Ja snap ik. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er iemand is die half uur/3 kwartier of een uur er voor over heeft te wachten op politie om te getuigen bij een aanrijding met blikschade.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
De mening van getuigen is niet belangrijk. Getuigen zijn belangrijk voor vaststellen van de feiten.
[..]
Best kans dat je er op die manier mee wegkomt. Maar dat hangt er maar net van af in hoeverre er getuigen zijn. Zijn die getuigen er, dan ben je zuur door het onnodig remmen.
Dat lijkt me ook niet. Het verhaal wordt overigens wel anders wanneer de bestuurder achter je schrikt en tegen een boom aanrijdt. In dat geval kun je er wel vanuit gaan dat de onderste steen boven wordt gehaald.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:19 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja snap ik. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er iemand is die half uur/3 kwartier of een uur er voor over heeft te wachten op politie om te getuigen bij een aanrijding met blikschade.
Tsja...dan is het maar weer de vraag in hoeverre mensen per direct stoppen die achter ons rijden....Als niet de directen stoppen maar de paar daarachter is het maar weer de vraag in hoeverre ze de kenmerken van de auto van de veroorzaker kunnen onthouden etc....Of er moet iemand bijzijn die de veroorzaker gaat achtervolgen en bellen met de politie.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet. Het verhaal wordt overigens wel anders wanneer de bestuurder achter je schrikt en tegen een boom aanrijdt. In dat geval kun je er wel vanuit gaan dat de onderste steen boven wordt gehaald.
De politie zal in dat geval onderzoek doen. Je kunt er rekening mee houden dat iemand je kenteken doorgeeft. Technisch onderzoek wijst uit wat er gebeurd is.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:23 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja...dan is het maar weer de vraag in hoeverre mensen per direct stoppen die achter ons rijden....Als niet de directen stoppen maar de paar daarachter is het maar weer de vraag in hoeverre ze de kenmerken van de auto van de veroorzaker kunnen onthouden etc....Of er moet iemand bijzijn die de veroorzaker gaat achtervolgen en bellen met de politie.
Autorijden is oorlogquote:Op maandag 16 augustus 2010 08:55 schreef Alicey het volgende:
Ik blijf me er over verbazen hoeveel mensen een situatie die al gevaarlijk is op scherp gaan zetten door iemand te treiteren.
Precies. Zolang machinegeweren op het dak nog verboden zijn (belachelijk!quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tja, dan moet je natuurlijk wat als de vijand je op de hielen zit.
Ja dan ben je de sjaak maar stel ik doe dan en zie dat gebeuren en besluit er vervolgens met 150 vandoor te gaan. Knap iemand die in die consternatie nog mijn kenteken weet op te schrijven in alle drukte en verkeer.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
De politie zal in dat geval onderzoek doen. Je kunt er rekening mee houden dat iemand je kenteken doorgeeft. Technisch onderzoek wijst uit wat er gebeurd is.
Maar met een hendig sjieke remactie kun je'm zo tegen een boom laten parkeren.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Zolang machinegeweren op het dak nog verboden zijn (belachelijk!) heb je weinig andere middelen tot je beschikking.
Als je er met 150 vandoor kunt gaan, dan had je achterligger waarschijnlijk wel ingehaald.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja dan ben je de sjaak maar stel ik doe dan en zie dat gebeuren en besluit er vervolgens met 150 vandoor te gaan. Knap iemand die in die consternatie nog mijn kenteken weet op te schrijven in alle drukte en verkeer.
Maar goed! Tis niet netjes natuurlijk.
Dat is het best mogelijke resultaatquote:Op maandag 16 augustus 2010 09:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar met een hendig sjieke remactie kun je'm zo tegen een boom laten parkeren.
Als ik op de snelweg waar verder niet zoveel gebeurd maar ik 3 vrachtwagens in haal met 120 en iemand gaat dan kleven en zich om een boom vouwt kan ik er nog wel vandoorquote:Op maandag 16 augustus 2010 09:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je er met 150 vandoor kunt gaan, dan had je achterligger waarschijnlijk wel ingehaald.
Hoezo is dat een hint? niet dat ik ooit kleef, maar dit zou ik niet opvatten als hint.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:37 schreef Marsepein het volgende:
Als alle normale opties al geprobeerd zijn (remmen aantikken, gevarenlichten, mistlamp, spiegel verdraaien, ruitensproeier) wil ik nog wel eens met mijn rechterwielen door de kruimels rechts van de rechter witte streep rijden.
Dat is meestal wel een begrijpbare hint.
Dan hoor je niet op de weg.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoezo is dat een hint? niet dat ik ooit kleef, maar dit zou ik niet opvatten als hint.
Mijn auto ''daagt uit'' denk ik, doorgaans rijd ik al sneller als toegestaan(bring it moraalridders)en toch zijn er stoïcijns mensen die kleven, ook met hele hoge snelheden..quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:10 schreef Reya het volgende:
Bumperkleven en de meest vreemde toeren uithalen om bumperklevers dwars te zitten zijn natuurlijk beiden wat sneu. Het beste lijkt me om zelf relaxed te blijven en je niet te laten provoceren door andere weggebruikers.
Overigens kun je in sommige situaties ook een hoop doen om dergelijk gedrag te voorkomen, bijvoorbeeld door niet veel te langzaam te rijden op provinciale wegen, en niet met een slakkengang op de linkerrijstrook te rijden.
Helaas, die hints snap ik heel goed*. Het was me alleen niet duidelijk wat uiterst rechts rijden te maken heeft met bumperkleven. Het ging dus om opspattende steentjes. Duidelijk.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dan hoor je niet op de weg.
Jij hoort bij het groepje dat hints ook niet snapt als je je groot licht/misachterlicht/knipperlicht nog aan hebt staan zonder toeleiding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |