Nederland weerquote:'Ook wegenbelasting voor milieuvriendelijke auto's'
vrijdag 13 augustus 2010 07:31
Wat de VVD betreft is het afgelopen met het belastingvoordeel voor milieuvriendelijke auto's als de Toyota Prius en de Fiat 500. Door de populariteit van deze voertuigen is er een gat van tientallen miljoenen euro's in de begroting geslagen.
Minister Van der Hoeven stapt in haar Toyota Prius
Dat zegt VVD-Kamerlid Anne Mulder vrijdag in het AD.
'Dit lek moet worden gedicht, ook al is het een teleurstelling voor veel mensen die nu net zo'n auto hebben gekocht,' zegt Mulder.
34 miljoen euro
Een op de vijf auto’s die op dit moment wordt verkocht is volgens branchevereniging BOVAG belastingvrij. Het voordeel kan oplopen tot 1.000 euro per maand. Het Financieele Dagblad berichtte eerder deze maand dat de overheid hierdoor 34 miljoen euro aan belasting misloopt.
VVD'er Mulder ergert zich aan de regeling, die bedoeld was om het milieu te ontzien: 'Belastingen zijn er niet om gedrag te veranderen, maar om geld binnen te halen. Want het risico is heel groot dat je met een gat in je begroting komt te zitten als mensen inderdaad hun gedrag gaan veranderen.'
Formatie
Wat haar betreft zet het nieuwe kabinet dan ook een rem op alle maatregelen die gewenst gedrag stimuleren. Of milieuvriendelijke auto's aan bod komen tijdens de onderhandelingen voor een nieuw kabinet, weet Mulder niet omdat ze 'er te ver van af' zit.
De PVV, de partij die het VVD-CDA-kabinet gedoogsteun wil verlenen, stemde eerder tegen invoering van de milieumaatregel.
Door Jeroen Langelaar
Het milieu is belangrijk voor de politiek, tenzij het geld kost of de verkiezingen eraan komen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:18 schreef kikoooooo het volgende:
Dat is toch juist wat de politiek wil? Zuinige auto's? Minder Co2? Of is dat toch de schatkist ineens weer belangrijker?
Vandaar dat de accijns op sigaretten beetje bij beetje maar omhoog gaat...quote:'Belastingen zijn er niet om gedrag te veranderen, maar om geld binnen te halen. Want het risico is heel groot dat je met een gat in je begroting komt te zitten als mensen inderdaad hun gedrag gaan veranderen.'
hoeveel procent van de VVD aanhang beweegt zich voort in een 1.3 liter diesel-puntootje denk je?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:35 schreef DroogDok het volgende:
Logisch, ze maken net zo goed gebruik van de weg als iemand in een niet BPM-vrije auto.
Wel grappig dat dit van de VVD komt, een partij die, dacht ik in elk geval, redelijk pro-autmobilist is.
Ja en?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:38 schreef Salatrel het volgende:
die mensen die erin rijden kopen hem toch niet omdat ze het beste voorhebben met het milieu maar enkel om de voordeeltjes.
Ja, andere tijden, andere politici...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:43 schreef Eric_Cantona het volgende:
't Erge is nog waarom men 't weer wil terugdraaien. Er is 'n gat in de begroting gekomen. Hadden ze daar niet eerder aan kunnen denken?
Dit valt voor mij in 'tzelfde straatje als de politie die aan 't begin van 't jaar 'n budget aan boetes heeft wat in dat jaar binnengeharkt moet worden. Triest dus.
Daar gaat het niet om. Ik weet best dat deze auto's echt niet zo zuinig zijn als de fabrikant vertelt, Polo Bluemotion 1 op 30 my ass, maar het gaat om het idee.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:46 schreef OpperTokkie het volgende:
En terecht! Want men doet alsof dit soort auto's zaligmakend is voor het milieu.. Maar ze gebruiken maar net iets minder brandstof en daar zou dus het voordeel in moeten zitten.. Stop de wegenbelasting in de brandstof, dan pas loont het om een zuinige auto te kopen en om zuinig te rijden. Want mensen die nu flink doorblazen met hun "zuinige auto" vervuilen de boel nog net zo als iemand die verantwoord rijdt met een "minder zuinige auto"
koop een lpg (g3) bak.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:28 schreef sinadO het volgende:
Ah man wtf, en ik wilde net (serieus) zo'n zuinige Punto of Ibiza gaan aanschaffen vanwege de belasting en het verbruik. De kanker voor ze!
mwah...mijn record met een 1.4 tdi polo is toch echt 1 op 26.2222 over een afstand van 500 km.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:50 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik weet best dat deze auto's echt niet zo zuinig zijn als de fabrikant vertelt, Polo Bluemotion 1 op 30 my ass, maar het gaat om het idee.
Eerst mensen pushen zo'n auto te koppen en lokken met wegenbelasting vrij rijden (die is best hoor voor een polo diesel normaal gesproken) en vervolgens 2 jaar later het weer terugdraaien.
Slaat toch nergens op?
Had je dat van te voren maar moeten bedenken. Vind het verder vrij kortzichtig om die auto's überhaupt te subsidiëren, ik durf de stelling wel aan dat 10 jaar doorblijven rijden in een auto milieu vriendelijker is dan om de 3 jaar een nieuwe bifuelhybridecocar aan te schaffen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Da's balen... Koop je een kleine auto voor de belasting voordeel, moet je alsnog betalen. Menigeen heeft nu spijt van de aanschaf en denken: had ik net zo goed toch een grote zuipbak kunnen aanschaffen ipv dat ik me nu steeds in zo'n klein geval moet persen en voor lul rijd.
Hypocriete overheid.
met of zonder boetes?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:54 schreef raptorix het volgende:
Jaarlijks word er 18 miljard verdiend op autos, ongeveer 5 miljard gaat terug naar infrastructuur, kortom men verdiend nu al 13 miljard per jaar op de automobilist, een modaal gezin betaald dus 3200 euro per jaar....
Dat is niet representatief. Gemiddeld ga je geen 1 op 26 rijden met dat ding.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:52 schreef emma1986 het volgende:
[..]
mwah...mijn record met een 1.4 tdi polo is toch echt 1 op 26.2222 over een afstand van 500 km.
en ja dan rij ik heel zuinig en heel berekenend (uitrollen, rechtrijbaan 100 kachelen) etc.
normaal haalt de onze bij de korte stukjes 1 op 20
lange reizen met doortrappen 1 op 22
Ze houden wel de BPM vrijstelling.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:48 schreef kikoooooo het volgende:
Ik gas trouwens wel gewoon door in mijn energielabeltje E hoor
Maar hoe kut moet het zijn voor de mensen die zo'n Polo Bluemotion hebben besteld? Deze heeft een levertijd van 6 maanden geloof ik... Rond december/januari komt er weer een batch binnen bij de dealer.
Zouden deze mensen er nog vanaf kunnen of?
Zonderd, 18 miljard zijn ruwweg de wegenbelasting, BPM en Accijns, en dan nog wat kruimeltjes aan andere zaken.quote:
In sommige landen betaal je wegenbelasting via de benzine. En die benzine is zelfs DAN nog goedkoper dan hier. We worden hard genaait.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:57 schreef Noisiv het volgende:
Je betaald dan wel geen wegenbelasting maar wel nog iets anders wat in de wegenbelasting meegerekend is. Provinciale nog wat heet het geloof ik. Dat is het deel wat je betaald voor het gebruik maken van de weg. Alleen het gedeelte wegenbelasting wat je betaald voor de uitstoot is eruit gelaten.
Deze regel is hetzelfde als HRA in een keer helemaal afschaffen. Wat ze trouwens wel zouden moeten doen. Daar haal je nog vele meerdere miljoenen mee binnen. Maar dan kunnen hun steenrijke aanhangers natuurlijk niet meer hun extratje uit hun 4e villa halenDan maar autobezitters pesten!
De domme hoger opgeleiden bedoel je?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:01 schreef StreetLegal het volgende:
....Ze wisten van te voren dat die hoger opgeleiden de neiging hebben bij bedrijven te werken die wat verder van huis liggen.
Dan stop je toch met auto rijden en maak je gebruik van het ohw zo geweldig OV of nog beter: koop een motorquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:02 schreef StreetLegal het volgende:
[..]
In sommige landen betaal je wegenbelasting via de benzine. En die benzine is zelfs DAN nog goedkoper dan hier. We worden hard genaait.
OVquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:09 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Dan stop je toch met auto rijden en maak je gebruik van het ohw zo geweldig OV of nog beter: koop een motor
Nou ik blijf wel lekker in mijn dikke vervuilende duitser rijden, je wordt toch wel keihard genaaid in Nederland.quote:Die 380 euro belasting die jij nu per kwartaal betaalt steek ik nu in de zak
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:14 schreef Gavle het volgende:
Nou ik blijf wel lekker in mijn dikke vervuilende duitser rijden,
De VVD is er wel voor de automobilist, maar dan meer voor Audi/BMW/Mercedes rijders e.d. Niet voor bleke sojamelkdrinkersquote:
Dit dus.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:15 schreef Netsplitter het volgende:
Dan heb je echt boter op je hoofd gehad als je dacht dat dit eeuwig zou blijven duren, dat belastingvoordeel.
De politiek wil ook dat we stoppen met roken en drinken, maar als iedereen dat daadwerkelijk doet raken ze ook in paniek, want ze lopen al die accijns mis.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:18 schreef kikoooooo het volgende:
Dat is toch juist wat de politiek wil? Zuinige auto's? Minder Co2? Of is dat toch de schatkist ineens weer belangrijker?
Met het OV ben ik 4 keer zo lang onderweg naar mijn werk, dus ga ik liever op de fiets.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:09 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Dan stop je toch met auto rijden en maak je gebruik van het ohw zo geweldig OV of nog beter: koop een motor
En niet zo'n klein beetje ook.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:32 schreef BobbyB het volgende:
[..]
De politiek wil ook dat we stoppen met roken en drinken, maar als iedereen dat daadwerkelijk doet raken ze ook in paniek, want ze lopen al die accijns mis.
Je moet werkelijk niks en je hoeft geen derde te nemen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:34 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Met het OV ben ik 4 keer zo lang onderweg naar mijn werk, dus ga ik liever op de fiets.
Alleen de wegenbelasting betaal ik ook als de auto voor mijn huis staat en aangezien ik jonge kinderen heb heb ik ook nog een beetje ruime auto nodig. Denk dat ik zelf geen derde kinderstoel op de achterbank kwijt kan. Dus mocht er nog eentje bij komen, dan zal ik een 7-zitter moeten aanschaffen.
En ik was niet van plan om zo vroeg orgaandonor te worden, dus een motor zal ik niet gaan rijden.
Jijk hebt blijkbaar geen eigen huis. De aftrek voor et tweede huis (en natuurlijk derde of vierde) is al lang afgeschaft. De aftrek is ook al beperkt tot 30 jaar en een aftrek van de tweede hypotheek voor de boot oid kan ook al niet meer.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:57 schreef Noisiv het volgende:
Je betaald dan wel geen wegenbelasting maar wel nog iets anders wat in de wegenbelasting meegerekend is. Provinciale nog wat heet het geloof ik. Dat is het deel wat je betaald voor het gebruik maken van de weg. Alleen het gedeelte wegenbelasting wat je betaald voor de uitstoot is eruit gelaten.
Deze regel is hetzelfde als HRA in een keer helemaal afschaffen. Wat ze trouwens wel zouden moeten doen. Daar haal je nog vele meerdere miljoenen mee binnen. Maar dan kunnen hun steenrijke aanhangers natuurlijk niet meer hun extratje uit hun 4e villa halenDan maar autobezitters pesten!
Haha een Grefobusquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:34 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Met het OV ben ik 4 keer zo lang onderweg naar mijn werk, dus ga ik liever op de fiets.
Alleen de wegenbelasting betaal ik ook als de auto voor mijn huis staat en aangezien ik jonge kinderen heb heb ik ook nog een beetje ruime auto nodig. Denk dat ik zelf geen derde kinderstoel op de achterbank kwijt kan. Dus mocht er nog eentje bij komen, dan zal ik een 7-zitter moeten aanschaffen.
Ik moet heel veel.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je moet werkelijk niks en je hoeft geen derde te nemen.
Je moet niks aangezien je ook met het OV kan of met de fiets.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:47 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Ik moet heel veel.
Ik moet in ieder geval mijn kinderen tot ongeveer 9 jaar in een stoeltje en gordel vervoeren.
Die stoeltjes zijn gigantisch breed, zeker voor kleine kinderen.
Hoeveel kinderen ik krijg maak ik zelf wel uit![]()
3 of 4 is een leuk aantal en kom nu niet aan met het verhaal over de overbevolking in de wereld.
Dat ze in Azie en Afrika nog steeds veel kinderen krijgen en dat ook steeds meer kinderen de eerste 5 jaar overleven betekend niet dat ik in Nederland minder kinderen hoef te krijgen.
Als je mans genoeg bent de keuze te maken 4 kinderen te willen, dan moet je ook mans genoeg zijn om de gevolgen daarvan te kunnen dragen en niet miepen dat een ander wat minder wegenbelasting moet betalen voor zijn miniautootje. Maar goed, dat is mijn mening.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:47 schreef DiRadical het volgende:
Ik moet heel veel.
Ik moet in ieder geval mijn kinderen tot ongeveer 9 jaar in een stoeltje en gordel vervoeren.
Die stoeltjes zijn gigantisch breed, zeker voor kleine kinderen.
Hoeveel kinderen ik krijg maak ik zelf wel uit![]()
3 of 4 is een leuk aantal en kom nu niet aan met het verhaal over de overbevolking in de wereld.
Dat ze in Azie en Afrika nog steeds veel kinderen krijgen en dat ook steeds meer kinderen de eerste 5 jaar overleven betekend niet dat ik in Nederland minder kinderen hoef te krijgen.
nou, als de overheid weer geld kan innen zal dat echt niet lang uitblijven. En dan nog tijdelijk extra verhogen om de verliezen versneld te kunnen compenseren... (en dan 'vergeten' die tijdelijke verhoging er weer af te halen).quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:25 schreef Ravage het volgende:
Dit is de mening van een kamerlid die zegt dat ze zich verder niet bezighoudt met de formatie en het regeerakkoord. Dus niet meteen in paniek raken
Schatkist is altijd al belangrijker geweest.. Ken mensen die zich in die branche begeven en er bestaan al uitvindingen die het milieu nog véééééél meer kunnen ontzien dan die paar autotjes die belasting vrij rondrijden. Maarja, die uitvindingen gaan wel ten koste van de schatkist.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:18 schreef kikoooooo het volgende:
God, wat een treurnis weer![]()
[..]
Nederland weerHet land waar we de automobilist het liefst twee poten uitdraaien
![]()
Hoe kan de politiek dit nou recht praten? Begrijp me goed hoor, ik snap niet dat mensen zo'n prutsauto als een aygo kopen, of dat mensen zich durven te vertonen in een prius, of willen rondrijden in zo'n bluemotion 3 cilinder kutauto, maar ik snap best dat mensen dit soort auto's kopen omdat ze wegenbelastingvrij en redelijk zuinig zijn.
Dat is toch juist wat de politiek wil? Zuinige auto's? Minder Co2? Of is dat toch de schatkist ineens weer belangrijker?
BPM
Accijns
Kwartje van kok
Wegenbelasting
Autorijden is bijna gratis hier.
Ik moest lachenquote:
Geld besparen en het milieu helpen gaat nou eenmaal niet samen. Duurzaamheid is nou eenmaal duurder, of je het nu direct in je portemonnee voelt of dat de overheid het indirect voor je betaald.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:21 schreef Hyundai het volgende:
Kut VVD.
Eerst willen alle partijen zo'n beetje dat het milieu er beter van wordt, en dat gebeurt ook. Veel mensen kopen nu zo'n auto om geld te besparen ( logisch ) en ze helpen daarbij ook het milieu. En nou is het weer niet goed.
Kutzooi
Alle schijntjes helpenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:25 schreef antfukker het volgende:
[..]
Ik moest lachen
Overigens: 34 miljoen op de bezuiniging van 18 miljard is natuurlijk een schijntje
Ja, wel zo'n echte leger hummer natuurlijk waarmee je al die trage droeftoeters aan de kant kan beuken.quote:
wtf... Gewoon alles aan de kant duwen ook he..quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:45 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja, wel zo'n echte leger hummer natuurlijk waarmee je al die trage droeftoeters aan de kant kan beuken.![]()
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:41 schreef de_boswachter het volgende:
Afzichtelijke bakken die ze nog eens 100% wegenbelasting extra zouden moeten laten betalen voor schade aan mijn ogen![]()
![]()
ik hoop het want dan ga ik heeeeel hard lachen om al die droeftoeters die nu in een foeilijelijke auto rijden (prius, fabia) alleen vanwege de lage bijtellingquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:04 schreef kikoooooo het volgende:
Willen ze de lease bijtelling nu ook weer naar 25% hebben? Dus 14% en 20% afschaffen?
idd degene die daar het hardst over gaan piepen zijn echt super naiefquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:31 schreef Ivo1986 het volgende:
Iedereen wist toch dat dit weer terug gedraaid ging worden
Al die mensen die in een Polo BM rijden, zijn net zo triest, die rijden er ook alleen maar in omdat het ze geld bespaard, net als mensen die in een Prius of Fabia Greendinges rijden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:29 schreef Bulletdodger het volgende:
ik hoop het want dan ga ik heeeeel hard lachen om al die droeftoeters die nu in een foeilijelijke auto rijden (prius, fabia) alleen vanwege de lage bijtelling
Polo BM daarintegen![]()
alsof de leaserijdert daarom geeft, die kijken alleen maar naar de fiscale bijschrijving.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:31 schreef CaptainCookie het volgende:
En daarmee betaal je nog steeds minder met zo'n auto, omdat ze veel minder brandstof gebruiken.
Nee.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:31 schreef CaptainCookie het volgende:
En daarmee betaal je nog steeds minder met zo'n auto, omdat ze veel minder brandstof gebruiken.
Jij bent dom.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:30 schreef CaptainCookie het volgende:
TS is echt een schreeuwende kneus.
Ten eerste is het een kamerlid die dit zegt.
Ten tweede is door deze regeling het doel (meer mensen in een milieuvriendelijke auto) toch bereikt? Sinds wanneer was het doel dan dat mensen minder belasting hoefden te betalen?
M aar ga je wel weer betalen als dat ding stil staat voor je huis. 1 van de redenen dat mensen zo'n kleine koektrommel kochten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:31 schreef CaptainCookie het volgende:
En daarmee betaal je nog steeds minder met zo'n auto, omdat ze veel minder brandstof gebruiken.
Fijn dat mensen daarom zo'n auto gekocht hebben. Is het dan ook meteen het doel van die regeling?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:34 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jij bent dom.
Jij denkt dat al die mensen die zo'n auto hebben gekocht (of op de wachtlijst staan) zo'n auto kopen voor het milieu? Nee, die kopen ze, omdat ze dan bijv kunnen dieselen zonder achterlijk hoge wegenbelasting.
Nee, maar wel een bijkomstigheid. Als je dat niet snapt, ben je achterlijk.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:35 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Fijn dat mensen daarom zo'n auto gekocht hebben. Is het dan ook meteen het doel van die regeling?
Natuurlijk is dat een bijkomstigheid. Maar dan nog was die regeling niet bedoeld om mensen goedkoper auto te laten rijden. Leuk dat mensen daar even van konden profiteren maar de regel was er voor het milieu.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:37 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee, maar wel een bijkomstigheid. Als je dat niet snapt, ben je achterlijk.
Het doel wordt wel bereikt toch?
Ik wist vanaf dag 1 dat die regeling ter sprake kwam dat die geen jaren ging duren. Logisch toch!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:37 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee, maar wel een bijkomstigheid. Als je dat niet snapt, ben je achterlijk.
Het doel wordt wel bereikt toch?
Pardon? Je bent gewoon achterlijk als je echt zo naďef bent om te denken dat zoiets in stand blijft en daarom zo'n kuthok koopt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:37 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee, maar wel een bijkomstigheid. Als je dat niet snapt, ben je achterlijk.
Rij al motor. Geen auto.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:09 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Dan stop je toch met auto rijden en maak je gebruik van het ohw zo geweldig OV of nog beter: koop een motor
Hoe is het met je gazelle?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:45 schreef Ben_op_FOK het volgende:
Goh, een topic over auto's dat door kikoootje is gemaakt, hoe verassend![]()
Denken dat ik op een fiets rijdquote:
Gewoon geen 3e nemen tot de eerste uit zn kinderstoel is, en doodgaan op de motor is voor amatoeristen die als een vrouw door het verkeer gaan. (No offence, ladies.)quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:34 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Met het OV ben ik 4 keer zo lang onderweg naar mijn werk, dus ga ik liever op de fiets.
Alleen de wegenbelasting betaal ik ook als de auto voor mijn huis staat en aangezien ik jonge kinderen heb heb ik ook nog een beetje ruime auto nodig. Denk dat ik zelf geen derde kinderstoel op de achterbank kwijt kan. Dus mocht er nog eentje bij komen, dan zal ik een 7-zitter moeten aanschaffen.
En ik was niet van plan om zo vroeg orgaandonor te worden, dus een motor zal ik niet gaan rijden.
Racers ftwquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:54 schreef jonkeau het volgende:
Haha, verdiende loon voor die fucking moraalridders. Moet je maar niet een statement trachten te maken in je afzichtelijke bakBah, ik walg van die mensen. SUV's ftw
De mijne had een F-label, is dat goed genoeg?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:00 schreef jonkeau het volgende:
[..]
Die zijn ook wel relaxt ja. Zolang ze maar geen A-label hebben![]()
Vervuilen ftw
Jazeker, welke auto betrof het?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:02 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
De mijne had een F-label, is dat goed genoeg?
quote:
Geen echte sportauto kunnen kopenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:55 schreef antfukker het volgende:
[..]
[..]
Geen echte sportauto kunnen kopen?
Ik trek de Golf GTItjes eruit hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dan ben je dubbel de lul met een prius, en het is een lelijke bak, en je moet weer wegenbelasting betalenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:57 schreef Rev- het volgende:
haha al die stakkers met hun schraperbakken pwnd
De Golf GTI is ook geen sport autoquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:20 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Ik trek de Golf GTItjes eruit hoor
Ik zal toch eerst een motor rijbewijs moeten halen en daar heb ik al helemaal geen zin in.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:50 schreef StreetLegal het volgende:
[..]
Gewoon geen 3e nemen tot de eerste uit zn kinderstoel is, en doodgaan op de motor is voor amatoeristen die als een vrouw door het verkeer gaan. (No offence, ladies.)
Ze moeten gewoon het gat dat ontstaan is door belastingvoordeel op milieuvriendelijke auto's opvullen met verhoogde accijnzen op sigaretten (die zijn immers niet milieuvriendelijk).quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:44 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Vandaar dat de accijns op sigaretten beetje bij beetje maar omhoog gaat...
Uhu en dan stoppen dadelijk meer mensen met roken omdat ze het niet meer kunnen betalen of het zonde van het geld vinden en zit je weer met hetzelfde probleem.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:46 schreef Stigmator het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon het gat dat ontstaan is door belastingvoordeel op milieuvriendelijke auto's opvullen met verhoogde accijnzen op sigaretten (die zijn immers niet milieuvriendelijk).
Dat gebeurt echt nietquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Uhu en dan stoppen dadelijk meer mensen met roken omdat ze het niet meer kunnen betalen of het zonde van het geld vinden en zit je weer met hetzelfde probleem.
Ja, tot ze het echt niet meer kunnen betalen en de maatschappij ze uit de goot kan trekken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:36 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat gebeurt echt nietNicotineslaven blijven gewoon doorpaffen, ook al maak je pakjes sigaretten 20 euro
Nee hoor, als de sigaretten 6 euro per pakje kost dan stop ik echt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:36 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat gebeurt echt nietNicotineslaven blijven gewoon doorpaffen, ook al maak je pakjes sigaretten 20 euro
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Haha, dit is nog maar de eerste naaimaatregel waar Henk en Ingrid mee te maken krijgen, dunkt me.
Hou je bek joh! Ik rijd in een mooie Prius! tsssquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:18 schreef kikoooooo het volgende:
God, wat een treurnis weer![]()
[..]
Nederland weerHet land waar we de automobilist het liefst twee poten uitdraaien
![]()
Hoe kan de politiek dit nou recht praten? Begrijp me goed hoor, ik snap niet dat mensen zo'n prutsauto als een aygo kopen, of dat mensen zich durven te vertonen in een prius, of willen rondrijden in zo'n bluemotion 3 cilinder kutauto, maar ik snap best dat mensen dit soort auto's kopen omdat ze wegenbelastingvrij en redelijk zuinig zijn.
Dat is toch juist wat de politiek wil? Zuinige auto's? Minder Co2? Of is dat toch de schatkist ineens weer belangrijker?
BPM
Accijns
Kwartje van kok
Wegenbelasting
Autorijden is bijna gratis hier.
En toen viel je pik eraf?quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:27 schreef Thundert het volgende:
[..]
Hou je bek joh! Ik rijd in een mooie Prius! tsss
Aan de andere kant zijn dit allemaal nieuwe auto's.quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:41 schreef El_Liberaliste het volgende:
Iedereen kraakt de VVD af omdat ze hierin opeens anti-auto zouden zijn, maar imo komt de VVD juist op voor de automobilist die géén zuinige auto heeft en daarom voor de wegenbelasting van anderen moet opdraaien. Door deze idiote regelingen betaal ik voor mijn 'gewone' auto steeds meer belasting. En daarom is het een goed voornemen van de VVD.
Ik denk niet, dat het nog lang gaat duren voordat ook voor oldtimers de vrijstelling van wegenbelasting komt te vervallen... In een eerder kabinet is dat al eens ter sprake gekomen (maar nooit doorgezet)quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als dit plan doorgang krijgt dan ga ik prive wel een oldtimer diesel rijden. Dan ontvangen ze helemaal geen bijtelling(belasting) meer.
Mijn volgende lease auto word dan meteen weer een vervuilende diesel
Dus daarom moeten anderen maar opdraaien voor hun voordeel?quote:Op maandag 16 augustus 2010 08:43 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn dit allemaal nieuwe auto's.
En die worden alleen gekocht door leaserijders en mensen met een eigen bedrijf (hard werkend nederland) , bejaarden en liefhebbers (van auto's).
Liefhebbers kan ik me overigens niet voorstellen in een Prius oid.
En bejaarden kopen liever een Yaris dan een belastingvrije Aygo.
Dan blijft alleen Hardwerkend Nederland over en de lease maatschappijen hadden het al zo moeilijk.
Dus kunnen ze dit belastingvoordeel goed gebruiken.
Al deze auto's zijn belastingvrij. Ze zullen wel iets meer onderhoud vergen, want ze zijn van voor 1985. Maar er zitten zeker mooie en degelijke auto's tussen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dus daarom moeten anderen maar opdraaien voor hun voordeel?Die zijn dat op een gegeven moment ook zat en gaan ook zo'n belastingvrij koekblik rijden waardoor we vervolgens naar een nieuwe inkomstenbron mogen gaan kijken (en de weg vervuild wordt met lelijke auto's).
Mwa, van de bestaande auto's die de afgelopen tien jaar zijn gemaakt valt natuurlijk maar een heel klein deel binnen deze regeling. En zelfs van de nieuwe auto's is maar 20% zo zuinig. Dan is hardwerkend Nederland kleiner dan ik dachtquote:Op maandag 16 augustus 2010 08:43 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn dit allemaal nieuwe auto's.
En die worden alleen gekocht door leaserijders en mensen met een eigen bedrijf (hard werkend nederland) , bejaarden en liefhebbers (van auto's).
Liefhebbers kan ik me overigens niet voorstellen in een Prius oid.
En bejaarden kopen liever een Yaris dan een belastingvrije Aygo.
Dan blijft alleen Hardwerkend Nederland over en de lease maatschappijen hadden het al zo moeilijk.
Dus kunnen ze dit belastingvoordeel goed gebruiken.
Dat zijn de landen met tolwegenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:02 schreef StreetLegal het volgende:
[..]
In sommige landen betaal je wegenbelasting via de benzine. En die benzine is zelfs DAN nog goedkoper dan hier. We worden hard genaait.
http://www.9292ov.nl/9292ov1.aspquote:
Het is toch te achterlijk voor woorden dat een aantal auto's gewoon geen wegenbelasting hoeven te betalenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:18 schreef kikoooooo het volgende:
God, wat een treurnis weer![]()
[..]
Nederland weerHet land waar we de automobilist het liefst twee poten uitdraaien
![]()
Hoe kan de politiek dit nou recht praten? Begrijp me goed hoor, ik snap niet dat mensen zo'n prutsauto als een aygo kopen, of dat mensen zich durven te vertonen in een prius, of willen rondrijden in zo'n bluemotion 3 cilinder kutauto, maar ik snap best dat mensen dit soort auto's kopen omdat ze wegenbelastingvrij en redelijk zuinig zijn.
Dat is toch juist wat de politiek wil? Zuinige auto's? Minder Co2? Of is dat toch de schatkist ineens weer belangrijker?
BPM
Accijns
Kwartje van kok
Wegenbelasting
Autorijden is bijna gratis hier.
Zeik toch niet zo man. Wat wil je dan, liever een KM Tax?quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het is toch te achterlijk voor woorden dat een aantal auto's gewoon geen wegenbelasting hoeven te betalendie prius rijders rijden ook gewoon met hun 1400kg aan accu's op de weg en ook een polo bluemotion vervuilt, maakt herrie en rijdt het wegdek kapot.
Nu is wegenbelasting natuurlijk uberhaupt een grafbelasting, zeker voor mensen (zoals ik) die niet veel kilometers per jaar maken maar als ik het moet betalen moet iemand die een prius koopt en 10 keer zoveel km's als ik per jaar maak er toch ZEKER ook voor betalen :
Hij heeft anders groot gelijk hoor. Veel opbrengsten uit de wegenbelasting gaan naar herstel/onderhoud aan wegdek en dergelijke. Daar doet een Prius net zo hard aan mee.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:13 schreef Thundert het volgende:
[..]
Zeik toch niet zo man. Wat wil je dan, liever een KM Tax?
Denk dat dat voorlopig nog wel gehandhaafd blijft. Van de site van de Belastingdienst:quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:04 schreef kikoooooo het volgende:
Willen ze de lease bijtelling nu ook weer naar 25% hebben? Dus 14% en 20% afschaffen?
Belasting bij de benzineprijs in. Zuinige auto == minder betalen, veel rijden == meer betalen, slurpbak == meer betalen, bijna niet rijden == bijna niet betalen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:13 schreef Thundert het volgende:
[..]
Zeik toch niet zo man. Wat wil je dan, liever een KM Tax?
Maar dan benadeel je het bedrijfsleven en de VVD is ook een van de weinige partijen die belangen van het bedrijfsleven behartigt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:17 schreef Leandra het volgende:
Hoeveel van die auto's worden er eigenlijk aan particulieren verkocht, en hoeveel gaan er als leaseauto over de toonbank?
Als de VVD het dan toch zo graag voor de automobilist wil opnemen die het allemaal zelf moet betalen, laat ze dan lekker de korting/vrijstelling op de wegenbelasting voor de particulieren die zo'n auto hebben handhaven en voor leaseauto's niet.
Auto's maken het wegdek niet kapot.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het is toch te achterlijk voor woorden dat een aantal auto's gewoon geen wegenbelasting hoeven te betalendie prius rijders rijden ook gewoon met hun 1400kg aan accu's op de weg en ook een polo bluemotion vervuilt, maakt herrie en rijdt het wegdek kapot.
Nu is wegenbelasting natuurlijk uberhaupt een grafbelasting, zeker voor mensen (zoals ik) die niet veel kilometers per jaar maken maar als ik het moet betalen moet iemand die een prius koopt en 10 keer zoveel km's als ik per jaar maak er toch ZEKER ook voor betalen :
Automobilisten blijven ook wel doorrijden, wegenbelasting of niet. Brandstof duur of niet. Wat dat betreft is een auto ook een verslaving pur sang.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:36 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat gebeurt echt nietNicotineslaven blijven gewoon doorpaffen, ook al maak je pakjes sigaretten 20 euro
Kan je beter gaan fietsen. Kortste route is 36km dus dat is iets meer dan anderhalf uur fietsen. of 50 min met de brommer.quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:39 schreef BertV het volgende:
[..]
http://www.9292ov.nl/9292ov1.asp
Amersfoort - Tiel, industriegebied Kellen
Let op: Deze reis is mogelijk niet optimaal.
2:09 + lopen 23 min
(Ik doe het nu in drie kwartier)
QFTquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:41 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Belasting bij de benzineprijs in. Zuinige auto == minder betalen, veel rijden == meer betalen, slurpbak == meer betalen, bijna niet rijden == bijna niet betalen.
Helaas heeft onze overheid de benzineprijzen kunstmatig omhoog gegooid zodat de verschillen met bijvoorbeeld duitsland erg klein werden. Bij duitsland zit de belasting echter bij de benzine in. De overheid zit nu dus in de spagaat (eurlings zou ook het liefste de belastingen bij de benzineprijs opgooien), want na al die jaren kunstmatig de prijs opvoeren zou de prijs per liter zo dramatisch hoog worden dat de verschillen met de buurlanden veel te groot zouden worden. Resultaat zou zijn dat het zelfs vanuit Den Helder nog rendabel is om in duitsland te tanken. Al die jaren van prijzen opvoeren voor niets geweest, benzine wordt bijna onbetaalbaar en belasting wordt niet afgedragen doordat men massaal in duitsland zal gaan tanken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |