Sinds wanneer is acne een handicap?quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb heel lang erge acne gehad. Door medicijnen e.d. is het nu beter gelukkig en ik heb geen littekens overgehouden, maar mijn zelfvertrouwen en sociale leven heeft er een enorme deuk van opgelopen. Het was toch echt een enorme belemmering.
En neec dan gaat het niet om jeugdpuistjes. Denk niet dat ik daarnaast nog iets heb....nog niet.
Is een ' belemmering ' niet hetzelfde als een handicap?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:19 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Sinds wanneer is acne een handicap?![]()
Serieus, er "lelijk" uitzien is altijd een belemmering op bepaalde vlakken, maar om het nou een handicap te noemen
Acné is een huidaandoening.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:19 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Serieus, er "lelijk" uitzien is altijd een belemmering op bepaalde vlakken, maar om het nou een handicap te noemen
Dus dequote:Een aandoening is een afwijking van de gezonde toestand van lichaam of geest.
Het is een overkoepelend begrip voor de verzameling van symptomen, syndromen, klinische tekens, ziekten, handicaps, letsels en vormen van RSI.
Het is geen handicap, maar ik heb zelf op mijn 16e en vooral 17e erge acne gehad. In die periode zat ik ook met de problemen rond mijn heup, waardoor ik een kunstheup kreeg. Lichamelijk was ik door die heup gehandicapt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:19 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Ok, maar zo kun je iedere lelijkaard gehandicapt noemen, omdat die vaak belemmert zijn op relationeel vlak. Dit mag toch niet de bedoeling zijn van dit topicquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:48 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Is een ' belemmering ' niet hetzelfde als een handicap?
Het gaat om 1 persoon, doe niet zo moeilijk. Als het hier volstroomt met mensen die een weekje per jaar zich wat minder voelen vanwege hooikoorts mag je klagenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:15 schreef Bonzai. het volgende:
Ok, maar zo kun je iedere lelijkaard gehandicapt noemen, omdat die vaak belemmert zijn op relationeel vlak. Dit mag toch niet de bedoeling zijn van dit topic![]()
Blijkbaar zouden meerdere personen het hier wel als een soort handicap classificeren (scoll effe naar bovenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:26 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Het gaat om 1 persoon, doe niet zo moeilijk.
Je leest het verkeerd. Het gaat om 1 persoon waarover gediscussieerd wordt of die wel of niet in dit topic thuishoort. Het is niet dat er hier 396 mensen het topic inkomen met discutabele aandoeningen. Het is 1 persoon met acne en een heleboel mensen met andere dingen. Wat maakt 1 persoon nou uit als verder het topic zo goed loopt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:29 schreef Bonzai. het volgende:
Blijkbaar zouden meerdere personen het hier wel als een soort handicap classificeren (scoll effe naar boven).
Dat filtert zich er vanzelf wel uit, tenzij mensen erover gaan klagen en het daarmee uitvergrotenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:15 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Ok, maar zo kun je iedere lelijkaard gehandicapt noemen, omdat die vaak belemmert zijn op relationeel vlak. Dit mag toch niet de bedoeling zijn van dit topic![]()
Zouden artsen nou echt zoveel mensen over de vloer krijgen die klagen om niks? Of hebben ze gewoon massaal geen zin om iemand te helpen? Ik zou anders echt niet weten waarom zoveel mensen met ernstige/ serieuze klachten weg worden gestuurd. Moet je alleen al kijken in dit topic, en dat is maar een hele kleine fractie van de mensen met serieuze klachten.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:30 schreef bascross het volgende:
Artsen.![]()
Toen ik een half jaar na mijn ongeluk aangaf dat ik nogal pijn aan mijn heup had, die gebroken was bij het ongeluk, zei de beste man dat het niet zo erg was en dat ik over een jaar wel terug kon komen. 7 maanden later hoorde ik dat het nooit meer goed kwam en sindsdien heb ik een kunstheup. Waar ik overigens erg tevreden over ben, nooit klachten, alleen de meeste sporten zijn niet meer mogelijk.
Was in het ziekenhuis vandaag. Ik had het idee dat 90% van energie van de verplegers en artsen ging zitten in het beslissen welke patient geholpen mocht worden,. en welke niet, en dan in welke volgorde.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zouden artsen nou echt zoveel mensen over de vloer krijgen die klagen om niks? Of hebben ze gewoon massaal geen zin om iemand te helpen? Ik zou anders echt niet weten waarom zoveel mensen met ernstige/ serieuze klachten weg worden gestuurd. Moet je alleen al kijken in dit topic, en dat is maar een hele kleine fractie van de mensen met serieuze klachten.
Hoewel dat 'geen zin hebben om te helpen' me trouwens ook sterk lijkt, want waarom wordt dan arts zou je zeggen..
Dat heb ik mezelf ook wel eens afgevraagd. Bij mij was het helemaal vreemd, omdat ik een gebroken heup had gehad, vanwege een ongeluk met de fiets. Bij zo'n 15% van de gevallen treedt na een breuk heupnecrose op. Dit betekent dat de heupkop afsterft. Als je dus met klachten aankomt neem ik aan dat dit serieus genomen wordt, dit bleek dus helaas niet zo.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zouden artsen nou echt zoveel mensen over de vloer krijgen die klagen om niks? Of hebben ze gewoon massaal geen zin om iemand te helpen? Ik zou anders echt niet weten waarom zoveel mensen met ernstige/ serieuze klachten weg worden gestuurd. Moet je alleen al kijken in dit topic, en dat is maar een hele kleine fractie van de mensen met serieuze klachten.
Hoewel dat 'geen zin hebben om te helpen' me trouwens ook sterk lijkt, want waarom wordt dan arts zou je zeggen..
Komt waarschijnlijk ook omdat veel aandoeningen die niet duidelijk zichtbaar zijn in eerste instantie als psychisch bestempeld worden. Of je wordt simpelweg als aansteller gezien. Van die stempel kom je vervolgens niet goed meer af waardoor ook andere artsen zo naar je gaan kijken, en dan loop je natuurlijk sowieso al sneller tegen vreemde reacties aan..quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:24 schreef bascross het volgende:
[..]
Overigens vind ik dat er in dit topic sowieso bizarre verhalen staan, sommige reacties van artsen zijn voor mij onbegrijpelijk.
Ai dat is shit. Anderen gerust moeten stellen is dan ook inderdaad wel het laatste waar je op zit te wachten.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:18 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik had het er misschien nog even bij moeten vermelden; ik ben van de categorie astma-patienten die 9 van de 10 keer niet reageert op de medicatie die ik heb (en ik ben al 100x geswitcht, eigenlijk helpt er vrijwel niks). Op de momenten dat ik mijn ouders bel moet ik ook altijd zsm naar een ziekenhuis en zelf rijden tijdens zo'n aanval vind ik echt maar niks. Als mijn vriend thuis is, of als mijn medicatie gewoon helpt, bel ik ze uiteraard ook niet.
Verder probeer ik er altijd wel samen met mijn vriend uit te komen, maar die schrikt zich inderdaad ook altijd nog het leplazerus, waardoor ik behalve met mezelf rustig houden ook nog bezig ben met hem geruststellen, dus dat lukt ook niet altijd even goed...
Maar moet arsten zich dan door legers aansteller heen vechten zodat ze vreemd opkijken als er wel iets met een jong persoon aan de hand is? Genoeg jongere mensen bekend die toch wel echt iets hebben, Lucille, Maarten, Bart, Guusje, Gordon, Anita.. enzquote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk ook omdat veel aandoeningen die niet duidelijk zichtbaar zijn in eerste instantie als psychisch bestempeld worden. Of je wordt simpelweg als aansteller gezien. Van die stempel kom je vervolgens niet goed meer af waardoor ook andere artsen zo naar je gaan kijken, en dan loop je natuurlijk sowieso al sneller tegen vreemde reacties aan..
Nee die optie is er niet. Met een depressie blijf je nog steeds chronisch ziek hoor dus kan je dat ook aanvinken.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:31 schreef Dipkip het volgende:
Eigenlijk heb je ook nog een "beide" optie nodig voor mensen die beide hebben, wat natuurlijk ook voorkomt (al is het maar omdat je bijv. ook depressief kan worden als je chronisch ziek bent).
Een depressie neemt niet weg dat je een dwarslaesie hebt maar iemand kan ook een dwarslaesie hebben en ook nog eens depressief / autistisch / weet ik veel zijn.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nee die optie is er niet. Met een depressie blijf je nog steeds chronisch ziek hoor dus kan je dat ook aanvinken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |