abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:37:53 #101
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85281933
quote:
De Wereldbank hanteert als armoedegrens een inkomen van 1,25 dollar per dag.
Lijkt mij een beter criterium eerlijk gezegd. O-)
Die Lebenslust bringt dich um.
  Moderator zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:40:13 #102
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_85281993
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:25 schreef Falconetti het volgende:
Armoedegrens: het inkomen dat iemand nodig heeft om te kunnen voorzien in de basisbehoeften (minimale voorwaarden die nodig zijn om menswaardig te kunnen leven: kleding, goed drinkwater, voldoende voedsel, goede huisvesting, goed onderwijs en goede gezondheidszorg). Zit je daar onder, leef je dus onder de armoedegrens en loop je gezondheidsrisico's.

Maar dit noemen is verder zinloos, want rechts zal altijd, om hun straatje schoon te vegen, zeggen dat die armoedegrens belachelijk is omdat die mensen echt wel genoeg hebben om te leven. Terwijl het dus en feit is dat dat niet zo is.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Armoedegrens
Dat is de algemene definitie, die niet gelijk is aan de definitie die gebruikt wordt in Nederland. Of denk je dat er hier mensen zijn die geen drinkwater kunnen krijgen?

Het CBS blijft wat vaag welke definitie ze gebruiken maar geven aan: "Arme huishoudens hebben onvoldoende geld om een bepaald minimaal consumptieniveau te realiseren. [...] Het blijft echter bij een indicatie, omdat niet alle huishoudens met een laag inkomen ook arm zijn."

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Armoedegrens

Een van de criteria is dus ook of iemand wel of geen geld heeft om op vakantie te gaan. Ik denk dat ze je in andere landen uitlachen als je dat gebruikt om te kijken of iemand onder de armoedegrens zit.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:44:02 #103
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85282069
Al met al is de hele discussie weer gekaapt door een holle kreet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_85282086
Ik heb juist het gevoel dat oudere mensen rechtser/conservatiever stemmen, omdat zij belang hebben bij de status quo; een te deur huis, goed salaris zolang ze niet ontslagen worden en te oud om nog te studeren. Jonge, hoogopgeleide zijn juist meer internationaal georiënteerd en willen liever niet vastzitten aan een dure hypotheek of een star contract. Daarom is Bruin I ook zo slecht voor jongeren; huizenmarkt op slot, studeren duurder, internationale positie zal verslechteren...
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:12:36 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85282719
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:44 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik heb juist het gevoel dat oudere mensen rechtser/conservatiever stemmen, omdat zij belang hebben bij de status quo; een te deur huis, goed salaris zolang ze niet ontslagen worden en te oud om nog te studeren. Jonge, hoogopgeleide zijn juist meer internationaal georiënteerd en willen liever niet vastzitten aan een dure hypotheek of een star contract. Daarom is Bruin I ook zo slecht voor jongeren; huizenmarkt op slot, studeren duurder, internationale positie zal verslechteren...
Niet bruin 1 is slecht voor jongeren, de politiek van de afgelopen 50 jaar heeft veel problemen voor zich uit geschoven en nu gaat dat eigenlijk niet meer. De staatsschuld, het pensioengat, de enorme financiele problemen van de knoflookstaten (door de euro hangen we daar in) komen allemaal te lasten van de werkende mensen van nu, en de jeugd wordt dubbel genaaid.
Reken er maar niet op dat er pensioen voor je zal zijn.
En dat internationaal georienteerd zijn van jongeneren vind ik persoonlijk vreselijk tegenvallen, ze spreken nauwelijks nog behoorlijk engels, laat staan Frans of Duits.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:14:50 #106
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85282776
Zelfverklaarde kosmopolieten van Groenlinks
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_85282917
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet bruin 1 is slecht voor jongeren, de politiek van de afgelopen 50 jaar heeft veel problemen voor zich uit geschoven en nu gaat dat eigenlijk niet meer. De staatsschuld, het pensioengat, de enorme financiele problemen van de knoflookstaten (door de euro hangen we daar in) komen allemaal te lasten van de werkende mensen van nu, en de jeugd wordt dubbel genaaid.
En dat internationaal georienteerd zijn van jongeneren vind ik persoonlijk vreselijk tegenvallen, ze spreken nauwelijks nog behoorlijk engels, laat staan Frans of Duits.
Pensioenen enzo zal allemaal wel minder worden de komende decennia, maar so be it. Vergrijzing houdt je niet tegen. Mijn punt is eigenlijk waarom ik een peperdure hypotheek zou nemen voor een lelijk Vinexhuis als ik ook elders kan werken. Ik heb de afgelopen twee jaar achtereenvolgens een Engelstalige master (in NL, maar met 2/3 internationale studenten) een half jaar erasmus en een stage bij een internationaal architectenbureau (ook in NL, maar 75% is van elders) gedaan, dus wat heb ik met de belangen van zeurende, conservatieve babyboomers die globalisering als bedreiging zien en vooral aan hun eigen huis, baan en pensioen denken? Ik heb gelukkig nog de vrijheid om (financiële) keuzes te maken. En Bruin I maakt de keuze voor NL niet aanlokkelijker.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:21:22 #108
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85282932
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat de kennis van het Engels wel sterk is toegenomen de laatste 20 jaar. Voornamelijk door Hollywood natuurlijk.
pi_85282944
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:14 schreef eriksd het volgende:
Zelfverklaarde kosmopolieten van Groenlinks
Bange heikneuters van de PVV

Wordt een goede discussie zo.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:23:28 #110
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85282990
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:21 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Bange heikneuters van de PVV

Wordt een goede discussie zo.
Tja, dat riedeltje van alle hoogopgeleide jongeren willen dit, alle hoogopgeleide jongeren stemmen dat, slaat toch ook nergens op?

Net als dit hele topic eigenlijk.
Bis bis bis
pi_85283155
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tja, dat riedeltje van alle hoogopgeleide jongeren willen dit, alle hoogopgeleide jongeren stemmen dat, slaat toch ook nergens op?

Net als dit hele topic eigenlijk.
Ik denk wel dat het vooral ouderen zijn die verhoging van de AOW en aanpassen ontslagrecht en HRA tegenhouden.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:36:31 #112
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_85283293
Rechts hoeft helemaal niet asociaal te zijn. Ik hang economisch meer tegen rechts aan omdat ik liever zie dat het met bedrijven goed gaat zodat zij meer mensen aan kunnen nemen. Iedereen blij. Wat is daar asociaal aan?

En verder: De arrogantie van TS en sommige anderen in dit topic is een hele grote andere reden waarom ik steeds verder van links af ga staan. Een dergelijk gevoel van morele superioriteit is alles behalve 'intelligent'.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:56:51 #113
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85283732
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:44 schreef eriksd het volgende:
Al met al is de hele discussie weer gekaapt door een holle kreet.
Bedoel je het feit (!) dat er in dit land meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens leven?
Dat is dus geen holle kreet, maar de afschuwelijke werkelijkheid.
I'll fuck you up real hard!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:00:35 #114
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_85283801
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:56 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Bedoel je het feit (!) dat er in dit land meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens leven?
Goed, en met wiens geld gaat links dat probleem oplossen? En hoe moet dat geld verdiend worden?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:03:45 #115
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85283847
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:40 schreef Mike het volgende:

Dat is de algemene definitie, die niet gelijk is aan de definitie die gebruikt wordt in Nederland. Of denk je dat er hier mensen zijn die geen drinkwater kunnen krijgen?

Nee vent. Dat is dus een voorwaarde die hier niet snel in gevaar zal zijn. Godzijdank.
Maar heb je de hele wikipedia pagina gelezen? Huiveringwekkend als je het mij vraagt.

Volgens het CBS en het SCP leefden in 2005 660.000 huishoudens (1,4 miljoen personen) onder de lage-inkomensgrens, dat is 10% van het totaal aantal huishoudens. In 2004 was dat nog 9,4%. Een stijging van het aantal gezinnen dus dat onder deze grens moet rondkomen. Vanwege de gestegen koopkracht van de AOW-uitkeringen verwachten de beide onderzoeksbureaus een forse daling tot 2008.
Volgens cijfers van Eurostat leefde anno 2008 11% van de Nederlanders onder de armoedegrens.

Maar blijf het vooral ontkennen. Zou ik ook doen in jullie geval denk ik. Anders slaap je toch geen nacht meer.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:05:49 #116
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85283893
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:56 schreef Falconetti het volgende:
Doe niet zo dramatisch. Onder de armoedegrens in Nederland leven betekent in concreto dat je geen Heineken drinkt maar Aldi-bier. Vervelende situatie natuurlijk maar niets om je druk over te maken en zeker niet iets om topics voor te openen.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:07:05 #117
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85283920
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:00 schreef Strani het volgende:

[..]

Goed, en met wiens geld gaat links dat probleem oplossen? En hoe moet dat geld verdiend worden?
Ja, het zal inderdaad van links moeten komen, want rechts kan het geen ene reet schelen (zie reacties in dit topic).

Maar laten we eens beginnen met mensen met een inkomen van 3 ton of meer de hypotheekrente aftrek af te pakken... en ook de kinderbijslag. Het is waanzin ten top dat rijke mensen financieel worden ondersteunt door de overheid.
  Moderator zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:07:44 #118
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_85283928
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:03 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Nee vent. Dat is dus een voorwaarde die hier niet snel in gevaar zal zijn. Godzijdank.
Maar heb je de hele wikipedia pagina gelezen? Huiveringwekkend als je het mij vraagt.

Volgens het CBS en het SCP leefden in 2005 660.000 huishoudens (1,4 miljoen personen) onder de lage-inkomensgrens, dat is 10% van het totaal aantal huishoudens. In 2004 was dat nog 9,4%. Een stijging van het aantal gezinnen dus dat onder deze grens moet rondkomen. Vanwege de gestegen koopkracht van de AOW-uitkeringen verwachten de beide onderzoeksbureaus een forse daling tot 2008.
Volgens cijfers van Eurostat leefde anno 2008 11% van de Nederlanders onder de armoedegrens.

Maar blijf het vooral ontkennen. Zou ik ook doen in jullie geval denk ik. Anders slaap je toch geen nacht meer.
Ik heb de hele Wiki-pagina gelezen en hou me veel bezig met het armoede-vraagstuk in zowel politiek als vrijwilligerswerk. Ik weet dus ook heel goed dat er gezinnen zijn die het erg moeilijk hebben, maar dat 11% amper zou kunnen leven in Nederland slaat echt nergens op. Het gaat dan alleen over geen luxe kunnen betalen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:08:18 #119
45206 Pietverdriet
pi_85283943
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:03 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Niemand ontkent dat die mensen onder de zogenaamde armoedegrens leven, het punt is dat die grens niet betekend dat die mensen honger lijden, hun kinderen zonder schoenen op straat spelen, etc etc
En zoals ik al zei, volgens de definitie van de armoedegrens zal je altijd armoede hebben zolang er verschillen in inkomen zijn, iets wat jij niet schijnt te kunnen vatten.
En verder, muilheld, wat zou je er aan willen doen in dit land waar 1/3 van het BNP al naar de verzorgingsstaat gaat?
Nou?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:08:40 #120
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_85283951
Op de leeftijd dat ze geen zin meer hebben om een poot uit te steken, dat verschilt per persoon.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:10:33 #121
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85283979
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:07 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik heb de hele Wiki-pagina gelezen en hou me veel bezig met het armoede-vraagstuk in zowel politiek als vrijwilligerswerk. Ik weet dus ook heel goed dat er gezinnen zijn die het erg moeilijk hebben, maar dat 11% amper zou kunnen leven in Nederland slaat echt nergens op. Het gaat dan alleen over geen luxe kunnen betalen.
Nee, daar gaat het dus NIET over. Dat heeft helemaal niets met luxe te maken, maar het is een vastgestelde grens die nodig is om in de basisbehoeften te kunnen voorzien. En 11% kan dat dus blijkbaar NIET in dit land. Ga nou niet je eigen definities bepalen, want dan kun je alles wel goedpraten. Natuurlijk heeft een armoedegrens geen reet te maken met luxe. Dat kun jij toch ook wel nagaan. Even nadenken.
pi_85283980
Topictitel is werkelijk waar :') *1000
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:11:22 #123
45206 Pietverdriet
pi_85283995
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:07 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Ja, het zal inderdaad van links moeten komen, want rechts kan het geen ene reet schelen (zie reacties in dit topic).

Maar laten we eens beginnen met mensen met een inkomen van 3 ton of meer de hypotheekrente aftrek af te pakken... en ook de kinderbijslag. Het is waanzin ten top dat rijke mensen financieel worden ondersteunt door de overheid.
Goed idee, op naar de massawerkeloosheid en economische krimp.
Heb je niet door dat als je de lasten nog verder opschroeft je de economie echt om zeep helpt?
Zoals ik al zei, 1/3 van het Bruto Nationaal Product van Nederland, dat is alles wat we met elkaar produceren en bijelkaar verdienen naar de verzorgingsstaat gaat, en jij wilt dat nog verder opschroeven? Omdat mensen niet op vakantie kunnen? Niet iedere dag vlees kunnen eten?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:12:52 #124
45206 Pietverdriet
pi_85284021
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:10 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Nee, daar gaat het dus NIET over. Dat heeft helemaal niets met luxe te maken, maar het is een vastgestelde grens die nodig is om in de basisbehoeften te kunnen voorzien. En 11% kan dat dus blijkbaar NIET in dit land. Ga nou niet je eigen definities bepalen, want dan kun je alles wel goedpraten. Natuurlijk heeft een armoedegrens geen reet te maken met luxe. Dat kun jij toch ook wel nagaan. Even nadenken.
Lees je eens in, dat heeft alles met luxe te maken. Je loopt alleen maar te schelden, maar inhoudelijk ben je niet echt een zwaargewicht. Iets wat de topic titel duidelijk onderuit haalt.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:13:31 #125
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85284034
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:05 schreef Morendo het volgende:

[..]

Doe niet zo dramatisch. Onder de armoedegrens in Nederland leven betekent in concreto dat je geen Heineken drinkt maar Aldi-bier. Vervelende situatie natuurlijk maar niets om je druk over te maken en zeker niet iets om topics voor te openen.
Weer iemand die zijn eigen uitleg geeft van de term armoedegrens.
Dat slaat een discussie hierover altijd dood. Dus ik hou er mee op. Veel plezier nog met het eige betekenissen geven aan de term 'armoedegrens'. Waarschijnlijk doen jullie dat omdat de werkelijke betekenis toch wel zou betekenen dat rechts stemmers echte asocialen zijn.

:W :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')