Ja, want junks hoeven dan echt niet meer te stelen om hun verslaving te betalenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bedoel je dat veel mensen vinden dat drugs aangepakt moeten worden omdat er "zo veel criminaliteit aan hangt" terwijl dat probleem voorkomen had kunnen worden door drugs niet te verbieden?
uiteraard maargoed met drugs hangen er vaak nadelen aan of het nu wiet , alcohol of tabak is. Het verbieden is geen oplossing voor het probleem. Dan kun je toch beter gaan kijken hoe je het probleem het beste aan pakken kan in plaats van te discuseren over het al dan niet verbieden.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:05 schreef Re het volgende:
mja, als de overheid gaat bepalen wat er allemaal in je wiet mag zitten zal de lol er voor veel wel af zijn en gaan op zoek naar het betere werk...
zitten natuurlijk ook nadelen aan legaliseren
Ik kies één kant van de discussie. De andere kant leek me ruim voorzien. Als ik in de coffeeshop zou zitten met Armand, de eigenaar, de leverancier en een meubelstuk in de vorm van een probleemgebruiker, dan zou ik misschien meer benadrukken wat er wél is gebleken.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:11 schreef oompaloompa het volgende:
Ik begrijp je punt, ben het ook deels met je eens, maar je doet zelf ook een beetje hetzelfde. Wanneer je bv kijkt naar die paper van Re en de zin die je dikgemaakt hebt (terecht) maak je de zin die er vooraf gaat niet dik. Wanneer je objectief wilt zijn moet je dat beide kanten op doen
Nee, maar het ging erom wat er nou eigenlijk wetenschappelijk was aangetoond. Heel wat, maar ook heel wat niet. De ellende met dit soort onderzoeksonderwerpen is dan ook dat het de media in gaat en het internet op gaat, of beter gezegd, iemand slingert het erop en dan is de boodschap iets anders dan wat er nou eigenlijk is aangetoond. Maar dat neemt niet weg dat wat wel is aangetoond interessant kan zijn.quote:Ondanks niet bewezen is de causale richting thc -> psychose erg logisch en theoretisch goed onderbouwd, ik denk dus niet dat je het meteen weg moet schuiven omdat het spurieus kan zijn.
Krijgt 1% van de cannabisgebruikers een psychose? Of nog sterker, "leidt" 1% van het cannabisgebruik tot een psychose.quote:Ongeveer 1% dus. En ik ben het met je eens dat je vanuit cannabis moet bekijken voor een duidelijk plaatje.
Scepsis is altijd goed, daar kun je bijna niet teveel van hebben. Zeker als mensen om politieke redenen aan de haal gaan met onderzoek. En dan zien we dus enerzijds in de hoek van politiek gevoelige onderzoeksonderwerpen veel onderzoek dat bepaalde conclusies nou juist niet trekt, terwijl die er in de weergave wél aan verbonden worden. En dat begint dus al met mensen die zonodig iets over drugs moeten zeggen en daarvoor een onderzoek nemen wat vooral iets over psychoses zegt.quote:Ik ben het dus met je eens dat de discussie "vies" gevoerd wordt, maar denk ook dat je het kind niet met het badwater weg moet gooien door meteen overal extreem skeptisch tegenover te staan (en dat is hoe ik eerder dacht dat je deed)
Het zou toch niet.... Ja, net als dat ze nu vinden dat cannabis aangepakt moet worden omdat het steeds sterker wordt en dus een zogenaamde harddrugs is, terwijl ze ook dat al dan niet probleem zelf hebben helpen creeeren.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Bedoel je dat veel mensen vinden dat drugs aangepakt moeten worden omdat er "zo veel criminaliteit aan hangt" terwijl dat probleem voorkomen had kunnen worden door drugs niet te verbieden?
Is het het betere werk dan? Laten we niet doen alsof gewone wiet dan ineens niet meer leuk is. Dat is het al eeuwen en dat zal het ook eeuwen blijven. Ik zie het een beetje als goedkope jenever, strohrum of absinth, het oefent een sterke aantrekkingskracht uit op jonge honden die altijd meer, meer, meer willen, en het voorziet in de behoefte van een selecte groep grootverbruikers. Ook is het niet zo dat het over de hele linie veranderd is, de wiet heeft de hash ingehaald, wiet was ooit iets wat je in een grote plastic zak moest vervoeren, hash is maar marginaal compacter geworden, handig voor de smokkelaars.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:05 schreef Re het volgende:
mja, als de overheid gaat bepalen wat er allemaal in je wiet mag zitten zal de lol er voor veel wel af zijn en gaan op zoek naar het betere werk...
zitten natuurlijk ook nadelen aan legaliseren
Met een verbod ook niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:10 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Ja, want junks hoeven dan echt niet meer te stelen om hun verslaving te betalen![]()
Het soort criminaliteit waar jij het over hebt is juist de criminaliteit waar de gewone burger weinig last van heeft, dat is vooral iets voor dealers en gebruikers onder elkaar. Met legalisering los je het probleem van junks, drugs in het verkeer, en agressieve snuivers en slikkers niet op.
Duidelijk, alhoewel je dan wel het risico loopt als biased gezien te wordenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik kies één kant van de discussie. De andere kant leek me ruim voorzien. Als ik in de coffeeshop zou zitten met Armand, de eigenaar, de leverancier en een meubelstuk in de vorm van een probleemgebruiker, dan zou ik misschien meer benadrukken wat er wél is gebleken.
Het antwoord op het tweede insinuerende deel heb al gehad ^_^quote:Krijgt 1% van de cannabisgebruikers een psychose? Of nog sterker, "leidt" 1% van het cannabisgebruik tot een psychose.
WAT is het probleem?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:12 schreef bussy2002 het volgende:
[..]
uiteraard maargoed met drugs hangen er vaak nadelen aan of het nu wiet , alcohol of tabak is. Het verbieden is geen oplossing voor het probleem. Dan kun je toch beter gaan kijken hoe je het probleem het beste aan pakken kan in plaats van te discuseren over het al dan niet verbieden.
Dat is waar.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met een verbod ook niet.
Ik gooi maar een muntje op, maar ik denk de ttquote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
WAT is het probleem?
Sommige mensen krijgen... Dan moeten sommige mensen niet blowen, probleem opgelost.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik gooi maar een muntje op, maar ik denk de tt
flikker op met je slotjequote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sommige mensen krijgen... Dan moeten sommige mensen niet blowen, probleem opgelost.
Slotje
Als je niet zo dom deed en had gelezen zou je weten dat het niet van te voren voorspelbaar is of je het gaat krijgenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sommige mensen krijgen... Dan moeten sommige mensen niet blowen, probleem opgelost.
Slotje
Als het vaak genoeg gebeurd is het normaal en is er ook geen probleem.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:00 schreef Re het volgende:
[..]
flikker op met je slotje
probleem is dus dat het niet te voorkomen is en dat het steeds vaker gebeurd.
Ik krijg geen psychose dus hoef ik niet te stoppen.quote:En als ik je statement zou doortrekken is de enige oplossing dat iedereen moet stoppen met blowen, maar dat zul je wel niet bedoelen denk ik
Er is ook niet te voorspellen of ik een auto ongeluk ga krijgen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:03 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als je niet zo dom deed en had gelezen zou je weten dat het niet van te voren voorspelbaar is of je het gaat krijgen
Dan hoef je daar ook geen argumenten voor te verzinnen. Dan moet je dat over laten aan de christenfascisten.quote:
precies, dan klopt jouw redenering dus niet. (of moeten alle mensen die een auto-ongeluk gáán krijgen ook stoppen met autorijden, slotje?)quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is ook niet te voorspellen of ik een auto ongeluk ga krijgen.
Er is geen probleem in die zin. Er zijn hier alleen mensen die denken dat het verbieden van wiet een wezelijke bijdrage heeft in het feit dat men dan geen psychose's meer heeft. Dat is onzin , men zal de kwaliteit beter beschermen als men denkt dat dit komt door de toegenomen thc gehalte . Verbieden zorgt er alleen maar voor dat de kwaliteit terug loopt en de waarde omhoog en dat is heel goed voor de criminaliteit als je geld en mankracht teveel hebt!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik gooi maar een muntje op, maar ik denk de tt
dat denk ik helemaal niet, en zo te lezen re ook niet :/quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:12 schreef bussy2002 het volgende:
[..]
Er is geen probleem in die zin. Er zijn hier alleen mensen die denken dat het verbieden van wiet een wezelijke bijdrage heeft in het feit dat men dan geen psychose's meer heeft. Dat is onzin , men zal de kwaliteit beter beschermen als men denkt dat dit komt door de toegenomen thc gehalte . Verbieden zorgt er alleen maar voor dat de kwaliteit terug loopt en de waarde omhoog en dat is heel goed voor de criminaliteit als je geld en mankracht teveel hebt!
Al die mensen die een ongeluk gaan krijgen lopen net zo veel risico als ik. Daar moet je mee leven of autorijden als geheel verbieden. Net als drugs.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
precies, dan klopt jouw redenering dus niet. (of moeten alle mensen die een auto-ongeluk gáán krijgen ook stoppen met autorijden, slotje?)
Er zijn er zat die denken dat het zo eenvoudig in mekaar steekt....quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:13 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
dat denk ik helemaal niet, en zo te lezen re ook niet :/
Dan komt wiet wel in de illegale handel en wordt de kans op psychoses groter. Of bad trips.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:00 schreef Re het volgende:
[..]
flikker op met je slotje
probleem is dus dat het niet te voorkomen is en dat het steeds vaker gebeurd. En als ik je statement zou doortrekken is de enige oplossing dat iedereen moet stoppen met blowen, maar dat zul je wel niet bedoelen denk ik
ik denk dat een verbod of juist niet geen invloed zal hebben op de problematiek...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan komt wiet wel in de illegale handel en wordt de kans op psychoses groter. Of bad trips.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |