Dat je daar uberhaupt over na moet denken. Het was echt duidelijk wanneer er wel of geen realiteit was. Besides, is het niet juist leuk om na te moeten denken bij een film? Dood hersenvoedsel is er in movieland al genoeg:)quote:Op maandag 1 november 2010 00:59 schreef NotYou het volgende:
Mwoah, ik ben toch enigszins teleurgesteld. Cinematografisch staat de film erg sterk - zo is film als je 't mij vraagt bedoeld te zijn - maar qua plot.. Nee, het uitgangspunt is imo al flawed en 't hele "Is hij nou wakker of droomt hij nog" is al vaak én al stukken beter gedaan. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar eXistenZ (1999!) en daar heb ik zo goed als niet over na hoeven denken.
Moeten nadenken was niet het probleem; suspension of disbelief wel.quote:Op maandag 1 november 2010 15:02 schreef Loodje het volgende:
[..]
Dat je daar uberhaupt over na moet denken. Het was echt duidelijk wanneer er wel of geen realiteit was. Besides, is het niet juist leuk om na te moeten denken bij een film? Dood hersenvoedsel is er in movieland al genoeg:)
Ik vond het een aardige film
Juist ja..quote:Op maandag 1 november 2010 16:05 schreef Loodje het volgende:
De mogelijkheid om te dromen wat anderen dromen is er wel, echter niet wetenschappelijk bewezen net als geesten, 6e zintuig e.d.. Je gelooft dat het kan, of niet. Het blijft natuurlijk een Hollywood productie
Het punt is niet dat iets niet kan of onrealistisch/onwaarschijnlijk is, dat heb je met vrij veel (ook erg goede) films. Het punt is dat het idee volstrekt belachelijk/ronduit dom is.quote:Op maandag 1 november 2010 17:35 schreef DrDentz het volgende:
O nee, zitten er hier van die mensen die roepen "DAT KAN TOCH NOOIT!!"
Het is een film heur.
Ja en bij Existenz niet? Dat is ook een belachelijk idee maar wel een fucking awesome film.quote:Op maandag 1 november 2010 17:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het punt is niet dat iets niet kan of onrealistisch/onwaarschijnlijk is, dat heb je met vrij veel (ook erg goede) films. Het punt is dat het idee volstrekt belachelijk/ronduit dom is.
Daarin draait het om fake zintuigelijke input die de personages door (al dan niet organische) computers aangeleverd krijgen. Het menselijk brein doet daar slechts het gebruikelijke; van die (zogenaamd) zintuigelijke data jouw perceptie van de wereld, het hier en nu, construeren. Oa dat maakt eXistenZ vele malen sterker plotwise.quote:Op maandag 1 november 2010 23:50 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja en bij Existenz niet? Dat is ook een belachelijk idee maar wel een fucking awesome film.
Hoezo kijk je dan wel Stargate, dat is ook allemaal volstrekt belachelijk? Dit is echt een onzinnig betoog, een film hoeft maar in 1 zin realistisch en consistent te zijn en dat is binnen haar eigen logica. Dat jij het belachelijk vindt is geen 'punt' maar een gebrek aan inlevingsvermogen in de film aan jouw kant. Prima, maar probeer niet anderen te overtuigen van je 'gelijk'. Als vele anderen het idee accepteren (en dat doet men overduidelijk) is dat nogal een nutteloze bezigheid.quote:Op maandag 1 november 2010 17:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het punt is niet dat iets niet kan of onrealistisch/onwaarschijnlijk is, dat heb je met vrij veel (ook erg goede) films. Het punt is dat het idee volstrekt belachelijk/ronduit dom is.
quote:Ik probeer anderen helemaal niet te overtuigen van mijn gelijk, ik geef slechts mijn persoonlijke mening. Is jou op de basisschool nooit verteld dat er als ´t op meningen aankomt, van gelijk/ongelijk geen sprake kan zijn? Anders wordt het als er feitelijke beweringen worden gedaan, de juistheid daarvan staat tenslotte vast.Op dinsdag 2 november 2010 10:41 schreef kingmob het volgende:
[..]
Hoezo kijk je dan wel Stargate, dat is ook allemaal volstrekt belachelijk? Dit is echt een onzinnig betoog, een film hoeft maar in 1 zin realistisch en consistent te zijn en dat is binnen haar eigen logica. Dat jij het belachelijk vindt is geen 'punt' maar een gebrek aan inlevingsvermogen in de film aan jouw kant. Prima, maar probeer niet anderen te overtuigen van je 'gelijk'. Als vele anderen het idee accepteren (en dat doet men overduidelijk) is dat nogal een nutteloze bezigheid.
Wat ben jij een raar figuur. Ten eerste kun je niet woorden als "ronduit dom" en "volstrekt belachelijk" gebruiken als je pretendeert slechts je mening te geven. Ja het kan wel, maar je bent hier op die manier al meerdere posts duidelijk bezig je gram te halen. Dat je dat ontkent is raar.quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik probeer anderen helemaal niet te overtuigen van mijn gelijk, ik geef slechts mijn persoonlijke mening. Is jou op de basisschool nooit verteld dat er als ´t op meningen aankomt, van gelijk/ongelijk geen sprake kan zijn? Anders wordt het als er feitelijke beweringen worden gedaan, de juistheid daarvan staat tenslotte vast.
Ik voel me trouwens gevleid dat je mijn postgeschiedenis ingekeken hebt om die sneer mbt Stargate te kunnen maken maar om eerlijk te zijn mis ik de relevantie en vind ik dat je bijzonder kinderachtig bezig bent.
Ik zou je nu het verschil, in mijn optiek, tussen Stargate en Inception - op dit vlak - kunnen uitleggen maar dat zou volkomen offtopic zijn en jou if anything slechts meer frustreren.
Mijn UI komt uit de recente V remake, een vrij matige serie overigens en imo een lachwekkend shot. Wat de agressieve benadering betreft raad ik je aan je eerdere post nog eens te lezen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:52 schreef kingmob het volgende:
[..]
Wat ben jij een raar figuur. Ten eerste kun je niet woorden als "ronduit dom" en "volstrekt belachelijk" gebruiken als je pretendeert slechts je mening te geven. Ja het kan wel, maar je bent hier op die manier al meerdere posts duidelijk bezig je gram te halen. Dat je dat ontkent is raar.
Verder is je UI van stargate natuurlijk, dus hoef je niet briljant te zijn om dat te zien en was het duidelijkgeen sneer maar een vergelijking![]()
Dat je het als sneer ziet, dat je een basisschoolvergelijking nodig hebt en dat je eindigt met een zwaaismiley zegt voldoende. Die default agressieve houding is een zwaktebod en diskwalificeert je op ongeveer dezelfde manier dat als je gaat schreeuwen in een discussie...
Sowieso een vreemd iets van het web in het algemeen en fok in het bijzonder, om iemand direct op een dergelijke manier te benaderen, iets wat werkelijk niemand doet als je in het echt met elkaar discussieert (iig niet bij mij dan).
Uiteindelijk heb je immers geen woord besteed aan de kern van de post, dat een film slechts consistent hoeft te zijn in zijn eigen verhaal om de geloofwaardigheid te kunnen bewaren. De rest is slechts smaak.
Tot slot kan een mening wel degelijk feitelijk onjuist zijn of aantoonbaar minder waarde hebben. Niet elke mening van ieder persoon staat op hetzelfde niveau.
Maar hoe kun je series als V en stargate dan wel accepteren, ik snap daar niks van? Daar nemen ze veel meer een loopje met realisme en vaak ook nog eens met interne logica. Dat dit geen ruimteschepen heeft maakt het niet ineens geen sci-fi.quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:10 schreef NotYou het volgende:
[..]
Mijn UI komt uit de recente V remake, een vrij matige serie overigens en imo een lachwekkend shot. Wat de agressieve benadering betreft raad ik je aan je eerdere post nog eens te lezen.
En hoewel je hierin: "een film slechts consistent hoeft te zijn in zijn eigen verhaal" gelijk hebt, ga je hier: "om de geloofwaardigheid te kunnen bewaren" finaal de mist in. Voor mij persoonlijk ligt dit overduidelijk anders; met dit uitgangspunt was voor mij de geloofwaardigheid bij voorbaat al verspeeld.
En nee, een mening kan slechts feitelijk onjuist zijn als er in de mening feitelijke beweringen worden gedaan.
ofnoh, ik vind haar overbodig in de film, imo.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:00 schreef Symer het volgende:
Gister gezien, toffe film maar ik ergerde mij aan Ariadne. Komt net kijken en vervolgens aan de grote Cobb uitleggen hoe het allemaal zit. Had daar die shapeshifter voor gebruikt ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |