abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:34:06 #251
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_85382441
Nee zo zal niks per definitie zo zijn uiteindelijk, maar we gaan wel uit van bepaalde richtlijnen.Achteruit rijden betekent wel een speciale manoeuvre, en dan heeft al het andere verkeer voorrang op jouw manoeuvre.
pi_85382494
Heerlijk bumperklevers, ik geniet er elke dag weer van. :D Vind niets leuker dan zo'n knuppel op mijn bumper te hebben om vervolgens 30 te gaan rijden terwijl ik er zeker van ben dat ie er niet langs kan. ~O>

De frustratie die dat bij sommige mensen (vooral te-hard-rijdende-belgen) opwekt is soms erg apart om te zien in je achteruitkijk spiegel. Van zwaaiende gebaren tot middelvingers en zigzaggen achter je auto, zo van... ik wil erlangs trage sufkut!!"

Dat soort mensen kunnen van mij helemaal de boom in. Ik laat gewoon het gas los, schakel em in zijn tweede versnelling en laat de motor het afremmen doen. Niks remlicht, niks abrubt, gewoon gestaag laten uitrollen. En vooral zodanig kort op de middenlijn rijden dat ze er net niet langs kunnen (bij smalle wegen).

Ja bumperklevertjes, jullie zijn van harte welkom bij mij. Ga zo door. En bezint eer ge begint, want een trekhaak is niet iets waar je bovenop wilt zitten >:)

En wat de mensen die me na een kleef-irritatie klemgereden hebben... die bedenken zich de volgende keer wel voor ze uit hun auto stappen om verhaal te halen >:) >:)

Bumperklevers, I'm Loving It!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:37:14 #253
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_85382496
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:34 schreef Swiffer het volgende:
Nee zo zal niks per definitie zo zijn uiteindelijk, maar we gaan wel uit van bepaalde richtlijnen.Achteruit rijden betekent wel een speciale manoeuvre, en dan heeft al het andere verkeer voorrang op jouw manoeuvre.
Voorrang is iets dat verleend moet worden en wat je niet kunt nemen.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:39:19 #254
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_85382535
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:37 schreef Diepe_Kooi het volgende:
Heerlijk bumperklevers, ik geniet er elke dag weer van. :D Vind niets leuker dan zo'n knuppel op mijn bumper te hebben om vervolgens 30 te gaan rijden terwijl ik er zeker van ben dat ie er niet langs kan. ~O>

De frustratie die dat bij sommige mensen (vooral te-hard-rijdende-belgen) opwekt is soms erg apart om te zien in je achteruitkijk spiegel. Van zwaaiende gebaren tot middelvingers en zigzaggen achter je auto, zo van... ik wil erlangs trage sufkut!!"

Dat soort mensen kunnen van mij helemaal de boom in. Ik laat gewoon het gas los, schakel em in zijn tweede versnelling en laat de motor het afremmen doen. Niks remlicht, niks abrubt, gewoon gestaag laten uitrollen. En vooral zodanig kort op de middenlijn rijden dat ze er net niet langs kunnen (bij smalle wegen).

Ja bumperklevertjes, jullie zijn van harte welkom bij mij. Ga zo door. En bezint eer ge begint, want een trekhaak is niet iets waar je bovenop wilt zitten >:)

En wat de mensen die me na een kleef-irritatie klemgereden hebben... die bedenken zich de volgende keer wel voor ze uit hun auto stappen om verhaal te halen >:) >:)

Jou moeten ze van de weg duwen, richting sloot / boom / ander dodelijk voorwerp.
pi_85382641
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:39 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Jou moeten ze van de weg duwen, richting sloot / boom / ander dodelijk voorwerp.
Je mag het komen proberen, Zuid limburg kun je me wel eens tegenkomen in de ochtend en avondspits. Maar ik durf te wedden dat je met zo'n reactie nog te jong bent om een rijbewijs te hebben.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:58:54 #256
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85382957
quote:

Stoere vent hoor.
Niet piepen als je afgesneden word door diegene en dat die dan boven op de rem gaat staan voor je he :W
The truth was in here.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:13:29 #257
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_85383320
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:40 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Als je dat vind heb je niks in het verkeer te zoeken. Die snelheid is inderdaad maximaal, maar als je op een 80 weg rijd en 60 wel genoeg vind omdat je niet harder durft, dan ga je maar fietsen, pak je de bus of blijf je thuis.
vind jij. maar wat jij vind is niet interessant, het gaat erom wat de wet zegt. en de wete zegt NIET dat jij de maximum snelheid moet rijden. de wete zegt WEL dat jij voldoende afstand moet houden.

als we allemaal gaan doen alsof onze eigen ideen over verkeer genoeg zijn om ons gedrag te valideren, dan kan ik net zo goed zeggen dat ik nu eenmaal vind dat je ladderzat mag rijden, en dat dat dus goed te praten is.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:18:05 #258
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_85383452
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:13 schreef punchdrunk het volgende:

vind jij. maar wat jij vind is niet interessant, het gaat erom wat de wet zegt. en de wete zegt NIET dat jij de maximum snelheid moet rijden. de wete zegt WEL dat jij voldoende afstand moet houden.
In de wet is ook bepaald dat je niemand mag hinderen.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:22:35 #259
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_85383583
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Voorrang is iets dat verleend moet worden en wat je niet kunt nemen.
Dus?? Eerst zit je over 'dat is de wet', en dan is dat niet altijd toepasbaar ineens... Make up your mind..
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:25:17 #260
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_85383650
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:22 schreef Swiffer het volgende:

Dus?? Eerst zit je over 'dat is de wet', en dan is dat niet altijd toepasbaar ineens... Make up your mind..
Als je het niet begrijpt, vraag dan wat ik bedoel of houd gewoon je bek dicht.

Dat iemand voorrang moet verlenen geeft je niet het (wettelijke) recht om hem overhoop te rijden wanneer-ie het niet doet.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:25:44 #261
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85383665
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ook inderdaad iets wat vaak vergeten word in dit kikkerlandje.. "k ga hier de weg opdraaien maar zie een auto aankomen, ik gooi hem er gewoon voor dan remt hij maar af"

Wrong.
The truth was in here.
pi_85383710
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Is dat zo? Bron?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:32:41 #263
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_85383874
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:27 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Is dat zo? Bron?
Bron
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:35:33 #264
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_85383950
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als je het niet begrijpt, vraag dan wat ik bedoel of houd gewoon je bek dicht.

Dat iemand voorrang moet verlenen geeft je niet het (wettelijke) recht om hem overhoop te rijden wanneer-ie het niet doet.
Volgens mij lees jij meer dan dat er staat hoor, niet ik. Je hoeft niet zo kribbig te reageren. Er was een stelling die een post (of wat) boven mij werd gemaakt betreffende achteruit rijden. Dat dit voorang verlenen niet gebeurt in bepaalde situaties is twee, Ik zeg dat het regelgeving is dat iemand die dus een speciale manoeuvre verricht voorang dient te verlenen. Waar zeg ik dat als dat niet gebeurt iemand maar overhoop moet worden gereden? Daar gaat het toch niet om?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:37:56 #265
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_85384020
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:35 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Volgens mij lees jij meer dan dat er staat hoor, niet ik. Je hoeft niet zo kribbig te reageren. Er was een stelling die een post (of wat) boven mij werd gemaakt betreffende achteruit rijden. Dat dit voorang verlenen niet gebeurt in bepaalde situaties is twee, Ik zeg dat het regelgeving is dat iemand die dus een speciale manoeuvre verricht voorang dient te verlenen. Waar zeg ik dat als dat niet gebeurt iemand maar overhoop moet worden gereden? Daar gaat het toch niet om?
In deze post werd gesuggereerd dat bij een ongeval iemand die achteruit rijdt altijd fout zit. Dat is dus niet zo.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:41:20 #266
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_85384132
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 08:17 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Doe ik ook.
Achteruitrijdend verkeer is toch ook altijd fout?
Dan weten we nu waar we miscommuniceren, ik had het dus hierover :D
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:42:46 #267
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85384178
quote:
Totdat je de verkeerde tegenkomt...

Als je er zo vaak last van hebt, dan kan je beter in het openbaar vervoer stappen, want dan kan ik niet anders concluderen dat je als een oud wijf achter het stuur zit.

Ik snap gasten als jij niet, jij weet niet waarom iemand haast heeft.
I intend to be formidably armed
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:52:31 #268
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_85384499
Dan vertrek je toch eerder?? Als je altijd haast hebt op een route doe je zelf iets fout, niet mensen die 'geen haast' hebben. Er is geen enkel excuus voor bumperkleven, Of je haalt in, of je blijft op veilige afstand van je voorganger. Je bent niet de enige op de weg met een agenda, dat snappen veel 'gasten' niet.

Mede weggebruikers hoeven niet te wijken / zich aan te passen als je als bestuurder zelf te laat vertrekt, of haast hebt, of als hun rijgedrag jou als bestuurder niet aanstaat.

Wat ik af en toe denk bij mensen die haast hebben, (en dus ook wel bumperkleven) is dat zij gewoon inplannen dat zij gaan kleven en duwen en te hard gaan rijden, en daardoor dus juist later kunnen vertrekken.. Maar das maar een gevoel wat ik daarbij krijg hoor. Voor 'dat soort bestuurders' rijd iedereen te langzaam, en verkeerd..
pi_85384761
Er staat ook nergens geschreven dat je verplicht bent de maximumsnelheid te rijden. Het heeft niet voor niets een maximum.

Dat bumperklevers hier schijt aan hebben is niet mijn probleem. Als ik op een weg waar je Max 80 mag, 60 rijd, of zelfs 30, dan is dat helemaal mijn beslissing en er is niets wat me verplicht harder te gaan rijden.

Zodra ik iemand achter me heb en de nummerplaat niet meer kan lezen, dan is dat voor mij genoeg om "voorzichtiger" te gaan rijden (dus 30 ofzo). En als ik daarbij niet mijn wielen naar de kut wil rijden omdat er kuilen aan de zijkant van de weg zitten, dan heeft de bumperklever gewoon pech. Zodra dat soort mensen zelf afstand nemen geef ik pas weer gas en anders... pech gehad.

Ik ga overigens niet naderhand zelf kleven, dat is het me niet waard dat ze dan uit wraak op de rem trappen.
pi_85384774
Mensen moeten eens ophouden te denken dat zij hun medeweggebruikers kunnen opvoeden. :{

Figuren als The_Dean zijn een gevaar op de weg door hun eigen arrogantie. Die denken alle wijsheid in pacht te hebben en veroorzaken dus conflicten op de weg door hun behoefte om een ander te laten merken hoe 'het moet'. Je kunt niemand opvoeden; iedereen heeft een rijstijl en daar doe je niks aan.

Bumperkleven is dus compleet nutteloos. Als je op de snelweg zit en vlak voor je gaat een Polo véél te vroeg naar links om een vrachtwagen in te halen, waardoor jij vol in de ankers moet, heeft het geen enkele zin om vlak achter die Polo te gaan hangen. Die Polo gaat echt niet weer naar rechts. Hij gaat waarschijnlijk ook niet harder rijden als je gaat kleven, wegens de irritatie en dezelfde behoefte om de andere weggebruiker 'op te voeden'.

Het enige wat je dan kan doen, is gewoon snelheid verminderen, afstand bewaren, verzuchten dat het wel weer een vrouw zal zijn (meestal doet mijn vrouw dat :') die heeft een hekel aan vrouwen achter het stuur :') ) en vervolgens na de inhaalmanoeuvre je weg vervolgen. Per saldo heb je dan precies hetzelfde bereikt en zónder irritatie en potentieel gevaarlijke situaties.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:01:16 #271
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85384816
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:42 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Totdat je de verkeerde tegenkomt...

Als je er zo vaak last van hebt, dan kan je beter in het openbaar vervoer stappen, want dan kan ik niet anders concluderen dat je als een oud wijf achter het stuur zit.

Ik snap gasten als jij niet, jij weet niet waarom iemand haast heeft.
Maar.... omdat iemand ánders haast heeft, wil toch niet zeggen dat iedereen maar aan de kant moet vliegen, of tegen/over de max snelheid moet gaan rijden ??

quote:
"Gebrek aan planning van uw kant wil nog niet betekenen haast van mijn kant."
Ken je die ?? ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85384885
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Stoere vent hoor.
Niet piepen als je afgesneden word door diegene en dat die dan boven op de rem gaat staan voor je he :W
99% van dat soort mensen die zijn zo blij dat ze er dan langs kunnen dat ze me met een rotvaart inhalen. Ik trek pas op als ze op een "veilige" afstand zijn om dit soort spatjes te voorkomen. Dus zelfs al halen ze me in en snijden ze me dan, met 30km 't uur valt er weinig te snijden. Bovendien is remweg dan bijzonder kort.

En je hebt wel gelijk, mensen hebben dit al eerder gedaan, dus ik ben er op voorbereid. Maar tot nog toe heb ik niks onplezierigs beleefd.
pi_85384891
quote:

STOOOOEEEEERRRRRRR!!!1!! *O*
Want je kan waarschijnlijk karate (Japans)!!1! :Y O+

Maar wat nou als iemand met een krik van Mitsubishi aankomt? (ook Japans!) ;(
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:07:51 #274
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85385056
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:03 schreef Karrs het volgende:

[..]

LOL :D
The truth was in here.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:08:44 #275
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_85385085
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:03 schreef Karrs het volgende:

[..]

Of iemand die gewoon zijn wagen er dwars voorzet, uitstapt en pas een uur later weer terug komt. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')