dat programma is echt royal sadness.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:37 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
http://video.google.com/videoplay?docid=-4718024029341220081#
Staan nog een aantal afleveringen online ook. Nostalgie
Dat die muziek de beste muziek is die ooit door de Megadrive werd geproduceerd werd wist ik, maar dat van die discotheken nietquote:Op maandag 16 augustus 2010 18:03 schreef Granduppaaaaah het volgende:
maar goed, beste game muziek ooit blijft natuurlijk die van Streets of Rage 2, want die werd gewoon in discotheken gedraait.
Nou ja, zo nu en dan had de Megadrive weldegelijk profijt van z'n snellere processor. Als je bijvoorbeeld het door jou genoemde Contra: Hard Corps naast Alien Wars legt... verschilletje in vloeiendheid hoor.quote:Eh, en de SNES was hardwarematig helemaal superieur, de snes chip had een betere architectuur waardoor hij met minder MHZ meer kon doen, en het slechte geluid en het matige palet daar stat de Megadrive natuurlijk om bekend, maar goed, beste game muziek ooit blijft natuurlijk die van Streets of Rage 2, want die werd gewoon in discotheken gedraait.
/Gamenerd.
quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:03 schreef Granduppaaaaah het volgende:
beste game muziek ooit blijft natuurlijk die van Streets of Rage 2, want die werd gewoon in discotheken gedraait.
Hij heeft in 2002 een set gedraaid in een club in Tokyo, maar dat was eenmalig, als onderdeel van een speciaal gamemuziek evenement. Dat hij elk weekend stond te dj'en heb ik nog nooit gehoord. Het lijkt me ook sterk dat het in discotheken werd gedraaid, omdat de geluidskwaliteit van de Megadrive's geluidchip daar gewoon te slecht voor is (en volgens mij was de soundtrack CD een exacte opname van de oorspronkelijke game muziek, geen remake met betere hardware o.i.d.). Het klinkt aardig als je het op je console speelt, zeker omdat Koshiro het maximale eruit haalt, maar in een club is het natuurlijk een andere zaak.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:46 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Ja, Yuzo Koshiro stond op een gegeven moment gewoon elk weekend te draaien in discotheken, vind het op momenten gewoon lijken op goede housemuziek, en dat vonden blijkbaar meer mensen.
Je hebt gelijk, ik kan er in ieder geval niks over vinden, dacht dat ik het uit die Sega bladen van uit de jaren negentig had maar het zal dan wel informatie van latere datum zijn, aangezien dat optreden in 2002 was. Enfin, bazensoundtrack, nooit geëvenaard op de zestien bit consoles van wat ik zo ken.quote:Hij heeft in 2002 een set gedraaid in een club in Tokyo, maar dat was eenmalig, als onderdeel van een speciaal gamemuziek evenement. Dat hij elk weekend stond te dj'en heb ik nog nooit gehoord. Het lijkt me ook sterk dat het in discotheken werd gedraaid, omdat de geluidskwaliteit van de Megadrive's geluidchip daar gewoon te slecht voor is (en volgens mij was de soundtrack CD een exacte opname de oorspronkelijke game muziek, geen remake met betere hardware o.i.d.). Het klinkt aardig als je het op je console speelt, zeker omdat Koshiro het maximale eruit haalt, maar in een club is het natuurlijk een andere zaak.
haha, tief op man.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:10 schreef Flashwin het volgende:
[ afbeelding ]
Beste simulatiegame ooit.
okquote:
Bazige coverart! Kijk hoe dat vliegtuig op het punt staat zich in dat kantoor te boren, en die vent echt zo kijken van "What...the... fuck heb ik nou aan m'n fiets hangen..."quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:10 schreef Flashwin het volgende:
[ afbeelding ]
Beste simulatiegame ooit.
Staat er ook nog bij 'As CEO, you call the shots'quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:22 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Bazige coverart! Kijk hoe dat vliegtuig op het punt staat zich in dat kantoor te boren, en die vent echt zo kijken van "What...the... fuck heb ik nou aan m'n fiets hangen..."
Dat zou vandaag de dag nooit meer kunnen, neen. Na 9/11 enzovoorts.
As CEO, you call 911.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:25 schreef Salamando het volgende:
[..]
Staat er ook nog bij 'As CEO, you call the shots'
De vraag is natuurlijk in hoeverre dit relevant was, aangezien je op de SNES al vanaf het begin Street Fighter II kon spelen, waardoor Mortal Kombat compleet overbodig was.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 04:24 schreef ErictheSwift het volgende:
Even voor de goede orde: Alleen Mortal Kombat 1 op de SNES had de lameass gecensureerde fatalities en het grijs weggemoffelde blood dat zweet moest voorstellen. Deeltje 2 en 3 waren ook op de SNES in hun full g(l)ory te bewonderen.
Het is trouwens Aladdin.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:01 schreef Cheiron het volgende:
Ik weet nog dat ik bij een vriendje Alladin op de SNES had gespeeld. Helemaal hyped (was ook een heel aardge platformer). Kwamen mijn ouders met het voorstel dat ik de helft zelf moest betalen en dan kreeg ik een SNES met Alladin voor mijn verjaardag. Kwamen ze aan met een Sega en Alladin.. wat dus echt een compleet ander spel is2 dagen later geruild voor een SNES met Alladin en nog jaren plezier van gehad.
Jaar of 2 geleden alles weer eens aangesloten (en wat klassiekers als DKC en Killer Instinct gekocht): geweldig weer. De gameplay van een DKC staat nog steeds als een huis.
Kwam ik pas jaren later achter gelukkigquote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:25 schreef speknek het volgende:
Aladdin was het enige spel van de hele generatie waar de Megadrive versie beter was dan de SNES versie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |