Niet echt, heb na de SNES nooit meer een nintendo console gehad. de N64 sprak me bijvoorbeeld totaal niet aan.quote:
Daar heb je gelijk in. Maar voor de rest had de SNES betere games.quote:Sonic owned die lame ass loodgieter.
Mwah, de Megadrive had ook Tiny Toons Adventures, Revenge of Shinobi, Streets of Rage... maar zoals ik al zei, beide systemen hadden goede games.quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:50 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Niet echt, heb na de SNES nooit meer een nintendo console gehad. de N64 sprak me bijvoorbeeld totaal niet aan.
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar voor de rest had de SNES betere games.
Jij opent dit topic, reageer dan ook een beetje normaal.
Sonic heb ik niet vaak gespeeld. Van wat ik wel gespeeld heb, kreeg ik het gevoel dat het eigenlijk maar 'rennen rennen rennen' was. Mario heeft veel meer echte platform actie.quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:47 schreef wolfrolf het volgende:
Allemaal Nintento fanboys hier
Sonic owned die lame ass loodgieter.
De eerste 2 Sonic games, en Sonic CD waren de perfecte mix tussen platformers en 'rennen'. Deel 3 en alles wat volgde vond ik persoonlijk al een stuk minder interressant.quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Sonic heb ik niet vaak gespeeld. Van wat ik wel gespeeld heb, kreeg ik het gevoel dat het eigenlijk maar 'rennen rennen rennen' was. Mario heeft veel meer echte platform actie.
Tiny Toonsquote:Op zondag 15 augustus 2010 12:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mwah, de Megadrive had ook Tiny Toons Adventures, Revenge of Shinobi, Streets of Rage... maar zoals ik al zei, beide systemen hadden goede games.
Helaas is ook 95% wat er op beide systemen uitkwam waardeloze meuk.
Okee. Ik ben de mening toegedaan dat de SNES grafisch net ietsje beter is dan de MD, maar Sega had meer lef dan Nintento met zijn spellen. Streets Of Rage, Bloed in Mortal Kombat om maar even iets te noemen. Daarom vind ik de Megadrive een toffer apparaat. SNES was toch meer kiddy.quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:50 schreef Flashwin het volgende:
Jij opent dit topic, reageer dan ook een beetje normaal.
Ik zal het nog eens een kans geven via de virtual console op de Wii. Ik geloof dat de delen 1, 2 en 3 daar te vinden zijnquote:Op zondag 15 augustus 2010 12:08 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
De eerste 2 Sonic games, en Sonic CD waren de perfecte mix tussen platformers en 'rennen'. Deel 3 en alles wat volgde vond ik persoonlijk al een stuk minder interressant.
Vooral in die tijd, toen het nog echt nieuw was, viel je bek gewoon open van de grafische kwaliteit van Sonic. Was een ongekend mooie game, zowel qua design alswel technisch. Als ik eerlijk ben vind ik het trouwens nog steeds een mooie game. Het 'klopt' gewoon qua design.
Grafisch beter? Met dat waardeloze grauwe kleurenpallet?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:54 schreef Ixnay het volgende:
Technisch en grafisch was de Megadrive beter.
Maar de SNES had een veel beter game aanbod.
Excuse me!?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:54 schreef Ixnay het volgende:
Technisch en grafisch was de Megadrive beter.
Klopt, de MD was iets sneller, maar de SNES had een veel groter kleuren palet en een betere sound cpu.quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:54 schreef Kriegel het volgende:
De Megadrive had volgens mij inderdaad een snellere CPU, maar daar is alles ook wel mee gezegd. De rest hobbelt achter de SNES aan. Maar goed, die kwam ook twee jaar later pas uit.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:54 schreef Ixnay het volgende:
-
En MODE 7 die er voor zorgde dat games als F-Zero, Mario Kart, Street Racer en zelfs Chrono Trigger die typische SNES roterende en zoomende camera acties hadden.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:11 schreef J.Clarkson het volgende:
[..]
Klopt, de MD was iets sneller, maar de SNES had een veel groter kleuren palet en een betere sound cpu.
SNES:
Total Colors 32768 (15-bit)
Audio SNES
Format 16-bit ADPCM, 8 channels
Output 32 kHz 16-bit stereo
Megadrive:
512 colors (3:3:3 RGB)
Audio Megadrive
Yamaha YM2612 5 channel FM
Texas Instruments SN76489 4 channel PSG
Dat zie en hoor je duidelijk.Daarnaast had de SNES de FX chip ook nog. Starfox!
![]()
Het feit dat ik toen na school door de regen was gefietst, thuis had opgedroogd en vervolgens naar mijn kamer ging voor huiswerk, maar dat er een gloednieuwe SNES met Scope in de weg lag, maakte de SNES vetter.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:28 schreef Poit het volgende:
[..]
En MODE 7 die er voor zorgde dat games als F-Zero, Mario Kart, Street Racer en zelfs Chrono Trigger die typische SNES roterende en zoomende camera acties hadden.
Dat maakte de SNES gewoon vetter.
Ik heb Sonic games eigenlijk nooit leuk gevonden.. Rechts drukken en af en toe springen..quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:47 schreef wolfrolf het volgende:
Allemaal Nintento fanboys hier
Sonic owned die lame ass loodgieter.
Sonic is de geestelijke vader van wat tegenwoordig Speedrun heet.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:33 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik heb Sonic games eigenlijk nooit leuk gevonden.. Rechts drukken en af en toe springen..
een speedrun is toch gewoon een spelletje uitgespeeld in een zo kort mogelijke tijdquote:Op maandag 16 augustus 2010 13:53 schreef J.Clarkson het volgende:
[..]
Sonic is de geestelijke vader van wat tegenwoordig Speedrun heet.
sonic was gewoon cool.Heb meer met die blauwe egel dan met Mario.
Ja en dat was Sonic ook. De timer liep op, in plaats van af zoals in Mario.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:09 schreef bromma het volgende:
[..]
een speedrun is toch gewoon een spelletje uitgespeeld in een zo kort mogelijke tijd
Jaaa powerplay! Bij de laatste aflevering 1 vs 1 Street Fighter 2 spelen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:43 schreef Dutchguy het volgende:
Ik had eerst een Megadrive en heb me sufgespeeld met de Sonics. En met Ecco the Dolphin.
Later kwam daarbij nog een SNES bij omdat ik Mode 7 zo gaaf vond. En toen Starfox met die speciale chip in die cartridge waardoor de SNES ineens polygonen kon verwerken. Vond ik ook een heerlijke game.
Ik heb echt met allebei evenveel lol gehad.
Oh ja, en ik keek altijd naar 'Powerplay', een gamesprogramma met Martijn Krabbé.![]()
http://video.google.com/videoplay?docid=-4718024029341220081#quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:18 schreef J.Clarkson het volgende:
[..]
Jaaa powerplay! Bij de laatste aflevering 1 vs 1 Street Fighter 2 spelen.
Volgens mij hadden de 2 brothers on the 4th floor ook nog een nummer gemaakt wat powerplay heette.....
Zag het net. "Schrijf je antwoord op een briefkaart"quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:37 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
http://video.google.com/videoplay?docid=-4718024029341220081#
Staan nog een aantal afleveringen online ook. Nostalgie
De SNES had/heeft inderdaad een hoop pareltjes. Wat zijn eigenlijk de toppers op de Megadrive? Ik kom meestal niet verder dan de Sonic games en Ecco, terwijl ik er voor de SNES misschien wel tientallen kan opnoemen. Daarom heb ik vaak het idee dat de SNES de tand des tijds beter heeft doorstaan.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:41 schreef speknek het volgende:
[...]
En dan waren dit alleen nog maar wat exclusives...
Voila!quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik wil nog een keer een echte SNES ergens op de kop tikken. Op de Wii heb ik een emulator draaien met alle spellen, maar dat is het toch niet helemaal hetzelfde. Gewoon vanwege de nostalgie wil ik het echte spul.
Sonic reeksquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:48 schreef chibibo het volgende:
[..]
De SNES had/heeft inderdaad een hoop pareltjes. Wat zijn eigenlijk de toppers op de Megadrive? Ik kom meestal niet verder dan de Sonic games en Ecco, terwijl ik er voor de SNES misschien wel tientallen kan opnoemen. Daarom heb ik vaak het idee dat de SNES de tand des tijds beter heeft doorstaan.
Gunstar Heroes was tof. Doch niet zo tof als Super Probotector.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:48 schreef chibibo het volgende:
[..]
De SNES had/heeft inderdaad een hoop pareltjes. Wat zijn eigenlijk de toppers op de Megadrive? Ik kom meestal niet verder dan de Sonic games en Ecco, terwijl ik er voor de SNES misschien wel tientallen kan opnoemen. Daarom heb ik vaak het idee dat de SNES de tand des tijds beter heeft doorstaan.
Oh ja, Contra is ook vetquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:15 schreef speknek het volgende:
Serieus, hoe badass was Contra 3 / Super Probotector.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://cgi.ebay.nl/consol(...)LH_DefaultDomain_123quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik wil nog een keer een echte SNES ergens op de kop tikken. Op de Wii heb ik een emulator draaien met alle spellen, maar dat is het toch niet helemaal hetzelfde. Gewoon vanwege de nostalgie wil ik het echte spul.
dat programma is echt royal sadness.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:37 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
http://video.google.com/videoplay?docid=-4718024029341220081#
Staan nog een aantal afleveringen online ook. Nostalgie
Dat die muziek de beste muziek is die ooit door de Megadrive werd geproduceerd werd wist ik, maar dat van die discotheken nietquote:Op maandag 16 augustus 2010 18:03 schreef Granduppaaaaah het volgende:
maar goed, beste game muziek ooit blijft natuurlijk die van Streets of Rage 2, want die werd gewoon in discotheken gedraait.
Nou ja, zo nu en dan had de Megadrive weldegelijk profijt van z'n snellere processor. Als je bijvoorbeeld het door jou genoemde Contra: Hard Corps naast Alien Wars legt... verschilletje in vloeiendheid hoor.quote:Eh, en de SNES was hardwarematig helemaal superieur, de snes chip had een betere architectuur waardoor hij met minder MHZ meer kon doen, en het slechte geluid en het matige palet daar stat de Megadrive natuurlijk om bekend, maar goed, beste game muziek ooit blijft natuurlijk die van Streets of Rage 2, want die werd gewoon in discotheken gedraait.
/Gamenerd.
quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:03 schreef Granduppaaaaah het volgende:
beste game muziek ooit blijft natuurlijk die van Streets of Rage 2, want die werd gewoon in discotheken gedraait.
Hij heeft in 2002 een set gedraaid in een club in Tokyo, maar dat was eenmalig, als onderdeel van een speciaal gamemuziek evenement. Dat hij elk weekend stond te dj'en heb ik nog nooit gehoord. Het lijkt me ook sterk dat het in discotheken werd gedraaid, omdat de geluidskwaliteit van de Megadrive's geluidchip daar gewoon te slecht voor is (en volgens mij was de soundtrack CD een exacte opname van de oorspronkelijke game muziek, geen remake met betere hardware o.i.d.). Het klinkt aardig als je het op je console speelt, zeker omdat Koshiro het maximale eruit haalt, maar in een club is het natuurlijk een andere zaak.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:46 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Ja, Yuzo Koshiro stond op een gegeven moment gewoon elk weekend te draaien in discotheken, vind het op momenten gewoon lijken op goede housemuziek, en dat vonden blijkbaar meer mensen.
Je hebt gelijk, ik kan er in ieder geval niks over vinden, dacht dat ik het uit die Sega bladen van uit de jaren negentig had maar het zal dan wel informatie van latere datum zijn, aangezien dat optreden in 2002 was. Enfin, bazensoundtrack, nooit geëvenaard op de zestien bit consoles van wat ik zo ken.quote:Hij heeft in 2002 een set gedraaid in een club in Tokyo, maar dat was eenmalig, als onderdeel van een speciaal gamemuziek evenement. Dat hij elk weekend stond te dj'en heb ik nog nooit gehoord. Het lijkt me ook sterk dat het in discotheken werd gedraaid, omdat de geluidskwaliteit van de Megadrive's geluidchip daar gewoon te slecht voor is (en volgens mij was de soundtrack CD een exacte opname de oorspronkelijke game muziek, geen remake met betere hardware o.i.d.). Het klinkt aardig als je het op je console speelt, zeker omdat Koshiro het maximale eruit haalt, maar in een club is het natuurlijk een andere zaak.
haha, tief op man.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:10 schreef Flashwin het volgende:
[ afbeelding ]
Beste simulatiegame ooit.
okquote:
Bazige coverart! Kijk hoe dat vliegtuig op het punt staat zich in dat kantoor te boren, en die vent echt zo kijken van "What...the... fuck heb ik nou aan m'n fiets hangen..."quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:10 schreef Flashwin het volgende:
[ afbeelding ]
Beste simulatiegame ooit.
Staat er ook nog bij 'As CEO, you call the shots'quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:22 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Bazige coverart! Kijk hoe dat vliegtuig op het punt staat zich in dat kantoor te boren, en die vent echt zo kijken van "What...the... fuck heb ik nou aan m'n fiets hangen..."
Dat zou vandaag de dag nooit meer kunnen, neen. Na 9/11 enzovoorts.
As CEO, you call 911.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:25 schreef Salamando het volgende:
[..]
Staat er ook nog bij 'As CEO, you call the shots'
De vraag is natuurlijk in hoeverre dit relevant was, aangezien je op de SNES al vanaf het begin Street Fighter II kon spelen, waardoor Mortal Kombat compleet overbodig was.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 04:24 schreef ErictheSwift het volgende:
Even voor de goede orde: Alleen Mortal Kombat 1 op de SNES had de lameass gecensureerde fatalities en het grijs weggemoffelde blood dat zweet moest voorstellen. Deeltje 2 en 3 waren ook op de SNES in hun full g(l)ory te bewonderen.
Het is trouwens Aladdin.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:01 schreef Cheiron het volgende:
Ik weet nog dat ik bij een vriendje Alladin op de SNES had gespeeld. Helemaal hyped (was ook een heel aardge platformer). Kwamen mijn ouders met het voorstel dat ik de helft zelf moest betalen en dan kreeg ik een SNES met Alladin voor mijn verjaardag. Kwamen ze aan met een Sega en Alladin.. wat dus echt een compleet ander spel is2 dagen later geruild voor een SNES met Alladin en nog jaren plezier van gehad.
Jaar of 2 geleden alles weer eens aangesloten (en wat klassiekers als DKC en Killer Instinct gekocht): geweldig weer. De gameplay van een DKC staat nog steeds als een huis.
Kwam ik pas jaren later achter gelukkigquote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:25 schreef speknek het volgende:
Aladdin was het enige spel van de hele generatie waar de Megadrive versie beter was dan de SNES versie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |