Nee, dat was geen grapje.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:55 schreef Murmeli het volgende:
[..]
was het geen grapje van hem/haar dan? echt onwijs gestoord. dat verhaal daarvoor van die whiplash was natuurlijk wel twijfelachtig, maar om dan meteen iedereen over 1 kam te scheren....
Nou hopelijk nemen ze je dan straks ook nog steeds serieus als deze oplossingen niet blijken te werken. Er moet toch ergens een arts tussen zitten die echt problemen wil oplossenquote:
Dan kom je er nooit meer vanaf, zelfs als achteraf blijkt dat het echt een ziekte was. Want als je dan later nog eens met iets komt, wordt het gelijk weer opnieuw op psychisch gegooid terwijl ze er de vorige keer ook naast zatenquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:45 schreef Sinceria het volgende:
[..]
En als dat eenmaal in je dossier staat:
quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dan kom je er nooit meer vanaf, zelfs als achteraf blijkt dat het echt een ziekte was. Want als je dan later nog eens met iets komt, wordt het gelijk weer opnieuw op psychisch gegooid terwijl ze er de vorige keer ook naast zaten
Toch maar dat traject aflopen en direct aan de bel trekken tussentijds als het echt niet gaat. Dit klinkt alsof hij toch weer even from scratch wil beginnen en hoe naar dat ook voor jou is, dat is misschien wel beter.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:25 schreef 08gnoT. het volgende:
Wow, er zijn echt best veel Fokkers met chronische klachten. Heb net alles doorgelezen en het is best heftig wat veel meemaken hierVeel herkenning ook, qua vriendschappen en zo. De meeste hebben mij ook keihard laten vallen toen ik in het ziekenhuis lag, gewoon nergens meer op reageren als ik ze probeerde te bereiken. Terwijl ik eigenlijk nooit praat over m'n klachten, ik laat eigenlijk zo min mogelijk merken (alleen staan m'n ogen altijd mat en dood als ik veel pijn heb).
Vandaag dus bij die nieuwe arts geweest. Ik vertelde m'n verhaal en die vent ging gewoon zitten lachenHij dacht dat ik een grapje maakte. Ja, daarvoor kom ik daar ook
Daarna geloofde hij me wel en vond hij het ook behoorlijk ernstig en schokkend, maar een onderzoek of behandeling hoefde niet. Alleen een buisje bloed en stoppen met de medicijnen, als ik over 3 weken nog niet gepoept heb (weet wel zeker dat ik niet ga kunnen in dit tijd, na 3 jaar ken ik m'n darm daar inmiddels goed genoeg voor) moet ik terug voor een klisma. Daarna alles weer herhalen, 3 weken zonder medicijnen en dan weer een klisma. Daarbij opgeteld dat ik na 1 dag niet kunnen al amper kan lopen van de buikpijn (heel scherpe en harde onlasting en enorme hoeveelheden gas), gaat dit geen leuke tijd worden
![]()
Hoe gingen jullie ouders er eigenlijk mee om toen je ziek werd (voor degene die nog thuis woonden toen het begon)?
Dus bij jou zit er een blokkade maar ze weten niet wat voor één?quote:
Ik dacht heel even: "Hij is toch een man? Waar doet hij dan moeilijk over." Maar ook als man is dat natuurlijk helemaal niet leuk.quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:50 schreef Zwoebe het volgende:
ik heb alopecia gekregen op mijn 21e. Al mijn lichaamshaar was binnen een week verdwenen. Mijn wereld stortte in, een week thuis gezeten en niet naar buiten geweest. Nu heb ik het geaccepteerd en neemt iedereen me zoals ik ben. Ik ben nu dus erg gelukkig, gelukkig!
Hoeveel mannen zonder lichaamshaar ken jij? Het lijkt mij echt kut.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:33 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik dacht heel even: "Hij is toch een man? Waar doet hij dan moeilijk over." Maar ook als man is dat natuurlijk helemaal niet leuk.![]()
Je kan het ook niet verbergen voor anderen. Lijkt me heel naar.
Ik wist trouwens niet eens dat alopecia zo snel kon gaan.
Dat zeg ik toch ook?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:35 schreef bascross het volgende:
[..]
Hoeveel mannen zonder lichaamshaar ken jij? Het lijkt mij echt kut.
Het moeilijkste voor mijn ouders waren denken de keren dat ik bijna stierf en het heel lang niet weten wat er mis was. Op mijn twaalfde begon de medische molen opgang te komen met een opname op de afdeling kinderoncologie vanwege vermoedelijk leukemie. De woorden waarmee ik uit het ziekenhuis werd ontslagen waren die dat ze niet wisten wat de oorzaak was en dat ze niet wisten wat de prognose was. Uiteindelijk kreeg ik mijn diagnose toen ik al lang niet meer thuis woonde op mijn 23e. Ik ben nu 29. Hoe oud ik ook word mijn ouders zijn altijd ergens ongerust bij alles wat ik onderneem. Mijn last is hun last geworden en dat zou voor mij niet gehoefd hebben.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:25 schreef 08gnoT. het volgende:
Hoe gingen jullie ouders er eigenlijk mee om toen je ziek werd (voor degene die nog thuis woonden toen het begon)?
Ik was nog maar heel klein toen ik ziek werd, tegen de tijd dat ik 3 jaar was had ik al 3 langdurige opnames in ziekenhuizen achter de rug omdat mijn astma toen heel lastig onder controle te krijgen was. Wat me daar wel van bij is gebleven, is dat ik bij de laatste opname rond die tijd echt heel ziek was terwijl mijn moeder op dat moment hoogzwanger was van mijn zusje. Dat was voor haar heel moeilijk, want ze wilde het liefst dag en nacht bij mij zijn, maar dat ging niet omdat haar lijf rust nodig had. Gelukkig heb ik een betrokken familie en sliepen opa's en oma's gewoon om toerbeurten bij mij in het ziekenhuis, zodat mijn moeder thuis wat meer rust kreeg doordat ze wist dat ik niet alleen was. Voor mijn vader was het ook rot, want die wilde er voor mij en mijn moeder zijn, dus die schipperde zoveel mogelijk heen en weer.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:25 schreef 08gnoT. het volgende:
Niet lullig bedoeld hoor maar ik kan me voorstellen dat je ouders zich nog steeds zoveel zorgen maken en zich er zoveel mee blijven bemoeien omdat je ze nog steeds zoveel bij je ziekte betrekt. Heb je op die momenten ook echt hulp nodig of heb je medicatie die goed helpt en die je bijvoorbeeld naast je bed klaar te zetten? Of als het vooral is dat jij je rustiger voelt als er iemand bij is zou je wellicht eens met ze kunnen afspreken om te proberen dat ze de volgende keer niet komen maar wel aan de telefoon blijven en rustig tegen je praten? Kan over van alles gaan, al lezen ze een boodschappenbriefje voor, als je hun stem maar hoort en weet dat er iemand iets kan doen als het mis gaat.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:06 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik was nog maar heel klein toen ik ziek werd, tegen de tijd dat ik 3 jaar was had ik al 3 langdurige opnames in ziekenhuizen achter de rug omdat mijn astma toen heel lastig onder controle te krijgen was. Wat me daar wel van bij is gebleven, is dat ik bij de laatste opname rond die tijd echt heel ziek was terwijl mijn moeder op dat moment hoogzwanger was van mijn zusje. Dat was voor haar heel moeilijk, want ze wilde het liefst dag en nacht bij mij zijn, maar dat ging niet omdat haar lijf rust nodig had. Gelukkig heb ik een betrokken familie en sliepen opa's en oma's gewoon om toerbeurten bij mij in het ziekenhuis, zodat mijn moeder thuis wat meer rust kreeg doordat ze wist dat ik niet alleen was. Voor mijn vader was het ook rot, want die wilde er voor mij en mijn moeder zijn, dus die schipperde zoveel mogelijk heen en weer.
Mijn ouders hebben overigens door de jaren heen altijd hun best gedaan om mij niet te laten merken hoeveel zorgen ze zich maakten als ik weer is blauw en piepend aan hun bed stond midden in de nacht. Ik ben zelf ook altijd heel rustig onder mijn astma aanvallen, raak nooit in paniek en ik denk dat dat ook grotendeels komt door de rust waarmee mijn ouders met mijn aanvallen omgingen.
Nu ik ouder ben maken ze zich nog wel steeds zorgen. Soms is dat wel fijn, zo ben ik regelmatig 's nachts alleen, en mijn ouders wonen dichtbij, dus als het niet goed gaat met me hoef ik maar te bellen en door te telefoon te hijgen dat het niet gaat en ze zijn al onderweg, maar soms denk ik ook wel is dat ze het zo zachtjes aan wel wat meer los mogen gaan laten; ik ben volwassen, ik kan er mee omgaan, ik red me wel. Maarja, in hun ogen blijf ik altijd dat kleine meisje wat niet alleen wil zijn in het ziekenhuis denk ik...
Ik had het er misschien nog even bij moeten vermelden; ik ben van de categorie astma-patienten die 9 van de 10 keer niet reageert op de medicatie die ik heb (en ik ben al 100x geswitcht, eigenlijk helpt er vrijwel niks). Op de momenten dat ik mijn ouders bel moet ik ook altijd zsm naar een ziekenhuis en zelf rijden tijdens zo'n aanval vind ik echt maar niks. Als mijn vriend thuis is, of als mijn medicatie gewoon helpt, bel ik ze uiteraard ook niet.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:03 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld hoor maar ik kan me voorstellen dat je ouders zich nog steeds zoveel zorgen maken en zich er zoveel mee blijven bemoeien omdat je ze nog steeds zoveel bij je ziekte betrekt. Heb je op die momenten ook echt hulp nodig of heb je medicatie die goed helpt en die je bijvoorbeeld naast je bed klaar te zetten? Of als het vooral is dat jij je rustiger voelt als er iemand bij is zou je wellicht eens met ze kunnen afspreken om te proberen dat ze de volgende keer niet komen maar wel aan de telefoon blijven en rustig tegen je praten? Kan over van alles gaan, al lezen ze een boodschappenbriefje voor, als je hun stem maar hoort en weet dat er iemand iets kan doen als het mis gaat.
Mijn vriend heeft overigens ook vrij ernstige astma. In het begin schrok ik me helemaal het leplazarus als hij 's nachts zo'n aanval had!Tegenwoordig slaap ik er meestal gewoon doorheen terwijl de buren er wel wakker van worden
![]()
Lijkt me wel heel heftig om dat bij je kind te zien.
Owh ja, heerlijk moment is dat. De arts die mij dat kunstje geflikt heeft is er eigenhandig verantwoordelijk voor geweest dat ik ongeveer 1 jaar langer gebruik moest maken van een uitkering omdat men mij daardoor niet op de juiste manier hebben laten revalideren in het begin. Daar is ie later ook zeker wel mee geconfronteerd. Achterlijke aap.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:45 schreef Sinceria het volgende:
[..]
En als dat eenmaal in je dossier staat:
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:31 schreef Dipkip het volgende:
[knip]
Terug bij de huisarts had ie zo'n eikelig lachje en vroeg hij "zo, weet je zeker dat je nog verder de medische molen in wil?"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |