De gevaren van alcohol zijn dagelijks zichtbaar en komen heel vaak in het nieuws, en ook het maatschappelijke probleem van (excessief) alcoholgebruik is veelbesproken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:12 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Mensen die psychotisch of suďcidaal zijn gebruiken ook vaker genotsmiddelen, het is dus een kip-ei verhaal. En natuurlijk, het kan best zijn dat de gevolgen voor de hersenen negatief zijn. Maar het is qua aandacht onevenredig met de gevaren van alcohol, want die komen nauwelijks op tv en de overheid verdient er miljarden aan.
Ik heb geen van die boeken gelezen, maar als Peter (quote:
Nee nee ze was zonder krokodil verkacht!quote:
Okee, maar ik heb de overheid de laatste jaren geen maatregelen zien nemen tegen alcoholmisbruik (onder jongeren). Ik had vroeger een buurman die ook heel vaak stoned was en daardoor niet helemaal in orde was. Maar in dit voorbeeld gaat om "De 19-jarige toproeier Daan Brühl stak zichzelf dood na het roken van enkele joints."quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:20 schreef Ringo het volgende:
[..]
De gevaren van alcohol zijn dagelijks zichtbaar en komen heel vaak in het nieuws, en ook het maatschappelijke probleem van (excessief) alcoholgebruik is veelbesproken.
Problemen met (excessief) cannabisgebruik spelen zich op een heel ander niveau af, op een kleinere schaal, en zijn minder duidelijk zichtbaar. Maar ze zíjn er wel, je moet je ogen er niet voor willen sluiten en al helemaal niet met het drogargument aankomen dat "alcohol nog veel schadelijker is". Je vergelijkt appels en peren.
Dat een drugsprobleem helaas vaak als aanleiding wordt gebruikt om voor een drugsverbod te pleiten, doet daar niets aan af.
Wat niet wil zeggen dat die waarheid ook echt bestaat. Bewonderenswaardig wat ze doet, maar ze slaat de plank mis.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:23 schreef golfer het volgende:
Bram zegt wat ik ook al zeg: als ouder sta je onvoorwaardelijk achter de waarheid van je kind.
Daarom ben ik benieuwd naar het verhaal van notoire dwarsligger Bram Bakker. Die laat zich niet zo door dogma's tegenhouden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:23 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Okee, maar ik heb de overheid de laatste jaren geen maatregelen zien nemen tegen alcoholmisbruik (onder jongeren). Ik had vroeger een buurman die ook heel vaak stoned was en daardoor niet helemaal in orde was. Maar in dit voorbeeld gaat om "De 19-jarige toproeier Daan Brühl stak zichzelf dood na het roken van enkele joints."
Dat vind ik wel wat apart... Maar ik ben het met je eens dat cannabisverslaving besproken moet worden.
Onder andere het CDA heeft wel degelijk initiatieven getoond, die kwamen er echter niet doorheen. Vooral op lokaal niveau zijn er bestwel initiatieven, maar die worden tegengehouden door landelijk beleid.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:23 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Okee, maar ik heb de overheid de laatste jaren geen maatregelen zien nemen tegen alcoholmisbruik (onder jongeren).
Mwoa. Op een gegeven moment moet je je kind wel even op z'n plaats zettn lijkt mij.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:23 schreef golfer het volgende:
Bram zegt wat ik ook al zeg: als ouder sta je onvoorwaardelijk achter de waarheid van je kind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |