van de droomwereld van de droomwereld zitten en dus niet wakker te krijgen zijn. Ze moeten wakker zijn in de laag boven de laag dat ze wakker willen worden. :) Dus niet gay!
pi_88446192
Hoe kan het dat die gast die de rest wakker moet maken dan niet wakker wordt? Voor de rest een degelijke film maar kan me daar niet overheen zetten. En die gay is een smiley op een ander forum.
pi_88462451
Hoe kan Dom nu aanspoelen in Limbo, wanneer hij Saito weer vindt, terwijl hij op dat moment al in Limbo is?
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  maandag 8 november 2010 @ 13:01:59 #113
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88469551
Afgelopen weekend gezien en ik vond het wel een gruwelijke film.
Goed acteerwerk, goede cast, bij vlagen wat computeranimaties maar niet overdreven veel en een goed verhaal. Precies zoals een film hoort te zijn. :)

Ik vind het alleen een beetje gek dat ze uit alle dromen zijn, alleen een beetje lachen en dan is het over. Een beetje rare climax vond ik dat.
Daarnaast begreep ik die bloem niet van die gast waarvoor ze dromen niet.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 8 november 2010 @ 17:48:11 #114
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_88480063
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 13:01 schreef Komakie het volgende:
Afgelopen weekend gezien en ik vond het wel een gruwelijke film.
Goed acteerwerk, goede cast, bij vlagen wat computeranimaties maar niet overdreven veel en een goed verhaal. Precies zoals een film hoort te zijn. :)

Ik vind het alleen een beetje gek dat ze uit alle dromen zijn, alleen een beetje lachen en dan is het over. Een beetje rare climax vond ik dat.
Daarnaast begreep ik die bloem niet van die gast waarvoor ze dromen niet.
Er zitten bijna geen animaties in hoor.. alleen in Limbo.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_88480133
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:30 schreef shizzlefizzle het volgende:
vond hem zwaar tegenvallen.

qua cast goed en goede acteerprestaties, vond ellen page ook sterk (en mooi).
goede actie, computerwerk en filmwerk.

maar het belangrijkste, het verhaal vond ik erg tegenvallen en doorzichtig.
het idee isgoed maar je kon duidelijk zien dat het voor het grote publiek gemaakt moest worden en dus niet te ingewikkeld.doe me dan maar donnie darko
Veel mensen snapten er geen hol van, wat lul je nu.
pi_88482074
Ik ga hem vanavond nog een x heerlijk voor de 2e x kijken, maar dan de DVDrip ipv cinema. O+
pi_88494993
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 18:42 schreef Jaytonism het volgende:
Ik ga hem vanavond nog een x heerlijk voor de 2e x kijken, maar dan de DVDrip ipv cinema. O+
Heb hem gisteren ook voor de 2e keer gezien. Toen werd ie toch wat minder... Hij is leuk als je niet weet wat er gaat gebeuren.

De kans op een (waardig) vervolg is tot een miniem geslonken. Nolan heeft aangegeven het zo prima te vinden. Ene kant toch jammer. Volgens mij biedt het verhaal enorm veel mogelijkheden om uit het te breiden

http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=19532
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  maandag 8 november 2010 @ 23:51:08 #118
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88498824
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 17:48 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Er zitten bijna geen animaties in hoor.. alleen in Limbo.
Ik zeg toch ook bij vlagen? ;)
Heerlijk om naar een scifi te kijken die maar sporadisch animatiebeelden gebruikt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 14 november 2010 @ 16:47:55 #119
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_88704004
Ik wil graag de dvd hebben, maar dan uiteraard wel de SE. Op bol.com staat de SE alleen als blue ray :( Iemand een idee waar ik hem online kan bestellen?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_88708488
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:38 schreef vault_tec het volgende:
Hoe kan het dat die gast die de rest wakker moet maken dan niet wakker wordt? Voor de rest een degelijke film maar kan me daar niet overheen zetten. En die gay is een smiley op een ander forum.
Omdat je alleen uit een droom kan komen als je dood gaat IN de droom of een schok krijgt in de laag onder je droom.
pi_88760373
Ik heb Inception laatst ook gezien en ik vond het toch best wel een tegenvaller. Zo bijzonder vond ik het verhaal niet, en met die droomwerelden had veel meer gedaan kunnen worden vind ik (die trucjes die dat meisje uitprobeert met die omgekeerde straat en die spiegels vond ik wel interessant, maar dat soort dingen kwamen eigenlijk helemaal niet meer terug later in de film).
Vooral die laatste droomlaag met die sneeuwbunker vond ik erg saai. Ik had daar ook geen idee meer wie nou allemaal wie in elkaar sloeg en wie op wie schoot en deze actiescènes waren ook totaal niet boeiend.

Inception deed mij trouwens best wel denken aan Shutter Island. In beide films blijkt dat de hoofdrolspeler (in allebei de films toevallig DiCaprio) eigenlijk wegvlucht van de werkelijkheid omdat hij een enorm schuldgevoel met zich meedraagt en in allebei de films komt dat omdat de hoofdpersoon zichzelf er de schuld van geeft dat zijn vrouw dood is. Ik vond Shutter Island alleen veel indrukwekkender dan Inception.
pi_88801291
_O_
pi_88938920
Wat moest je nou precies doen om te ontwaken? Zon "kick" IRL was toch voldoende? (ben net wakker, sorry)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_88938958
Ik moet deze film nog een keer kijken. Op de eerste rij kwam ie toch niet helemaal goed over. ;(
pi_88939619
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:57 schreef znarch het volgende:
Wat moest je nou precies doen om te ontwaken? Zon "kick" IRL was toch voldoende? (ben net wakker, sorry)
Een kick uit een ''hogere laag''.
Dus een kick in het hotel zorgde ervoor dat ze ontwaakten in het sneeuwlandschap. En de kick in de taxi zorgde weer voor de ontwaking in het hotel enz.
pi_88940193
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:14 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Een kick uit een ''hogere laag''.
Dus een kick in het hotel zorgde ervoor dat ze ontwaakten in het sneeuwlandschap. En de kick in de taxi zorgde weer voor de ontwaking in het hotel enz.
Maar iemand "irl" omver duwen haalt hem dus niet uit die droom?
pi_88940303
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:32 schreef znarch het volgende:

[..]

Maar iemand "irl" omver duwen haalt hem dus niet uit die droom?
Alleen uit de laag daaronder.
De sneeuwlaag is al laag 4 (sneeuwlaag --> hotel --> taxi --> real life). Je moet per laag ontwaken zeg maar. In een keer kan niet.
pi_88941188
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:35 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Alleen uit de laag daaronder.
De sneeuwlaag is al laag 4 (sneeuwlaag --> hotel --> taxi --> real life). Je moet per laag ontwaken zeg maar. In een keer kan niet.
Wat ik me dan (met een nog steeds duf hoofd) afvraag. Waarom gebeurde er niets toen dat busje bijna crashte dan? Dat zijn toch minstens 2 "kicks" ?
  zaterdag 20 november 2010 @ 14:07:11 #129
12621 tcr
*nix 4ever
pi_88941367
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:02 schreef znarch het volgende:

[..]

Wat ik me dan (met een nog steeds duf hoofd) afvraag. Waarom gebeurde er niets toen dat busje bijna crashte dan? Dat zijn toch minstens 2 "kicks" ?
De kicks moeten gelijktijdig gebeuren, dus tegelijk met het liftdeel in het hotel en de explosie in de sneeuw.
pi_88960477
Ik heb 'm nog een keer gezien, en ik blijf 'm brilliant vinden. Zeker 1 van de beste films ooit gemaakt. Nu ik 'm voor de 2e keer zie, realiseer ik me ook dat het mogelijk is dat Cobb op het einde nog steeds in de droom zit, en het ook over verschillende dimensies gaat. De realiteit is wellicht een droom, en wie weet leven we allemaal in een droom. Hij deed me dan ook erg denken aan the matrix.
pi_88965700
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2010 13:58 schreef macondo het volgende:

[..]

Ik droom nooit over schietende achtervolgingen op sneeuwscooters in een besneeuwd landschap met bunkers. Die zie ik meestal wel gewoon in een James Bond film.
Ik wel :)

Alleen dan nog vele malen mooier en spannender als in de film. Dromen kunnen zo mooi zijn O+
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_88965733
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 17:38 schreef NotYou het volgende:

[..]

Het punt is niet dat iets niet kan of onrealistisch/onwaarschijnlijk is, dat heb je met vrij veel (ook erg goede) films. Het punt is dat het idee volstrekt belachelijk/ronduit dom is.
Nooit van Lucid Dreaming en False Awakenings gehoord?

Lucid Dreaming houdt in dat je wakker bent in je droom, je bent bij bewustzijn in je droom. False Awakenings houden in dat je wakker wordt vanuit een droom, maar dan weer in een andere droom. De uitleg die in de film gegeven wordt aan False Awakenings, dat er dus verschillende droomlagen zijn, vind ik erg interessant. Ik ben ooit eens drie keer op rij wakker geworden vanuit een droom weer in een droom. Misschien was ik die nacht gewoon ontzettend diep doorgedrongen in mn onderbewustzijn.

Interessant om over na te denken als je wat van dromen af weet.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_89572784
Weet iemand waar ik de dvd met 2 discs kan kopen?
Ik wil namelijk deleted scenes + andere extras enzo.

bol verkoopt alleen bluray in 2 disc.. en ik wil geen bluray.
pi_89572845
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 16:47 schreef hornage het volgende:
Ik wil graag de dvd hebben, maar dan uiteraard wel de SE. Op bol.com staat de SE alleen als blue ray :( Iemand een idee waar ik hem online kan bestellen?
zelfde vraag dus..
  maandag 6 december 2010 @ 10:56:05 #135
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_89579654
Als ik `t goed heb is er geen SE dvd verschenen. in ieder geval niet in Nederland, misschien wel in Engeland of Amerika.

Heb vandaag de Franse koffer ontvangen *O* *O* *O* Wat `n set! 2 blu-ray`s, 2 dvd`s, de soundtrack, 2 grote posters, 3 boekjes en de tol van Cobb _O_ _O_
pi_89579979
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:56 schreef Timo20 het volgende:
Als ik `t goed heb is er geen SE dvd verschenen. in ieder geval niet in Nederland, misschien wel in Engeland of Amerika.

Heb vandaag de Franse koffer ontvangen *O* *O* *O* Wat `n set! 2 blu-ray`s, 2 dvd`s, de soundtrack, 2 grote posters, 3 boekjes en de tol van Cobb _O_ _O_
Weet je wanneer die word verwacht?
pi_89580092
quote:

Nutteloos maar oh zo lekker :9
pi_89580212
quote:
I'm jealous.
  maandag 6 december 2010 @ 11:21:42 #139
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_89580337
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 00:01 schreef Siral het volgende:
Weet iemand waar ik de dvd met 2 discs kan kopen?
Ik wil namelijk deleted scenes + andere extras enzo.

bol verkoopt alleen bluray in 2 disc.. en ik wil geen bluray.
Bij de Mediamarkt was de DVD 13 euro, de Blu-Ray 15, en dan is die DVD ook nog een single disc? Lekkere prijsstelling dan...
pi_89584689
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:21 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bij de Mediamarkt was de DVD 13 euro, de Blu-Ray 15, en dan is die DVD ook nog een single disc? Lekkere prijsstelling dan...
Ik vind dat echt niet duur hoor, voor een single disk. Meestal zijn de startprijzen veel hoger naar mijn idee. Ik kan wel een SE kopen op play.com trouwens. Maar dan zijn zitten er geen nl subs bij. Niet dat mij dat iets uit maakt (al vaker daar gekocht), ik kan het allemaal wel volgen. Maar je weer maar nooit met wat voor talenleek je een keer die film wil gaan kijken :P
  maandag 6 december 2010 @ 14:00:31 #141
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_89585516
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:38 schreef Siral het volgende:

[..]

Ik vind dat echt niet duur hoor, voor een single disk. Meestal zijn de startprijzen veel hoger naar mijn idee. Ik kan wel een SE kopen op play.com trouwens. Maar dan zijn zitten er geen nl subs bij. Niet dat mij dat iets uit maakt (al vaker daar gekocht), ik kan het allemaal wel volgen. Maar je weer maar nooit met wat voor talenleek je een keer die film wil gaan kijken :P
13 euro valt idd wel mee, maar ik vind eerder dat de Blu-ray zo goedkoop is (bij introductie)! En hij is het waard.
pi_89586056
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:00 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

13 euro valt idd wel mee, maar ik vind eerder dat de Blu-ray zo goedkoop is (bij introductie)! En hij is het waard.
Vind het voor bluray inderdaad ook erg weinig ..
  maandag 6 december 2010 @ 15:19:25 #143
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_89588668
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:11 schreef Rookert het volgende:

[..]

Nutteloos maar oh zo lekker :9
Nutteloos? hoezo dat? de posters, de cd en de boekjes zijn zeker niet nutteloos, net als de dvd`s en blu-ray`s zelf
pi_89592127
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:19 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Nutteloos? hoezo dat? de posters, de cd en de boekjes zijn zeker niet nutteloos, net als de dvd`s en blu-ray`s zelf
Gewoon gimmicks, leuk, maar staat waarschijnlijk niet in verhouding met prijs denk ik (pure speculatie hoor :P ). Als jij het waard vindt moet je het doen hoor :D
pi_89734650
Op Veronica vanavond:

01:15 Inception: The making of
pi_89755292
als in vanochtend?

heeft veronica ook uitzending gemist?
pi_89789011
Vanavond dan eindelijk gezien. Top film.

Nolan is een held :Y
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_89795260
Zijn de extra's op de DVD trouwens de moeite waard?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')