Te veel.quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:12 schreef Swetsenegger het volgende:
hoeveel schijfruimte gebruikt de gemiddelde ubuntu installatie?
Vast wel.quote:En kan ik het eenvoudig over het netwerk installeren?
Ah ok, er is dus een specifieke netbook editie. Xubuntu?quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:15 schreef wdn het volgende:
1. Voor een desktop is 15 Gb het minimum denk ik. Voor een server install (dus zonder gnome) is het nog minder. edit: server install kan eventueel op 1 Gb disc![]()
2. Ja, absoluut. Howto: https://help.ubuntu.com/community/Installation/Netboot
Overigens...is van lezen en horen zeggen...nooit zelf hoeven doen
edit 2=> Bron https://help.ubuntu.com/community/Installation/SystemRequirements
Uit de bron:
de NETBOOK editie kan op 4 Gb.
Xubuntu kan op 2 Gb.
http://www.ubuntu.com/netbookquote:Op zondag 15 augustus 2010 19:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah ok, er is dus een specifieke netbook editie. Xubuntu?
Nee, die heet ook echt "netbook edition"quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah ok, er is dus een specifieke netbook editie. Xubuntu?
Waarom zou je een dual boot willen?quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik wil een dualboot.
Ik heb nu de ISO, en wil die installeren.
Nee, XP is nodig voor schoolgaande kinderenquote:Op zondag 15 augustus 2010 19:58 schreef wdn het volgende:
[..]
Waarom zou je een dual boot willen?
Gewoon je gegevens opslaan ergens op en dan formatteren naar netbook. Als het niet voldoet kun je toch altijd weer win XP er op zetten?
Omdat het jezelf niet lukt een systeem op te zettenquote:Op zondag 15 augustus 2010 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Na 5 minuten op dat netbookje weet ik altijd weer waarom ik OSX gebruik.
Belachelijk, maar dat is een geheel andere discussie.quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, XP is nodig voor schoolgaande kinderen
quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:06 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Omdat het jezelf niet lukt een systeem op te zetten
Ik ben gewoon blij als een computer gewoon werkt.quote:Ik ben ook blij dat ome Steve het voor je doet
Ik denk dat er weinig is dat schoolgaande kinderen nodig hebben dat alleen met XP kan en niet met Ubuntu als het om een netbook gaat. Dat ding is toch alleen maar voor internetaccess, documenten/pdf's te lezen en mail te controleren? Kun je er nog meer zinnige dingen mee?quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, XP is nodig voor schoolgaande kinderen
Lagere school, dus ze hebben specifieke leerprogramma's die alleen op windows draaien. Daarnaast wil ik mijn kinderen sowieso veel wegwijs maken in windows omdat dat helaas toch de de facto standaard is.quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:25 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig is dat schoolgaande kinderen nodig hebben dat alleen met XP kan en niet met Ubuntu als het om een netbook gaat. Dat ding is toch alleen maar voor internetaccess, documenten/pdf's te lezen en mail te controleren? Kun je er nog meer zinnige dingen mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |