Met aanhanger rechtuit is totaal niet moeilijk lijkt me, ding volgt welquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:48 schreef Purdey het volgende:
Vraag me eigenlijk af of het moeilijk is om met een aanhangwagen te rijden. Vroeger als we op vakantie gingen hadden we een vouwwagen bij ons, die vanbinnen helemaal leeggemaakt was. Normaal zat er dus een tent in, die je open kon klappen, en dan kon op de deksel slapen. Wij hadden hem echter als bagagewagen. Ook ben ik benieuwd hoe een vrachtwagen en bus rijdt. Als je soms ziet met wat voor gemak buschauffeurs een bus mét aanhang over een rotonde heen draaien
Het is niet moeilijk, alleen als hij breder is dan de auto wordt het even oppassen geblazenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:48 schreef Purdey het volgende:
Vraag me eigenlijk af of het moeilijk is om met een aanhangwagen te rijden. Vroeger als we op vakantie gingen hadden we een vouwwagen bij ons, die vanbinnen helemaal leeggemaakt was. Normaal zat er dus een tent in, die je open kon klappen, en dan kon op de deksel slapen. Wij hadden hem echter als bagagewagen. Ook ben ik benieuwd hoe een vrachtwagen en bus rijdt. Als je soms ziet met wat voor gemak buschauffeurs een bus mét aanhang over een rotonde heen draaien
Klinkt niet alsof dat heel veel haast heeftquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:17 schreef Sjoegerd het volgende:
E ga ik zeker nog eens halen. In verband met mogelijk toekomstige werkzaamheden/hobby's heb ik waarschijnlijk ook wel wat ritjes met een autoambulance voor de boeg
Nope, sowieso vind ik het nu nog even te veel geld. Anders kom je met een oprijwagen ook wel ver denk ik.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:21 schreef L0we het volgende:
[..]
Klinkt niet alsof dat heel veel haast heeft
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:29 schreef Purdey het volgende:
Net even bij Halfords geweest, en had deze nog nodig. Keuze genoeg, maar kon deze niet laten liggen
Nu nog even je plaatje fixenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:29 schreef Purdey het volgende:
Net even bij Halfords geweest, en had deze nog nodig. Keuze genoeg, maar kon deze niet laten liggen
Tsja...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:29 schreef Purdey het volgende:
Net even bij Halfords geweest, en had deze nog nodig. Keuze genoeg, maar kon deze niet laten liggen
Ok, nu stap ik niet meer in bij jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vind die dingen altijd zo ranzig ruiken. In de auto van een vriend hing zo'n vanille-boompje toen hij m kocht. Bij thuiskomst gelijk er uit geflikkerd en 3 weken later rook je het nogquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:11 schreef Purdey het volgende:
Haha, de ambi pur flesjes met houder waren in de aanbieding en dus was het vak leeggeroofd. En van die denneboompjes was alleen de tabacco er nog, en die stonk enorm. Dus uit nood een hello kittyHij ruikt naar vanille
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:29 schreef Purdey het volgende:
Net even bij Halfords geweest, en had deze nog nodig. Keuze genoeg, maar kon deze niet laten liggen
ach, je bent een meisje dus ik vind het wel kunnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En met een vrachtwagen of een bus rijden is nog best anders. Je bent een keer zo langzaam , een keer zo breed, en 2x zo lang. Ooit wel bezig geweest met lessen, zelfs nog een examen gereden en toen was het geld op. Ik hoop wel dat ik binnen 5 jaar er weer aan mag beginnen. En dan ga ik gelijk door voor C+E en dan hoef ik ook niet meer te lessen voor B+E.
En ik heb er een enkele keer ook wel wat zwaar achter hangen hoor.![]()
Achter mijn Volvo mag al 1800kg geremd. Verder hebben we nog een Vito waar 2000kg achter mag, en de nieuwe bus ook zoiets.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:19 schreef Sjoegerd het volgende:
Voordeel, mijn AX kan/mag toch zowat niks trekken. Heb ook geen trekhaak
600 kg geremd achter een AXquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:21 schreef JJH het volgende:
[..]
Achter mijn Volvo mag al 1800kg geremd. Verder hebben we nog een Vito waar 2000kg achter mag, en de nieuwe bus ook zoiets.
Was gelukkig ook niet van plan om er zware shit mee te slepenquote:
Zonde man!!!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:18 schreef JJH het volgende:
Ooit wel bezig geweest met lessen, zelfs nog een examen gereden en toen was het geld op. Ik hoop wel dat ik binnen 5 jaar er weer aan mag beginnen. En dan ga ik gelijk door voor C+E en dan hoef ik ook niet meer te lessen voor B+E.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:46 schreef twiFight het volgende:
Flink in de toeren gehouden, want 1100 toeren zoals in de diesel lesauto leek me niet zo verstandig met dit ding.
Ik heb er vanochtend nog eens op gelet, en als ik 60-65 rijd in z'n 5 maak ik al 1500 toeren, dus kan makkelijk bij die van mijquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:51 schreef L0we het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Dat met die toeren moet je gewoon uitvinden hoe het werkt bij die auto. Bij de meeste auto's kan je bij 50-60 al in zn 5 rijden, niet dat dat altijd prettig is, maar het kán wel!
Ik vind het ook nog steeds jammer. Maar ik moest het zelf betalen en als je 19 bent ga je niet even een lening van 1000 euro afsluiten voor een rijbewijs. Ik niet tenminste.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zonde man!!!
Lessen zal ondertussen wel flink duurder zijn geworden en wie weet wat voor rare fratsen ze er voor een examen wel niet bij verzonnen hebben.......
.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:51 schreef L0we het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Dat met die toeren moet je gewoon uitvinden hoe het werkt bij die auto. Bij de meeste auto's kan je bij 50-60 al in zn 5 rijden, niet dat dat altijd prettig is, maar het kán wel!
Nee, snap ik. Zou ik ook niet gedaan hebben.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:07 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik vind het ook nog steeds jammer. Maar ik moest het zelf betalen en als je 19 bent ga je niet even een lening van 1000 euro afsluiten voor een rijbewijs. Ik niet tenminste.
Geen stuurbekrachtiging dus denk ik.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:46 schreef twiFight het volgende:
Nou ik sinds vandaag mijn rijbewijsna 3 werkdagen klaar. Jammer dat nu we een pasje krijgen het pasje nog steeds roze is
gemiste kans..
Mijn vriendin heeft ons nichtje weggebracht naar huis en op de terugweg heeft ze de auto even naar een mini-industrieterreintje gereden. Daar ging ik achter het stuur en kon ik rondjes rijden wat me een lieve lust was. Dat vond ik wel prettig, want het was de eerste keer in een benzineauto. Na 3 a 4 rondjes had ik het truucje door en na nog een rondje extra geoefend te hebben - je wilt toch niet afslaan bij een stoplicht - ging ik de weg op. Superveel rotondes daar, dus het schakelen oefenen had ik snel gehad. Flink in de toeren gehouden, want 1100 toeren zoals in de diesel lesauto leek me niet zo verstandig met dit ding. Even later was het lange tijd 80 km/u en kon ik op mijn gemak rijden. Een busje en een dikke Jeep plakten heel dicht achter me, maar ik reed zo hard als ik mocht dus ze hadden pech. Ik behoedde hun voor een boete, zullen we maar zeggenAan het einde een klein stukje snelweg en daarna met 100 km/u tot we de stad weer in waren. Daar kende ik de route wel, dus dat ging ook prima.
Het 'ergste' dat gebeurde was een fietser die wat laat stopte, maar ik had voorrang dus eigenlijk ging het precies zoals het hoorde. Ik heb de auto geen enkele keer laten afslaan!(komt nog wel hoor). Al met al een relaxt ritje voor de eerste keer, en de meeste zenuwen zijn er nu ook wel af! Ik vond het nog wel fijn om mijn vriendin naast me te hebben om op de route te letten, want we waren in een onbekend dorp. Al met al zo'n 45 minuten gereden denk ik.
De auto, een peugeot 309 uit 1991, reed beter dan ik dacht voor zo'n oude bak. Het is een 1.4 benzine. Hij trekt vooral een heel stuk langzamer op dan de diesel lesauto, maar dat is logisch. Ook de stuurbekrachtiging was even wennen. Onder de 20 km/u doet die het helemaal niet (is mij verteld). Bij hogere snelheid weer wel en dan wiebel ik wat, het stuur is blijkbaar wat gevoeliger dan de lesauto. Rijhouding is wel kut, maar ik kon er prima in rijden verder
bedoel je niet dat er helemaal geen stuurbekrachtiging op zit? want zonder stuurbekrachtiging merk je er niks van als je maar een beetje snelheid hebt...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:46 schreef twiFight het volgende:
Ook de stuurbekrachtiging was even wennen. Onder de 20 km/u doet die het helemaal niet (is mij verteld). Bij hogere snelheid weer wel en dan wiebel ik wat, het stuur is blijkbaar wat gevoeliger dan de lesauto. Rijhouding is wel kut, maar ik kon er prima in rijden verder
Duur is het wel inderdaad. En toen was die 1000 ook alleen maar voor een paar extra lessen en een tweede examen geweest. Dat was toen ook al 300+ geloof ik. En lessen á 80 euro in het uur.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nee, snap ik. Zou ik ook niet gedaan hebben.
Misschien dat je een baan kan vinden waar je werkgever het voor je betaald? Nu ga je het niet redden met 1000 euro vrees ik, je moet ook nog dat vakbekwaamheidsding halen en das ook al zo'n 1500 euro.
En dan wil je nog E achter C...........echt een poep centen!
Klopt idd volgens de vakorganisaties.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:09 schreef JJH het volgende:
En de economie begint weer wat aan te trekken, en ik denk dat ze met een jaartje of 2 staan te springen om chauffeurs.
Ik houd het in de gaten.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:41 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt idd volgens de vakorganisaties.
Niet alleen omdat de economie aantrekt maar ook door sterke vergrijzing onder de chauffeurs. Dus wie weet krijg je binnen nu en een paar jaar die kans.
Denk dat je vanzelf het aantal advertenties wel ziet groeien.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:42 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik houd het in de gaten.
En dan lekker internationaal de weg op.
zou kunnen, maar het is mij zo verteld. Ik merkte iig wel dat het totaal anders was dan mijn lesauto, die sowieso wel stuurbekrachtiging heeft. Maar ondanks dat die bekrachtiging had, slingerde ik daar nooit mee over de weg, dat had ik vandaag wel. Misschien kwam het ook wel een beetje omdat het stuur er scheef op zatquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:07 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
bedoel je niet dat er helemaal geen stuurbekrachtiging op zit? want zonder stuurbekrachtiging merk je er niks van als je maar een beetje snelheid hebt...
Het is gewoon een compleet andere auto. Moet je even gevoel voor krijgen. Is de uitlijning trouwens wel in orde?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
zou kunnen, maar het is mij zo verteld. Ik merkte iig wel dat het totaal anders was dan mijn lesauto, die sowieso wel stuurbekrachtiging heeft. Maar ondanks dat die bekrachtiging had, slingerde ik daar nooit mee over de weg, dat had ik vandaag wel. Misschien kwam het ook wel een beetje omdat het stuur er scheef op zat
Gelukkig raakte je zelf niet over de toeren!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:37 schreef twiFight het volgende:
[..]
.
Even nagekeken nog op google: 33.7 km – about 43 mins
Die toeren, ja ik weet niet, ik heb het maar wat aan de veilige kant gehouden zeg maar. Ik kon 50 in de 5 doen, maar dat deed ik alleen bij langere rechte stukken. Ik deed dan rond de 2000 toeren (nee, de motor deed dat, voor de bijdehandjes), wat volgens mijn vriendin het punt is dat zij (terug)schakelt, maar zij heeft nooit het nieuwe rijden gehad.
Langzame stukken zou ik altijd in zn 2 doen. Ookal trekt hij daar wat minder, (bijna) elke auto kan vanaf 10 km/h in zn 2 rijden. Voordeel daarvan is dat als je je gas loslaat, niet gelijk al je snelheid kwijt bent.quote:Op een gegeven moment moest ik door een viaduct en daarna met die snelheid en toeren weer omhoog, maar dat ging wel wat met tegenzin, dus even later die weg terug (we waren een stukje verkeerd gereden) had ik 'm maar in zijn 4 gehouden. Bij het optrekken ging ik rond de 70 naar de 5, en van daar uit uiteraard gewoon gas bij, want een 6e versnelling heeft 'ie niet. Langzame stukken deed ik toch maar in de 1, waar ik dat met de lesauto in zijn 2 had gedaan, maar die trekt alles gewoon beter in de lagere toeren.
Zo weinig zijn die dingen ook weer niet waard!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:12 schreef twiFight het volgende:
Geen idee, maar het is een auto uit 1991 dus er zal wel meer mis mee zijn en afhankelijk van de dagwaarde repareren ze het misschien wel express niet, alhoewel uitlijning volgens mij wel weer nodig is ivm bandenslijtage en zo. Maar goed het is niet onze eigen auto en voor mij de eerste keer dat ik in een andere auto reed dan mijn lesauto, dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet. De autokennis van mijn vriendin gaat niet veel verder dan "het is een rooie"
Inderdaad, zo gauw als je rolt kan/moet je de tweede versnelling erbij pakken. Altijd en in alle auto's. Behalve als je heel steil omhooggaat.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:14 schreef L0we het volgende:
[..]
Gelukkig raakte je zelf niet over de toeren!
[..]
Langzame stukken zou ik altijd in zn 2 doen. Ookal trekt hij daar wat minder, (bijna) elke auto kan vanaf 10 km/h in zn 2 rijden. Voordeel daarvan is dat als je je gas loslaat, niet gelijk al je snelheid kwijt bent.
Verder is het per auto uitvinden bij hoeveel toeren je moet schakelen. Gewoon lekker uitproberen!
Dan moet het wel heel steil zijn. Dat heb ik nog niet meegemaaktquote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:19 schreef JJH het volgende:
[..]
Inderdaad, zo gauw als je rolt kan/moet je de tweede versnelling erbij pakken. Altijd en in alle auto's. Behalve als je heel steil omhooggaat.
Ooit één keer in Winterberg. Hij trok het gewoon niet in z'n twee.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:26 schreef L0we het volgende:
[..]
Dan moet het wel heel steil zijn. Dat heb ik nog niet meegemaakt
Zou wel moeten kunnen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:34 schreef twiFight het volgende:
Nouja, het is een punt waar je zo goed als stil staat, want er kan fiets/brommerverkeer snel een hoek om komen, en je moet een vrij steile drempel pakken, maar ik probeer het de volgende keer wel in zijn 2, kijken hoe het gaat
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:42 schreef PolkaDots het volgende:
Ik wil een auto kopen ...
En dan wel NU graag. Maar mijn salaris komt volgende week pas binnenEn ik ben blut door mijn rijbewijs..
Ik haat auto lenen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |