Ja snap ik. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er iemand is die half uur/3 kwartier of een uur er voor over heeft te wachten op politie om te getuigen bij een aanrijding met blikschade.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
De mening van getuigen is niet belangrijk. Getuigen zijn belangrijk voor vaststellen van de feiten.
[..]
Best kans dat je er op die manier mee wegkomt. Maar dat hangt er maar net van af in hoeverre er getuigen zijn. Zijn die getuigen er, dan ben je zuur door het onnodig remmen.
Dat lijkt me ook niet. Het verhaal wordt overigens wel anders wanneer de bestuurder achter je schrikt en tegen een boom aanrijdt. In dat geval kun je er wel vanuit gaan dat de onderste steen boven wordt gehaald.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:19 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja snap ik. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er iemand is die half uur/3 kwartier of een uur er voor over heeft te wachten op politie om te getuigen bij een aanrijding met blikschade.
Tsja...dan is het maar weer de vraag in hoeverre mensen per direct stoppen die achter ons rijden....Als niet de directen stoppen maar de paar daarachter is het maar weer de vraag in hoeverre ze de kenmerken van de auto van de veroorzaker kunnen onthouden etc....Of er moet iemand bijzijn die de veroorzaker gaat achtervolgen en bellen met de politie.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet. Het verhaal wordt overigens wel anders wanneer de bestuurder achter je schrikt en tegen een boom aanrijdt. In dat geval kun je er wel vanuit gaan dat de onderste steen boven wordt gehaald.
De politie zal in dat geval onderzoek doen. Je kunt er rekening mee houden dat iemand je kenteken doorgeeft. Technisch onderzoek wijst uit wat er gebeurd is.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:23 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja...dan is het maar weer de vraag in hoeverre mensen per direct stoppen die achter ons rijden....Als niet de directen stoppen maar de paar daarachter is het maar weer de vraag in hoeverre ze de kenmerken van de auto van de veroorzaker kunnen onthouden etc....Of er moet iemand bijzijn die de veroorzaker gaat achtervolgen en bellen met de politie.
Autorijden is oorlogquote:Op maandag 16 augustus 2010 08:55 schreef Alicey het volgende:
Ik blijf me er over verbazen hoeveel mensen een situatie die al gevaarlijk is op scherp gaan zetten door iemand te treiteren.
Precies. Zolang machinegeweren op het dak nog verboden zijn (belachelijk!quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tja, dan moet je natuurlijk wat als de vijand je op de hielen zit.
Ja dan ben je de sjaak maar stel ik doe dan en zie dat gebeuren en besluit er vervolgens met 150 vandoor te gaan. Knap iemand die in die consternatie nog mijn kenteken weet op te schrijven in alle drukte en verkeer.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
De politie zal in dat geval onderzoek doen. Je kunt er rekening mee houden dat iemand je kenteken doorgeeft. Technisch onderzoek wijst uit wat er gebeurd is.
Maar met een hendig sjieke remactie kun je'm zo tegen een boom laten parkeren.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Zolang machinegeweren op het dak nog verboden zijn (belachelijk!) heb je weinig andere middelen tot je beschikking.
Als je er met 150 vandoor kunt gaan, dan had je achterligger waarschijnlijk wel ingehaald.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja dan ben je de sjaak maar stel ik doe dan en zie dat gebeuren en besluit er vervolgens met 150 vandoor te gaan. Knap iemand die in die consternatie nog mijn kenteken weet op te schrijven in alle drukte en verkeer.
Maar goed! Tis niet netjes natuurlijk.
Dat is het best mogelijke resultaatquote:Op maandag 16 augustus 2010 09:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar met een hendig sjieke remactie kun je'm zo tegen een boom laten parkeren.
Als ik op de snelweg waar verder niet zoveel gebeurd maar ik 3 vrachtwagens in haal met 120 en iemand gaat dan kleven en zich om een boom vouwt kan ik er nog wel vandoorquote:Op maandag 16 augustus 2010 09:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je er met 150 vandoor kunt gaan, dan had je achterligger waarschijnlijk wel ingehaald.
Hoezo is dat een hint? niet dat ik ooit kleef, maar dit zou ik niet opvatten als hint.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:37 schreef Marsepein het volgende:
Als alle normale opties al geprobeerd zijn (remmen aantikken, gevarenlichten, mistlamp, spiegel verdraaien, ruitensproeier) wil ik nog wel eens met mijn rechterwielen door de kruimels rechts van de rechter witte streep rijden.
Dat is meestal wel een begrijpbare hint.
Dan hoor je niet op de weg.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoezo is dat een hint? niet dat ik ooit kleef, maar dit zou ik niet opvatten als hint.
Mijn auto ''daagt uit'' denk ik, doorgaans rijd ik al sneller als toegestaan(bring it moraalridders)en toch zijn er stoïcijns mensen die kleven, ook met hele hoge snelheden..quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:10 schreef Reya het volgende:
Bumperkleven en de meest vreemde toeren uithalen om bumperklevers dwars te zitten zijn natuurlijk beiden wat sneu. Het beste lijkt me om zelf relaxed te blijven en je niet te laten provoceren door andere weggebruikers.
Overigens kun je in sommige situaties ook een hoop doen om dergelijk gedrag te voorkomen, bijvoorbeeld door niet veel te langzaam te rijden op provinciale wegen, en niet met een slakkengang op de linkerrijstrook te rijden.
Helaas, die hints snap ik heel goed*. Het was me alleen niet duidelijk wat uiterst rechts rijden te maken heeft met bumperkleven. Het ging dus om opspattende steentjes. Duidelijk.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dan hoor je niet op de weg.
Jij hoort bij het groepje dat hints ook niet snapt als je je groot licht/misachterlicht/knipperlicht nog aan hebt staan zonder toeleiding.
quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:16 schreef OEM het volgende:
Wat nog niet genoemd is: troep uit je auto naar achteren gooien (handig als je een dakraampie hebt). Altijd er voor zorgen dat je appels, lege pakkies peuken, andere troep in de auto hebt liggen.
zijn vrouwen die dit doen, heb nog nooit gehad dat een man dit deed.quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:25 schreef _VoiD_ het volgende:
Heb echter nog nooit meegemaakt dat mensen gaan lopen remproeven. En als ze dat wel doen, dan ben ik er waarschijnlijk rechts al langs![]()
En waarheen moet ik dan opsodemieteren als iemand op m'n bumper hangt op een drukke 80km-weg?quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:56 schreef ElectricEye het volgende:
Stelletje triangeljosti's in dit topic zeg.
Een beetje een ander in gevaar brengen met remproeven, sodemieter gewoon op als je in de weg zit.
Lezen aap. Het gaat over een situatie waar de voorligger niet uit de weg kan (bv. provinciale weg met gescheiden rijbanen).quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:56 schreef ElectricEye het volgende:
Stelletje triangeljosti's in dit topic zeg.
Een beetje een ander in gevaar brengen met remproeven, sodemieter gewoon op als je in de weg zit. Wat kan jou het verrekken dat een ander schijt heeft aan de maximum snelheid. Jij hoeft z'n boetes niet te betalen, dus laat gaan zo'n figuur.
Nou en? Dan zit diegene achter je op de bumper, what is the big fucking deal? Als je een noodstop moet maken komt hij er in, en anders lekker laten zitten, je kan er toch niks aan doen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:06 schreef OEM het volgende:
[..]
Lezen aap. Het gaat over een situatie waar de voorligger niet uit de weg kan (bv. provinciale weg met gescheiden rijbanen).
Als je niets doet gebeurt er heel misschien een ongeval als er iets onverwachts gebeurt. Als je zo debiel gaat zitten doen als sommige posters hier, vergroot je de kansen op een ongeval aanzienlijk.quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:57 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou en? Dan zit diegene achter je op de bumper, what is the big fucking deal? Als je een noodstop moet maken komt hij er in, en anders lekker laten zitten, je kan er toch niks aan doen.
Jawel hoor. In die zin dat het als een normale reactie gezien mag worden dat iemand remt omdat er iets op de weg ligt of iets de weg over loopt of kan lopen. Beter om niet te remmen in dat geval, maar blijft een menselijke reactie.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:54 schreef OEM het volgende:
[..]
Dan mag je uitleggen en bewijzen waarvoor je zo ineens remde. Overstekende eendjes e.d. is geen geldige reden iig.
Lees het eendjes-arrest maar: http://www.jwb.nl/ja/default.asp?view=details&id=2001-119quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:52 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Jawel hoor. In die zin dat het als een normale reactie gezien mag worden dat iemand remt omdat er iets op de weg ligt of iets de weg over loopt of kan lopen. Beter om niet te remmen in dat geval, maar blijft een menselijke reactie.
Daarnaast is het sowieso de omgekeerde wereld dat degene die remt moet gaan bewijzen waarom hij remde. De persoon die achterop klapt en beweerd dat de persoon voor hem expres op de rem is gaan staan mag bewijzen dat die persoon dat ook bewust deed. Als er geen getuigen zijn en die persoon voor je zegt te hebben geremd voor overstekende beesten (al zijn het eenden) dan ga je het verdomd moeilijk krijgen om je gelijk te halen.
Begrijp me niet verkeerd, dat express remmen is levensgevaarlijk en niet goed te praten, maar het is gewoon zonder onafhankelijke getuigen bijna niet te doen om gelijk te krijgen.
Misschien omdat de voorligger geen risico wil lopen op verwondingen alleen omdat er een triangeljosti achter hem aan het bumperkleven is?quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:57 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou en? Dan zit diegene achter je op de bumper, what is the big fucking deal? Als je een noodstop moet maken komt hij er in, en anders lekker laten zitten, je kan er toch niks aan doen.
Ik heb het hele verhaal zitten lezen. De enige reden dat de persoon die achterop reed hier goed weg kwam is omdat de persoon die remde geen goed verhaal had. Die zou eerst gas los gelaten hebben alvorens te remmen. Omdat hij dat verklaard heeft achtte de rechter het verhaal niet aannemelijk. Die persoon had dus gewoon mazzel.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:27 schreef OEM het volgende:
[..]
Lees het eendjes-arrest maar: http://www.jwb.nl/ja/default.asp?view=details&id=2001-119
Je zal toch echt moeten bewijzen waarom je ineens remt (en met een goede reden dus).
Eigenlijk is het allemaal heel simpel:
Langzaam rijden: matige gevaarzetting
Bumperkleven: hoge gevaarzetting
Abrupt remmen: zeer ernistige gevaarzetting
Degene met de gevaarlijkste actie gaat het meest betalen.
Koop een volvo of ga afgelegen wonen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:38 schreef OEM het volgende:
[..]
Misschien omdat de voorligger geen risico wil lopen op verwondingen alleen omdat er een triangeljosti achter hem aan het bumperkleven is?
Wel eens een ongeluk gehad omdat er een idioot op je bumper zat? Ik wel, niks aan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 06:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Koop een volvo of ga afgelegen wonen.
Nergens. Maar de echte trianglejosti's doen alles om te bewijzen dat ze goed kunnen rijden.quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:05 schreef k_man het volgende:
[..]
En waarheen moet ik dan opsodemieteren als iemand op m'n bumper hangt op een drukke 80km-weg?
Ja heb ik, op de A12 .. kan gebeuren. Paar seconde afstand is niet te doen in dit kleine land, op de snelweg blijven er dan mensen voor je invoegen bijvoorbeeld. Op een 80 weg maakt het niet uit nee, maar ik doe alleen aan bumperkleven als ze geen 80 rijden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 06:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Wel eens een ongeluk gehad omdat er een idioot op je bumper zat? Ik wel, niks aan.
Paar seconden afstand, als iedereen dat nou eens zou doen. Maar goed.
Zo zit de rechtspraak wel in elkaar.quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:18 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat degene met de meest gevaarlijke actie het meest betaald hoeft lang niet altijd zo te zijn. Zo zit de verzekeringswereld niet in elkaar.
Zo werkt dat niet. Er valt niet aan te tonen dat de voorganger met opzet op de rem is gegaan. Het is wel aan te tonen dat de achterligger te weinig afstand heeft bewaard. Rechtspraak is van de feiten.quote:
Hou vooral de simpele gedachte vast dat de achteropkomende partij altijd fout is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. Er valt niet aan te tonen dat de voorganger met opzet op de rem is gegaan. Het is wel aan te tonen dat de achterligger te weinig afstand heeft bewaard. Rechtspraak is van de feiten.
Doe ik ook.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:15 schreef OEM het volgende:
[..]
Hou vooral de simpele gedachte vast dat de achteropkomende partij altijd fout is.
Ook dat is niet per definitie zo.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
Doe ik ook.
Achteruitrijdend verkeer is toch ook altijd fout?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |