Voorrang is iets dat verleend moet worden en wat je niet kunt nemen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:34 schreef Swiffer het volgende:
Nee zo zal niks per definitie zo zijn uiteindelijk, maar we gaan wel uit van bepaalde richtlijnen.Achteruit rijden betekent wel een speciale manoeuvre, en dan heeft al het andere verkeer voorrang op jouw manoeuvre.
Jou moeten ze van de weg duwen, richting sloot / boom / ander dodelijk voorwerp.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:37 schreef Diepe_Kooi het volgende:
Heerlijk bumperklevers, ik geniet er elke dag weer van.Vind niets leuker dan zo'n knuppel op mijn bumper te hebben om vervolgens 30 te gaan rijden terwijl ik er zeker van ben dat ie er niet langs kan.
![]()
De frustratie die dat bij sommige mensen (vooral te-hard-rijdende-belgen) opwekt is soms erg apart om te zien in je achteruitkijk spiegel. Van zwaaiende gebaren tot middelvingers en zigzaggen achter je auto, zo van... ik wil erlangs trage sufkut!!"
Dat soort mensen kunnen van mij helemaal de boom in. Ik laat gewoon het gas los, schakel em in zijn tweede versnelling en laat de motor het afremmen doen. Niks remlicht, niks abrubt, gewoon gestaag laten uitrollen. En vooral zodanig kort op de middenlijn rijden dat ze er net niet langs kunnen (bij smalle wegen).
Ja bumperklevertjes, jullie zijn van harte welkom bij mij. Ga zo door. En bezint eer ge begint, want een trekhaak is niet iets waar je bovenop wilt zitten![]()
En wat de mensen die me na een kleef-irritatie klemgereden hebben... die bedenken zich de volgende keer wel voor ze uit hun auto stappen om verhaal te halen![]()
![]()
Bumperklevers, I'm Loving It!
Je mag het komen proberen, Zuid limburg kun je me wel eens tegenkomen in de ochtend en avondspits. Maar ik durf te wedden dat je met zo'n reactie nog te jong bent om een rijbewijs te hebben.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:39 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Jou moeten ze van de weg duwen, richting sloot / boom / ander dodelijk voorwerp.
Stoere vent hoor.quote:
vind jij. maar wat jij vind is niet interessant, het gaat erom wat de wet zegt. en de wete zegt NIET dat jij de maximum snelheid moet rijden. de wete zegt WEL dat jij voldoende afstand moet houden.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Als je dat vind heb je niks in het verkeer te zoeken. Die snelheid is inderdaad maximaal, maar als je op een 80 weg rijd en 60 wel genoeg vind omdat je niet harder durft, dan ga je maar fietsen, pak je de bus of blijf je thuis.
In de wet is ook bepaald dat je niemand mag hinderen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:13 schreef punchdrunk het volgende:
vind jij. maar wat jij vind is niet interessant, het gaat erom wat de wet zegt. en de wete zegt NIET dat jij de maximum snelheid moet rijden. de wete zegt WEL dat jij voldoende afstand moet houden.
Dus?? Eerst zit je over 'dat is de wet', en dan is dat niet altijd toepasbaar ineens... Make up your mind..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voorrang is iets dat verleend moet worden en wat je niet kunt nemen.
Als je het niet begrijpt, vraag dan wat ik bedoel of houd gewoon je bek dicht.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:22 schreef Swiffer het volgende:
Dus?? Eerst zit je over 'dat is de wet', en dan is dat niet altijd toepasbaar ineens... Make up your mind..
Ook inderdaad iets wat vaak vergeten word in dit kikkerlandje.. "k ga hier de weg opdraaien maar zie een auto aankomen, ik gooi hem er gewoon voor dan remt hij maar af"quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
In de wet is ook bepaald dat je niemand mag hinderen.
Is dat zo? Bron?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
In de wet is ook bepaald dat je niemand mag hinderen.
Volgens mij lees jij meer dan dat er staat hoor, niet ik. Je hoeft niet zo kribbig te reageren. Er was een stelling die een post (of wat) boven mij werd gemaakt betreffende achteruit rijden. Dat dit voorang verlenen niet gebeurt in bepaalde situaties is twee, Ik zeg dat het regelgeving is dat iemand die dus een speciale manoeuvre verricht voorang dient te verlenen. Waar zeg ik dat als dat niet gebeurt iemand maar overhoop moet worden gereden? Daar gaat het toch niet om?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je het niet begrijpt, vraag dan wat ik bedoel of houd gewoon je bek dicht.
Dat iemand voorrang moet verlenen geeft je niet het (wettelijke) recht om hem overhoop te rijden wanneer-ie het niet doet.
In deze post werd gesuggereerd dat bij een ongeval iemand die achteruit rijdt altijd fout zit. Dat is dus niet zo.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:35 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Volgens mij lees jij meer dan dat er staat hoor, niet ik. Je hoeft niet zo kribbig te reageren. Er was een stelling die een post (of wat) boven mij werd gemaakt betreffende achteruit rijden. Dat dit voorang verlenen niet gebeurt in bepaalde situaties is twee, Ik zeg dat het regelgeving is dat iemand die dus een speciale manoeuvre verricht voorang dient te verlenen. Waar zeg ik dat als dat niet gebeurt iemand maar overhoop moet worden gereden? Daar gaat het toch niet om?
Dan weten we nu waar we miscommuniceren, ik had het dus hieroverquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Doe ik ook.
Achteruitrijdend verkeer is toch ook altijd fout?
Totdat je de verkeerde tegenkomt...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:37 schreef Diepe_Kooi het volgende:
Heerlijk bumperklevers, ik geniet er elke dag weer van.Vind niets leuker dan zo'n knuppel op mijn bumper te hebben om vervolgens 30 te gaan rijden terwijl ik er zeker van ben dat ie er niet langs kan.
![]()
Maar.... omdat iemand ánders haast heeft, wil toch niet zeggen dat iedereen maar aan de kant moet vliegen, of tegen/over de max snelheid moet gaan rijden ??quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:42 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Totdat je de verkeerde tegenkomt...
Als je er zo vaak last van hebt, dan kan je beter in het openbaar vervoer stappen, want dan kan ik niet anders concluderen dat je als een oud wijf achter het stuur zit.
Ik snap gasten als jij niet, jij weet niet waarom iemand haast heeft.
Ken je die ??quote:"Gebrek aan planning van uw kant wil nog niet betekenen haast van mijn kant."
99% van dat soort mensen die zijn zo blij dat ze er dan langs kunnen dat ze me met een rotvaart inhalen. Ik trek pas op als ze op een "veilige" afstand zijn om dit soort spatjes te voorkomen. Dus zelfs al halen ze me in en snijden ze me dan, met 30km 't uur valt er weinig te snijden. Bovendien is remweg dan bijzonder kort.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Stoere vent hoor.
Niet piepen als je afgesneden word door diegene en dat die dan boven op de rem gaat staan voor je he
STOOOOEEEEERRRRRRR!!!1!!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:37 schreef Diepe_Kooi het volgende:
En wat de mensen die me na een kleef-irritatie klemgereden hebben... die bedenken zich de volgende keer wel voor ze uit hun auto stappen om verhaal te halen![]()
![]()
Bumperklevers, I'm Loving It!
LOLquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:03 schreef Karrs het volgende:
[..]
STOOOOEEEEERRRRRRR!!!1!!
Want je kan waarschijnlijk karate (Japans)!!1!![]()
Maar wat nou als iemand met een krik van Mitsubishi aankomt? (ook Japans!)
Of iemand die gewoon zijn wagen er dwars voorzet, uitstapt en pas een uur later weer terug komt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:03 schreef Karrs het volgende:
[..]
STOOOOEEEEERRRRRRR!!!1!!
Dan heb ik altijd mijn achteruit nog. Ik ben niet zo gek dat ik blijf staan als iemand met een steek of slag voorwerp op mij of mijn auto afkomt dat ik leuk het venstertje/deur open doe en vraag waar de **** ie mee bezig is...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:03 schreef Karrs het volgende:
[..]
STOOOOEEEEERRRRRRR!!!1!!
Dat hangt af van de context. Als je langzaam gaat rijden terwijl het mogelijk en verantwoord is om harder te rijden, dan valt dat onder artikel 5.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hinderen/ophouden door bumperkleven is wat anders dan een artikel 5 hoor
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:15 schreef Diepe_Kooi het volgende:
Dan heb ik altijd mijn achteruit nog. Ik ben niet zo gek dat ik blijf staan als iemand met een steek of slag voorwerp op mij of mijn auto afkomt dat ik leuk het venstertje/deur open doe en vraag waar de **** ie mee bezig is...
Dan kies ik toch eieren voor mijn geld en dan blaas ik de aftocht. Stoer doen is voor mensen zoals jij die schuil gaan achter de anonimiteit van het internet en reageren met domme opmerkingen zoals deze hierboven.
Maar als het op gelijke grond is, dan laat ik me een confrontatie toch echt niet over mijn kant gaan. Ik zal niet schromen een bumperklever mijn mening te zeggen, zelfs al levert me dat een paar klappen op. Ik veroorzaak geen gevaarlijk gedrag door langzamer te gaan rijden, dat doen de mensen die zo kort achterop gaan rijden en vervolgens je klem rijden omdat ze zogenaamd zoveel haast hebben.
Denk dat jij nog wel het een en ander mag leren. Afsnijden en inhalen waarbij een tegenligger moet uitwijken...dat is atrikel 5. Ik denk zelfs dat een bumperklever die op 1 meter met 120 km/h een artikel 5 om zijn oren krijgt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat hangt af van de context. Als je langzaam gaat rijden terwijl het mogelijk en verantwoord is om harder te rijden, dan valt dat onder artikel 5.
Vergeet het maar.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat hangt af van de context. Als je langzaam gaat rijden terwijl het mogelijk en verantwoord is om harder te rijden, dan valt dat onder artikel 5.
Dat is net zo goed artikel 5, inderdaad.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:26 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Denk dat jij nog wel het een en ander mag leren. Afsnijden en inhalen waarbij een tegenligger moet uitwijken...dat is atrikel 5.
Ja....ok...reageer je ook nog op dat andere gedeelte? Of reageer je alleen op dingen wat jou uitkomt of waar uit komt dat jij gelijk hebt?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is net zo goed artikel 5, inderdaad.
Er is verder niets inhoudelijks wat reactie behoeft. Mocht ik iets over het hoofd hebben gezien, quote dan maar het inhoudelijke deel.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja....ok...reageer je ook nog op dat andere gedeelte? Of reageer je alleen op dingen wat jou uitkomt of waar uit komt dat jij gelijk hebt?
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:26 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat een bumperklever die op 1 meter zit met 120 km/h een artikel 5 om zijn oren krijgt.
Kansloosquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. Dat heeft er echter verder weinig mee te maken.
Zo ben ik ook...ga ook aan de kant als ik kan maar als ik niet kan en men gaat dan nog kleven..dan weet ik mijn ruitensproeier te vindenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:10 schreef Robar het volgende:
Ik ga gewoon opzij wanneer het kan, alleen wil ik heel soms bewust nog wel eens rustig aan gaan doen. Maar nooit te lang, want je schiet er toch niets mee op.
Ik móest hem even postenquote:Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:47 schreef Sounddragon het volgende:
Ik kwam net deze tegen ergens op een site;
Ik móest hem even posten
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:00 schreef Karrs het volgende:
Mensen moeten eens ophouden te denken dat zij hun medeweggebruikers kunnen opvoeden.
Figuren als The_Dean zijn een gevaar op de weg door hun eigen arrogantie. Die denken alle wijsheid in pacht te hebben en veroorzaken dus conflicten op de weg door hun behoefte om een ander te laten merken hoe 'het moet'. Je kunt niemand opvoeden; iedereen heeft een rijstijl en daar doe je niks aan.
Bumperkleven is dus compleet nutteloos. Als je op de snelweg zit en vlak voor je gaat een Polo véél te vroeg naar links om een vrachtwagen in te halen, waardoor jij vol in de ankers moet, heeft het geen enkele zin om vlak achter die Polo te gaan hangen. Die Polo gaat echt niet weer naar rechts. Hij gaat waarschijnlijk ook niet harder rijden als je gaat kleven, wegens de irritatie en dezelfde behoefte om de andere weggebruiker 'op te voeden'.
Het enige wat je dan kan doen, is gewoon snelheid verminderen, afstand bewaren, verzuchten dat het wel weer een vrouw zal zijn (meestal doet mijn vrouw datdie heeft een hekel aan vrouwen achter het stuur
) en vervolgens na de inhaalmanoeuvre je weg vervolgen. Per saldo heb je dan precies hetzelfde bereikt en zónder irritatie en potentieel gevaarlijke situaties.
hij heet wel gelijk idd,quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:50 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Zo'n beetje de enige zinnige reaktie in dit hele topic.
Je kan gewoon een keer haast hebben, laatst moest ik met spoed naar het ziekenhuis, ik werd gebeld vanuit de ambulance dat mijn zoon erin zat en ik moest naar de eerste hulp, dan rijd ik met 200 km per uur naar het ziekenhuis toe.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:52 schreef Swiffer het volgende:
Dan vertrek je toch eerder?? Als je altijd haast hebt op een route doe je zelf iets fout
Bijzonder interessante username + sub trouwensquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:50 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Zo'n beetje de enige zinnige reaktie in dit hele topic.
Ik ben zelf helaas ook niet altijd roomser dan de Paus, maar ik maak me geen illusies over mijn eigen gedrag dan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:53 schreef eevebe het volgende:
[..]
hij heet wel gelijk idd,
maar als bij mij zo'n polo ervoor komt rijden die dan op de linker baan 110 ofzo rijd dan ga ik meestal toch wel wat dichter op hem rijden om te laten weten dat zijn (haar) rijstijl mij niet bevalt...
wat ben ik toch een doordachte crimineel he
Ja, dat vind je wel wat hè?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bijzonder interessante username + sub trouwens [ afbeelding ]
Zoals ik al zei, als je consequent, altijd haast hebt, doe je iets fout. Ik snap dat mensen haast kunnen hebben om noodgevallen, heus wel.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:02 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Je kan gewoon een keer haast hebben, laatst moest ik met spoed naar het ziekenhuis, ik werd gebeld vanuit de ambulance dat mijn zoon erin zat en ik moest naar de eerste hulp, dan rijd ik met 200 km per uur naar het ziekenhuis toe.
Als iemand dan 30 gaat rijden, dan was ik echt gaan flippen en dan was het niet goed afgelopen.
Wel een extreem voorbeeld, maar je kan niet zien waarom iemand hard aan het rijden is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |