abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85218614
God, wat een treurnis weer :r

quote:
'Ook wegenbelasting voor milieuvriendelijke auto's'
vrijdag 13 augustus 2010 07:31

Wat de VVD betreft is het afgelopen met het belastingvoordeel voor milieuvriendelijke auto's als de Toyota Prius en de Fiat 500. Door de populariteit van deze voertuigen is er een gat van tientallen miljoenen euro's in de begroting geslagen.

Minister Van der Hoeven stapt in haar Toyota Prius
Dat zegt VVD-Kamerlid Anne Mulder vrijdag in het AD.

'Dit lek moet worden gedicht, ook al is het een teleurstelling voor veel mensen die nu net zo'n auto hebben gekocht,' zegt Mulder.

34 miljoen euro
Een op de vijf auto’s die op dit moment wordt verkocht is volgens branchevereniging BOVAG belastingvrij. Het voordeel kan oplopen tot 1.000 euro per maand. Het Financieele Dagblad berichtte eerder deze maand dat de overheid hierdoor 34 miljoen euro aan belasting misloopt.

VVD'er Mulder ergert zich aan de regeling, die bedoeld was om het milieu te ontzien: 'Belastingen zijn er niet om gedrag te veranderen, maar om geld binnen te halen. Want het risico is heel groot dat je met een gat in je begroting komt te zitten als mensen inderdaad hun gedrag gaan veranderen.'

Formatie
Wat haar betreft zet het nieuwe kabinet dan ook een rem op alle maatregelen die gewenst gedrag stimuleren. Of milieuvriendelijke auto's aan bod komen tijdens de onderhandelingen voor een nieuw kabinet, weet Mulder niet omdat ze 'er te ver van af' zit.

De PVV, de partij die het VVD-CDA-kabinet gedoogsteun wil verlenen, stemde eerder tegen invoering van de milieumaatregel.

Door Jeroen Langelaar
Nederland weer :r Het land waar we de automobilist het liefst twee poten uitdraaien :r

Hoe kan de politiek dit nou recht praten? Begrijp me goed hoor, ik snap niet dat mensen zo'n prutsauto als een aygo kopen, of dat mensen zich durven te vertonen in een prius, of willen rondrijden in zo'n bluemotion 3 cilinder kutauto, maar ik snap best dat mensen dit soort auto's kopen omdat ze wegenbelastingvrij en redelijk zuinig zijn.

Dat is toch juist wat de politiek wil? Zuinige auto's? Minder Co2? Of is dat toch de schatkist ineens weer belangrijker?

BPM :r
Accijns :r
Kwartje van kok :r
Wegenbelasting :r

Autorijden is bijna gratis hier.
pi_85218646
Door de VVD nog wel.
pi_85218719
Ah man wtf, en ik wilde net (serieus) zo'n zuinige Punto of Ibiza gaan aanschaffen vanwege de belasting en het verbruik. De kanker voor ze! :(
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_85218785
Logisch, ze maken net zo goed gebruik van de weg als iemand in een niet BPM-vrije auto.

Wel grappig dat dit van de VVD komt, een partij die, dacht ik in elk geval, redelijk pro-autmobilist is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85218795
Dat was natuurlijk wel te verwachten.
pi_85218804
Tja, het verbaast me eigenlijk niet. Er staat namelijk nergens hoe láng die auto's belastingvrij zouden zijn, dus daar is na massale aanschaf altijd een streep doorheen te zetten. Dat verwacht ik ook voor een eventuele kilometerheffing :r die kunnen ze na verloop van tijd ook zo hoog maken als ze zelf willen om extra miljarden binnen te harken.

Ik voorspel dan ook een aardappelaccijns, een patattax (lekker dubbel vangen), een fietsheffing en een verhoogd BTW-tarief voor bier. En die zuinige kleine auto's worden straks juist extra belast wegens vervuiling van het Nederlandse straatbeeld ;)
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_85218817
die mensen die erin rijden kopen hem toch niet omdat ze het beste voorhebben met het milieu maar enkel om de voordeeltjes.

waarom zouden mensen met een zuinige auto korting moeten krijgen op wegenbelasting? ze nemen evenveel plek in op de weg.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:38:41 #8
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_85218827
Da's balen... Koop je een kleine auto voor de belasting voordeel, moet je alsnog betalen. Menigeen heeft nu spijt van de aanschaf en denken: had ik net zo goed toch een grote zuipbak kunnen aanschaffen ipv dat ik me nu steeds in zo'n klein geval moet persen en voor lul rijd.
Hypocriete overheid.
How can I make this topic about me?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:41:29 #9
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_85218858
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:18 schreef kikoooooo het volgende:
Dat is toch juist wat de politiek wil? Zuinige auto's? Minder Co2? Of is dat toch de schatkist ineens weer belangrijker?
Het milieu is belangrijk voor de politiek, tenzij het geld kost of de verkiezingen eraan komen.
pi_85218865
PRIUS :')
FIAT 500 :')

Afzichtelijke bakken die ze nog eens 100% wegenbelasting extra zouden moeten laten betalen voor schade aan mijn ogen :r :r :r
U MAD?
  Forum Admin vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:41:54 #11
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_85218867
:') dan ook meteen die nonsense subsidie van groene stroom af, laat de mensen maar eens voelen wat het milieu kost.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_85218895
't Erge is nog waarom men 't weer wil terugdraaien. Er is 'n gat in de begroting gekomen. Hadden ze daar niet eerder aan kunnen denken?

Dit valt voor mij in 'tzelfde straatje als de politie die aan 't begin van 't jaar 'n budget aan boetes heeft wat in dat jaar binnengeharkt moet worden. Triest dus.
"If you're not a manc, you're a wank"
  Forum Admin vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:44:26 #13
54263 crew  Pharkus
pi_85218909
quote:
'Belastingen zijn er niet om gedrag te veranderen, maar om geld binnen te halen. Want het risico is heel groot dat je met een gat in je begroting komt te zitten als mensen inderdaad hun gedrag gaan veranderen.'
Vandaar dat de accijns op sigaretten beetje bij beetje maar omhoog gaat...
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:45:30 #14
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_85218923
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:35 schreef DroogDok het volgende:
Logisch, ze maken net zo goed gebruik van de weg als iemand in een niet BPM-vrije auto.

Wel grappig dat dit van de VVD komt, een partij die, dacht ik in elk geval, redelijk pro-autmobilist is.
hoeveel procent van de VVD aanhang beweegt zich voort in een 1.3 liter diesel-puntootje denk je?

ontopic: terecht. volkomen belachelijke symboolpolitiek, die bpm/wegenbelasting/bijtelling korting. het slaat werkelijk he-le-maal nergens op.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:45:30 #15
37248 BertV
Klei indiaan
pi_85218924
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:21 schreef Rectum het volgende:
Door de VVD nog wel.
Een VVD'er "past" toch niet in een kleine auto?
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_85218928
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:38 schreef Salatrel het volgende:
die mensen die erin rijden kopen hem toch niet omdat ze het beste voorhebben met het milieu maar enkel om de voordeeltjes.
Ja en?
pi_85218940
En terecht! Want men doet alsof dit soort auto's zaligmakend is voor het milieu.. Maar ze gebruiken maar net iets minder brandstof en daar zou dus het voordeel in moeten zitten.. Stop de wegenbelasting in de brandstof, dan pas loont het om een zuinige auto te kopen en om zuinig te rijden. Want mensen die nu flink doorblazen met hun "zuinige auto" vervuilen de boel nog net zo als iemand die verantwoord rijdt met een "minder zuinige auto"
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
  Forum Admin vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:46:36 #18
54263 crew  Pharkus
pi_85218943
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:43 schreef Eric_Cantona het volgende:
't Erge is nog waarom men 't weer wil terugdraaien. Er is 'n gat in de begroting gekomen. Hadden ze daar niet eerder aan kunnen denken?

Dit valt voor mij in 'tzelfde straatje als de politie die aan 't begin van 't jaar 'n budget aan boetes heeft wat in dat jaar binnengeharkt moet worden. Triest dus.
Ja, andere tijden, andere politici...
pi_85218966
Ik gas trouwens wel gewoon door in mijn energielabeltje E hoor :')

Maar hoe kut moet het zijn voor de mensen die zo'n Polo Bluemotion hebben besteld? Deze heeft een levertijd van 6 maanden geloof ik... Rond december/januari komt er weer een batch binnen bij de dealer.

Zouden deze mensen er nog vanaf kunnen of?
pi_85218989
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:46 schreef OpperTokkie het volgende:
En terecht! Want men doet alsof dit soort auto's zaligmakend is voor het milieu.. Maar ze gebruiken maar net iets minder brandstof en daar zou dus het voordeel in moeten zitten.. Stop de wegenbelasting in de brandstof, dan pas loont het om een zuinige auto te kopen en om zuinig te rijden. Want mensen die nu flink doorblazen met hun "zuinige auto" vervuilen de boel nog net zo als iemand die verantwoord rijdt met een "minder zuinige auto"
Daar gaat het niet om. Ik weet best dat deze auto's echt niet zo zuinig zijn als de fabrikant vertelt, Polo Bluemotion 1 op 30 my ass, maar het gaat om het idee.

Eerst mensen pushen zo'n auto te koppen en lokken met wegenbelasting vrij rijden (die is best hoor voor een polo diesel normaal gesproken) en vervolgens 2 jaar later het weer terugdraaien.

Slaat toch nergens op?
pi_85218993
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:28 schreef sinadO het volgende:
Ah man wtf, en ik wilde net (serieus) zo'n zuinige Punto of Ibiza gaan aanschaffen vanwege de belasting en het verbruik. De kanker voor ze! :(
koop een lpg (g3) bak.

heb eens vergeleken met een polo bouwjaar rond 1998.

wegenbelastingverschil was slechts 40 euro over een heel jaar.
verzekering hetzelfde.

prijs lpg= 55 cent liter
prijs benzine= 1.55 liter

verbruik benzine= 1 op 15
verbruik lpg= 1 op 12

aankoop benzine vs lpg scheelt ook weinig.
pi_85219027
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:50 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Ik weet best dat deze auto's echt niet zo zuinig zijn als de fabrikant vertelt, Polo Bluemotion 1 op 30 my ass, maar het gaat om het idee.

Eerst mensen pushen zo'n auto te koppen en lokken met wegenbelasting vrij rijden (die is best hoor voor een polo diesel normaal gesproken) en vervolgens 2 jaar later het weer terugdraaien.

Slaat toch nergens op?
mwah...mijn record met een 1.4 tdi polo is toch echt 1 op 26.2222 over een afstand van 500 km.

en ja dan rij ik heel zuinig en heel berekenend (uitrollen, rechtrijbaan 100 kachelen) etc.

normaal haalt de onze bij de korte stukjes 1 op 20
lange reizen met doortrappen 1 op 22
  Forum Admin vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:52:15 #23
54263 crew  Pharkus
pi_85219030
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Da's balen... Koop je een kleine auto voor de belasting voordeel, moet je alsnog betalen. Menigeen heeft nu spijt van de aanschaf en denken: had ik net zo goed toch een grote zuipbak kunnen aanschaffen ipv dat ik me nu steeds in zo'n klein geval moet persen en voor lul rijd.
Hypocriete overheid.
Had je dat van te voren maar moeten bedenken. Vind het verder vrij kortzichtig om die auto's überhaupt te subsidiëren, ik durf de stelling wel aan dat 10 jaar doorblijven rijden in een auto milieu vriendelijker is dan om de 3 jaar een nieuwe bifuelhybridecocar aan te schaffen.
pi_85219081
Kansloze k*t overheid.. Dat hadden ze toch ook eerder kunnen bedenken :') :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85219082
Jaarlijks word er 18 miljard verdiend op autos, ongeveer 5 miljard gaat terug naar infrastructuur, kortom men verdiend nu al 13 miljard per jaar op de automobilist, een modaal gezin betaald dus 3200 euro per jaar....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_85219090
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:54 schreef raptorix het volgende:
Jaarlijks word er 18 miljard verdiend op autos, ongeveer 5 miljard gaat terug naar infrastructuur, kortom men verdiend nu al 13 miljard per jaar op de automobilist, een modaal gezin betaald dus 3200 euro per jaar....
met of zonder boetes?
pi_85219129
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:52 schreef emma1986 het volgende:

[..]

mwah...mijn record met een 1.4 tdi polo is toch echt 1 op 26.2222 over een afstand van 500 km.

en ja dan rij ik heel zuinig en heel berekenend (uitrollen, rechtrijbaan 100 kachelen) etc.

normaal haalt de onze bij de korte stukjes 1 op 20
lange reizen met doortrappen 1 op 22
Dat is niet representatief. Gemiddeld ga je geen 1 op 26 rijden met dat ding.
pi_85219138
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:48 schreef kikoooooo het volgende:
Ik gas trouwens wel gewoon door in mijn energielabeltje E hoor :')

Maar hoe kut moet het zijn voor de mensen die zo'n Polo Bluemotion hebben besteld? Deze heeft een levertijd van 6 maanden geloof ik... Rond december/januari komt er weer een batch binnen bij de dealer.

Zouden deze mensen er nog vanaf kunnen of?
Ze houden wel de BPM vrijstelling.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85219146
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:55 schreef emma1986 het volgende:

[..]

met of zonder boetes?
Zonderd, 18 miljard zijn ruwweg de wegenbelasting, BPM en Accijns, en dan nog wat kruimeltjes aan andere zaken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_85219154
Je betaald dan wel geen wegenbelasting maar wel nog iets anders wat in de wegenbelasting meegerekend is. Provinciale nog wat heet het geloof ik. Dat is het deel wat je betaald voor het gebruik maken van de weg. Alleen het gedeelte wegenbelasting wat je betaald voor de uitstoot is eruit gelaten.

Deze regel is hetzelfde als HRA in een keer helemaal afschaffen. Wat ze trouwens wel zouden moeten doen. Daar haal je nog vele meerdere miljoenen mee binnen. Maar dan kunnen hun steenrijke aanhangers natuurlijk niet meer hun extratje uit hun 4e villa halen :') Dan maar autobezitters pesten!
pi_85219224
He verdomme wat een grondige faal van de overheid toch weer. Je geeft een stimulans aan het onderwijs als overheid, om van Nederland een kenniseconomie te maken met een hoger gehalte hoogopgeleiden. Vervolgens betaald die stimulans zich uit, en ben je eindelijk een maatschappij met een relatief hoog gehalte hoger opgeleiden en dan ga je ze zo naaien. Ze wisten van te voren dat die hoger opgeleiden de neiging hebben bij bedrijven te werken die wat verder van huis liggen.
pi_85219238
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:57 schreef Noisiv het volgende:
Je betaald dan wel geen wegenbelasting maar wel nog iets anders wat in de wegenbelasting meegerekend is. Provinciale nog wat heet het geloof ik. Dat is het deel wat je betaald voor het gebruik maken van de weg. Alleen het gedeelte wegenbelasting wat je betaald voor de uitstoot is eruit gelaten.

Deze regel is hetzelfde als HRA in een keer helemaal afschaffen. Wat ze trouwens wel zouden moeten doen. Daar haal je nog vele meerdere miljoenen mee binnen. Maar dan kunnen hun steenrijke aanhangers natuurlijk niet meer hun extratje uit hun 4e villa halen :') Dan maar autobezitters pesten!
In sommige landen betaal je wegenbelasting via de benzine. En die benzine is zelfs DAN nog goedkoper dan hier. We worden hard genaait.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:06:28 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_85219288
Gaan we dan ook de overmatig verhoogde tarieven voor de mensen die tot nu nu opdraaiden voor deze nieuwe- autosubsidie verlagen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:07:26 #34
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_85219313
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:01 schreef StreetLegal het volgende:
....Ze wisten van te voren dat die hoger opgeleiden de neiging hebben bij bedrijven te werken die wat verder van huis liggen.
De domme hoger opgeleiden bedoel je? ;)

NB. Het is idd. een voorbeeld van de onbetrouwbare overheid. Maar dit was ook een onzalig/dom plan dat j eook niet aan kaan laten modderen. Bereken eens de kosten van 1 ton CO2-uitstoot verlaging door dit plan; duurder kan niet. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_85219327
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:02 schreef StreetLegal het volgende:

[..]

In sommige landen betaal je wegenbelasting via de benzine. En die benzine is zelfs DAN nog goedkoper dan hier. We worden hard genaait.
Dan stop je toch met auto rijden en maak je gebruik van het ohw zo geweldig OV of nog beter: koop een motor
pi_85219342
Op zich zou een korting van 10% niet verkeerd zijn. Ik vind het vrijstellen van wegenbelasting absurd omdat deze mensen net zo goed gebruik maken van de weg en nog steeds uitlaatgassen produceren..
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_85219345
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:09 schreef von_manstein het volgende:

[..]

Dan stop je toch met auto rijden en maak je gebruik van het ohw zo geweldig OV of nog beter: koop een motor
OV :')
pi_85219361
Mensen in zulke auto's verdienen niet beter.
pi_85219409
Mijn collega nog zo bijdehand:
quote:
Die 380 euro belasting die jij nu per kwartaal betaalt steek ik nu in de zak
Nou ik blijf wel lekker in mijn dikke vervuilende duitser rijden, je wordt toch wel keihard genaaid in Nederland. _O- _O- _O-
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:15:39 #40
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85219435
Dan heb je echt boter op je hoofd gehad als je dacht dat dit eeuwig zou blijven duren, dat belastingvoordeel. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_85219449
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:14 schreef Gavle het volgende:
Nou ik blijf wel lekker in mijn dikke vervuilende duitser rijden,
_O_
pi_85219456
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:21 schreef Rectum het volgende:
Door de VVD nog wel.
De VVD is er wel voor de automobilist, maar dan meer voor Audi/BMW/Mercedes rijders e.d. Niet voor bleke sojamelkdrinkers :D :P
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:22:33 #43
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_85219546
Leuk, koop je een VW Blue Motion of andere VAG zuinige diesel en ga je van ¤ 0 per maand naar ¤100 per maand.
Tijd voor een Mercedes 300 diesel uit 1982 of iets dergelijks

[ Bericht 0% gewijzigd door DiRadical op 13-08-2010 09:28:58 ]
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:25:07 #44
27699 Ravage
thinking about you
pi_85219602
Dit is de mening van een kamerlid die zegt dat ze zich verder niet bezighoudt met de formatie en het regeerakkoord. Dus niet meteen in paniek raken :P
i'm not living, i'm just killing time
pi_85219711
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:15 schreef Netsplitter het volgende:
Dan heb je echt boter op je hoofd gehad als je dacht dat dit eeuwig zou blijven duren, dat belastingvoordeel. :')
Dit dus.

Als iedereen die dingen gaat rijden komt er geen geld meer binnen en het zal toch ergens vandaan moeten komen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:32:27 #46
313135 Softfeel
feel how soft it can be
pi_85219734
en dan roepen vvd
ik hoop dat ze uit de kamer blijven.. :Y
You think you get it, which isn't the same as actually getting it. Get it?
What in the name of what's-its-name are you doing?
ik stop pas als de dame volledig bevredigd is
pi_85219745
quote:
De politiek wil ook dat we stoppen met roken en drinken, maar als iedereen dat daadwerkelijk doet raken ze ook in paniek, want ze lopen al die accijns mis. :)
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_85219776
Haha, dit is nog maar de eerste naaimaatregel waar Henk en Ingrid mee te maken krijgen, dunkt me.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:34:36 #49
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_85219777
quote:

[..]

Met het OV ben ik 4 keer zo lang onderweg naar mijn werk, dus ga ik liever op de fiets.
Alleen de wegenbelasting betaal ik ook als de auto voor mijn huis staat en aangezien ik jonge kinderen heb heb ik ook nog een beetje ruime auto nodig. Denk dat ik zelf geen derde kinderstoel op de achterbank kwijt kan. Dus mocht er nog eentje bij komen, dan zal ik een 7-zitter moeten aanschaffen.

En ik was niet van plan om zo vroeg orgaandonor te worden, dus een motor zal ik niet gaan rijden. :{w
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:35:26 #50
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85219788
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:32 schreef BobbyB het volgende:

[..]

De politiek wil ook dat we stoppen met roken en drinken, maar als iedereen dat daadwerkelijk doet raken ze ook in paniek, want ze lopen al die accijns mis. :)
En niet zo'n klein beetje ook. :')

Leuk hoor, al die zuinige auto's, maar dat betekend ook minder tanken, dus minder geld in de staatskas, dus meer bezuinigingen aangezien ze wel geld willen blijven uit geven.
En we willen wel goede zorg blijven hebben en een goed onderwijssysteem....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:36:54 #51
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85219822
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:34 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Met het OV ben ik 4 keer zo lang onderweg naar mijn werk, dus ga ik liever op de fiets.
Alleen de wegenbelasting betaal ik ook als de auto voor mijn huis staat en aangezien ik jonge kinderen heb heb ik ook nog een beetje ruime auto nodig. Denk dat ik zelf geen derde kinderstoel op de achterbank kwijt kan. Dus mocht er nog eentje bij komen, dan zal ik een 7-zitter moeten aanschaffen.

En ik was niet van plan om zo vroeg orgaandonor te worden, dus een motor zal ik niet gaan rijden. :{w
Je moet werkelijk niks en je hoeft geen derde te nemen. :X
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:38:01 #52
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_85219849
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:57 schreef Noisiv het volgende:

Jijk hebt blijkbaar geen eigen huis. De aftrek voor et tweede huis (en natuurlijk derde of vierde) is al lang afgeschaft. De aftrek is ook al beperkt tot 30 jaar en een aftrek van de tweede hypotheek voor de boot oid kan ook al niet meer.
pi_85219916
Maar goed, volgens de OP loopt de staat door het stimuleren van zuinige auto's 34 miljoen per jaar mis, dat is natuurlijk een schijntje.
Bovendien zal dit onzalige plan wel weer een proefballonnetje blijken, vooralsnog verandert er niks.
pi_85219947
quote:

[..]

Haha een Grefobus :')
pi_85219970
Logisch. Dat ze geen BPM en wegenbelasting hoefde te betalen was vooruit lopen op de kilometerheffing, die komt er als het aan de VVD ligt niet, dus laat die autootjes maar lekker betalen. Ze gebruiken de weg ook, bovendien zijn het juist meestal de meest overbodige auto's, die door huisvrouwen voor boodschappen worden gebruikt.

Oh en Prius is niets zuiniger dan een grote middenklasse als Audi A4 of Passat. Dom gedoe met dat hybride.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:47:14 #56
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_85220019
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:36 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je moet werkelijk niks en je hoeft geen derde te nemen. :X
Ik moet heel veel.
Ik moet in ieder geval mijn kinderen tot ongeveer 9 jaar in een stoeltje en gordel vervoeren.
Die stoeltjes zijn gigantisch breed, zeker voor kleine kinderen.

Hoeveel kinderen ik krijg maak ik zelf wel uit :{w
3 of 4 is een leuk aantal en kom nu niet aan met het verhaal over de overbevolking in de wereld.
Dat ze in Azie en Afrika nog steeds veel kinderen krijgen en dat ook steeds meer kinderen de eerste 5 jaar overleven betekend niet dat ik in Nederland minder kinderen hoef te krijgen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:49:09 #57
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85220053
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:47 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Ik moet heel veel.
Ik moet in ieder geval mijn kinderen tot ongeveer 9 jaar in een stoeltje en gordel vervoeren.

3 of 4 is een leuk aantal en kom nu niet aan met het verhaal over de overbevolking in de wereld.
Dat ze in Azie en Afrika nog steeds veel kinderen krijgen en dat ook steeds meer kinderen de eerste 5 jaar overleven betekend niet dat ik in Nederland minder kinderen hoef te krijgen.
Je moet niks aangezien je ook met het OV kan of met de fiets. :{w
pi_85220057
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:47 schreef DiRadical het volgende:

Ik moet heel veel.

Als je mans genoeg bent de keuze te maken 4 kinderen te willen, dan moet je ook mans genoeg zijn om de gevolgen daarvan te kunnen dragen en niet miepen dat een ander wat minder wegenbelasting moet betalen voor zijn miniautootje. Maar goed, dat is mijn mening.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:55:14 #59
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_85220190
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:25 schreef Ravage het volgende:
Dit is de mening van een kamerlid die zegt dat ze zich verder niet bezighoudt met de formatie en het regeerakkoord. Dus niet meteen in paniek raken :P
nou, als de overheid weer geld kan innen zal dat echt niet lang uitblijven. En dan nog tijdelijk extra verhogen om de verliezen versneld te kunnen compenseren... (en dan 'vergeten' die tijdelijke verhoging er weer af te halen).
pi_85220411
Willen ze de lease bijtelling nu ook weer naar 25% hebben? Dus 14% en 20% afschaffen?
pi_85220788
Kut VVD.
Eerst willen alle partijen zo'n beetje dat het milieu er beter van wordt, en dat gebeurt ook. Veel mensen kopen nu zo'n auto om geld te besparen ( logisch ) en ze helpen daarbij ook het milieu. En nou is het weer niet goed.
Kutzooi :r
pi_85220858
quote:
God, wat een treurnis weer :r
[..]

Nederland weer :r Het land waar we de automobilist het liefst twee poten uitdraaien :r

Hoe kan de politiek dit nou recht praten? Begrijp me goed hoor, ik snap niet dat mensen zo'n prutsauto als een aygo kopen, of dat mensen zich durven te vertonen in een prius, of willen rondrijden in zo'n bluemotion 3 cilinder kutauto, maar ik snap best dat mensen dit soort auto's kopen omdat ze wegenbelastingvrij en redelijk zuinig zijn.

BPM :r
Accijns :r
Kwartje van kok :r
Wegenbelasting :r

Autorijden is bijna gratis hier.
Schatkist is altijd al belangrijker geweest.. Ken mensen die zich in die branche begeven en er bestaan al uitvindingen die het milieu nog véééééél meer kunnen ontzien dan die paar autotjes die belasting vrij rondrijden. Maarja, die uitvindingen gaan wel ten koste van de schatkist.
Denk bijvoorbeeld aan 10% van de jaarlijke benzine accijns en dergelijke.
pi_85220885
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:42 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Haha een Grefobus :')
Ik moest lachen :D

Overigens: 34 miljoen op de bezuiniging van 18 miljard is natuurlijk een schijntje :')
  Forum Admin vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:25:21 #64
54263 crew  Pharkus
pi_85220886
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:21 schreef Hyundai het volgende:
Kut VVD.
Eerst willen alle partijen zo'n beetje dat het milieu er beter van wordt, en dat gebeurt ook. Veel mensen kopen nu zo'n auto om geld te besparen ( logisch ) en ze helpen daarbij ook het milieu. En nou is het weer niet goed.
Kutzooi :r
Geld besparen en het milieu helpen gaat nou eenmaal niet samen. Duurzaamheid is nou eenmaal duurder, of je het nu direct in je portemonnee voelt of dat de overheid het indirect voor je betaald.
  Forum Admin vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:25:44 #65
54263 crew  Pharkus
pi_85220898
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:25 schreef antfukker het volgende:

[..]

Ik moest lachen :D

Overigens: 34 miljoen op de bezuiniging van 18 miljard is natuurlijk een schijntje :')
Alle schijntjes helpen
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:26:44 #66
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_85220921
Tijd voor een hummer
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_85220982
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:26 schreef star_gazer het volgende:
Tijd voor een hummer
hummer :')
Ik ben koalo panja mattie
pi_85221212
Die auto's verzieken het straatbeeld, terecht dat ze belasting moeten betalen
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:39:35 #69
250257 Mriya
Moya ladon prevratilas v kulak
pi_85221279
Verbaasd zijn dat ze in ons land mooie praatjes hebben, maar er niks van terecht brengen. :')
"Ik loop d'r op af, en geef d'r met de volle vuist een peer tegen die ogen aan. Het vuur spatte gewoon uit die ogen"
pi_85221481
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:29 schreef panjaboy het volgende:

[..]

hummer :')
Ja, wel zo'n echte leger hummer natuurlijk waarmee je al die trage droeftoeters aan de kant kan beuken. :7

pi_85221625
Helemaal zo gek niet natuurlijk, want zijn er überhaupt nog auto's die geen belastingvoordeel hebben?

Ik vind dit trouwens echt geweldig. Al die zunigers rijden dus straks in een prius, en zonder het belastingvoordeel rijden ze dus met getrokken portemonnee voor lul. Kan ik ze nog harder uitlachen :D
pi_85222434
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:45 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ja, wel zo'n echte leger hummer natuurlijk waarmee je al die trage droeftoeters aan de kant kan beuken. :7

wtf... Gewoon alles aan de kant duwen ook he..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85222952
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:41 schreef de_boswachter het volgende:
Afzichtelijke bakken die ze nog eens 100% wegenbelasting extra zouden moeten laten betalen voor schade aan mijn ogen :r :r :r
:Y
pi_85222989
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:04 schreef kikoooooo het volgende:
Willen ze de lease bijtelling nu ook weer naar 25% hebben? Dus 14% en 20% afschaffen?
ik hoop het want dan ga ik heeeeel hard lachen om al die droeftoeters die nu in een foeilijelijke auto rijden (prius, fabia) alleen vanwege de lage bijtelling :r

Polo BM daarintegen _O_
pi_85223038
TS is echt een schreeuwende kneus :').

Ten eerste is het een kamerlid die dit zegt.

Ten tweede is door deze regeling het doel (meer mensen in een milieuvriendelijke auto) toch bereikt? Sinds wanneer was het doel dan dat mensen minder belasting hoefden te betalen?
pi_85223068
Iedereen wist toch dat dit weer terug gedraaid ging worden :')
pi_85223090
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:31 schreef Ivo1986 het volgende:
Iedereen wist toch dat dit weer terug gedraaid ging worden :')
idd degene die daar het hardst over gaan piepen zijn echt super naief
pi_85223091
En daarmee betaal je nog steeds minder met zo'n auto, omdat ze veel minder brandstof gebruiken.
pi_85223126
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:29 schreef Bulletdodger het volgende:
ik hoop het want dan ga ik heeeeel hard lachen om al die droeftoeters die nu in een foeilijelijke auto rijden (prius, fabia) alleen vanwege de lage bijtelling :r

Polo BM daarintegen _O_
Al die mensen die in een Polo BM rijden, zijn net zo triest, die rijden er ook alleen maar in omdat het ze geld bespaard, net als mensen die in een Prius of Fabia Greendinges rijden.
pi_85223136
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:31 schreef CaptainCookie het volgende:
En daarmee betaal je nog steeds minder met zo'n auto, omdat ze veel minder brandstof gebruiken.
alsof de leaserijdert daarom geeft, die kijken alleen maar naar de fiscale bijschrijving.
pi_85223142
quote:
Nee.
pi_85223191
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:30 schreef CaptainCookie het volgende:
TS is echt een schreeuwende kneus :').

Ten eerste is het een kamerlid die dit zegt.

Ten tweede is door deze regeling het doel (meer mensen in een milieuvriendelijke auto) toch bereikt? Sinds wanneer was het doel dan dat mensen minder belasting hoefden te betalen?
Jij bent dom.

Jij denkt dat al die mensen die zo'n auto hebben gekocht (of op de wachtlijst staan) zo'n auto kopen voor het milieu? Nee, die kopen ze, omdat ze dan bijv kunnen dieselen zonder achterlijk hoge wegenbelasting.
pi_85223219
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:29 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Polo BM daarintegen _O_
:') 3 cilinder kut auto.
pi_85223232
quote:
M aar ga je wel weer betalen als dat ding stil staat voor je huis. 1 van de redenen dat mensen zo'n kleine koektrommel kochten.
pi_85223264
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:34 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Jij bent dom.

Jij denkt dat al die mensen die zo'n auto hebben gekocht (of op de wachtlijst staan) zo'n auto kopen voor het milieu? Nee, die kopen ze, omdat ze dan bijv kunnen dieselen zonder achterlijk hoge wegenbelasting.
Fijn dat mensen daarom zo'n auto gekocht hebben. Is het dan ook meteen het doel van die regeling?
pi_85223330
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:35 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Fijn dat mensen daarom zo'n auto gekocht hebben. Is het dan ook meteen het doel van die regeling?
Nee, maar wel een bijkomstigheid. Als je dat niet snapt, ben je achterlijk.

Het doel wordt wel bereikt toch?
pi_85223404
'Belastingen zijn er niet om gedrag te veranderen, maar om geld binnen te halen

Hier heeft ze op zich wel een punt, maar de gemiddelde Nederlander beslist op basis van zijn portemonnee, dus zullen ze belastingen nodig hebben om gedrag te veranderen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_85223470
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:37 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat een bijkomstigheid. Maar dan nog was die regeling niet bedoeld om mensen goedkoper auto te laten rijden. Leuk dat mensen daar even van konden profiteren maar de regel was er voor het milieu.
pi_85223482
quote:

[..]

Ik wist vanaf dag 1 dat die regeling ter sprake kwam dat die geen jaren ging duren. Logisch toch!
Daarom heb ik me bij aankoop van een andere auto niet laten beïnvloeden. Heb een mooie Fiat Stilo Abarth (8>
pi_85223540
quote:

[..]

Pardon? Je bent gewoon achterlijk als je echt zo naïef bent om te denken dat zoiets in stand blijft en daarom zo'n kuthok koopt. |:( Met een beetje logisch denken had je zelf ook wel na kunnen gaan dat het niet heel lang zou duren voordat ze gingen realiseren dat er veel minder geld binnenkomt omdat meer mensen in zulke auto's gaan rijden.

Denk toch eens na. :')
pi_85223559
quote:

[..]

Rij al motor. Geen auto. :') Maar het ging om het principe.
pi_85223578
Dat is ook niet te voorzien he :')
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:45:56 #93
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_85223666
Goh, een topic over auto's dat door kikoootje is gemaakt, hoe verassend :O :O
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
gefeli, names de hele crew :*
pi_85223769
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:45 schreef Ben_op_FOK het volgende:
Goh, een topic over auto's dat door kikoootje is gemaakt, hoe verassend :O :O
Hoe is het met je gazelle? :')
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:50:52 #95
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_85223864
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:48 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Hoe is het met je gazelle? :')
Denken dat ik op een fiets rijd :') :')
De enige die op een fiets rijdt is mijn dochtertje ^O^ ^O^
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
gefeli, names de hele crew :*
pi_85223868
quote:

[..]

Gewoon geen 3e nemen tot de eerste uit zn kinderstoel is, en doodgaan op de motor is voor amatoeristen die als een vrouw door het verkeer gaan. (No offence, ladies.)
pi_85224026
Haha, verdiende loon voor die fucking moraalridders. Moet je maar niet een statement trachten te maken in je afzichtelijke bak :r Bah, ik walg van die mensen. SUV's ftw :D
........
pi_85224188
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:54 schreef jonkeau het volgende:
Haha, verdiende loon voor die fucking moraalridders. Moet je maar niet een statement trachten te maken in je afzichtelijke bak :r Bah, ik walg van die mensen. SUV's ftw :D
Racers ftw :D
pi_85224280
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:58 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Racers ftw :D
Die zijn ook wel relaxt ja. Zolang ze maar geen A-label hebben :r :r Vervuilen ftw :D
........
pi_85224353
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:00 schreef jonkeau het volgende:

[..]

Die zijn ook wel relaxt ja. Zolang ze maar geen A-label hebben :r :r Vervuilen ftw :D
De mijne had een F-label, is dat goed genoeg? :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2010 12:03:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')