abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:15:36 #76
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_88156761
Ja dat bedoelde ik dus maja ik dacht laat ik eens wat mysterieus doen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_88197016
Goede film.
Als iemand door mijn indirecte toedoen zelfmoord gepleegd heeft zou ze wel in een ziekere gedaante terugkeren in m'n onderbewuste denk ik. Die vrouw hadden ze wat freakier kunnen maken.. zoals die vrouw in de keuken in The Sixth Sense. Maar goed, dit is geen horror.
pi_88197600
Mwoah, ik ben toch enigszins teleurgesteld. Cinematografisch staat de film erg sterk - zo is film als je 't mij vraagt bedoeld te zijn - maar qua plot.. Nee, het uitgangspunt is imo al flawed en 't hele "Is hij nou wakker of droomt hij nog" is al vaak én al stukken beter gedaan. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar eXistenZ (1999!) en daar heb ik zo goed als niet over na hoeven denken. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_88209368
rofl :')

pi_88209973
Ik vond deze leuker:
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  maandag 1 november 2010 @ 15:02:47 #82
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88210384
quote:
Op maandag 1 november 2010 00:59 schreef NotYou het volgende:
Mwoah, ik ben toch enigszins teleurgesteld. Cinematografisch staat de film erg sterk - zo is film als je 't mij vraagt bedoeld te zijn - maar qua plot.. Nee, het uitgangspunt is imo al flawed en 't hele "Is hij nou wakker of droomt hij nog" is al vaak én al stukken beter gedaan. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar eXistenZ (1999!) en daar heb ik zo goed als niet over na hoeven denken. ^O^
Dat je daar uberhaupt over na moet denken. Het was echt duidelijk wanneer er wel of geen realiteit was. Besides, is het niet juist leuk om na te moeten denken bij een film? Dood hersenvoedsel is er in movieland al genoeg:)

Ik vond het een aardige film :)
Be dance |Be real| Be You
pi_88211039
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 15:02 schreef Loodje het volgende:

[..]

Dat je daar uberhaupt over na moet denken. Het was echt duidelijk wanneer er wel of geen realiteit was. Besides, is het niet juist leuk om na te moeten denken bij een film? Dood hersenvoedsel is er in movieland al genoeg:)

Ik vond het een aardige film :)
Moeten nadenken was niet het probleem; suspension of disbelief wel.

Je kunt in een droom best dromen dat je nog eens gaat dromen, maar aan je staat en 't proces dat in je hersenen plaatsvindt verandert daarmee niets. Er zijn slechts twee opties: of je droomt of je droomt niet. Ook is het niet zo dat het menselijk brein werkt als een server waarop andere mensen in kunnen loggen om een map geserveerd te krijgen waarin zij vervolgens vrijelijk kunnen bewegen; je hersenen hebben het er al moeilijk zat mee voor jou een min of meer consistente/constante omgeving te genereren, laat staan voor x anderen.

Tel daarbij op de eigenaardigheden die al veelvuldig genoemd zijn en tja.. Goed kijkbare film maar er is zat beters.
Je suis Charlie Sheen
  maandag 1 november 2010 @ 16:05:39 #84
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88212471
De mogelijkheid om te dromen wat anderen dromen is er wel, echter niet wetenschappelijk bewezen net als geesten, 6e zintuig e.d.. Je gelooft dat het kan, of niet. Het blijft natuurlijk een Hollywood productie :)
Be dance |Be real| Be You
pi_88212615
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:05 schreef Loodje het volgende:
De mogelijkheid om te dromen wat anderen dromen is er wel, echter niet wetenschappelijk bewezen net als geesten, 6e zintuig e.d.. Je gelooft dat het kan, of niet. Het blijft natuurlijk een Hollywood productie :)
Juist ja.. :')

http://en.wikipedia.org/w(...)ce_of_the_paranormal
Je suis Charlie Sheen
pi_88215990
O nee, zitten er hier van die mensen die roepen "DAT KAN TOCH NOOIT!!"

Het is een film heur.
pi_88216071
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 17:35 schreef DrDentz het volgende:
O nee, zitten er hier van die mensen die roepen "DAT KAN TOCH NOOIT!!"

Het is een film heur.
Het punt is niet dat iets niet kan of onrealistisch/onwaarschijnlijk is, dat heb je met vrij veel (ook erg goede) films. Het punt is dat het idee volstrekt belachelijk/ronduit dom is.
Je suis Charlie Sheen
pi_88228360
Ik wil hem op DVD
pi_88231842
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:58 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik wil hem op DVD
Same here ^O^ Nog maar heel ff wachten!
  maandag 1 november 2010 @ 23:50:48 #90
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_88233281
quote:
Op maandag 1 november 2010 17:38 schreef NotYou het volgende:

[..]

Het punt is niet dat iets niet kan of onrealistisch/onwaarschijnlijk is, dat heb je met vrij veel (ook erg goede) films. Het punt is dat het idee volstrekt belachelijk/ronduit dom is.
Ja en bij Existenz niet? Dat is ook een belachelijk idee maar wel een fucking awesome film.
pi_88233604
Gister gezien, toffe film maar ik ergerde mij aan Ariadne. Komt net kijken en vervolgens aan de grote Cobb uitleggen hoe het allemaal zit. Had daar die shapeshifter voor gebruikt ofzo :{
pi_88235757
quote:
Op maandag 1 november 2010 23:50 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ja en bij Existenz niet? Dat is ook een belachelijk idee maar wel een fucking awesome film.
Daarin draait het om fake zintuigelijke input die de personages door (al dan niet organische) computers aangeleverd krijgen. Het menselijk brein doet daar slechts het gebruikelijke; van die (zogenaamd) zintuigelijke data jouw perceptie van de wereld, het hier en nu, construeren. Oa dat maakt eXistenZ vele malen sterker plotwise.
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 2 november 2010 @ 10:41:14 #93
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_88239841
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 17:38 schreef NotYou het volgende:

[..]

Hoezo kijk je dan wel Stargate, dat is ook allemaal volstrekt belachelijk? Dit is echt een onzinnig betoog, een film hoeft maar in 1 zin realistisch en consistent te zijn en dat is binnen haar eigen logica. Dat jij het belachelijk vindt is geen 'punt' maar een gebrek aan inlevingsvermogen in de film aan jouw kant. Prima, maar probeer niet anderen te overtuigen van je 'gelijk'. Als vele anderen het idee accepteren (en dat doet men overduidelijk) is dat nogal een nutteloze bezigheid.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_88240041
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 november 2010 10:41 schreef kingmob het volgende:

[..]

Hoezo kijk je dan wel Stargate, dat is ook allemaal volstrekt belachelijk? Dit is echt een onzinnig betoog, een film hoeft maar in 1 zin realistisch en consistent te zijn en dat is binnen haar eigen logica. Dat jij het belachelijk vindt is geen 'punt' maar een gebrek aan inlevingsvermogen in de film aan jouw kant. Prima, maar probeer niet anderen te overtuigen van je 'gelijk'. Als vele anderen het idee accepteren (en dat doet men overduidelijk) is dat nogal een nutteloze bezigheid.
Ik probeer anderen helemaal niet te overtuigen van mijn gelijk, ik geef slechts mijn persoonlijke mening. Is jou op de basisschool nooit verteld dat er als ´t op meningen aankomt, van gelijk/ongelijk geen sprake kan zijn? Anders wordt het als er feitelijke beweringen worden gedaan, de juistheid daarvan staat tenslotte vast.

Ik voel me trouwens gevleid dat je mijn postgeschiedenis ingekeken hebt om die sneer mbt Stargate te kunnen maken maar om eerlijk te zijn mis ik de relevantie en vind ik dat je bijzonder kinderachtig bezig bent.

Ik zou je nu het verschil, in mijn optiek, tussen Stargate en Inception - op dit vlak - kunnen uitleggen maar dat zou volkomen offtopic zijn en jou if anything slechts meer frustreren.

:W

[ Bericht 0% gewijzigd door NotYou op 02-11-2010 13:16:40 ]
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:38:18 #95
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_88247813
Nouja goed ik ben het iig zeker niet met je eens :p. Zoals de poster boven mij al zegt, een film hoeft alleen realistisch te blijven binnen z'n eigen grenzen. Er word ook nooit uitgelegd hoe dat shared dreaming ding gemaakt is, behalve dat de military er bezig mee is geweest zodat ze soldaten konden trainen.

Meer hoef ik ook niet te weten! Het is awesome, de film is awesome en that's it :P.
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:52:45 #96
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_88248388
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 10:50 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ik probeer anderen helemaal niet te overtuigen van mijn gelijk, ik geef slechts mijn persoonlijke mening. Is jou op de basisschool nooit verteld dat er als ´t op meningen aankomt, van gelijk/ongelijk geen sprake kan zijn? Anders wordt het als er feitelijke beweringen worden gedaan, de juistheid daarvan staat tenslotte vast.

Ik voel me trouwens gevleid dat je mijn postgeschiedenis ingekeken hebt om die sneer mbt Stargate te kunnen maken maar om eerlijk te zijn mis ik de relevantie en vind ik dat je bijzonder kinderachtig bezig bent.

Ik zou je nu het verschil, in mijn optiek, tussen Stargate en Inception - op dit vlak - kunnen uitleggen maar dat zou volkomen offtopic zijn en jou if anything slechts meer frustreren.

:W
Wat ben jij een raar figuur. Ten eerste kun je niet woorden als "ronduit dom" en "volstrekt belachelijk" gebruiken als je pretendeert slechts je mening te geven. Ja het kan wel, maar je bent hier op die manier al meerdere posts duidelijk bezig je gram te halen. Dat je dat ontkent is raar.

Verder is je UI van stargate natuurlijk, dus hoef je niet briljant te zijn om dat te zien en was het duidelijkgeen sneer maar een vergelijking oO<
Dat je het als sneer ziet, dat je een basisschoolvergelijking nodig hebt en dat je eindigt met een zwaaismiley zegt voldoende. Die default agressieve houding is een zwaktebod en diskwalificeert je op ongeveer dezelfde manier dat als je gaat schreeuwen in een discussie...

Sowieso een vreemd iets van het web in het algemeen en fok in het bijzonder, om iemand direct op een dergelijke manier te benaderen, iets wat werkelijk niemand doet als je in het echt met elkaar discussieert (iig niet bij mij dan).

Uiteindelijk heb je immers geen woord besteed aan de kern van de post, dat een film slechts consistent hoeft te zijn in zijn eigen verhaal om de geloofwaardigheid te kunnen bewaren. De rest is slechts smaak.

Tot slot kan een mening wel degelijk feitelijk onjuist zijn of aantoonbaar minder waarde hebben. Niet elke mening van ieder persoon staat op hetzelfde niveau.
pi_88249176
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:52 schreef kingmob het volgende:

[..]

Wat ben jij een raar figuur. Ten eerste kun je niet woorden als "ronduit dom" en "volstrekt belachelijk" gebruiken als je pretendeert slechts je mening te geven. Ja het kan wel, maar je bent hier op die manier al meerdere posts duidelijk bezig je gram te halen. Dat je dat ontkent is raar.

Verder is je UI van stargate natuurlijk, dus hoef je niet briljant te zijn om dat te zien en was het duidelijkgeen sneer maar een vergelijking oO<
Dat je het als sneer ziet, dat je een basisschoolvergelijking nodig hebt en dat je eindigt met een zwaaismiley zegt voldoende. Die default agressieve houding is een zwaktebod en diskwalificeert je op ongeveer dezelfde manier dat als je gaat schreeuwen in een discussie...

Sowieso een vreemd iets van het web in het algemeen en fok in het bijzonder, om iemand direct op een dergelijke manier te benaderen, iets wat werkelijk niemand doet als je in het echt met elkaar discussieert (iig niet bij mij dan).

Uiteindelijk heb je immers geen woord besteed aan de kern van de post, dat een film slechts consistent hoeft te zijn in zijn eigen verhaal om de geloofwaardigheid te kunnen bewaren. De rest is slechts smaak.

Tot slot kan een mening wel degelijk feitelijk onjuist zijn of aantoonbaar minder waarde hebben. Niet elke mening van ieder persoon staat op hetzelfde niveau.
Mijn UI komt uit de recente V remake, een vrij matige serie overigens en imo een lachwekkend shot. Wat de agressieve benadering betreft raad ik je aan je eerdere post nog eens te lezen. :)

En hoewel je hierin: "een film slechts consistent hoeft te zijn in zijn eigen verhaal" gelijk hebt, ga je hier: "om de geloofwaardigheid te kunnen bewaren" finaal de mist in. Voor mij persoonlijk ligt dit overduidelijk anders; met dit uitgangspunt was voor mij de geloofwaardigheid bij voorbaat al verspeeld.

En nee, een mening kan slechts feitelijk onjuist zijn als er in de mening feitelijke beweringen worden gedaan. ;)
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:24:27 #98
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_88249755
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:10 schreef NotYou het volgende:

[..]

Mijn UI komt uit de recente V remake, een vrij matige serie overigens en imo een lachwekkend shot. Wat de agressieve benadering betreft raad ik je aan je eerdere post nog eens te lezen. :)

En hoewel je hierin: "een film slechts consistent hoeft te zijn in zijn eigen verhaal" gelijk hebt, ga je hier: "om de geloofwaardigheid te kunnen bewaren" finaal de mist in. Voor mij persoonlijk ligt dit overduidelijk anders; met dit uitgangspunt was voor mij de geloofwaardigheid bij voorbaat al verspeeld.

En nee, een mening kan slechts feitelijk onjuist zijn als er in de mening feitelijke beweringen worden gedaan. ;)
Maar hoe kun je series als V en stargate dan wel accepteren, ik snap daar niks van? Daar nemen ze veel meer een loopje met realisme en vaak ook nog eens met interne logica. Dat dit geen ruimteschepen heeft maakt het niet ineens geen sci-fi.
Wat vond je van de matrix (de eerste?).

Ik krijg het idee dat je lijdt aan (TV trope alert): Hype Backlash.
pi_88270059
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 00:00 schreef Symer het volgende:
Gister gezien, toffe film maar ik ergerde mij aan Ariadne. Komt net kijken en vervolgens aan de grote Cobb uitleggen hoe het allemaal zit. Had daar die shapeshifter voor gebruikt ofzo :{
ofnoh, ik vind haar overbodig in de film, imo.
pi_88270418
ofnoh?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')